Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Hot Pursuit 2

74
216 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
02.10.2002 PS2XboxNGC
21.10.2002 PC
Vývojáři:
, (PS2 verze)
Oficiální stránky:
https://web.archive.org/web/20111016153121…
Šestý díl Need for Speed: Hot Pursuit 2 jde ve šlépějích třetího dílu série. Opět se tedy vrací honičky s Policií, závody ve městě i v přírodě, časté zkratky, nadupané supersporty a arkádová hratelnost.

Před započetím hry si hráč vytvoří svůj profil, v němž mu při jakémkoli získání bodů a vyhrané medaili v módech Hot Pursuit a Championship bude vždy započítán určitý bodový obnos. Skrze něj může následně odemykat tratě a fára v Single Challenge - třetím režimu pro jednoho hráče, nabízejícím možnost vlastního nastavení průběhu a typu závodu. Od počtu kol, stupně obtížnosti, vyřazovací části, výskytu uniformovaných příslušníků zákona, hraní za ně, zrcadlového otočení tratě, až po opačný směr jízdy, sestavení turnaje, přítomnost obyčejných vozidel, libovolný výběr auta a volné ježdění.

V Hot Pursuit je sada 33 různých soutěží, zahrnujících klasické turnaje, vyřazovací kola, vcítění se do kůže policisty a pronásledování ujíždějících aut, sprint a jízdu na čas. Podstatným rysem tohoto herního režimu jsou především hlídkující Policie a okolní silniční provoz během samotného závodění, což ztěžuje hladký průběh jízdy a přispívá k vyššímu adrenalinu. Championship obsahuje směs podobnou té předešlé, akorát už silnice patří pouze dychtivým řidičům ze startovního pole a nikomu jinému. V těchto prvních dvou režimech jsou veškeré herní výzvy uspořádány jako strom, jeden vyhraný závod odemyká většinou dva další. Hráč jich musí úspěšně splnit dohromady 66. Poslední Quick Race pak pokaždé náhodně vybere určitou trať, vozidlo a typ klání.

Z automobilů nechybí řada licencovaných modelů od známých automobilek, např. McLaren F1, Lotus Elise, Ferrari F50, Jaguar XKR, BMW Z8, Corvette Z06, Dodge Viper GTS, Ford TS50, Porsche 911 Turbo a Lamborghini Diablo 6. 0 VT.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Pěkná grafika, hezká auta a velký výběr, pěkný desing tratí, kvalitní policejní honičky, skvělá hratelnost... Při nárazech postupné ničení aut...
Co se týká arkádovosti, tak auta jsou sice nesmrtelná, ale v zatáčkách a na zrychlení se chovají docela uvěřitelně. Je zde zohledněn i hmotnostní potenciál vozu, což je nejvíce poznat při strkanicích s policejními auty, nebo AI protivníky. Damge model, díky němuž můžete na autě pomačkat plechy, také dělá hru reálnější.
Jen málo co se dá vytknout téhle hře, která i dnes nevypadá špatně. Snad jen menší počet tratí. Také jejich provedení, které mi vyhovovalo tak po střední třídu aut. Pro vyšší třídu už mně připadali krátké a moc klikaté. Například s Murcielagem nebo Mclarenem F1 málokde zařadíte sotva 4q natož 5q ... Pro mojí úplnou spokojenost chyběla jedna trať s delšími rovinkami.
Jinak mám pocit, že tenhle díl patří jednoznačně k těm lepším, co byly vydány.

Pro: Grafika, hratelnost, vozový park, damage model.

Proti: Nic závažného.

+25
  • PC 80
Šesté NFS se vydalo novou cestou, cestou oku lahodící grafiky a arkádovější hratelnosti. A nutno podotknout, že mu to rozhodně neuškodilo. Celá hra se nese v duchu adrenalinové pohody, závodí se překrásnými oblastmi (kam se na to hrabe kterékoliv NFS9+ a částečně i U1 a U2) v bezkonkurenčních supersportech (v dalších dílech vídáme spíš auta více dostupná široké veřejnosti).

Arkádové pojetí ze hry sálá každým coulem, ať už jde o stavbu tratí, policii (kolik policejních oddílů na světě hází po pronásledovaném výbušné barely? :-D), fyzikální model či v době vydání tolik populární "Bullet Time". Tak jako tak ale tohle všechno vytváří perfektní hru, až se člověk diví, kam se mohl ten talent autorů vytratit.

Škoda jen trochu sušší hratelnosti (časem opakování stejných závodů na stejných tratích v jiných autech). Arkádový model také nemusí uspokojit náruživější hráče a někdy se člověk prostě nestačí divit, co hra předvádí. Catch-Up AI se autoři vůbec nesnažili nějak zamaskovat (teleportující se policiie není neobvyklá). Každopádně nováček v závodění se bude určitě bavit a profík si naopak hodí pár závodů pro odreagování.

Takže, NFS6 jsou hodně dobré arkádové závody s nevídaným vozovým parkem, pěknými kulisami kolem trati a každý, kdo to se závoděním nemyslí moc vážně, se u něj bude skvěle bavit, ti náročnější pak povětšinou také :-).

PS: Takovým trademarkem série (1-9) je typická zpackaná (či žádná) podpora volantu...

Pro: prostředí, atmosféra, vozový park, sprinty, soundtrack, policie (většinou), žádné rádoby tvrďácké postavy, keci, příběh a hip hop (nebo co že se to provozuje v Pro Streetech)

Proti: opakující se závody, Catch-Up AI, jízdní model, policie (někdy je fakt tupá)

+21
  • PC 90
Již jsme si zvykli, že v sérii Need for Speed na sebe jednotlivé díly nenavazují. Vydáním tohoto dílu došlo ke změně číslování z lineárního na hierarchické, neboť se jedná v pořadí o šestou hru, ale druhou s podtitulem Hot Pursuit, a skutečně více společných znaků, pokud zanedbáme technické zázemí jako grafiku, NfSHP2 má s Need for Speed III: Hot Pursuit než s Need for Speed: Porsche 2000.

Hráči znalému série NfS je hned jasné, že v tomto díle půjde hlavně o honičky s policií. Osobně jsem zkoušel jet pomalu, abych policii nevydráždil, ale nevydržel jsem to ani kilometr. To s takovými vozidly v takových prostředích je prostě nad mé síly.
Charakter spáchaných přestupků však není podstatný. Důležité je nenechat se dopadnout a současně před sebe nepustit oponenty. Ačkoli policie má k dispozici posily, zastavovací pásy a vrtulník shazující výbušné nálože, že to nemá lehké, se hráč může přesvědčit v některých závodech, kdy ho hra dosadí na opačnou stranu barikády.

Kdo čekal návrat tolik oblíbeného split screenu, nevsadil si dobře. I tak je ale hra orientována na singleplayer, který je tvořen dvěma stromy závodů o celkově 66 podnicích. Počet stromů není náhodný – jeden je bez účasti policie, druhý s její „podporou“. Hratelnost přitom umocňuje fakt, že každý závod lze splnit na zlato, stříbro nebo bronz a k postupu stačí právě nejméně cenný kov.
Multiplayer, tedy hra po síti, ve hře pochopitelně je, ale je neodpustitelné, že hráč v něm nemůže zastupovat policii. Dokáži si představit, že právě vzpomínka na kooperativní multiplayer proti přestupcům v Need for Speed III: Hot Pursuit mohla u mnoha poctivých uživatelů rozhodnout o koupi hry.

Stran vozového parku se zde setkáme s výkonnými vozy rozličných výrobců, ze kterých se tají dech, ovšem více nápadná je hra nádherně zpracovanými prostředími, které jsou ve hře sice pouze čtyři, ale každým vedou dva okruhy a jedna trať „z bodu do bodu“. Nejednou se mi stalo, že jsem přestal závodit a jen tak si vychutnával krajinu.
Úplná absence modelu poškození v arkádové zábavě, kterou hra je, je možná spíše žádoucí, obzvláště pak vzhledem k prakticky nevyhnutelným fyzickým střetům s vozidly mužů zákona, ale stejně si říkám, že alespoň volitelně něco takového hra mít mohla…

Zvláštní poklonu mám potřebu složit soundtracku, který je sloučeninou rockových a techno skladeb a „sedl“ mi vskutku velmi dobře. Poprvé v sérii se setkáváme se značením interpretů, songů a alb přímo při započetí jejich produkce… ať už je to v menu, či ve hře. Zajímavostí je, že každá skladba obsahující text má i svou „instrumental“ variantu (bez textu), která se používá při hře s policií, pravděpodobně v zájmu vyhnutí se vzájemnému rušení zpěvu a odposlechu policejní radiokomunikace.

Pro: herní systém, zpracování tratí, grafika, soundtrack

Proti: chybí split screen, v multiplayeru hráč nemůže být policistou, málo tratí

+17
  • PC 80
Hot Pursuit 2 žeru, je to návrat ke kořenům série. Nadupané supersporty, policajti, zkratky, perfektní tratě, skvělá hratelnost, ovlivněná tím, že jde o stoprocentní arkádu. To vše i po šestnácti letech dokáže udržet hráčovu pozornost, mou tedy určitě. Nepochybně k tomu přispívá i modifikovaný vzhled, odlesky na autech, projasnění barev, využití dnešních rozlišení i operačních systémů. Ale tím hlavním důvodem, proč se ke hře stále vracím, je prostě její jedinečná atmosféra, doplněná o dávnou nostalgii i o fakt, že hra pořád funguje, přestože to už chce trochu umu a trpělivosti.

Možností se vyřádit je tu dost. Dvojice hlavních režimů pro jednoho hráče, v Championship se plní závody rozličných typů, vyhrávají medaile, které dobře označují již absolvované závody, zatímco v Hot Pursuit lze okusit práci Policie, když stíhá ujíždějící vozidla. Tyto dvě kategorie disponují stromem soutěží a postupně zpřístupňují další, jak hráč dělá, co má. Quick Race je okamžitý nástup do hry, v němž se opakuje několikero tratí, pokaždé s náhodně vybraným autem. A Single Race umožňuje svobodně si nakonfigurovat všechny tratě, od okolního provozu, po počty kol až otočený směr či zrcadlové otočení.

V mých herních začátcích jsem hrával jen některé položky z nabídky a považoval tím hru za dohranou, ale později již preferoval i ty ostatní a snažil se jich splnit více. Nejinak tomu bylo i u této závodní hry, ačkoli v rámci výzvy odjeta akorát položka Champiosnhip. V roce 2014 Hot Pursuit završen pochopitelně byl. Zprvu mi dalo zabrat, přijít na to, jakým způsobem za tu Policii hrát. Při neznalosti může hráč tápat, je předem daný čas, kolik řidičů má dostihnout, pakliže je splněn vyžadovaný počet, je to úspěšně splněné. Podstatné je především zahájit houkání policejní sirény, posléze ťuknout do ujíždějícího automobilu. Myslím, že to byla klávesa H.

Do hry si jde vložit ENBSeries, zmíněné odlesky aut, ale i nový herní obsah, nebo komplikovaně nastavit widescreen rozlišení a poměr stran. Dnes ale stačí to spouštět přes program dgVoodoo 2, jelikož v základu mi hra ani nešla spustit, načež je funkčnost a použitelnost již bezproblémová. I přesto mi vypadává záznam o nainstalované hře, nějaká cesta k registrům, že to musím donekonečna instalovat a překopírovávat znovu, neboť se ani NfS: HP2 nedokáže nainstalovat úplně celý. Jako rozlišení zvoleno 2560x1440, ale fachá jen u některých her. Jakmile nejde o nativní podporu, může to rozhodit obrazovku, kdy je to celé posunuté a nepoužitelné.

Krátce po vydání vydal jeden Němec rozšiřující modifikaci, která mění hlavní schémata hry. Hot Pursuit a Championship. Stačí jednoduše přepsat v adresáři hry, začít s novým profilem a již se oddat radostným pocitům z jízdy. V nově koncipovaných závodech. Změna je hned patrná, jiné uspořádání tratí, jiné fáro, odlišnější úkol, časový limit na zlatou medaili a podobně. Probíhá to stylem, že vidím odpočet času do konce. Pokud nestihnu projet cílem, před jeho vypršením, včetně nějaké rezervy vteřin, přijdu o zisk zlaté medaile. Pro tyto úkony je dobré mít zálohovány uložené pozice, zastrčené kdesi na disku mimo kořenový adresář. Onu neoficiální herní úpravu, s Championship variantou, jsem poctivě odjezdil komplet.
+12
  • PC 60
Dodnes nechápu proč se po Porsche 2000, tedy nejlepším dílu Need for Speed, série vrátila k počátkům, konkrétně k mnou nejméně oblíbenému dílu staré éry Hot Pursuit. Proč nemohly vznikat další hry, alespoň na vedlejší koleji, které by mapovaly historii těch nejznámějších automobilek, jako je Ferrari, BMW nebo Škoda, což je mé nesplnitelné přání.

Výběr vozů zde byl solidní od Lamborghini Diablo, přes Ferrari F50, až po Porsche 911 Turbo, ale hratelnost není to pravé. Celá hra vypadá tak nějak více komiksově (viz obal), než realisticky, na což asi měli zásadní vliv vývojáři EA, kteří nejsou jako vždy z Kanady, ale ze Seattle v USA.

Stejní vývojáři již tvořili verzi trojky pro první PlayStation, ale tady si vzali na paškál PC. Byl to však jejich poslední počin a poté studio zaniklo. Intro je stále podařené, hudba jakbysmet a dokonce i tratě se vcelku povedly. Šestku jsem, narozdíl od trojky dohrál, ale ke konci už mě to vůbec nebavilo a přál jsem si, aby byl co nejdříve konec.

Pro: Porsche 911 Turbo, intro, hudba

Proti: návrat ke trojce, komiksová grafika, ke konci stereotyp

+12