Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Série Need for Speed dosáhla svého vrcholu mezi lety 2000-2005, což se projevilo nejen na vysokém hodnocení v tomto rozmezí vydaných her, ale i na prodejích, kdy vůbec nejprodávanější hrou z této série je právě Most Wanted z roku 2005. Vydáním Carbonu v roce 2006 pak nastává poměrně značný úpadek nejen na celkové kvalitě produkce, ale i v prodejních číslech. Samotného mě tehdy krátce po vydání Carbon rychle přestal bavit a hru jsem po pár závodech s nechutí odložil na neurčito a vrátil se k oblíbenému Most Wanted.

To neurčito nastalo teď a musím se přiznat, že jsem čekal, že to bude mnohem horší. Carbon ale určitě špatnou hrou není, jako závodní arkáda funguje velice dobře. Spoustu věcí si bere z Most Wanted (např. soundtrack při honičkách, hrané cutscény), ale vrací se i k Undergroundům a to především závoděním pouze v nočním městě prošpikovaném neony, které však ale narozdíl od Undergroundů už nenajdeme pod auty.

Carbon přichází s několika veskrze pozitivními novinkami, mezi kterými bych vyzdvihl parťáky, zábavné závody v kaňonech a autosculpt, který umožňuje precizní tunění aut. Na jízdní model jsem si ale musel chvilku zvykat, především v autech třídy Muscle tu sebemenší změna směru znamená smyk a pískání pneumatik. Celkově pak jízda působí pomaleji, takže jsem nezažíval u Carbonu takový adrenalin z rychlosti jako u předchozích dílů. Věřím však, že to je prvek, který ale může spoustě hráčům vyhovovat.

I když Carbon nabízí i další mody, hlavním lákadlem je kariéra, jejíž příběh navazuje přímo na Most Wanted a na závodní hru dokonce nabídne alespoň náznak příjemné zápletky s několika výraznými postavami. Hlavním cílem hry je pak postupné zabrání celkem 4 čtvrtí města, což se časem opět stává dost repetitivním, naštěstí je ale kariéra v Carbonu oproti předchůdcům výrazně kratší.

Ve výsledku by si tak Carbon dle mě zasloužil lepší hodnocení, i když kvalit svých předchůdců nedosahuje, určitě se nejedná o propadák. Jako oddychovou arkádovou závodní hru ho tak můžu vřele doporučit, i po letech se na hru krásně kouká, je však přeci jen potřeba nainstalovat alespoň widescreen fix, který přináší lepší podporu k Windows 10.

Pro: audiovizuální zpracování, cutscény, hratelnost, licencovaná auta

Proti: AI protivníků, repetitivní

+28
  • PC 80
Nebýt reálněji pojatých Shiftů, považoval bych Carbony za to poslední opravdu zábavné Need for Speed. Díky časopisu ABC tuto hru znám už od jejího vydání, získala i titul nejlepší PC Hra roku 2006, ale zahrál jsem si ji až nyní, takřka sedm let po její premiéře.

Mohl bych začít novinkami oproti předešlým dílům. Opravdu jich není moc, vyzdvihl bych autosculpt, díky kterému se dá jakýkoliv tuningový díl přizpůsobit přesně podle svého vkusu. Premiéru v dílu Carbon zažily i napínavé závody v kaňonech, které doplňují už tak bohatou nabídku závodních módů. Drag po delší době vypadl z nabídky, což je škoda – zdejší široké silnice jsou pro drag jako stvořené. Oproti předchůdci přibyl drift, pro který je speciálně upraveno chování aut, na které se těžko zvyká. Parádním zážitkem je driftování v kaňonech nejlépe s nějakým hodně výkonným vozem.
Oproti předchůdci nabrala na efektivitě hlavně grafika – oproti nudnému dennímu městu v MW přišla příjemná změna v podobě nočního závodění jako za časů Undergroundů. Grafika vypadá dobře i dnes, ve své době byla naprostou špičkou. Modely aut mají, jak už bývá u NFS zvykem, to nejlepší možné grafické ztvárnění a ani okolí nezůstává pozadu. Z kaňonů je překrásný výhled na celé zářivé město.
Chování aut na silnici se mi líbilo, činí závodění zábavným od začátku do cíle. Hra už není tak zběsile rychlá jako Underground nebo MW, což je určitě krok správným směrem. Daleko více se dají vychutnávat souboje s kolegy, je jednodušší vyhýbat se dopravě i hledat zkratky. Policie je takovým příjemným zpestřením zdejších závodů. Pro postup v kariéře není nutné plnit s nimi různé úkoly a jejich agresivita není tak přehnaná jako v předchůdci.
Co se týče věcí, které se mi nelíbily, zmínil bych se o nízké obtížnosti. Fakt jen párkrát se mi stalo, že jsem musel kvůli dojetí na druhém a horším místě opakovat závod. Nepotěší ani absence neonů – jak bývalo krásné, když můj Golfík ve druhém Undergroundu zářil do všech stran. Hrací doba je další z mínusů. Zatímco předchůdce jsem dohrál tak za týden, zde jsem měl ani ne za poloviční čas 100%. Město je podobně velké jako v U2, takže o nějaké ty metry čtverečné menší než v MW.

Celkově Carbon patří, podle mě, k tomu lepšímu v sérii NFS, svou zábavností se téměř vyrovná svým starším bráškům, krátká hrací doba mi ale nedovoluje dát víc než 80%. Myslím, že utratit za to 250Kč v obchodě je dobrá koupě vzhledem k přemrštěným cenám nejnovějších dílů této série (které navíc stojí za starou belu).

Pro: Grafika, nabídka vozů, závody v kaňonech, tuning, policie, při některých závodech hodně soupeřů, zábavnost.

Proti: Krátká hrací doba, nejsou zde neony, malé město, nízká obtížnost.

+20
  • PC 70
Nuže dobrá! Po Most Wanted se povedlo dohrát i Carbon. Co se týče obtížnosti, tak mi to nedalo zase tak velkou práci dohrát, jako předchozí díl, kde jste museli plnit milníky po pro pokračování ve hře.

Hra se odehrává v noci, což jak jsem povídal u minulého článku, je pro mě u série NFS důležité a patří to sem. V závodech se opět pár věcí změnilo, jako třeba, že s vámi jezdí závody parťáci, které si najímáte. Například blokeři, kteří blokují vaše soupeře v závodech, ale já měl po většinu závodů skauta, který mi to skoro vše vyhrál, což už není tak moc záživné.

Co mě ale velmi mrzelo, že zmizel můj oblíbený Drag závod, který mě vždy bavil. Za to ale přidali závody v kaňonech, které mě zdržely asi nejvíce, poněvadž jsem vždy sletěl z útesu. Hlavně nahánění s bossem mě velmi štvalo, proto jsem to vždy zvládl, třeba až na desátý pokus tím, že jsem ho předjel.

Mezitím, co zabíráte území vyhráváním závodů, tak je tu možnost, že vás přepadnou gangy a budou chtít území zpět a musíte čelit dalšímu závodu. Pro někoho se to může zdát otravné, ale z mého pohledu, to tak není. Spíš naopak jsem rád, že si zajedu další závod. Co se týče tuningu, tak je tu nabídka rozsáhlejší, než v Most Wanted, ale chyběli mi zde neony.

Má noční můra v podobě policie tu také zůstala, ale jak jsem již povídal, nebylo to tak strašné obzvlášť, když nemusíte plnit ty otravné milníky, ale zase zde nebylo tolik míst, kde jste mohli na policii něco shodit, takže bylo náročnější policii utéct.

Co se týče celkově, tak NFS Carbon je dobrá hra, ale pro mě ne tak skvělá, jako Most Wanted. Jedinou výjimkou byly milníky, které zde již nebyly. Ale milovníci závodních her budou i tak náramně spokojení.

Pro: Noc, tuning, kaňony, zmizely milníky, policie

Proti: Zmizel drag, jednoduchost v závodech, chybí neony

+20
  • PC 85
Z nějakého mě záhadného důvodu má většina lidí Carbon za jeden z nejhorších dílů série. Přitom je to právě tento kousek, který přivedl do NFS série něco velmi zajímavého a zábavného - příběh.
Už jste nebyli jen machýrci, co s kamarády závodili o nejlepší čas a předháněli se, kdo má nejhezčí káru. Teď jste byli legenda, která vstala z mrtvých a rozhodla se získat své město zpět (k tomu je také zapotřebí řádná image, že?). Vše se tak stalo mnohem víc osobní. Přesto hra nezapomněla, že jde především o pouliční závody aut a tak jsou cutscény spíš zajímavým zpestřením než otravným zdržováním.
Ti kdož si dnes stěžují, že nové díly NFS strádají po stránce tuningu by se v tomto díle vyřádili dosyta. Výběr aut je rozmanitý, grafika (na tu dobu) krásná a barevná škála laku široká. Co si budem povídat. Půlku času strávíte na trati, půlku v garáži pilováním svého mazlíčka. Výsledkem je, že byť základní hra není nijak zvlášť dlouhá, zabere vám spousty hodin.

Pro: výběr aut, tuning, grafika, příběh

Proti: kratší kampaň, pro někoho přílišná arkádovost

+18
  • PC 65
Dohráno. Ne na 100 %, drift mě neba, ale oceňuju, že pro dokončení hry se nechtěným disciplínám lze vyhnout.

Kdysi jsem hrál demo a pamatuju si, že se mi vůbec nelíbilo. Grafika byla divná, za autem lítaly čáry pomalu jak z Trona a navrch to bylo hrozně neoptimalizované. Plnou verzi jsem zkoušel už asi před rokem, ale po instalaci do program files hra po dvou hodinách hraní neuložila save. Když jsem to zjistil, vytočeně jsem to odinstaloval. Přišel čas to zkusit znovu.

Dostat hru do hratelné a koukatelné podoby dá docela dost práce. Moje doporučení:
Widescreen fix: https://github.com/ThirteenAG/WidescreenFixesPack/releases/tag/nfsc Opravuje i další věci, hlavně podporu gamepadu a další.
Reflexe ve vysokém rozlišení: https://github.com/AeroWidescreen/NFSCHDReflections/releases Ty originální jsou opravdu humus, podstatně horší než v MW. Pokud nestačí HW, pohrabte se v *.ini.
Hezčí vodní kapky: https://github.com/ThirteenAG/XboxRainDroplets/releases/tag/nfsc Jen taková blbinka, ale vypadá dobře.
Texture pack: https://mega.nz/#!wSwTxSbQ!jBJUezXRhr-tEPcGIa8N22JznrRmAUgXiyFRiA8T1mc Zachovává původní ladění hry.

Takže po uvedení do hratelného stavu se člověk střetává s realitou. Původně jsem chtěl nadávat, co že je to za datadisk k MW. Na druhou stranu mezi prvními a druhými Undergroundy taky nebyl kdovíjaký pokrok. Překvapí vyšší náročnost oproti MW (které mělo komplet vystínování, které zde chybí). Hra z počátku baví, odsýpá to. Bohužel jízdní model je ještě o chloupek divnější, než v MW. Pneumatiky pískají při libovolně malé změně směru. Velmi kvituju výběr aut. Nechybí mi tam vůbec nic. Zajímavá auta z Evropy, ty správné supersporty a hlavně ameriky. Do dokončení hry jsem ale vyzkoušel jen 4 auta. Na víc jsem prostě neměl peníze. Potěší přítomnost prostorového zvuku, který v MW nebyl (i když tu bych u AAA hry čekal minimálně od prvních Undergroundů). Hlavním tahákem měli být týmoví parťáci. Ta modrovlasá japonka, co říkala zkratky, byla velmi, velmi užitečná. Zkratky totiž v téhle hře opravdu rozhodují. Když je minete, nejspíš prohrajete.

Když člověk získá první čtvrť (ze čtyř), začíná přicházet mírný stereotyp. Město totiž není nic moc, je šedé, má komicky velké poloměry všech zatáček (aby odpovídaly jízdnímu modelu, který s tím prostě počítá) a jízda v něm se brzy omrzí. Zlom přichází až ve čtvrté čtvrti, která hýří světly a barvami a je opravdu zajímavá (připomněla mi město z U2). Co mě ale zarazilo je, že v ní nikdy neprší. Buď to byla velká klika, nebo se vývojáři báli náročnosti, protože v téhle čtvrti jsem měl na mnoha místech celkem FPS dropy. Reflexe silnice by tomu moc nepomohly.

Čtvrtě jsou sice jen 4 (a tudíž 4 bosové), ale celkově nemám pocit, že by to bylo o tolik kratší než MW. Velmi kvituju to, že člověk neztrácel tolik času v policejních honičkách. Celkově vzato je tu policie spíš do počtu, ale nemám nic proti tomu.

Takže shrnuto a podtrženo, nevěřil jsem, že to bude na těch 65 %, co tu svítí. Ale je. Ani víc, ani míň. Hra je nemastná. neslaná. Jízdní model blbý, fyzika divná. Soundtrack naprosto nepostřehnutelný (honičková muzika identická s MW? No lol...). Vizuál víceméně špatný. Pocit z jízdy u většiny aut nic moc (hrál jsem s kamerou z kapoty, HUD vypnut krom budíků). Takže vlastně furt kritizuju :-D Ale hrát se to dá, tak půlku času jsem se i bavil a docela i těšil, až k tomu sednu. Plánuju si ale projet U1 a U2 v redux verzi a jsem si jistý, že se pobavím podstatně víc.

Pro: Sestava aut, navigátor, blur jde vypnout v nastavení (nemusí se lézt do registrů jako v MW)

Proti: Jízdní model, slabá grafika, naprosto nijaký soundtrack, nudné město, peripetie s rozchozením a celkově technické problémy, přibyl prostorový zvuk

+17
  • PC 65
Po mnoha a mnoha letech jsem si musel Need for Speed: Carbon znovu nainstalovat a zahrát, abych si vzpomněl, co že tam bylo vlastně špatně a proč jsem se k němu oproti předchozím dílům nikdy nevracel. A už to vím.

Je to kombinace nechutné šedivé grafiky, otravných, až uši rvoucích pazvuků a prapodivného chování vozidel. Vezmu to tedy postupně. Že se tvůrci znovu vrátili k nočnímu režimu mi vůbec nevadí, ba naopak, k pouličním závodům nebo duelům v kaňonu prostě tma neodmyslitelně patří. Vadí mi, že město samotné vypadá absolutně otřesně a určitě ještě hůře, než to prosvícené a jakoby živé z o dva roky staršího Need for Speed: Underground 2. Grafické nastavení jsem měl na maximu a přesto mi připadalo, že jezdím v nějaké divné šedé mlze. Když jsme už u toho nastavení, hra ho tedy moc nenabízí, palec nahoru akorát za možnost vypnutí (ani nevím jak to správně nazvat) "zrychlovacích čar za vozidlem".

Dalším bodem je zvuk a hudba. Prostorový zvuk je pochopitelně výborný a podkres, který hraje v menu, návykový. Ovšem hudební doprovod přímo ve hře za jízdy je zcela o ničem. Celkem nemilé překvapení, sountracky k Underground 2 a Most Wanted si pustím někdy i dnes a pořád mají grády. Tady prostě nic. Zvuky vozů bych ohodnotil lehkým nadprůměrem, tady se na to tvůrci úplně nevyflákli. To nejhorší tedy zůstává na konec. Pískání pneumatik. Za každé situace, prostě neustále. Po půlhodině hraní měla moje hlava tendenci explodovat. Vyřešil jsem to tedy lišácky nastavením "ostatních zvuků" na 40%. Hudbu ve hře jsem úplně ztlumil a hlasitost motoru zůstala na 100%. To je to jediné, co se tady dá nějak rozumně dlouhodobě poslouchat.

No a tím posledním ze smrtelné trojkombinace je samotné chování vozidel. Zejména ze začátku u těch nejslabších neupravených vozidel (v mém případě Afla Brera) řídíte pocitově špatně obrobený kus železa, který sebou neustále divně trhá a zasekává se o neopracované otřepy. Situace se o něco zlepší až později, kde již brázdíte město a jeho okrajové části s maximálně upraveným výkonným vozem. Tady už si totiž všímáte jen té neuvěřitelné rychlosti a modlíte se, ať v příští zatáčce nesletíte skrze zábradlí do temné propasti. Takový sprint v kaňonu s extrémně naducanou Mazdou RX-7 za melodie Wankelova m(r)otoru na plný plyn, no páni..

To špatné tedy bylo řečeno a nyní začnu i trošičku chválit. Příběhová linka mi vyhovovala, i svou návazností na Need for Speed: Most Wanted, ústřední záporák je patřičně namyšlený a slizký a celou dobu se těšíte, až ho na konci zničíte a vyženete z města.
Herní princip založený na dobývání a chránění městských částí zakončený závody s bossy byl zajímavý, později už ale spíše nudný a stereotypní. Naštěstí to trápení netrvalo moc dlouho.
Možnost tuningu se zde naštěstí o něco zase rozšířila a ve své podobě mi naprosto vyhovovala. Parťáci byli zajímavým zpestřením, ale že bych je tedy nějak urputně používal, to ne.
Největším plusem tohoto dílu je rozhodně úžasný vozový park rozdělený do kategorií Tuner, Muscle a Exotic. Krom levné pseudo "ameriky" Chrysleru 300C, kterým u nás jezdí snad jen cikády, chtějící udělat dojem na své opuchlé sestřenice, souhlasím s každým zdejším vozidlem. Především chválím přidání celé řady brutálních muscle kár.
Nezbývá mi tedy než naprosto souhlasit se zdejším hodnocením, které je v tuto chvíli ustáleno na přesně 65%. Původně jsem uvažoval spíše nad 40-50%, ale autíčka jsou zde nastavena naprosto dle mého gusta a pokud mě moc nebavila kariéra, tak jsem si vše vynahradil na parádních a těžkých výzvách. Plus variace na achievementy v podobě "karet". 65%.

Pro: vozový park, výzvy, parťáci, příběh, filmečky, Cross, karty

Proti: grafika, zvuky a hudba obecně, chování vozů

+16
  • PC 55
Předposledním dílem série Need for Speed, který jsem hrál, byl právě tento kousek s podtitulem Carbon. Využívá se zde několika prvků z předchozích dílů. Vrátila se tma a drifty z Undergroundů a zůstala policie z Most Wanted, i když značně umírněnější.

Na začátku jsem si zvolil třídu Exotic. Alfa Romeo Brera mě sice dvakrát nenadchla, ale chtěl jsem si co nejdříve odemknout Porsche 911 Turbo, které do této třídy také spadalo. Z dalších vozů mě nejvíce potěšila přítomnost klasických supersportů, jako je Chevrolet Corvette či Dodge Viper, jež však patřily do třídy Muscle.

Skvělou novinkou bylo podle mě získávání území, které mě bavilo již v Grand Theft Auto: San Andreas, v němž vývojáři nejspíše našli inspiraci. Občas jsem se podíval i mimo město do kaňonů, což jsem také uvítal s otevřenou náručí.

Hru bych možná i dohrál, ale když jsem měl zabráno asi padesát procent území a chtěl spustit jakýkoli další závod, tak mi vždy spadla. Zkoušel jsem to asi desetkrát, ale pokaždé se stejným výsledkem. Co naplat, následovala odinstalace a Carbony jsem už nikdy více nespustil.

Pro: Porsche 911 Turbo, získávání území, kaňony

Proti: bug způsobující pád hry, hudba

+15
  • PC 75
Další díl mé oblíbené série Need For Speed mě nezklamal. Místo nudného podzimního dne v v Most Wanted se zase závodí v noci jako v Undergroundech. Přibyly i kaňony což je také plus, když spadnete je to to správné vzrůšo.

Co se týče nabídky vozů je jich dost. Díky tuningu si z nich můžete udělat fajné káry s výkonem jako kráva, vinyly, disky a všemi možnými volovinkami. Jízdní model není špatný, ale oproti Most Wanted je přeci jenom trochu slabší. Pěkná grafika je již klasikou.

Všichni haněj krátkou herní dobu. Ano, díky pouhým 4 bossům je hra opravdu krátká (v Most Wanted jich bylo 15). Když bosse porazíte získáte jeho město. Hratelnost je oproti předchozím dílům horší, především díky krátké herní době.

Carbony jsou zkrátka vcelku povedené Need for Speed. Koupě této hry určitě neprohloupíte.

Pro: Jízdní model, grafika, policie, tuning, kaňony, vozový park

Proti: jen 4 bossové, slabší hratelnost

+13 +14 −1
  • PC 65
Po delší době píši další komentář. A po dlouhé jsem se vrátil k sérii NFS. Začnu čerstvě dohranými Carbony. Když jsem tento díl hrál poprvé před několika lety, byl jsem z něho zklamaný, nebavil mě a měl jsem v plánu si ho už nikdy nezahrát. Jenže osud tomu chtěl jinak a na mém monitoru se objevil tento počin od Black Boxu a dostal druhou šanci. A dalo by se říci, že ji využil.

Samozřejmě jako tomu bylo v Most Wanted i tady na nás čeká již standardní béčkový příběh, který je zde je jako nutné zpestření, ale rozhodně by se bez něj hra obešla. Ale hold je tady. Co se dá dělat...

Úvod je rádoby cool honička před vaším starým známým Crossem. Poté za vámi přijíždí fešák ve fešné čapce a plnou hubu keců, nic neobvyklého v sérii NFS. Vaši pozornost samozřejmě jako vždy zaujme ženský element, který je jako vždycky atraktivní a vaše cesta začíná...

A dostáváme se k první novince od Most Wanted. Už na to nejste sami, jelikož si můžete najmout parťáky do vaší skvělé party. Jen škoda, že to je ve většině případech na nic. Parťák má totiž v oblibě jezdit jako dement a místo toho, aby vám pomáhal, jen kecá do vysílačky. Jediní parťáci, kteří jdou jakžtakž využít jsou blokeři. Občas celkem pomůžou a Neville byl mou nejoblíbenější postavou ve hře. Dalším typem parťáků jsou stíhači. Jelikož jezdím jako hovado, nedokázal jsem se zkrátka udržet za stíhačem, ať jsem se snažil sebevíc. No a posledním typem jsou skauti. Ti jsou nejvíc na hovno. Jejich funkcí je vyhledávání zkratek. Jenže vy postupem času zjistíte, že zkratky objevíte i bez skautíka a navíc je k vítězství nepotřebujete. I pokud jezdíte jako idiot, stačí použít nitro a rázem jste ve vedení.

Co jsem úplně nepochopil, bylo rozdělení aut do tříd. Protože i když si zvolíte např. Muscle auta, během hry stejně můžete kupovat exotiku, nebo tuner káry. Ale tak to je spíše taková menší drobnost.

Na jízdní model si budete muset chvíli zvykat, nebo aspoň já jsem si chvíli zvykal. Oproti U2 nebo MW totiž auta mnohem hůře zatáčejí. Ale tak je to o zvyku, ke konci už vám to ani nepříjde.

Výše jsem nakousl obtížnost. Až na drift jsem s ničím neměl výraznější problémy. Nevím jestli je to mými bídnými řidičskými dovednostmi, nebo tou hrou, ale v driftu jsem si zkrátka neškrtl. Naštěstí pro postup ve hře nemusíte mít v daných oblastech odježděny všechny závody.

Pochválit musím grafiku a jako tradičně modely aut. Vypadají skvěle a v nočním městě se krásně lesknou a je na to opravdu radost pohledět. Spousta lidí hře vyčítá krátkou herní dobu. Pokud si však potrpíte na tuning, máte vyhráno a pobyt ve hře si prodloužíte. Oproti MW je tu daleko více možností, jak si vašeho čtyřkolového miláčka vytunit, především po straně vizuální. Autosculpt je také fajn možnost i když jsem jí úplně nevyužíval.

Naopak věc, která mě strašně srala, byla věc při souboji s nějakým bossem. Vždycky když narazíte, tak se váš soupeř začne smát jako kokot. I když je třeba půl kilometru za vámi. A pak je tu klasický NFS syndrom. Týpek má plnou hubu keců a pak ho v první zatáčce předjedete anebo v kaňonu vás ještě ani nepustí na start, vyslechnete jak skončíte špatně, poněvadž stojíte přece proti tomu nejlepšímu řidiči, který neprohrává a je nedotknutelný. Samotný závod v kaňonu končí dvě vteřiny po začátku. Během dvou vteřin toho debílka předjedete, odběhne desetisekundový odpočet a je vymalováno. Vyjímku tvořil pouze závod s Dariem, který jsem musel opakovat několikrát. Z toho jsem byl poměrně překvapen a v téhle hře jsem to už snad ani nečekal.

Každopádně, abych to nějakým způsobem shrnul. NFS Carbon bylo celkem fajn poježdění, které má své mouchy a má pár vad na kráse. Ale jako celek to i tak funguje dobře. Navíc hra krásně odsýpá a než se začne projevovat nuda, je konec hry. Za mě je to poctivá pětašedesátka.

Pro: grafika, auta, tuning, Neville

Proti: poměrně nízká obtížnost, pár nepochopitelných věcí, oproti svým předchůdcům i následovatelům slabší hudební doprovod a nějaké drobnosti ,které jsou tak irelevantní, že ani nejsou zmíněny v komentáři

+13
  • PC 65
NfS: Carbon je opravdu celkem slabší kousek proti svým předchůdcům. Nejvíc asi připomíná Undegroundy, a nejen vizuálně. Klanové války mě taky moc nechytly, je opravdu otravné každou chvíli bránit svoje území. I ten týmový spoluzávodník je většinou na nic, ale to je možná dobře, že musíte odřít většinu sami.
Co je ale pořád stejně zábavné je tuning, drifty, chlupáči za hřbetem a konečně možnost mít v garáži nějakou fešnou ameriku, které na startu závodu burácí motor, že se ostatní auta doslova třesou.
A ještě ke "kaňonum", taky mi moc nesedli, ale projednou je to vítaná změna. Kdyby se vývojáři nepokoušeli o nové věci byla by to nuda a zas tak hrozně Karboni nedopadly.

Pro: Musle auta, tuning.

Proti: Klany, krátké.

+12
  • PC 55
Návrat do noci. Návrat ke světlům, neonům, mokrým potemnělým silnicím. Ale také znovu další přiklonění ke konzolím, návrat nulového tuningu, průměrnosti, nudy a nezajímavosti, vč. už poněkud pitomoučce vyznívající nadvlády pomocí honiček v kaňonech. Vypadalo to celkem dobře, ježdění po úzkých silničkách na kopci byla také změna, ale... Ale hra neměla žádné ambice posunout NFS někam dál, někam, co už NFS nevytěžilo v minulých dílech. Šlo o recyklát již jednou použitého, sic osvědčeného ale již vytěženého. Jako noční DLC pro Most Wanted by to šlo, jako další celý nový díl to nenabídlo zhola nic. Samozřejmě krom dalšího neskutečného cheatování hry, aby hra v důležitých závodech neprohrávala tak jednoduše. U téhle hry už vůbec nevím, o co v ní šlo. Je to už pěkných pár let, ale nenarazit tu na hru díky výčtu všech NFS titulů, zřejmě bych si na ní už vůbec nevzpomněl. EA se snažilo dát do vínku hře filmovější zážitek. Jenže tak nešikovně, že to namísto obdivu vyvolávalo spíše smích nad nepromyšlenou laciností takového kroku.

Pro: Noc, světla, barvičky, neony, serpentýny "v oblacích"

Proti: Nezáživná recyklace již mnohokrát dohraného; cheatování hry; kaňony; nutnost vypnout hudbu; čím dál tím více se projevující konzolovitost, ignorující způsob ovládání PC

+12
  • PC 40
Nijaké & krátké NFS. Ne, že bych od téhle série čekal něco závratně nového, nebo -nedej bože- inovativního, ale tohle byla drzost. Když jsem měl nový Xbox tak jsem si ji koupil z bazaru za 400, takže jsem alespoň moc neutratil. Zbytečně uměle natahované souboji o teritoria, opět noční závodění (zajímalo by mne, který chorý mozek to v EA napadlo), ale HLAVNĚ: Je to furt stejný, už čtvrtej rok v řadě furt ta samá hra. Tuning, ilegální závody, šíleně se lesknoucí všechno, atd..
NEBRAT!

Pro: Alespoň to pěkně vypadá

Proti: Souboje o teritoria, noc, křečovitý příběh, délka.............

+11
  • PC 85
Po rokoch som sa rozhodol si dať znovu NFS Carbon, keďže som mal chuť na nejakú nenáročnú závodnú hru, dohral som ju síce aspoň 5 krát, ale napriek tomu, že je to považovaný za horší diel série ma na nej vždy niečo bavilo.

Začnem s prezentáciou, grafika vyzerá na rok vydania slušne, ale to že hra z roku 2006 nepodporuje widescreen nepoteší, našťastie na to ale existije patch. Oproti Most Wanted, kde bolo všetko rôzny odtieň žltej a hnedej je Carbon viac farebnejší a vracia sa do noci z Underground 1 a 2. Každá časť mesta má osobitú architektúru, máme tu napr. priemyselnú, obytnú alebo kasínovú časť. Autá sú modelované s dostatočným detailom, tak verne pripomínajú svoje reálne podoby. Jedinou slabou stránkou grafiky sú modely tvárí postáv, počas hry neuvidíte skoro žiadne, ale tí vymodelovaní bossovia vyzerajú oproti ich hraným verziám naozaj smiešne, hlavne na nižších detailoch.

Zvuková stránka hry je tiež na dobrej úrovni, autá vydávajú autentické zvuky a zvuk takého BMW M3 GTR je rovnako ikonický ako auto samo. Dabing je podobne ako cutscény extrémne béčkový, čo by nevadilo, keby sa hra nesnažila brať tak vážne, okrem vašeho prvého spolujazdca sú všetci hrozne suchí.
To, čo je ale najdôležitejšie je hudba, ktorá sa skladá z niekoľko častí. Prvá je tu hudba z menu, tá je pomerne nevýrazná a mení sa podľa toho, aký máte typ auta, ale o tom budem hovoriť neskôr. Hudba pri policajných naháňačkách je úplne rovnaká ako v Most Wanted.

Narozdiel od predchádzajúcich hier teraz hrá vo väčšine pretekov len pár generických inštrumentálnych skladieb a licensované skladby budete počúť oveľa menej, tie hrajú len v checkpointoch a voľnej jazde. Sú rozdelené do troch kategórií podľa toho aké auto používate, tak ak budete jazdiť len s jedným typom auta, tak veľa z nich nebudete počúť vôbec.
Prvé tu sú hip hop skladby, ktoré boli totálne mimo môj vkus, hlavne skladby od Tigarah a Lady Sovereign, tie dve skladby od Dynamite MC boli ale fajn.
Druhé sú elektronické skladby, kde nájdeme známych interpretov ako Ladytron, Goldfrapp, Vitalic a dokonca aj Junkie XL Remix od Maďara menom Yonderboi a vtedy 20 rokov starú skladbu od Garyho Numana. Tie sú lepšie, ale sú tam aj slabšie skladby.
Tretiu kategóriu tvorí mne najbližší rock, kde sú napríklad The Bronx, Eagles of Death Metal, Wolfmother, Priestess a Kyuss.
Moja obľúbená skladba z hry ale vtedy bola "Signs of Life" od Every Move a Picture, (neskôr som zistil, že to je jediná skladba, ktorá od nich ale za niečo stojí). Celkovo je teda soundtrack kvalitou nevyrovnaný, ale páčil sa mi viac ako ten v Most Wanted, kde bol samý industrial a nu-metal.

Príbeh pokračuje presne tam, kde skončil Most Wanted, vraciate sa do Palmont City vo svojom novom BMW, ale pochopiteľne sa niečo pokazí a na ceste stretnete starého známeho, ktorý vaše auto pošle do šrotu. Teraz si musíte postupne vybudovať meno a ovládnuť všetky územia v meste, pričom stretnete ďalších známych ľudí. Mesto teraz ovládajú 3 bossovia, ktorí si myslia, že ste po pretekoch utiekli s peniazmi a nevidia vás veľmi radi. Príbeh je celkovo dosť slabý a predvítateľný a hlavný nepriateľ je jasný už od začiatku, ale na pomery závodných hier celkom zabaví.

Autá sú teraz rozdelené do troch tried a troch kategórií, pričom trieda 1 je najpomalšia a 3 najrýchlešia. To je rozdiel oproti Most Wanted, kde neboli triedy a počas kariéry ste skúšali omnoho viac vozidiel.

Prvé sú tu Tuner, tieto autá sú skoro všetky Japonské a disponujú dobrou ovládateľnosťou a slušnou cenou, ale sú aj najpomalšie, tak preto ich odporúčam len tým, čo chcú výzvu.
Druhé máme Americké Muscle, tieto majú najlepšiu akceleráciu, ale na druhú stranu sa ťažšie ovládajú. Napriek tomu, je to ale moja najobľúbenejšia trieda áut v hre, prvé autá nie sú až tak dobré, ale Corvetta a Viper sú jednoznačne najviac OP voziflá v hre.
Posledné sú Európske exotic, tieto sú najviac vyvážené a majú najvyššiu rýchlosť, ale sú aj najdrahšie.

Ako som spomínal, v meste sú teraz 3 hlavné gangy a 8 vedľajších, ktoré si medzi sebou rozdelili preteky a územia. Tento nápad podobný tomu zo San Andreas je síce zaujímavý, ale nie dostatočne dotiahnutý, takže v hre len vy sami preberáte územie. Výnimkou je len, keď občas váš vedľajší gang vyzve na preteky a ako to nepríjmete tak ich vyhrá on.

V meste je niekoľko rôznych typov pretekov. Prvé sú tu štandardné šprinty a okruhy, ktoré nepotrebujú popis, potom checkpointy, kde pretekáte o čas, speedtraps z Most Wanted, kde sa snažíte cez tachometre po ceste prejsť najvyššou rýchlosťou, pribudli aj drifty z Underground, kde sa šmykmi snažíte získať najviac bodov a boli odstránené napínavé drag preteky. Tou najzaujímavejšou novinkou sú ale preteky v kaňonoch, v týchto úzkych cestách sa konajú šprinty, drifty a hlavne napínevé duely proti bossom, kde je vašim cieľom držať sa v jednom kole čo najbližšie k súperovi, aby ste nazbierali čo najviac bodov a v druhom čo najďalej aby vám nedošli, dajú sa ale vyhrať aj rýchlo ak v prvom kole predbehnete súpera a udržíte si náskok 10 sekúnd. Tieto preteky sú naozajstnou skúškou hráčových schopností, na každom rohu číhajú ostré zákruty so zvodidlami a ak z nich vyletíte, začínate odznovu. Ten posledný duel v hre mi dal riadne zabrať a roky mi trvalo kým som ho vyhral. Po tom, čo prejdete kariéru si môžete vyskúšať série rôznych výziev a zbierať odmenové karty, ktoré vám odomknú rôzne kolesá, spoilery, vinyly a autá. Carbon je ale celkovo o dosť kratkší ako Most Wanted, MW mi trval prejsť vyše 20 hodín, Carbon mi teraz trval len 5.

Ďalšou novinkou v hre sú spolujazdci, celkovo ich je v hre 6 pričom 3 získate po porazení bossov. Delia sa na 3 kategórie, prví sú blockeri, ktorí blokujú súperov a sú najužitočnejší, ale málokedy sa im to podarí, druhí sú scouti, ktorí odhaľujú skratky na ceste, tí sú najskôr užitoční, ale ja mapu mesta poznám tak dobre, že som ich už nepotreboval. Poslední sú drafteri, ktorí vám pomáhajú naberať rýchlosť ak jazdíte za nimi, v meste je ale veľa zákrut a málo rovných ciest, tak ich moc často nevyužijete. Podobne ako samotné gangy to je koncept, ktorý postráda hĺbku, ale stále pobaví.

V hre stále zostala polícia z Most Wanted, ale oproti predchádzajúcej hre je menej agresívna a nehrá podstatnú rolu, predtým ste museli s nimi ísť do kontaktu, aby ste mohli vyzvať bossov, ale teraz sú skôr na obtiaž a snažíte sa im vyhýbať. Naháňačky teda stojí za to robiť len pre reward cards.

V hre je stále otravný rubberbanding, ktorý spôsobuje, že aj keď máte pred súperom náskok 10 sekúnd, tak vás tesne dobehne pred cieľom a ťažké SUV predbehne vaše Lamborghini.

Najzábavnejšou časťou Carbon je ale pre mňa úprava áut, nemáte tu repráky a rôzne blbosti ako v Underground, ale máte tu autosculpt, ktorý vám umožňuje inštalovať a upravovať kolesá, blatníky a spoilery. Auto môžete zdobiť celým spektrom farieb a množstvom vinylov a nechýbajú ani súčiastky, ktoré zlepšujú váš výkon, a tie si môžete upravovať tak, aby vám zlepšili jazdné vlastnosti.

Celkovo je Carbon dôstojným pokračovaním a pravdepodobne poslednou dobrou hrou zo série. Hot Pursuit a Shifty boli dobré tiež ale neboli to Need for Speed.

Pro: Rozmanité preteky, kaňony, úprava áut

Proti: Krátke, nedotiahnuté nápady

+10
  • PC 40
Další nezajímavé NFS s nesympatickými videi, nesympatickými hrdiny a hromadou přebytečných srač... tedy vychytávek, ze kterých si při závodění rozhodně samou radostí neucvrnknete, nýbrž pěkně otravují.

Jako plus bych měl asi uvést relativně pěknou grafiku ve svižném enginu, ale to dokáže kdekdo. A abych nezapomněl - soundtrack (jakožto klasická opora NFSU, NFSU2 a NFSMW) tentokrát taky naprd.

Celkově vzato podprůměrná hra - bohužel - a na NFS: ProSteet už jsem raději ani nesáh.
+8 +9 −1
  • PC 55
taky me posledni NFS...ale ja dokonce to dotahl az k tomu finalnimu bossovi,ktery mi v kanonu nesel a nesel udelat....porad sem cekal,jestli se to nezlepsi a on uz byl konec.Nakonec sem to ani nedohral.Nejhorsi NFS co sem hral a na ProStreet sem uz tu odvahu nemel....jizda v noci + kanony+dalsi novinky vypadaly sice cool,ale spis bych rekl ze to tu hru pohrbilo,uz to nemelo stavu a ani punc minulych dilu.Po povedenem Most Wanted sem cekal neco vic.Grafika byla taky naka divna,takova umela,jako bych jezdil v tovarne na plastikove pany:).Kanon me neoslnil,premira driftu taky uskodila,proste nechapu proc autori upustili od DRAGů,ktere sem mel od Undergroundu nejradej:(.
+7
  • PC 20
NFSC je naprosto dementní hra. Už MW stáli celkem za hovno, ale tímhle dílem se celá série potopila na dno. Hra samotná by šla dohrát za jedno odpoledne, kdyby se furt neobjevovali závody na ,,napadeným" území. Rozdělení aut do kategorií tady nemá moc smysl řekl bych.. sice jsem hru hrál jen jednou s Muscle autama, ale v rychlích jízdách se rozdíli mezi třídama moc neprojevovali.
Jízdní model aut je opravdu otřesný, až to chvíli vypadá, že jezdíte se vznášedlama. Policajti umí srát ještě víc, jak v MW, naštěstí tady na ně není kladen velkej důraz.
EA ale korunku nasadilo ,,revolučním" tuningem v podobě autosculpu. Pro někoho možná revoluce, pro mě roztahování dírek, který je stejně zajímavý, jako hovno na chodníku. Od Carbonu ruce pryč.

Pro: hmm, ee, no.. nevím

Proti: jízdní model, tuning, hrací doba, hw nároky, videa a plno dalších

+7
  • PC 35
Co to je ?! Sérii NFS jsem měl vždycky rád kvůli pocitu z výhry ale tohle je odporný a znechucující příklad toho jak se to dělat nemá . No dobře tak hrozné to zase není je tady také hezká grafika z předchozího dílu . Ale opravdu toto ,TOTO ,si nekupujte . Taky se mi nelíbí noc ,získávání území a oproti minulému dílu(kde bylo 15 bossů) jsou zde jen 4 . Toto se nepovedlo .

Pro: Trochu grafika

Proti: Do této kolonky by se to všechno nevešlo

+4 +6 −2
  • PC 100
Toto, je moje nejmylejší NFS hned po Underground 2.Dohrál jsem ji snad 4x až do konce.
Nejraději jsem rád trénoval a v jádru jsem se vždycky třásl adrenalínem, když jsem závodil v kaňonu.Jinak jsem měl nejraději dálnice a srandovního parťáka "Nevila".
Tohle je moje srdcovka !!! Doporučuju všem, kteří si chtějí vyzkoušet tunning klasických sportovních amerických aut, např. Ford Mustang GT Shelby 1969, který byl k vidění i ve filmu 60 sekund.

:-)

Pro: Vše

Proti: Nic

-5 +5 −10
  • PC 60
Prej z nějakýho záhadnýho duvodu má většina lidí NFS Carbon za jeden z nejhorších dílu. Spíš z nějakýho záhadnýho záhadnýho duvodu to pár lidem přijde jako hrozně COOL hra. Když v týdle hře jedeš závod, tak máš pocit, jako bys seděl na tříkolce a odstrkoval se nohama. Tak možná proto!

Pro: Holki mezi hrama. Řízenej smyk - nová disciplína, která asi jako jediná stojí za to.

-5 +3 −8