Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Ke třetím "Needům" mám takový zvláštní vztah. Když jsem hru poprvé uviděl v chodu u kamaráda, bylo to něco úžasného. Nebojím se říct, že jsem při pohledu na grafický posun oproti prvnímu dílu (dvojka mě v té době minula) obrazně spadl ze židle. Zmíněný kamarád byl totiž šťastným majitelem 3dfx karty a ten pohled na lesknoucí se kapoty aut a krásné prostředí byl pro mě naprosto přelomový. A přitom bylo samotné závodění úžasně rychlé a svižné. Asi netřeba dodávat, že jsem od té doby byl u toho kamaráda hodně častým návštěvníkem.

A nebyla to jenom grafika, kterou mě tato hra ohromila, i samotné hraní bylo hodně zábavné. Obzvlášť při split screenu v hot pursuit modu a s veřejnou dopravou. Netrvalo dlouho a naučil jsem se všechny tratě nazpaměť (u některých jsem ocenil důmyslné zkratky) a naše souboje o vítězství pak už spočívalo v umění neudělat žádnou chybu a hlavně se nenechat chytit policií. Aniž bychom uměli slovo anglicky, dokázali jsme přesně odříkat policistovo varovné hlášení při udělování pokuty nebo zatýkání. Docela sranda bylo hrát za policii, blokovat cestu, používat pásy s bodáky, atd. Časem nám naši pořídili lepší počítač a už jsme s bráchou závodili jako o život i doma.

Kromě závodů na život a na smrt mě bavilo jezdit i jen tak a užívat si dané prostředí, poslouchat vytí vlků v lese, zvony u kostela, apod. Super featura je možnost jezdit dané tratě i pozpátku, v noci nebo za nepříznivého počasí (led někdy stojí fakt za to). Pak je tu ještě možnost trať zrcadlově otočit, což je vlastnost, kterou upřímně nesnáším a vyhýbám se jí (což v turnajích na vyšší obtížnost moc nejde). Jen škoda že všechny tratě jsou okruhové, např. v jedničce se mi líbily i klasické trasy s několika etapami.

Trojka se prostě povedla. Ale ještě jsem kompletně nevysvětlil, proč k ní mám ten zvláštní vztah. Zůstane navždy v mém srdci jako hra, která mi jako první ukázala, co všechno dokážou 3D akcelerátory v praxi a jak zábavné mohou být arkádové závody na split screenu. Na druhou stranu musím říct, že si ji už asi mockrát nezahraji, protože o rok později přišel čtvrtý díl, který je ve všech ohledech lepší a přitom obsahuje mimo jiné stejné tratě. Argument, že je čtyřka vlastně jen takové vykrádající rozšíření vydávající se za plnohodnotnou hru je zcela validní. Já ale vnímám hlavně to, že hře dodává hodně věcí, které mi na trojce chyběly a to zatraceně dobře. Pro mě prostě platí, že když si chci dneska zahrát "ty správné Needy", sáhnu po čtvrtém dílu.
+26
  • PC 90
Tak toto už je klasika, asi nejslavnější a nejlepší díl značky (určitě z původní série dílů 1-5), když EA oznámili "remake" Hot Pursuit převážná většina lidí doufala že to bude právě remake tohoto dílu a není se čemu divit. Hra byla znovu o notný kus vylepšena oproti předešlým dvěma dílům, standardem se už stala i podpora grafických karet , ale hra stále dokázala běhat i bez 3d karty. Technický stav hry byl na špičkové úrovni. Grafiku bylo možné si upravit přesně podle svých potřeb a zahrát si mohli i majitelé slabšího hardware. Pokud vám ale pc stačilo mohla být hra opravdu vyšperkována. Nejvyšší podporované rozlišení bylo tuším "až" 1152 x 864. Přibylo několik efektů jako je třeba odlesk na vozidlech a tp.

Největší novinkou a změnou oproti jedničce a dvojce tentokrát bylo zavedení policejních složek do hry. S tím byl přidán i speciální závodní mod se jménem Hot Pursuit, v něm hráč buď zastupoval stranu zločinu (ilegální závodník) či stranu zákona (policista).. Během režimu se policistům i závodníkům postupně odemykala nová lepší vozidla.
Úkolem závodníka bylo dojet závod a nenechat se 3krát během samotného závodu chytit, třetí zastavení totiž znamenalo konec hry. Policista pak musel pochytat všechny závodníky. K tomu měl krom vlastních řidičských schopností na pomoc omezené množství ostnatých "koberců" které bylo možno vhodit na silnici. Pokud se ten dostal do kontaktu s vozidlem ilegálního závodníka, způsobilo to u něj ztrátu ovládání nad vozidlem a závodník většinou končil mimo trať.
Tuším že možnost hraní za policisty byla jen u pc verze.

Ostatní mody hry byly klasické- od single race, tournament (za výhru bylo možno odemknout bonusová vozidla), knockout. V tomto tedy oproti dvojce nedošlo k výrazné změně. Samozřejmostí byl opět i multiplayer, stále ještě podporující možnost splitscreen hraní.
Závodní okruhy byly i tentokrát smyšlené což ale naprosto nevadilo, co jim bylo ubráno na realitě, to bylo přidáno na atraktivitě a zábavnosti. Tratí bylo 9 včetně bonusového Empire City.

Výběr vozidel byl opět plný exotických kousků. Celkem bylo ve hře 12 kousků+ 3 policejní vozy. Ovšem bylo změněno jejich třídění.. Hra nyní měla několik vozových tříd, nejslabší vozy byly vozy třídy C (například nějaký relativně obyčejný Mercedes Benz SL500, Aston martin DB7, Jaguar XK8) přes třídu B (Lamborgini Countach, Chevrolet Corvette, Ferrari 355 F1,), . Až po nejvyšší třídu A. Namátkou z této třídy třeba neuvěřitelně vypadajcí prototyp Italdesign Scighera (oficiálně známa jako Alfa Romeo Scighera), ta u mne z nějakého důvodu evokuje klauna :D. Lamborgini Diablo SV či bonusový Mercedes Benz CLK GTR, smyšlené El Ńino (které v konzolové PS1 verzi vypadalo mírně jinak než na PC), Ferrari Maranelo, Jaguar XJR atd.

+ na internetu je stále možnost postahovat si do hry spoustu dalších vozů

Policisté měli na výběr z Corvetty, Diabla a ElNina.

Vozidla bylo možné porovnávat a podívat se na jejich foto galerii, nejzajímavější ovšem byla možnost jejich "tuningu". Toto nastavení opravdu silně ovlivnilo vůz a jeho chování (dodnes nenávídím bratrovo nastavení Ferrari 355 F1 Spider kdy byl na tratích rychlejší než já s El Ńinem a jinými vozy o třídu lepšími :D). Nastavovat šlo od pneumatik, délku převodu, přes vyvážení a rychlost zavedení brzd až po aerodynamiku či třeba tvrdost odpružení.

Ozvučení hry se podobá předešlým dílům, styl hudby je zatím stále nezměněn (jakési techno)

Hra ani dnes není špatná i přes svou celkovou zastaralost, pokud bych měl říci které 4 díly celé série jsou nejvýznamnější pro značku NFS a tedy i nejzajímavější pro hráče kteří se zajímají o historii značky Need For Speed, bude to tento + NFS4 Road Chellenge (poprvé je tu poškozování vozu) a poté až NFS Underground 1 či 2 který byl další výraznou změnou v sérii+ NSF Shift.

Pro: Vozidla,tuning, pohled z vozů, tratě, zábavný multiplayer, technické zpracování (v té době)

Proti: V podstatě mne žádný zápor nenapadá

+25
  • PC 80
Třetí pokračování NFS je z prvních tří dílů rozhodně nejhezčím a nejlépe hratelným přídavkem do série. Značně tomu napomáhá modern patch zajišťující kompatibilitu s Windows 10, což je výhoda, kterou předchozí dva díly nedisponují. Hra je tak konečně perfektně a bez kompromisů hratelná i na moderních sestavách.

Po těžce arkádovém druhém dílu se tvůrci naštěstí vrátili k realističtějšímu pojetí jízdy. Je zde na výběr mezi obtížností začátečník a expert, přičemž je mezi nimi propastný rozdíl. Na začátečníka si člověk může dovolit spoustu chyb a stejně není problém dojet první, na experta stačí malá chybka a máte po závodě, protože už soupeře nedoženete. Chyběla mi tady tedy nějaká zlatá střední cesta, která by představovala výzvu, zároveň by ale byla tolerantnější k občasné chybě.

Zde nový mod Hot Pursuit mě příliš nezaujal a většinu odehraného času jsem strávil s mody známými již z předchozích dvou dílů - tournament a knockout. Ani zde ještě člověk nenajde režim kariéry, ten byl přidán až do následujícího dílu. Nechybí zde licencovaná auta, nově si lze vybrat barvu. Tratě jsou realističtější a povedenější než v druhém dílu.

Třetí díl tak celkově hodnotím jako nejlepší z prvních tří, nenapadá mě totiž jediný prvek hry, který by byl v prvních dvou dílech lepší.

Pro: modern patch, jízdní vlastnosti, tratě, licencovaná auta, split screen

Proti: absence kariéry/kampaně, obtížnost

+23
  • PC 90
Tento díl série mi navždy zůstane v paměti,protože jsme na něm strávili s kamarády snad rok v kuse.Závody to byli akční a ježdění ještě nebylo tak realistické,auta se chovala tak nějak "herně" a ne reálně.Super zábava na dlouho dlouho.Samozřejmě v té době,teď už nemá co nabídnout jak do grafiky,tak do fyziky,realističnosti.Ale vzpomínka nádherná,stále živá.

Pro: Ovládání,bonusy ve formě lepších aut,El Nino,Jaguár

Proti: V té době nic proti nebylo,dnes se nedá srovnávat.Možná málo tratí.

+22
  • PC 85
Ve třetím díle série si autoři naštěstí uvědomili. co učinilo předešlý druhý díl takový neslaný-nemastný a vrátili do hry honičky s policií. Hra navíc dostala opět další výrazný grafický posun a vypadala na svoji dobu opravdu nádherně. Zejména se opět prohloubily odrazy světla, stíny a vyhlazení vozů.

Hra ale nešla dopředu jen po grafické stránce, ale celkově. Herní menu už bylo víc uživatelsky přívětivé, v nastavení jste si mohli nastavit například i HUD nebo kamery, ze kterých na své vozidlo uvidíte. Závody se staly méně arkádovějšími, kdy auta více seděla na vozovce a tolik neskákala. Tratí je ve hře celkem devět, přičemž čtyři dvojice mají část tratě společnou. Nejvíce mě bavilo se prohánět na Redrock Ridge, kde jsem zajel po strašně dlouhé době čas snad 2:03 na kolo a už nikdy jej od té doby nepřekonal. Naopak nejméně jsem měl rád trať Summit, protože jedno kolo trvalo snad čtyři minuty. Aut bylo ve hře kolem padesáti a byly rozděleny na třídy C, B a A dle maximální rychlosti a zrychlení.

Samotné závody měly výbornou atmosféru a to zejména když jste jeli na split screenu s kamarádem a úplně nejlépe proti policii. Ta vám do cesty stavěla blokádu vozy doplněnými hřebíkovými pásy. Pokud jste jimy projeli, píchli jste a po zastavení dostali pokutu. No a takto ještě několikrát a nakonec vás místní policie zatkla a vy jste závod nedokončili. Navíc jste mohli hrát i za policii, chytat závodníky a chytře si na ně vyčkávat zejména v úzkých místech. Tratě se dali projíždět na 2/4/8 kol, normálně vpřed, zrcadlově, pozpátku, ve dne nebo v noci a toto vše nakombinovat dle libosti. Například na Turnaji nebo Knock-outu na nejvyšší obtížnost vás obvykle čekaly závody v noci a minimálně zrcadlově, obvykle ještě pozpáku. Toto zvedalo jinak poměrně nízkou obtížnost výš. Navíc jste si díky dokončování turnajů odemykali rychlejší auta. Ta měla v garáži opět detalní popis a statistiky, stejně jako všechny tratě - a to včetně vizualizace! Hudební doprovod byl striktně nastaven buď na techno nebo na rock/hardrock/country. Obě dvě zaměření měla něco do sebe a osobně jsem si je všechny užíval. Ale zejména hard rock od Matta Ragana byl naprosto fenomenální a tento styl muziky formoval můj hudební vkus i do budoucna.

I přestože třetí díl patří mezi mé nejoblíbenější, mám k němu pár výtek. Obtížnost je vzhledem k jedničce opět níž. Hra mi přišla stejně obtížná jako předešlý díl a opět chybělo oživení v podobně kariérního režimu. Co jsem si ale užíval, bylo projíždění zkratkami a to zejména jako policista. Jen škoda, že opět nedošlo na úsekové závody. Ono chytat piráty silnic v úsecích by mělo hodně do sebe. I tak ale jde o mnou jeden z nejlépe hodnocených dílů série.

Pro: grafický posun, 9 tratí, zkratky, hromada aut rozdělených dle rychlosti, statistiky závodů a historické statistiky, hra na split screenu, vizualizace vozů a tratí, civilní doprava je zpět

Proti: stále poměrně lehké, žádná kariéra, chybějící úsekové závody

+20
  • PC 85
Hodně chytlavá arkáda. Nikdy bych nevěřil, že si ji zahraji. Ale náhodně jsem našel ten Modern patch a už to jelo. Vydrželo týden v kuse. Jezdil jsem to pořád dokola. Hnalo mě vědomí, že jde o dvacet let starou hru, nikdy dříve ji nehrál. Recka v Levelu má co říci i dnes. A že v ní Jan Herodes perlil, vzpomínal na svý mládí u Test Drive, oháněl se nostalgií, tím, jak hry stárnou, grafika se zlepšuje, jak tomu mladší hráči nerozumí. Číst to znovu, po takové době, to vážně přidá na náladě. Navíc v tom článku je tenhle díl tak perfektně zrecenzován, doplněn pěknými obrázky.

Na Need for Speed III: Hot Pursuit zaujme už úvodní intro, kde ty doby hraných sekvencí jsou. Bejvávalo. A ta auta, Joshua Tree byl pro mě v šestnácti nejoblíbenější film s D. Lundgrenem. Právě tam jsem je viděl, z toho by u nás policajti nadšení nebyli. Ale v americký krajině je možné vše. Krásně utváří atmosféru nelegálních závodů, když si někdo řekne, že poruší všechny možné předpisy, aby byl první, zažil situace z Kobry 11. Prostě čirá, nefalšovaná zábava. K té velkou měrou přispívá i dynamická hudba. Rázem mám další nedoceněný herní soudntrack k poslouchání, konkurující tomu z Quake II.

Graficky nebývale působivé, jakkoli to kdekomu přijde úsměvné. Použitá modifikace hru posouvá o notný kus dál. Byť je pochopitelně nutné brát ohled na původní dobu vydání. Bez problému podporuje libovolná rozlišení ve 32bit barevné hloubce. Instalace snadná, stáhnete onu záplatu, rozbalíte do složky, do ní nakopírujete dvě složky z orig. CD hry a můžete si zazávodit. Tratí příliš k mání není, naštěstí tím Hot Pursuit nijak netrpí. Kompenzuje to hráči dostatkem režimů, rozmanitými lokacemi a houževnatými soupeři. Empire City mi hodně připomínala Industrial Zone z pátého dílu, což nemyslím jako zápor, naopak.

Následně použít akorát DgWooDoo2, pečlivě nakonfigurovat grafiku. Rozlišení třeba 2560x1440 a může se jet. Problém představuje nabídka hry, která je v rozlišení nízkém, čímž při odkliknutí na další závod, např. v šampionátu, to problikne na plochu a vrátí se do hry. Kdyby bylo pozměněno i menu, do většího rozlišení, nemusel bych stále svou plochu při tom pozorovat. Ale jde celkově o nepříliš podstatný detail. Já to svépomocí upraveno měl, ale v tom případě zase nešly vybírat pohledy kamer. To je též docela zapeklitá věc ve hře. Neboť jen přes určitou z nich se auta dobře ovládají, takže je hráč v poho na dobrých umístěních.

Hráno v letech 2016 a 2018. V obou případech pro účely jedné z kategorií DH výzvy. Na jeden zátah je Šampionát bez potíží absolvovatelný, stejně jako i snáze splnitelný. Vezme-li se Lamborghini Diablo SV a je-li obtížnost na té lehké. Měl jsem zádrhely převážně na pár zasněžených tratích, oplývajících prudkými zatáčkami. Ačkoli počet herních map nedosahuje nijak horentní hodnoty, vynahrazuje to obtížnost závodů a trojice stěžejních voleb pro klasický single player. Zejména Knockout dokáže v závěrečné fázi hráči notně zavařit. Na nepřerušovanou jízdu, rozuměj i pohyb v hlavní nabídce, zabere dvojice popsaných soutěží minimálně dvě a tři čtvrtě hodiny reálného času.

Hot Pursuit hrán jen jednou. Ten byl též fajn, když šlo pronásledovat v kůži policajta ujíždějící auta a stopovat je. K tomu byl vyžadován časový limit a určitý počet stopnutí prchajících řidičů. Z hlediska plnění úkolů to chce nejdříve trochu cviku, co a jak. Přijít na to, jak se v ten momnet hra správně ovládá, chová, co přesně po hráči chce. Odměnou za celý tento přešlý režim budou bonusová vozidla. Jsou přítomny dvě obtížnosti, obecně ve hře, kdy ta jednoduchá je čistě ve dne, kdežto ta těžší pouze za šera noci. Sníží se tedy viditelnost, což je logické.
+17
  • PC 90
Mám za to, že hra se po vydání nedočkala až tak vysokého hodnocení (snad moc nekecám). Alespon ve srovnání s NFS IV. Pro mě se ale zcela jasně jednalo o převratnou záležitost. Už jen proto, že mi kvůli ní tatík pořídil první grafický akcelerátor (to vám pak byla grafika!!! Obrovský posun od dvojky). Novinkou byl samozřejmě "Hot Pursuit" mód, kde jsme si zahráli bud za "slušňáky" policajty potírající nezodpovědné floutky ve sporťácích ohrožující nevinné AI občánky NFS světa (okruhů). Druhou možností byla role "bad guy" který si se svými kumpány ilegálně měřil své šoférské dovednosti na horských cestách skalnatého průsmyku "Rocky Pass" či na idylickém americkém venkově atd. V HP ještě chyběl systém poškození, takže vaše plechová škatulka vždy zůstala krásné nablýskaná nehledě na počet salt a jiné faktory. Maximálně jsme si v případě většího poškození chvilku romanticky zahořeli v příkopě a následně se opět katapultovali zpět na cestu a vesele si to šinuli k cíli. Tratě byly moc pěkně navržené, aut byl dostatek.

Malá nepodstatná vsuvka... Vzpomínám si, jak jsem někde na internetu našel neoficiální auto "Nemesis" což byla spíše jakási raketa, která valila rychlostí přes neuvěřitelných 500 km/h, která byla obdařená tak citlivým ovládáním, že by i Anakin Skywalker boural. To byl blázinec.

Pro: design tratí, hon na kočku a myš, grafika

Proti: absence poškození a příběhu

+16
  • PC 100
Když už se rozhodnu dát nějaké hře maximální hodnocení, tak pro to musím mít sakra dobrý důvod. 100% si zaslouží jen hry, které mě v té době posadily na pr... no a NFS III je jedna z nich.

Dodnes si pamatuju svoje první setkání naživo s touto hrou. Podzim 1998, prodejna Computer City (RIP) v Praze na Zličíně. A já stojící před jedním z nejnabušenějších pc co tam měli, intro bylo v plném proudu a já slintal jak bernardýn. Hru jsem si nedlouho poté opatřil a na tehdejší rodinné šunce se jal zkoumat každý pixel. Pravda, v software modu a rozlišení 320x240 to netrvalo příliš dlouho :-) Ale to bylo to poslední co by mi vadilo, hra se obstojně hýbala a demo letělo do propadliště dějin.

Už jen to intro naladilo tak, že se krev v žilách proměnila v benzín. A pak následovalo nekonečné závodění, prchání před policií a nahánění závodníků v autě s červeným a modrým majákem. A to všechno za zvuků dokonalého soundtracku (minimálně v té elektronické verzi). Ten mimochodem dodnes považuji za jeden z nejlepších, který se kdy u závodní hry objevil. A nejen proto, že je dynamický, takže se mění podle aktuální jízdy. Kombinace techna, acidu a dnb ke hře dokonale padne a nutí šlapat na plyn / trigger / šipku, no prostě na cokoliv čím auto ženete vpřed. A jakými parádními tratěmi ho ženete... ať je to venkovský Hometown, futuristická Atlantica / Aquatica nebo horskolesní Rocky Pass, na všechny je radost koukat. Jsou i poměrně dlouhé, takže se hned tak neomrzí.

Co se týče aut, tak trojka ubrala ze šíleností a nabídla vyváženou sestavu tehdejších superaut. Modely sice nejsou nic extra, přecejen poznat konkrétní model chce stále ještě trochu fantazie, ale správní závodníci přece koukají na trať zpoza palubní desky - a to je jediná výtka, co ke hře mám, vypadají otřesně. Ale NFS III byla první hrou, která mě takhle hrát naučila. Dodnes mám pocit, že auto z tohoto pohledu reaguje plynuleji a lépe než při chase kameře. Ale možná je to jen pocit.

I v dnešní době tu hru zbožňuju. Honičky s policií jsou stále stejně adrenalinové, soupeři jsou na vyšší obtížnost extrémně dotěrní, soundtrack se mi nikdy neoposlouchá a policejní El Niňo mi nesmí v garáži zahálet. Takže 3...2...1... GO!

Pro: všechno, nemá smysl to vypisovat jednotlivě

Proti: palubní desky jsou humus (ale to jsem hnidopich)

+16
  • PC 60
O sérii Need for Speed se říkalo, že liché díly jsou vždy lepší, než ty sudé. Pro jedničku to platí určitě, pro pětku bezesporu, pro první Underground také, ale od prvního Most Wanted šla kvalita série hodně dolů a špatné už jsou všechny díly stejně. Trojka se z tohoto pravidla vymyká, protože podle mě rozhodně není lepší, než dvojka ani čtyřka.

Potěšil mě výběr vozů, který je daleko lepší, než ve dvojce. Vrátilo se Lamborghini Diablo, dále se objevil také Chevrolet Corvette a vybrat si lze i z několika modelů Ferrari. Sice stále chybí jakékoli Porsche, ale spousta modelů se dá do hry stáhnout z fanouškovských stránek.

Intro je znovu nezapomenutelné a představilo mi většinu vozů, které jsou v základní hře. Hudba je znovu parádní, ale tratě, podobně jako ve dvojce, nejsou nic extra. Při samotném závodění jsem se moc nebavil a nevylepšila to ani hra za policii, což je jedna z hlavních novinek tohoto dílu. Stále tak vede jednička, se svou nezapomenutelnou atmosférou.

Pro: Lamborghini Diablo a vozy Ferrari, intro, hudba

Proti: tratě, samotné závody, hra za policii

+14
  • PC 85
Velký skok kupředu v sérii NFS. Výborné honičky s policií, na které asi nikdy nezapomenu, nádherné tratě, sportovní vozy a příjemné ovládání jak na klávesnici, tak na volantu. Vozy jsou graficky perfektně zpracovány, obzvlášť interiéry se povedly, při jízdě je na výběr z 15 pohledů kamery. Do této hry je poprvé v sérii NFS možné přidávat vozy stažené z internetu. Grafika v té době excelentní, vše je nádherně zpracované.

Pro: Sportovní vozy, tratě, policie, soupeři, menu, mnoho pohledů kamery, HW požadavky.

Proti: Vzhledem k době vzniku asi nic :-)

+13
  • PC 85
Když tak nad tím přemýšlím, tak nejvíce času jsem u série Need for Speed strávil právě u tohoto, třetího dílu. Líbil se mi hlavně fakt, že jsem na internetu našel celou řadu různých aut, které jsem si stáhnul, nahrál do hry a pak tam s nimi jezdil. Bavilo mě to a právě proto mám největší vzpomínky právě k Hot Pursuit. Všecky ostatní co následovali jsem sice hrál, ale nakonec se mi tak splývají, protože nedokážou nabídnout nic tak výrazného, jako tehdá dokázala trojka. Pro mě osobně nádherný herní zážitek, na který nikdy nezapomenu.

Pro: možnost implementace jiných aut, tehdá revoluční závody aut

Proti: neničení vozidel

+12 +13 −1
  • PC 95
NFS 3 má nádhernou nostalgii, a narozdíl od dvojky (viz můj komentář) se dá zahrát i dnes. Stále je to arkáda, ale řízení aut je zde již komplexnější a zajímavější.

Grafika se velice povedla, byla i na tehdejších obyčejných strojích plynulá, a nevypadá zle ani dnes, i když má už hromadu křížků na krku. Zvuk a hudba, je jak je u EA her zvykem, jsou skvělé. Splitscreen nechybí.

Tratě oproti dvojce se umírnily a jsou si samy sobě více podobné, také se ale neokoukají a jsou zábavné k jízdě. Jsou také relativně dlouhé, ale tak akorát. Jízda v noci přinesla nový zážitek.

A policie, tak ta nastolila nové herní možnosti oproti předchozímu dílu. Nejradši jsem honil zločince v Lambu Diablo. A při běžném závodu uměla potrápit, takové pásy na silnici nepotěšily. A místo v cíli jste mohli skončit v base.

Auta se nám trochu umírnila, zmizely šílené prototypy a nastoupily superauta z běžného života (no z mého teda bohužel ne :-) ). Potěšila možnost dát jakoukoli barvu laku (nikdo neměl tak zářivě žlutozelenou jako já :-) ).

NFS 3 pro mne patří mezi ty nejlepší díly ze série Need for Speed. Ale z nějakého důvodu jsme tenkrát asi víc propařili dvojku (zřejmě pro nás v dětství byla jednodušší, dneska bych preferoval právě třetí díl).

Pro: Grafika, zvuk, hudba, tratě, řízení vozidel, policie

Proti: Nevím, ve své době opravdová špička

+12
  • PC 80
Need for Speed III nostalgie v oblasti závotních her. Hlavně kromě tradičního závodění také honičkama s poldama. Kromě toho kdo dřív dojede do cíle se muselo dávat pozor, aby tě tuším třikrát nechytli policajti, jinak jsi šel do lochu. Hraní téhle hry jsem trávil spoustu času, krásné modely vozů a možnost tuningu aut. Auta byla rozdělena do 3 tříd nejrychlejší byla třída A nejpomalejší třída C. Speciální auto, které jste si mohli vzít bylo El Nino, což je v této hře nejrychlejší auto. Já jsem raději dával, ale přednost sice pomalejšímu, ale lépe ovladatelnému Lamborgini Countach. Speciální lokcí, kterou jste po zajetí všech tratí získal pak bylo Empire City. Tratě byly nejšlabším článkem hry, protože jich bylo (podle mě) poměrně málo a jen 9 i s Empire City.

Pro: Policie,tuning aut,nostalgie

Proti: málo tratí.

+10
  • PC 80
Tak todle je dobrej šok. Zdálky to nevypadalo zle, ale tu palubní desku jsem málem nerozdejchal. No aspon, že tam náká je! Modely aut vypadají hrozně jakoby 2D, ale hra má pořád svý kouzlo. Policajti po vás jdou jako slepice po flusu, blokujou, naráží, pokládájí pásy s hřebíky! Vetšinou z toho vyváznete jen s domluvou, tak je to dobrý. A pamatujete si, že si mužete rozsvítit i dálková světla? Sem si s nima takhle hrál, a pak jel s nosem na volantu, protože jsem nic neviděl! Velký plus si taky zaslouží uvodní menu, který je nadmíru dobře zpracovaný, a soundtrack, jehož největší hity mám v playlistu dodnes!

Pro: Nostalgie.

Proti: Trochu prošlý.

+9 +11 −2