Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Hot Pursuit 2

EA Seattle •  EA Black Box (PS2)
02.10.2002
21.10.2002
73
238 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Šestý díl Need for Speed: Hot Pursuit 2 jde ve šlépějích třetího dílu série. Opět se tedy vrací honičky s Policií, závody ve městě i v přírodě, časté zkratky, nadupané supersporty a arkádová hratelnost.

Před započetím hry si hráč vytvoří svůj profil, v němž mu při jakémkoli získání bodů a vyhrané medaili v módech Hot Pursuit a Championship bude vždy započítán určitý bodový obnos. Skrze něj může následně odemykat tratě a fára v Single Challenge - třetím režimu pro jednoho hráče, nabízejícím možnost vlastního nastavení průběhu a typu závodu. Od počtu kol, stupně obtížnosti, vyřazovací části, výskytu uniformovaných příslušníků zákona, hraní za ně, zrcadlového otočení tratě, až po opačný směr jízdy, sestavení turnaje, přítomnost obyčejných vozidel, libovolný výběr auta a volné ježdění.

V Hot Pursuit je sada 33 různých soutěží, zahrnujících klasické turnaje, vyřazovací kola, vcítění se do kůže policisty a pronásledování ujíždějících aut, sprint a jízdu na čas. Podstatným rysem tohoto herního režimu jsou především hlídkující Policie a okolní silniční provoz během samotného závodění, což ztěžuje hladký průběh jízdy a přispívá k vyššímu adrenalinu. Championship obsahuje směs podobnou té předešlé, akorát už silnice patří pouze dychtivým řidičům ze startovního pole a nikomu jinému. V těchto prvních dvou režimech jsou veškeré herní výzvy uspořádány jako strom, jeden vyhraný závod odemyká většinou dva další. Hráč jich musí úspěšně splnit dohromady 66. Poslední Quick Race pak pokaždé náhodně vybere určitou trať, vozidlo a typ klání.

Z automobilů nechybí řada licencovaných modelů od známých automobilek, např. McLaren F1, Lotus Elise, Ferrari F50, Jaguar XKR, BMW Z8, Corvette Z06, Dodge Viper GTS, Ford TS50, Porsche 911 Turbo a Lamborghini Diablo 6. 0 VT.


Poslední diskuzní příspěvek

Nakonec jsem to skoro celé dohrál. Jenže ke konci je to už trochu hardcore. Když kolo trvá 3 minuty a jede se jich 5, přičemž těsně před cílem vás sundají benga, je to na infarkt. Celkově ale můžu PS2 verzi doporučit a pokud by někdo chtěl po HP2 sáhnout, dává smysl zkusit si ji trochu jinou. Policie je hodně jiná, samozřejmě nové tratě jsou prima, v soundtracku bohužel chybí Cykloid a celkově je to možná trochu arkádovější. Největší šťávu měla challenge ve Ferrari, protože jako jediná má pohled z kokpitu. Je škoda, že to nemají všechna auta, honičky pak měly o dost větší šťávu. Chtěl jsem hodnotit o fous výše než PC verzi, ale 85 % se mi zdá zase trochu moc, proto 80 %.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Pěkná grafika, hezká auta a velký výběr, pěkný desing tratí, kvalitní policejní honičky, skvělá hratelnost... Při nárazech postupné ničení aut...
Co se týká arkádovosti, tak auta jsou sice nesmrtelná, ale v zatáčkách a na zrychlení se chovají docela uvěřitelně. Je zde zohledněn i hmotnostní potenciál vozu, což je nejvíce poznat při strkanicích s policejními auty, nebo AI protivníky. Damge model, díky němuž můžete na autě pomačkat plechy, také dělá hru reálnější.
Jen málo co se dá vytknout téhle hře, která i dnes nevypadá špatně. Snad jen menší počet tratí. Také jejich provedení, které mi vyhovovalo tak po střední třídu aut. Pro vyšší třídu už mně připadali krátké a moc klikaté. Například s Murcielagem nebo Mclarenem F1 málokde zařadíte sotva 4q natož 5q ... Pro mojí úplnou spokojenost chyběla jedna trať s delšími rovinkami.
Jinak mám pocit, že tenhle díl patří jednoznačně k těm lepším, co byly vydány.

Pro: Grafika, hratelnost, vozový park, damage model.

Proti: Nic závažného.

+25
  • PC 80
Šesté NFS se vydalo novou cestou, cestou oku lahodící grafiky a arkádovější hratelnosti. A nutno podotknout, že mu to rozhodně neuškodilo. Celá hra se nese v duchu adrenalinové pohody, závodí se překrásnými oblastmi (kam se na to hrabe kterékoliv NFS9+ a částečně i U1 a U2) v bezkonkurenčních supersportech (v dalších dílech vídáme spíš auta více dostupná široké veřejnosti).

Arkádové pojetí ze hry sálá každým coulem, ať už jde o stavbu tratí, policii (kolik policejních oddílů na světě hází po pronásledovaném výbušné barely? :-D), fyzikální model či v době vydání tolik populární "Bullet Time". Tak jako tak ale tohle všechno vytváří perfektní hru, až se člověk diví, kam se mohl ten talent autorů vytratit.

Škoda jen trochu sušší hratelnosti (časem opakování stejných závodů na stejných tratích v jiných autech). Arkádový model také nemusí uspokojit náruživější hráče a někdy se člověk prostě nestačí divit, co hra předvádí. Catch-Up AI se autoři vůbec nesnažili nějak zamaskovat (teleportující se policiie není neobvyklá). Každopádně nováček v závodění se bude určitě bavit a profík si naopak hodí pár závodů pro odreagování.

Takže, NFS6 jsou hodně dobré arkádové závody s nevídaným vozovým parkem, pěknými kulisami kolem trati a každý, kdo to se závoděním nemyslí moc vážně, se u něj bude skvěle bavit, ti náročnější pak povětšinou také :-).

PS: Takovým trademarkem série (1-9) je typická zpackaná (či žádná) podpora volantu...

Pro: prostředí, atmosféra, vozový park, sprinty, soundtrack, policie (většinou), žádné rádoby tvrďácké postavy, keci, příběh a hip hop (nebo co že se to provozuje v Pro Streetech)

Proti: opakující se závody, Catch-Up AI, jízdní model, policie (někdy je fakt tupá)

+23
  • PC 75
Z důvodů neznámých jsem jednoho pochmurného večera zavzpomínal na Need for Speed, konkrétně na příjemný herní zážitek, který mi přinesla pařba dílu Hot Pursuit 2 jedné teplé (nemyslím gay) prázdninové noci, když jsem byl ještě mladý a plný energie. Ačkoli počet mnou dohraných závodních her by spočítal na prstech jedné ruky narkoleptický pracovník s cirkulárkou, a dokonce ani nejsem zvyklý pařit hry přes noc, u Hot Pursuit 2 se to všechno sešlo. Přednosti tohoto dílu nejsou kdovíjak oslnivé, přesto popularita Hot Pursuit 2 byla veliká, čím to?

Základem je pěkná grafika a příjemné herní prostředí. Tratí nebylo mnoho, nebyly ani příliš sofistikované, ale přesto se mnohým hráčům, včetně mně, trefily do vkusu. Přírodní tématika v kontrastu s těmi nejnabušenějšími sporťáky působila velmi dobře. Až v rámci nedávného osvěžení vzpomínek na hru jsem pochopil, že herní design je inspirován některými americkými národními parky – např. sekvojí, středem jejíhož kmenu vede cesta, jsem měl tu čest projet i osobně při cestování po USA. Hratelnost nelze popsat jinak než slovem „pohodová“. A na tom se pro změnu nejvíce zasloužil solidní soundtrack, který jsem si pouštěl i dlouhá léta poté.

Na druhou stranu hardcore závodníky Hot Pursuit 2 nejspíš moc nepotěšil, obzvláště, když přišel po obecně asi nejuznávanějším dílu Porsche 2000. Hratelnost byla velmi jednoduchá, arkádová, vlastně i repetitivní, což tedy souvisí s tím menším množstvím tras a faktem, že jste všechny museli projet jak v trial módu, tak při honičkách s policií. Ty mně osobně spíše otravovaly, měl jsem neustále tendenci je srovnávat s GTA III. A paradoxně GTA III, ač není primárně závodní hrou, tak dle mě Hot Pursuit 2 poráželo i v samotném závodění, zejména co se týče fyziky a destrukčního modelu. Ono, když se řekne fyzika v Hot Pursuit 2, tak si vybavím Lambo, které po nárazu o příhodný kámen udělá ve vzduchu i několik desítek otáček, než dopadne na zem… Reálné modely aut však určitě potěšily každého. Spoilerem na závěr je, že jako malý jsem měl rád auta, která měla spoiler. Moje oblíbená auta v Hot Pursuit 2 byla Aston Martin V12 a Ferrari 550. Tahle auta paradoxně neměla spoiler. Tak snad jsem vám to příliš nevyspoileroval.
+23
  • PC 70
V pořadí šestý díl Need for Speed se vrací ke svým kořenům, protože nabízí arkádovější jízdní model a soustředí se především na honičky s policií. Arkádové závodění mi vyhovuje více než to reálné, ale zde mi to přišlo až moc. Drtivou většinu závodů mi tak stačilo prakticky pořád držet plyn a většinu zatáček vybírat lehkým smykem. Málokdy jsem se dostal do hodin. No a ruční brzdu jsem pak prakticky vůbec nepoužíval. Ve výsledku jsem tak hru v pohodě ovládal i s jednou rukou za zády. 

Fyzikální model zde šel hodně dolů, protože se mi několikrát stalo, že jsem ve vyšší rychlosti lehce vrazil do jiného auta s tím, že jsem následně házel piruety ve vzduchu, zatímco s tím druhým autem to ani nehlo. Poškození auta je pak jen vizuálního charakteru, na výkonnost auta to nemá žádný vliv.

Zůstala tu i možnost resetu, která mě ale oproti předchozím dílům hodí do mírné jízdy, což mi přijde jako takové mírné cheatování. Není totiž problém stisknout reset v okamžiku vylétnutí z tratě nebo nevyhnutelné srážky. Následná akcelerace do běžné rychlosti je pak celkem rychlá a dojde k minimální ztrátě. Naštěstí jej není možné používat, když je poblíž policie.

U závodů mi pak chyběly nějaké ukazatele vzdálenosti soupeřů. Bylo akorát vidět jméno závodníka přímo přede mnou, ale jak je daleko a jestli se mu přibližuji tam není.

Tratě mi přišly celkem v pohodě, rychle jsem si na většinu z nich zvykl. Je super, že se v dané oblasti nachází hned několik různých závodních tratí. Stejně tak je fajn přítomnost vedlejších cest, jejichž využití nemusí být pokaždé výhodné. Vzhled tratí vypadá taky moc pěkně, vždy mě baví se kochat okolím tratí, koukat na vodopády, apod. Je ale škoda, že tu jsou zase i zrcadlově otočené tratě, které už z předchozích dílů moc nemusím, a že tentokrát nedošlo na závody v noci nebo při dešti či na sněhu, který by měnil vlastnosti trati.

Jak už jsem psal výše, hlavním lákadlem hry jsou především honičky s policií. A ty jsou skutečně asi tím nejvíc zábavnějším na hře. Ale je zde několik věcí, které mě na jejich zpracování vadí. V prvé řadě je to klasická situace, kdy jde policie především po hráči, zatímco počítačové závodníky částečně ignoruje. Je pravdou, že když nejedu první, tak jdou i po tom prvním a rozhodně ne tak intenzivně jako když se snaží chytit mě. Když jedu třetí, tak jdou po prvním a po mně, toho druhého, který by měl být logicky na řadě nechávají být. V pozdější fázi závodu už pak jdou prakticky jen po mně. Taky mi přijde, že má policie nějaká OP auta. I když jedu s jedním z nejrychlejších aut ve hře a zatáčky vybírám bez chyby ve vysoké rychlosti, tak mě nemají problém z nuly během chvilky dojet a to i v náročnější části trati. Tihle policisti by se měli vykašlat na svoji práci a můžou z fleku jezdit profi závody. Ale chápu, že tomu tak nejspíš je proto, aby byly ty honičky akčnější díky přímému souboji s policejními auty. A pak je docela úsměvné, když policie odvolává pátrání, když jsem přímo pod vrtulníkem shazujícím bomby. Což je vlastně taky slušné WTF.

Naopak hra za policii je celkem fajn. Základní ideou je potřeba závodníkovo auto nesmyslně rozstřelit, protože na nějaké vybržďování není obvykle čas. Ten byl hlavně pěkně blbě nastaven v jedné z posledních misí za policii, kterou jsem jako jedinou nezvládl na zlatou medaili, ač jsem se snažil několik hodin. Pomoc v podobě druhého policejního auta je většinou zbytečná, málokdy se mu povedlo závodníka nějak zbrzdit či zastavit. Pásy s hřebíky a vrtulníky jsou užitečnější.

Určitě musím pochválit i herní soundtrack. Pokud se nemýlím, tak je to poprvé, co se do hry dostává licencovaná hudba. Navíc je to vše v rockovém stylu, což mé uši vždy potěší.

Na konec jsem si nechal herní mody. Jsou tu dva herní stromy se zvyšující se obtížností, kde jsou závody různých typů. Jeden strom je s policií a druhý nabízí čisté závody bez policie. Já jsem plnil nejprve kompletně všechny honičky s policii a pak přešel na závody bez nich a po dokončení obou stromů bych doporučil mezi nimi spíše průběžně přeskakovat. A to s toho důvodu, že když se jedou pořád závody s policií, tak jsem byl z těch honiček po čase přesycený a naopak, když jsem jezdil více závodů bez nich, tak to zase začínala být nuda. Celkem mi tu pak ještě chyběl i nějaký kariérní mód jako byl u předchozích dvou dílech.

Šesté "Needy" vracejí arkádové závody, které mi jsou určitě milejší než reálněji směřovaný předchozí díl. Zde jsou na můj vkus arkádové až moc. Policejní honičky jsou fajn, ale občas mi přišly až moc na sílu a bez nich jsem se zase po čase nudil. Šestý díl mě tedy nijak extra nenadchnul, ale zároveň nijak významně nezklamal.
+22
  • PC 60
Po skvělém Porsche přichází tohle zklamání. Rozehrál jsem nedávno celou sérii hezky od jejího počátku a prvních 5 dílů jsem postupně zhodnotil vzestupně, protože každý novější díl byl lepší než ten předchozí.

Hot Pursuit 2 však vyniká od svých starších brášků snad jen v audiovizuálním zpracování, ve všem ostatním za nimi značně pokulhává. Nejzásadnější ze všeho je pro mě nemastné neslané zpracování kariéry, kde dostanete na výběr ze dvou módů, které se liší pouze přítomností policie a veřejné dopravy a v těchto modech postupně plníte strom výzev bez jakéhokoliv pozadí či náznaku nějakého příběhu, dostáváte za to body, které jsou úplně k ničemu a když vše splníte, nestane se vůbec nic.

Jako by to nebylo málo, obtížnost hry je extrémně nízká a pokud člověk nejede se zavřenýma očima, nejde snad ani nedojet první, hra tak nepředstavuje žádnou výzvu, snad s jedinou výjimkou - hrou za policajty, tam nabourat patřičný počet aut k získání zlaté medaile se zavřenýma očima nezvládnete. K tomu všemu kromě pohledu z kokpitu úplně zmizel i model poškození.

Hra i přes tyto zásadní výtky plní roli arkádové odreagovačky jakžtakž dobře, na licencované modely aut se dobře dívá a tratě se taky docela povedly. Ve srovnání s Porsche se ale jedná o velký pokles produkční kvality.

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta

Proti: příliš jednoduché, nudná kariéra, absence pohledu z kokpitu a modelu poškození

+21