Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Bard's Tale

Tales of the Unknown: Volume I - The Bard's Tale

65
6 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1985 Apple II
1986 AmigaC64
1987 PCAtari ST
1988 AmstradSpectrum
listopad 1991 NES
Vývojáři:
, (Amstrad verze), (NES verze)
Oficiální stránky:
http://www.bardstaleonline.com/
The song I sing Will tell the tale of a cold and wintery day...

Těmito slovy začíná úvodní píseň titulu Bard's Tale těžícího z atmosféry dávných časů. Ve starém Skotsku bardi obcházeli taverny, aby za hlt piva a za doprovodu loutny lidu zpívali hrdinské příběhy. První díl dnes již legendární trilogie je inspirovaný soudobými tituly ze sérií Dungeons & Dragons či Wizardry.

V dávných časech, když ještě byla magie běžnou součástí života, si zlý černokněžník Mangar the Dark zasedl na poklidné a malebné městečko Skara Brae. Zaklel jeho okolí věčnou zimou, aby zvenčí nemohla přijít žádná pomoc. Jeho bestie šíří hrůzu a stahují smyčku kolem Skary. Jednoho dne zmizela i místní domobrana. Když už to s městečkem vypadalo tuze zle, přichází mladý hrdina se skupinkou svých přátel dost starých na to, aby mohli pít. Dokáží však krom zpěvu a vysedávání v hospodě také pozvednout zbraně na obranu zemitého lidu?

Hráč může vytvořit a ovládat až 6 hratelných postav najednou. Povolání je celkem 8 a zahrnují typické fantasy třídy jako rytíř, mnich, či vyvolávač. Hra je zástupcem dungeon crawl RPG subžánru, kdy hrdinové získávají zkušenosti průzkumem a vybíjením zatuchlých kobek, ve kterých není těžké zabloudit. Řada puzzlů není řešitelná bez toho, aniž byste nezaposlouchali/nezačetli do některé z bardských písní, které slouží jako nápověda pro jejich řešení.

Hospodský příběh pokračuje v The Bard's Tale II: The Destiny Knight (1986).


Poslední diskuzní příspěvek

You see 99 berserkers, 99 berserkers, 99 berserkers and 99 berserkers. Wow, kam se hrabe Diablo! Jsem málem odpálil klávesu Enter. Nakonec z…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Nemám ve zvyku komentovat hry, které jsem nedohrál...ale u této hry učiním vyjímku. Jak jsem se již nekolikrát zmínil, miluji herní archeologii. Vytáhnout z dávna časů old school gamesu, a zjišťovat, zda je i v dnešní době hratelná a dohratelná. A hra Bard` Tale je jednou z nich. Jedná se o hry z tzv. skupiny RPG simutations- tzn. že vaše PC vystupuje z pozice Pána jeskyně, spousta informací je popisného charakteru (podobně jako v sérii Realms of Arkania, MM I + II apod). Souboje kolové, klávesové zkratky výrazně zrychlují hru a tak bych mohl pokračovat.
Grafická stránka hry mi přišla velice povedená, zvuky (nebo hudba) na PC verzi prakticky chybí.
Příběh je klasický: zlý kouzelník Mengar zakleje celé město do sněhové bouře, po ulicích nechá potloukat zástupy nepřátel, zbylí obyvatelé se stáhli do několika lokací, hospod, nebo pod ochranu kněží. A na Vás (a vaší družině) je (po prozkoumání četných dungeonů) město zachránit.
U hry jako takové jsem vydržel cca měsíc (=cca 30 hodin času) a tak si dovolím rekaputulovat. Hra je hratelná, ale asi nedohratelná. Hned vysvětlím proč. Není to jen tou old skůlovostí, jak by jste se mohli domnívat. Nedohratelná je pro kombinaci několika faktorů. Faktorů, který by samy o sobě nevadily- prostě taková byla doba, ale ve výsledku se jedná o fatální kombinaci. SAVE: jen v Adventure Guild. O.K., něco podobného bylo i v prvních dílech Might&Magic. Těžký začátek, smrt na každém rohu: také žádné překvapení, po zakoupení základního vybavení a pár levelech je vše O.K.
Ve hře však i perličky typu: léčení jen v chrámech (za vysoké peníze), obnova many jen u chlapíka v Rescoe`s...opět za peníze. A zapommeňte na to, že když zemřete, tak vypnete hru a znovu se naloadujete. Ono to jde, ale .... všechny postavy přijdou o VŠECHNY peníze. A mrtvá postava? po reincarnaci: O EXPY. To vše dává prozkoumávání dungeonů patřičné napětí.
Tak proč jsem hru vlastně nedohrál: Dungeony je nutno proléz políčko po políčku, protože v každém patře se může nalézat důležitý předmět, či vodítko k pozdějším hádankám. Jenže: druhé patro vstupního dungeomu mi zabralo 52x47 čtverečků, a to ještě nejsem na konečné velikosti... Docela mně to mrzí, protože mně hra bavila a baví, jen ten čas mi chybí...

Resumé: hratelná gamesa, kterou ve výsledku sráží k zemi vzájemná kombinace: omezené SAVE x nemožnost regenerace zdraví + many v dungeonech + příliš četná frekvence soubojů.

Pro: zajímavá hra z dávnověku

Proti: fatální kombinace herních mechanismů

+21