Od února do října 1982 si společnost Amazin' Software založená Tripem Hawkinsem (do té doby na pozici marketingového ředitele Apple Inc.) ujasňovala svůj obchodní plán (zprvu být vydavatelem her, později hry jak vydávat, tak i tvořit a distribuovat).
Zrod Electronic Arts
V říjnu 1982 si zaměstnanci nespokojení s názvem společnosti odhlasovali nový název, Electronic Arts. Mezi návrhy byly i názvy Software Artists nebo SoftArt, ale jedno vývojářské studio s podobným názvem již existovalo (Software Arts), Blue Light a Electronic Artists (pocta filmovému studiu United Artists). Vzhledem k tomu, že kdosi poznamenal, "We're not the artists, they are... (oni jsou umělci, ne my..)", zvítězil název Electronic Arts (elektronická umění).
Zpočátku Electronic Arts vydávalo (své i cizí, konzolové i počítačové) hry pod labely EA Sports, EA Games a EA Sports Big. Ve velkém měřítku začalo Electronic Arts vyvíjet hry až v roce 1987. Mezi první hry vyvinuté Electronic Arts, jež byly vydané i na PC, patří World Tour Golf (1983, sportovní hra), Adventure Construction Set (1985, set pro vývoj vlastních adventur/RPG), Skate or Die (1987, sportovní hra) nebo Budokan: The Martial Spirit.
Následoval vývoj her jako SU-25 Stormovik (1990, letecký simulátor), Desert Strike: Return to the Gulf (1992, střílečka), Scooter's Magic Castle (1993, hra pro děti), první The Need for Speed (vyvinulo EA Canada), řada sportovních her (basketbal, hokej, golf..), mmorpg Ultima Online (1997), hry na motivy filmu Harry Potter a další.
V roce 2007 bylo vydávání her uspořádáno do čtyř nových labelů či kategorií - EA Casual, EA Games, EA Sports a The Sims.
V roce 2008 se EA kvůli ekonomické krizi poprvé dostalo do ztráty (více jak 640 milionů dolarů) a v únoru 2009 bylo propuštěno 1100 pracovníků což bylo v té době 11% pracovní síly. V roce 2012 byl počet zaměstnanců přibližně 9000.
Akvizice
Společnost Electronic Arts se přes akvizici řady vývojářských studií stala jednou z dominantních sil na herním trhu.
Akvizované společnosti:
* Distinctive Software (1991, stalo se jádrem EA Canada)
* Origin Systems (1992, studio vyvíjelo pod svým původním názvem až do roku 2004)
* Bullfrog Productions (1995, studio vyvíjelo pod svým původním názvem až do roku 2004, kdy bylo uzavřeno)
* Maxis (1997, studio vyvíjí pod svým původním názvem do dneška)
* ABC Software (1998)
* Westwood Studios (1998, studio vyvíjelo pod svým původním názvem až do roku 2003, pak se stalo součástí EA Los Angeles)
* PlayNation (1999)
* Kesmai (1999)
* DreamWorks Interactive (2000, po akvizici se stalo součástí EA Los Angeles)
* Black Box Games (2002, po akvizici se stalo součástí EA Black Box)
* Studio 33 (2003)
* NuFX, Inc. (2004)
* Criterion Games (2004, studio vyvíjí pod svým původním názvem do dneška)
* Jamdat (2005)
* Mythic Entertainment (2006, po akvizici změnilo název na EA Mythic)
* Phenomic Game Development (2006, po akvizici změnilo název na EA Phenomic)
* Digital Illusions CE (2006, studio vyvíjí pod svým původním názvem /někdy též EA Digital Illusions CE/ do dneška)
* Headgate Studios Inc. (2006, po akvizici se stalo součástí EA Salt Lake)
* BioWare (2008, studio vyvíjí pod svým původním názvem do dneška)
* Pandemic Studios (2008, studio vyvíjí pod svým původním názvem do dneška)
* Hands-On Mobile Korea (2008, po akvizici změnilo název na EA Mobile Korea)
V roce 2008 se spekulovalo o převzetí Take-Two Interactive Software včetně akvizice rodiny studií Rockstar (např. Rockstar North, Rockstar San Diego) jako odpověď na spojení Activision a vydavatele Vivendi. K tomuto kroku však nedošlo.
Pozn.: všechna loga společnosti viz. zde.