Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ubisoft Entertainment

Francie
Založeno 1986
Ubisoft Entertainment je jeden z největších vývojářů a vydavatelů PC her, původem z Francie. Založen byl v březnu r. 1986 pěti bratry Guillemotovými pod kratším názvem Ubisoft, a to s podnikatelským záměrem distribuovat počítačové hry. Prvně cílil na domácí trh, uzavřel kontrakty s Electronic Arts, Sierra On-Line a MicroProse, ke vstupu na zahraniční trhy se však osmělil již koncem 80. let. Tehdy začal nabízet v USA, Spojeném království a Německu. Nedlouho na to rozšířil svou působnost o videohry pro ostatní platformy a kolem r. 1993 šlo o největšího distributora ve Francii. Přibližně v tuto dobu také sám zahájil vývoj. V r. 1994 za tímto účelem uvedl do provozu studio v Montreuilu ve své domovské Francii, jež se později stalo jeho hlavním sídlem. Následovala změna právní subjektivity a názvu na dnešní Ubisoft Entertainment, ruku v ruce s otevřením pobočky v Annecy, rovněž v zemi galského kohouta, a dalších ve světě - v Šanghaji, Montrealu a Miláně. Dnes má společnost na tři desítky poboček ve dvou desítkách zemí napříč všemi kontinenty.

Hráči si ve spojení s pojmem Ubisoft velice často vybaví sérii Assassin's Creed, kterou spravuje divize Ubisoft Montreal. Její první díl, Assassin's Creed, byl vydán v r. 2008 a zatím se dočkal tří plnohodnotných pokračování. Stealth akce z pohledu třetí osoby přitom pro Ubisoft v té době nebyly neprozkoumané vody. Vždyť to bylo právě totéž studio, Ubisoft Montreal, které v r. 2003 odstartovalo značku Tom Clancy's Splinter Cell. Přímé pokračování, Pandorra Tomorrow (2004), sice přebral Ubisoft Shanghai, nicméně nejbližší další, Chaos Theory (2005), už bylo zase v režii Ubisoft Montreal. Následující díly - Double Agent z r. 2006, Conviction z r. 2010 a Blacklist z r. 2013 - v uvedeném pořadí zaštítily divize Ubisoft Shanghai, Ubisoft Montreal a Ubisoft Toronto.

Jinou hodně skloňovanou sérií, v níž měl Ubisoft prsty, byla Far Cry. Původní dílo v r. 2004 vyvinul CryTek a Ubisoftu příslušelo jen jeho šíření, avšak u dalších dílů - Far Cry 2 (2008), Far Cry 3 (2012), jeho DLC Blood Dragon (2013) a Far Cry 4 (2014) - už byl jak distributorem, tak vývojářem. Ve starší historii Ubisoft experimentoval se závodními hrami; jeho doménou byla Formule 1. Titul F1 Racing Simulation (1997) vyvíjel i vydával, u o tři roky mladší sestřičky F1 Racing Championship, která se portu na PC dočkala až v r. 2001, už zajišťoval jen distribuci.

Šíři záběru Ubisoftu lze vhodně demonstrovat i na plošinovkách Rayman. Stejnojmenného zakladatele série bylo možné "pařit" pod MS-DOSem již v r. 1996, druhý díl - Rayman 2: The Great Escape - díl byl představen o tři roky později. Následně se interval zkrátil na dva roky - Rayman M vyšel v r. 2001, Rayman 3: Hoodlum Havoc v r. 2003. Mírnou žánrovou odbočku poté ztělesnila díla Rayman Raving Rabbids (2006) a Rayman Raving Rabbids 2 (2007). Nejednalo se klasické plošinovky. Do původních kolejí se série vrátila až r. 2012; to si herní komunita začala předávat dojmy z titulu Rayman Origins, který si roli nejnovějšího dílu nevychutnával ani 365 dní. Už 7. března 2013 byl na pultech připraven Rayman Jungle Run. K tomu byl osud ale ještě krutější - záři reflektorů si neužíval ani šest měsíců, a už tu byl Rayman Legends.

Paralelně s uvolněním Assassin's Creed II (2010) Ubisoft spustil síť Uplay. Ta má dvojí funkci. Jednak je sociální sítí hráčů a jednak hráčům za výkony ve hrách umožňuje stahovat další herní materiál, přičemž vazba mezi dosaženými metami a získaným obsahem není pevná - systém je založen na bodech, které hráči vydělávají a utrácejí. Zajímavostí je, že připsané body lze směnit za trofeje v jakékoli jiné hře s podporou Uplay, dokonce i napříč různými platformami.

Společnost je známá svými ženskými vývojovými a testovacími týmy. Označuje je jako Frag Dolls.