Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed III: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit

EA Seattle •  EA Canada (PC) •  Pioneer Productions (PC)
25.03.1998
27.09.1998
81
297 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Třetí díl ikonické série, nesoucí podtitul Hot Pursuit, obsahuje osm základních tratí, bonusovou devátou, jedenáctku nadupaných a licencovaných supersportů, čtveřici herních módů pro jednoho hráče, různé zkratky podél vytyčených silnic a cest, honičky s policií, rozmanitá prostředí ulic měst, podvodních tunelů, hornaté krajiny, pustých pouští a zasněžených plání. Tomu všemu sekunduje dynamický soundtrack, stejně jako houževnatost soupeřů, kteří vám vítězství nedarují zadarmo.

Prim tu hraje Hot Pursuit – v němž se nesmíte nechat chytit policisty, pokud už vás dostanou, máte jen omezený počet zatknutí. Dosažení prvního místa tak dostává pořádnou dávku adrenalinu. V tomto režimu taktéž máte za úkol pronásledovat závodníky v kůži policisty. Tournament je klasickou obdobou kariéry, osmička tratí za sebou, pokaždé se jedou čtyři kola. Rozsáhlost jednotlivých etap spolkne něco kolem dvěstěčtyřiceti sekund, tudíž celý turnaj pomaleji utíká. Hra poskytuje dva stupně obtížnosti, prvním je Začátečník a druhým Expert. Rozdíl je patrný hned, závody ve dne nahradí noc, místo slunečného počasí prší, tratě jsou zrcadlově otočené apod.

V Single Race si vybíráte ze všech dostupných vozidel a tratí. Každé auto se chová při jízdě trochu jinak, zrychluje pomaleji, rychleji, rozdílně reaguje v zatáčkách. Před závodem proto pečlivě zvažte, které upřednostníte. V Knockout poslední z druhého kola vypadává. Po absolvování osmičky tratí dojde na finální zúčtování v deváté, kde okusíte spletitost ulic Empire City, v podstatě obdoby průmyslové zóny z Porsche Unleashed. Ve zmíněné bonusové trati můžete následně závodit i v Hot Pursuit a Single Race. Auta ve hře spadají celkově do tří samostatných tříd A, B a C.

Licencovaná žihadla zahrnují modely Aston Martin DB7, Chevrolet Corvette C5, Ferrari 355 F1 Spider, Ferrari 550 Maranello, Italdesign Scighera, Jaguar XK8, Jaguar XJR-15, Lamborghini Countach, Lamborghini Diablo SV, Mercedes CLK GTR a Mercedes SL600. Zpočátku nemáte přístupné všechny, ale za odměnu při výhrách se vám později zpřístupní. Speciálním kouskem je policejní El Niño, získáte jej zkompletováním jednoho z uvedených módů pro jednoho hráče.


Poslední diskuzní příspěvek

@veselykralicek (10.07.2021 21:11): Protože si to člověk prostě neuvědomí, že třetí díl = druhé pokračování (logicky, když první díl pokračování být nemohl) a automaticky vidí tři = tři. Před pár lety tu myslím M.a.t.t. opravoval spoustu profilů her právě z tohoto důvodu a nahrazoval to spojením třetí díl :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Ke třetím "Needům" mám takový zvláštní vztah. Když jsem hru poprvé uviděl v chodu u kamaráda, bylo to něco úžasného. Nebojím se říct, že jsem při pohledu na grafický posun oproti prvnímu dílu (dvojka mě v té době minula) obrazně spadl ze židle. Zmíněný kamarád byl totiž šťastným majitelem 3dfx karty a ten pohled na lesknoucí se kapoty aut a krásné prostředí byl pro mě naprosto přelomový. A přitom bylo samotné závodění úžasně rychlé a svižné. Asi netřeba dodávat, že jsem od té doby byl u toho kamaráda hodně častým návštěvníkem.

A nebyla to jenom grafika, kterou mě tato hra ohromila, i samotné hraní bylo hodně zábavné. Obzvlášť při split screenu v hot pursuit modu a s veřejnou dopravou. Netrvalo dlouho a naučil jsem se všechny tratě nazpaměť (u některých jsem ocenil důmyslné zkratky) a naše souboje o vítězství pak už spočívalo v umění neudělat žádnou chybu a hlavně se nenechat chytit policií. Aniž bychom uměli slovo anglicky, dokázali jsme přesně odříkat policistovo varovné hlášení při udělování pokuty nebo zatýkání. Docela sranda bylo hrát za policii, blokovat cestu, používat pásy s bodáky, atd. Časem nám naši pořídili lepší počítač a už jsme s bráchou závodili jako o život i doma.

Kromě závodů na život a na smrt mě bavilo jezdit i jen tak a užívat si dané prostředí, poslouchat vytí vlků v lese, zvony u kostela, apod. Super featura je možnost jezdit dané tratě i pozpátku, v noci nebo za nepříznivého počasí (led někdy stojí fakt za to). Pak je tu ještě možnost trať zrcadlově otočit, což je vlastnost, kterou upřímně nesnáším a vyhýbám se jí (což v turnajích na vyšší obtížnost moc nejde). Jen škoda že všechny tratě jsou okruhové, např. v jedničce se mi líbily i klasické trasy s několika etapami.

Trojka se prostě povedla. Ale ještě jsem kompletně nevysvětlil, proč k ní mám ten zvláštní vztah. Zůstane navždy v mém srdci jako hra, která mi jako první ukázala, co všechno dokážou 3D akcelerátory v praxi a jak zábavné mohou být arkádové závody na split screenu. Na druhou stranu musím říct, že si ji už asi mockrát nezahraji, protože o rok později přišel čtvrtý díl, který je ve všech ohledech lepší a přitom obsahuje mimo jiné stejné tratě. Argument, že je čtyřka vlastně jen takové vykrádající rozšíření vydávající se za plnohodnotnou hru je zcela validní. Já ale vnímám hlavně to, že hře dodává hodně věcí, které mi na trojce chyběly a to zatraceně dobře. Pro mě prostě platí, že když si chci dneska zahrát "ty správné Needy", sáhnu po čtvrtém dílu.
+26
  • PC 90
Tak toto už je klasika, asi nejslavnější a nejlepší díl značky (určitě z původní série dílů 1-5), když EA oznámili "remake" Hot Pursuit převážná většina lidí doufala že to bude právě remake tohoto dílu a není se čemu divit. Hra byla znovu o notný kus vylepšena oproti předešlým dvěma dílům, standardem se už stala i podpora grafických karet , ale hra stále dokázala běhat i bez 3d karty. Technický stav hry byl na špičkové úrovni. Grafiku bylo možné si upravit přesně podle svých potřeb a zahrát si mohli i majitelé slabšího hardware. Pokud vám ale pc stačilo mohla být hra opravdu vyšperkována. Nejvyšší podporované rozlišení bylo tuším "až" 1152 x 864. Přibylo několik efektů jako je třeba odlesk na vozidlech a tp.

Největší novinkou a změnou oproti jedničce a dvojce tentokrát bylo zavedení policejních složek do hry. S tím byl přidán i speciální závodní mod se jménem Hot Pursuit, v něm hráč buď zastupoval stranu zločinu (ilegální závodník) či stranu zákona (policista).. Během režimu se policistům i závodníkům postupně odemykala nová lepší vozidla.
Úkolem závodníka bylo dojet závod a nenechat se 3krát během samotného závodu chytit, třetí zastavení totiž znamenalo konec hry. Policista pak musel pochytat všechny závodníky. K tomu měl krom vlastních řidičských schopností na pomoc omezené množství ostnatých "koberců" které bylo možno vhodit na silnici. Pokud se ten dostal do kontaktu s vozidlem ilegálního závodníka, způsobilo to u něj ztrátu ovládání nad vozidlem a závodník většinou končil mimo trať.
Tuším že možnost hraní za policisty byla jen u pc verze.

Ostatní mody hry byly klasické- od single race, tournament (za výhru bylo možno odemknout bonusová vozidla), knockout. V tomto tedy oproti dvojce nedošlo k výrazné změně. Samozřejmostí byl opět i multiplayer, stále ještě podporující možnost splitscreen hraní.
Závodní okruhy byly i tentokrát smyšlené což ale naprosto nevadilo, co jim bylo ubráno na realitě, to bylo přidáno na atraktivitě a zábavnosti. Tratí bylo 9 včetně bonusového Empire City.

Výběr vozidel byl opět plný exotických kousků. Celkem bylo ve hře 12 kousků+ 3 policejní vozy. Ovšem bylo změněno jejich třídění.. Hra nyní měla několik vozových tříd, nejslabší vozy byly vozy třídy C (například nějaký relativně obyčejný Mercedes Benz SL500, Aston martin DB7, Jaguar XK8) přes třídu B (Lamborgini Countach, Chevrolet Corvette, Ferrari 355 F1,), . Až po nejvyšší třídu A. Namátkou z této třídy třeba neuvěřitelně vypadajcí prototyp Italdesign Scighera (oficiálně známa jako Alfa Romeo Scighera), ta u mne z nějakého důvodu evokuje klauna :D. Lamborgini Diablo SV či bonusový Mercedes Benz CLK GTR, smyšlené El Ńino (které v konzolové PS1 verzi vypadalo mírně jinak než na PC), Ferrari Maranelo, Jaguar XJR atd.

+ na internetu je stále možnost postahovat si do hry spoustu dalších vozů

Policisté měli na výběr z Corvetty, Diabla a ElNina.

Vozidla bylo možné porovnávat a podívat se na jejich foto galerii, nejzajímavější ovšem byla možnost jejich "tuningu". Toto nastavení opravdu silně ovlivnilo vůz a jeho chování (dodnes nenávídím bratrovo nastavení Ferrari 355 F1 Spider kdy byl na tratích rychlejší než já s El Ńinem a jinými vozy o třídu lepšími :D). Nastavovat šlo od pneumatik, délku převodu, přes vyvážení a rychlost zavedení brzd až po aerodynamiku či třeba tvrdost odpružení.

Ozvučení hry se podobá předešlým dílům, styl hudby je zatím stále nezměněn (jakési techno)

Hra ani dnes není špatná i přes svou celkovou zastaralost, pokud bych měl říci které 4 díly celé série jsou nejvýznamnější pro značku NFS a tedy i nejzajímavější pro hráče kteří se zajímají o historii značky Need For Speed, bude to tento + NFS4 Road Chellenge (poprvé je tu poškozování vozu) a poté až NFS Underground 1 či 2 který byl další výraznou změnou v sérii+ NSF Shift.

Pro: Vozidla,tuning, pohled z vozů, tratě, zábavný multiplayer, technické zpracování (v té době)

Proti: V podstatě mne žádný zápor nenapadá

+25
  • PC 80
Třetí pokračování NFS je z prvních tří dílů rozhodně nejhezčím a nejlépe hratelným přídavkem do série. Značně tomu napomáhá modern patch zajišťující kompatibilitu s Windows 10, což je výhoda, kterou předchozí dva díly nedisponují. Hra je tak konečně perfektně a bez kompromisů hratelná i na moderních sestavách.

Po těžce arkádovém druhém dílu se tvůrci naštěstí vrátili k realističtějšímu pojetí jízdy. Je zde na výběr mezi obtížností začátečník a expert, přičemž je mezi nimi propastný rozdíl. Na začátečníka si člověk může dovolit spoustu chyb a stejně není problém dojet první, na experta stačí malá chybka a máte po závodě, protože už soupeře nedoženete. Chyběla mi tady tedy nějaká zlatá střední cesta, která by představovala výzvu, zároveň by ale byla tolerantnější k občasné chybě.

Zde nový mod Hot Pursuit mě příliš nezaujal a většinu odehraného času jsem strávil s mody známými již z předchozích dvou dílů - tournament a knockout. Ani zde ještě člověk nenajde režim kariéry, ten byl přidán až do následujícího dílu. Nechybí zde licencovaná auta, nově si lze vybrat barvu. Tratě jsou realističtější a povedenější než v druhém dílu.

Třetí díl tak celkově hodnotím jako nejlepší z prvních tří, nenapadá mě totiž jediný prvek hry, který by byl v prvních dvou dílech lepší.

Pro: modern patch, jízdní vlastnosti, tratě, licencovaná auta, split screen

Proti: absence kariéry/kampaně, obtížnost

+23
  • PC 90
Tento díl série mi navždy zůstane v paměti,protože jsme na něm strávili s kamarády snad rok v kuse.Závody to byli akční a ježdění ještě nebylo tak realistické,auta se chovala tak nějak "herně" a ne reálně.Super zábava na dlouho dlouho.Samozřejmě v té době,teď už nemá co nabídnout jak do grafiky,tak do fyziky,realističnosti.Ale vzpomínka nádherná,stále živá.

Pro: Ovládání,bonusy ve formě lepších aut,El Nino,Jaguár

Proti: V té době nic proti nebylo,dnes se nedá srovnávat.Možná málo tratí.

+22
  • PC 85
Ve třetím díle série si autoři naštěstí uvědomili. co učinilo předešlý druhý díl takový neslaný-nemastný a vrátili do hry honičky s policií. Hra navíc dostala opět další výrazný grafický posun a vypadala na svoji dobu opravdu nádherně. Zejména se opět prohloubily odrazy světla, stíny a vyhlazení vozů.

Hra ale nešla dopředu jen po grafické stránce, ale celkově. Herní menu už bylo víc uživatelsky přívětivé, v nastavení jste si mohli nastavit například i HUD nebo kamery, ze kterých na své vozidlo uvidíte. Závody se staly méně arkádovějšími, kdy auta více seděla na vozovce a tolik neskákala. Tratí je ve hře celkem devět, přičemž čtyři dvojice mají část tratě společnou. Nejvíce mě bavilo se prohánět na Redrock Ridge, kde jsem zajel po strašně dlouhé době čas snad 2:03 na kolo a už nikdy jej od té doby nepřekonal. Naopak nejméně jsem měl rád trať Summit, protože jedno kolo trvalo snad čtyři minuty. Aut bylo ve hře kolem padesáti a byly rozděleny na třídy C, B a A dle maximální rychlosti a zrychlení.

Samotné závody měly výbornou atmosféru a to zejména když jste jeli na split screenu s kamarádem a úplně nejlépe proti policii. Ta vám do cesty stavěla blokádu vozy doplněnými hřebíkovými pásy. Pokud jste jimy projeli, píchli jste a po zastavení dostali pokutu. No a takto ještě několikrát a nakonec vás místní policie zatkla a vy jste závod nedokončili. Navíc jste mohli hrát i za policii, chytat závodníky a chytře si na ně vyčkávat zejména v úzkých místech. Tratě se dali projíždět na 2/4/8 kol, normálně vpřed, zrcadlově, pozpátku, ve dne nebo v noci a toto vše nakombinovat dle libosti. Například na Turnaji nebo Knock-outu na nejvyšší obtížnost vás obvykle čekaly závody v noci a minimálně zrcadlově, obvykle ještě pozpáku. Toto zvedalo jinak poměrně nízkou obtížnost výš. Navíc jste si díky dokončování turnajů odemykali rychlejší auta. Ta měla v garáži opět detalní popis a statistiky, stejně jako všechny tratě - a to včetně vizualizace! Hudební doprovod byl striktně nastaven buď na techno nebo na rock/hardrock/country. Obě dvě zaměření měla něco do sebe a osobně jsem si je všechny užíval. Ale zejména hard rock od Matta Ragana byl naprosto fenomenální a tento styl muziky formoval můj hudební vkus i do budoucna.

I přestože třetí díl patří mezi mé nejoblíbenější, mám k němu pár výtek. Obtížnost je vzhledem k jedničce opět níž. Hra mi přišla stejně obtížná jako předešlý díl a opět chybělo oživení v podobně kariérního režimu. Co jsem si ale užíval, bylo projíždění zkratkami a to zejména jako policista. Jen škoda, že opět nedošlo na úsekové závody. Ono chytat piráty silnic v úsecích by mělo hodně do sebe. I tak ale jde o mnou jeden z nejlépe hodnocených dílů série.

Pro: grafický posun, 9 tratí, zkratky, hromada aut rozdělených dle rychlosti, statistiky závodů a historické statistiky, hra na split screenu, vizualizace vozů a tratí, civilní doprava je zpět

Proti: stále poměrně lehké, žádná kariéra, chybějící úsekové závody

+20