Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tohle je ta pravá hra, když si někdo touží pořádně zařádit a vyplavit adrenalin. Ať už se pustí do závodů nebo do jednotlivých soutěží, obojí je skvělé.
Auta poslouchají na slovo, navíc je dobře poznat, po jakém povrchu jedete. S volantem se mně všechny dráhy jezdily parádně. A ta fyzika, ta nemá chybu!!!
Skoro všechno jde rozbourat, do cíle se dá dojet i s "vrakem", který má jen podvozek s hořícím motorem a zbytek rámu.
Hodně se ke hře vracím, protože i přes svoje stáří mně stále má co nabídnout. Co třeba zkusit překonat svůj rekord ve "skoku" do dálky?
Tak jedem!!!

Pro: Fyzika, jízdní model, demolovatelné okolí tratě, skvělá hudba, soutěže

Proti: postarší grafka, startování stabilně z posledního místa

+23 +25 −2
  • PC 75
První díl této legendární série od finských vývojářů jsem si zahrál až jako poslední. Zpočátku mi chvíli trvalo zvyknout si na zastaralou grafiku, ale po pár závodech jsem byl opět ve víru bláznivého ježdění, jehož primárním cílem je způsobit vašim protivníkům co nejvíc škody.

Narozdíl od dvojky a jejího remasteru jsou zde závody rozděleny do skupin Bronze, Silver a Gold. Obtížnost opět stoupá a ke konci už jde o docela výživnou zábavu s občas nejistým umístěním. Tratě jsou rozmanité. Budete se prohánět po polních cestách nebo asfaltkách v přírodě, ve městech, zavítáte na závodní okruhy a také do míst, která sužují šílené zimy. Zde budete závodit na zamrzlých cestách či dokonce přímo na ledu zamrzlých jezer.

Co se týče vašich vozidel, budete jezdit v typických amerických muscle kárách. Sice ne pod oficiálními názvy, ale můžete se těšit na pick upy alá El Camino, klasické supersporty ne nepodobné například Buickům ze 70. let, masivnějším vozům ze stejné doby nebo autům podobným ikonickým sporťákům z let 90.. Ozvučení je na svoji dobu parádní. Auta stylově duní a jejich zvuky budí skuečný respekt. Soundtrack je samozřejmě opět vynikající. Dvojku nepřekonává, ale remaster ano. Opět vás bude hnát vpřed rock, hardrock, punk, punkrock a podobně.

Teď k negativům hry. Vadilo mě, že v garáži můžete mít jen jedno auto, které se vám koupí nového automaticky smaže. Auta tedy nejdou prodávat, což je po utracení nemála peněz do jejich vytunění veliká škoda. Dalším neduhem je start závodu, který vás vždy odsune na poslední místo. Toho jsem ale paradoxně využíval. Vždy se mi vyplatilo se postupně propracovávat umístěním vpřed, zejména na tratích, které jsem do té doby neznal. Nebylo nutné napalovat rychlost na maximum, ale držet si na dojezd čelo závodu a ideálně v posledním kole je všechny předjet. Neměl jsem větší problémy umístit se na prvních třech místech. Po dohrání hlavního módu hry se můžete vrhnout na šílené destrukční závody v arénách a vylepšovat své výkony i zde. Ono rozštípat všechny protivníky dá zabrat. Flatout rozhodně doporučuji všem, hra je na téměř dvacetileté stáří i dnes dobrá.

Pro: auta, demolice, různorodost tratí, tratě na sněhu, soundtrack, ozvučení aut

Proti: jen jedno auto v garáži, po startu vždy pád na 8. místo

+22
  • PC 90
Znovudohrání prvních Flatoutů mě donutilo editovat koment a zároveň zvýšit hodnocení. Nedávno jsem si totiž uvědomil, že tahle hra je téměř dokonalá. Ano, není to NFS, kde ve 350 km/h otočíte auto o 360°, ale je to mix simulátoru starých amerických aut a hodně silné arkády. Všude se povídá, že druhé Flatouty jsou lepší než jednička. Já bych řekl, že nejsou o tolik lepší, spíš jiné. Tam kde FO2 sází na rychlé (a masakroloidní) závody na celkem jednoduchých (myšleno technicky nenáročných) tratích, FO1 sází zase na techniku jízdy v extrémě těžkých, zatáčkovitých a pomalých orkuzích. Auta a celkově všechny objekty se chovají mnohem reálněji (což mám rád), každý plot můžete roztřískat na polínka, kdejakou větev rozmlátit na kusy, sněhulákům padá i čepička s rukama, dokonce se najde místo, kde můžete projet rozestavěným barákem :-D. FO1 není ten typ závodů, kde stačí držet plyn a zatáčet, musíte brzdit, vychytávat otáčky motoru do zatáček apod.
Jako zápor hry bych uvedl nemožnost roztřískat auta tak, aby nemohly jezdit. Můžete jezdit i s hořícím motorem a jaksi-skoro-urvaným podvozkem, ale furt jedete. Nebo také časté vypadávání řidiče z kabiny (chápu ve stovce do stromu dobrý, ale když smikem beru zatáčku a zadkem ťuknu do šutru a vylítnu, to je moc...) Další chyby spočívají už pouze v systému hry (nemožnost mít v jedné kariéře víc jak jedno auto, apod.).
FO1 podle mě není pro každého, ale komu nevadí reálnější a techničtější závody, bude chrochtat blahem :-D

Pro: Model poškození, grafika, HW nenáročnost, soundtrack

Proti: Krátké

+15
  • PC 65
Tady to začalo. Téměř neznámé finské vývojářské studio Bugbear Entertainment získalo díky dnes již profláklé sérii šílených arkádových závodů bezpočet fanoušků. Jasně, stalo se tak především díky druhému FlatOutu a jeho "rozšíření" Ultimate Carnage, ale bez jedničky by žádní následovníci nebyli.

Jednička je takový chudší příbuzný, lze si však osvojit základní herní principy, a ty pak naplno využít ve dvojce. Byl jsem zde vhozen do tvrdé reality a namísto naleštěných bouráků z Need for Speed jsem musel usednout za volant zrezivělých vraků těsně před odvozem na šrotiště, což je jeden z hlavních aspektů hry.

I nové součástky, které mému prdítku mohou trochu zvednout výkon, vypadají, že už byly několikrát použité v Demolition Derby. Navíc jich není mnoho, ale pro ježdění na zablácených okruzích to úplně stačí.

Vozy jsou rozděleny do tří kategorií, a to bronzové, stříbrné a zlaté a liší se nejen výkonem, ale samozřejmě i cenou, která se s každou novu kategorií zhruba zdvojnásobí. Já nedal dopustit na trojici Pepper, Fasthammer a Trasher, protože se mi líbil nejen jejich vzhled, ale i názvy.

Skvělým prvkem, který se moc často v závodních arkádách nevyskytuje, je výlet řidiče mimo vozidlo. Při tvrdších čelních nárazech je to opravdu efektní, bohužel se ale často stávalo, že se řidič prolétl i při nepříliš velkých nárazech zezadu či ze strany a to už tak skvělé nebylo. K jedničce se už asi nevrátím, protože dvojka poskytuje daleko více zábavy a lepší okruhy.

Pro: Pepper, zrezivělá vozidla, vylepšení, bláto, vylétávání řidiče

Proti: nezáživné okruhy, řidič vylétává až moc často

+15
  • PC 85
Tak Flatout doma nemám, měl jsem ho kdysi půjčený od kamaráda, ale stihl jsem ho přejet. Když jsem potom viděl druhý díl za necelé tři stovky, okamžitě jsem ho koupil.
První Flatout byl stejně zábavný jako dvojka, ale pokud si dobře vzpomínám, měl jiný princip získávání peněz. V jedničce se dávají prachy za zničení objektů na trati, zatímco ve dvojce za to dostanete ocenění buldozer a myslím že 3 stovky. Grafika je celkem dobrá, samozřejmě i nadupaný soundtrack. Povinnost pro každého milovníka závodních her.

Pro: Zábavnost, grafika, soundtrack, cena.

Proti: Asi nic. Všechno co téhle hře chybělo dotáhl k dokonalosti druhý díl.

+13 +14 −1
  • PC 75
Pěkné. Hra mě docela bavila. Od BugBearu to byla moje první hra. Můžete si zazávodit až na 39 tratích (u některých jsem se docela zapotil :) ). Dohráno za 3,5 hodiny. Nadupaná hudba od Amplifire, Whitmore nebo Full Diesel dodávají závodům správnou šťávu. A proč jsem nedal zelené hodnocení? No vadilo mi málo aut a vylítávání bylo časem otravné.

Pro: jízdní model, grafika,hudba

Proti: málo aut, vylítávání

+12 +13 −1
  • PC 85
Tahle hra mě ze začátku nebavila. Vždy jsem jezdil jak s tankem a vylítaval. Nešla mi.
Jednou jsem se ale rozhodl si jí zahrát znova a už normálně (po tom, co jsem dohrál Dvojku).
Hra je dobrá, složitá, a je reálnější než dvojka :) Destrukce je dobrá, mapya tratě skvělé. Zajimavé a dobré jsou i kola, kde střílíte řidiče. AI je docela chytré a nedělá moc chyb. Soundtrack je úžasný.
Mínusem je multiplayer, který není povedený. Možnost hraní po internetu chybí.

Pro: Destrukce, hudba, grafika, mapy

Proti: Divný multiplayer

+10 +11 −1
  • PC 90
Další z mála nezapomenutelných her, na které budete rádi vzpomínat. Dlouhé hodiny trefování řidiče přes skokánek co nejvýš je jeden z vrcholů herních zážitků.
Po znovuzahrání nemůžu pochválit zvuk aut, ale to je asi tak jediná výtka.

Ale za ten stresový pocit v posledním kole, kdy máte naprosto rozbité auto, které sotva jede a bráníte rychlejšímu kolegovi předjetí a získání titulu za to rozhodně stojí!! Pokud teda nevyletí do cíle první řidič a až pak auto, to se pak titul nepočítá ...

Pro: Model poškození, šílená řežba, touha vyhrát, zábavné minihry

Proti: zvuk aut, tuning nejde vidět vizuálně, trochu divná fyzika řízení, neustálé vylétávání řidiče předním oknem.

+8 +9 −1
  • PC 70
Strhující automobilová mlátička. Flatout 2 hrajeme každý rok na lan party a člověk má občas chuť kamarádům ublížit :D Flatout 1 se dá odjet za 1 odpoledne a pěkně se u toho odreagovat.
+8 +9 −1
  • PC 60
Předchůdce mé nejoblíbenější závodní hry je sice dobrá závodní hra, jenže je ostatním závodům moc podobná což je pro mě opravdu velké negativum. Je sice hodně arkádová ale platí zde mnou neoblíbené a hodně obvyklé pravidlo: jedna malá chyba a závod můžete restartovat.

Destrukce je obstojná, grafika ujde a soundtrack taky. Hratelnost je, jak už jsem zmínil, trochu slabší, přesto mě ale většinu času hra bavila (dohrání všech tří pohárů mi trvalo čtyří a půl hodiny a stačilo mi to). Přestože kladné věci převažují, tak se už k prvnímu dílu asi nikdy nevrátím, vrámci závodních her ale doporuřuji.

Pro: destrukce, dostatek okruhů, tuning, soundtrack, slušná hratelnost

Proti: podobost s ostatními závodními hrami které ale osobně moc nemusím

+6 +10 −4
  • PC 70
Zatraceně dobrá hra, ale pořád ještě nic speciálního - to až FlatOut 2 udělal z FlatOutů polokult. Na druhou stranu nebyl FlatOut tak přeplácaný některýma blbinama (co se týče "závodních" disciplín) známýma z dvojky. Myslím.
+2 +8 −6
  • PC 80
Vynikající model poškození a "interaktivní" prostředí kolem tratí dává závodní hře nový rozměr. Neuvěřitelná zábava hlavně v multiplayeru.

Pro: Model poškození, multiplayer

-10 +3 −13
  • PC 70
Vcelku dobrá hra se skvělou grafikou. Líbila se mi i hudba. Co se mi ale nelíbilo bylo vylítávání. A taky bych vytkl málo aut.

Pro: grafika, cena, hudba

Proti: málo aut, vylítávání

-14 +3 −17