Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hunt: Showdown

27.08.2019
18.02.2020
kompatibilní
82
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Kooperativní akce dvou hráčů se stealth prvky, kteří se vydávají do temného lesa za obřím monstrem, na nějž byla vypsána odměna. Odměnu získají, podaří-li se jim ulovit obrovského pavouka, cílem může být i démon, řezník nebo jiná kreatura z říše nočních můr. Do hry hráči vstupují jako lovci s náhodně generovaným vzhledem a vybavením včetně primární a sekundární zbraně. Výbavu jde před započetím hry prodat nebo vyměnit.

Na několika mapách louisianských bažin s volitelnou denní či noční dobou se kromě primárního cíle objeví i velké množství sekundárních démonů v řadě podob. Uprostřed močálu se tak můžete setkat se zombíky, přerostlými odpornými střevy nebo monstry, které na vás vyšlou roj včel vybavených jedovatými žihadly. Při zdolávání všech nepřátel hraje roli zvolená taktika a spolupráce se spoluhráčem.

Existuje několik herních módů, kromě sóla a kooperativního režimu můžete vstoupit do módu, který s vaším týmem lovců sdílí další čtyři dvoučlenné týmy usilující o tutéž odměnu ze zabitého bosse.


Poslední diskuzní příspěvek

@Hitsuran (27.11.2022 10:30): Upřímně, už jen možnost zvednout hráče po zásahu zbraní z doby divokého západu je komická. Uvítal bych tuto možnost až po zabití hráčů zúčastněných v přestřelce. Vůbec toužebně čekám v případný návrat Hardcore módu, ve kterém byla hra před lety. A to jako oddělený realm od současného hlavního. Pokud z toho udělají ještě větší casual viz Tebou zmíněné změny, nebudu to hrát. Už tak mi stačí hopsálci co dávají hlavy chain pistolemi skrz plot na 80 metrů. Co jsem si teď dal pauzu a zkusil hry, kde se jedna rána rovná smrt, nechce se mi k HS vracet, dokud tam nedají podobný mód.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Nemilosrdná multiplayerová řež zahalená do hávu jižanské gotiky.
Zatímco se zpočátku může zdát, že jde primárně PvE akci, opak je pravdou. Zpočátku jsou totiž střety s ohavnými démony a monstry v louisianských mokřadech docela i náročné. Střety s ostatními hráči navíc jsou na nižších levelech aspoň v mé zkušenosti poměrně vzácné a velmi rychlé (rozuměj smrtící). Několikrát se vám stejně jako mně může stát, že dokonce najdete pomocí clues jednoho ze dvou bossů na mapě, sami ho udoláte a mapu opustíte, aniž byste viděli živáčka.

Vše se ale velmi brzy změní a je nad slunce jasné, že Hunt je hlavně o soubojích mezi hráči. Naučíte se lépe poslouchat zvuky okolí, které jsou absolutně zásadní pro přežití a hra je de facto na nich postavená. Vzdálené výstřely, štěkající psi, praskající větve nebo vylekané vrány a kachny jsou tu od toho, abyste aspoň základně dokázali číst situaci kolem vás. Nádherně zpracované louisianské bayous totiž jsou vše, jen ne přehledné a pokud se rozhodnete hrát hru bez sluchátek, je to v podstatě jako byste jiné střílečky hráli s vypnutým monitorem.

A protože jsou zvuky až takhle důležité, Crytek na nich zamakal. A upřímně, lepší zvukovou stránku jsem ve hře snad nezažil. Zvuky zbraní jsou jednoduše excelentní: jsou nejen velmi realistické, ale také velmi, velmi hlasité. Každá zbraň zní jako řádný vraždící nástroj a ne nějaké callofdutyovské plivátko, takže každá zbraň budí respekt. A blízko zaznivší výstřely z pušky na lov slonů dokonce budí i hrůzu. Nemusíte mít dokonce ani zvuk naplno, aby výstřely i z vaší zbraně byly i vám trochu nepříjemné. To vše ale jen podtrhuje další faktor: jak jsou zbraně zvládnuté.

Klasické colty, winchesterovky, mosiny, dvouhlavňové brokovnice, mausery...všechny střílí velmi realisticky, s parádně zvládnutým zpětným rázem i rychlostí nabíjení. Střílet v Huntu je prostě radost a Cryteku se podařilo najít přesnou zlatou střední cestu mezi realismem/autenticitou a zábavou.

Systém permanentní smrti vašich lovců a jejich vybavení vytváří neustálý pocit napětí, protože je také neustále o co hrát. Při smrti ztrácíte i vybavení vašeho lovce a musíte ho pak dalšímu nakoupit (a některé zbraně jsou velmi drahé). S tím se váže i velice dobrý proces postupného odemykání zbraní. Zatímco leveluje váš lovec, za což si může pořídit různé traity (lékarničky léčí dvakrát tolik zdraví atd.) váš celkový level jako hráče odemyká další a další zbraně, nástroje a traity.
Ztráta vymazleného lovce s řádnou výzbrojí a i 14 traity tak jednoduše hodně zamrzí. Ale pozor! Není to tak, že s novým lovcem, úplným zelenáčem, si ani neškrtnete. Přestože například nemá žádné traity a hra za něj je tedy trochu těžší, představuje stále velmi smrtelné nebezpečí. Protože traity sice hodně ulehčují život, ale přestřelky nerozhodují ani omylem. Proto se hráč necítí frustrovaný, když jde s novým lovcem opět na lov. Víte, že vaše šance jsou stále dost vysoké a ti borci s levelem 50 jsou stejně zranitelní jako vy: stačí jim jedna chyba a jsou vaši.

A co rozhoduje přestřelky? Taktika, přesná muška a v případě lovu ve dvou i spolupráce. Hunt není tak rychlý jako třeba Call Of Duty, ale ani pomalý jako třeba Arma. takřka každá přestřelka či přepadení jsou zážitkem, o kterém stojí za to psát domů.
Někdy je dokonce i zajímavé to, že se nic nestane. Jako jednou, kdy jsme s Bodkinem čekali u námi skoleného démona, až se dokončí jeho zaklínání a my budeme moci se vydat na cestu z mapy. Kombinace asi dvou vzdálených výstřelů, podivného chování zombie před stodolou a snad i špatně interpretovaných zvuků kolem nás dostala do velmi paranoidního stavu, že se nějací debilové pohybují kolem nás a chtějí nám naši odměnu sebrat a nás zabít.

Leč po chvíli se ukázalo, že jsme na mapě opravdu sami a nikde nikdo není. Bylo to až znepokojivé, protože jsme byli opravdu přesvědčení, že někdo je kolem nás a pro některé věci a zvuky neměli jiné vysvětlení. Brrr.

Přidejte si do toho ještě velmi hustou atmosféru jižanské gotiky se všemi jejími temnými stránkami (Deliverence meets Supernatural), fantastický smysl pro detail, příslib minimalisticky a enviromentálně vyprávěného lore v hotové verzi a fantastickou herní komunitu a vyjde vám nejlepší multiplayerová střílečka současnosti. Která ale není pro plebejce a sedláky.

Pro: sound design, zbraně, atmosféra, grafika, prostředí, smysl pro detail, komunita, hudba, krystalicky čistá hratelnost

Proti: někdy síťové problémy

+22
  • PC 80
Úvod do deja, ktorý nezastáva v hre veľkú úlohu
V koži lovcov odmien sa vydávate do Louisianským bažín s cieľom uľoviť a vyhnať z tohto sveta konkrétne monštrum, na ktoré bola vypísaná odmena.

Plusi hry
➤lokácie: nádherné prostredie Louisianských bažín, pokiaľ teda môžu byť bažiny nádherné. Divoký západ ako sa patrí, farmárske domy, píly, mlyny, aj obyčajné stodoly, všetko tu doseba zapadá a vytvára veľmi krásnu krajinu, v ktorej sa bohužial pohybuje zlo. Atmosféra na vás dýcha na každom mieste a nikdy neviete kde na vás môže niečo vyskočiť a prekvapiť vás. Veľakrát si tiež myslíte že dané miesto poznáte a že ste na ňom už boli ale nakoniec zistíte že ste niekde úplne inde. Momentálne je v beta testovaní aj druhá mapa ktorú som mal možnosť si zahrať iba raz, takže ešte neviem veľmi posúdiť jej kvalitu.
➤monštrá: v hre sa momentálne nachádza len pár typov nepriateľov ale tý sú vzhľadom a schopnosťami veľmi kreatívny. Od farmárskych zombíkov cez psov a vodného démona ( ktorý je teda pekne nechutný ) až po bossov. A práve bossovia sú hlavným cieľom hry.
➤bossovia: v hre sú momentálne traja bossovia. Pavúk ktorý už nie je taký nebezpečný ako kedysi, butcher ktorý je stále veľmi nepríjemný a najnovší boss je assassin ktorý sa nedá nazvať inak ako sviňa. Rýchla, tažko trafiteľná sviňa. Každopádne pri každom bossfighte trpnete či vám do chrbta nevbehne iný hráč a to je na tejto hre to krásne a hrozné zároveň.
➤zbrane: pušky, brokovnice, revolveri, sekery, kuše, dynamity a veľa iných vecí/vybavenia vám pomôže pri boji s monštrami a inými hráčmi. Zbrane majú realistické prebíjanie a veľmi pekné zvuky takže daľšia časť hry s ktorou sa vývojári pekne pohrali.
➤PVP: vaším hlavným ceľom je uloviť daného bossa a nemusíte popri tom zabiť ani jedného hráča. Ale vyhrať samozrejme môže len jeden tým, takže ked sa vám aj podarí bossa skoliť, tak počítajte s tým že hned pred dverami boss arény vás budú čakať nabité brokovnice. Hra má v sebe veľa z modu battle royal, ale veľakrát hrajú práve rôzne monštrá ten efekt náhody a prekvapenia. Súboje medzi hráčmi tu niekedy trvajú veľmi dlho a sú veľmi taktické, ale vačšinou vyhráva ten kto najlepšie zamiery a vystrelý.
➤zvuky: už pri spustení hry vás hra upozorní že si ju viac užijete so sluchadlami s priestorovým zvukom. A je to naozaj pravda. Zvuky vám vedia v hre veľa pomôcť, hlavne v PVPčku a sú veľmi kvalitne spracované. Skoro každý predmet alebo zviera vydáva nejaký zvuk ktorý vás môže prezradiť a to je hre pridáva daľšiu vec ktorú si musíte všímať a dávať si na ňu pozor.
➤atmosféra: už dlho som nezažil v žiadnej hre takú napatú atmosféru ako v tejto. Ked banishujete bossa a viete že niekde vonku na vás čakajú iný hráči ktorý túžia po vašej smrti je to veľmi zvláštny a stresujúci pocit ale ked sa vám podarí dostať sa z ich obkľúčenia a vyhrať, tak o to vačšiu radosť budete mať. Hra nie je priamo horror ale hranie na nočnej mape vie občas vystrašiť a to nehovorím o veľmi častích, neplánovaných jumpscaroch.

Mínusi hry
➤nemožnosť vytvoriť si vlastného lovca: máte možnosť si vždy vybrať z ponuky lovcov ktorý sa, pokiaľ maté profil na 16 úrovni, po každej smrti permanetne vymažú. Ja osobne by som veľmi prijal možnosť si vytvoriť vlastného lovca, kľudne aj s náhodným vybavením.
➤solo hra: pre mňa to mínus nie je ale pokiaľ nemáte hru s kým hrať, tak sólo cesta bude pre vás veľmi náročná, pretože vás to bude hadzať aj do hier proti týmom, takže si určite aj vy nájdite partnera na lov.


!! Záverečné zhrnutie !!
Hunt: Showdown je za mňa úžasná atmosferická hra, ktorá ale naozaj nemusí baviť každého a skôr zabaví vyberavejších hráčov. Grafika a celkovo prostredie je krásne, nepriatelia nechutný a otravný a ostatný hráči sú proste svine. A toto všetko tvorí výnimočný battle royal v Lousianských bažinách. Na začiatku budete zomierať veľa ale to pravé peklo začne až od levelu 16 ked vám začnú permanentne zomierať lovci. Pokiaľ bola hra v Bete mala veľa problémov ale vývojári na hre neustále pracujú a zdokonalujú ju. Takže dúfam že sa CryTek bude o túto hru starať aj nadalej pretože je v nej ešte stále veľký potenciál a už teraz je v hre minimum záporov. Hunt ale vždy ostane predovšetkým coop hra a tak si nájdite niekoho kto hru vlastný tiež a vydajte sa do bažín uloviť pár monštier z pekiel. Nech lov započne !!!

HODNOTENIE: 80/100%

Pro: lokácie, nepriatelia, zvuky, zbrane, atmosféra

+15
  • PC 90
Hunt je krásnej. Teda pohybujete se sice v močálech, kolem chodí zombící, případně mnohem nebezpečnější a ještě odpudivější chamraď a celé je to o hledání velkých monster, ale stejně to vypadá všechno nádherně. Člověk úplně cítí to čvachtání bláta mezi prsty a neútěšnost místních pozůstatků života.

Herně jde o multiplayerovou záležitost, kde se na relativně velkých mapách člověk sám nebo v týmu snaží najít velké monstrum, aby ho mohl zabít a odnést si z něj trofej. Hrajete za lovce, které si můžete vybavovat nakoupenými zbraněmi, nicméně pokud vám lovce zabijí, přijdete o něj i jeho věci a musíte si naverbovat dalšího (ale vždycky je alespoň jeden zadarmo). Na mapě jsou kromě vašeho týmu i další týmy jiných hráčů, které mají stejný cíl jako vy. A tak to často spěje k postřílení jednoho nebo druhého týmu (zatímco se třetí směje v křoví a čeká na výsledek). Kde hra naprosto exceluje, jsou rozhodně zvuky prostředí (vřískot vran, co je slyšet přes půl mapy, mě děsí) a činností, podle kterých je potřeba se vždy orientovat ("Na severu slyším střelbu, nepůjdem radši na západ?"). Přestřelky s ostatními hráči jsou rychlé a většinou smrtící a atmosféra se dá místy krájet. Zároveň ale v některých hrách nemusí s trochou štěstí na jiné hráče člověk vůbec narazit a někdy mi tak hra sloužila jen jako kulisa (výlet na blata) k pokecu s hráči v týmu.

Pro: Krásný prostředí, atmosféra, zvuky

Proti: Nejsem moc dobrej, absence singleplayerové kampaně

+9
  • PC 70
Multiplayerová střílečka z pohledu první osoby se odehrává v době alternativního divokého západu v louisianských lesích a zejména v tamních proslulých bažinách. Jakožto lovci odměn se vydáváte do těchto míst ulovit monstrum, na které byla vypsaná odměna. Do této na první pohled malebné krajiny ale zavítalo hrozivé zlo. Velké nebezpečí číhá na každém kroku nejen v podobě potulujících se všemožných stvůr zachvácených oním zlem. Lov na život a na smrt tedy může začít: Vy a vaši parťáci nejprve sbíráte vodítka k vámi hledanému monstru. Cestou potkáváte různé nestvůry nebo i místní obyvatele, přičemž na každém kroku sálá nekonečná smrt a zkáza. Obyvatelé se pod temnými silami změnili v zombie a například z potulných psů se staly krvelačné a velice nebezpečné bestie. Jakmile máte všechna tři vodítka, odhalí se vám pozice loveného monstra. Poté není na místě otálet, ale rovnou se jej vydat zabít a ulevit okolí od jeho přítomnosti. Má to ale jeden háček - v oblasti totiž nejste sami. Kolem pobíhá několik dalších lovců a ti se na cestě ke kořisti nezastaví před ničím. Ve hře je několik absolutně klíčových prvků, které rozhodují o úspěchu nebo neúspěchu vašeho lovu. Nejdůležitější je samozřejmě přesná muška, ale neméně důležitá je i schopnost rozpoznat nebezpečí na základě okolních zvuků a rovněž detailní znalost okolního terénu. Protivník i vy na sebe můžete upozornit například hlasitou chůzí, běháním, pohybem vodou, otevřením dveří nebo oken, prasknutím větve při šlápnutí na ni a především vyplašením okolní zvěře. To vyústí například v krákorání a odlet vyplašených vran, odlet vyděšených kachen, štěkot psů nebo řehtání zraněných koňů. O prozrazení se střelbou nebo používáním trhavin ani nemluvě. To uslyší všichni v celém širokém okolí. Základem hry je vidět a slyšet a nebýt viděn a slyšen. Když už dojde na přestřelku, bývá obvykle krátká ze strany nových hráčů a v úvodu hry. Ve střední hře a v koncovce se doba soubojů s protihráči většinou prodlužuje a ty se někdy stávají mnohem taktičtějšími. Čekají vás přestřelky na otevřených planinách plných sniperských soubojů, infarktové souboje během krytí v křoví nebo hustých lesích a nevyhnete se ani soubojům v zástavbách, kdy po sobě půjdou lovci brokovnicemi nebo dvěma revolvery. Samozřejmostí jsou dobové zbraně, dynamit, zápalné lahve a tak dále. Zbraně jsou slyšet na velkou vzdálenost a podle intenzity jejich zvuku můžete odhadovat jak daleko od vás se střílí. Na míste je držet se v krytu, chodit nenápadně a nedělat příliš povyku. Utajení je vaše druhé já.

Zvuky ve hře jsou její alfou a omegou a časem se dle jejich typu naučíte rozpoznávat co se okolo vás asi tak děje. Kvalita ozvučení hry je na velmi vysoké úrovni a bude se vám stávat, že se zejména během nočních akcí i solidně vyděsíte. Ono, když vám za zády zařve zombie, nebo zničehonic zaštěkají psi v temné noci během vašeho čekání na s kořistí utíkající nepřátele smrtící atmosféru víc než přiživí. Co se týče lovců odměn, jsou dvě možnosti, jak je získat. První možnost je čas od času najmutí lovce zdarma nebo za herní měnu, přičemž si jej ale budete muset dovybavit. Druhou možností je nákup legendárních lovců za prémiovou herní měnu, které je ale poskrovnu a shání se hodně těžko. Vzhled všech lovců je dobový a jde o typické jižanské drsňáky. Po určité době bude smrt postav ve hře trvalá, spojena se ztrátou veškerého jejich vybavení a to i vámi zakoupeného. K dispozici jsou zbraně jako klasické kolty, dvojí kolty, winchesterovky, brokovnice, lovecké brokovnice, pušky se zaměřovači, dále nože, boxery, dynamity a různé lahvičky, které se při dopadu na zem rozbijí a zamoří okolí buď nepříjemným jedem nebo vyvolají požár. Dále můžete například nalíčit pasti na medvědy, které posbíráte cestou, vybírat vozy se zásobami a doplňovat si náboje nebo lékárničky, sbírat pytlíčky s penězi a různé další věci. Zásahy protivníkům ubírají dle místa kam jsou zasaženi, přičemž při zásahu do hlavy je postava okamžitě dole. Osobně jsem byl trochu zklamaný některými lovci, protože jsou oblečení do příliš křiklavých barev a špatně splynou s prostředím. Permanentní ztráta vašich zemřelých lovců a jejich výbavy vytváří při hraní ještě větší adrenalinové zážitky, ale i s novými lovci můžete protivníkům slušně zatopit. Stačí si moment překvapení naklonit na vaši stranu a využít dané situace ve svůj prospěch.

Po zabití hlavního monstra a jeho vyhnání ze světa je na místě co nejdříve zmizet i s kořistí, jelikož ostatní lovci po vás ihned mohou jít ve snaze obrat vás o vše. Občas se ale stane, že během hraní nepotkáte s výjimkou monster ani živáčka a jindy si pro změnu zastřílíte jak někde u Verdunu. Ti otrlejší a odvážnější mohou zkusit vyhnat i další monstrum, ale riskováním všeho. Hra je nemilosrdná řež, kde vítěz bere obvykle vše a poražení vše ztrácí. Hunt: Showdown není nic pro hráče, kteří jsou zvyklí znovu a znovu se vracet do hry po úmrtí. Zde, pokud vás spoluhráči nezvednou, smrtí končíte hru. I nepatrná zranění vás vůči nepřátelským lovcům znevýhodní minimálně snížením počtu zásahových bodů. Nicméně pocit po vybití všech nepřátel je nepopsatelný a odměny velmi cenné. Atmosféru hry ještě umocňuje solidně temná bluesová dobová hudba. Má jediná výtka patří k nevyváženému nalosování protivníků, kdy vás hra pošle proti nepřátelům s více než několika stovkami odehraných hodin, případně proti hráčům s výrazně lepšími čísly. Rovněž se občas stane, že se mohou na mapě objevit i tři partičky velmi blízko sebe a v tu chvíli nastávají skutečná jatka. Osamělým vlkům důrazně doporučuji projít si všechny tři obtížnosti tréninku, 32 misí takzvaných Trials a natrénovat si hru v režimu Quickplay. Zde se naučíte základní prvky hry a potrénujete na hraní v partách více hráčů. Pak už nebrání nic v zahájení lovu bestií na život a na smrt. V obou herních módech spolu bojuje na mapě jednoho kilometru čtverečního až 12 hráčů s tím, že v režimu Quickplay jde každý sám za sebe a v režimu Bounty Hunt proti sobě jdou sólo hráči a týmy o dvou a třech hráčích, opět při maximálním celkovém počtu 12 hráčů. Pokud se vám povede donést odměnu nebo odměny a porazit početnější týmy, dostanete k již zvýšeným odměnám ještě extra odměny navíc. S kamarády máme celkem zajímavou grupu čítající fanatického reverenda, doktora kostlivce a po prachách lačného šerifa, který od hájení zákona zběhl na zcestí. Správná atmosféra jižanské Ameriky divokého západu sálá ze hry na každém kroku.

Teď bohužel k největšímu neduhu hry a to je samotná hratelnost. Pokud vám nevadí, že jde o ryze casual hru, můžete tento odstavec brát s nadhledem. Pokud ale hledáte hru více taktickou a hardcore, zbystřete. Připravte se na to, že budete potkávat hopsálky, kteří vám budou opakovaně dávat hlavy a to dokonce pistolemi na větší vzdálenosti. Jste-li spíše příznivci taktičtějšího postupu a stylu, budete při setkání s nimi trpět. Ledaže byste byli rychlejší, přesnější a uměli si náležitě předsazovat. Přitom by stačilo změnit skákání ve hře tím, že by se chovalo jako například ve hře SCUM. Další nevýhodou jsou nesmyslně navržené pušky, ze kterých střílíte pistolovou munici. S tím se pojí ruku v ruce dost nerealistický model poškození zbraní. Z některých, zejména krátkých, pušek musíte protivníka trefit i více než třikrát do těla, abyste jej složili. Hře citelně chybí něco na způsob Hardcore mode, kde byste udělovali výrazně větší poškození a hra by působila realističtěji. Takto hrají prim infantilní hráči z her jako jsou Counter Strike, Overwatch, Fornite a podobně. Hunt tímto v mých očích dost ztrácí. Stejně tak mi chybí možnost podívat se, kolik jsem po smrti udělil protihráčům poškození a jak vypadal záběr zabítí mého lovce z pohledu protivníka. Tímto by se předešlo cheaterům, kterých je ve hře poměrně dost. Crytek se o hru ale jinak stará, přidává do ní nový obsah v podobě skinů a tematických eventů.

Pro: atmosféra, temnota, hororové prvky, lovci, zbraně, doplňky, nekonečný adrenalin, hraní multiplayer, faktor permanentní ztráty lovců a výbavy

Proti: absence kampaně, někteří lovci hrají všemi barvami, ne vždy hra nalosuje týmy a sektory rovnoměrně, hopsálci dávající hlavy od boku z velkých vzdáleností, nemožnost se podívat na kill kameru a udělené poškození

+9