Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed III: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit

82
265 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.03.1998 PS1
27.09.1998 PC
Vývojáři:
, (PC verze), (PC verze)
Třetí díl ikonické série, nesoucí podtitul Hot Pursuit, obsahuje osm základních tratí, bonusovou devátou, jedenáctku nadupaných a licencovaných supersportů, čtveřici herních módů pro jednoho hráče, různé zkratky podél vytyčených silnic a cest, honičky s policií, rozmanitá prostředí ulic měst, podvodních tunelů, hornaté krajiny, pustých pouští a zasněžených plání. Tomu všemu sekunduje dynamický soundtrack, stejně jako houževnatost soupeřů, kteří vám vítězství nedarují zadarmo.

Prim tu hraje Hot Pursuit – v němž se nesmíte nechat chytit policisty, pokud už vás dostanou, máte jen omezený počet zatknutí. Dosažení prvního místa tak dostává pořádnou dávku adrenalinu. V tomto režimu taktéž máte za úkol pronásledovat závodníky v kůži policisty. Tournament je klasickou obdobou kariéry, osmička tratí za sebou, pokaždé se jedou čtyři kola. Rozsáhlost jednotlivých etap spolkne něco kolem dvěstěčtyřiceti sekund, tudíž celý turnaj pomaleji utíká. Hra poskytuje dva stupně obtížnosti, prvním je Začátečník a druhým Expert. Rozdíl je patrný hned, závody ve dne nahradí noc, místo slunečného počasí prší, tratě jsou zrcadlově otočené apod.

V Single Race si vybíráte ze všech dostupných vozidel a tratí. Každé auto se chová při jízdě trochu jinak, zrychluje pomaleji, rychleji, rozdílně reaguje v zatáčkách. Před závodem proto pečlivě zvažte, které upřednostníte. V Knockout poslední z druhého kola vypadává. Po absolvování osmičky tratí dojde na finální zúčtování v deváté, kde okusíte spletitost ulic Empire City, v podstatě obdoby průmyslové zóny z Porsche Unleashed. Ve zmíněné bonusové trati můžete následně závodit i v Hot Pursuit a Single Race. Auta ve hře spadají celkově do tří samostatných tříd A, B a C.

Licencovaná žihadla zahrnují modely Aston Martin DB7, Chevrolet Corvette C5, Ferrari 355 F1 Spider, Ferrari 550 Maranello, Italdesign Scighera, Jaguar XK8, Jaguar XJR-15, Lamborghini Countach, Lamborghini Diablo SV, Mercedes CLK GTR a Mercedes SL600. Zpočátku nemáte přístupné všechny, ale za odměnu při výhrách se vám později zpřístupní. Speciálním kouskem je policejní El Niño, získáte jej zkompletováním jednoho z uvedených módů pro jednoho hráče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tento díl série mi navždy zůstane v paměti,protože jsme na něm strávili s kamarády snad rok v kuse.Závody to byli akční a ježdění ještě nebylo tak realistické,auta se chovala tak nějak "herně" a ne reálně.Super zábava na dlouho dlouho.Samozřejmě v té době,teď už nemá co nabídnout jak do grafiky,tak do fyziky,realističnosti.Ale vzpomínka nádherná,stále živá.

Pro: Ovládání,bonusy ve formě lepších aut,El Nino,Jaguár

Proti: V té době nic proti nebylo,dnes se nedá srovnávat.Možná málo tratí.

+20
  • PC 90
Tak toto už je klasika, asi nejslavnější a nejlepší díl značky (určitě z původní série dílů 1-5), když EA oznámili "remake" Hot Pursuit převážná většina lidí doufala že to bude právě remake tohoto dílu a není se čemu divit. Hra byla znovu o notný kus vylepšena oproti předešlým dvěma dílům, standardem se už stala i podpora grafických karet , ale hra stále dokázala běhat i bez 3d karty. Technický stav hry byl na špičkové úrovni. Grafiku bylo možné si upravit přesně podle svých potřeb a zahrát si mohli i majitelé slabšího hardware. Pokud vám ale pc stačilo mohla být hra opravdu vyšperkována. Nejvyšší podporované rozlišení bylo tuším "až" 1152 x 864. Přibylo několik efektů jako je třeba odlesk na vozidlech a tp.

Největší novinkou a změnou oproti jedničce a dvojce tentokrát bylo zavedení policejních složek do hry. S tím byl přidán i speciální závodní mod se jménem Hot Pursuit, v něm hráč buď zastupoval stranu zločinu (ilegální závodník) či stranu zákona (policista).. Během režimu se policistům i závodníkům postupně odemykala nová lepší vozidla.
Úkolem závodníka bylo dojet závod a nenechat se 3krát během samotného závodu chytit, třetí zastavení totiž znamenalo konec hry. Policista pak musel pochytat všechny závodníky. K tomu měl krom vlastních řidičských schopností na pomoc omezené množství ostnatých "koberců" které bylo možno vhodit na silnici. Pokud se ten dostal do kontaktu s vozidlem ilegálního závodníka, způsobilo to u něj ztrátu ovládání nad vozidlem a závodník většinou končil mimo trať.
Tuším že možnost hraní za policisty byla jen u pc verze.

Ostatní mody hry byly klasické- od single race, tournament (za výhru bylo možno odemknout bonusová vozidla), knockout. V tomto tedy oproti dvojce nedošlo k výrazné změně. Samozřejmostí byl opět i multiplayer, stále ještě podporující možnost splitscreen hraní.
Závodní okruhy byly i tentokrát smyšlené což ale naprosto nevadilo, co jim bylo ubráno na realitě, to bylo přidáno na atraktivitě a zábavnosti. Tratí bylo 9 včetně bonusového Empire City.

Výběr vozidel byl opět plný exotických kousků. Celkem bylo ve hře 12 kousků+ 3 policejní vozy. Ovšem bylo změněno jejich třídění.. Hra nyní měla několik vozových tříd, nejslabší vozy byly vozy třídy C (například nějaký relativně obyčejný Mercedes Benz SL500, Aston martin DB7, Jaguar XK8) přes třídu B (Lamborgini Countach, Chevrolet Corvette, Ferrari 355 F1,), . Až po nejvyšší třídu A. Namátkou z této třídy třeba neuvěřitelně vypadajcí prototyp Italdesign Scighera (oficiálně známa jako Alfa Romeo Scighera), ta u mne z nějakého důvodu evokuje klauna :D. Lamborgini Diablo SV či bonusový Mercedes Benz CLK GTR, smyšlené El Ńino (které v konzolové PS1 verzi vypadalo mírně jinak než na PC), Ferrari Maranelo, Jaguar XJR atd.

+ na internetu je stále možnost postahovat si do hry spoustu dalších vozů

Policisté měli na výběr z Corvetty, Diabla a ElNina.

Vozidla bylo možné porovnávat a podívat se na jejich foto galerii, nejzajímavější ovšem byla možnost jejich "tuningu". Toto nastavení opravdu silně ovlivnilo vůz a jeho chování (dodnes nenávídím bratrovo nastavení Ferrari 355 F1 Spider kdy byl na tratích rychlejší než já s El Ńinem a jinými vozy o třídu lepšími :D). Nastavovat šlo od pneumatik, délku převodu, přes vyvážení a rychlost zavedení brzd až po aerodynamiku či třeba tvrdost odpružení.

Ozvučení hry se podobá předešlým dílům, styl hudby je zatím stále nezměněn (jakési techno)

Hra ani dnes není špatná i přes svou celkovou zastaralost, pokud bych měl říci které 4 díly celé série jsou nejvýznamnější pro značku NFS a tedy i nejzajímavější pro hráče kteří se zajímají o historii značky Need For Speed, bude to tento + NFS4 Road Chellenge (poprvé je tu poškozování vozu) a poté až NFS Underground 1 či 2 který byl další výraznou změnou v sérii+ NSF Shift.

Pro: Vozidla,tuning, pohled z vozů, tratě, zábavný multiplayer, technické zpracování (v té době)

Proti: V podstatě mne žádný zápor nenapadá

+20
  • PC 85
Hodně chytlavá arkáda. Nikdy bych nevěřil, že si ji zahraji. Ale náhodně jsem našel ten Modern patch a už to jelo. Vydrželo týden v kuse. Jezdil jsem to pořád dokola. Hnalo mě vědomí, že jde o dvacet let starou hru, nikdy dříve ji nehrál. Recka v Levelu má co říci i dnes. A že v ní Jan Herodes perlil, vzpomínal na svý mládí u Test Drive, oháněl se nostalgií, tím, jak hry stárnou, grafika se zlepšuje, jak tomu mladší hráči nerozumí. Číst to znovu, po takové době, to vážně přidá na náladě. Navíc v tom článku je tenhle díl tak perfektně zrecenzován, doplněn pěknými obrázky.

Na Need for Speed III: Hot Pursuit zaujme už úvodní intro, kde ty doby hraných sekvencí jsou. Bejvávalo. A ta auta, Joshua Tree byl pro mě v šestnácti nejoblíbenější film s D. Lundgrenem. Právě tam jsem je viděl, z toho by u nás policajti nadšení nebyli. Ale v americký krajině je možné vše. Krásně utváří atmosféru nelegálních závodů, když si někdo řekne, že poruší všechny možné předpisy, aby byl první, zažil situace z Kobry 11. Prostě čirá, nefalšovaná zábava. K té velkou měrou přispívá i dynamická hudba. Rázem mám další nedoceněný herní soudntrack k poslouchání, konkurující tomu z Quake II.

Graficky nebývale působivé, jakkoli to kdekomu přijde úsměvné. Použitá modifikace hru posouvá o notný kus dál. Byť je pochopitelně nutné brát ohled na původní dobu vydání. Bez problému podporuje libovolná rozlišení ve 32bit barevné hloubce. Instalace snadná, stáhnete onu záplatu, rozbalíte do složky, do ní nakopírujete dvě složky z orig. CD hry a můžete si zazávodit. Tratí příliš k mání není, naštěstí tím Hot Pursuit nijak netrpí. Kompenzuje to hráči dostatkem režimů, rozmanitými lokacemi a houževnatými soupeři. Empire City mi hodně připomínala Industrial Zone z pátého dílu, což nemyslím jako zápor, naopak.

Následně použít akorát DgWooDoo2, pečlivě nakonfigurovat grafiku. Rozlišení třeba 2560x1440 a může se jet. Problém představuje nabídka hry, která je v rozlišení nízkém, čímž při odkliknutí na další závod, např. v šampionátu, to problikne na plochu a vrátí se do hry. Kdyby bylo pozměněno i menu, do většího rozlišení, nemusel bych stále svou plochu při tom pozorovat. Ale jde celkově o nepříliš podstatný detail. Já to svépomocí upraveno měl, ale v tom případě zase nešly vybírat pohledy kamer. To je též docela zapeklitá věc ve hře. Neboť jen přes určitou z nich se auta dobře ovládají, takže je hráč v poho na dobrých umístěních.

Hráno v letech 2016 a 2018. V obou případech pro účely jedné z kategorií DH výzvy. Na jeden zátah je Šampionát bez potíží absolvovatelný, stejně jako i snáze splnitelný. Vezme-li se Lamborghini Diablo SV a je-li obtížnost na té lehké. Měl jsem zádrhely převážně na pár zasněžených tratích, oplývajících prudkými zatáčkami. Ačkoli počet herních map nedosahuje nijak horentní hodnoty, vynahrazuje to obtížnost závodů a trojice stěžejních voleb pro klasický single player. Zejména Knockout dokáže v závěrečné fázi hráči notně zavařit. Na nepřerušovanou jízdu, rozuměj i pohyb v hlavní nabídce, zabere dvojice popsaných soutěží minimálně dvě a tři čtvrtě hodiny reálného času.

Hot Pursuit hrán jen jednou. Ten byl též fajn, když šlo pronásledovat v kůži policajta ujíždějící auta a stopovat je. K tomu byl vyžadován časový limit a určitý počet stopnutí prchajících řidičů. Z hlediska plnění úkolů to chce nejdříve trochu cviku, co a jak. Přijít na to, jak se v ten momnet hra správně ovládá, chová, co přesně po hráči chce. Odměnou za celý tento přešlý režim budou bonusová vozidla. Jsou přítomny dvě obtížnosti, obecně ve hře, kdy ta jednoduchá je čistě ve dne, kdežto ta těžší pouze za šera noci. Sníží se tedy viditelnost, což je logické.
+16
  • PC 90
Mám za to, že hra se po vydání nedočkala až tak vysokého hodnocení (snad moc nekecám). Alespon ve srovnání s NFS IV. Pro mě se ale zcela jasně jednalo o převratnou záležitost. Už jen proto, že mi kvůli ní tatík pořídil první grafický akcelerátor (to vám pak byla grafika!!! Obrovský posun od dvojky). Novinkou byl samozřejmě "Hot Pursuit" mód, kde jsme si zahráli bud za "slušňáky" policajty potírající nezodpovědné floutky ve sporťácích ohrožující nevinné AI občánky NFS světa (okruhů). Druhou možností byla role "bad guy" který si se svými kumpány ilegálně měřil své šoférské dovednosti na horských cestách skalnatého průsmyku "Rocky Pass" či na idylickém americkém venkově atd. V HP ještě chyběl systém poškození, takže vaše plechová škatulka vždy zůstala krásné nablýskaná nehledě na počet salt a jiné faktory. Maximálně jsme si v případě většího poškození chvilku romanticky zahořeli v příkopě a následně se opět katapultovali zpět na cestu a vesele si to šinuli k cíli. Tratě byly moc pěkně navržené, aut byl dostatek.

Malá nepodstatná vsuvka... Vzpomínám si, jak jsem někde na internetu našel neoficiální auto "Nemesis" což byla spíše jakási raketa, která valila rychlostí přes neuvěřitelných 500 km/h, která byla obdařená tak citlivým ovládáním, že by i Anakin Skywalker boural. To byl blázinec.

Pro: design tratí, hon na kočku a myš, grafika

Proti: absence poškození a příběhu

+14
  • PC 60
O sérii Need for Speed se říkalo, že liché díly jsou vždy lepší, než ty sudé. Pro jedničku to platí určitě, pro pětku bezesporu, pro první Underground také, ale od prvního Most Wanted šla kvalita série hodně dolů a špatné už jsou všechny díly stejně. Trojka se z tohoto pravidla vymyká, protože podle mě rozhodně není lepší, než dvojka ani čtyřka.

Potěšil mě výběr vozů, který je daleko lepší, než ve dvojce. Vrátilo se Lamborghini Diablo, dále se objevil také Chevrolet Corvette a vybrat si lze i z několika modelů Ferrari. Sice stále chybí jakékoli Porsche, ale spousta modelů se dá do hry stáhnout z fanouškovských stránek.

Intro je znovu nezapomenutelné a představilo mi většinu vozů, které jsou v základní hře. Hudba je znovu parádní, ale tratě, podobně jako ve dvojce, nejsou nic extra. Při samotném závodění jsem se moc nebavil a nevylepšila to ani hra za policii, což je jedna z hlavních novinek tohoto dílu. Stále tak vede jednička, se svou nezapomenutelnou atmosférou.

Pro: Lamborghini Diablo a vozy Ferrari, intro, hudba

Proti: tratě, samotné závody, hra za policii

+13