Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Strider • 51 let • ČR - kraj Moravskoslezský

Komentář

Přejít na komentáře

The Bard's Tale

  • PC 70
Nemám ve zvyku komentovat hry, které jsem nedohrál...ale u této hry učiním vyjímku. Jak jsem se již nekolikrát zmínil, miluji herní archeologii. Vytáhnout z dávna časů old school gamesu, a zjišťovat, zda je i v dnešní době hratelná a dohratelná. A hra Bard` Tale je jednou z nich. Jedná se o hry z tzv. skupiny RPG simutations- tzn. že vaše PC vystupuje z pozice Pána jeskyně, spousta informací je popisného charakteru (podobně jako v sérii Realms of Arkania, MM I + II apod). Souboje kolové, klávesové zkratky výrazně zrychlují hru a tak bych mohl pokračovat.
Grafická stránka hry mi přišla velice povedená, zvuky (nebo hudba) na PC verzi prakticky chybí.
Příběh je klasický: zlý kouzelník Mengar zakleje celé město do sněhové bouře, po ulicích nechá potloukat zástupy nepřátel, zbylí obyvatelé se stáhli do několika lokací, hospod, nebo pod ochranu kněží. A na Vás (a vaší družině) je (po prozkoumání četných dungeonů) město zachránit.
U hry jako takové jsem vydržel cca měsíc (=cca 30 hodin času) a tak si dovolím rekaputulovat. Hra je hratelná, ale asi nedohratelná. Hned vysvětlím proč. Není to jen tou old skůlovostí, jak by jste se mohli domnívat. Nedohratelná je pro kombinaci několika faktorů. Faktorů, který by samy o sobě nevadily- prostě taková byla doba, ale ve výsledku se jedná o fatální kombinaci. SAVE: jen v Adventure Guild. O.K., něco podobného bylo i v prvních dílech Might&Magic. Těžký začátek, smrt na každém rohu: také žádné překvapení, po zakoupení základního vybavení a pár levelech je vše O.K.
Ve hře však i perličky typu: léčení jen v chrámech (za vysoké peníze), obnova many jen u chlapíka v Rescoe`s...opět za peníze. A zapommeňte na to, že když zemřete, tak vypnete hru a znovu se naloadujete. Ono to jde, ale .... všechny postavy přijdou o VŠECHNY peníze. A mrtvá postava? po reincarnaci: O EXPY. To vše dává prozkoumávání dungeonů patřičné napětí.
Tak proč jsem hru vlastně nedohrál: Dungeony je nutno proléz políčko po políčku, protože v každém patře se může nalézat důležitý předmět, či vodítko k pozdějším hádankám. Jenže: druhé patro vstupního dungeomu mi zabralo 52x47 čtverečků, a to ještě nejsem na konečné velikosti... Docela mně to mrzí, protože mně hra bavila a baví, jen ten čas mi chybí...

Resumé: hratelná gamesa, kterou ve výsledku sráží k zemi vzájemná kombinace: omezené SAVE x nemožnost regenerace zdraví + many v dungeonech + příliš četná frekvence soubojů.

Pro: zajímavá hra z dávnověku

Proti: fatální kombinace herních mechanismů

+26