Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Far Cry 3: Blood Dragon

73
144 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.04.2013 PCPS3
01.05.2013 X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://far-cry.ubi.com/fc3blooddragon/en-g…
Ač je Blood Dragon oficiálně vnímán jako stahovatelný obsah, tedy pouhé rozšíření titulu Far Cry 3, tak jde v mnoha ohledech spíše o samostatnou hru. Na Far Cry 3 ničím nenavazuje a společný mají pouze engine s otevřeným ostrovem, připraveným k prozkoumání.

Hra se odehrává v roce 2007, který je však viděn očima scénáristy sci-fi akčního filmu z 80. let 20. století. Není tedy divu, že fialovo-červené nebe křižují draci s laserovým pohledy, po zemi pobíhají komanda kyborgů, navlečená do uniforem, které nápadně připomínají plastové kostýmy z žánrových béček.

Ujímáte se role kyberneticky vylepšeného vojáka Rexe 'Power' Colta (kterého nadaboval Michael Biehn) a pouštíte se do něčeho, co autoři popsali jako "get the girl, kill the baddies, and save the world". Blood Dragon je především kývnutím a šibalským mrknutím směrem k fanouškům estetiky akčních filmů a hratelnosti herních arkád z éry 80's.

Far Cry 3: Blood Dragon je stand-alone DLC, jež v České republice vyšlo i v samostatné krabičkové verzi.


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno. V zásadě tomu nemám co vytknout. Atmosférická, vtipná, akční pařba. Skvělá podpora gamepadu, jelo to solidně na GTX660. Prostorový…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Hlavním hrdinou Far Cry 3 Blood Dragon je cyborg Mark IV jménem Rex Power Colt (už jméno dává tušit, kam se bude styl hry ubírat). Spolu s parťákem Spiderem se vydává na tropický ostrov, na kterém se usadil generál Sloan, předobraz cyborgů Mark IV, který se snaží vyvolat jadernou válku.

Hra vznikla jako pocta filmové tvorbě 80. let a současně parodie téhož, stejně jako parodie stávajících žánrových postupů. Kdo nezažil dané období, nemá sebemenší šanci si z hry odnést to podstatné a bude pravděpodobně jen nevěřícně kroutit hlavou. Od začátku jsou hráči servírovány narážky na Predátora, Želvy Ninja a asi milión osmdesátkových polodementních filmů s cyborgy/ninji/etc. Hlavní hrdina je cyborg, který bojuje s ostatními cyborgy a zmutovanou zvířenou včetně kybernetických draků. Celá hra je laděna do jedovaté kyberneticko-neonové modro-fialové, hraje v ní osmdesátková synťáková hudba a hlavního hrdinu mluví Michael Biehn (Kyle Reese v Teminátorovi 1 a 2 nebo Dwayne Hicks v Aliens). Už tutorial je parodií na dnešní tutorialy, vodící hráče za ručičku a zdůrazňující naprosto zjevná fakta a herní principy. Stejným stylem pokračuje hra směrem k neuvěřitelně kulervoucímu (opravdu neexistuje výstižnější slovo) závěru, který je naprosto geniální parodií na všechny možné cool závěry filmů ve stylu "hlavní hrdina sám vymlátí ve zpomalených záběrech všechno živé v obří pevnosti hlavního záporáka" a všechny možné pitomoučké naskriptované wow sekvence v dnešních FPS. Poprvé v životě se mi stalo, že jsem u hry brečel smíchy, lví podíl na tom měl kybernetický hláškující drak.

Hra obsahuje sedm hlavních misí, na počátku druhé mise dostává hráč naprostou volnost pohybu po ostrově. Plněním vedlejších misí (navzdory v zásadě stále stejnému zadání se nijak zvlášť neopakují) a bojem se vylepšuje úroveň hlavního hrdiny, stejně tak je možné za získané peníze dokupovat upgrady jednotlivých zbraní nebo munici. Peníze lze také získat pomocí olupování padlých nepřátel nebo nalézáním speciálních beden, poschovávaných po celém ostrově. Kromě klasického pěšího přesunu je k dispozici osm druhů řiditelných strojů, zejména jeep s kulometem hru často značně usnadňuje. Celou dobu jsem hrál na obtížnost hard, herní doba (naměřená hrou, nikoli reálný čas) lehce přes 6 hodin, což považuji u novinky za cca 350 korun za výborný poměr cena/výkon (stejnou herní dobu dnes bohužel často vidíme u zhruba 3x dražších titulů).

Má stěžejní výhrada a důvod, proč není hodnocení vyšší, se týká nízké obtížnosti. Na hard jsem umíral velmi zřídka (když jsem prováděl vyloženě netaktické kraviny jako naběhnutí do hloučku nepřátel). Jakékoli poranění je možné bez omezení léčit (ve hře sice existují omezené lékárničky, které vyléčí úplně, jenomže je možné se léčit i bez nich "po částech" taktéž do kompletního vyléčení). Nepřátelské základny lze jednoduše dobývat pomocí jeepu s kulometem (kromě dvou, které se nacházejí na malých ostrůvcích), nepřátelé si tak ve většině případů ani neškrtnou. Jejich umělá inteligence také nepředvádí něaké velké zázraky.

Nicméně klobouk dolů před lidmi z Ubisoft za to, že jako velká společnost vyrobili hru, která je zaměřením značně "indies" a to včetně prodejní ceny. V hratelnosti se sice najdou mušky (v porovnání s dnešní konkurencí se jedná o chyby nijak nevybočující z průměru), ale hru jako celek bych neváhal díky značnému přesahu označit za umění, byť velmi specifického druhu.

Pro: neskutečně stylová parodie popkultury osmdesátých let i dnešního stylu FPS, herní volnost, poměr cena/výkon

Proti: nízká obtížnost

+28
  • PC 90
Když jsem viděl trailer, říkal jsem si, jestli má cenu toto hrát, když jsem FC3 ještě ani nedohrál. Po zjištění, že hra není navázána na trojku a jedná se o stand-alone hru, jsem si hru okamžitě pořídil. Líbil se mi ten barevný svět a parodie na 80. léta.

Při prvních minutách jsem zjistil, že vlastně ty barvy činí prostředí velmi nepřehledným a v prvním koridoru jsem se ztrácel, ale postupem času jsem si zvykl a barevný svět se mi začal zamlouvat čím dál víc. Líbilo se mi to a hodně. Zbraně mi přišly hezky udělané a možnost upgradu potěšila. Například takový fazertron byl zpočátku strašně slbý samopálek, ale po upgradu na laserové kulky se z něj stala smrtící zbraň. To samé s galeria 1991. I když tato dvouhlavňovka měla smrtící učinky již od počátku, ale po upgradu na čtyřhlavňovku to teprve bylo to pravé ořechové. Ale největší překvapení čekalo na konci, když jste získali Killstar, s touto neuvěřitelně ničící mašinkou, jsem v klidu zvládl všechny vedlejšáky, obsadil všechny základny a dokonce jsem pak i pro srandu chodil zabíjet krvavé draky. Prostě parádní třešnička na dortu.

Co se týče misí, tak je sice škoda, že hra obsahuje pouze 7 hlavních úkolů. Ale zato ty první trvají nějakou tu půlhodinku a poslední 3 jsem hrál i hodinu. A k tomu je i spousta vedlejších úkolů, takže zábava nekončí poslední misí. Náplně byly hodně zajímavé a bavily mě. U nepřátel bych zmínil velmi vysokou odolnost. Zpočátku bývali docela slabí, ale poté jsem je nesejmul ani na celý zásobník fazertronu. A o blood dragonech ani nemluvme. Nemít terrora 4000, možná ještě teď bych do nich střílel. Ale všiml jsem si, že draci mají svá slabá místa, kde jim to ubírá víc. Takže když bylo trocha štěstí, tak se dalo i zvládnout bez velkých ztrát na životě.

Ano ztráty na životě. V životě mě tolik nepobavilo léčení. Dá se vyléčit i bez injekcí, stačí zmáčknout qčko a Mark vytáhne posilovač dlaní, chvilku si zacvičí a hned přibydou dvě políčka :D anebo si znovu svaří svou kybernetickou ruku a je opět plný síly :D Co mě dále pobavilo bylo vytahování srdcí, ale zároveň pokud jste chtěli jen sebrat munici od padlých, tak se to bez tohoto procesu neobejde. Také mě pobavilo, že po zmáčknutí F, Mark vztyčí prostředníček. Jasně je to dětinské, ale užil jsem si s tím například v závěrečné misi, když na mě běžela opravdu horda nepřátel. Tak jsem je vyfuckoval, skočil do vody, obeplaval (Mark umí opravdu rychle plavat) a pokosil je zezadu :D Možnost využívání dopravních prostředků: veliké plus. Není nic lepšího než si zkrátit cestu v tereňáku anebo na voním skůtru. A že se najezdíte.

Grafika se mi opravdu líbila, už kvůli těm barvám. Vše krásně na animováno, vše se skvěle hýbalo, nejde nic vytknout. A hudba taky super. Staré elektronické pecky se výborně poslouchají při velkých přestřelkách. občas jsem se přistihl jak si nějakou broukám...

Pro: příběh, barvy, zbraně, grafika, hudba, dabing, hratelnost, léčení, vozidla, F jako fuck

Proti: hráč si musí zvyknout na prostředí, občas velice odolní nepřátelé, nemožnost sebrání nábojů od padlých bez vytrhnutí srdce

+20
  • PC 60
Když jsem se před lety do Blood Dragon pustil okamžitě po dohrání Far Cry 3, tak jsem se s tímhle DLC po první misi seknul. Je to nemlich to samé - úplně klasický Ubisofťácký reskin. Poslední měsíce jsem ale dohnal řadu 80's filmů a možná i díky moderní retro tvorbě jsem se zamiloval do synthwave hudby. Dlouho jsem žádné Far Cry nehrál a tak jsem si řekl, že bych mohl dát Blood Dragon druhou šanci.

Po dohrání ale musím konstatovat, že tohle DLC bylo takové... zbytečné. Až jsem si říkal, že kdyby tvůrci zůstali u vtipného "aprílovského" traileru, vůbec nic by se nestalo. Že je Blood Dragon přeskinovaná rychlokvaška je cítit z každého momentu a trochu mě mrzelo, že tím nejvtipnějším na celé hře je paradoxně její mnohými zmiňovaný tutoriál. Celá hra jakási parodie na osmdesátková filmová béčka a popkulturu. Čekal jsem ale asi trochu víc - víc toho humoru, víc odkazů. Ta hrstka osmi nepříliš nápaditých misí zabere zhruba 2-3 hodinky hraní a zbytek hry je jen nenápaditá openworld vata (lovení zvířat si tu naštěstí tvůrci odpustili). Core gameplay je chytlavý, ale celá hra je natolik osekaná a arkádová, že jsem z toho neměl kdovíjaký hlubší požitek. Ve výsledku by nejspíš hře prospělo, kdyby z toho udělali lineární střílečku.

A i to prostředí se velmi rychle okouká. Ostrov je ještě nudnější a generičtější jak ty ve FC3. Naštěstí není příliš velký a aktivit tam není zas tak moc, aby to začalo nudit. S interiéry je to podobné. Stále ty samé assety dokola bez nějakých zapamatováníhodných momentů. Ono i to, že je celá hra ponořená do neonového oparu či jak to nazvat je sice na první pohled originální, ale rychle to začne spíš nudit, protože všechno vypadá tak nějak stejně a není pořádně nic vidět.

Gunplay je ze začátku takový podivně tuhý a nepřátele jsou strašní bullet sponges, ale jakmile hráč vylepší zbraně - zejména jakmile dostane laserový upgrade na útočnou pušku, začne to být konečně zábava. Narozdíl od FC3 je zde levelování automatické a za každou další úroveň (1-30) dostane hráč fixně danou odměnu - od navýšení zdraví až po nové schopnosti.

A to by bylo tak nějak všechno. Hra toho moc nenabízí. Pár hodin pohodového střílení, béčkový příběh, troška humoru a hlavně obligátní dobývání pevností a sbírání collectibles. Je to docela stylové a hlavní mise mají fajnový hudební podkres. Základ slušný, nicméně nemůžu se zbavit pocitu, že to mohlo být s trochou tvůrčí snahy sakra zábavnější a osobitější.

Pro: parodie na 80. léta, hudba, humor, komiksové animace, F

Proti: pouhopouhý reskin, brzy stereotypní, obsahově, co se openworld prvků týče, poněkud prázdné

+18
  • PC 75
V temné budoucnosti, ve světě po atomové válce se hrdinný Rex Power Colt, kyberkomando IV. generace vydává se svým nejlepším přítelem do tajného vojenského zařízení na ostrově plném nepřátelských vojáků. Po nečekané zradě se bude muset postavit nejen mnohem vyspělejším vojákům V. generace, ale také místní nebezpečné fauně. Ne tohle není upoutávka na nejnovější film Jean- Clauda van Damma, to je shrnutí zápletky datadisku ke hře Far Cry 3. V Ubisoftu se rozhodli stvořit poctu akčním filmům z 80. let a hru, kde realizovali všechny nápady, které byly příliš přes čáru, divné, nebo hodně divné, přidali velkou dávku laserových paprsků a vznikl Far Cry blood dragon.

Autoři jsou plně vědomi potenciálu a kvality příběhu, takže vás s ním vůbec neobtěžují a nechají vás prostě volně pobíhat po ostrově, proti kterému je i ten nejhlubší deštný prales příjemnou turistickou destinací a vybíjet si svoji agresivitu v podstatě na všem co potkáte, případně například zkoumat rychlost šíření požáru. Rozhodně to není žádná procházka. Kromě všudypřítomných nepřátelských hlídek si musíte dávat pozor na místní faunu, která je ještě mnohem všudypřítomnější. Zvířata na tomhle ostrově mají do přátel člověka stejně daleko jako má Mortal Kombat 2 ke kvalitnímu filmu. Veškerá fauna na ostrově jde stručně charakterizovat takto: smrtící, svítící, velmi naštvaná. Jejich cíle jsou totožné s vašimi. Zabít všechno co se hýbe.
Hra je obtížná asi stejně, jako je uměřená a vážná. Brzy po získání schopnosti samoléčení (a že to je vcelku brzy) dokážete pobít prakticky libovolný počet nepřátel. Pomáhá to navodit ten správný pocit, že jste nezastavitelný hrdina, jako z vašeho oblíbeného akčního filmu. Takový frajer, který vyřídí robokopa mrknutím oka a terminátora zvládne mávnutím ruky. Jeho nepřátelé umírají sotva ho uvidí. Stinnou stránkou ovšem je, že hra postrádá něco jako pocit výzvy, nebo nutnost využívat stealth postup, ke kterému vás v úvodu nabádá.

Epileptikova noční můra
Co se grafiky a efektů týče, tak je hra daleko za hranicí kýče. Všechno stále svítí, bliká, září, vybuchuje… Prakticky každá přestřelka se zvrhne v ohňostroj. Dosti krvavý ohňostroj, mnohých se dotkne u srce. Doslova. Ostrov sám je pak dost ponurý a za večera nabízí romantické vyhlídky na záři hořících lesů a obrysy vědeckých základen zatímco se kolem rozléhá řev blood dragonů a zlých pštrosů.

Co se o hře rozhodně nedá říct, že by byla dlouhá. To je dobře, protože končí tak akorát, aby se hráč nezačal nudit. Ačkoli se dokáže Rex vypořádat třeba s tísícovkou kybervojáků naráz s jedním nepřítelem si poradit nedokáže a to je stereotyp.
Až na ostrově strávíte delší čas, dostaví se neodbytný pocit, že tam tak nějak není co dělat. Jistě můžete stále vyhlazovat místní mutantní živočišné druhy a neustále zachraňovat ubohé vědce (stejně se za chvíli nějak odpraví). Nebo můžete na ostrově pátrat po televizích oltářích, popřípadě zkompletovat svoji sbírku akčních filmů a navrch sesbírat všechny poznámky šíleného vědce. Proč? Jste za to odměňováni zkušenostními body, ale jiný význam to nemá. Je jich zbytečně moc. Zpočátku by to snad, pokud se budete hodně snažit, mohlo zdát zábavné, ale proč těch televizí hledat 30? A fakt že sám hlavní hrdina na toto téma sype jednu nespokojenou poznámku za druhou, to nezachraňuje.

Čím Blood Dragon získává plusové body, to je nadsázka a vtip (už jen tutoriál dokáže rozesmát). Kromě toho, že se hra nebere vážně, což by upřímně nedokázala ani, kdyby chtěla, protože vizuální stylizace spolu s příběhem a faktem, že za vámi stále běhají rozzuření dinosauři střílející lasery z očí, by jí snahu překazily. Hra vás zasypává různými odkazy na klasiky, na kterých jste vyrostli například Želvy ninja či Mortal Kombat.

S touhle hrou je to jako s laser plivajícím dinosaurem. Dokud je malý a roztomilý je sním zábava, ale když ho máte příliš dlouho, všimnete si, že to má své nedostatky.

Pro: atmosféra jako z béčkových akčních sci-fi 80. a 90. let, opravdu si připadáte jako nezničitelný kybervoják, nadhled a humor

Proti: stereotyp se dostaví, stealth postup ztratí smysl někdy po prvních 2 úkolech, vedlejší aktivity nejsou zrovna zábavné

+16
  • PC 60
Pamatuji si na oznámení které bylo 1. dubna. Hra zasazena na ostrov cyborgů a draků, vše v šílené barvě podkresleno hudbou a atmosférou 80. let. Každý si zprvu myslel jen, že je to apríl, přesto ale hra vznikla a vytvořila zajímavý odkaz na doby dávno minulé.

Ano humor a parodování akčních filmů se povedlo, a kdo to zažil tak pochopí a pobaví se. Spíš mi ale přišla poněkud nešťastná volba grafického stylu.Přišlo mi to jako bych viděl svět po požití LSD, a veškeré výbuchy a světla která se odehrávala na obrazovce, byla zkouškou jestli to přežiji bez toho, aby se ze mě stal epileptik. Zkrátka tento grafický styl mi nesedl vůbec.

Hratelnost není špatná, občas dobývání nepřátelských základen je i sranda, pokud si pomůžete Blood Dragonem, tak to za Vás vyčistí. Jindy lze potichoučku zlikvidovat posádku lukem a přepadem ze zálohy za pomoci nože. Hlavní mise jsou plné hlášek a humoru, tak ty je fajn hrát, jenže s vedlejší náplní hry už to skřípe. Kromě dobývání základen, jsou tu dva obligátní úkoly které jsou stále dokola buď někoho zabít nebo zachránit vědce. A to moc rozmanitosti nenabídne. Navíc v pozdějších fázích už jsou pro hráče nepřátele snadnou kořistí, a nepředstavují už takovou výzvu a riziko.

Blood Dragon je určitě nadprůměrná hra a stojí za zahrání, jen si myslím že hratelnost i grafický styl mohli být lepší. Občas mi přišlo že někteří lidi ji zbytečně nadhodnotili a dělali z ní něco co není.

+13