Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Původně měla hra obsahovat i co-op mod, nakonec však vývojářům nedával smysl a i herní engine měl s tím problémy a tak byl odstraněn.
Hra byla původně vyvíjena jako spin-off k herní sérii Prince of Persia. Hra se měla jmenovat Prince of Persia: Assassin, ve které se hráč měl zhostit role princova osobního strážce, když byl ještě dítě. Vývojářům se ale nakonec nelíbil nápad nehrát za prince ve hře, která má "Prince of Persia" v názvu a tak se rozhodli vytvořit zcela novou herní značku s novými hrdiny.
Video (trailer) k této rané verzi lze shlédnout například zde.
Český dabing vznikl díky absenci in-game titulků, neboť šlo o jedinou možnost, jak hru lokalizovat do češtiny.
Vedlejší mise byly dle Charlese Randalla, šéfa AI, do hry přidány během posledních pěti dnů před zkompletováním hry pro vydání. Bylo tak narychlo učiněno z důvodu, že synovi zakladatele a ředitele Ubisfotu Yvese Guillemota, který měl možnost si přednostně zahrát, hra přišla nudná s tím, že se v ní nedá nic dělat. Skupině vývojářů se tehdy tento úkol povedl, dokonce jen s jednou chybou u kompletace vražd Templářů.
Vývoj hry má jistou spojitost se Slovinskem. Během studia a shromažďování podkladů narazil vývojář hry a spoluautor série, Patrice Désiletse, na příběh tajného spolku vrahů (hašašínů) z Blízkého východu v knize Alamut od slovinského spisovatele Vladimira Bartola, poprvé vydanou roku 1938. Nejednalo se o literaturu faktu, ale historický román vyprávějící příběh Hassan-i-Sabbáha a hašašínské sekty, kterou založil. Autor samozřejmě některá fakta převzal z historie, například identitu vůdce sekty nebo to, že hašašíni skutečně sídlili v těžko přístupné horské pevnosti. Například i scéna, kdy asasíni skáčou na příkaz svého vůdce z vysoké věže, aby zastrašili křižáky a ukázali, že se nebojí ani smrti (což byl klam, neboť skákali do kup sena, což křižáci neviděli), byla inspirována touto knihou.

Tvůrci

V českém znění:

Martin Stránský (Altair)
Zdeněk Hess (Al Mualim)
Petr Lněnička (Desmond Miles)
Jaromír Meduna (Warren Vidic)
Ilona Svobodová (Lucy)
Helena Brabcová (Animus)
Tomáš Karger (William de Monferat)
Otmar Brancuzský (Robert de Sable)
Monika Hladová (Maria)
Vladimír Fišer (Gardier de Naplouse)
Pavel Rímský (Majd Addin)
Ernesto Čekan (Malik A-Saif)
Rudolf Stärz (Sibrand)
Lubor Šplícha (Abul-Nuqoud)
Zdeněk Hruška (Velitel v Acre)
Miloslav Mejzlík (Velitel v Damašku)
František Kreuzmann ml. (Talal)
Miroslav Táborský (Tamir)
Jan Šťastný (Jubair al Hakim)
Jaromír Meduna (Richard Lví srdce)
V dalších rolích: Karel Zima, Hana Czivišová, Petr Gelnar, Miroslav Hanuš, Lukáš Král
Martin Stránský, který zde nadaboval hlavní postavu Altaïra Ibn-La'Ahada, se se sérií Assassin's Creed a asasíny potkal znovu během dabingu filmu z roku 2016, když nadaboval hlavní postavu Cala Lynche, jehož hrál Michael Fassbender. V titulcích jsou dále zmíněni Václav Poláček, Ondřej Píša, Petr Kolman, Lukáš Dušek, Petr Šeba, Michal Farník a Pavel Mondschein s Cenega Czech s.r.o., SoftLoc Česká republika a Playman s.r.o. coby spolupráce na překladu.

Příběh

Altaïr ve skutečnosti uměl plavat. Nicméně kvůli chybě v Animu 1.28, která byla později odstraněna, se potopil.

Tato informace byla uvedena v manuálu k Assassin's Creed II.
Jedna z postav, kterou máte zavraždit William z Montferratu skutečně existovala. Akorát bylo pozměněno jeho křestní jméno. Ve skutečnosti se jmenoval Konrád z Montferratu (1145-1192), italský šlechtic, účastník třetí křížové výpravy ve skutečnosti nebyl místodržícím v Acre, ale od 24. listopadu 1190 de jure Jeruzalémský král. V roce 1192 byl skutečně zavražděn Assassíny na příkaz šejka Rašída ad-Dín Sinan.
Hra se odehrává v období dvou měsíců, konkrétně od července (po vítězství křižáků v Acre) do začátku září 1191 (těsně před bitvou u Arsuf).
Jak se ukázalo ve hře Assassin's Creed Rogue, hra se odehrává v září 2012.

Hardware

OS: Windows XP / Vista
CPU: Dvoujádrový 2.6 GHz Intel Pentium D nebo AMD Athlon 64 X2 3800+
RAM: minimálně 1 GB
GPU: 256 MB DirectX 10.0, DirectX 9.0 s Shader Model 3.0 +
HDD: 8 GB

Easter eggy

V průběhu hry je možné na několika místech nalézt budovy/okna uspořádané tak, aby tvořily hlavu Optima Prime z Transformers.

Ostatní

Populární fráze asasínů "Nic není pravda, vše je dovoleno" je ve skutečnosti citace reálného zakladatele asasínů, Hassan-i-Sabbáha.
Křestní jméno "Altaïr" znamená v arabštině "Dravý pták (Bird of Prey)" a příjmení "ibn La-Ahad" znamená "Syn nikoho (Son of No-one)“
Mezi lety 2007 a 2015 se prodalo už 93 milionů kopií Assassin’s Creed, zatímco FIFA potřebovala na 100 milionů 16 let.
Podle herní série, která začala touto hrou, vznikla roku 2014 její desková varianta s názvem Assassin's Creed: Arena.
Vydavateľstvo Fantom Print vydalo v roku 2012 novelizáciu Assassin's Creed pod názvom Assassin's Creed - Tajná křížová výprava. Tretí diel série napísal Oliver Bowden.
Altaïr při modlení nezavírá ani nepřivírá oči, ačkoli to tak vypadá – ve skutečnosti se jeho oči protočí tak, aby nebyly vidět zorničky.
Hra byla "zdarma" pro předplatitele služby Xbox Live (Games with Gold) od 1.1. do 15.11. 2018