Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Underground 2

15.11.2004
81
552 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Need For Speed: Underground 2 (NFSU 2) je pokračování velmi úspěšného Need for Speed: Underground. Mnoho se toho nezměnilo, pouze se na původní kostru nabalilo pár novinek.

Velmi důležitou změnou je otevřené město. Závody jsou roztroušené po celém městě a vy si je pomocí mapy a navigace hledáte. Začínáte stejně jako v předchozím díle s nezajímavým autem, postupem času si odemykáte kousky, jako Ford Mustang, Hummer H2 apod. Aut je opravdu hodně (asi dvojnásobek proti prvnímu dílu) a všechny jdou tunit. Tak, jako odemykáte postupem hrou auta, se zpřístupňují i městské části, tím pádem i nové závody. Je tu plno typů závodů, jako okruhy, sprinty (z bodu A do bodu B), smyky, dragy (rychlostní závody) a novinkou jsou URL závody, což jsou závody na letištích nebo na velkých závodních okruzích. Abyste postoupili dále hrou, musíte mít určitou prestiž. Tu získáváte tuněním, ale i fotkami, které si můžete fotit a jsou vytištěny v časopisu.

Každé auto je jiné a mimo to si je můžete nastavovat v dílnách (zvedat podvozek, upravovat řazení apod.). Je vyřešen systém nitra, které se vám doplňuje i během závodu (což se hodí při hodně dlouhých závodech). Grafická stránka se za rok moc nezměnila.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Noční město ozářené neony, probuzeno rachotem motorů naleštěných bouráků, o které se otírají sexy děvy. V době, kdy horečka kolem filmového Rychle a Zběsile nabírala na hustotě, přišlo EA a vydalo druhý díl úspěšného dílu prvního a byla to trefa do černého.

Občas se však stane, že hry, které jsem v minulosti měl za výborné, tak ve skutečnosti s odstupem času vlastně velmi dobré nejsou. Něco prostě zestárne jako ryba a někdy mi zkrátka dojde, že nostalgie je mrcha. To se ale netýká NFS:U2. Tahle hra je pořád sakra dobrá. Nevím čím to je. V posledních několika letech tento žánr stagnoval. Nebylo zde dlouho nic, co by mě vykoplo ze židle. "Možná je chyba ve mě" říkám si. Pustím si NFS:U2 a hle! Ono mě to baví! Z nějakého důvodu je to návykové jako prase a nebýt toho, že mi hra občas spadne (něco se nemění ani po letech) asi bych si uškvařil mozkové závity.

Rozmanitost je věc, která vás napadne dřív než stačíte vyslovit slovo "drag". Po otevřeném městě se povaluje tolik věcí, že až zrak přechází. Klasický okruh s dopravou, drift, závodní okruh, sprint, street x, duely a pochopitelně drag, který dobře známe právě z fast and furious. Na každý mód se vozidlo ovládá jinak, vždy je zapotřebí změnit styl a taktiku a každý z oněch modu má svou výzvu. Někdy jako sardinky v konzervě bojujete na malém prostoru o každý metr, někdy si zase musíte vypracovat co největší náskok a někdy je i jedna chyba osudná. Několikrát se mi stalo, že jsem se až moc soustředil na jednu nebo dvě disciplíny, ve kterých jsem se zlepšil a když jsem po dlouhé době nastoupil na drift byl jsem rozmetán jako moucha na předním skle auta, což jen dokazuje, jak moc jsou ony disciplíny od sebe odlišné.

Ovládá se to čistě arkádově a zábavně, umělá inteligence není vůbec marná a občas vám syčáci dají zabrat. Ovšem je velice hezké, že i počítač chybuje, což dává závodům i před svou arkádovou povahu pocit uvěřitelnosti.

Grafika je stále fajn, modely vozů jsou velice fajnové, stejně jako jejich ozvučení. Množství tuningu je hromada, takže se nemusíte bát, že by váš mazlík vypadal jako "naháč". Já z nějakého důvodu vždy sáhnu po černém peugeotu 206. Stará láska, nebo úchylka, kdo ví. Líbí se mi komixové cutscény. Má to styl a spád. No a korunu tomu všemu nasazuje velmi povedený soundtrack. Rock tu zní jako Rock a remix songu "Riders On the Storm" je jedna z nejlepších závodních main theme vůbec. Jakkoliv rap/hip-hop a Snoop Dogga nemám v lásce.

NFS: Underground 2 je legenda, která má styl, nervy drásající závody a barvitou rozmanitost. Možná už chápu ty trochu rozpačité reakce na nové Need for Speed, protože tahle 11 let stará hra nastavila hladinu nitra hodně vysoko.
+31
  • PC 90
Neokomentovat tuto hru by bylo z mé strany přinejmenším neslušné, jelikož jsem u ní proseděl minimálně polovinu herního života a dodnes ji pravidelně co půl roku instaluji.
Obrovské město rozdělené do několika specifických částí, stálý noční režim, mnoho herních módů a solidní počet rychlých vozidel připravených ke komplexnímu překopání a následnému závodění, no co chtít víc? Pro člověka, který kdysi brázdil rodné město ve vozech s pořizovací cenou blížící se většímu nákupu v Tescu, do kterých poté investoval částku blížící se nákupu samotné budovy Tesca (přeháním) a který nenechal v interiéru nic, kromě volantu a sedačky řidiče (tímto zdravím všechny tehdy udivené, ale shovívavé policisty), aby co nejvíce snížil hmotnost a jel ještě o něco rychleji, byla tahle hra splněný sen. Po celkem sterilní jedničce přišel na řadu otevřený street racingový svět a to bylo přesně to pravé ořechové.
I přes veškerou mou chválu ale bohužel v hodnocení nemohu jít výše kvůli až otravně zdlouhavým závodům typu ''Circuit'' a hlavně ''URL'' ve druhé polovině kariérního módu. Automobily se sice snaží chovat jakž takž reálně, ale i tak se nejedná o závodní simulátor a chybí zde i model poškození. Takže není důvod, abych někde kroužil dlouhých 15 minut v jednom bodovaném závodu ze tří. Nuda.
Zbytek už je samozřejmě super, například objevování skrytých obchodů, ladění vozů ve zkušebně, samotný tuning nebo bonus ve formě závodů těžkotonážních amerických SUV. I plně upravený Escalade se na silnici choval spíše jako pytel s pískem na kolečkách. Pomalé začátky třeba s 240SX nebo 106kou si pokaždé užívám a těším se na další odemknutý díl, který na ně namontuji. Líbí se mi také stíhací závody typu ''Outrun'' nebo bezdusíkové ''Street X''. Drifty se moc nepovedly, ale nebudu hnidopich, určitě oceňuji snahu.
Graficky Need for Speed: Underground 2 neurazí ani dnes, hudební podkres je nesmrtelný a ani po těch letech mi opravdu vůbec nevadí. Příběh je sice naprosto tuctový, mnoha lidí si na něj kdysi stěžovalo, ale proboha, co tady chce kdo vymýšlet? Psychologická detektivka s nevídaným přesahem a otevřeným koncem nutící člověka k zamyšlení nad jádrem pudla z toho nikdy nebude. Opravdu ne.
Celkově shrnuto: pro mě osobně zcela nezapomenutelný a nejlepší díl slavné NFS série. Need for Speed: Most Wanted se ještě jakž takž držel, ale pak, počínaje Need for Speed: Carbon už to šlo celkem do kytek.

Pro: vozy, otevřený svět, noční město, závody, zkušebna, multiplayer

Proti: délka některých závodů v kariéře, drifty

+27
  • PC 90
Kdysi jsem hrával NFS 2, poté ještě na volantu demo Hot Pursuit. Jinak vlastně nic. Poté se mi dostaly k ruce Underground 1 a 2. První díl mě moc nebral, ale nedalo mi to a zkusil jsem díl druhý. A ten mě naprosto okouzlil svou rozlehlostí, množstvím závodů a na svou dobu pěknou a nenáročnou grafikou. Zpočátku jsem byl nadšen, hodně závodů, vcelku nápadité tratě a taky nějaký ten, i když slabší, příběh. Co ale NFS U2 posouvá ještě o velký kus dál je tuning. A ten mi přišel na hře asi nejzábavnějším prvkem.

Pomalu s příbývajícími penězi jsem si s velkou pečlivostí tunil svoji mašinku. Vtipné je, že jsem si sice nakoupil i pár aut dalších, ale nakonec jsem stejně zůstal u toho svého prvního, se kterým jsem to vytáhl na absolutní vrchol a tím i hru dohrál. Postupem času se závody opakují, hlavně závody typu URL mi přišly dost stereotypní a zdlouhavé. Nejradši jsem měl závody typu Sprint (závod z bodu A do bodu B), Drag (závod po rovině s řazením - záleží na výkonu vozidla) a Drift (prostě smyky na body, nejradši jsem měl ty na kopci). Curcuit (okruh, závod na kola) mě nevadil. Moc jsem si ale neužil vcelku nudné a zpočátku i dost těžké Street X (závody na speciálních tratích). Zajímavostí bylo focení auta na obálky DVDček a časopisů. Co ale mě narozdíl od minulého dílu chytlo, byla volnost. Město je opravdu volně dostupné místo a vy si jen jezdíte od závodu k závodu a vybíráte přesně dle chuti. Vozový park je tak akorát, všechny kousky jdou pořádně vytunit. Ale já toho moc nevyužil.

Grafika je skvělá, rozmázlé textury stejně v té rychlosti ani nevnímáte. Jízdní model je sice arkádový, ale je tu také nějaká ta nutnost brždění. Škoda, že auto nejde alespoň viditelně rozbít. Precizní je i soundtrack, který se mi opravdu trefil do noty. Pecky jako "Riders on the storm" si pobrukuju doteď. Škoda, že závěrečný závod působil opravdu lacině a byl velmi jednoduchý.

NFS Underground 2 je spolu se všemi Flat-Outy mou nejoblíbenější závodní hrou. Proto jí dávám trochu nadhodnocených 90%.

Jen taková poznámka. U této hry jsem zničil (prý usmažil) mou předchozí grafickou kartu Geforce 6600 GT 256Mb :)

Pro: hratelnost, soundtrack, vozový park a tuning, dostatek různých typů závodů, grafika, pěkný holky

Proti: některé typy závodů jsem celkem nuda, není destrukční model, ke konci hry lehce stereotypní, poslední závod zklamal

+26
  • PC 85
Po včerejší jedničce přišel čas podívat se na vroubek i dvojce. Co říct na začátek? Tento díl je u mě jednoznačně na první místě. Užil jsem si ho každou minutou a než jsem začal psát tento komentář, dohrál jsem ho na několikrát.

Co se mi zde na první pohled líbí oproti jedničce, tak je volná jízda po krásném nočním městě, kde si určité závody hledáte. Většina závodů zůstala zachována. (Okruh, Sprint, Drift, Drag, Časovka). Nově se zde objevili závody jako Street X, což se velmi podobá Driftu a hodně lidí si ho plete. Jen v tom rozdílu, že závodě Street X se nedriftuje. Dále nově je zde závod URL, což je pro mě nejvíce otravný závod. Musíte jich odjet několik k tomu, abyste si mohli odemknout další část města a k tomu i nové závody. Další věcí je velký počet obchodů, které se v několika částech i opakují a jejich více. Jedná se o obchodu typu Karosárna, Tuning, Autoobchod, Lakovna atd. Další věcí je, že se v tomto díle můžete utkat se soupeřem i ve volném městě, kdy musíte soupeři ujet na určitou vzdálenost.

Co se týče mě, tak jsem i zde jezdil se svou oblíbenou Hondou Civic, která mě nikdy neomrzela a nezklamala. Prostě jsem věděl do čeho jdu. Co se mi zde opravdu líbí je opět krásný soundtrack. Jak v jedničce, tak i zde je velmi propracovaný. Další plus jsem již zmínil a to je volná jízda krásným nočním městem. Za mě je to určitě skvělý nápad. No a další věcí je samozřejmě grafika. I ta je velmi povedená.

Co mi trošku vadilo, jsem již taky zmínil. Velmi otravné závody URL, kterých musíte odjet několik abyste si odemkli další části města a čím více jich odemykáte, tak tím více závodů URL musíte odjet.

Ale i přesto je tento díl ten nejlepší z této série, který jsem si užil vždy když jsem si ho zahrál a to i přesto, že jsem ho dohrál minimálně třikrát. Takže tento díl bez váhání doporučuji.

Pro: Volná jízda nočním městem, závody, obchody, grafika, soundtrack

Proti: URL závody

+24
  • PC 85
Druhý Underground je v jádru téměř stejnou hrou jako jeho předchůdce. Kromě mnoha drobných vylepšení tu ale najdeme i podstatné novinky, pro sérii do té doby značně revolučních. Tou největší novinkou je pak otevřený svět, který sice pochopitelně mimo závody mnoho nenabízí, přesto se pro mě jednalo o příjemnou změnu a možnost prohánět se ve svém vytuněném žihadle v krásně zpracovaném městě i mimo závodní okruhy musím ocenit.

Nechybí zde všechny povedené závodní mody z předchozího dílu, novinkou je pak mod Street X, často připomínající více demoliční derby než pouliční závod - tady je škoda opětovné absence modelu poškození, zrovna do tohoto modu by se perfektně hodil. Další novinkou jsou URL závody, které ve hře představují asi největší výzvu, ačkoliv se závodí mimo veřejnou dopravu, soupeři jsou zde velmi kvalitní a výhra nad nimi vyžaduje pořádnou soustředěnost a snahu.

Vyzdvihnout musím vyváženou obtížnost hry. Hrál jsem celou dobu na těžkou a konečně jsem měl pocit pořádné výzvy, nikoliv však frustrace z nemožných řidičských schopností soupeřů. Výjimkou byl snad jen poslední závod, který je oproti zbytku hry až směšně jednoduchý.

Arkádový jízdní model je zde velmi zábavný, z aut jde cítit jejich váha a neřídí se tak všechny stejně. Pocit z rychlosti a zrychlení je skvělý, na rozdíl od jedničky už se tolik nevyplatí odrážet se od bočnic, úspěchu lze dosáhnout i čistou jízdou.

Závěrem se tak dá shrnout, že Underground 2 je v maličkostech lepší ve všem než jednička a novinky, které přináší, jsou zde k užitku a ne ke škodě, jak to někdy bývá. Hra má dnes již status legendy a mnohými je řazena mezi nejlepší díly série. Nyní po dohrání musím uznat, že už rozumím, proč tomu tak je. V mém žebříčku NFS her bude taky vysoko.

 Herní výzva 2022 - kategorie č. 3 - Ticho jako v hrobě - Normal

Pro: audiovizuální zpracování, soundtrack, závody, pocit z rychlosti, obtížnost, komiksové vsuvky, tuning

Proti: jen noční závodění, catchup AI, absence modelu poškození, absence cockpit view

+24