Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Insurgency: Sandstorm

12.12.2018
25.08.2020
30.01.2024
85
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý díl taktické týmové akce Insurgency z roku 2014 zavede hráče opět na online bojiště moderní války. Stejně jako první díl, i Sandstorm se soustředí na hardcore hratelnost, kde ostražitost a týmová spolupráce hraje prim, což je největším lákadlem a odlišností oproti konkurenci. Hra také samozřejmě již nevychází z modu na Source enginu, ale nově běží na Unreal Enginu 4.

Základní hratelnost zůstává věrná svému předchůdci, ovšem nabízí spoustou novinek, z nichž nejvýraznější je přítomnost vozidel, které hráč může ovládat. Spolu s rozšířenou velikostí samotných map se tak hra více přibližuje například konkurenčnímu Battlefieldu. Nově přibyla i možnost upravit si vlastní postavu a to nejen co se oblečení a doplňků týče, ale dokonce i hlasu. Úprava zbraní je pak samozřejmostí.

Základní nabídku herních módů tvoří Push, Firefight a Skirmish, které jsou známy z prvního dílu. Novinkou je mód Arcade, který nabízí měnící se casual módy jako TDM a je v průběhu času obměňován. Nechybí ani kompetitivní 5v5 ranked mód a samozřejmě Checkpoint kooperace známa také z prvního dílu. Jak je ale u tvůrců z New World Interactive známo, i Insurgency: Sandstorm dostává aktualizace po vydání a nabídka obsahu se neustále rozšiřuje, přičemž přislíbena je i podpora modů.


Poslední diskuzní příspěvek

@DEU (19.11.2021 17:27): Ve všech víceméně, i v Domination, ale tam je to víc arkádovější. Ale i tam využívám toho dost, použití sekundárky pokud musim přebít, krycí palba, využití oslepujících granátů apod.

Zkus ten novej mod Ambush, o tom hráči píšou že je TRUE pro tuhle hru.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Od minulého dílu přibyly kosmetické úpravy postavy a podstatně víc zbraní a vylepšení. Lepší grafika je asi samozřejmostí. Pokud jste hráli předchozí Insurgency, budete takřka okamžitě doma. Vozidla si takřka vůbec neužijete, jsou snad jen na pár mapách a v pár režimech a jsou velmi snadným cílem.
Gunplay, zvuky, vyýkřiky a efekty střelby jsou na absolutní špici v rámci žánru, žádná hra se tomuhle ani neblíží. O to víc zamrzí, že některé herní režimy nedávají moc smysl a že hra až příliš používá killcam. Obdoba režimu "Conquest" obšlehnutého z Battlefieldu není tak zábavná. Mapy jsou totiž menší a místo respawnu je zcela náhodné, takže celý zážitek je velmi matoucí.
Hra dobře počítá s úhlovou vzdáleností výstřelu z hlavně, ale někdy to působí skoro uměle, jako když se kulky zarývají do zdi za nepřítelem. Zvláštní.

AI v kooperačním režimu dělá naprosto náhodné věci. Někdy vás sejme okamžitě během desetiny sekundy s otočkou, někdy vás desítky panáků nevidí ani na metr daleko. Celé je to matoucí a na nejtěžší obtížnost je obsazování bodů opravdu pomalé, takže pokud jste mrtví, klidně stihnete cigáro.

V kompetitivních režimech ale hra jednoduše exceluje. Jak jsem psal, výkřiky postav kolem vás někdy docela solidně nahrazují voice chat, protože jednoduše víte co kdo dělá a co se děje. A hlasy jsou nahrány perfektně. Chování zbraní, zvuky a střelba jsou no-nonsense, ostatní střílečky by se mohly učit. Se sluchátky s binaurálním zvukem jde o opravdovou slast. Přitom to všechno stále dost dobře vypadá. Hráčská základna je velká, takže není o čem váhat. Ideální poměr mezi realismem a akcí.

Pro: zvuky, zbraně a jejich chování, hlasy, kompetitivní módy

Proti: matoucí Conquest, podivný koop, noční mapy jsou proti hračům nepoužitelné, zbytečný killcam

+14
  • PC 100
Sandstorm mi takřka rozbil ostatní střílečky.
Ještě do nedávna jsem hrál GR: Breakpoint a ačkoliv jsem si to užíval, nešlo se zbavit pocitu jak nedovařený to je. Kupodivu... to si dovolím říct i této FPS řezničině, ale všechno hezky popořadě:

Začnu s tím, co mě prostě nadchlo, protože si to zaslouží jednoznačně přednost. Ještě, než na to fakt dupnu, zatím hraju jedině Domination, pač mě baví týmová hra a lze využívat hodně stealth a navíc to má skvělou dynamiku. Zvuky zbraní jsou muskulární, trhají uši a celé to působí dost nekompromisně. Být uprostřed palby, kdy hráči nemají tlumiče a sviští kolem vás nábojnice, které se tříští o všeljaký materiál (beton, plechy, dřevo), je jeden z nejintenzivnějších herních zážitků, se kterými jsem se kdy setkal. Který jsem kdy pocítil. Fyzicky. Na svým těle. Je to studená sprcha a veškeré ty CODka, Battlefieldy, Ghost Recony... působí jak omalovánky o proti Sandstormu. Fyzickej gunplay. Fyzickej a hmotnej zvuk.

Ten pocit když utíkám z bodu A do bodu B a najednou zčerná obrazovka. Můj charakter leží bez známky života. Působí to jako kdyby to byla skutečně konečná. Je to nekompromisní, absolutní blackout. Konec. Smrt prostě. Ten pocit když můj charakter schytá kulku, dvě a nasraně řve "fuck you, you motherffffucker!"... mám pocit, že každá nábojnice má opodstatnění. Nebo když hystericky řve uvnitř toho tornáda nábojnic a mezi tim s nim zdrhám do úkrytu. Kvůli tomuhle hraju hry, které dokážou ve mě vzbudit takovej imerzivní zážitek. Nepotřebuju aby hra působila realisticky. Jen aby ta fikce, ve které se to dění odehrává, působilo fyzicky a autenticky a... jako Sandstorm má opravdu autentickou simulaci takového zážitku.

Ten voice acting v téhlé hře je prostě slast pro uši. Když vojáci mezi sebou jen tak z ničeho nic komunikují, skrz ty vysílačky... chvíli mi to ze začátku vadilo, ale pak mi došlo, že ten strach a tu řezničinu z bojiště, perfektně ty uřvané a hysterické výkony, vykreslují a působí to přirozeně. To zejména i platí v případě, když do někoho hodím molotov. To jak řve.. aaaa, nepříjemné. Nebo když hodím k němu granát a jen slyším jak charakter druhého začne řvát "GRANÁTA!!!!".... saaaaaaakra, to je takovej absolutní náser!!! :D I ten voice acting pro ženské charaktery je skvělej a to platí i pro ten dialekt.

Je zde okamžitej "time-kill" na jednu, dvě rány a to platí pro každou zbraň. A zbraně v této hře působí jako fyzické objekty, né jako... fiktivní kurzor, který dělá pif paf. Samozřejmě, žádný "crosshair", plno detailů, je to hoooodně o cviku, zpětný ráz, spoustu manuálu co hráč musí vykonat (přepínat mezi jednotnou střelbou/plným automatem, manuálně měnit zásobníky apod.) a veškeré ty animace jsou znázorněný. Nejen graficky/vizuálně - ale i zvukově, takže je běžné že když mám zásobníky na vestě, tak si z té vesty vytáhne ten zásobník a můžu slyšet manipulaci s tou náprsní kapsou v plné kráse.

Taky miluju komunitu. Zatím jsem nenarazil na jediného toxického hráče a to mám nahráno cca 110 hodin. Hecuju se s ostatníma hráčema, děláme před každým bojem voloviny na startovní lajně. Taky jsem se tak v životě nenasmál, co se týče přezdívek. Já třeba používám nickname "Speed Milk" a když jsem se umístil v konečném hodnocení jakožto nejvíce vlajek/nejvíc zabití, tak mě tam doplnil hráč co se jmenoval "Nesquik"... nebo jsem nedávno hrál, skočil jsem z nějaké rampy a letěl vzduchem a sejmul mě týpek "Flying Death" :D :D ... nebo když nás tam rozdrtil v konečném bodování cápek s přezdívkou "Low Hanging Nuts" tak jsem musel pronést "damnn, this guy has for sure, some balls, yo" :D


... nicméně. Hra má i hafo věcí, co mi pijou krev. Já si žádnou kritiku u žádné hry neodpustím. Tak jdeme na to;


- Katastrofální optimalizace. Jako chápu, hraju na notebooku, ale dokážu hrát Breakpoint nebo Watch Dogs 2 na medium/vysoké. Tohle jedině na nízké a stejně mám brutální FPS dropy. Taky mi pije krev, jak mi hra často zamrzává pač internetové spojení i s tou skutečností, že mám internet v pořádku a můžu v klidu hrát jiné online hry. Menu nabíhá nekonečně dlouho a pokud chci si koupit oblečení, když se odpojím ze serveru... mám černou obrazovku. Bohužel, jedině restart funguje.
- Spawn systém v Dominaton je otřes. Buď uprostřed střelby, takže jste instantně mrtvý - nebo na konec mapy, takže běžet sto padesát metrů jen abych schytal kulku? I ty vlajky jsou divně rozložený. Zkuste proběhnout z jednoho bodu k druhému co je naproti přes silnici, okamžitě rána do hlavy - protože je zde i hafo hráčů, co rádi snipují. "Bab" je jednoznačně nejhorší mapa, co jsem kdy hrál. Běžet z bodu C k ostatním co jsou víc než 200 metrů vzdálený? Hahahahahah
- U některých zbraní mi pije krev, jak mají zamčené "atačmenty", takže si neužiju s mojí nejoblíbenější, Honey Badger pač NEMÁ extra magazín navíc. Pije mi i krev jak jsou zbraně bodovaný. Jakože... máte několik bodů, které můžete využít pro bouchačky, granáty, vylepšení apod.. pokud ty body utratíte, tak víc věcí nemůžete. Chápu to u optik a tak podobně, ale u zbraní? Ehhh...
- Vertikální audio. Zvuk je špičkovej, ale co se týče tohohle, tak by se to mělo opravit. Je to frustrující. Představte si, že jste v jednom patře a slyšíte jak někdo běží... nad váma, pod, vedle, naproti? Zní to stejně, takže se člověk nemůže orientovat. Nebo... zprava, zleva? Je to nevyvážený a dost kritický ve hře, která staví na ozvučení všeho.
- Je zde i herní měna. Smrdí mikro-transakcemi. Ty zde nejsou pokud já vím, ale za každej zápas, dostanete jenom kilo. Nutno podotknout, že pokud chcete nějakou stylovou mikinu, tak musíte dát 800. Takže je to dost velkej a mizernej grind. A věřte mi, mít dobrou kamufláž co ladí s prostředím, je dost kritický pro každej zápas. Jo a nejsou zde ani taktické hodinky na ruce? A taky, jak to že nemůžu vidět nohy mojí postavy během hraní?!
- Nepříjemná skutečnost je i to, že hráči tvoří stokrát vymazlenější, vymakanější herní módy a obsah, než samotný vývojáři. Nechápu to. Neberu argument protože peníze a bla bla...


.. v konečném výsledku si však dovolím říct, že se bavím královsky a pokud to takto půjde dál, vidím to tak, že do hry napumpuji dalších několik stovek hodin - kor když teprve zkusím i jiné herní módy a servery móderů. Pokud někdo chce hardcore FPS arkádu, Sandstorm je ta nekompromisní řezničina, jež dokáže vstříknout do žil neuvěřitelnou váhu imerzivního zážitku.
+12
  • PC 85
Po strávení několika desítek hodin na bojištích druhé světové války v Day of Infamy jsem se konečně dostal ke třetímu hernímu kousku. A musím podotknout, že jsem byl opět příjemně překvapen celkovým zpracováním hry. Pro ty, co hry od New World Interactive neznají, jde o studio vydávající taktické FPS. Stejně jako její dva předchůdci, staví hra na autenticitě, adrenalinové atmosféře a zejména na parádním ozvučením a v neposlední řadě na a vysoké obtížnosti. 

Sandstorm se odehrává na blízkém východě, kde proti sobě bojují dvě frakce - spojenci v podobě Security a teroriské nazývající se Insurgents. V obou frakcích naleznete ikonická zastoupení. Spojenecké řady se skládají například z jednotek NATO, amerického SOCOM a dále třeba ze spojenců z řad Iráčanů, Afghánců, Syřanů, Kurdů a dalších. Na straně teroristů bojujete za stoupence IS, Tálibánu, Al-Kájdy a dalších. Největší předností hry je zvuková kulisa. Ať už se bavíme o ozvučení při střelbe, kdy kolem vás létají projektily na všechny strany a rozbíjejí se o všemožný povrch, nebo o řevu vojáků, které pošlou dolu jeden či dva zásahy. Vojáci na sebe ve zdrzující atmosféře bitev freneticky hulákají skrz vysílačky i naživo. Když někdo dostane zásah molotovem, huláka na celou mapu několik sekund. Stejně jako například vaši spojenci hulákají GRENADE, když k vám přiletí granát, sprostě nadávají, když dostanou zásah a podobně. Nemluvě o realitě zvuků při bombardování nebo když si pořádáte o podporu útoku vrtulníkem. Tohle všechno nechává dnešní CoD, Battlefieldy a další AAA FPS daleko vzadu.

Stejně jako v Day of Infamy, hra s vámi nebude mít žádné slitování. Budete umírat, opravdu hodně, zpočátku až přespříliš. A v drtivé většině případů ani nebudete vědět, odkud vás protivník dostal. Budete dostávat zásahy RPG, granáty v době, kdy se ze všech sil snažíte převzít kontrolu nebo ubránit vámi kontrolované stanoviště, zásahy zezadu brokovnicemi, snipeři vás budou střílet jak lovci zvěř v lese. Zbraně ve hře působí poměrně realisticky. Hodně kopou, bude chtít cvik, než si na každou z nich zvyknete. Samozřejmostí je přepínání mezi jednotlivými výstřely nebo plně automatickou střelbou. Realisticky vypadá jejich přebíjení, kdy hráč buď přebije takticky nebo v klidu pomocí zásobníku vytaženého z vesty.

Za nevýhodu hry považuji, že se snaží tlačit hráče do mikrotransakcí. Zaplať pánbůh ale nejde o Pay to win model, takže všechna dostupná DLC můžete jakožto skiny směle vynechat. Můžete používat i vojenskou techniku, ale jen v některých módech a v omezené míře, protože jste velice snadným cílem pro nepřátelská RPG. Jak jsem vychvaloval zvuky na bojišti střelby a řev vojáků, kámen úrazu je ozvučení například chůze. Zní totiž naprosto stejně, ať protivník běží pod/nad vámi, vedle vás vlevo či napravo. Orientace dle tohoto je tedy dost obtížná. I přes tyto neduhy ale hodnotím hru víc než pozitivně.

Sandstorm je dobrá volba pro ty, kteří mají dost hraní AAA stříleček od Activision nebo DICE a chtějí zkusit větší obtížnost. Mapy jsou sice menší a na bojišti je méně hráčů, nicméně atmosférou strčí do kapsy i Conquest o 128 hráčích. Přeběhlíkům z Battlefield her ale doporučuji si hru nejdříve osahat v Co-op módech ve hře proti AI. Přece jen jde o skok v hratelnosti a zejména obtížnosti a toto je pro nacvičení a zvyknutí si na hru dobré. Poté už by vám nemělo nic bránit ponořit se naplno do hraní Versus a poměření sil s ostatními hráči. Já primárně hraju objectivy, a proto je mé KDR stále záporné. Nicméně Sandstorm je hra, kde mě vůbec nevadilo, že jsem zpočátku dostal deset killů a až ve druhé půlce kola začal zabíjet protivníky. Komunita je super, bez komunikace hra nemá smysl. Hlavně se s hráči hecujete, vtipkujete a podobně. Pokud něco děláte špatně, hráči vás upozorní a řeknou, co udělat jinak. Nebo vás pochválí, když něco uděláte hodně dobře. Například, když jsem byl dvakrát po sobě vyhlášen nejlepším hráčem kola, dostal jsem několik komplimentů do chatu. Za mě je nyní Sandstorm jasná volba pro několik následujících dní. Ta hra má kouzlo, které jsem dlouho hledal a mohu ji směle doporučit všem fandům taktických FPS.

Pro: zvuky a realističnost zbraní, atmosféra na bojišti, týmová spolupráce, netoxická komunita, špičkování

Proti: mikrotransakce, omezená vojenská technika, menší mapy a méně hráčů

+9