Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed

Assassin's Creed: Director's Cut Edition

74
594 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.11.2007 PS3X360
08.04.2008 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.ubisoft.com/en-GB/game/assassins-creed/
Assassin's Creed, ač se to na první pohled nezdá, je hrou z budoucnosti. Přesto se drtivá většina hraní odehrává ve středověku na blízkém východě mezi městy Damašek, Jeruzalém a Acre, kde o Svatou zem bojují Křižáci a Saracéni.

Jedná se o městskou akci v nezvyklém středověkém stylu. V roli zabijáka Altaira - člena sekty Asasínů - se volným stylem parkouru pohybujete po městě, hledáte příležitost, jak zneškodnit určenou oběť a následně přichází vražda. Assassin's Creed nabízí také propracovanou simulaci davu a zajímavé architektonické zpracování měst.

Verze pro PC s přídavkem Director's Cut Edition obsahuje oproti konzolovým verzím detailnější grafiku včetně podpory DirectX 10 a čtyři dodatečné způsoby vyšetřování, které předchází vlastnímu atentátu. Informace lze nově získávat běháním po střechách v časovém limitu, likvidací lučištníků, ničením stánků trhovců nebo eskortou spřáteleného asasína.

Série pokračuje druhým dílem, jenž vyšel o dva roky později.


Poslední diskuzní příspěvek

Ronik: vidíš tak toho sem si teď nevšiml a to sem ten popisek četl a vlastně si to pamatuju :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Ačkoli v profilu mám napsané, že komentuju jen čerstvě dohrané hry, přesto napíšu komentář ke třem hrám, které jsem hrál za sebou v pořadí AC 1, AC 2 a Saboteur asi rok zpátky. Mám je ještě relativně v paměti, přesto ale prosím omluvte některé nepřesnosti. Assassins Creed byla mou první nextgen hrou na novém počítači. Možná proto jí dávám tak vysoké hodnocení, které si ne tak uplně zaslouží. V mém komentáři rozeberu proč ...

Hra začíná zajímavě, tak trochu ve stylu Prince of Persia. Hra se odehrává v mém oblíbeném období, a to v období Křížových výprav, okolo roku 1191. Nejdříve si prohmatáte ovládání v lineárním chrámu. Všiml jsem si, že mnoho lidí na ovladatelnost nadává. Mě ale přišlo naprosto perfektní. Dokonce mi ani nevadila nutnost držet pravé tlačítko myši. Příběh hry, jak už jsem řekl, začíná v chrámu. Zpočátku je Altair, hlavní hrdina hry, docela arogantní a díky tomu přijde o život jeho kamarád. Altair se tedy vydává do přilehlých měst Acre, Damašku a Jeruzaléma a začne sekat dobrotu… :)

Jakmile dokončíte prolog v chrámu, hra váš vyplivne do městečka (spíš pevnosti) Masyaf pod nádvládou Al Mualima, šéfa cechu zabijáků (tedy assassinů). Al Mualim vám vždy zadává místo a jméno toho, koho máte zabít. A tady nastává kámen úrazu. Hra je v tomto příšerně systematická. Vždy dostanete osobu k zabití, poté se vydáte do města, tam vylezete na aspoň pár rozhleden, splníte vyšetřovací mise krádež dopisu, odposlouchávání, sledovačka a vymlacování odpovědí z nějakýho trotla, likvidace určitých osob často v časovém limitu, sbírání praporků (také na čas!) a doprovod nějaké osoby + nějaké ty sběratelské minihry a zachraňování lidí. A nakonec to završíte vraždou finální oběti, což jsou jediné „opravdové mise“. A to je vlastně všechno. Takhle se opakuje stále dokola až dokonce hry. Zpočátku sice můžete jít, kam chcete a dělat co chcete, ale později vlastně zjistíte, že se tu moc věcí dělat nedá. Mezi jednotlivými kapitolami jsou prostřihy do současnosti. Tyto kratičké části se mi fakt líbily a hra má pak docela zvláštní, skoro až sci-fi, atmosféru. Schéma se změní až v poslední části, která mi ale přišla někdy až moc těžká. Závěrečný boss je už pak ale celkem lehký a závěr samotný naprosto dechberoucí.

Grafika je opravdu nádherná. Města žijí, všude se to hemží jak civilisty, tak hlídkami a fakt to vypadá moc kouzelně. Tedy na plné detaily, na nižší už je grafika pochopitelně docela slabá. Hra je skvěle optimalizovaná a tak si ji na ty plné zahraje každý, kdo to s hraním myslí alespoň trochu vážně.

CZ verze obsahuje český dabing, který je vesměs povedený. Trochu mi vadily opakující se hlášky zachráněných lidí. Jinak je ale rozhodně velmi nadprůměrný.

Ve výsledku je Assassins Creed hra se špičkovou grafikou a nápadem. Kazí to stereotypní hratelnost a opravdu nízká variabilita misí. Za mě 80% a to ještě malinko přeháním.

Pro: zpočátku hratelnost, lezení a hopsání po střechách mě nepřestane snad nikdy bavit :), souboje, skvělá technická stránka a optimalizace, skvělý dabing, díky této hře jsem se začal více o toto období zajímat

Proti: ke konci je to docela stereotypní a i v samotném závěru docela těžké, příběh by mohl být intenzivnější

+30+30 / 0
  • PC 50
• Jediný prvek, který mě nutil hrát dál a dál, byla interakce s prostředím v podobě pobíhání po střechách, šplhání na věže a občasné stealth akce. Postava po seznámení s ovládáním dobře reaguje a už jen třeba možnost vyšplhat si na vrcholek gotické katedrály je prostě něco, co jiné hry zdaleka nenabídnou (trošku se bojím pokračování, protože mám gotiku raději, než renesanci či francouzskou revoluci).
• Rád bych vyzdvihnul animace Altaira. Na to, co tam předvádí, tak jsou velmi věrohodné a perfektně zkombinované s ovládáním (vyjma soubojů). Celkově pohyby postav jsou pečlivě udělané.
• Po vizuální stránce (v kombinace s ENB) přitažlivé. U mě je favoritem Damašek (v těsném závěru Acre). Kromě toho snad první hra, kde mají mraky stín.
• Drobné, ale velice příjemné oživení... Nepamatuji si NPC, které by mělo stejný obličej.
• Optimalizace solidní. Dokonce i na ovládání si člověk časem zvykne.

∙ Dabing. Nemožnost zapnout si titulky a hodit tam originální namluvení mě vůbec nepotěšila. No ale i na tohle se dá zvyknout. Jsou horší předělávky.
∙ Dialogy. Na jednu stranu spousta myšlenek a věcí k zamyšlení, ale na stranu druhou neskutečný mišmaš všeho možného.
∙ Příběh takový podivný. Snaží se hráče dostat kde jakým záhadným zvratem či názorem na kontroverzní témata, ale na mě osobně moc nezapůsobil. Snaha byla, konec to zazdil.
∙ Obtížnost vyvážená. Až na ten závěr.

◦ Přehnané reakce okolních NPC na činy Altaira. Neustále opakující se fráze dokážou po čase neskutečně vytáčet.
◦ Variabilita misí nulová. Od začátku do konce pořád to samé, jen v jiném kabátku.
◦ Potenciál "assassina" zmařený. Rád jsem se plížil a zakončoval složité šplhací akce skrytou čepelí s výskokem. Ostatně tohle byla tak nějak náplň práce zabijáků. Ale že mi na konci hra nacpe nepřátelské NPC ve vysokých číslech, kde není jiná možnost, než tupě sekat a doufat, že to vyjde, to autorům neodpustím. Včetně nemožnosti přiblížit se k některým příběhovým obětem a nutnost se k nim prosekat přes tuny stráží.
◦ Móda nemožnosti přeskočit cut-scény začala zřejmě tady. Opravdu by mě zajímalo, jestli to někdy někdo dohrál víc jak jednou.
◦ V DX9 režimu jsem měl lokaci mezi městy (tuším "království") bez textury země. DX10 režim byl ok, ale bohužel nešel zkombinovat s ENB a navíc stál víc FPS - bez nějakých znatelnějších změn na kráse.
◦ Komba během soubojů prostě nefungují. Buď jsem lama a neumím mačkat klávesnici, nebo to prostě odmítalo spolupracovat. Za celou dobu hry se mi jich po haluzi podařilo spáchat cca 10 (jde jen o ty soubojové výměny).
◦ Ještě že počítačový svět zná kombinaci Alt+F4!

Pro: Interakce s prostředím | Animace | Období odehrávání příběhu

Proti: Variabilita misí | Nucené cut-scény | Zmařený potenciál assassina | Závěr

+25+32 / -7
  • PC --
Třetí rozehrávací pokus. Tentokrát jsem ale byl odhodlán AC dorazit, i kdybych u toho měl umřít. Kvůli příběhovému navázání na ostatní díly. Rozhodně toho nelituju, protože to nejhorší mám za sebou a teď už si budu jen užívat všechny ostatní díly. Nebo ne?

Získávání indícií k vraždě je největší oser ve hře a i když Director´s Cut přináší nové možnosti, stále to je jen jedna velká otrava.

Souboje nejsou špatné, pokud na mě neútočí 20 nepřátel najednou. Což většinou útočí. Ale není to problém, protože díky nízké obtížnosti a prakticky neprolomitelnému soubojovému systému si Altair poradí s jakýmkoli množstvím nepřátel. Poslední čast hry je ve svém počtu nepřátel až komická. Představoval bych si trochu sofistikovanější přístup při hře za stealth assassina, než je hromadný masakr stráží. V Damašku jsem se při nahánění Jabira tak nějak utrhnul ze řetězu a vyvraždil jsem s prstem v nose snad dvojitou porci kompletní vojenské osádky města.

Damašek, Jeruzalém, Acre. Tři města, podobné si jako vejce vejci. Rozeznat je šlo snad jen díky barevnému oparu každého z nich. Dokonce i ta podělaná assassiní ústředna je všude stejná!

Ovládání je velice nepřesné a nepohodlné a absolutně nechápu, proč musím pro agresivní běh držet čtyři (!) tlačítka?!? (W + pravé myšítko + mezerník + shift) WTF? I tak je pohyb po střechách sice efektní, ale velice problémový. Postava ráda reaguje jen v pravých úhlech a skočit na žebřík o centimetr vedle znamená rozplácnutý xicht na zdi. Taky jsem nepřišel na to, jak skočit dolů bez toho, aniž bych se musel nejprve zavěsit rukama za okraj anebo to vzít sebevražedně s rozběhem.

Naštěstí je to za mnou. Bylo to krátké a neuspokojující. Slušný příběh je násilně useknut, ale druhý díl už čeká ve frontě...

*/5
+24+24 / 0
  • PC 75
Někdo tomu někde řekl "engine bez hry." Takový Assassin's Creed bohužel opravdu je. Má fantastický námět a měl fantastický potenciál. Jenomže na papíře to všechno znělo mnohem lépe. Sakra, vždyť ani ta zakončovací komba pořádně nefungovala! Snad to napraví dvojka a jako bonus by mohla přinést a něco jako "variabilní úkoly". I tak to totiž byla podívaná - když už nic jiného.

Pro: náměť, zasazení, příběh

Proti: stereotyp, nenaplněný potenciál

+19+21 / -2
  • PC 55
úvod: na AC jsem se těšil opravdu hodně moc. Bohužel mi nezbývá nic jiného, než naprosto souhlasit s AlieNem...

grafika: ta nemá chybu. Stejně tak celkové zpracování světa. Detailní textury, úžasné animace všech postav, Havok engine takový, jak jej známe. Hodně různých obličejů - když na vás útočí dvanáct vojáků, téměř každý má odlišnou tvář. Po téhle stránce není co vytknout.

herní prostředí: první cesta na koni byla skvělá. Ale za celou hru jsem ji dobrovolně absolvoval jen jednou. Je sice úžasné, jak velká plocha se nám nabízí, ale co z toho? Na cestě není nic zajímavého. Jediné, co mě neomrzelo, byl výhle
d na Jeruzalém.
Stejně tak samotná města mi přišla zbytečně velká. Rovněž jsem nepochopil nemožnost vstoupit do města na koni - hra by se tak alespoň stala zajímavější...možná.
Prostě mi přijde, že veškeré lokace jsou zbytečné rozlehlé...krom sídla assassinů.

příběh: tak ten je vskutku k popukání. Čert vem to, že je předvídatelný od prvního dialogu s umírajícím "záporákem", čert vem, že tam jsou zase Templáři. Ale to, že je hlavní hrdina naprostý trotl, kterému nedojdou zcela jasné věci, dokud nepovraždí půlku Templářů, to je napováženou...na to, že to má být assassin s bystrou myslí a velkou inteligencí.
O "ději" z budoucnosti ani nemluvím, ten mě zklamal nejvíce - pořád jsem doufal, že tam bude nějaké výustění, rozhřešení, sex s Lucy na doktorově stole, prostě COKOLIV!!! A ono nic nepřišlo...celá ta věc s budoucností na mě působí tak, že autoři prostě potřebovali výmluvu pro (ne)funkčnost středověkého světa - omezení ve městech, "anachronismy", bugy, převíjení paměti=cestování apod...to vše lze svést na Enim.

Souboje: se povedly. Ačkoliv ke konci je Altair prakticky nesmrtelný a souboje jsou nudnější a nudnější, jedná se zezačátku hry o zajímavou složku..., a boje na střechách jsou zvláště skvělé.
Stejně tak skákání po střechách a šplhání...jen mě pobavilo skok z pátého patra domu na dlažební kostky a ztráta jen pár životů, které se hned dobily...ale zase lepší, než kdybych po každém uklouznutí spadnul.

Závěr: nečekal jsem, že mě závěr dostane do kolen, ale takhle stupidní zakončení jsem opravdu nečekal. Najednou se ve hře objevuje magie (pořád jsem doufal, že ten poklad je jen cetka), souboj s hlavním nepřítelem je stejný jako se všemi ostatními, samotný příběhový "zvrat" nepřekvapí snad nikoho, kdo už někdy nějakou hru hrál a chyběla mi tam nějaká tečka.

Muzika: bohužel ani tahle složka mě příliš nepotěšila. Akčnější motivy byly skvělé, ale při volném pohybu po městě bylo většinou ticho. Ovšem to je možná chyba na mém přijímačí (?), ten zvuk mi obecně na mém pc přijde občas trochu divný.

Dabing: četl jsem, že je dobrý...takhle, na pc hru není zlý, ale absence veškeré intonace, občas zvláštní formulace slov a to, že vedlejší postavy všechny mluvil jeden člověk, to se mi fakt nelíbilo. Doktor House v hlavní roli byl samozřejmě skvělý :)
"Je to Křížová výprava...ale za čím? Ignorancí? Násilím? Šílenstvím?" - tenhle jedák mě bude děsit ve snech ještě hodně dlouho.


Doufal jsem, že se pod hezkým kabátkem skrývá i dobrá hra...ale nikoliv. Pořád dokola stejné úkoly do omrzení, stupidní dialogy, které nikam neposunují děj, příliš dlouhé fráze zachráněných obyvatel atd. Těch 70% je za technickou stránku.

Pro: grafika, souboje, animace postav

Proti: příběh, stereotyp, skákání po lodích, dialogy o ničem, monology o ničem

+18+20 / -2