Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nakonec jsem to skoro celé dohrál. Jenže ke konci je to už trochu hardcore. Když kolo trvá 3 minuty a jede se jich 5, přičemž těsně před cílem vás sundají benga, je to na infarkt. Celkově ale můžu PS2 verzi doporučit a pokud by někdo chtěl po HP2 sáhnout, dává smysl zkusit si ji trochu jinou. Policie je hodně jiná, samozřejmě nové tratě jsou prima, v soundtracku bohužel chybí Cykloid a celkově je to možná trochu arkádovější. Největší šťávu měla challenge ve Ferrari, protože jako jediná má pohled z kokpitu. Je škoda, že to nemají všechna auta, honičky pak měly o dost větší šťávu. Chtěl jsem hodnotit o fous výše než PC verzi, ale 85 % se mi zdá zase trochu moc, proto 80 %.
Tak to po měsíci zase zapnu, protože v TDU2 mě už čeká jen závod kolem Ibizy a ten jsem nechtěl rozjíždět a co myslíte, že tam neskočí? Ta trať s lesním požárem. To nevymyslíš.
Tak beru zpět, dal jsem tomu trochu času a jsou tam i úplně jiná prostředí a tratě (poušť a nevypadá vůbec blbě). Docela mě to chytlo.
Tak jsem zkusil tu vychvalovanou PS2 verzi. Jiná grafika, pár úprav na tratích, mírnější pravidla (závod končí až po třech zatknutích), ale jinak je to vlastně to samé. A tváří v tvář tomu, kolik času už jsem věnoval za život PC verzi... asi to odložím.

Kdyby někdo chtěl kódy na 60 FPS a widescreen, řekněte.
Znovu nainstalováno. Musím to projet skrz naskrz, všemi herními režimy, zkratkami. Poslat pronásledovatele k šípku. Mám uložené pozice z dřívějška. Režim Hot Pursuit musím kompletně odemknout.

Hot Pursuit režim kompletní, Championship dodělávám. Pak dám v Single Challenge, nějaké custom turnaje s natřískanými fáry a to bude vše. Samozřejmě i auta z netu, pokud je ve hře identifikuji jako přítomná někde. A hra i stále funguje, což je ten nejstěžejnější faktor. Jde i neustále sbírat body, tak zhruba na 5 miliónů bych se soustředit mohl. Mám tři.
@Rapier (15.03.2018 21:25): Souhlasím, zkusil jsem poslední Hot Pursuit z roku 2010 a ten mě kvůli těm šíleným power-upům vůbec nebavil, přestože auta a zejména otevřený svět byl zpracovaný parádně. Ještě Shift a Shift 2 jsou hodně dobré, ale tento styl závodění jde úplně mimo mě.
Tahle hra je naopak výborně optimalizovaná. Kdysi na notebooku mi dávalo NFS 5 třeba 80 FPS a NFS 6 jelo na 100-170. NFS U2 pak už jen 45. Chyba je v tvém přijímači.

A na svou dobu to mělo naprosto odpovídající grafiku. MBWR (jehož engine používá Synetic snad dodnes) možná trochu předběhl dobu, ale tohle je zrovna doba, kdy se to překotně vyvíjelo a rok je znát. A taky mrkni na PS2 verzi, to je úplně jiný kafe.
Po vzoru obchodního řetězce jsem si udělal "retro týden" a došlo i na tyhle nýdforspýdy. První úspěch byl, že to fungovalo na Win7, ale po spuštění hry už to taková sranda nebyla. Když jsem to hrál kdysi, naivně jsem si myslel, že blbě fungující grafiku hry má na svědomí muj ne zrovna výkonnej počítač, ale po letech se ukázalo, že některý gamesy maj tak zprasenou grafiku hry, že by to nezachránil ani kompjůtr od NASA.
Že to zbytečně přehánim a že od hry z r.2002 přece nemůžu očekávat šlapající grafiku hry? No, možná bych se nechal ukecat a přihmouřil oko, to bych ovšem nesměl hrát i jiný hry. Třeba proti takový Mercedes-Benz World Racing tenhle NFS:HP2 vypadá starší minimálně o 5 let a ne jen o rok. Grafika MBWR je nejen hezčí, ale hlavně se perfektně hejbe. Vim, že mi zase někdo bude psát, že grafika u závodní hry neni důležitá, ale sorry, pokud se obraz škube jako někde mezi 30 a 60 FPS, hraní je po chvíli votravný asi jako poslech audio nahrávky bez pořádný dynamiky nezávisle na tom, že je to třeba nejoblíbenější muzika posluchače. Takže jako hráč závodních her jsem rád, že nedělaj všichni tvůrci her grafiku jako šikulové do všelijakejch těch nýdforspýdů, ale dokazují, že když se chce, líp to jde!
@Red (30.03.2014 01:08): Natahal jsem vše odsud, dole pod videem. Ale hra u mě nevypadá jako na tom videu, troufám si říct, že spíše dosti umírněně. Ale změny tam vidět jsou.

Dále mám v kompu několik různých ENB Series (kvůli Vice City), takže je možné, že to také ovlivňuje. Protože u San Andreas jsem měl zas jinou verzi a ve Vice City rázem začly poblikávat textury, tudíž to šlo ze SA pryč. A když hraji NFSHP2 je výsledná kvalita aspoň 10x vyšší, než jak je ukázáno na mém screenu.

Plynulost bezproblémová, standardně 60 FPS.
Poměr stran a rozlišení konečně vyřešeno. Potřeboval jsem k tomu NFSHP2 Resolution Patch 1.0 a Old Games Widescreen Patch.

První patch přidává 1920x1080 rozlišení do nastavení grafiky v hlavním memu hry a druhý řeší nesprávný poměr stran. Nepodařilo se mi ale zjistit, jak ten patcher přesně funguje. Editace exáče NFSHP2 není problém, ale zjistit princip jo, alespoň pro mě :)

Úspěšný jsem byl až poté, co ten modrý ukazatel průběhu naběhl někam do 85 procent cca. Předtím byla hra dost rozplizlá, auta placatá, okolní prostředí také nějaké divné.

Ve hře mám akorát ENB Series a lepší odlesky na autech.

To s tou verzí s textem a bez jsem nějak nepostřehl, a to jsem v téhle hře strávil hezkých pár hodin :-O

Jinak model poškození ve hře je, ale jen vizuální a nastavený tak, že byste s autem museli snad hodinu mlátit, aby to bylo vidět. Byl na to nějaký mód, který to vylepšoval.

A pamatuju-li si dobře, tak policie šla vždycky jenom po prvním. Takže stačí jet celou dobu druhý a na konci prvního předjet a je to :-)
Tak jsem to po delší době zase zkusil a dal si jeden turnaj. Musím říct, že je to skvělá hra i na to, jak je stará - grafika je hezká, design fajn, ovládání skvělé a arkádové, jak se sluší a patří. Kam se na to hrabou ty dva nejnovější blbé díly - Undercover a Shift :-)

Ještě si budu muset dát pár závodů v Underground 2 a pak ještě v Most Wanted. Musím zamáčkonout slzu v oku - joo, tyhle závody mám prostě rád a i tak celkově patří mezi mé nejoblíbenější hry :-)
I Underground 1 sem patří, ale do něho jsem ztratil savy :-(
Jo tuhle zbytečnost myslíš, to v každých Nýdech vypínám hned při první návštěvě nastavení :-)
Psyx: To zastavení času při nějakém efektnějším skoku a protočení kamery kolem auta o 360° :)
NateLogan: Co myslíš tím Bullet Timem? Ono se to dá nějak zpomalovat? :-)
H34D: v pohodě, já s tím souhlasím, co jsi napsal, jenom jsem chtěl uvést takovej jeden extrémnější příklad, se kterým jsem se setkal (instalace motoracer3) :)
Pivo: thx :)
Škoda jen, že těch tratí je tu málo. Zemi má nádherný komentář :-)
Musím tě pochválit, sice v něčem, tak moc nesouhlasím - třeba ty zatáčky, tak to si právě vychutnávám v té rychlosti a klikatost mi nevadí. Přesto je koment velice kvalitní.
Zemi - to, že je to "jednocédéčková" hra nebyl můj stěžejní argument, taky hraju hry už nějaký pátek, tak vím jak to funguje :)
Ale jinak je to fajn arkáda. I na dnešní dobu je celkem pěkná. Sice hodnotím přísněji, ale hra mě docela baví. Uvažuju mezi 75 a 80.
No na argument "jendnocédéčková hra" bych moc nespoléhal :) Takovej Motoracer 3 má na CD instalační soubor o velikosti pouhých 190MB, čili tak 1/3 CD. Hra po instalaci na disku zabírá něco málo přes 1GB. Když si člověk projde složky, tak zjistí, že jsou tam tisíce miniaturních souborů .tga, které ovšem podle velikosti alokační jednotky na disku naskáčou na tak neuvěřitelnou velikost :)
Určitě ne, je to jednocédéčková hra, která na disku zabírá každému těch 500 a něco mega. Pokud narážíš na oficiální systémové požadavky, tak ty nikdy neuvádí kolik hra zabírá, ale kolik bys měl mít před její instalací volného místa, aby ti pak ještě zbylo dost pro manipulaci OS, virtuální paměť apod.... Obecně oficiální požadavky jsou většinou předimenzované, aby měla technická podpora dostatečné alibi, pokud by měl někdo minimální sestavu + nějak softwarově zasranou/zpomalenou a stěžoval by si na špatnou funkčnost.
Kolik vám tahle hra zabírá na disku? Měla by prý minimálně 1,2gb, ale zabírá mě jenom 533 mb :-)
Fajn hra, už jsem u toho strávil 2 a půl hodiny a jak se tak dívám. Závodů ještě spoustu před sebou. To jsou ty dva režimy tak obrovské? :-)
Rozhodně je to lepší, než spousta novější závodů.