Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Underground 2

15.11.2004
81
532 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Need For Speed: Underground 2 (NFSU 2) je pokračování velmi úspěšného Need for Speed: Underground. Mnoho se toho nezměnilo, pouze se na původní kostru nabalilo pár novinek.

Velmi důležitou změnou je otevřené město. Závody jsou roztroušené po celém městě a vy si je pomocí mapy a navigace hledáte. Začínáte stejně jako v předchozím díle s nezajímavým autem, postupem času si odemykáte kousky, jako Ford Mustang, Hummer H2 apod. Aut je opravdu hodně (asi dvojnásobek proti prvnímu dílu) a všechny jdou tunit. Tak, jako odemykáte postupem hrou auta, se zpřístupňují i městské části, tím pádem i nové závody. Je tu plno typů závodů, jako okruhy, sprinty (z bodu A do bodu B), smyky, dragy (rychlostní závody) a novinkou jsou URL závody, což jsou závody na letištích nebo na velkých závodních okruzích. Abyste postoupili dále hrou, musíte mít určitou prestiž. Tu získáváte tuněním, ale i fotkami, které si můžete fotit a jsou vytištěny v časopisu.

Každé auto je jiné a mimo to si je můžete nastavovat v dílnách (zvedat podvozek, upravovat řazení apod.). Je vyřešen systém nitra, které se vám doplňuje i během závodu (což se hodí při hodně dlouhých závodech). Grafická stránka se za rok moc nezměnila.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Noční město ozářené neony, probuzeno rachotem motorů naleštěných bouráků, o které se otírají sexy děvy. V době, kdy horečka kolem filmového Rychle a Zběsile nabírala na hustotě, přišlo EA a vydalo druhý díl úspěšného dílu prvního a byla to trefa do černého.

Občas se však stane, že hry, které jsem v minulosti měl za výborné, tak ve skutečnosti s odstupem času vlastně velmi dobré nejsou. Něco prostě zestárne jako ryba a někdy mi zkrátka dojde, že nostalgie je mrcha. To se ale netýká NFS:U2. Tahle hra je pořád sakra dobrá. Nevím čím to je. V posledních několika letech tento žánr stagnoval. Nebylo zde dlouho nic, co by mě vykoplo ze židle. "Možná je chyba ve mě" říkám si. Pustím si NFS:U2 a hle! Ono mě to baví! Z nějakého důvodu je to návykové jako prase a nebýt toho, že mi hra občas spadne (něco se nemění ani po letech) asi bych si uškvařil mozkové závity.

Rozmanitost je věc, která vás napadne dřív než stačíte vyslovit slovo "drag". Po otevřeném městě se povaluje tolik věcí, že až zrak přechází. Klasický okruh s dopravou, drift, závodní okruh, sprint, street x, duely a pochopitelně drag, který dobře známe právě z fast and furious. Na každý mód se vozidlo ovládá jinak, vždy je zapotřebí změnit styl a taktiku a každý z oněch modu má svou výzvu. Někdy jako sardinky v konzervě bojujete na malém prostoru o každý metr, někdy si zase musíte vypracovat co největší náskok a někdy je i jedna chyba osudná. Několikrát se mi stalo, že jsem se až moc soustředil na jednu nebo dvě disciplíny, ve kterých jsem se zlepšil a když jsem po dlouhé době nastoupil na drift byl jsem rozmetán jako moucha na předním skle auta, což jen dokazuje, jak moc jsou ony disciplíny od sebe odlišné.

Ovládá se to čistě arkádově a zábavně, umělá inteligence není vůbec marná a občas vám syčáci dají zabrat. Ovšem je velice hezké, že i počítač chybuje, což dává závodům i před svou arkádovou povahu pocit uvěřitelnosti.

Grafika je stále fajn, modely vozů jsou velice fajnové, stejně jako jejich ozvučení. Množství tuningu je hromada, takže se nemusíte bát, že by váš mazlík vypadal jako "naháč". Já z nějakého důvodu vždy sáhnu po černém peugeotu 206. Stará láska, nebo úchylka, kdo ví. Líbí se mi komixové cutscény. Má to styl a spád. No a korunu tomu všemu nasazuje velmi povedený soundtrack. Rock tu zní jako Rock a remix songu "Riders On the Storm" je jedna z nejlepších závodních main theme vůbec. Jakkoliv rap/hip-hop a Snoop Dogga nemám v lásce.

NFS: Underground 2 je legenda, která má styl, nervy drásající závody a barvitou rozmanitost. Možná už chápu ty trochu rozpačité reakce na nové Need for Speed, protože tahle 11 let stará hra nastavila hladinu nitra hodně vysoko.
+30
  • PC 90
Kdysi jsem hrával NFS 2, poté ještě na volantu demo Hot Pursuit. Jinak vlastně nic. Poté se mi dostaly k ruce Underground 1 a 2. První díl mě moc nebral, ale nedalo mi to a zkusil jsem díl druhý. A ten mě naprosto okouzlil svou rozlehlostí, množstvím závodů a na svou dobu pěknou a nenáročnou grafikou. Zpočátku jsem byl nadšen, hodně závodů, vcelku nápadité tratě a taky nějaký ten, i když slabší, příběh. Co ale NFS U2 posouvá ještě o velký kus dál je tuning. A ten mi přišel na hře asi nejzábavnějším prvkem.

Pomalu s příbývajícími penězi jsem si s velkou pečlivostí tunil svoji mašinku. Vtipné je, že jsem si sice nakoupil i pár aut dalších, ale nakonec jsem stejně zůstal u toho svého prvního, se kterým jsem to vytáhl na absolutní vrchol a tím i hru dohrál. Postupem času se závody opakují, hlavně závody typu URL mi přišly dost stereotypní a zdlouhavé. Nejradši jsem měl závody typu Sprint (závod z bodu A do bodu B), Drag (závod po rovině s řazením - záleží na výkonu vozidla) a Drift (prostě smyky na body, nejradši jsem měl ty na kopci). Curcuit (okruh, závod na kola) mě nevadil. Moc jsem si ale neužil vcelku nudné a zpočátku i dost těžké Street X (závody na speciálních tratích). Zajímavostí bylo focení auta na obálky DVDček a časopisů. Co ale mě narozdíl od minulého dílu chytlo, byla volnost. Město je opravdu volně dostupné místo a vy si jen jezdíte od závodu k závodu a vybíráte přesně dle chuti. Vozový park je tak akorát, všechny kousky jdou pořádně vytunit. Ale já toho moc nevyužil.

Grafika je skvělá, rozmázlé textury stejně v té rychlosti ani nevnímáte. Jízdní model je sice arkádový, ale je tu také nějaká ta nutnost brždění. Škoda, že auto nejde alespoň viditelně rozbít. Precizní je i soundtrack, který se mi opravdu trefil do noty. Pecky jako "Riders on the storm" si pobrukuju doteď. Škoda, že závěrečný závod působil opravdu lacině a byl velmi jednoduchý.

NFS Underground 2 je spolu se všemi Flat-Outy mou nejoblíbenější závodní hrou. Proto jí dávám trochu nadhodnocených 90%.

Jen taková poznámka. U této hry jsem zničil (prý usmažil) mou předchozí grafickou kartu Geforce 6600 GT 256Mb :)

Pro: hratelnost, soundtrack, vozový park a tuning, dostatek různých typů závodů, grafika, pěkný holky

Proti: některé typy závodů jsem celkem nuda, není destrukční model, ke konci hry lehce stereotypní, poslední závod zklamal

+25
  • PC 90
Neokomentovat tuto hru by bylo z mé strany přinejmenším neslušné, jelikož jsem u ní proseděl minimálně polovinu herního života a dodnes ji pravidelně co půl roku instaluji.
Obrovské město rozdělené do několika specifických částí, stálý noční režim, mnoho herních módů a solidní počet rychlých vozidel připravených ke komplexnímu překopání a následnému závodění, no co chtít víc? Pro člověka, který kdysi brázdil rodné město ve vozech s pořizovací cenou blížící se většímu nákupu v Tescu, do kterých poté investoval částku blížící se nákupu samotné budovy Tesca (přeháním) a který nenechal v interiéru nic, kromě volantu a sedačky řidiče (tímto zdravím všechny tehdy udivené, ale shovívavé policisty), aby co nejvíce snížil hmotnost a jel ještě o něco rychleji, byla tahle hra splněný sen. Po celkem sterilní jedničce přišel na řadu otevřený street racingový svět a to bylo přesně to pravé ořechové.
I přes veškerou mou chválu ale bohužel v hodnocení nemohu jít výše kvůli až otravně zdlouhavým závodům typu ''Circuit'' a hlavně ''URL'' ve druhé polovině kariérního módu. Automobily se sice snaží chovat jakž takž reálně, ale i tak se nejedná o závodní simulátor a chybí zde i model poškození. Takže není důvod, abych někde kroužil dlouhých 15 minut v jednom bodovaném závodu ze tří. Nuda.
Zbytek už je samozřejmě super, například objevování skrytých obchodů, ladění vozů ve zkušebně, samotný tuning nebo bonus ve formě závodů těžkotonážních amerických SUV. I plně upravený Escalade se na silnici choval spíše jako pytel s pískem na kolečkách. Pomalé začátky třeba s 240SX nebo 106kou si pokaždé užívám a těším se na další odemknutý díl, který na ně namontuji. Líbí se mi také stíhací závody typu ''Outrun'' nebo bezdusíkové ''Street X''. Drifty se moc nepovedly, ale nebudu hnidopich, určitě oceňuji snahu.
Graficky Need for Speed: Underground 2 neurazí ani dnes, hudební podkres je nesmrtelný a ani po těch letech mi opravdu vůbec nevadí. Příběh je sice naprosto tuctový, mnoha lidí si na něj kdysi stěžovalo, ale proboha, co tady chce kdo vymýšlet? Psychologická detektivka s nevídaným přesahem a otevřeným koncem nutící člověka k zamyšlení nad jádrem pudla z toho nikdy nebude. Opravdu ne.
Celkově shrnuto: pro mě osobně zcela nezapomenutelný a nejlepší díl slavné NFS série. Need for Speed: Most Wanted se ještě jakž takž držel, ale pak, počínaje Need for Speed: Carbon už to šlo celkem do kytek.

Pro: vozy, otevřený svět, noční město, závody, zkušebna, multiplayer

Proti: délka některých závodů v kariéře, drifty

+25
  • PC 95
Velice zábavné a návykové pouliční závody, u kterých se výborně bavím i dnes. Tomuto titulu se toho dá vytknout opravdu minimum, chyběl mi pouze pohled z interiéru a URL závody se mi zdály celkem nudné. Hra má obrovské množství modů (drag, drift, circuit, sprint, street x, URL, SUV a outrun), nejvíce mě bavil drag, drift s viditelnými protivníky se mi zdál také velmi zábavný. Jen závody URL byly poněkud nudné, většinou už po prvním kole jsem si přál ať už je konec závodu. Jízdní vlastnosti vozů jsou velmi zdařilé, lepší než v prvním Undergroundu. Vozy jsou graficky výborně zpracovány, většinu z nich denně potkáváme na našich silnicích. Ve hře jsou i SUV, se kterými je docela sranda jezdit, jsou poněkud těžkopádná. Vozy se dají krásně do detailu vytuningovat, obzvlášť neony se mi velmi líbily. Nejlepší na tomto díle je ale otevřený svět, po městě jsou rozesety různé obchody do kterých, pokud si chcete vylepšit vůz, musíte zajet. Dále se mi líbily rozmary počasí, ke konci závodu většinou začalo pršet. Také soundtrack a ozvučení vozů jsou velmi povedené. Moje nejoblíbenější NFS hned po Need for Speed: Porsche 2000.

Pro: auta, město, soundtrack, ozvučení aut, tuning, grafika, jízdní vlastnosti aut, mody, soupeři, doprava

Proti: závody URL poněkud nudné, chybí pohled z interiéru

+20
  • PC 70
Need for Speed: Underground 2 jsou posledním dílem série, který jsem dohrál. Vývojáři se snažily vylepšit původní hru, jak to jen šlo a většina hráčů změny nadšeně přijala. Já se k nim zpočátku řadil také, ale čím déle jsem NFSU 2 hrál, tím více jsem si cenil předchozího dílu.

Asi tak do půlky hry jsem se bavil dobře. Pro začátek jsem si tentokrát vybral Ford Focus, který mi však nevyhovoval a já znovu skončil u Hondy Civic. Pak jsem zkoušel ještě Acuru RSX, ale na Hyundai Tiburon neměla. Pro závody SUV jsem měl v garáži samozřejmě Hummer H2, protože nějaký Cadillac nebo Lincoln se mu nemůže rovnat. Přesto, že byly závody SUV nesmyslně rychlé, bavil jsem se u nich náramně a skvěle zpestřovaly hlavní kampaň. URL okruhy se také povedly.

Závodit s někým, kdo právě projel kolem mě je super, ale když tato situace nastane po padesáté, už to tak super není. Jezdit si volně po městě a hledat obchody bylo také hodně zábavné, než nastala situace, kdy jsem potřeboval najít místo, kde mohu své káře značně zvýšit výkon, ale narážím jen na samé krámy, kde lze upravit tak maximálně její vzhled. Snad jen focení se mi nikdy nezprotivilo a rád jsem si poté vybíral mezi známými firmami, která z nich mě bude sponzorovat.

Vrcholem všeho však byl počet závodů. Zatímco v prvních Undergroudech jich byla zcela dostačující stovka, tady se jejich počet zdvojnásobil. Po dvousté to samé už moc hráčů bavit nemůže. Mě určitě ne a hru jsem dohrával s jistým sebezapřením. Parádní byl však titulní song Riders on the storm, který skvěle sekundoval Get Low z předchozího dílu a i ostatní soundtracky se povedly.

Pro: spousta novinek, auta, URL, závody SUV, focení, hudba

Proti: rozlehlé město časem omrzí, velké množství závodů

+18