Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Insurgency: Sandstorm

12.12.2018
25.08.2020
kompatibilní
83
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý díl taktické týmové akce Insurgency z roku 2014 zavede hráče opět na online bojiště moderní války. Stejně jako první díl, i Sandstorm se soustředí na hardcore hratelnost, kde ostražitost a týmová spolupráce hraje prim, což je největším lákadlem a odlišností oproti konkurenci. Hra také samozřejmě již nevychází z modu na Source enginu, ale nově běží na Unreal Enginu 4.

Základní hratelnost zůstává věrná svému předchůdci, ovšem nabízí spoustou novinek, z nichž nejvýraznější je přítomnost vozidel, které hráč může ovládat. Spolu s rozšířenou velikostí samotných map se tak hra více přibližuje například konkurenčnímu Battlefieldu. Nově přibyla i možnost upravit si vlastní postavu a to nejen co se oblečení a doplňků týče, ale dokonce i hlasu. Úprava zbraní je pak samozřejmostí.

Základní nabídku herních módů tvoří Push, Firefight a Skirmish, které jsou známy z prvního dílu. Novinkou je mód Arcade, který nabízí měnící se casual módy jako TDM a je v průběhu času obměňován. Nechybí ani kompetitivní 5v5 ranked mód a samozřejmě Checkpoint kooperace známa také z prvního dílu. Jak je ale u tvůrců z New World Interactive známo, i Insurgency: Sandstorm dostává aktualizace po vydání a nabídka obsahu se neustále rozšiřuje, přičemž přislíbena je i podpora modů.


Poslední diskuzní příspěvek

Nepamatuju střílečku, kde bych měl vyloženě strach ze zbraní. Tahle hra co se týče gunplaye, působí fakt "fyzicky" a "hmotně".
Ty momenty, kdy má postava mluví a schytá ránu do hlavy a zčerná obrazovka. Dokonalej efekt toho, že jsem mrtvej. KAŽDÁ kulka má impakt. Kritickej.
Zvuk je mistrovskej krom pár drobností. Kulky sviští, a kor když jste uprostřed chaosu a slyšíte jak někdo kropí automatem o všechny možné objekty. Dá se to hrát rychle a i docela pomalu, pokud je člověk pozornej.
Miluju i oba dabingy pro proti-teroristickou jednotku/teroristy. Když třeba postava zabere území (víceméně hraju domination) tak se ještě směje, nebo když nepřítel jde zabírat území, hekticky a dramaticky křičí, že tu je nepřítel. Nebo když přežijete nějakou střelu, tak postava nadává a řve bolestí.

TOHLE jsou naprosto fenomenální detaily. Miluju tu hru. A lepším se, včera 15 killů a 10x jsem to schytal. A skvělá komunita. Touhle hrou jsem trefil jackpot.

Přebíjení zásobníků, způsob držení zbraně, a můžete i slyšet při výměně zásobníku jak si týpek hrábne ze své náprsní kapsy pro něj. Miluju to :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Od minulého dílu přibyly kosmetické úpravy postavy a podstatně víc zbraní a vylepšení. Lepší grafika je asi samozřejmostí. Pokud jste hráli předchozí Insurgency, budete takřka okamžitě doma. Vozidla si takřka vůbec neužijete, jsou snad jen na pár mapách a v pár režimech a jsou velmi snadným cílem.
Gunplay, zvuky, vyýkřiky a efekty střelby jsou na absolutní špici v rámci žánru, žádná hra se tomuhle ani neblíží. O to víc zamrzí, že některé herní režimy nedávají moc smysl a že hra až příliš používá killcam. Obdoba režimu "Conquest" obšlehnutého z Battlefieldu není tak zábavná. Mapy jsou totiž menší a místo respawnu je zcela náhodné, takže celý zážitek je velmi matoucí.
Hra dobře počítá s úhlovou vzdáleností výstřelu z hlavně, ale někdy to působí skoro uměle, jako když se kulky zarývají do zdi za nepřítelem. Zvláštní.

AI v kooperačním režimu dělá naprosto náhodné věci. Někdy vás sejme okamžitě během desetiny sekundy s otočkou, někdy vás desítky panáků nevidí ani na metr daleko. Celé je to matoucí a na nejtěžší obtížnost je obsazování bodů opravdu pomalé, takže pokud jste mrtví, klidně stihnete cigáro.

V kompetitivních režimech ale hra jednoduše exceluje. Jak jsem psal, výkřiky postav kolem vás někdy docela solidně nahrazují voice chat, protože jednoduše víte co kdo dělá a co se děje. A hlasy jsou nahrány perfektně. Chování zbraní, zvuky a střelba jsou no-nonsense, ostatní střílečky by se mohly učit. Se sluchátky s binaurálním zvukem jde o opravdovou slast. Přitom to všechno stále dost dobře vypadá. Hráčská základna je velká, takže není o čem váhat. Ideální poměr mezi realismem a akcí.

Pro: zvuky, zbraně a jejich chování, hlasy, kompetitivní módy

Proti: matoucí Conquest, podivný koop, noční mapy jsou proti hračům nepoužitelné, zbytečný killcam

+13