Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Carbon

30.10.2006
16.11.2006
19.11.2006
66
316 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Need for Speed: Carbon hráče zavede do fiktivního města Palmont City a příběhově navazuje na události z předešlého dílu Most Wanted (2005). Město je ovládáno gangy a je na hráči aby porazil jejich bosse v každé z lokací. Opět se objevuje Nathan Cross, který hráče v minulosti přidal na seznam „most wanted“ závodníků a rozjíždí se tak zápletka plná lží a podvodů mezi nelegálními závodníky a lovci odměn, v čemž hráči mohou pomoct pouze jeho řidičské dovednosti a také dívka jménem Nikki.

Hratelností se v mnoha věcech neliší od předešlého dílu a nejvýraznější novinkou jsou takzvané crews, které nabízejí hráči možnost najímat do týmu další závodníky a rozdělovat si při závodech role. Drafter slouží v podstatě jako navigátor a zanechává za sebou stopu pro zbytek týmu, blocker se stará o potíže pro oponenty a scout snadněji nachází zkratky na trati. Celkem 40 vozů lze upravovat nově systémem Autosculpt, což umožňuje ručně zvětšovat a hýbat s jednotlivými díly. Herních módů je celkem 11 a jsou částečně známy z předešlých dílů. Hlavní novinkou a chloubou hry jsou módy Canyon drift a duel, kde se tyhle dva klasické módy provozují v kaňonech, které se doposud v sérii nevyskytovaly. V multiplayer módech lze hrát i za policii. Samozřejmostí je i volná jízda městem mezi závody či přítomnost policie.

Verze pro PlayStation 2, Xbox, Wii a GameCube neobsahují online multiplayer a k dispozici je tak pouze split-screen. Sběratelská verze kromě hmotných bonusů obsahuje i nové závody a vozidla.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Série Need for Speed dosáhla svého vrcholu mezi lety 2000-2005, což se projevilo nejen na vysokém hodnocení v tomto rozmezí vydaných her, ale i na prodejích, kdy vůbec nejprodávanější hrou z této série je právě Most Wanted z roku 2005. Vydáním Carbonu v roce 2006 pak nastává poměrně značný úpadek nejen na celkové kvalitě produkce, ale i v prodejních číslech. Samotného mě tehdy krátce po vydání Carbon rychle přestal bavit a hru jsem po pár závodech s nechutí odložil na neurčito a vrátil se k oblíbenému Most Wanted.

To neurčito nastalo teď a musím se přiznat, že jsem čekal, že to bude mnohem horší. Carbon ale určitě špatnou hrou není, jako závodní arkáda funguje velice dobře. Spoustu věcí si bere z Most Wanted (např. soundtrack při honičkách, hrané cutscény), ale vrací se i k Undergroundům a to především závoděním pouze v nočním městě prošpikovaném neony, které však ale narozdíl od Undergroundů už nenajdeme pod auty.

Carbon přichází s několika veskrze pozitivními novinkami, mezi kterými bych vyzdvihl parťáky, zábavné závody v kaňonech a autosculpt, který umožňuje precizní tunění aut. Na jízdní model jsem si ale musel chvilku zvykat, především v autech třídy Muscle tu sebemenší změna směru znamená smyk a pískání pneumatik. Celkově pak jízda působí pomaleji, takže jsem nezažíval u Carbonu takový adrenalin z rychlosti jako u předchozích dílů. Věřím však, že to je prvek, který ale může spoustě hráčům vyhovovat.

I když Carbon nabízí i další mody, hlavním lákadlem je kariéra, jejíž příběh navazuje přímo na Most Wanted a na závodní hru dokonce nabídne alespoň náznak příjemné zápletky s několika výraznými postavami. Hlavním cílem hry je pak postupné zabrání celkem 4 čtvrtí města, což se časem opět stává dost repetitivním, naštěstí je ale kariéra v Carbonu oproti předchůdcům výrazně kratší.

Ve výsledku by si tak Carbon dle mě zasloužil lepší hodnocení, i když kvalit svých předchůdců nedosahuje, určitě se nejedná o propadák. Jako oddychovou arkádovou závodní hru ho tak můžu vřele doporučit, i po letech se na hru krásně kouká, je však přeci jen potřeba nainstalovat alespoň widescreen fix, který přináší lepší podporu k Windows 10.

Pro: audiovizuální zpracování, cutscény, hratelnost, licencovaná auta

Proti: AI protivníků, repetitivní

+28
  • PC 80
Nebýt reálněji pojatých Shiftů, považoval bych Carbony za to poslední opravdu zábavné Need for Speed. Díky časopisu ABC tuto hru znám už od jejího vydání, získala i titul nejlepší PC Hra roku 2006, ale zahrál jsem si ji až nyní, takřka sedm let po její premiéře.

Mohl bych začít novinkami oproti předešlým dílům. Opravdu jich není moc, vyzdvihl bych autosculpt, díky kterému se dá jakýkoliv tuningový díl přizpůsobit přesně podle svého vkusu. Premiéru v dílu Carbon zažily i napínavé závody v kaňonech, které doplňují už tak bohatou nabídku závodních módů. Drag po delší době vypadl z nabídky, což je škoda – zdejší široké silnice jsou pro drag jako stvořené. Oproti předchůdci přibyl drift, pro který je speciálně upraveno chování aut, na které se těžko zvyká. Parádním zážitkem je driftování v kaňonech nejlépe s nějakým hodně výkonným vozem.
Oproti předchůdci nabrala na efektivitě hlavně grafika – oproti nudnému dennímu městu v MW přišla příjemná změna v podobě nočního závodění jako za časů Undergroundů. Grafika vypadá dobře i dnes, ve své době byla naprostou špičkou. Modely aut mají, jak už bývá u NFS zvykem, to nejlepší možné grafické ztvárnění a ani okolí nezůstává pozadu. Z kaňonů je překrásný výhled na celé zářivé město.
Chování aut na silnici se mi líbilo, činí závodění zábavným od začátku do cíle. Hra už není tak zběsile rychlá jako Underground nebo MW, což je určitě krok správným směrem. Daleko více se dají vychutnávat souboje s kolegy, je jednodušší vyhýbat se dopravě i hledat zkratky. Policie je takovým příjemným zpestřením zdejších závodů. Pro postup v kariéře není nutné plnit s nimi různé úkoly a jejich agresivita není tak přehnaná jako v předchůdci.
Co se týče věcí, které se mi nelíbily, zmínil bych se o nízké obtížnosti. Fakt jen párkrát se mi stalo, že jsem musel kvůli dojetí na druhém a horším místě opakovat závod. Nepotěší ani absence neonů – jak bývalo krásné, když můj Golfík ve druhém Undergroundu zářil do všech stran. Hrací doba je další z mínusů. Zatímco předchůdce jsem dohrál tak za týden, zde jsem měl ani ne za poloviční čas 100%. Město je podobně velké jako v U2, takže o nějaké ty metry čtverečné menší než v MW.

Celkově Carbon patří, podle mě, k tomu lepšímu v sérii NFS, svou zábavností se téměř vyrovná svým starším bráškům, krátká hrací doba mi ale nedovoluje dát víc než 80%. Myslím, že utratit za to 250Kč v obchodě je dobrá koupě vzhledem k přemrštěným cenám nejnovějších dílů této série (které navíc stojí za starou belu).

Pro: Grafika, nabídka vozů, závody v kaňonech, tuning, policie, při některých závodech hodně soupeřů, zábavnost.

Proti: Krátká hrací doba, nejsou zde neony, malé město, nízká obtížnost.

+20
  • PC 70
Nuže dobrá! Po Most Wanted se povedlo dohrát i Carbon. Co se týče obtížnosti, tak mi to nedalo zase tak velkou práci dohrát, jako předchozí díl, kde jste museli plnit milníky po pro pokračování ve hře.

Hra se odehrává v noci, což jak jsem povídal u minulého článku, je pro mě u série NFS důležité a patří to sem. V závodech se opět pár věcí změnilo, jako třeba, že s vámi jezdí závody parťáci, které si najímáte. Například blokeři, kteří blokují vaše soupeře v závodech, ale já měl po většinu závodů skauta, který mi to skoro vše vyhrál, což už není tak moc záživné.

Co mě ale velmi mrzelo, že zmizel můj oblíbený Drag závod, který mě vždy bavil. Za to ale přidali závody v kaňonech, které mě zdržely asi nejvíce, poněvadž jsem vždy sletěl z útesu. Hlavně nahánění s bossem mě velmi štvalo, proto jsem to vždy zvládl, třeba až na desátý pokus tím, že jsem ho předjel.

Mezitím, co zabíráte území vyhráváním závodů, tak je tu možnost, že vás přepadnou gangy a budou chtít území zpět a musíte čelit dalšímu závodu. Pro někoho se to může zdát otravné, ale z mého pohledu, to tak není. Spíš naopak jsem rád, že si zajedu další závod. Co se týče tuningu, tak je tu nabídka rozsáhlejší, než v Most Wanted, ale chyběli mi zde neony.

Má noční můra v podobě policie tu také zůstala, ale jak jsem již povídal, nebylo to tak strašné obzvlášť, když nemusíte plnit ty otravné milníky, ale zase zde nebylo tolik míst, kde jste mohli na policii něco shodit, takže bylo náročnější policii utéct.

Co se týče celkově, tak NFS Carbon je dobrá hra, ale pro mě ne tak skvělá, jako Most Wanted. Jedinou výjimkou byly milníky, které zde již nebyly. Ale milovníci závodních her budou i tak náramně spokojení.

Pro: Noc, tuning, kaňony, zmizely milníky, policie

Proti: Zmizel drag, jednoduchost v závodech, chybí neony

+20
  • PC 85
Z nějakého mě záhadného důvodu má většina lidí Carbon za jeden z nejhorších dílů série. Přitom je to právě tento kousek, který přivedl do NFS série něco velmi zajímavého a zábavného - příběh.
Už jste nebyli jen machýrci, co s kamarády závodili o nejlepší čas a předháněli se, kdo má nejhezčí káru. Teď jste byli legenda, která vstala z mrtvých a rozhodla se získat své město zpět (k tomu je také zapotřebí řádná image, že?). Vše se tak stalo mnohem víc osobní. Přesto hra nezapomněla, že jde především o pouliční závody aut a tak jsou cutscény spíš zajímavým zpestřením než otravným zdržováním.
Ti kdož si dnes stěžují, že nové díly NFS strádají po stránce tuningu by se v tomto díle vyřádili dosyta. Výběr aut je rozmanitý, grafika (na tu dobu) krásná a barevná škála laku široká. Co si budem povídat. Půlku času strávíte na trati, půlku v garáži pilováním svého mazlíčka. Výsledkem je, že byť základní hra není nijak zvlášť dlouhá, zabere vám spousty hodin.

Pro: výběr aut, tuning, grafika, příběh

Proti: kratší kampaň, pro někoho přílišná arkádovost

+18
  • PC 65
Dohráno. Ne na 100 %, drift mě neba, ale oceňuju, že pro dokončení hry se nechtěným disciplínám lze vyhnout.

Kdysi jsem hrál demo a pamatuju si, že se mi vůbec nelíbilo. Grafika byla divná, za autem lítaly čáry pomalu jak z Trona a navrch to bylo hrozně neoptimalizované. Plnou verzi jsem zkoušel už asi před rokem, ale po instalaci do program files hra po dvou hodinách hraní neuložila save. Když jsem to zjistil, vytočeně jsem to odinstaloval. Přišel čas to zkusit znovu.

Dostat hru do hratelné a koukatelné podoby dá docela dost práce. Moje doporučení:
Widescreen fix: https://github.com/ThirteenAG/WidescreenFixesPack/releases/tag/nfsc Opravuje i další věci, hlavně podporu gamepadu a další.
Reflexe ve vysokém rozlišení: https://github.com/AeroWidescreen/NFSCHDReflections/releases Ty originální jsou opravdu humus, podstatně horší než v MW. Pokud nestačí HW, pohrabte se v *.ini.
Hezčí vodní kapky: https://github.com/ThirteenAG/XboxRainDroplets/releases/tag/nfsc Jen taková blbinka, ale vypadá dobře.
Texture pack: https://mega.nz/#!wSwTxSbQ!jBJUezXRhr-tEPcGIa8N22JznrRmAUgXiyFRiA8T1mc Zachovává původní ladění hry.

Takže po uvedení do hratelného stavu se člověk střetává s realitou. Původně jsem chtěl nadávat, co že je to za datadisk k MW. Na druhou stranu mezi prvními a druhými Undergroundy taky nebyl kdovíjaký pokrok. Překvapí vyšší náročnost oproti MW (které mělo komplet vystínování, které zde chybí). Hra z počátku baví, odsýpá to. Bohužel jízdní model je ještě o chloupek divnější, než v MW. Pneumatiky pískají při libovolně malé změně směru. Velmi kvituju výběr aut. Nechybí mi tam vůbec nic. Zajímavá auta z Evropy, ty správné supersporty a hlavně ameriky. Do dokončení hry jsem ale vyzkoušel jen 4 auta. Na víc jsem prostě neměl peníze. Potěší přítomnost prostorového zvuku, který v MW nebyl (i když tu bych u AAA hry čekal minimálně od prvních Undergroundů). Hlavním tahákem měli být týmoví parťáci. Ta modrovlasá japonka, co říkala zkratky, byla velmi, velmi užitečná. Zkratky totiž v téhle hře opravdu rozhodují. Když je minete, nejspíš prohrajete.

Když člověk získá první čtvrť (ze čtyř), začíná přicházet mírný stereotyp. Město totiž není nic moc, je šedé, má komicky velké poloměry všech zatáček (aby odpovídaly jízdnímu modelu, který s tím prostě počítá) a jízda v něm se brzy omrzí. Zlom přichází až ve čtvrté čtvrti, která hýří světly a barvami a je opravdu zajímavá (připomněla mi město z U2). Co mě ale zarazilo je, že v ní nikdy neprší. Buď to byla velká klika, nebo se vývojáři báli náročnosti, protože v téhle čtvrti jsem měl na mnoha místech celkem FPS dropy. Reflexe silnice by tomu moc nepomohly.

Čtvrtě jsou sice jen 4 (a tudíž 4 bosové), ale celkově nemám pocit, že by to bylo o tolik kratší než MW. Velmi kvituju to, že člověk neztrácel tolik času v policejních honičkách. Celkově vzato je tu policie spíš do počtu, ale nemám nic proti tomu.

Takže shrnuto a podtrženo, nevěřil jsem, že to bude na těch 65 %, co tu svítí. Ale je. Ani víc, ani míň. Hra je nemastná. neslaná. Jízdní model blbý, fyzika divná. Soundtrack naprosto nepostřehnutelný (honičková muzika identická s MW? No lol...). Vizuál víceméně špatný. Pocit z jízdy u většiny aut nic moc (hrál jsem s kamerou z kapoty, HUD vypnut krom budíků). Takže vlastně furt kritizuju :-D Ale hrát se to dá, tak půlku času jsem se i bavil a docela i těšil, až k tomu sednu. Plánuju si ale projet U1 a U2 v redux verzi a jsem si jistý, že se pobavím podstatně víc.

Pro: Sestava aut, navigátor, blur jde vypnout v nastavení (nemusí se lézt do registrů jako v MW)

Proti: Jízdní model, slabá grafika, naprosto nijaký soundtrack, nudné město, peripetie s rozchozením a celkově technické problémy, přibyl prostorový zvuk

+17