Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hunt: Showdown

75
7 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.08.2019 PCXOne
Vývojáři:
CryTek
Oficiální stránky:
https://www.huntshowdown.com/
Kooperativní akce dvou hráčů se stealth prvky, kteří se vydávají do temného lesa za obřím monstrem, na nějž byla vypsána odměna. Odměnu získají, podaří-li se jim ulovit obrovského pavouka, cílem může být i démon, řezník nebo jiná kreatura z říše nočních můr. Do hry hráči vstupují jako lovci s náhodně generovaným vzhledem a vybavením včetně primární a sekundární zbraně. Výbavu jde před započetím hry prodat nebo vyměnit.

Na několika mapách luisianských bažin s volitelnou denní či noční dobou se kromě primárního cíle objeví i velké množství sekundárních démonů v řadě podob. Uprostřed močálu se tak můžete setkat se zombíky, přerostlými odpornými střevy nebo monstry, které na vás vyšlou roj včel vybavených jedovatými žihadly. Při zdolávání všech nepřátel hraje roli zvolená taktika a spolupráce se spoluhráčem.

Existuje několik herních módů, kromě sóla a kooperativního režimu můžete vstoupit do módu, který s vaším týmem lovců sdílí další čtyři dvoučlenné týmy usilující o tutéž odměnu ze zabitého bosse.


Poslední diskuzní příspěvek

Pro všechny majitele Early Access verze: Už 19. srpna budou mít live servery wipe a bude možné hrát verzi 1.0 s týdenním předstihem. odkaz

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Nemilosrdná multiplayerová řež zahalená do hávu jižanské gotiky.
Zatímco se zpočátku může zdát, že jde primárně PvE akci, opak je pravdou. Zpočátku jsou totiž střety s ohavnými démony a monstry v louisianských mokřadech docela i náročné. Střety s ostatními hráči navíc jsou na nižších levelech aspoň v mé zkušenosti poměrně vzácné a velmi rychlé (rozuměj smrtící). Několikrát se vám stejně jako mně může stát, že dokonce najdete pomocí clues jednoho ze dvou bossů na mapě, sami ho udoláte a mapu opustíte, aniž byste viděli živáčka.

Vše se ale velmi brzy změní a je nad slunce jasné, že Hunt je hlavně o soubojích mezi hráči. Naučíte se lépe poslouchat zvuky okolí, které jsou absolutně zásadní pro přežití a hra je de facto na nich postavená. Vzdálené výstřely, štěkající psi, praskající větve nebo vylekané vrány a kachny jsou tu od toho, abyste aspoň základně dokázali číst situaci kolem vás. Nádherně zpracované louisianské bayous totiž jsou vše, jen ne přehledné a pokud se rozhodnete hrát hru bez sluchátek, je to v podstatě jako byste jiné střílečky hráli s vypnutým monitorem.

A protože jsou zvuky až takhle důležité, Crytek na nich zamakal. A upřímně, lepší zvukovou stránku jsem ve hře snad nezažil. Zvuky zbraní jsou jednoduše excelentní: jsou nejen velmi realistické, ale také velmi, velmi hlasité. Každá zbraň zní jako řádný vraždící nástroj a ne nějaké callofdutyovské plivátko, takže každá zbraň budí respekt. A blízko zaznivší výstřely z pušky na lov slonů dokonce budí i hrůzu. Nemusíte mít dokonce ani zvuk naplno, aby výstřely i z vaší zbraně byly i vám trochu nepříjemné. To vše ale jen podtrhuje další faktor: jak jsou zbraně zvládnuté.

Klasické colty, winchesterovky, mosiny, dvouhlavňové brokovnice, mausery...všechny střílí velmi realisticky, s parádně zvládnutým zpětným rázem i rychlostí nabíjení. Střílet v Huntu je prostě radost a Cryteku se podařilo najít přesnou zlatou střední cestu mezi realismem/autenticitou a zábavou.

Systém permanentní smrti vašich lovců a jejich vybavení vytváří neustálý pocit napětí, protože je také neustále o co hrát. Při smrti ztrácíte i vybavení vašeho lovce a musíte ho pak dalšímu nakoupit (a některé zbraně jsou velmi drahé). S tím se váže i velice dobrý proces postupného odemykání zbraní. Zatímco leveluje váš lovec, za což si může pořídit různé traity (lékarničky léčí dvakrát tolik zdraví atd.) váš celkový level jako hráče odemyká další a další zbraně, nástroje a traity.
Ztráta vymazleného lovce s řádnou výzbrojí a i 14 traity tak jednoduše hodně zamrzí. Ale pozor! Není to tak, že s novým lovcem, úplným zelenáčem, si ani neškrtnete. Přestože například nemá žádné traity a hra za něj je tedy trochu těžší, představuje stále velmi smrtelné nebezpečí. Protože traity sice hodně ulehčují život, ale přestřelky nerozhodují ani omylem. Proto se hráč necítí frustrovaný, když jde s novým lovcem opět na lov. Víte, že vaše šance jsou stále dost vysoké a ti borci s levelem 50 jsou stejně zranitelní jako vy: stačí jim jedna chyba a jsou vaši.

A co rozhoduje přestřelky? Taktika, přesná muška a v případě lovu ve dvou i spolupráce. Hunt není tak rychlý jako třeba Call Of Duty, ale ani pomalý jako třeba Arma. takřka každá přestřelka či přepadení jsou zážitkem, o kterém stojí za to psát domů.
Někdy je dokonce i zajímavé to, že se nic nestane. Jako jednou, kdy jsme s Bodkinem čekali u námi skoleného démona, až se dokončí jeho zaklínání a my budeme moci se vydat na cestu z mapy. Kombinace asi dvou vzdálených výstřelů, podivného chování zombie před stodolou a snad i špatně interpretovaných zvuků kolem nás dostala do velmi paranoidního stavu, že se nějací debilové pohybují kolem nás a chtějí nám naši odměnu sebrat a nás zabít.

Leč po chvíli se ukázalo, že jsme na mapě opravdu sami a nikde nikdo není. Bylo to až znepokojivé, protože jsme byli opravdu přesvědčení, že někdo je kolem nás a pro některé věci a zvuky neměli jiné vysvětlení. Brrr.

Přidejte si do toho ještě velmi hustou atmosféru jižanské gotiky se všemi jejími temnými stránkami (Deliverence meets Supernatural), fantastický smysl pro detail, příslib minimalisticky a enviromentálně vyprávěného lore v hotové verzi a fantastickou herní komunitu a vyjde vám nejlepší multiplayerová střílečka současnosti. Která ale není pro plebejce a sedláky.

Pro: sound design, zbraně, atmosféra, grafika, prostředí, smysl pro detail, komunita, hudba, krystalicky čistá hratelnost

Proti: někdy síťové problémy

+13
  • PC 80
! Koho nezaujímajú obkecávačky tak nech preskočí na zhrnutie !

Úvod do deja, ktorý nezastáva v hre veľkú úlohu
V koži lovcov odmien sa vydávate do Louisianským bažín s cieľom uľoviť a vyhnať z tohto sveta konkrétne monštrum, na ktoré bola vypísaná odmena.

Plusi hry
➤lokácie: nádherné prostredie Louisianských bažín, pokiaľ teda môžu byť bažiny nádherné. Divoký západ ako sa patrí, farmárske domy, píly, mlyny, aj obyčajné stodoly, všetko tu doseba zapadá a vytvára veľmi krásnu krajinu, v ktorej sa bohužial pohybuje zlo. Atmosféra na vás dýcha na každom mieste a nikdy neviete kde na vás môže niečo vyskočiť a prekvapiť vás. Veľakrát si tiež myslíte že dané miesto poznáte a že ste na ňom už boli ale nakoniec zistíte že ste niekde úplne inde. Momentálne je v beta testovaní aj druhá mapa ktorú som mal možnosť si zahrať iba raz, takže ešte neviem veľmi posúdiť jej kvalitu.
➤monštrá: v hre sa momentálne nachádza len pár typov nepriateľov ale tý sú vzhľadom a schopnosťami veľmi kreatívny. Od farmárskych zombíkov cez psov a vodného démona ( ktorý je teda pekne nechutný ) až po bossov. A práve bossovia sú hlavným cieľom hry.
➤bossovia: v hre sú momentálne traja bossovia. Pavúk ktorý už nie je taký nebezpečný ako kedysi, butcher ktorý je stále veľmi nepríjemný a najnovší boss je assassin ktorý sa nedá nazvať inak ako sviňa. Rýchla, tažko trafiteľná sviňa. Každopádne pri každom bossfighte trpnete či vám do chrbta nevbehne iný hráč a to je na tejto hre to krásne a hrozné zároveň.
➤zbrane: pušky, brokovnice, revolveri, sekery, kuše, dynamity a veľa iných vecí/vybavenia vám pomôže pri boji s monštrami a inými hráčmi. Zbrane majú realistické prebíjanie a veľmi pekné zvuky takže daľšia časť hry s ktorou sa vývojári pekne pohrali.
➤PVP: vaším hlavným ceľom je uloviť daného bossa a nemusíte popri tom zabiť ani jedného hráča. Ale vyhrať samozrejme môže len jeden tým, takže ked sa vám aj podarí bossa skoliť, tak počítajte s tým že hned pred dverami boss arény vás budú čakať nabité brokovnice. Hra má v sebe veľa z modu battle royal, ale veľakrát hrajú práve rôzne monštrá ten efekt náhody a prekvapenia. Súboje medzi hráčmi tu niekedy trvajú veľmi dlho a sú veľmi taktické, ale vačšinou vyhráva ten kto najlepšie zamiery a vystrelý.
➤zvuky: už pri spustení hry vás hra upozorní že si ju viac užijete so sluchadlami s priestorovým zvukom. A je to naozaj pravda. Zvuky vám vedia v hre veľa pomôcť, hlavne v PVPčku a sú veľmi kvalitne spracované. Skoro každý predmet alebo zviera vydáva nejaký zvuk ktorý vás môže prezradiť a to je hre pridáva daľšiu vec ktorú si musíte všímať a dávať si na ňu pozor.
➤atmosféra: už dlho som nezažil v žiadnej hre takú napatú atmosféru ako v tejto. Ked banishujete bossa a viete že niekde vonku na vás čakajú iný hráči ktorý túžia po vašej smrti je to veľmi zvláštny a stresujúci pocit ale ked sa vám podarí dostať sa z ich obkľúčenia a vyhrať, tak o to vačšiu radosť budete mať. Hra nie je priamo horror ale hranie na nočnej mape vie občas vystrašiť a to nehovorím o veľmi častích, neplánovaných jumpscaroch.

Mínusi hry
➤nemožnosť vytvoriť si vlastného lovca: máte možnosť si vždy vybrať z ponuky lovcov ktorý sa, pokiaľ maté profil na 16 úrovni, po každej smrti permanetne vymažú. Ja osobne by som veľmi prijal možnosť si vytvoriť vlastného lovca, kľudne aj s náhodným vybavením.
➤solo hra: pre mňa to mínus nie je ale pokiaľ nemáte hru s kým hrať, tak sólo cesta bude pre vás veľmi náročná, pretože vás to bude hadzať aj do hier proti týmom, takže si určite aj vy nájdite partnera na lov.


!! Záverečné zhrnutie !!
Hunt: Showdown je za mňa úžasná atmosferická hra, ktorá ale naozaj nemusí baviť každého a skôr zabaví vyberavejších hráčov. Grafika a celkovo prostredie je krásne, nepriatelia nechutný a otravný a ostatný hráči sú proste svine. A toto všetko tvorí výnimočný battle royal v Lousianských bažinách. Na začiatku budete zomierať veľa ale to pravé peklo začne až od levelu 16 ked vám začnú permanentne zomierať lovci. Pokiaľ bola hra v Bete mala veľa problémov ale vývojári na hre neustále pracujú a zdokonalujú ju. Takže dúfam že sa CryTek bude o túto hru starať aj nadalej pretože je v nej ešte stále veľký potenciál a už teraz je v hre minimum záporov. Hunt ale vždy ostane predovšetkým coop hra a tak si nájdite niekoho kto hru vlastný tiež a vydajte sa do bažín uloviť pár monštier z pekiel. Nech lov započne !!!

HODNOTENIE: 80/100%

PS: jedná sa o môj osobný pohľad, ktorý sa nemusí zhodovať s názorom ostatných.

Pro: lokácie, nepriatelia, zvuky, zbrane, atmosféra

+12