Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

FlatOut

77
329 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
05.11.2004 PCPS2Xbox
Vývojáři:
Bugbear Entertainment
Oficiální stránky:
https://web.archive.org/web/20140305174815…
FlatOut je arkádový závodní simulátor, jehož alfou a omegou jsou destrukce. Závody, v nichž je automobily možno značně znehodnotit, jsou doplněny nejedním typem klání ve stylu demolition derby. Hra je specifická animacemi, v nichž řidič opouští vozidlo čelním sklem poté, co se jím řízený vůz dostane do kontaktu s pevnou, nepoddajnou překážkou.

Vozidla, vyskytující se ve hře v šestnácti druzích, každé v pěti skinech, nápadných reklamními nápisy, si hráč postupně nakupuje a vylepšuje v kariérním módu. Startovní pole jednotlivé soutěžní události čítá vždy osm účastníků. Model poškození zahrnuje i prostředí – srovnat se zemí je možné např. kůlnu nebo plot –; co do fyziky vozu je systém propracovaný natolik, že z poškození je možno odhadnout, co a z jakého směru se s automobilem dostalo do kontaktu. Závodí se typicky na asfaltu nebo šotolině, v zimním prostředí na sněhu, a to na okruhu nebo v prostředí venkova, jehož dominantou je les. Vozidlům, která spadají především do kategorie muscle cars, lze měnit motor, převodovku, výfuk, tlumiče, brzdy, pneumatiky atp. Hře nechybí možnost automatického nebo manuálního řazení, nitro, skoky na horizontech a od vyznačené trasy méně se odchylující alternativní cesty, vedoucí kupř. nakládací rampou nebo kůlnou. Vedle kariéry jsou dalšími herními režimy nezávazný závod (Quick Race) a časová zkouška (Time Trial), kde se počítá jak čas kola, tak celkový čas.

Demoliční soutěže jsou ve hře zařazeny do bonusové třídy, která je spolu se standardní závody sdružující bronzovou třídou, na niž navazuje stříbrná a posléze zlatá třída, jezdci dostupná hned na začátku kariéry. Nejjednodušší z dvanácti destrukčních schémat – Demolition Dash – představuje kruhovou arénu, v níž se po nezbytné sérii nárazů vítězem stává ten, jehož auto vydrží pojízdné nejdéle. Před týž úkol soutěžící staví formát Circle of Eight, jenž na první pohled vypadá jako závod, ale závodiště je půdorysu „8“; podnik začíná být zajímavý ve chvíli, kdy poslední závodník na prvního začne ztrácet půl kola. Jiné nezávodní koncepce nacházejí původ v atletice – jsou založeny na katapultaci řidiče: hod oštěpem připomíná skok do dálky (Longjump), kdy se vůz rozjede proti nízké odolné překážce, za níž je písek s označníky vzdáleností; analogický skok do výšky (Highjump) se liší jen v tom, že před překážkou je skateboardová rampa a místo písku sítě; kombinací skoku do dálky a výšky jsou potom skok do terče – vertikálního (Darts) nebo horizontálního (Bullseye).

Hra podporuje multiplayer po lokální síti; po Internetu edici pro PC přinejmenším v původní verzi (bez patchů) hrát nelze. Zvláštní pozornost vývojáři věnovali analogovému ovládání (gamepad, volant) – potenciál jeho citlivosti hra umožňuje využít. Model fyziky člověka, který hra používá, je systém Ragdoll. Atmosféru hry dotváří licencovaný rockový soundtrack, v němž jsou více než jednou skladbou zastoupeny kapely Adrenaline, Amplifire, Central Supply Chain, Deponeye, Full Diesel, No Connection a The Killer Barbies.


Poslední diskuzní příspěvek

lseling: Tak souhlasit nemusíš, ale mě prostě jednička moc nezaujala. Zato dvojku jsem dohrál během pár dní.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tohle je ta pravá hra, když si někdo touží pořádně zařádit a vyplavit adrenalin. Ať už se pustí do závodů nebo do jednotlivých soutěží, obojí je skvělé.
Auta poslouchají na slovo, navíc je dobře poznat, po jakém povrchu jedete. S volantem se mně všechny dráhy jezdily parádně. A ta fyzika, ta nemá chybu!!!
Skoro všechno jde rozbourat, do cíle se dá dojet i s "vrakem", který má jen podvozek s hořícím motorem a zbytek rámu.
Hodně se ke hře vracím, protože i přes svoje stáří mně stále má co nabídnout. Co třeba zkusit překonat svůj rekord ve "skoku" do dálky?
Tak jedem!!!

Pro: Fyzika, jízdní model, demolovatelné okolí tratě, skvělá hudba, soutěže

Proti: postarší grafka, startování stabilně z posledního místa

+21 +23 −2
  • PC 65
Tady to začalo. Téměř neznámé finské vývojářské studio Bugbear Entertainment získalo díky dnes již profláklé sérii šílených arkádových závodů bezpočet fanoušků. Jasně, stalo se tak především díky druhému FlatOutu a jeho "rozšíření" Ultimate Carnage, ale bez jedničky by žádní následovníci nebyli.

Jednička je takový chudší příbuzný, lze si však osvojit základní herní principy, a ty pak naplno využít ve dvojce. Byl jsem zde vhozen do tvrdé reality a namísto naleštěných bouráků z Need for Speed jsem musel usednout za volant zrezivělých vraků těsně před odvozem na šrotiště, což je jeden z hlavních aspektů hry.

I nové součástky, které mému prdítku mohou trochu zvednout výkon, vypadají, že už byly několikrát použité v Demolition Derby. Navíc jich není mnoho, ale pro ježdění na zablácených okruzích to úplně stačí.

Vozy jsou rozděleny do tří kategorií, a to bronzové, stříbrné a zlaté a liší se nejen výkonem, ale samozřejmě i cenou, která se s každou novu kategorií zhruba zdvojnásobí. Já nedal dopustit na trojici Pepper, Fasthammer a Trasher, protože se mi líbil nejen jejich vzhled, ale i názvy.

Skvělým prvkem, který se moc často v závodních arkádách nevyskytuje, je výlet řidiče mimo vozidlo. Při tvrdších čelních nárazech je to opravdu efektní, bohužel se ale často stávalo, že se řidič prolétl i při nepříliš velkých nárazech zezadu či ze strany a to už tak skvělé nebylo. K jedničce se už asi nevrátím, protože dvojka poskytuje daleko více zábavy a lepší okruhy.

Pro: Pepper, zrezivělá vozidla, vylepšení, bláto, vylétávání řidiče

Proti: nezáživné okruhy, řidič vylétává až moc často

+15
  • PC 90
Znovudohrání prvních Flatoutů mě donutilo editovat koment a zároveň zvýšit hodnocení. Nedávno jsem si totiž uvědomil, že tahle hra je téměř dokonalá. Ano, není to NFS, kde ve 350 km/h otočíte auto o 360°, ale je to mix simulátoru starých amerických aut a hodně silné arkády. Všude se povídá, že druhé Flatouty jsou lepší než jednička. Já bych řekl, že nejsou o tolik lepší, spíš jiné. Tam kde FO2 sází na rychlé (a masakroloidní) závody na celkem jednoduchých (myšleno technicky nenáročných) tratích, FO1 sází zase na techniku jízdy v extrémě těžkých, zatáčkovitých a pomalých orkuzích. Auta a celkově všechny objekty se chovají mnohem reálněji (což mám rád), každý plot můžete roztřískat na polínka, kdejakou větev rozmlátit na kusy, sněhulákům padá i čepička s rukama, dokonce se najde místo, kde můžete projet rozestavěným barákem :-D. FO1 není ten typ závodů, kde stačí držet plyn a zatáčet, musíte brzdit, vychytávat otáčky motoru do zatáček apod.
Jako zápor hry bych uvedl nemožnost roztřískat auta tak, aby nemohly jezdit. Můžete jezdit i s hořícím motorem a jaksi-skoro-urvaným podvozkem, ale furt jedete. Nebo také časté vypadávání řidiče z kabiny (chápu ve stovce do stromu dobrý, ale když smikem beru zatáčku a zadkem ťuknu do šutru a vylítnu, to je moc...) Další chyby spočívají už pouze v systému hry (nemožnost mít v jedné kariéře víc jak jedno auto, apod.).
FO1 podle mě není pro každého, ale komu nevadí reálnější a techničtější závody, bude chrochtat blahem :-D

Pro: Model poškození, grafika, HW nenáročnost, soundtrack

Proti: Krátké

+14
  • PC 85
Tak Flatout doma nemám, měl jsem ho kdysi půjčený od kamaráda, ale stihl jsem ho přejet. Když jsem potom viděl druhý díl za necelé tři stovky, okamžitě jsem ho koupil.
První Flatout byl stejně zábavný jako dvojka, ale pokud si dobře vzpomínám, měl jiný princip získávání peněz. V jedničce se dávají prachy za zničení objektů na trati, zatímco ve dvojce za to dostanete ocenění buldozer a myslím že 3 stovky. Grafika je celkem dobrá, samozřejmě i nadupaný soundtrack. Povinnost pro každého milovníka závodních her.

Pro: Zábavnost, grafika, soundtrack, cena.

Proti: Asi nic. Všechno co téhle hře chybělo dotáhl k dokonalosti druhý díl.

+13 +14 −1
  • PC 75
Pěkné. Hra mě docela bavila. Od BugBearu to byla moje první hra. Můžete si zazávodit až na 39 tratích (u některých jsem se docela zapotil :) ). Dohráno za 3,5 hodiny. Nadupaná hudba od Amplifire, Whitmore nebo Full Diesel dodávají závodům správnou šťávu. A proč jsem nedal zelené hodnocení? No vadilo mi málo aut a vylítávání bylo časem otravné.

Pro: jízdní model, grafika,hudba

Proti: málo aut, vylítávání

+12 +13 −1