Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Underground

17.11.2003
77
406 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Need for Speed: Underground (NFSU) je první hra ze série, která opravdu vybočuje z původního konceptu. Místo nablýskaných Ferrari a super silných Lamborghini tu jsou "plečky" jako Ford Focus, VW Golf apod. Postupem hrou si odemykáte další auta, např. Hyundai Coupe, Subaru Impreza, Nissan 240SX, Acura RSX a Honda S 2000. Na samém začátku volíte jedno auto ze sedmi dostupných modelů. Celkem před vámi stojí zhruba stovka ilegálních příležitostí k nočnímu ježdění. Do hry je přidán tzv. tuning neboli vylepšování a upravování auta. Přes různé spoilery, kola, křídla, světla až po motor, tlumiče, turbo a nitro. Takto si ze své plečky můžete udělat pořádnou káru.

V single playeru máte na výběr ze dvou voleb – Go Underground a Quick Race. Ta první zmíněná je klasickou kariérou, interaktivní formou v ní dostáváte výzvy k závodům, s ostatními si poměřujete své řidičské dovednosti. V průběhu závodu vám nabíhají body a v závislosti na tom, jak jste jeli, si budujete v komunitě respekt. Součet uvidíte ve statistikách, jak klání dokončíte. Rychlý závod dává otěže plně do rukou vás. Ať už preferujete jakýkoli soutěžní styl, okruhy, ze startu do cíle, vyřazování v kolech, nebo tutoriál pro Drag a Drift. Je zcela na vás, co upřednostníte. Máte také k dispozici regulování provozu v ulicích a volnou jízdu, umožňující vám jezdit libovolný počet kol ve vybrané trati.

Jízdní vlastnosti se nezměnily, pojetí závodů ano, NFSU je tak čistokrevná arkáda. Od šestého dílu ubyla policie. Hra je v Go Underground po většinu doby lineární, ale v několika závodech si lze z pár variant vybírat, který pojedete. Za každý závod dostáváte peníze, volíte mezi třemi stupni obtížnosti, nikdy tak nemáte nedostatek prostředků na upgrade vašeho vozu.

Hra se inspirovala filmovou ságou The Fast and the Furious, v jejímž prvním díle hrálo závodění ještě podstatnou roli.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Úplně první seznámení s úspěšnou herní sérií The Need for Speed proběhlo u mne v prváku na střední, kdy jsem si domů donesl na cd rip verzi prvního dílu. Po několikahodinových (a dnes už pomalu nikomu nic neříkajících) peripetiích se spuštěním jsem se vrhl do závodění, usedl za volantem červeného Ferrari a snažil se pokořit černé Lamborghini. Od té doby už jsem prubnul jen tu a tam demo některého z následujících dílů série (Porsche 2000), a to až do roku 2003, kdy spatřil světlo světa v pořadí již 7 díl (s podtitulem Underground), oplývající dosud nevídaným pojetím nočního ilegálního závodění s velkým zástupem licencovaných čtyřkolových krasavců a s možností jejich následného tunění.

Ano, Underground sebou přivál svěží vítr a do skomírající série nalil novou krev. Pro přilákání co možná nejširšího publika změnil koncept, částečně se svezl na popularitě filmu RYCHLE A ZBĚSILE a pro mne se zapsal na seznam vynikajících arkádových simulátorů.

Na první pohled nezaujme hra jen typickým grafickým ztvárněním tuningového šílenství (barvy a neony), ale i našlápnutým soundtrackem, který při adrenalinem nabitých závodech dodává ten správný feeling z rychlosti. Hudební doprovod je v této hře brán za samostatnou kapitolu a je snad prvním soundtrackem ze hry, který jsem si sehnal.

Co se týče samotného gameplaye, stojím si za názorem, že je proveden velmi vhodně, typů závodů (drag, drift atd.) a tratí je dostatečné množství a se stoupající reputací roste úměrně i obtížnost (čti neomylnost soupeřů). Fajn myšlenkou jsou různé shopy na úpravu nebo nákup nového auta, přičemž člověk v takové lakovně stráví opravdu nemalé množství hodin. Výsledek přeci musí být oku lahodící a chlubitelný :-)

Za poslechu příhodných melodií a pohledu na spoře oděné dívky dostáváte tímto produktem na talíř přijatelně vyvážený žánrový kus, po kterém vám špatně nebude.

Pro: je toho hodně (hudby, auta, tuning, drag atd.)

Proti: opakující se tratě, někdy na nervy jdoucí neomylnost soupeřů

+31
  • PC 80
Rychle a zběsile, sešlápnout pedál,
obavy stranou, výčitky nemám,
Rychle a zběsile a proti zákonu,
místnímu přejezdu prorazím závoru.
Rychle a zběsile přes padací most,
nahodím nitro a vyskočím dost.
Rychle a zběsile, v tuningu kára,
podřené blatníky, z motoru pára,
Rychle a zběsile, být ulic králem,
Vin Diesel je starý a Walker je ámen,
Rychle a zběsile finišem driftovat,
za tmavým oknem tajně masturbovat.

Ale kvalitní poezie stranou… Ilegální závody civilními, ale za to pořádně vytuněnými auty v nočních ulicích zněly lákavě pro většinu teenagerů, a proto není divu, že NfS: Underground hrál svého času (nejen) každý příznivec filmu Rychle a zběsile. Herní prostředí bylo oproti předchozímu dílu úplně jiné a zase svým způsobem skvělé. Vyklizené ulice nočního velkoměsta, naleštěné bouráky, halogenová světla, zářící billboardy, mokré odlesky, všude bylo něco a každý z těchto aspektů dotvářel fungující atmosféru „undergroundu“.

Hratelnost byla opět arkádová, jízdní model si raději neodvažuju hodnotit, ale chválím ty drobnosti okolo, které hráče chytře motivovaly v postupu singleplayerovou „kampaní“. V závodech jste vyhrávali peníze a získávali body za stylové drifty, či chirurgicky přesné řazení. Tím se vám odemykaly nové možnosti tuningu, naspořili jste na lepší auta a hlavně vám na ulici rostl respekt… Myslím na ulici za počítačovou obrazovkou, respekt na reálné ulici vám hraním videoher spíše klesal. Podobně jako u předchozího dílu požitek z jízdy umocňoval soundtrack. Díky němu jsem objevil několik zajímavých kapel, které mi zpříjemnily pubertu. Dokonce si vybavuju, že jsem několikrát odmítl resetovat zkažený závod jen proto, abych nepřerušil právě hrající song. Drobné zklamání na závěr přinesla absence multiplayeru po LANu. Shodou okolností zrovna kolem roku 2003 jsme s kamarády začali pořádat LAN párty (pro mladší a neznalé čtenáře: jedná se o něco jako swingers párty, akorát, že se tam hrají počítačové hry), takže pro nás bylo nepochopitelné, proč hra, která podporuje multiplayer online, nemá také možnost hraní po síti...
+24
  • PC 85
První Undergroundy určily nový směr směřování známé série závodních her. Oproti předchozím šesti dílům jde o úplně jinou hru a musím uznat, že vůbec ne špatnou.

Jako svůj první vůz jsem si z nabízených možností vybral Hondu Civic a myslím, že jsem si zvolil to nejlepší, co jsem mohl. Drift mi s ní šel parádně a vydržela mi hodně dlouho, snad do půlky hry a stále se chytala. Já však zatoužil po změně a dlouho jsem vybíral adekvátního nástupce. Nakonec se jím stal Hyundai Tiburon, který se mé předchozí káře v lecčems podobal. Samozřejmě jsem ale jeho vyšší výkon brzy pocítil a na Drift byl snad ještě lepší, než Civic. Každopádně s těmito dvěma vozy jsem si vystačil až do úplného konce.

Hudba přešla z žánru techna, které doposud sérii provázelo, na hip hop a rap, což je logický krok, protože se do prostředí vytuněných aut a nočních městských závodů tyto songy hodí nejlépe. Tuning zde hraje významnou roli a bez něj bych byl nejen úplně out, ale hlavně bych bez vylepšování jízdních vlastností svého vozového parku neměl téměř žádnou šanci na úspěch.

Z těch jedenácti dílů Need for Speed, co jsem hrál, jsou Undergroundy na třetím místě za bezkonkurenční pětkou a parádní jedničkou. Jedna z mála věcí, co mi tu chyběla, byl venkov. Chápu, že tuning frčí především ve městě, ale občasný průjezd noční krajinou, která je jen minimálně osídlena, má také něco do sebe.

Pro: Drift, Honda Civic, Hyundai Tiburon, hudba, tuning

Proti: pouze městské závody

+23
  • PC 80
Na svou dobu výborná hra plná dobrých nápadů, která i dnes dokáže zabavit na dlouhé hodiny. Velmi se mi líbila možnost tuningovat auta, která často jezdí na našich silnicích (nejraději jsem jezdil s Peugeotem 206, i když ve hře patří k pomalejším vozům). Ovládání vozů je zpočátku kariéry příjemné, s natuningovaným vozem je bohužel příliš citlivé. Hlavní slabinou tohoto titulu jsou ale tratě, pokaždé se jezdí v noci ve městě za pěkného počasí. Největším kladem prvního Undergroundu jsou jednotlivé mody, hlavně drag a drift jsou velmi povedené. U dragu jsem se bavil nejvíc, velmi často byly rozdíly mezi první trojkou méně než 0,5s. Grafiku také hodnotím velmi kladně, neony vypadají úžasně a vozy se svým reálným předlohám věrně podobají. Hudba v závodech taktéž výborná, auta skvěle ozvučena.

Pro: auta, povedené mody, zvuky, hudba, tuning, jízdní vlastnosti vozů

Proti: tratě jsou si docela podobné, chybí mi pohled z interiéru

+22
  • PC 80
tak undergroundy 1 jsem si zahrál až teď po 10 letech a myslím si že zábavná arkádovitost, fyzika chování vozidla na silnici nemohla být na tehdejší dobu lepší.
Revoluce v tunění a pestrost vylepšování auta je kreativní a zábavná, tratě jsou dobře navrhnuté, grafika měla v této sérii N.F.S. ten nejvýraznější přechod s výraznými odlesky které underground 2 ještě o něco zesílil a přidal nějaké detaily.
Zbývá jen podotknout že ke konci vám můžou některé závody brnkat na nervy a umělá inteligence pokud nejste v její blízkosti tak nedělá chyby. Ke konci i při lehké obtížnosti nezbývá než pořádně nastudovat trať, nenabourat a spolehnot se že soupeř aspoň jednou nabourá a nechá vám náskok. Celkový dojem je ale uspokojivý a zkaždého vyhraného závodu máte dobrý pocit. Stereotyp se možná ani nedostaví, nemáte moc času na to aby se dostavil :-)

Pro: rovoluce v tunění, grafika, zábavní jízdní model

Proti: lehká obtížnost ke konci neni lehká

+20