Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Úplně první seznámení s úspěšnou herní sérií The Need for Speed proběhlo u mne v prváku na střední, kdy jsem si domů donesl na cd rip verzi prvního dílu. Po několikahodinových (a dnes už pomalu nikomu nic neříkajících) peripetiích se spuštěním jsem se vrhl do závodění, usedl za volantem červeného Ferrari a snažil se pokořit černé Lamborghini. Od té doby už jsem prubnul jen tu a tam demo některého z následujících dílů série (Porsche 2000), a to až do roku 2003, kdy spatřil světlo světa v pořadí již 7 díl (s podtitulem Underground), oplývající dosud nevídaným pojetím nočního ilegálního závodění s velkým zástupem licencovaných čtyřkolových krasavců a s možností jejich následného tunění.

Ano, Underground sebou přivál svěží vítr a do skomírající série nalil novou krev. Pro přilákání co možná nejširšího publika změnil koncept, částečně se svezl na popularitě filmu RYCHLE A ZBĚSILE a pro mne se zapsal na seznam vynikajících arkádových simulátorů.

Na první pohled nezaujme hra jen typickým grafickým ztvárněním tuningového šílenství (barvy a neony), ale i našlápnutým soundtrackem, který při adrenalinem nabitých závodech dodává ten správný feeling z rychlosti. Hudební doprovod je v této hře brán za samostatnou kapitolu a je snad prvním soundtrackem ze hry, který jsem si sehnal.

Co se týče samotného gameplaye, stojím si za názorem, že je proveden velmi vhodně, typů závodů (drag, drift atd.) a tratí je dostatečné množství a se stoupající reputací roste úměrně i obtížnost (čti neomylnost soupeřů). Fajn myšlenkou jsou různé shopy na úpravu nebo nákup nového auta, přičemž člověk v takové lakovně stráví opravdu nemalé množství hodin. Výsledek přeci musí být oku lahodící a chlubitelný :-)

Za poslechu příhodných melodií a pohledu na spoře oděné dívky dostáváte tímto produktem na talíř přijatelně vyvážený žánrový kus, po kterém vám špatně nebude.

Pro: je toho hodně (hudby, auta, tuning, drag atd.)

Proti: opakující se tratě, někdy na nervy jdoucí neomylnost soupeřů

+31
  • PC 85
První Undergroundy určily nový směr směřování známé série závodních her. Oproti předchozím šesti dílům jde o úplně jinou hru a musím uznat, že vůbec ne špatnou.

Jako svůj první vůz jsem si z nabízených možností vybral Hondu Civic a myslím, že jsem si zvolil to nejlepší, co jsem mohl. Drift mi s ní šel parádně a vydržela mi hodně dlouho, snad do půlky hry a stále se chytala. Já však zatoužil po změně a dlouho jsem vybíral adekvátního nástupce. Nakonec se jím stal Hyundai Tiburon, který se mé předchozí káře v lecčems podobal. Samozřejmě jsem ale jeho vyšší výkon brzy pocítil a na Drift byl snad ještě lepší, než Civic. Každopádně s těmito dvěma vozy jsem si vystačil až do úplného konce.

Hudba přešla z žánru techna, které doposud sérii provázelo, na hip hop a rap, což je logický krok, protože se do prostředí vytuněných aut a nočních městských závodů tyto songy hodí nejlépe. Tuning zde hraje významnou roli a bez něj bych byl nejen úplně out, ale hlavně bych bez vylepšování jízdních vlastností svého vozového parku neměl téměř žádnou šanci na úspěch.

Z těch jedenácti dílů Need for Speed, co jsem hrál, jsou Undergroundy na třetím místě za bezkonkurenční pětkou a parádní jedničkou. Jedna z mála věcí, co mi tu chyběla, byl venkov. Chápu, že tuning frčí především ve městě, ale občasný průjezd noční krajinou, která je jen minimálně osídlena, má také něco do sebe.

Pro: Drift, Honda Civic, Hyundai Tiburon, hudba, tuning

Proti: pouze městské závody

+26
  • PC 80
Rychle a zběsile, sešlápnout pedál,
obavy stranou, výčitky nemám,
Rychle a zběsile a proti zákonu,
místnímu přejezdu prorazím závoru.
Rychle a zběsile přes padací most,
nahodím nitro a vyskočím dost.
Rychle a zběsile, v tuningu kára,
podřené blatníky, z motoru pára,
Rychle a zběsile, být ulic králem,
Vin Diesel je starý a Walker je ámen,
Rychle a zběsile finišem driftovat,
za tmavým oknem tajně masturbovat.

Ale kvalitní poezie stranou… Ilegální závody civilními, ale za to pořádně vytuněnými auty v nočních ulicích zněly lákavě pro většinu teenagerů, a proto není divu, že NfS: Underground hrál svého času (nejen) každý příznivec filmu Rychle a zběsile. Herní prostředí bylo oproti předchozímu dílu úplně jiné a zase svým způsobem skvělé. Vyklizené ulice nočního velkoměsta, naleštěné bouráky, halogenová světla, zářící billboardy, mokré odlesky, všude bylo něco a každý z těchto aspektů dotvářel fungující atmosféru „undergroundu“.

Hratelnost byla opět arkádová, jízdní model si raději neodvažuju hodnotit, ale chválím ty drobnosti okolo, které hráče chytře motivovaly v postupu singleplayerovou „kampaní“. V závodech jste vyhrávali peníze a získávali body za stylové drifty, či chirurgicky přesné řazení. Tím se vám odemykaly nové možnosti tuningu, naspořili jste na lepší auta a hlavně vám na ulici rostl respekt… Myslím na ulici za počítačovou obrazovkou, respekt na reálné ulici vám hraním videoher spíše klesal. Podobně jako u předchozího dílu požitek z jízdy umocňoval soundtrack. Díky němu jsem objevil několik zajímavých kapel, které mi zpříjemnily pubertu. Dokonce si vybavuju, že jsem několikrát odmítl resetovat zkažený závod jen proto, abych nepřerušil právě hrající song. Drobné zklamání na závěr přinesla absence multiplayeru po LANu. Shodou okolností zrovna kolem roku 2003 jsme s kamarády začali pořádat LAN párty (pro mladší a neznalé čtenáře: jedná se o něco jako swingers párty, akorát, že se tam hrají počítačové hry), takže pro nás bylo nepochopitelné, proč hra, která podporuje multiplayer online, nemá také možnost hraní po síti...
+26
  • PC 75
Série NFSU u mě začala jedničkou pár let po vydání. A musím říct, na to, že to bylo první seznámení s touto sérií závodních her, tak na první díl to nebylo vůbec špatné.

K této hře mě donutil můj bratr, který má závodní hry prostě v krvi. Věděl u závodů jak vylepšit auta, jaký auto si vzít na jaký závod a tak podobně. Takhle dokonalý jsem já v životě nebyl, ale i přesto jsem si dokázal hru užít.

V hlavní nabídce máte několik možností: Volný závod, kde si můžete zkusit své dovednosti s volantem, jak umíte rychle projíždět zatáčkami a tak dále. No prostě se máte šanci zdokonalovat. To jsem já ovšem nikdy nepoužil a hrál jsem kariéru ve své Hondě Civic. V té době jsem jiným autem nejezdil, prostě se mi toto auto líbilo. V kariéře vám chodí výzvy k závodům, kde vás čekají závody tipu okruh, sprint, což jsou takové asi nejznámější. Následují pro mě otravné závody typu Drag (Řazení) a Drift (Smyk), kde jsem ze začátků byl prostě marný a hodně jsem se u toho rozčiloval, ale naštěstí jsem měl bratra, který mi to vždy odjel. A pak ještě časovka, kdy máte dojet za určitý čas na místo. Stoupáte žebříčkem v závodech a lepšíte se.

No a nyní k plusům a mínusům u této hry. Co se mi určitě u této hry líbí, tak je propracovaná hudba. Ta se dá dodnes poslouchat pořád dokola. Prostě pecka. Další skvělou věcí je tuning. Jednoduchý, přehledný, rychlý. No a postupné odemykání dalších aut. Hodně kolegů to zde i psalo přede mnou.

Na druhou stranu, co může trochu odradit je opakující se tratě. Ano, chvílemi to může přestat bavit, hlavně hráče, který závodní hry nehrají. Ještě mi zde chybí příroda nebo venkov, že se jezdí jen ve městě. Je pravda, že tuningy moc na venkově nenajdete, ale bylo by to takové zpestření.

Ovšem jednička mě určitě neomrzela, i když jsem chvílemi měl opravdu problémy s určitými závody a rozčiloval jsem se, ale to už k závodům prostě patří.

Pro: Tuning, hudba, auta, závody

Proti: Opakování tratí, pouze závody městem

+23
  • PC 80
Po slabším Hot Pursuit 2 přichází oživení série v podobě prvního Undergroundu, který se vydává naprosto jiným směrem než skvělé Porsche, přesto se jedná celkově o velmi povedený a zábavný díl, který přináší svěží vítr do zajeté série.

Hned po spuštění za zvuků Ron Don Don hra uvádí nové prostředí a zaměření výhradně na vytuněná auta prohánějící se nočním městem, kde se v rámci kariérního modu odehrává všech 112 závodů. Za světla si zde bohužel ani jednou nezajezdíme, stejně tak se ani jednou nepodíváme do přírody. Závodění v nočním městě je však dostatečně zábavné, takže v tomto směru jistou repetitivnost jsem ochoten prominout.

V kariéře samozřejmě nechybí okruhové závody, stejně jako závody z bodu A do bodu B. Novinkou je zde drift - tedy smykování a drag, kde je nutné co nejlepší načasování řazení. Oba tyto nové herní režimy jsou zábavné a mezi klasickými závody se jedná o skvělé zpestření. Zvlášť u dragu musím ocenit výborně zpracovaný pocit ze zrychlení.

U každého závodu je možné zvolit si mezi 3 stupni obtížnosti s tím, že ke konci hry se obtížnost poměrně značně zvyšuje a i na lehkou není úplně jednoduché zvítězit. Nejtěžší byl pro mě 7-okruhový závod, kdy jsem nezaznamenal rozdíl mezi zvolenou obtížností a jediným způsobem, jak po několika pokusech zvítězit, bylo dostat se co nejdříve do čela a dorážející soupeře navádět do svodidel a využívat jakýchkoliv jiných nečistých praktik.

Jízdní model je vcelku zábavný, přesto mi úplně nesedělo, že čistá jízda je zde často spíše na škodu a více než brzdit a čistě projet zatáčku se zde spíše vyplatí v plné rychlosti narazit do bočnic, odrazit se a vesele pokračovat dál. Díky opětovné absenci modelu poškození je pak toto možno opakovat donekonečna.

První Underground díky vydanému widescreen fixu vypadá velice světu i dnes, proto bych se rozhodně nenechal odradit jeho stářím, pokud máte chuť na dobrou arkádovou závodní hru. Adrenalinové závodění za příjemného soundtracku v neony podsvícených autech má své kouzlo, kterému se dá lehce podlehnout.

Pro: audiovizuální zpracování, soundtrack, závody, drag a drift, tuning

Proti: jen městské a noční závodění, catchup AI, absence modelu poškození, absence cockpit view

+22
  • PC 80
Na svou dobu výborná hra plná dobrých nápadů, která i dnes dokáže zabavit na dlouhé hodiny. Velmi se mi líbila možnost tuningovat auta, která často jezdí na našich silnicích (nejraději jsem jezdil s Peugeotem 206, i když ve hře patří k pomalejším vozům). Ovládání vozů je zpočátku kariéry příjemné, s natuningovaným vozem je bohužel příliš citlivé. Hlavní slabinou tohoto titulu jsou ale tratě, pokaždé se jezdí v noci ve městě za pěkného počasí. Největším kladem prvního Undergroundu jsou jednotlivé mody, hlavně drag a drift jsou velmi povedené. U dragu jsem se bavil nejvíc, velmi často byly rozdíly mezi první trojkou méně než 0,5s. Grafiku také hodnotím velmi kladně, neony vypadají úžasně a vozy se svým reálným předlohám věrně podobají. Hudba v závodech taktéž výborná, auta skvěle ozvučena.

Pro: auta, povedené mody, zvuky, hudba, tuning, jízdní vlastnosti vozů

Proti: tratě jsou si docela podobné, chybí mi pohled z interiéru

+21
  • PC 80
tak undergroundy 1 jsem si zahrál až teď po 10 letech a myslím si že zábavná arkádovitost, fyzika chování vozidla na silnici nemohla být na tehdejší dobu lepší.
Revoluce v tunění a pestrost vylepšování auta je kreativní a zábavná, tratě jsou dobře navrhnuté, grafika měla v této sérii N.F.S. ten nejvýraznější přechod s výraznými odlesky které underground 2 ještě o něco zesílil a přidal nějaké detaily.
Zbývá jen podotknout že ke konci vám můžou některé závody brnkat na nervy a umělá inteligence pokud nejste v její blízkosti tak nedělá chyby. Ke konci i při lehké obtížnosti nezbývá než pořádně nastudovat trať, nenabourat a spolehnot se že soupeř aspoň jednou nabourá a nechá vám náskok. Celkový dojem je ale uspokojivý a zkaždého vyhraného závodu máte dobrý pocit. Stereotyp se možná ani nedostaví, nemáte moc času na to aby se dostavil :-)

Pro: rovoluce v tunění, grafika, zábavní jízdní model

Proti: lehká obtížnost ke konci neni lehká

+20
  • PC 85
Po nedávno dohrané dvojce přišel čas na jedničku. Hrána redux verze ve 4K@60FPS na 55" TV s interpolací na 120 FPS. Takže asi technicky nejlépe, jak to jde. K tomu Xbox ovladač s tím přídavným pidivolantem a mohlo se začít.

Chtě nechtě se nevyhnu srovnávání s dvojkou, kterou znám déle, hrál sem ji víc a má pro mě kultovní status, ačkoliv prodejema byla dvojka slabší, než jednička. Hru jsem začal se Civicem a hned první závod mě překvapil. Raz dva se člověk dostal na 200 km/h a tam už tak nějak zůstal. S prvním autem v prvním závodě. Jet 200 ve dvojce už byla událost a většinou na téhle rychlosti nešlo moc vydržet. Tady vzhledem k mizivému poloměru zatáček a všeobecné nepotřebě brzdit tak člověk jede skoro furt. Když si k tomu přičtete to, že jsem hrál s bumper kamerou, tak to celý bylo tak rychlý, že mi to přišlo spíš jak nějakej kart racing nebo Burnout. Rozhodně nic podobného dvojce, kterou jsem chválil za realistické pojetí jízdy. Je docela ironií, že vzhledem k arkádovějšímu pojetí v jedničce není nitro dobíjecí, ale jeho množství je od začátku dané a vyplatí se ho tak šetřit až do konce.

Když si ale člověk zvykne, tak to není špatné. Nemá to takovou atmosféru, jako dvojka, což je dáno asi nemožností se ve městě otevřeně pohybovat a tím ho dostat pod kůži. I prostředí je poněkud sterilnější. Celé je to hodně o zapamatování tratí a taky o štěstí, protože když je za zatáčkou nebo skokem provoz, nic s tím neuděláte.

K vizuálu vzhledem k době vzniku nelze mít námitek (i když se oprostím od modifikací). Oproti dvojce jsou auta více low poly, ale žádná tragédie. U dvojky jsem chválil skvěte udělaný blur. Naopak tady je blur taková hnusná mazanice, že byl vypnut hned po prvním závodě. Co mě zarazilo bylo, že dvojka recyklovala driftovací tratě z jedničky, což mi přijde takový zbytečný.

Pobavil mě product placement. Když v jedničce byl Mekáč, ve dvojce se přiřítil Burger King. Další blbinkou, co mě bavila, bylo Get Low od Lil Johna v hlavním menu. Ne že by to snad bylo muzikálně něco zajímavého, ale těch zem otřásajících 32 Hz, kolik má sub-bassová linka, bylo šťavnatých. I když by mě zajímalo, kolik promile lidí to v roce 2003 mohlo u svých TV a PC vůbec slyšet.

Ještě bych zmínil jízdní model. Na jednu stranu je správně, že auto při normálním zatočení automaticky hned neklouže, protože to prostě auto na asfaltu nedělá. Na druhou stranu je to ale dohnané do extrému, kdy auto jede jako po kolejích i při zatočení ve 240, dokud je pod plynem. A to už reálné není. Že úplně puštění plynu v zatáčce i u předokolky vyvolá okamžitý a neukočírovatelný smyk je taky trochu divný. Resp. někdy jo, někdy ne. Člověk jede sedmikolový závod, každé kolo jede stejně a přesto se auto někdy utrhne a jindy drží. Moc nevím, na čem to závisí. Každopádně tím, jak se musí jezdit hodně rychle, je hra dost obtížná. Volba obtížnosti znamená jen minimální změnu. Upřímně si to neumím představit na klávesnici, protože i s analogem jsem s tím měl co dělat. Vytáčela mě nevyvážená obtížnost. Spoustu závodů dáte napoprvé, některé jsou naopak čiré utrpení (#95!). Ke konci nakonec pomohla výměna auta ze Civica na Skyline.

Takže závěrem - jo, je to dobrý. Jinak dobrý, než dvojka, ale přesto jsem se vždycky těšil, až to zase zapnu.

Pro: Žádný vopičárny kolem, prostě jen závody; jen minimální potřeba vizuálního tuningu pro progres; zábava; 32 Hz v menu :-D

Proti: Ve vysokých rychlostech nereálná přilnavost; nevyvážená obtížnost; McDonald's

+20
  • PC 80
První Undergroundy jsem sice naposledy hrál asi před třemi lety, nicméně ve hře mám stráveno tolik času, že dokážu komentář v pohodě napsat na základě vzpomínek. A že jich je, i když všechny samozřejmě nejsou pozitivní.

Šestý díl (Need for Speed: Hot Pursuit 2 ) jsem měl už dohraný, když se objevilo první info o chystaném NFSU. Nadšený jsem rozhodně nebyl, protože jako konzerva jsem fandil spíše krajinkovým závodům se superauty a představa pouze nočních závodů a tunění běžných aut mě dvakrát nelákala. Ale stejně mi to nedalo a krátce po vydání jsem hru okusil. A spletl jsem se, byla to po většinu času zábava.

Po nezbytném utlumení hudby (tady mi soundtrack těžce nesedl) jsem se pustil rovnou do kariéry, protože jsem byl pochopitelně zvědavý na možnosti, jak moc jde vizuálně auto zprznit. Kariérní žebříček sice na první pohled nabízí jistou míru svobody, ale na ten druhý už je jasné, že si lze volit pouze pořadí, v jakém závody pojedete. Stejně se pro další postup musí odjet všechny. A zhruba po třiceti odjetých závodech nastal první problém a tím je repetitivnost. Město je totiž poměrně malé a mnohé úseky se v různých tratích opakují, takže je sice fajn, že se člověk nemusí moc snažit se zapamatováním, ale když vidí to samé v každém třetím závodě...

Nedomyšlené jsou taky odměny za vyhrané závody ve formě (asi) peněz. Ty se mění na základě zvolené obtížnosti, což by byla motivující věc (spolu s tím, že pro každý závod si obtížnost lze zvolit před startem), jenže se mi nikdy nestalo, že bych měl nedostatek a stačilo tím pádem jezdit stále na easy. Škoda, že nebyla možnost nějakých speciálních dílů za přemrštěnější částky, abych se musel víc snažit. Takhle hra sype všechno v podstatě za nic. Toto se týká karosérií a doplňků. Naopak barvy a polepy se dostávají za body vyježděné v driftech. A ty jsou směšně jednoduché (nicméně velice zábavné), takže stačí dejme tomu 10 závodů na hard a k dispozici jsem měl všechno. A těch pár extra závodů, kdy mi někdo slíbil ten speciální díl bohužel rutinu nenarušilo, maximálně jsem nějaké vylepšení dostal o něco dřív a ani tady jsem si nevšiml, že by výběr obtížnosti měl vliv na to, co lze získat.

Jenže díky výborné hratelnosti jsem většinu věcí výše dokázal hře odpustit. Soundtrack jsem si nahradil vlastními nářezy s minimálním BPM 150, obtížnost na hard a to byl hned jiný adrenalin. Některé úseky v kombinaci s "nevhodně" projíždějící dopravou dokázaly pěkně nas... :-) (zvláště v dragu). A koneckonců výběr aut a dílů byl poměrně široký, takže se jen s úpravami dalo strávit moře času. Jen škoda, že Hyundai Tiburon se tu tak nějak nedal sehnat, to auto jsem si zamiloval a odjezdil s ním minimálně polovinu hry. Nebylo vůbec třeba řešit, jestli se na drag hodí jiné auto než na sprint, hra vždy jízdní model upravila podle typu závodu.

Grafika byla celkem ok, ale šlo díky nočnímu zasazení poznat, že se s kvalitou textur vývojáři zrovna nevytáhli. Ale ono v tom fofru stejně není čas sledovat detaily. Zrodila se nechvalně známá zrcadlová silnice, modely aut vypadaly pěkně, ale celkově nic, o čem bych psal domů.

Ale ještě jedna perlička na závěr, kterou vysvětlím vyšší hodnocení, než by se mohlo zdát. Jednou jsme se se dvěma spolužáky rozhodli charakterně zatáhnout poslední dvě přednášky, skončili u jednoho z nich doma a v improvizovaném hotseatu jsme strávili 8 hodin v kuse :-) Takže ano, hra má mouchy, ale přitáhnout k sobě dokázala spolehlivě.
+20
  • PC 90
s touhle hrou jsem se poprvé seznámil u nás ve škole, kdy to tam natahal kámoš. Vypadalo to hezky a já už dlouho scháněl nějaký závodění, tak jsem si to sehnal.

První věc kterou musim zmínit je pekelná obtížnost...ze začátku to ještě jezdí, ale jakmile auto už jede o hooodně rychleji tak se ani nestíháte vyhejbat normal autům anebo sloupům atd.
Aut je zde docela hodně a tunning je asi největší plus týhle hry, protože je to fakt luxusně udělaný, spousta součástek, spousta vinilů, spousta zevnějších změn. Takže si svého krasavce můžete vymazlit jakjenkoli chcete.
A jezdí se s tim vážně parádně, žádný klouzání nebo cukání, je tam vidět že ve hře existuje fyzikální jev a sice tření (i když s gravitací už je to horší ;D). AI bych řekl, že jeslušně vytvořená, dávaj dobře zabrat. Módy závodění jsou taky super (drift, drag race, circuit a sprint), je to dobré když vystřídáte několik jiných závodů a ne furt, rychle předjet rychle předjet.
Bohužel největší mínus hry jsou opakující se tratě. Sice to vývojáři chtěli řešit, že nějaký otočí anebo složí trať z dalších tratí, ale pořád to je stejně, takže potom se dá jezdit i poslepu skoro.

Grafika je famózní, na nejvyšší detaily je to fakt nádherné. Dodává to lesk auta, diváky na startu a takový lesklejší silnice. Krása je v detailech přeci =)

Zvuky myslim že ujdou, auta jsou skvěle ozvučena a hra je doprovázena dobrou hudbou.

Když pominu ty tratě, tak bych řekl, že je to skvělá hra. A skvělý začátek série (po NFS: Porsche)

Pro: Grafika, Hudba, módy, auta, TUNNING

Proti: opakující se tratě, občas obtížnost

+19
  • PC 80
Underground je již v pořadí sedmý díl Need for Speed a přináší arkádové závody a především tuning aut.

Arkádový jízdní model mi vyhovuje, takže samotné závodění jsem si užíval. Všechny závody se odehrávají v jednom městě, kde je každá trať poskládaná z různých segmentů z města. Není tak problém si dané části celkem snadno zapamatovat a po čase jezdit i "po paměti" bez nutnosti sledovat minimapku. Závody jsou docela krátké, takže případný neúspěch a opakování není taková tragédie.

Srážka s auty městské dopravy či s nějakou překážkou zde nepředstavují problém, protože i při takové ztrátě není obvykle problém dojet ostatní závodníky. Jejich AI se totiž přizpůsobuje hráči, takže pokud je hráč první, ostatní jezdí rychle. Pokud hráč zaostává, zpomalí i ostatní. Minimálně první tři čtvrtiny hry jsem tak neměl problém vyhrávat všechny závody na těžkou obtížnost buď hned napoprvé, výjimečně při prvním opakování. Horší to je v poslední čtvrtině, kdy ta obtížnost trošku přituhuje. Zde obvykle není problém dojet soupeře, ale dostat se před ně a první místo udržet už je trošku náročnější. Několikrát se mi totiž v této fázi stalo, že mě soupeř předjel v poslední zatáčce závodu. Plus když jsem soupeři zařídil drobnou "nehodu", tak i když jsem jel bez chyb a naplno, dokázal mě během jedno kola zase dojet.

Kromě klasických závodů na okruzích a sprintu z místa na místo hra nabízí ještě dva nové módy. Jedná se o driftování, které mě osobně moc nebavilo, ale i tak jsem neměl problém ho po chvíli bez problémů zvládat. Naopak drag, neboli snaha o jízdu s co nejoptimálnějším řazením, mě hodně bavilo, ale moc mi to nešlo. Většinu dragů jsem tak vyhrál na několikátý pokus a to i s troškou štěstěny.

Důležitou součástí hry je i zmíněný tuning a vylepšování auta. Ač nejsem blázen do nejrůznějších nastavení aut, úpravy vzhledu jsem si dost užil. Vylepšení výkonu motoru a další součástí pak bylo dobře znát v závodech. Novinka v podobě nitra je taky příjemnou změnou.

Graficky hra vypadá i dnes fajn, hlavně v kombinaci s vylepšováním aut, odleskem a všemi těmi světly. Hru skvěle podkresluje povedený soundtrack, který u mě snad s žádnou písní nesáhl vedle, včetně těch rapových v menu. A to rapu podobné žánry obvykle neposlouchám.

Co se výtek týče, napadá mě snad jedině absence policie, která by se pro ilegální závody hodila. Pak možná ještě třeba různé počasí, které by ovlivňovalo styl jízdy.

Celkově tedy velká spokojenost. Ke konci jsem si i zanadával, ale jinak jsem si závodění užil a Undergroundy tak můžu směle doporučit.
+18
  • PC 80
Sedmý díl legendární závodní série byl zároveň jejím zlomovým. Došlo totiž na přesun závodů z přírody do večeního velkoměsta a supersporty pro milionáře vystřídaly káry dostupnější běžným smrtelníkům. Především jste ale dostali možnost tuningu, jak výkonu, tak především vzhledu vašeho vozu. Směrování série k ilegálním závodům inspiroval první díl Rychle a Zběsile z roku 2001. Přestože jsem odpůrce vizuálního tuningu vozidel a hip-hopu, hra mě svým novým zaměřením víc než příjemně překvapila.

Přestože jsem hudebně vyrůstal na Metallice, sedmdesátkovém a osmdesátkovém rocku, hip-hop hrající v menu k pohodové pomalé jízdě krásně sedl. Zvolil jsem samozřejmě hned mód Go Underground a šlo se na věc. Už si nepamatuji, které auto jsem na začátku zvolil. Pamatuji si ale, že jsem s ním projel všechny závody až do konce kariéry. Jak postupujete jednotlivými ilegálními závody, potkáváte jejich několik druhů. Buď jedete klasicky na kola, z bodu A do bodu B, vyřazovačku, kdy vypadává vždy poslední z dané trati a také dvě novinky. Drift je okruh, kde musíte smykovat a získávat tím body - samozřejmě nejvíc - a Drag je závod čtyř aut na krátkém úseku, kde musíte pomocí manuální převodovky a perfektního načasování pro řazení v kombinaci s nitrem dojet první. A samozřejmě do ničeho nenabourat, jinak totálka a restart dragu. Ten je také jediným druhem závodu, kde se auto dá poškodit, spíš totálně zdemolovat. Hru jsem dohrál na nejtěžší obtížnost a je to hotové peklo. Některé závody jsem musel jet snad dvacetkrát, abych skončil první. Druhý režim Quick race jsem ani jednou nevyzkoušel, takže nemohu říct, co nabízí.

K autům a tratím se dá říct, že perfektně sednou milovníkům městských závodů a tuningu. Noční město je krásně osvětlené a samozřejmostí je civilní doprava a hromadná doprava. Po městě jezdí osobní i nákladní auta a například místní tramvaje. Tuning vzhledu vozidel je vskutku propracovaný. Můžete svého plechového miláčka změnit k nepoznání instalací různých spoilerů, lišet, nárazníků, kapot, úpravou střechy a samozřejmě i výměnou disků, velikostí pneumatik a nalakováním s přidáním různých barevných doplňků. Pamatuji si, že jsem tímto strávil značnou část hry v menu. Hudební doprovod se opět povedl na výbornou. V menu na pohodičku v té době ještě zdařilý a melodický hip-hop/rap, no a v závodech opět pěkně rock, hardrock, metal, občas i nějaké to elektro. Paráda! Premiérové ilegální závody se novým vývojářům EA Black Box povedly na výbornou. Je z nich totiž ještě cítit duch původní staré školy série od EA Canada.

Co říct k záporům hry? Příliš jich není. Někoho může odradit vysoká obtížnost a hráče mladšího věku fakt, že tento díl ještě nenabízel otevřený svět. Také nepřítomnost policie je během ilegálních závodů nelogická. Hru jsem si maximálně užil a pokud bych se někdy měl k tomuto tematickému zaměření vrátit, volil bych právě ji. Nicméně mně to jako staré škole série zatím stačilo. Je ale veliká škoda, kam se série ubrala zejména v posledních deseti letech. Kvalita upadá rok co rok, ale hlavně, že stádo platí.

Pro: premiérové ilegální závody, nový vozový park, propracovaný vizuální tuning, krásné noční velkoměsto, opět hudební doprovod na velmi vysoké úrovni

Proti: vysoká obtížnost, absence otevřeného světa, žádná policie

+17
  • PC 85
Jeste nez sem tudle hru hral,tak kazdy rikal jak to hral cely den a nemohl se od toho odlepit....sem si rikal ze zrovna auta a tak pritahnout a nejak sem tomu neveril.Ovsem jake bylo me prekvapeni po nainstalovani:).Byla to prvni hra sveho druhu co se tyce tunningu,mestskych zavodu atd...Tuneni,kupovani aut,barveni s ruznymi motivy to vydrzelo opravdu dlouho.Super mestske zavody,ale myslim,ze nejvetsi inovace(a co me opravdu nejvice bavilo) byly dragy.Nikdy nebylo jasne jestli vas nahodou ze strany nevezme vlak,nebo zadrete motor,ci nejaka kolize,taktika v pouziti nitra,sice snadne ale zato intuitivni ovladani.Opravdu vyborna zavodni hra.A abych nezapomel....vynikajici hudba(ikdyz v te dobe niggove se mnou mavali:D-to sem byl este mala lamka,ale i tak....)

Pro: dragy,tunning,mestske zavody,navykove v tehdejsi dobe

Proti: navykove v tehdejsi dobe:o)

+12
  • PC 75
"been there, done that... I guess!"

Ne, vážně, tituly NFS mi splývají od Porschat z roku 2000 (celá story a plná verze mého tmářského pseudofilosofování o podstatě NFS vesmíru viz komentář k NFS: The Run). Po dlouhém a vyčerpávajícím přemýšlení si nicméně poměrně jasně vzpomínám, že mě to tehdy docela bavilo, takže jak vyřešit toto dilema... 75% a sbohem.

Dodávám ovšem, že NFS Underground zcela jistě je kvalitně odvedená práce, jako hra to funguje skvěle, jenže mi tu chybí nějaký záchytný bod, něco osobního... vzpomínám si jen na noční jízdy nějakým městem, neony, nitro a to je asi všechno. Kde jsou ty časy, kdy jsem si pamatoval každou trať jménem a znal ji pozpátku i zrcadlově (I´m a proud nerd).

Abych tento poněkud rozpačitý, podezřele spamoidní a nekonzistentní komentář nějak zakončil, je to zábavné a návykové, ale jednoduše mi nezbývá než věřit, že ta tři písmenka NFS tam nejsou jen náhodou, a že náhodou neznamenají např: "Never Feed Sharks" či "Neverending Freeway Story".

Pro: Dynamické, návykové, inovativní

Proti: NFS???

+11 +13 −2
  • PC 75
Po celkem nemastných neslaných NFS 6 k nám dorazili dosti odlišné Undergroundy. Zároveň bych řekl, že NFSU je poslední díl ze série, kde jsme se dočkali opravdu dobrých a plnohodnotných inovací. V televizích zrovna frčelo Fast and Fourious, tak si EA řekli, že udělají hru na způsob tohoto filmu. A povedlo se.

Místo nablískaných Ferrarri a Lamborghiny a podobných strojů jste dostali ještě nablískanější, leč o několik tříd horší Golfy, Focusy a podobný sráče a vaším úkolem je z nich udělat pořádný káry. A i když je hra relativně jednoduchá a lineární a tuning nebo nákup nových aut není žádnej problém, je to kur***ky zábavný. Druhej díl Undergroundů tento systém dotáhl téměř k dokonalosti.

Co bych hře vyčetl, tak zvláštní grafiku. Jakože někomu se líbí a já mu to neberu, každopádně na mě ultranaleštěný auta (k tomu ještě v celkem nekvalitně zpracovaným městě) působili opravdu divně.

Pro: Tuning, soundtrack

Proti: Grafika

+9
  • PC 85
Předchozí díly Need For Speed mě buď nebraly, nebo minuly úplně. Na druhou stranu Undergroundy jsem doslova hltal a málem dohrál až do konce. Pak mě ovšem už příliš frustrovalo neustálé opakování nevyhraných závodů a po čase jsem to prostě zabalil.

Pro: auta a jejich vylepšování, tratě, ozvučení, rychlost, hudba

Proti: eee.. obtížnost mohla být o chloupeček níž

+8 +9 −1
  • PC 70
NFSU jsem hrál jen chvíli, na jednu stranu mě potěšil, na druhou velmi rychle omrzel. Co mi nejvíc vadilo, tak to neustálé ježdění v noci. Marně jsem čekal jestli se nějaká trať spustí ve dne, ale nedočkal se. Je jasný, že ilegální závody se nejezdí v pravé poledne, to neřeším. Ale když už po desáté zkazíte závod tím, že narazíte do kůlu jen proto, že je tam ta za***ná tma... Prostě mě si NFSU nezískal. V létě se to nedalo hrát ve dne, některá místa se projížděla naslepo z paměti.
Ten tuning aut se jim ale povedl a přinesl do závodních her něco nového.

Pro: Tuning, drift & drag mód

Proti: Ježdění pouze ve tmě

+8
  • PC 80
Cool stuff, i když jsem někdy v letech 2003-04 (nejen, ale i) kvůli němu málem propadl z matematiky. Těch 4-5 hodin spánku na všední den fakt nebylo dobrejch. Jinak se víceméně jedná o horší verzi svého pokračování se značně vyšší obtížností a bez nutnosti hledat si závody, car loty, krámy se šminkama na auťák apod. Což může být pro někoho výhoda, jasně - just click & race.

Jinak mě k těmhle Needům napadla jedna taková prima rozverná hláška: "Blur v Undergroundech? Vodka je na tohle lepší." (c) Michal Rybka

(S touto hláškou se po dni 29. 12. 2011, kdy jsem se neférově poblil až za ušima, nejenže neztotožňuji, ale dokonce s ní nechci mít pranic společného)
+6 +9 −3
  • PC 85
První Undergroundy považuju v sérii Need for Speed za revoluci. Byť jsem na převedení hry do podsvětí, tzn. nelegálních závodů, nahlížel trochu skepticky, výsledkem jsem byl pozitivně překvapen. Tuning byl zvládnutý na jedničku a hratelnostně šlo také o podařenou směsici. Celkově je podle mě Need For Speed Underground jeden z nejlepších dílů série (po jedničce a trojce samozřejmě), na druhé straně je to i díl poslední, který jsem hrál s chutí.
+4 +5 −1