FlatOut je arkádový závodní simulátor, jehož alfou a omegou jsou destrukce. Závody, v nichž je automobily možno značně znehodnotit, jsou doplněny nejedním typem klání ve stylu demolition derby. Hra je specifická animacemi, v nichž řidič opouští vozidlo čelním sklem poté, co se jím řízený vůz dostane do kontaktu s pevnou, nepoddajnou překážkou.
Vozidla, vyskytující se ve hře v šestnácti druzích, každé v pěti skinech, nápadných reklamními nápisy, si hráč postupně nakupuje a vylepšuje v kariérním módu. Startovní pole jednotlivé soutěžní události čítá vždy osm účastníků. Model poškození zahrnuje i prostředí – srovnat se zemí je možné např. kůlnu nebo plot –; co do fyziky vozu je systém propracovaný natolik, že z poškození je možno odhadnout, co a z jakého směru se s automobilem dostalo do kontaktu. Závodí se typicky na asfaltu nebo šotolině, v zimním prostředí na sněhu, a to na okruhu nebo v prostředí venkova, jehož dominantou je les. Vozidlům, která spadají především do kategorie muscle cars, lze měnit motor, převodovku, výfuk, tlumiče, brzdy, pneumatiky atp. Hře nechybí možnost automatického nebo manuálního řazení, nitro, skoky na horizontech a od vyznačené trasy méně se odchylující alternativní cesty, vedoucí kupř. nakládací rampou nebo kůlnou. Vedle kariéry jsou dalšími herními režimy nezávazný závod (Quick Race) a časová zkouška (Time Trial), kde se počítá jak čas kola, tak celkový čas.
Demoliční soutěže jsou ve hře zařazeny do bonusové třídy, která je spolu se standardní závody sdružující bronzovou třídou, na niž navazuje stříbrná a posléze zlatá třída, jezdci dostupná hned na začátku kariéry. Nejjednodušší z dvanácti destrukčních schémat – Demolition Dash – představuje kruhovou arénu, v níž se po nezbytné sérii nárazů vítězem stává ten, jehož auto vydrží pojízdné nejdéle. Před týž úkol soutěžící staví formát Circle of Eight, jenž na první pohled vypadá jako závod, ale závodiště je půdorysu „8“; podnik začíná být zajímavý ve chvíli, kdy poslední závodník na prvního začne ztrácet půl kola. Jiné nezávodní koncepce nacházejí původ v atletice – jsou založeny na katapultaci řidiče: hod oštěpem připomíná skok do dálky (Longjump), kdy se vůz rozjede proti nízké odolné překážce, za níž je písek s označníky vzdáleností; analogický skok do výšky (Highjump) se liší jen v tom, že před překážkou je skateboardová rampa a místo písku sítě; kombinací skoku do dálky a výšky jsou potom skok do terče – vertikálního (Darts) nebo horizontálního (Bullseye).
Hra podporuje multiplayer po lokální síti; po Internetu edici pro PC přinejmenším v původní verzi (bez patchů) hrát nelze. Zvláštní pozornost vývojáři věnovali analogovému ovládání (gamepad, volant) – potenciál jeho citlivosti hra umožňuje využít. Model fyziky člověka, který hra používá, je systém Ragdoll. Atmosféru hry dotváří licencovaný rockový soundtrack, v němž jsou více než jednou skladbou zastoupeny kapely Adrenaline, Amplifire, Central Supply Chain, Deponeye, Full Diesel, No Connection a The Killer Barbies.
Momentálně hraji. Vypadá a funguje dobře. To zase bude o tom, mít co nejrychlejší auto a dostatek peněz. Ten design tratí a fyzika je ok.
Fyzikální engine je krása, jen se kvůli tomu nedá smysluplně hrát. Výkon vozidel je enormní na to, jak málo místa na tratích je. A kdekoli mimo vytyčený koridor tak snadno ztratím jízdní stopu, než se vymotám, jsou ostatní v trapu. Ale ty problémy mají samozřejmě i umělou inteligencí ovládaní soupeři. Potíž vidím částečně v plynulosti hry, nepodařilo se mi ji zvýšit. A hrát to jen pro rag doll efekt, dost divné. Vesměs tak hratelnost spočívá v tom, to uřídit pouštěním pedálu, věnovat se vybrání zatáček a naučení se stylu trati. Pak se to celkem dá. Všechny sněžné tratě jsou tu asi desetkrát obtížnější, než jakákoliv ve Frozen Drift Race. Ve výsledku mám ve FlatOut tak možná jen jednu oblíbenou mapu, kterou jezdím stále znovu. Silver, první řada, čtvrté políčko.
Kariéra celá dohrána. Super. Jen nelze vlastnit více aut současně. Každá další koupě je tudíž výměna, včetně hození do kanálu všech pořízených upgradů. Stejný systém nákupu a vylepšování vozů je i v Turbo Rally Racing. V průběhu hraní upřednostněny tyto modely, Bullet, Speedevil a Blade. Pokud bych chtěl vyzkoušet jízdu i s jinými, tak bych musel mít fakt mnoho financí, aby se mi to s lepšími díly vyplatilo. Rád jsem si hru zahrál, ale byla moc obtížná.
Fyzikální engine je krása, jen se kvůli tomu nedá smysluplně hrát. Výkon vozidel je enormní na to, jak málo místa na tratích je. A kdekoli mimo vytyčený koridor tak snadno ztratím jízdní stopu, než se vymotám, jsou ostatní v trapu. Ale ty problémy mají samozřejmě i umělou inteligencí ovládaní soupeři. Potíž vidím částečně v plynulosti hry, nepodařilo se mi ji zvýšit. A hrát to jen pro rag doll efekt, dost divné. Vesměs tak hratelnost spočívá v tom, to uřídit pouštěním pedálu, věnovat se vybrání zatáček a naučení se stylu trati. Pak se to celkem dá. Všechny sněžné tratě jsou tu asi desetkrát obtížnější, než jakákoliv ve Frozen Drift Race. Ve výsledku mám ve FlatOut tak možná jen jednu oblíbenou mapu, kterou jezdím stále znovu. Silver, první řada, čtvrté políčko.
Kariéra celá dohrána. Super. Jen nelze vlastnit více aut současně. Každá další koupě je tudíž výměna, včetně hození do kanálu všech pořízených upgradů. Stejný systém nákupu a vylepšování vozů je i v Turbo Rally Racing. V průběhu hraní upřednostněny tyto modely, Bullet, Speedevil a Blade. Pokud bych chtěl vyzkoušet jízdu i s jinými, tak bych musel mít fakt mnoho financí, aby se mi to s lepšími díly vyplatilo. Rád jsem si hru zahrál, ale byla moc obtížná.
Pro: Fyzika, jízdní model, demolovatelné okolí tratě, skvělá hudba, soutěže
Proti: postarší grafka, startování stabilně z posledního místa