Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Noční město ozářené neony, probuzeno rachotem motorů naleštěných bouráků, o které se otírají sexy děvy. V době, kdy horečka kolem filmového Rychle a Zběsile nabírala na hustotě, přišlo EA a vydalo druhý díl úspěšného dílu prvního a byla to trefa do černého.

Občas se však stane, že hry, které jsem v minulosti měl za výborné, tak ve skutečnosti s odstupem času vlastně velmi dobré nejsou. Něco prostě zestárne jako ryba a někdy mi zkrátka dojde, že nostalgie je mrcha. To se ale netýká NFS:U2. Tahle hra je pořád sakra dobrá. Nevím čím to je. V posledních několika letech tento žánr stagnoval. Nebylo zde dlouho nic, co by mě vykoplo ze židle. "Možná je chyba ve mě" říkám si. Pustím si NFS:U2 a hle! Ono mě to baví! Z nějakého důvodu je to návykové jako prase a nebýt toho, že mi hra občas spadne (něco se nemění ani po letech) asi bych si uškvařil mozkové závity.

Rozmanitost je věc, která vás napadne dřív než stačíte vyslovit slovo "drag". Po otevřeném městě se povaluje tolik věcí, že až zrak přechází. Klasický okruh s dopravou, drift, závodní okruh, sprint, street x, duely a pochopitelně drag, který dobře známe právě z fast and furious. Na každý mód se vozidlo ovládá jinak, vždy je zapotřebí změnit styl a taktiku a každý z oněch modu má svou výzvu. Někdy jako sardinky v konzervě bojujete na malém prostoru o každý metr, někdy si zase musíte vypracovat co největší náskok a někdy je i jedna chyba osudná. Několikrát se mi stalo, že jsem se až moc soustředil na jednu nebo dvě disciplíny, ve kterých jsem se zlepšil a když jsem po dlouhé době nastoupil na drift byl jsem rozmetán jako moucha na předním skle auta, což jen dokazuje, jak moc jsou ony disciplíny od sebe odlišné.

Ovládá se to čistě arkádově a zábavně, umělá inteligence není vůbec marná a občas vám syčáci dají zabrat. Ovšem je velice hezké, že i počítač chybuje, což dává závodům i před svou arkádovou povahu pocit uvěřitelnosti.

Grafika je stále fajn, modely vozů jsou velice fajnové, stejně jako jejich ozvučení. Množství tuningu je hromada, takže se nemusíte bát, že by váš mazlík vypadal jako "naháč". Já z nějakého důvodu vždy sáhnu po černém peugeotu 206. Stará láska, nebo úchylka, kdo ví. Líbí se mi komixové cutscény. Má to styl a spád. No a korunu tomu všemu nasazuje velmi povedený soundtrack. Rock tu zní jako Rock a remix songu "Riders On the Storm" je jedna z nejlepších závodních main theme vůbec. Jakkoliv rap/hip-hop a Snoop Dogga nemám v lásce.

NFS: Underground 2 je legenda, která má styl, nervy drásající závody a barvitou rozmanitost. Možná už chápu ty trochu rozpačité reakce na nové Need for Speed, protože tahle 11 let stará hra nastavila hladinu nitra hodně vysoko.
+30
  • PC 90
Neokomentovat tuto hru by bylo z mé strany přinejmenším neslušné, jelikož jsem u ní proseděl minimálně polovinu herního života a dodnes ji pravidelně co půl roku instaluji.
Obrovské město rozdělené do několika specifických částí, stálý noční režim, mnoho herních módů a solidní počet rychlých vozidel připravených ke komplexnímu překopání a následnému závodění, no co chtít víc? Pro člověka, který kdysi brázdil rodné město ve vozech s pořizovací cenou blížící se většímu nákupu v Tescu, do kterých poté investoval částku blížící se nákupu samotné budovy Tesca (přeháním) a který nenechal v interiéru nic, kromě volantu a sedačky řidiče (tímto zdravím všechny tehdy udivené, ale shovívavé policisty), aby co nejvíce snížil hmotnost a jel ještě o něco rychleji, byla tahle hra splněný sen. Po celkem sterilní jedničce přišel na řadu otevřený street racingový svět a to bylo přesně to pravé ořechové.
I přes veškerou mou chválu ale bohužel v hodnocení nemohu jít výše kvůli až otravně zdlouhavým závodům typu ''Circuit'' a hlavně ''URL'' ve druhé polovině kariérního módu. Automobily se sice snaží chovat jakž takž reálně, ale i tak se nejedná o závodní simulátor a chybí zde i model poškození. Takže není důvod, abych někde kroužil dlouhých 15 minut v jednom bodovaném závodu ze tří. Nuda.
Zbytek už je samozřejmě super, například objevování skrytých obchodů, ladění vozů ve zkušebně, samotný tuning nebo bonus ve formě závodů těžkotonážních amerických SUV. I plně upravený Escalade se na silnici choval spíše jako pytel s pískem na kolečkách. Pomalé začátky třeba s 240SX nebo 106kou si pokaždé užívám a těším se na další odemknutý díl, který na ně namontuji. Líbí se mi také stíhací závody typu ''Outrun'' nebo bezdusíkové ''Street X''. Drifty se moc nepovedly, ale nebudu hnidopich, určitě oceňuji snahu.
Graficky Need for Speed: Underground 2 neurazí ani dnes, hudební podkres je nesmrtelný a ani po těch letech mi opravdu vůbec nevadí. Příběh je sice naprosto tuctový, mnoha lidí si na něj kdysi stěžovalo, ale proboha, co tady chce kdo vymýšlet? Psychologická detektivka s nevídaným přesahem a otevřeným koncem nutící člověka k zamyšlení nad jádrem pudla z toho nikdy nebude. Opravdu ne.
Celkově shrnuto: pro mě osobně zcela nezapomenutelný a nejlepší díl slavné NFS série. Need for Speed: Most Wanted se ještě jakž takž držel, ale pak, počínaje Need for Speed: Carbon už to šlo celkem do kytek.

Pro: vozy, otevřený svět, noční město, závody, zkušebna, multiplayer

Proti: délka některých závodů v kariéře, drifty

+26
  • PC 85
Po včerejší jedničce přišel čas podívat se na vroubek i dvojce. Co říct na začátek? Tento díl je u mě jednoznačně na první místě. Užil jsem si ho každou minutou a než jsem začal psát tento komentář, dohrál jsem ho na několikrát.

Co se mi zde na první pohled líbí oproti jedničce, tak je volná jízda po krásném nočním městě, kde si určité závody hledáte. Většina závodů zůstala zachována. (Okruh, Sprint, Drift, Drag, Časovka). Nově se zde objevili závody jako Street X, což se velmi podobá Driftu a hodně lidí si ho plete. Jen v tom rozdílu, že závodě Street X se nedriftuje. Dále nově je zde závod URL, což je pro mě nejvíce otravný závod. Musíte jich odjet několik k tomu, abyste si mohli odemknout další část města a k tomu i nové závody. Další věcí je velký počet obchodů, které se v několika částech i opakují a jejich více. Jedná se o obchodu typu Karosárna, Tuning, Autoobchod, Lakovna atd. Další věcí je, že se v tomto díle můžete utkat se soupeřem i ve volném městě, kdy musíte soupeři ujet na určitou vzdálenost.

Co se týče mě, tak jsem i zde jezdil se svou oblíbenou Hondou Civic, která mě nikdy neomrzela a nezklamala. Prostě jsem věděl do čeho jdu. Co se mi zde opravdu líbí je opět krásný soundtrack. Jak v jedničce, tak i zde je velmi propracovaný. Další plus jsem již zmínil a to je volná jízda krásným nočním městem. Za mě je to určitě skvělý nápad. No a další věcí je samozřejmě grafika. I ta je velmi povedená.

Co mi trošku vadilo, jsem již taky zmínil. Velmi otravné závody URL, kterých musíte odjet několik abyste si odemkli další části města a čím více jich odemykáte, tak tím více závodů URL musíte odjet.

Ale i přesto je tento díl ten nejlepší z této série, který jsem si užil vždy když jsem si ho zahrál a to i přesto, že jsem ho dohrál minimálně třikrát. Takže tento díl bez váhání doporučuji.

Pro: Volná jízda nočním městem, závody, obchody, grafika, soundtrack

Proti: URL závody

+26
  • PC 85
Druhý Underground je v jádru téměř stejnou hrou jako jeho předchůdce. Kromě mnoha drobných vylepšení tu ale najdeme i podstatné novinky, pro sérii do té doby značně revolučních. Tou největší novinkou je pak otevřený svět, který sice pochopitelně mimo závody mnoho nenabízí, přesto se pro mě jednalo o příjemnou změnu a možnost prohánět se ve svém vytuněném žihadle v krásně zpracovaném městě i mimo závodní okruhy musím ocenit.

Nechybí zde všechny povedené závodní mody z předchozího dílu, novinkou je pak mod Street X, často připomínající více demoliční derby než pouliční závod - tady je škoda opětovné absence modelu poškození, zrovna do tohoto modu by se perfektně hodil. Další novinkou jsou URL závody, které ve hře představují asi největší výzvu, ačkoliv se závodí mimo veřejnou dopravu, soupeři jsou zde velmi kvalitní a výhra nad nimi vyžaduje pořádnou soustředěnost a snahu.

Vyzdvihnout musím vyváženou obtížnost hry. Hrál jsem celou dobu na těžkou a konečně jsem měl pocit pořádné výzvy, nikoliv však frustrace z nemožných řidičských schopností soupeřů. Výjimkou byl snad jen poslední závod, který je oproti zbytku hry až směšně jednoduchý.

Arkádový jízdní model je zde velmi zábavný, z aut jde cítit jejich váha a neřídí se tak všechny stejně. Pocit z rychlosti a zrychlení je skvělý, na rozdíl od jedničky už se tolik nevyplatí odrážet se od bočnic, úspěchu lze dosáhnout i čistou jízdou.

Závěrem se tak dá shrnout, že Underground 2 je v maličkostech lepší ve všem než jednička a novinky, které přináší, jsou zde k užitku a ne ke škodě, jak to někdy bývá. Hra má dnes již status legendy a mnohými je řazena mezi nejlepší díly série. Nyní po dohrání musím uznat, že už rozumím, proč tomu tak je. V mém žebříčku NFS her bude taky vysoko.

Pro: audiovizuální zpracování, soundtrack, závody, pocit z rychlosti, obtížnost, komiksové vsuvky, tuning

Proti: jen noční závodění, catchup AI, absence modelu poškození, absence cockpit view

+26
  • PC 90
Kdysi jsem hrával NFS 2, poté ještě na volantu demo Hot Pursuit. Jinak vlastně nic. Poté se mi dostaly k ruce Underground 1 a 2. První díl mě moc nebral, ale nedalo mi to a zkusil jsem díl druhý. A ten mě naprosto okouzlil svou rozlehlostí, množstvím závodů a na svou dobu pěknou a nenáročnou grafikou. Zpočátku jsem byl nadšen, hodně závodů, vcelku nápadité tratě a taky nějaký ten, i když slabší, příběh. Co ale NFS U2 posouvá ještě o velký kus dál je tuning. A ten mi přišel na hře asi nejzábavnějším prvkem.

Pomalu s příbývajícími penězi jsem si s velkou pečlivostí tunil svoji mašinku. Vtipné je, že jsem si sice nakoupil i pár aut dalších, ale nakonec jsem stejně zůstal u toho svého prvního, se kterým jsem to vytáhl na absolutní vrchol a tím i hru dohrál. Postupem času se závody opakují, hlavně závody typu URL mi přišly dost stereotypní a zdlouhavé. Nejradši jsem měl závody typu Sprint (závod z bodu A do bodu B), Drag (závod po rovině s řazením - záleží na výkonu vozidla) a Drift (prostě smyky na body, nejradši jsem měl ty na kopci). Curcuit (okruh, závod na kola) mě nevadil. Moc jsem si ale neužil vcelku nudné a zpočátku i dost těžké Street X (závody na speciálních tratích). Zajímavostí bylo focení auta na obálky DVDček a časopisů. Co ale mě narozdíl od minulého dílu chytlo, byla volnost. Město je opravdu volně dostupné místo a vy si jen jezdíte od závodu k závodu a vybíráte přesně dle chuti. Vozový park je tak akorát, všechny kousky jdou pořádně vytunit. Ale já toho moc nevyužil.

Grafika je skvělá, rozmázlé textury stejně v té rychlosti ani nevnímáte. Jízdní model je sice arkádový, ale je tu také nějaká ta nutnost brždění. Škoda, že auto nejde alespoň viditelně rozbít. Precizní je i soundtrack, který se mi opravdu trefil do noty. Pecky jako "Riders on the storm" si pobrukuju doteď. Škoda, že závěrečný závod působil opravdu lacině a byl velmi jednoduchý.

NFS Underground 2 je spolu se všemi Flat-Outy mou nejoblíbenější závodní hrou. Proto jí dávám trochu nadhodnocených 90%.

Jen taková poznámka. U této hry jsem zničil (prý usmažil) mou předchozí grafickou kartu Geforce 6600 GT 256Mb :)

Pro: hratelnost, soundtrack, vozový park a tuning, dostatek různých typů závodů, grafika, pěkný holky

Proti: některé typy závodů jsem celkem nuda, není destrukční model, ke konci hry lehce stereotypní, poslední závod zklamal

+25
  • PC 95
Velice zábavné a návykové pouliční závody, u kterých se výborně bavím i dnes. Tomuto titulu se toho dá vytknout opravdu minimum, chyběl mi pouze pohled z interiéru a URL závody se mi zdály celkem nudné. Hra má obrovské množství modů (drag, drift, circuit, sprint, street x, URL, SUV a outrun), nejvíce mě bavil drag, drift s viditelnými protivníky se mi zdál také velmi zábavný. Jen závody URL byly poněkud nudné, většinou už po prvním kole jsem si přál ať už je konec závodu. Jízdní vlastnosti vozů jsou velmi zdařilé, lepší než v prvním Undergroundu. Vozy jsou graficky výborně zpracovány, většinu z nich denně potkáváme na našich silnicích. Ve hře jsou i SUV, se kterými je docela sranda jezdit, jsou poněkud těžkopádná. Vozy se dají krásně do detailu vytuningovat, obzvlášť neony se mi velmi líbily. Nejlepší na tomto díle je ale otevřený svět, po městě jsou rozesety různé obchody do kterých, pokud si chcete vylepšit vůz, musíte zajet. Dále se mi líbily rozmary počasí, ke konci závodu většinou začalo pršet. Také soundtrack a ozvučení vozů jsou velmi povedené. Moje nejoblíbenější NFS hned po Need for Speed: Porsche 2000.

Pro: auta, město, soundtrack, ozvučení aut, tuning, grafika, jízdní vlastnosti aut, mody, soupeři, doprava

Proti: závody URL poněkud nudné, chybí pohled z interiéru

+20
  • PC 70
Need for Speed: Underground 2 jsou posledním dílem série, který jsem dohrál. Vývojáři se snažily vylepšit původní hru, jak to jen šlo a většina hráčů změny nadšeně přijala. Já se k nim zpočátku řadil také, ale čím déle jsem NFSU 2 hrál, tím více jsem si cenil předchozího dílu.

Asi tak do půlky hry jsem se bavil dobře. Pro začátek jsem si tentokrát vybral Ford Focus, který mi však nevyhovoval a já znovu skončil u Hondy Civic. Pak jsem zkoušel ještě Acuru RSX, ale na Hyundai Tiburon neměla. Pro závody SUV jsem měl v garáži samozřejmě Hummer H2, protože nějaký Cadillac nebo Lincoln se mu nemůže rovnat. Přesto, že byly závody SUV nesmyslně rychlé, bavil jsem se u nich náramně a skvěle zpestřovaly hlavní kampaň. URL okruhy se také povedly.

Závodit s někým, kdo právě projel kolem mě je super, ale když tato situace nastane po padesáté, už to tak super není. Jezdit si volně po městě a hledat obchody bylo také hodně zábavné, než nastala situace, kdy jsem potřeboval najít místo, kde mohu své káře značně zvýšit výkon, ale narážím jen na samé krámy, kde lze upravit tak maximálně její vzhled. Snad jen focení se mi nikdy nezprotivilo a rád jsem si poté vybíral mezi známými firmami, která z nich mě bude sponzorovat.

Vrcholem všeho však byl počet závodů. Zatímco v prvních Undergroudech jich byla zcela dostačující stovka, tady se jejich počet zdvojnásobil. Po dvousté to samé už moc hráčů bavit nemůže. Mě určitě ne a hru jsem dohrával s jistým sebezapřením. Parádní byl však titulní song Riders on the storm, který skvěle sekundoval Get Low z předchozího dílu a i ostatní soundtracky se povedly.

Pro: spousta novinek, auta, URL, závody SUV, focení, hudba

Proti: rozlehlé město časem omrzí, velké množství závodů

+20
  • PC 90
Tohle je pro mě legendární záležitost. Po pachuti z Hot Pursuit jsem si chtěl na velké obrazovce zahrát něco osvědčeného.

Je to už starší kousek, tak na začátku bylo trochu laborování. Instalace, widescreen patch přidávající podporu gamepadu, mód na grafiku, nějaké to nastavování a jelo se. Ve svý době mi to přišlo neskutečně krásný, pamatuju si, jak jsem nemohl z toho, že na pneumatikách je vidět vzorek. Dnes už to sice zestárlo, ale se správným módem je z toho stále setsakra pěkná záležitost. A co víc, chválit se dá tuna dalších věcí.

Předně jsou ve hře úplně obyčejná auta. Taková, která potkáváme na silnici nebo taková, která vlastníme nebo jsme si chtěli koupit. Za druhé jsou ta auta pomalá. Ano, tak pomalá, jako ve skutečnosti. Minimálně v začátku, než se člověk pustí do úprav. Ale i poté jsou běžné rychlosti kolem 100 km/h a dostat se přes 200 už znamená pořádnou rychlost a riziko hnědých kaťat. A teď asi řeknu něco kontroverzního, ale mně ten jízdní model připadá... no realistickej. Neřeším drift závody, ale při běžným ježdění se to prostě chová jako v moje předokolka, s kterou jezdím i na okruh. Předokolky mají nedotáčivý smyky, zadokolky přetáčivý, všechno je to hodně přirozený a upřímně mi to přijde jako jeden z nejlepších jízdních modelů, ne-li nejlepší, s nímž jsem měl to dočinění. Samozřejmě ke konci hry, kdy jezdíte v podstatě s formulí, to už říct nelze, ale dost velkou část hry jezdíte s autem, z něhož máte fakt reálný pocit. Naproti tomu efekt nitra, a to jak obrazový, tak zvukový, je nesmírně uspokojující. Člověk úplně cítí tu rychlost. A když už jsme u toho ježdění, jezdí se ve městě. Velkém, krásném, rozmanitém a jednoduše skvělém. Úžasná je dohlednost. Z kopců vidíte na elektrárnu a další části, které ani nemáte odemčené a tudíž se na ně těšíte. Super je taky product placement. Kdo by si nedal Whopper, že? K tomu všemu chytlavý a zapamatovatelný soundtrack. Z fleku každý zazpívá nejméně 5 skladeb, no ne? A ještě jedna poznámka ke grafice - blur většinou vypínám, ale tady ne. Protože se mi tu hrozně líbí! Vypadá prostě skvěle a je tam až když jedete sakra rychle. Nevím, proč pak v MW přešli na ten extrémně rozmazanej hnus. Hrál jsme s pohledem z kapoty, z HUDu jsem měl jen budík a bylo to skutečně pohlcující. Jdou vypnout replaye, takže člověka při závodění nic neruší a víc si to užije.

Má hra mínusy? Má, a několik. Předně je to nevyváženost obtížnosti. Většinu závodů zvládne člověk napoprvé, občas se ale vyskytne nějaký nečekaně těžký. A pak je pár vyloženě šílených. Jde o dragy v provozu. Ruku na srdce, to se nepovedlo. Je to o náhodě a je to moc šílený i na tuhle hru. Divné jsou taky drifty. Nejdřív jsem jezdil s předokolkou, tak mi nebylo divný, že auto nedriftuje ale dělá jen takové power slidy. Pak jsem ale zkusil zadokolku a k mému překvapení... sorry, tohle taky není drift. Rozjet se, strhnout volant a klouzat bokem... to je slide, to není drift. Nejsem odborník, ale klasickej drift tam prostě dělat nejde ani s výkonným autem. Jinak zadokolky jsou na ovládání podstatně těžší a já po několika nepříliš úspěšných pokusech zůstal u předokolky. Dalším mínusem je absence prostorového zvuku. AAA hra z roku 2004 ho fakt mít měla. Místo toho se tam nějak podivně přelévá ze strany na stranu stereováha a moc netuším, co to mělo simulovat. Jestli nějaký odrazy od stěn? Možná. Zní to každopádně blbě. Poslední velká výtka směřuje k nutnosti zhyzdit si auto pro další postup ve hře. To je fakt škoda.

Suma sumárum je to skvělá hra. Pohlcující, zábavná, se skvělým jízdním modelem, grafikou, muzikou. Jako jo, má mínusy, ale... no kašlem na ně a tady máš 90 % :-*

Pro: Jízdní model, grafika, soundtrack, nastavitelný HUD

Proti: Nevyvážená obtížnost, chybí prostorový zvuk, nutnost zohavit si auto, divné driftování

+18
  • PC 75
Otevřený svět v Need for Speed: Underground 2 mě docela lákal a zajímalo mě, jak je to provedené. Ale asi musela uzrát na to ta vhodná chvíle, kdy si hru nainstaluji, budu mít více zažité principy volného pohybu po mapě, že mi to poté nebude činit takové problémy. I tak trvalo dlouho, než jsem vše komplexně pochopil a mohl se hrou především bavit, protože už nedělalo potíže v ní využít ty obsažené možnosti.

V Kariéře je potřeba si vybrat auto, vylepšovat jej, v několika oddělených obchodech, rozumět stylu ovládání v nabídce dílů, uplatňovat GPS navigaci, orientovat se na mapě, vydělávat peníze, sbírat je, objevovat tajné závody, absolvovat Outrun výzvy. Jak je vidět, je toho dost, ale hlavním aspektem je Visual Rating – dosažená prestiž. Tu já musel deaktivovat, abych se vůbec mohl hnout v postupu dále. Nevadí mi to.

Procentuální postup je započítáván i tak, příležitosti se objevují za sebou, je to zvládnuté dobře. Jen ve statistikách již nevidím dosažené hvězdičky ani číselnou hodnotu. Navíc těch pár vozidel bylo mnou plně vylepšeno až týden po onom vypnutí probírané věci. Zase díky tomu vlil novou krev do žil, jak zajímavě a pěkně najednou potuněná vozidla vypadala. Úplně jako v Rychle a zběsile. Skvělý pocit z jízdy ulicí.

Krom závodů je tu žádoucí plnit i mediální povinnosti, nechat se vyfotit s autem. Je to časově omezená trasa, v níž se ukáže, co dosud hráč odehrál. Umí-li jezdit, má dostatečnou řidičskou praxi, pak to lze odjet v pohodě. Odměnou budou peníze, popř. upgrade auta. Závodů je tolik, že je vývojáři umístili i kamsi mimo město Bayview, členěných do mnoha kategorií. V hlavní nabídce – Garage/World Map – Stage 1 až 5.

Instalace je na jedničku, funkcionalita hry rovněž. S widescreen fixem, vyhovujícím poměrem stran, modifikovaným nasvícením s ENB Series. Já osobně měl i přes to vše otravné loading smyčky, jakmile došlo k aktivaci či ukončení většiny z dostupných soutěží. Dokonce opakovaně na tomtéž místě, byť znovu spuštění pomohlo a mohl jsem tudíž nerušeně drandit. Vždy shození na lištu, správce úloh a ukončení aplikace.

To je ale naivní, dnes to rozběhnout je totiž kumšt. U starých her tak typický. O to absurdnější je, že se skoro nikdo k těmto dílům už nehlásí. Člověka definuje život, vzpomínky, nostalgie, momentální nálada, jakákoliv pohnutka, čistá subjektivita a podobně. Pročež by ta dostupnost čehokoli měla být neustálá. Paradoxně to několik pokračování odneslo a nedají se již oficiálně vzít na Steamu. Toto naštěstí vlastním.

Město je rozděleno do pěti zón, odemykajících se s tím, co dosud hráč absolvoval. Pokaždé hýřících působivými sekvencemi, jinak je tam neprůchozí bariéra, kde si nijak neškrtnu. To šlo v závěru krásně vidět. Nová vlna rychlostních komunikací, propojujících celou oblast nevídaným způsobem, že mnou upotřebená auta Nissan 350 Z, Mitsubishi 3000 GT a Subaru Impreza WRX ždímala svůj výkon na maximum.

Detailnost lesknoucích miláčků na čtyřech kolech je adekvátní době vydání, či spíše mému oku stále plně dostačující. Horší je okolní provoz, to snad i ve starších NfS byly lepší modely silničního provozu. Projevuje se to na nevýrazných barvách, tvarech a celkovém dojmu kulisy tvořících vozidel, do nichž nesčetněkrát v rychlosti narazím. Určitě se na tomto dalo zapracovat líp. K těm vyšperkovaným speciálům zcela nelpící.

Jízdních disciplín je požehnaně, jak umožňoval už první díl Undergroundu. Nové jsou U.R.L, Street X a Outrun. Ty staré zůstávají, Drag, Drift, Circuit, Sprint. Nitro – Levý Alt, moc neuplatněno. Řazení – Levý Shift, při startu Dragu i A. Přehled statistik je na klávese T. Mapa je M, zprávy se zobrazí přes Tab. Klasika. Líbily se mi všechny typy klání. Vyhráno přes 220 z nich. Vyděláno 173 000 dolarů. Potěšily i přítomné zkratky.

Pro: Dostatek závodů, skvělé vylepšování aut, rozsáhlé a hezké město. I s modifikacemi dobře funkční.

Proti: Okolní provoz s nízkým nastavením, nutná je dostatečná prestiž vozidel, zorientování se v principech hry.

+18
  • PC 90
U2 je pro mě nejlepší z NFS , hrála jsem NFS už někdy v roce 1999 , ale popravdě už si vůbec nepamatuji které to byli.
Pak jsem hrála Most Wanted, Carbon a Prostreet, upřímně, honění s fízlama mě absolutně nebralo. Kolikrát sem se s nimi honila klidně i 30 minut, než sem je setřásla. Mezi tím plnění těch různých úkolu co musíte udělat když vás honí. Prostě nuda.

U U2 mě asi nejvíc bavil drift ve městě z toho bláznivého kopce dolu a mockrát sem do něčeho praštila když se proti mě vyřítilo auto. Hvězdičky a Street X bylo taky prima. Co mě absolutně nebavilo byly okruhy. Ve většině kolech jsem se ani pořádně nesnažila a většinou jsem to dala hnedka napoprvé. U Dragu jsem byla dost vzteklá, kort když jsem se na něco dost soustředila a praskly mi enginy.

Stejně jako Piva mě závěrečný frajer dost zklamal.

Pro: Grafika, město, tuning

Proti: okruhy (lehké) občas ty barvy mě klamaly a někam sem to naprala

+17
  • PC 80
Snad každým komentem k NFS začínám slovy jako ,,první" nebo ,,poslední" a ani tady se tomu nevyhnu. NFSU2 je pro mě poslední díl, kterej opravdu stál za to, kterej jsem si užil a kterej jsem dohrál víc jak jednou a bavilo mě to.

Ano, jsou to NFSU 1.5, stejnej styl hraní, stejný auta na tunění, ale mnoho a mnoho inovací. Aut je dvakrát tolik, tunících dílů je nespočet, přibylo celkem dobré ladění výkonu auta (i když v takovéto arkádě to nemá moc smysl, na druhou stranu je legrace projíždět se s Nisanem ve 400 km/h). Přibyli i nějaké nové druhy závodů. Ovšem jejich přínos je sporný, hlavně URL závody. Jejich problém je, že jsou moooc dlouhý a hrooozně nudný, ale hlavně, jsou povinný k dalšímu postupu ve hře.

Jako další proti uvedu otevřené město. Je nanejvýš otravný jezdit pořád sem a tam, jen abych postoupil ve hře dál (hlavně trasy z toho velkýho kopce až do průmyslové čtvrti byli peklo). A krom tohoto ježdění pro závody nemá město žádnej jinej smysl (pro to v Most Wanted tento systém rychle zrušili).

Pro: Inovace proti U1, soundtrack, ladění aut

Proti: URL závody, ježdění po městě

+14 +15 −1
  • PC 90
Pro mne spolu s NFS Porše nejlepší díl série. Krásné auta, spousta možností tuningu, volné město...
Tuning je opravdu dobrý a pokud si pohrajete s lakem, vynylama a jejich barvou (můžete je vrstvit na sebe) vznikne vám osobité a jedinečné auto.
Grafika je taková barevná, celkem nereálná, ale vždyť je to taky arkáda a ne žádný hardcore silniční simulátor.
Soundtrack je dobrý, poslouchatelný. Zvuky v normě.
Máte před sebou rozsáhlé město s mnoha zapamatovatelnými místy. Jistě, můžete skočit do garáže a jezdit závody odtamtud a vůbec nemusíte po městě jezdit. Tím se ale dost ochudíte. Peníze, info, závody co nejsou na mapě, outruny a obchody, to vše můžete najít.
Z pozdějších Nýdů jsem hrál akorát Most Wanted a Carbon a nic moc. Tohle je prostě nejlepší díl.

Pro: Tuning, svoboda, upravování aut v menu pro zábavu

Proti: Příliš barevné, dementní pouliční provoz

+13
  • PC 80
Tak jsem se konečně dokopal k tomu dohrát tuhle skvělou hru. Osobně je to nejlepší díl celé této serie. Grafika se nese v mém nejoblíbenějším duchu. Je natolik stará abych si ji užil v pěkných detailech a rozlišení, ale ne tolik stará aby byla nějak škaredá. Jediná věc kterou bych grafice vytknul je že někdy kombinace rychlosti, světel a tmy způsobila že jsem nevěděl jestli silnice zahýbá, nebo pokračuje rovně.
Tuning je v tomto díle velice rozmanitý. A to z výkonostní i ze vzhledové stránky. Zkrátka si člověk může na auto napatlat takových věcí že základní barva neni ani vidět. Ke konci hry se člověk může těšit na skoro celokarbonovou karoserii, dělenou kapotu či skvělé otvírání dveří.
Trošku mě zamrzelo že celou hru jsem dohrál s původní Toyotou (corolou) a sem tam jsem použil Mustanga, závěrečný bos byl opravdu výsměch. Všechny typy závodů jsem si maximálně užil, včetně kritizovaných URL a párkrát mi málem vytekli nervy při Downhill driftu či při jednom dragu po dálnici v zatáčce. Příjemné zpestření byly i volný závody po městě ve kterých člověk párkrát vyhrál a dostal nějaký ten bonusový tuning.
A málem bych zapoměl na legendární a naprosto k dokonalosti vybroušenej soundtrack.

Pro: Rozmanitý tuning, grafika, hudba, skvělý pocit rychlosti

Proti: Občasná zmatenost, absence nutnosti lepšího auta, Závěrečný boss

+13 +15 −2
  • PC 90
Poslední pořádný díl Need for Speed a pro mě jednoznačně nejlepší díl celé série. Volné město je fajn, volnost v tunění aut je ještě lepší. Realističnosti tato hra moc nepobrala, ale o to je to větší zábava, zběsilost a adrenalin. Hodně zábavné závody! Parádní soundtrack.

Chtěl bych se konečně dočkat NFS: Underground 3. Proč ještě nikoho nenapadlo udělat nový díl ve stejném duchu?

Pro: Zábavnost, tuning, soundtrack, volné ježdění po městě

+13
  • PC 50
I po letech docela nápor na nervy. A sranda. Nápor když jedu trať 10 minut a v poslední zatáčce to za horizontem napálim do taxikáře. Nebo ze serpentin za městem driftuju s dopravou a skóre na hard tak mocně, že mě bolí prsty. A sranda protože ultimátní product placement a komerce na entou, která vybůstovala naše teenage sny do stratosféry. Od playboy modelky v průvodci, po naolejovaný „startovačky“ v magazínech, nudnou hitparádovou muziku, firemní loga podprahově zaučující budoucí zákazníky a kecy typu „A nezapomeň, musíš pořád vyhrávat.“ Vyhrávat, vyhrávat, vyhrávat. Hra hodná sociologické studie.

Nééé dělám si prdel. Je to jenom stará videohra. (Kecám, neni)

Oproti U1 je na zdejších tratích míň znát rychlost (hodně vyloženě závodních tratí a velký oblasti), ale zase je to mnohem pestřejší a dobrovolné výzvy v Jízdě nebo fotografování zabaví při opakujících se nákupech. Možnosti tunningu jsou alespoň zdvojnásobený a obzvlášť oceňuju dynamickej balancing se kterym můžete hru dohrát i s první sadou aut (nejlíp se ovládá Corolla).

Pro: OST je teen, ale perfektně sedne.

Proti: Škodlivý byznys přesah - odkaz

+13
  • PC 80
Spolu s NFSU1 suverénně nejlepší hra z rodiny Needů a to včetně hodnotného, leč trochu problematicky hratelného (a pod Win XP roztodivně běhajícího, grr) NFS: Porsche Unleashed. Toto si dovolím tvrdit hlavně díky jednoznačně nejlépe zpracovanému městu (alespoň pro drandění), dlouhé a rozmanité kariéře (URL závody ftw?), opět kvalitnímu soundtracku a bohyni jménem Brooke Burke, disponující sexy hláskem a nebezpečně hlubokým výstřihem. :))

K této hře se také váže můj oblíbený bug: v jednom z pokročilých závodů URL (zřejmě Underground Racing League, ale koule do ohně bych za to nedal) boti v jedné téměř pravoúhlé šikaně kolo co kolo zatáčejí doprava místo doleva. No, ještě, že se světem NFSU2 prohánějí spíše tanky než rozbitná auta "z masa a kostí".
+12 +14 −2
  • PC 80
Moje první "novodobé" NfS a byl jsem příjemně překvapen. Hraje se výborně, grafika je hezká a možností vyřádění je tu spousta. Trošku mi vadila nemožnost skočit na závod rovnou z mapy, tím se pak hra stává trochu "uměle protahovaná", ale to je vyváženo pěkně vymodelovaným městem, možností fotit auto na obálky časopisů, atd.
Hraje se dobře, vypadá dobře a je dobrá.

Pro: Grafika, hratelnost, město, foto-úkoly

Proti: Nemožnost skočit na závod rovnou z mapy

+12
  • PC 80
Oproti prvnímu dílu nabídla dvojka přehrště tuningových vychytávek i spousta těch, které byly úplně k ničemu, resp. nebyly vidět jako např. reproduktory do kufru :). S Hammerem jezdit bylo spíš pro parádu a drifting někdy docela za trest. Zajímavá byla volnost a svobodný výběr závodu. Soundtrack splnil to, co se defakto očekávalo po minulém dílu. Graficky až příliš přezářená podívaná plná barviček, ale za to slušných efektů. Zkrátka jen to, co jsme měli v Undeground je v pokračování ve větším měřítku.

Pro: volnost, mraky tuningu, soundtrack

Proti: drifty, zbytečnosti, po určité době stereotyp

+12 +13 −1
  • PC 80
Po nabušené jedničce mi druhý díl přišel docela jako slabota. Přibylo ježdění po městě a pár módů, ale nic z toho jsem nepovažoval za významé plus k hratelnosti - samotné tajtrlákování po městě mi naopak přišlo jako co snižuje exkluzivitu samotného závodění.
Taky mi bůhví proč přišlo, že grafika je splabší než v prvním díle a díky ježdění po měste bylo dost místa na to udělat hru až přiliš drsně husťáckou, i když to ani zdaleka nepůsobilo tak trapně jako to působí v DiRT.
Čili pocity rozporuplné - je tu víc možností pohrát si s autem, ale v zásadě je to to samé, co první Underground, jenže nějak to pro mě ztratilo šťávu. Celkově druhý díl považuju spíš za krok zpět.

Pro: promakanější tuning auta

Proti: žádné zásadní vylepšení proti prvnímu dílu, subjektivně slabší grafika i zážitek z jízdy

+10 +11 −1
  • PC 85
Závodní hra, která nabízí volnost ve všem - v tom, který závod odjedete nejdřív, v tom, jestli vaše kára bude vánoční stromeček nebo trhač asfaltu a dokonce dává možnost fotit se na stránky fiktivních herních magazínů tak, jak se vám to bude líbit nejvíc. K dispozici máte velikánské (a krásné) město - jen jen na vás, jak ho ovládnete :). Kromě starších dílů CMR a Test Drive: Unlimited jsem žádnou zábavnější závodní hru nehrál. Graficky to vypadá dobře ještě dneska, soundtrack je naprosto nesmrtelný (naprostá legenda Raiders on The Storm, Snoop Dogg a The Doors, bože, to byl geniální nápad) , aut strašná hromada, závodů stejně tak. Akorát ty průjezdy zatáček stylem "sklouznutí po svodidlech" dávají jasně pocítit, že tohle je jen hra. Hra, u které se bohužel dodnes zaseklo dobré jméno značky Need for Speed.

Pro: Volnost, město, spousta aut, soundtrack, grafika, možnosti tuningu

Proti: Auta jako beton, chybí mi pohled z místa řidiče

+10