Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem si pustil ten novej trajlér na Bardovu trilogii a pořád si nejsem jistej, jestli CGW správně zařadilo BT1 do Hall of Fame. Teď zpětně bych řekl, že tam jsou určitě pěkné momenty, dohrání pořád (tedy tu původní verzi) bych považoval za velkej ačivment, ale jestli to má sedět ve dvoraně slávy...no nevím :) chtělo by to další lidi, co to dohrajou, jestli mají podobný názor. crpg addict to ale taky má jako must have. V mém případě možná hrála negativní roli ta skoro půl roční přestávka. To nedělá nikdy dobrotu, možná jsem hru až moc zaříznul.
Velká gratulace. Hrál jsem asi 14 dní, ale nakonec jsem to vzdal. Ovšem blíží se vydání DC (directors cut) remasteru a ten si ujít nenechám.
Tak pokořeno. Nagrindoval jsem na políčku se 4x99 berserkry (i díky kouzlu APAR se tam šlo celkem rychle přesouvat). Postavy na levelech 20-21 (u mágů samozřejmě méně, protože tam jsem protočil všechny magický povolání).

Kua ale dělaly se tenkrát megatuhý hry. Jako fakt si tohle nedovedu představit, že by někdo hrál, kdo tyhle dungeon nezažil. Ta poslední lokace s 5 patry, tam těch frustračních prvků je tolik (rotace party ve tmě, kdy není znát směr, do toho různé vysavače HP, přepadovky a pasti) a bez možnosti save samozřejmě (to je asi to nejdůležitější). Už ani nevím, kolikrát jsem tu lopotnou cestu do finále absolvoval, protože mě vždy těsně před koncem přepadal skupinka šílených nemrvých, co byla nemilosrdná a pro mě konec. Paradoxně poslední souboj byl na 3 kola a mou ztrátou byl pouze zkaměnělá jedna postava.

Druhý a třetí díl už ale asi nedám. A pokud ano, jedině v remasteru s automapou. Tyhle prostory mapovat to bylo za trest :) 21x21 každá lokace. Ale nakonec jsem rád, de facto jsem tím uzavřel dohrání první dílů slavných sérií (Wizardry, Might and Magic, Ultima a Bard's Tale).

Z Chesterova "Must play!" seznamu jsem dohrál jubilejní 10.hru :)
Tedy upřímně se mi po tom půl roce jen těžko vracelo zpátky do Skara Brae...Ty poslední patra v Mangarově věži, to je peklo!!! Jsem nucenej stáhnout ocásek a jít brutálně grindovat, dokud nebudou oba mí mágové mít komplet všechny kouzla (hlavě kouzlo REST). Potkat v posledních patrech skupinku Maze Dwellersů je konečná. Nebo ti vampýří lordi. Je to celé hodně nevybalancované. Drtivej začátek, kdy člověk nemůže vytáhnout paty dák než 2 kroky od chrámu, následně pohodové drcení nepřátel po desítkách, aby v poslední fázi vystřelila obtížnost do nebes. Už bych to chtěl mít za sebou tedy.
You see 99 berserkers, 99 berserkers, 99 berserkers and 99 berserkers.
Wow, kam se hrabe Diablo! Jsem málem odpálil klávesu Enter. Nakonec z toho byly 4 kola. Expů jak blázen, ale celkově mě jen trochu škrábli :)
@Richmond (01.12.2018 16:37): Parada, vyzera ze to nakoniec obaja dorazime, teda hlavne ja o tebe som nepochyboval ;-)
V remaku som aktualne v Mangar's Tower level 4, co uz by malo byt "relativne" blizko konca. Postavy (okrem magov) maju zhruba 1 600 000 exp, takze o max uroven magov nemusis mat starost.
Mimochodom... u mna uz od Harkynovej veze az doteraz musi byt zakuzleny drak vpredu (aj ked to nie je najsilnejsi summon co sa HP tyka), bez toho by boli suboje o hodne frustrujucejsie, takze to mam podobne. Draka proste kuzlim furt ked kuzlim nove ochrany, ako to uz v BT chodi po kazdom slapnuti na antimagic policko ;-)...
@DJ (01.10.2018 10:40): Tak jsem už také slavně vkročil do Harkyn's Castle Level 2. A moje postavy mají 400 - 460 tisíc, ale jsou na levelech 13-14, takže tam asi opravdu rozdíl je. Jsem ale zvědav, zda vůbec dosáhnu max úrovně Wizarda, protože jednu postavu jsem změnil ze Sorcerera na Magiciana, ale už je to pomalé. Ale tuším, že přijdou ještě horké chvíle a budou tuhé souboje.

Mimochodem...Jak jsi řešil toho draka před Harkyn's Caslte? Když přišel jako první na řadu, tak mi notně pocuchal celou partu, někdy i dokázal rovnou zabít mou postavu. Já to řeším tím, že vykouzlím modrýho draka a ten vždy útoší jako první a toho protivného draka sejme :)
@Richmond (30.09.2018 16:06): Pozeral som si aj screenshoty, ale toto nemam zdokumentovane, netusim na akych leveloch boli v stokach. Zda sa mi vsak ze level 11 som tam este asi nemal. Dam ti tu aktualne statistiky:
Som v Harkynovom hrade Level 2, cize o dalsich 5 dungeonov dalej (3 levely Katakomb + 2 Harkyn) a postavy su na 15 urovni teste pred 16, zhruba 380000 exp nazbierala kazda. Predpokladam ze v remastered zmenili trochu system ziskavanych exp, lebo grind sa mi nezda taky brutalny ako si pamatam z povodnej hry.

K zlozeniu mojej partie: taham 7 postav (Pa,Wa,Ba,Ro,Co,Wa,Ma), v Harkyn Castle som uz odlozil na odpocinok zlodejku, a namiesto nej kuzlim Cerveneho Draka. Tiez niekde v Sewers som zmenil z nedockavosti predcasne povolanie jednej kuzelnicky z Co.5 -> So.1 co uz teraz vidim ze bolo zbytocne. Pri zmene povolani kuzelnickych postav mi naberaju nizke levely fakt rychlo. Pri Conjurerke alebo Magicianke na prvom leveli po prebehnuti prizemia HarkynCastle riesim pri povysovani 5 levelov naraz ;-)
@DJ (29.09.2018 12:53): Na jakých levelch jsi měl postavy, když jsi prozkoumal celé stoky? Docela mě to zajímá, jestli je zde nějaký velký rozdíl oproti tomu remasteru. Moje postavy jsou všechny na úrovní 11 kromě Sorcerera, který je na levelu 8, protože to byl původně Magician, udělal jsem u něj (možná předčasně) class change. Ale v těch stokách jako nemám velké obavy ze soubojů, hrozí mi problémy akorát, když se tam fakt dlouho zdržím. Ted už hurá do...ty víš kam :)
@ugraugra (29.09.2018 15:29): Jen nazvi věci pravými jmény! :) Byla to školácká chyba a jak správně píše Jab, měl jsem radost, že hra mi to dala sežrat, je to koneckonců logické, jakýpak pospávání uprostřed nepřátelského území a doplnění many a životů jedním tlačítkem! Právě tyhle věci si pak paradoxně pamatuje dlouho a má je s hrou spojený.
@DJ (29.09.2018 12:53): Budeš se divit, ale robím! Musím, protože cesta nahoru je přes 3 patra a jsou tam i temné zóny, kde ti zhasne světlo. A vždycky hrozí nějakej souboj s pavoukem a tudíž i jed. Tohle se mi stalo poprvé, kdy jsem si to neohlídal v návalu vzrušení při prozkoumávání. Nejhorší je, že i na truhly je potřeba kouzla Trap Zap, které ubírá manu. A dá to práci odolat a nechat bednu neotevřenou, když nevíš, jestli tam náhodou není něco užitečného :)
@DJ (29.09.2018 12:37): Aha, no bohužel už nemůžu ani kouzlit kompas a kouzlo LOTR už taky nedám, takže průzkum v další části (té východní) bez těchto pomůcek je nebezpečný, že zanesu do svých map chaos :) Holt o tu porci zkušeností přijdu. Zkoušel jsme chvíli, zda náhodou se nenechá najmout nějaký conjurer, ale ono stejně nejde ho ovládat, takže ani to nepomohlo. Já našel i druhý portál, ale i tam je potřeba levitace. Alespoň že zakreslená mapa zůstal :) Mně to ale přijde fér, v manuálu se jasně píše, že bez levitace cesta portálem vzhůru nejde (pouze dolů s rizikem pádu).
Tak dlím v posledním patře stok a conjurerovi zbývají 3 bodíky many. Což nestačí na zakouzlení levitace a tím pádem se nelze dostat o patro výše. A to jsem prozkoumal cca 50 políček, vybojoval spoustu soubojů. Ve městě se zvedá mana po nějakém čase při procházení, tady v danžnu bohužel ne. Tak jsem to nějak prokaučoval :)
Na GOGu som si novu Remaster verziu zaobstaral a zatial spokojnost. Presne tento typ prerabky sa mi paci, je tam zachovany ten feel originalu. Povodny vyhlad na mesto/dungeon je komplet v 3D ale nijako nerusi, textury su spravne stylovane, nic realisticke, je to stale tak ako ma byt - male okienko v rohu. Ostatna animovana 2D grafika tiez s uctou k originalu komplet prekreslena do HD, ako predloha sluzil port na Apple IIgs/Amigu.
Automapka tiez skvela len mi tam chyba moznost pisat vlastne poznamky.

No a co sa toho ulahcovania tyka, ano vsetko to tam je (save anywhere, nizsie naroky na level, spolocny inventar) ale nevadi, zrovna pri tejto hre mi ten grind liezol vzdy na nervy ;-)
Navyse v LEGACY verzii (ktoru dodaju az v zime) bude vsetko toto mozne vypnut - vid screenshot...
Mno, da sa to savovat kdekolvek, co je pri tejto hre velke plus. Ten facelift je celkom pekny, takze ak niekedy bude cas (a mozno az dohram Pillars 2?) tak by som tomu dal druhu sancu, prave cez tuto verziu. :)
By ma zaujimalo ci na tom remastery pojdu pouzit savy z povodnej hry... ak ano, mozno este tej jednotke dam sancu :)
@StriderCZ (08.08.2018 08:44): No tak remake ROA byl extra hnůj, tohle samozřejmě se nějak drží původního stylu. Pokud to umožní vše ovládat klávesnicí, tak druhý i třetí díl možná dám přednost tomu novějšímu. Jedničku už určitě dohraju v původní verzi, ta hudba ze spíkru nemá chybu :)
Ono to vypadá, že jen vyžehlili původní obrázky a zasadili to do přehlednějšího interface se snahou zůstat věrný původní předloze, takže to asi není v podstatě komplet předělávka. Třeba obrázek toho schodiště se mi i líbí, horší je to s postavou, která vypadá klasicky jako prohnaná v nějakém filtru.

Tak jsem koukl taky na video a grafika města se mi líbí dost.
Shlédl jsem videjko, a ve srovnání s remasterem Realms of Arkania se mi tato hra zamlouvá mnohem více.
Na Gogu už brzo vyjde první díl v remasteru nebo jak to nazvat. Graficky se mi to prostě nelíbí! Jediný klad vidím v tom automapingu, protože prostory pod Skara Brare jsou širé jak blázen :)
Tak fáze grindu už je u konce. S postavami na levelech 6 jsem prošel dungeon o 21x21 políčke na dvě návštěvy. souboje už dávám s prstem v nose. Nejvíc se mi líbí Monk, který nemá zbroj ani zbraňě a přesto je z něj obávaná mlátička. A Conjurer s Magicianem brzo budou měnit povolání, protože dosáhnou na všechna svá kouzla. Začlo mě to tedy efektivně bavit! :)
@MickTheMage (16.07.2018 19:11): Nehrál :) Hele a není to tak, že konzole verze byla až jako později zamýšlená? Jinak mi to fakt do hlavy nejde, mám fakt ověřený, že crpg, adventury a wargames na konzole nebrat :)
Ne vážně, držím vám palce s tou konzolovou verzí, i když hráčů tohodle žánru asi moc mezi konzole-only publikem moc nebude.
Tak novej BT už má stanovené datum. To bych mohl stihnout, nota bene, když mně čeká dovča a jedna část bude pohodová venkovská v podstatě bez internetu :) Co mě ale trochu děsí na tom novém díle je skutečnost, že to vyjde i na konzole...Jako zatím jsem nehrál cRPG z těch novějších, které by se mi líbilo a zároveň vyšlo na konzole. Grimroci a MM:10 byly čistě PC. Takže bobky z toho mám.
Uff tedy hra to fakt není pro slečinky! Začátek byl megakrutej a brutální. Absolutní peklo :) Nicméně jsa zocelen Wizardry, jsem přežil a teĎ už snad půjde vše normálně :)
Koukám, že autoři se inspirovali ve Wizardry i při tvorbě party, kde není možné si vygenerovat ženskou :) Nebo přesněji, nevolíte pohlaví. Ovšem obrázek postavy je vždy chlapák :) Dneska by je asi roznesli na kopytech. Každopádně jsem cca hodinu tvořil partu 6 dobrovolníků a byla to docela zábava (souběžně jsem studoval manuál). Nakonec jsem mi vyšla parta, jakou asi většinou lidi doporučují: Paladin / Monk / Hunter / Bard / Conjurer a Magician. Barda asi mnohem později přetvořím na něco jiného (to samé Conjurera).
Něco podobného jsem dělal v M&M II...a koukal jsem na mistrovství světa v hokeji
Tak po nějaké krizi, kdy jsem si myslel, že se na hraní Bard`s Tale vykašlu, jsem chytil druhý dech. Po několika dnech, kdy jsem si od hry odpočinul, jsem se vrhl znovu do práce. Pohledal jsem na googlu nějaké informace a Violá: http://bardstale.brotherhood.de/talefiles/1/docs/index.html

Zde je vše, co hráč jako já potřebuje: "holé mapy" (teda nejen ty, ale nejsem vůl, abych si zbytečně kazil crawling). Můj největší problém byl, že mi hned nedošlo, že mapy mají (podobně jako v M&M) omezenou velikost 21x21 políček, a když půjdeš (po Cimrmanovsku) stále na sever, tak skončíš na jihu :-)

Pozn.: nemůžu si pomoct, ale tahle hra je daleko hratelnější, než první díl M&M.

Za nějaké dva až tři měsíce se zase ozvu
:-)
Co to tu mame za vycuc z prsta v poslednej vete profilu?
Citujem "Ač se jedná o první díl série, pro operační systém DOS vyšel až jako poslední ze tří a to v rámci tzv. The Bard's Tale Trilogy v roce 1990."

Rozhodne to nie je pravda, verzia pre IBM PC (DOS) vysla v roku 1987. Mozem fyzicky potvrdit, nakolko mam krabicovu originalku...
Přesně, četné souboje jako takové by mi nevadily (i když jsou tahové a tudíž lehce zdlouhavé (buď jsem se ji vyhl- cca 50% šance) nebo jsem je naťukal, a pak dělal něco jiného... Skutečně nejhorší je obrovská velikost dungeonu: v M&M byly dungeony max 22x22 políček a ani o chlup více. Tady jsem začal s kreslením a 3x jsem původní A4 podlepoval dalším čtverečkovaným papírem... Kdybych mohl hodit spánek + save tak nemám nic proti (i když takový neviditelný teleport v dungeonu, kde existují jen dvě textury (zeď a dveře) je taky zážitek :D)...
StriderCZ: No v podstatě jsi potvrdil, co psal crpgaddict. Ta četnost soubojů v kombinaci s tím, co píšeš, je asi fakt smrtící.