Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

CryTek

Německo
Založeno 1999
Historie a úspěch německého vývojářského studia se začíná psát v roce 1999, kdy v Coburgu vzniká společnost založená bratrskou trojicí Cevatem, Avnim a Farukem Yerliovými. V roce 2000 coburgský tým zaujme vydavatele z Ubisoftu se svým technologickým demem Engalus a zajistí si tak lukrativní smlouvu. Současně vyvíjená přelomová hra X-Isle je pak vydána v roce 2004 jako Far Cry, ještě předtím je však dokončen jejich vlastní herní engine CryEngine. Far Cry získává několik významných ocenění, především díky na svou dobu špičkové grafice, AI nepřátel a v neposlední řadě svobodné hratelnosti. Všechny tyto klady očividně překonaly i na svoji dobu neuvěřitelnou HW náročnost titulu.

23. ledna 2006 Crytek ohlašuje vývoj Crysis, tentokrát již plně pod křídly nového vydavatele EA. O tři měsíce později se studio během bleskového přesunu nastěhuje do Frankfurtu a počet zaměstnanců se vyšplhá na necelých 120.

16. listopadu 2007 s obrovským hypem vychází Crysis. Spousta lidí v něm našla hodiny zábavy, jiní cíl nadávek z důvodu vysoké HW náročnosti. Nicméně tržby jsou neočekávaně nízké, což je spíše než pirátstvím způsobeno předsudky o HW náročnosti, jelikož tvůrci málo zdůraznili i HW optimalizaci. Tak či onak, Crytek oznamuje ukončení vývoje exkluzivně pro PC, údajně kvůli pirátství.

5. června 2008 Crytek oznamuje vývoj Crysis Warhead, opět exkluzivně pro PC, který spatřil světlo světa 17. září 2008. Po dokončení tohoto stand-alone datadisku se CryTek pouští naplno do práce na Cry Engine 3, který nebude použitelný jen pro PC, ale i pro konzole PS3 a X-Box 360.

V roce 2014 se objevují zprávy o finančních problémech studia, což vrcholí v roce 2016 "zaručenými" zprávami o jeho konci. Mezitím se CryTek stal gigantem s osmi studii po celém světě a 800 zaměstnanci. Restrukturalizace a udržení existence si vyžádaly postupné uzavření studií v Maďarsku, Bulharsku, Číně, Jižní Koreji a dalších. Společnost si svoje postavení udržela, pokračuje ve vývoji nových generací CryEnginu a ve vývoji her se postupně vydává i do světa VR např. s tituly jako Robinson: The Journey. V roce 2020 zaměstnává necelé 300 lidí a patří mezi top 5 vývojářských společností v Německu.

Nejlépe hodnocené hry