Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed: Hot Pursuit 2

  • PC 70
V pořadí šestý díl Need for Speed se vrací ke svým kořenům, protože nabízí arkádovější jízdní model a soustředí se především na honičky s policií. Arkádové závodění mi vyhovuje více než to reálné, ale zde mi to přišlo až moc. Drtivou většinu závodů mi tak stačilo prakticky pořád držet plyn a většinu zatáček vybírat lehkým smykem. Málokdy jsem se dostal do hodin. No a ruční brzdu jsem pak prakticky vůbec nepoužíval. Ve výsledku jsem tak hru v pohodě ovládal i s jednou rukou za zády. 

Fyzikální model zde šel hodně dolů, protože se mi několikrát stalo, že jsem ve vyšší rychlosti lehce vrazil do jiného auta s tím, že jsem následně házel piruety ve vzduchu, zatímco s tím druhým autem to ani nehlo. Poškození auta je pak jen vizuálního charakteru, na výkonnost auta to nemá žádný vliv.

Zůstala tu i možnost resetu, která mě ale oproti předchozím dílům hodí do mírné jízdy, což mi přijde jako takové mírné cheatování. Není totiž problém stisknout reset v okamžiku vylétnutí z tratě nebo nevyhnutelné srážky. Následná akcelerace do běžné rychlosti je pak celkem rychlá a dojde k minimální ztrátě. Naštěstí jej není možné používat, když je poblíž policie.

U závodů mi pak chyběly nějaké ukazatele vzdálenosti soupeřů. Bylo akorát vidět jméno závodníka přímo přede mnou, ale jak je daleko a jestli se mu přibližuji tam není.

Tratě mi přišly celkem v pohodě, rychle jsem si na většinu z nich zvykl. Je super, že se v dané oblasti nachází hned několik různých závodních tratí. Stejně tak je fajn přítomnost vedlejších cest, jejichž využití nemusí být pokaždé výhodné. Vzhled tratí vypadá taky moc pěkně, vždy mě baví se kochat okolím tratí, koukat na vodopády, apod. Je ale škoda, že tu jsou zase i zrcadlově otočené tratě, které už z předchozích dílů moc nemusím, a že tentokrát nedošlo na závody v noci nebo při dešti či na sněhu, který by měnil vlastnosti trati.

Jak už jsem psal výše, hlavním lákadlem hry jsou především honičky s policií. A ty jsou skutečně asi tím nejvíc zábavnějším na hře. Ale je zde několik věcí, které mě na jejich zpracování vadí. V prvé řadě je to klasická situace, kdy jde policie především po hráči, zatímco počítačové závodníky částečně ignoruje. Je pravdou, že když nejedu první, tak jdou i po tom prvním a rozhodně ne tak intenzivně jako když se snaží chytit mě. Když jedu třetí, tak jdou po prvním a po mně, toho druhého, který by měl být logicky na řadě nechávají být. V pozdější fázi závodu už pak jdou prakticky jen po mně. Taky mi přijde, že má policie nějaká OP auta. I když jedu s jedním z nejrychlejších aut ve hře a zatáčky vybírám bez chyby ve vysoké rychlosti, tak mě nemají problém z nuly během chvilky dojet a to i v náročnější části trati. Tihle policisti by se měli vykašlat na svoji práci a můžou z fleku jezdit profi závody. Ale chápu, že tomu tak nejspíš je proto, aby byly ty honičky akčnější díky přímému souboji s policejními auty. A pak je docela úsměvné, když policie odvolává pátrání, když jsem přímo pod vrtulníkem shazujícím bomby. Což je vlastně taky slušné WTF.

Naopak hra za policii je celkem fajn. Základní ideou je potřeba závodníkovo auto nesmyslně rozstřelit, protože na nějaké vybržďování není obvykle čas. Ten byl hlavně pěkně blbě nastaven v jedné z posledních misí za policii, kterou jsem jako jedinou nezvládl na zlatou medaili, ač jsem se snažil několik hodin. Pomoc v podobě druhého policejního auta je většinou zbytečná, málokdy se mu povedlo závodníka nějak zbrzdit či zastavit. Pásy s hřebíky a vrtulníky jsou užitečnější.

Určitě musím pochválit i herní soundtrack. Pokud se nemýlím, tak je to poprvé, co se do hry dostává licencovaná hudba. Navíc je to vše v rockovém stylu, což mé uši vždy potěší.

Na konec jsem si nechal herní mody. Jsou tu dva herní stromy se zvyšující se obtížností, kde jsou závody různých typů. Jeden strom je s policií a druhý nabízí čisté závody bez policie. Já jsem plnil nejprve kompletně všechny honičky s policii a pak přešel na závody bez nich a po dokončení obou stromů bych doporučil mezi nimi spíše průběžně přeskakovat. A to s toho důvodu, že když se jedou pořád závody s policií, tak jsem byl z těch honiček po čase přesycený a naopak, když jsem jezdil více závodů bez nich, tak to zase začínala být nuda. Celkem mi tu pak ještě chyběl i nějaký kariérní mód jako byl u předchozích dvou dílech.

Šesté "Needy" vracejí arkádové závody, které mi jsou určitě milejší než reálněji směřovaný předchozí díl. Zde jsou na můj vkus arkádové až moc. Policejní honičky jsou fajn, ale občas mi přišly až moc na sílu a bez nich jsem se zase po čase nudil. Šestý díl mě tedy nijak extra nenadchnul, ale zároveň nijak významně nezklamal.
+22