Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crysis Warhead

79
290 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
17.09.2008 PC
Vývojáři:
CryTek
Oficiální stránky:
https://www.crytek.com/games/crysiswarhead
Následovník Crysis s podtitulem Warhead vypráví paralelní příběh vojáka Psycha na druhé straně ostrova, který prožívá horké chvilky. K dispozici má několik nových druhů vozidel a zbraní. Hráč má možnost vyzkoušet si nový multiplayerový mód a užívat si ještě větší svobody než v prvním díle.

Titul je postaven na vylepšené a optimalizované verzi CryEngine 2 a klíčovou roli v hratelnosti na sebe opět vezme nanooblek s identickými možnostmi, které měl již dříve k dispozici spolubojovník Psycha - Nomád.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hodně už bylo řečeno, ale podle mě si Warhead nezaslouží vyšší hodnocení jako původní Crysis a zkusím vysvětlit proč.

Co mě nejvíc zklamalo, je absolutní nevyužití potenciálu paralelního vyprávění. Když už se autoři rozhodli k tomuto kroku, tak bych čekal, že to mají promyšlené. Když se díváte na film, který využívá poslední dobou docela populární techniku paralelního vyprávění z jiného úhlu pohledu, tak nejlepší okamžiky jsou ty, kdy se "nová postava" setká se "známou postavou" a vidíte celou scénu jejíma očima, v kontextu s "novými" událostmi (i když ve filmu většinou logicky ve formě jedné scény a 2 osudů). Crysis k tomu ale dokonce vybízí, Nomád se s Psychem v původní hře párkrát potká. Ve Warhead se dělá jako že nic. Přitom jsou to krátká setkání (autoři si v původní hře někdy až okatě dávali pozor, aby s vámi nikdo nešel a nekooperoval), která by do hry šla zakomponovat bez nudného znovu-hraní známých lokací.

Na druhou stranu autory trochu chápu - k tomu aby to fungovalo potřebujete možná trochu silnější příběh a hlavně vymodelovaný ksicht Nomáda. :)

Paralelní složka tedy nefunguje krom pár zpráv ve vysílačce vůbec. Což je škoda dvojnásob vzhledem k tomu, že tvůrci ve Warhead mají větší tendenci vykreslovat charaktery (i pomocí cut-scén a nepochopitelných audionahrávek :), za což je v akční hře můžeme i pochválit (kdyby se na to vykašlali, nikdo je peskovat asi nebude).

Jinak je to pořád poměrně zábavná akce s příjemným nano-oblekem. Zvýšil se poměr mimozemšťani:korejci, což mně osobně moc nevyhovuje, Far Cry/Crysis mě vždy víc bavil v džungli proti přesile vojáků/korejců.

Poznámka: Zmíněná mise na vlaku mi připadala jako normální "pojízdná" scéna jak to známe z mnohem starších her, stacionární zbraň a nekonečně nábojů - žádná novinka (závěrečná scéna CoD4 se mi líbila mnohem více).

Pro: Stále pěkná grafika, důraz na charaktery, Psycho je celkem fajn, místy pěkná hudba

Proti: Nevyužitá paralelnost, více mimozemśťanů, lokace se mi zdály místy nudné a horší než v původní hře

+34
  • PC 85
Původní hru jsem dojel čtyřikrát, Warhead dnes „pouze“ potřetí. I tak mě hra fakt chytla. Příběh datadisku Warhead se odehrává paralelně se základní hrou. Hrajete za Psycha a plníte úkol na druhé straně ostrova. Jsou tu i zmínky o Nomádovi (u Crysis to bylo zase naopak) a tak je tu vidět, že příběh datadisku byl promyšlený i předem, takže i to málo, co tam je, hezky do sebe zapadá. Vaším cílem je získat zásilku, na kterou dohlíží otravný korejský generál Lee. A to je vlastně celý. Příběh tedy opět hraje druhou roli.

Crysis Warhead je hratelnostně o mnoho vyladěnější. Nepřátelé vydrží už o mnoho méně (většinou tak 3-4 kulky do hrudi). Mise jsou lépe nedesignované, lineárnější a hlavně plné velmi intenzivní akce. Plížení si tady moc neužijete, snad jen v první a poslední misi a pak jen místy. Zde mi to právě díky nižší výdrži nepřátel ani tolik nevadilo. Hru jsem rozjel opět na Deltu (nejtěžší) a hra se dala projet v pohodě až na vlakovou misi. Tady nízká výdrž hráče opravdu nebyla na místě, jelikož se tam de facto nedalo krejt. Většinu jízdy jsem musel být zalezlý někde mezi vagónama a nemohl jsem vystrčit hlavu. To je snad jediná výtka.

Warhead obsahuje pár nových zbraní a pár nových vozidel. Žádná veliká variabilita, ale stačí to. Docela mě mrzelo, že tu emzáci přišli hned po druhé misi. Dle mého názoru se ale jejich (ne)inteligence zlepšila a narazíte i na více druhů. Největší svině byly „šaman-chobotničky“, které svým kámošům generovaly jakýsi druh štítu.

Jak jsem již říkal, mise jsou o mnoho lineárnější, více scriptované, a proto jsou hodně akční. Tady alespoň skripty tolik nehaprovaly jako u původní hry. Některé jsem si užil více, některé méně, ale vrchol celé Crysis série považuju poslední misi, která mixuje vše, co máme na této hře rádi. Plížení, intenzivní řežbu, nasranýho (dle jeho červené barvy) bosse a opravdu našláplou závěrečnou animačku. U původní hry mi hudba přišla jen nadprůměrná a tady je fakt skvělá. Jak na konci hry, tak ještě theme hrající při misi, kde se ledovou krajinou řítíte ve vznášedle. Při hraní původní hry se v poslední misi Nomád Psycha ptal, kde byl. Ten mu na to odpověděl: „To bys mi chlape nevěřil“ a až teď jsem si uvědomil, jak to zní srandovně.

Optimalizace zde byla o hodně lepší, než v původním Crysis. Závěrečná řežba v Dx9 (pod Dx10 se to místy trhalo a hlavně mi podivně doskakovaly textury) režimu jela kolem 25-30 fps na „fanatik“ detaily. To mě hodně překvapilo. Grafika je cca stejná. Dabing je jen lehce nadprůměrný, vyzdvihnul bych akorát sympatický britský akcent Psycha (který je na svoji národnost právem hrdý :)). Zkritizoval bych kratší herní dobu.

Památné herní momenty:
1. Jízda zamrzlou krajinou v doprovodu opravdu epické hudby
2. Lehce hororová část v zamrzlé lodi
3. Cesta zamrzlou jeskyní, kde hvízdal vítr
4. Mise na vlaku (na nižší obtížnost)
5. Závěrečný souboj s bossem a hlavně animačka


Verdikt: Crysis Warhead je o mnoho vyladěnější, než původní hra, leč o dost kratší a se slabším příběhem. Ode mě si odnáší pěkných 85%.

Mimochodem, všimli jste si v misi v dolu neviditelné (Cloak) žáby sedící na knize? Pokud ji seberete, Psycho něco zamumlá. Na internetu jsem si našel přesné znění: „It's Calmon! I've found him!“. Akorát netuším, o co jde. Pokud žábu odhodíte, bouchne jako granát. Easter Egg nejspíš.


Crysis Wars

Ve zkratce: Je to výborná MP hra, ve které se skvěle taktizuje díky možnostem nanosuitu. Crysis Wars se velmi podobá Battlefieldu co se stylu hraní týče. Bohužel poté, co zrušili můj oblíbený server OBOSITII, hra trpí nedostatkem opravdu kvalitních a vyvážených serverů (je to spíš hráči, než servery samotnými). K tomu je multiplayer o mnoho náročnější než SP hra a tak i na střední detaily pod Dx9 se občas dost seká. Proto jen 75%.

Pro: hratelnost, grafika, památné mise, design prostředí, intenzivní, optimalizace je lepší než u původní hry, konečně méně odolní nepřátelé

Proti: na mě osobně moc lineární, slabší příběh, chtělo by to víc lidských nepřátel, mise na vlaku při nejtěžší obtížnosti, je to docela krátké

+26
  • PC 80
Dle mého skromného názoru se domnívám, že přídavek k Crysisu (ve své době technologicky vymazlený počin) se nadmíru povedl. Leč mnoho nového nenabízí a jen dále rozvíjí prvky již obsažené v původní hře, tak v žádném případě neuráží, výborně baví a je stand alone.

Hodnotit grafickou stránku hry by se mohlo blížit rčení o nošení dříví do lesa, na tuto gamesu je radost pohledět a já v ní našel momenty, kdy jsem jen tak bloumal, kochal se nebo zasněně koukal do dálky. Avšak co by byla vizuální stránka bez pořádného hudebního doprovodu a zvuků jako takových? Zde je to vyřešeno skvěle a v určitých částech jde cítit tak trochu inspirace z filmového Predatora, hlavně když je možnost použít maskování u svého nano obleku. A to je jen čtvrtina z toho co tento fešný obleček, typický to prvek této série, nabízí a díky němu jsem ve hře zažíval situace plné legrace a pocitu neporazitelnosti. Oproti plné hře je příběh, tedy jestli se tomu tak dá říct, spíše takovou omáčkou kolem a mnoho nového se nedozvíte, ale je zde a nepůsobí nějak nuceně. K tomu si připočtěme staré známé matrixovské mimíky, nějaké ty těžší kreaturky, ovládání vozidel, nové prostředí (vypíchnout musím starý důl), ale i to známé a Korejce, kteří mnoho té inteligence nepobrali a vůbec jim někdy nepřišlo divné, že se jeho kolega hned vedle skácel k zemi s dírou v hlavě. A tak jedinou kaňkou na téměř bezchybném datadisku je jeho délka, ale na druhou stranu není možné čekat, že bude delší než Crysis nebo snad ano?
+26
  • PC 90
Takhle má vypadat pořádná FPS! Jde to i bez skriptů. Ať se jde Call of Duty zahrabat!

Oproti původnímu Crysis mi Warhead nabídl zcela jinou hratelnost. Ten tam je plíživý stealth postup s občasnými přestřelkami. Warhead je akční jízda, která ani chvilku nenudí. Prostě sundáte tlumič a jdete na lov. Asi tak jsem si připadal. Mise výborně střídají prostředí. Hra je řekl bych o něco těžší, ale to je jedině ku prospěchu. A nakonec finální mise, která byla jedním slovem skvělá. Tu jsem si opravdu užil se vším všudy až dokud nepadnul i ten defintivně poslední emzák. Skvěle Crytek!

Po prvním Call of Juarez už druhá hra, která mě v poslední době nadchla svým přístupem a zábavností.

Pro: Akce jako řemen!, skvělá hudba

Proti: Ani mě nic nenapadá

+19 +20 −1
  • PC 85
Projít si děj Crysis z pohledu Psycha? Proč ne, koneckonců byl snad nejzajímavější postavou v Crysis.

Crysis Warhead je v základě pouze Psychovou honičkou za ukořistěným mimozemským strojem, se kterým mu utíkají korejci, vedeni další zapomenutelným béčkovým velitelem. Od hráče se předpokládá, že prošel Crysis, což se ale dá čekat. Příběh tedy opět žádný zázrak, ale postačuje a navíc nabídne několik opravdu zajímavých scén (například utopení korejského důstojníka).

Postavy jsou tady v základě je dvě, Psycho a jeho bývalý kolega, se kterým nejsou zrovna v nejlepších vztazích, takže se kromě hlavní dějové linky rozjíždí i vedlejší, ve které se dozvídáme o jejich minulosti a dokonce i něco o Nomádovi, což rozhodně považuju za klad.
Jo a dál v jedné části postupujete se speciálním týmem, ke kterému si také dokážete udělat vcelku dobrý vztah = nejsou to jen bezejmená NPC, která neumí nic jiného než zavazet.

Nové zbraně a vozidla jsou jen kladem, na druhé straně část povinné dlouhé jízdy obrněným transportérem byla nejotravnější v celé hře, a jízda na vlaku nebyla nic jiného, než debilní quickload fest, než se člověk naučil pozice napřátel.

Crysis Warhead není lepší než Crysis, ale není ani horší, takže pokud máte po Crysis náladu na další, trochu akčnější porci, jděte do toho.
+18 +19 −1