Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

FlatOut 2

Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.06.2006
Vývojáři:
Bugbear Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.strategyfirst.com/games/1433-fl…
Závodní titul FlatOut, jenž se hráčskou obec snažil oslovit na četné destrukce připraveným fyzikálním modelem, demoličními derby a soutěžemi ve „vystřelování“ řidiče zpoza volantu, se po necelých 20 měsících dočkal pokračování. FlatOut 2 se drží nastaveného trendu; zážitkům z první hry přidává především propracovanější kariérní mód, osobnější charakter závodů a jejich větší spád. Hra, která sérii posunula do více arkádových vod, je význačná tím, že vozidla, jejich vylepšení, tratě a soutěžní schémata, jež obsahuje, není potřeba postupem v kariéře ani nijak jinak odemykat.

Zatímco předchůdce hráče ve všech částech kariéry usazoval za volant vozidla, které už by technickou kontrolou prošlo jen stěží, ve FlatOut 2 se tak děje jen v její první části – ve třídě Derby. Na třídu Derby, jejíž vozy si mohou dovolit i méně movití zájemci, navazují třídy Race a Street. Po vzoru předchozího titulu tyto tři závodní třídy doplňuje bonusová kategorie, jež představuje zastřešení všech ve hře přítomných demoličních a kaskadérských disciplín – původních, které ovšem prodělaly změnu pravidel, i nových. Do takových soutěžních událostí patří proskakování hořícími kruhy, dělání žabek na vodní hladině, trefování karet ve vertikálně postaveném vějíři či střelba na basketbalové koše nebo do obří fotbalové brány, kterou kryje pohyblivý mechanický brankář.

Klíčovou roli v úspěšnosti kariérního postupu hraje, podobně jako v případě hry FlatOut, vylepšování vozidel, jichž je tentokrát hráči umožněno vlastnit více současně. Zasahovat lze do motoru, převodovky, výfuku, tlumičů, pneumatik i dalších komponent motorového vozidla; zcela specifickou oblastí jsou úpravy odolnosti – vyztužení nejvíce pomáhá v kláních typu demolition derby, v řádných závodech kvůli zvýšení hmotnosti naopak může být na obtíž. Vedle toho, že společným jmenovatelem všech vozů již není náhon na zadní nápravu, je oproti úvodnímu dílu série novinkou fakt, že auta lze i na okruzích zničit úplně – připravit se o možnost dojet do cíle.

V každém z šesti různých prostředí, jejichž variabilita je zvýšena nejednou denní dobou, herní svět nabízí trojici tratí, které jsou plné zkratek a poddajných překážek, za kontakt s nimiž hráč získává nitro. Některé lokace, převážně ty přírodní, jsou bohaté na možnosti vzdálení se od středu vyznačené cesty, jiné, zejména ty, jež lze charakterizovat jako situované do městské zástavby, opouštění koridoru velmi omezují. Na startovním roštu se vždy sejde osm závodníků, kteří se kromě toho, že mají svá jména a obličeje, prezentují vlastním přístupem k závodění: najdou se mezi nimi tací, kteří se soustředí ryze na vlastní umístění na výsledkové listině, ale i takoví, kteří si jedou hlavně zademolovat.

Vlastností multiplayeru zůstal limit osmi hráčů, opuštěna však byla restrikce na lokální síť. Ve srovnání s prvním dílem ke katapultaci řidiče v běžných závodech dochází zřídkakdy. Hráč má nově možnost sledovat děj hry z kapoty vozu. Do soundtracku v souladu s předchůdcem své skladby prosadily rockové kapely; více než jednoho zastoupení přitom dosáhly celky Alkaline Trio, Audioslave, Fall Out Boy, Nickelback, Papa Roach, Wolfmother, Yellowcard a sólista Rob Zombie.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Nevím, možná se to začne stávat pravidlem, že simulaci závodů budu vždy začínat druhým dílem :-) Po DiRTu 2 jsem tedy dohrál i druhý díl tohoto arkádového závodění, které se nedá označit jinak něž šílenější nad samotnou šílenost, připomínající mi nejvíce Destruction Derby, jež svého času bylo také ultimátní zábavou a lunetikem na kolečkách v jednom. Hlavním důvodem proč jsem se rozhodl tuto hru hrát bylo doporučení uživatele Chucka (ano, z naší drahé Databáze her – důkaz, že systém funguje) a multiplayerová klání, která jsou samostatnou kapitolou hry (a oproti singleplayeru také nesrovnatelnou zábavou).

Sigleplayer, kde jen začít. Hudba = výborně vybraný soundtrack, který podkresluje skvělý pocit z rychlé jízdy, ženoucí správný adrenalin do žil. Na druhou stranu se ale po nějaké době oposlouchá a začne trochu vadit, hlavně tedy při disciplínách. A tu je podstatné plus Flatoutu 2 - neskutečně výborně promyšlené disciplíny, kdy musíte tlačítkem vystřelit řidiče svého auto skrz přední sklo do karet, kuželek nebo koše, a které jsou na tolik k nasrání, že jsem je tak dlouho opakoval, než jsem dosáhl na příčku nejvyšší. Samotné závody se dělí do tří obtížnostních skupin, kde první slouží spíše jako trénink, je jednoduchá a po určité době nudná, protože stále bez problémů vyhráváte. Ve druhé začíná přituhovat, ale ve většině případů je to boj proti dvěma - třem soupeřům (Jacku Bentonovi, Jasone Walkerovi a Sofie Martinezové). Martinezová je ve třetí skupině snad neomylná, velmi obtížně porazitelná a v podstatě skutečná výzva. Tady se konečně dostávají na řadu um a zkušenosti, které se nejlépe zužitkují v multiplayeru. Po grafické stránce je hraní lahůdkou a spolu s rozmanitými tratěmi a destrukčním modelem plynule dotváří to nejlepší, co se ve hře vyskytuje. Chování závoďáků je (jak jinak) arkádové, někdy plavou, nedotáčí, přetáčí a chvilku potrvá, než si člověk zvykne.

Pár vad na kráse přesto ještě musím doplnit. Po nějaké době prudí stereotyp a také je tu možnost infarktu, když vedete poslední kolo do cíle a ejhle tu tam kláda, špulka nebo i ten blbý kužel. Ale jinak je to masakr, především s živými protivníky a kolegy zde na DH.

Pro: grafika, hudba, auta, hratelnost, multiplayer

Proti: stereotyp, někdy obtížnost

+42+42 / 0

Co napsat o druhém Flatoutu? Nejzábavnější závodní hra? Možná. Nebo spíše určitě! Strhující hratelnost společně z ničivou jízdou a slušným vozovým parkem dělá tuto hru asi opravdu nejlepší. Jiné závodní hry, do kterých výrobci cpou jako o závod rádoby cool super in gangsta pouliční atmosféru a tuning, můžou sklonit hlavy před králem závodních her. Žádní teplí šampóni v galatách jak pytle od brambor, rozbité káry, surová jízda (natlač soupeře na strom a sežere dvě tuny asfaltu či hlíny vlastní držkou) a rozbíjení všeho co příjde pod kola vašeho plechového oře. To se mi líbí. Prostě ukaž jak umíš jezdit a ne jak moc máš pomalovanou káru. K tomu ježdění, je potřeba říct, že Flatout je sice arkáda, ale to neznamená, že projedete celou hru na plný plyn. Zvlášť v lese to třeba klouže a vynáší jak hovado.
Dále je třeba říct, že koupí Flatoutu kupujete vlastně hry 3:
-závodní
-destruction derby (arény)
-a sérii bláznivých hříček s vystřelováním řidiče skrz čelní šíbu

Další věcí která tuto hru dělá vyjímečnou je soundtrack! Rob Zombie, Megadeth a další, odvazové pecky, které do hry opravdu sednou jako prdel na mísu!
Flatout 2 je závodní hra v krásné grafice a se znamenitou hudbou, které opravdu, ale opravdu nic nechybí.

Pro: Grafika,soundtrack a vůbec všechno.

Proti: Nic?

+34+34 / 0

Pořádná závodní arkáda s perfektním modelem poškození, vynikající grafikou a hodně slušným hudebním doprovodem. Kdysi jsem ji koupil u ABC za 50kč a určitě toho nelituju, protože se podle mě jedná o nejlepší závodní hru vůbec. Hra se dělí na klasické závody, derby kde jde o to zničit vůz protivníka a na minihry nebo také akrobacii.

1) Klasické závody určitě každý zná, avšak zpracování ve flatout je svým způsobem originální. Během závodu jdou zničit auta jak vaše, tak i oponentů. Každý náraz do protihráče je oznalčen cool hláškou a způsobí mu určité poškození, či dokonce auto zničí. Při prudším nárazu kokonce řidič vyletí z auta, naštěstí se ale ještě pokračovat dá. V závodech vyhráváte peníze, za ty pak můžete auta vylepšovat či kupovat nové (později můžete i auta prodávat)

2) Derby je souboj na život a na smr kde je vaším úkolem zničit auta všech protihráčů (nebo počkat až se zničí sami :)). Na výběr je z několika map a je potřeba je vyhrát pro dokončení hry

3) Minihry jsou takovou specialitou flatoutu. Můžete střílet panáka do výšky, zahrát si kuželky, fotbal a mnoho dalšího. V kampani se moc nevyskytují.

FlatOut 2 je pro mě osobně nejlepší závodní hra, a to díky super hratelnosti, hezké grafice a hudbě, multiplayeru či tuningu. Od roku 2006 se žadné hře nepodařilo udělat alespoň sovnatelné závody a jediné co ji překonalo je její pokračování, Ultimate Carnage

Pro: Hratelnost, fyzika, grafika, model poškození, soundtrack, minihry, derby.....

+32+32 / 0

Závodní hry obecně moc nemusím, jelikož hrát o to, kdo bude rychlejší, mi přijde tak nějak nudné. Když jsem ovšem zaslechl, že existuje hra, kde vyhrává ten, kdo je rychlejší a zároveň u toho co nejvíc šrotuje auta soupeře, zbystřil jsem a chtěl se s hrou okamžitě seznámit. Stalo se a já měl konečně závodní hru, jejíž originální myšlenku jsem tak dlouho hledal. Byl jsem nadšen modelem poškození, bombastickými destruktivními zvuky, především pak řevem řidiče, který prolétne čelním sklem a nejvíce tou originální myšlenkou, jak dát závodní hře takovou šťávu.

Pro: destruktivní styl a tím více zábavy, slušná grafika

+27+31 / -4

Arkádové závodění, které je přístupné takřka každému, díky nízké ceně a nenáročné (ale stále velmi hezké) grafice.
Tratě jsou navrženy tak, aby si hráč mohl zvolit, zda chce radši riskovat průjezd o něco kratší, ale zato nebezpečnější cestou, nebo se v pohodě svést tou delší.
Když však dojde na nejhorší a auta se střetnou, mají vývojáři z Bugbear přichystán perfektní fyzikální a destrukční model. Pneumatiky kolem trati tak odlétávají společně s kusy aut a po nárazu do stromu se vámi vybrané alterego dokonce podívá i ven z auta, aby si zažilo svůj letecký den.
Jedinými pihami na kráse jsou pro mě akrobatické disciplíny, kdy odpalujete řidiče do výšky či jím střílíte góly. A druhou vadu představuje český překlad s poměrně trapnými vtípky a "hustým" slangem.

Pro: fyzikální model, tratě, optimalizování, pěkná grafika

Proti: trapné vtípky, "akrobacie"

+21+21 / 0