Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

V Rising

  • PC 85
V Rising je hra, která může být víc než dobrou volbou pro hráče, které už nebaví bezduchým způsobem chodit dopředu a mydlit nebohé moby. Hra, která je stále ještě v předběžném přístupu, nabízí překvapivě mnohem víc. Vedle klasického putování po mapě a boje s nepřáteli budete totiž i těžit suroviny, stavět obydlí, craftit a spoustu dalších věcí. A toto vše buď sám, v partě, proti mobům, proti hráčům a toto vše dohromady ve velkém otevřeném světě.

Probouzíte se jako upír v podzemní kryptě a vaše putování začíná. Nejprve je potřeba dostat se na povrch a natěžit suroviny pro stavbu alespoň základního hradu. Tedy dřevo, kamení a podobné. Poté je na místě najít vhodné místo pro váš hrad. Začnete palisádami s vchodem a postupně přidáváte další věci jako budovy na zpracování surovin v podobě pily, pecí, vylepšujete hradu zdi na kamené, přidáte střechu a další. A střecha je velmi důležitá, jelikož jako upír si musíte dávat pozor na sluneční světlo. Tomu se budete muset vyhýbat i během putování krajinou, čili vaším nejlepším kamarádem bude noc. Smrt je zde něco, čemu je dobré se snažit vyhnout. Ztráta pracně získaných věcí totiž může notně zabolet.

Nepřátel bude celá řada v podobě místní fauny vlků, medvědů, dále lidí, nemrtvých a například elementálů v podobě stromů nebo kamenných golemů. Výhodou bude, že protivníci budou bojovat i mezi sebou. Můžete tedy například potkat lidi bojující s nemrtvými nebo se zvěří, elementály bojující proti všem a podobně. Jakožto upír se budete muset starat o pravidelný přísun krve sobě i vašemu hradu. K tomu budou sloužit zejména lidi a dle kvality krve bude vaše postava buď velmi silná, nebo celkem slabá a nevhodná zejména pro boje s bossy. Těch jsou ve hře více než čtyři desítky a souboje s nimi budou víc než výživné. Lze se během nich jen velmi těžko uzdravovat a každý zásah vám ubere vaše maximální životy. Bude se opakovaně stávat, že souboje s bossy skončíte například s několika jednotkami HP. Útěkem se navíc boss okamžitě uzdraví do plna a vy můžete začít celý souboj od začátku.

Vysokou obtížnost hry ještě umocňuje nutnost manuálně mířit. Vaše postava se totiž pohybuje pomocí kláves WASD a myš slouží k míření a útočení primárním útokem. Budete tedy muset i předvídat, co protivník chce udělat a kam se třeba pohne, abyste si dobře předmířili. Ale i nepřátelé si budou předmiřovat, takže uhýbání bude chtít i trochu zvyku a leckdy i improvizace. Upíra, kterého si můžete detailně vypiplat, navíc levelíte pouze kvalitou brnění a zbraní. Hru, která atmosférou hodně připomíná třetí akt Grim Dawn, zdobí správně temný hudební doprovod. Výhodou je, že si můžete založit vlastní server a vyhnout se začátcích hry během jejího poznávání ostatním hráčům. Navíc si server můžete uzpůsobit jak vy chcete - od výdrže nepřátel a jejich síly po délku dne, rychlost údržby hradu, množství získávaných surovin a podobně. V Rising je kombinací žánrů Hack&Slash, survival, crafting a stavění. Ve hře se nacházejí pouze drobné nedostatky jako občas mizející nepřátelé, kteří projdou do skály a zůstanou v ní. Osobně bych uvítal filtr na sběr spadaných věcí jako je například ve hře Grim Dawn a někoho může odradit chybějící endgame jak jej známe z arkádovějších Hack&Slash. Ale chceme, aby se hra ubírala tímto mainstreamovým směrem? Já tedy rozhodně ne. Pokud by zejména bojové mechaniky a levelení výhradně skrz vaši výbavu byly evolucí žánru H&S, vůbec bych se nezlobil. Autoři slibují do oficiálního vydání hry, které je odhadováno někdy na rok 2024, ještě jednu nebo dvě větší aktualizace. Máme se tedy snad na co těšit.

Pro: veliký otevřený svět k prozkoumávání, souboje a chování nepřátel, tuzí bossové, nutnost řešit počasí a krev, faktor ztráty a zisku, obtížnost a nutnost manuálně mířit

Proti: nevhodné pro oblíbence arkádovějších Hack&Slash, obtížnost, ztrácení věcí, drobné bugy jako mizející nepřátelé nebo složité třídění komponentů

+12