Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

7 Days to Die

Nehotová verze
13.12.2013
28.06.2016
kompatibilní
74
41 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

7 Days to Die je unikátním mixem open world hry, akce z první osoby, survival hororu, tower denfense a nechybí ani rpg prvky. Stejně důležitou roli jako jen boj, bude hrát i prozkoumávání herního světa, crafting nebo vývoj postavy. Ve své podstatě výrazně připomíná mix her DayZ a Minecraft a na ně odkazující především zombie, hra pro více hráčů, tažení či voxelová grafika.

Hra se odehrává v blízké budoucnosti, po třetí světové válce, kdy se Země ocitá v troskách. Neznámý virus navíc začíná měnit zbytky přeživších na armádu bezmyšlenkovitých věčně nenasytných zombie. Hráč se ocitá v kůži jednoho z přeživších, v oblasti Navezgane County Arizona a vaším úkolem bude, jak jinak než přežít a vypátrat pravdu ohledně nebezpečného viru.

Samotná hratelnost, jak již bylo naznačeno, pramení nejen z putování zemí, která nabízí hory, lesy, města, pouště, ale i ve vytváření surovin nutných ke přežití. A je nutné mít na paměti, jakou důležitou roli hraje prvek času. Ve dne jsou zombíci víceméně neškodní, během noci ale vypukne nefalšované peklo, takže budete muset velice pracně chránit svoje území. Prostředí je navíc plně zničitelné a zombíci vnímají i pachy nebo vibrace, což ale můžete použít i proti nim.

7 Days to Die běží na enginu Unity 3D a na rozdíl od vzpomenutého Minecraftu disponuje přece jen vyhlazenější grafikou. Hru bude možné hrát nejenom v singleplayeru, ale i v kooperativním módu či klasickém multiplayeru. Ten dokonce nabídne i možnost hrát za zombie, chybět nebude ani generator map.

Hra je aktuálně v Alpha fázi a postupně do ní přibývají různé prvky a vylepšení.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Je až k neuvěření jak tahle hra odlišná v singlu a v coopu. Když ji hrajete sami, je pocitově nárocnější, temnější, děsivější a taková... opuštěnější, a když o hře nevíte vůbec nic tak i o poznání nudnější. Hra vás prostě vrhne do světa bez přípravy a už si prý máte hrát. No to je pěkný ale já vůbec nevím jak..

V coopu je to úplně jinej a řekl bych lepší zážitek. Všechno je růžovější, stackování materiálu už není taková otrava a když to s vámi hraje zkušenější hráč tak dostanete alespoň tutoriál. V takovém případě už je člověk ochoten dát hře víc času. Každý sedmí den je Blood Moon, což vlastně znamená že sedmou noc v týdnu jsou zombíci rychlejší a agresivnější. V singlu si takovej den čekáte na vysoký budově několik minut než se zas rozední. V coopu děláte to samí, ale můžete si alespoň povídat. A to je celkově pro mě problém. Přes noc tu prostě nejde spát (nebo minimálně nevím jak). Vyjít v takovou chvíli ven je šílenost. Tak prostě každou noc chodíte jen tak po základně, protože prostě nic jiného dělat nejde.

Celkově v zato má hra co nabídnout, ale je toho celkem málo a když už tak to není zrovna dobře zapracované. Pokud ale znáte alespoň ještě někoho kdo s vámi bude hrát, tak zas tolik neprohloupíte.

Pro: Je to zábava

Proti: Je to zábava jen kvůli nedopracovanosti

+11
  • PC 75
Survival s prvky craftingu vyházející z her DayZ a Minecraft je i po sedmi letech stále ještě v předběžném přístupu ve fázi Alfa. Je ale potřeba si uvědomit jak malý tým na hře pracuje. Jste vrženi do světa v blízké budoucnosti, kdy byla po třetí světové válce jeho drtivá většina zaplavena neznámým virem, který téměř všechny obyvatele přetvořil na krvelačné zombie. Sami a nebo se spoluhráči se budete snažit přežít čehož docílíte stavbou vašeho obydlí, jeho vylepšováním a dále prozkoumáváním okolí, shromažďováním komponentů, materiálu a v pozdější fázi hry i střelných zbraní a dopravních prostředků.

Alfou a omegou hry je zničitelné prostředí. Všechno se dá buď rozbít, nebo vytěžit a v případě vašeho obydlí také opravit. Na mapě se nacházejí různé biomy, do kterých se budete vypravovat pro konkrétní komodity. Například v poušti seženete nejvíce surovin pro výrobu pohonných hmot, v travnatém pásmu pro změnu v dolech například kov nebo hlínu. V zimní oblasti budete více chráněni proti nepřátelským hordám, ale za cenu složitějšího přístupu k jídlu a teplu. Při vašem putování po okolí se budete muset bránit okolním zombiím, ale i místní fauně přetvořené rovněž na démonická stvoření. Potkáte například velmi agresivní psy nebo medvědy, kteří pod vlivem zla vydrží mnohem víc. Klíčové bude v této fázi hry dělat co nejméně hluku a zbavovat se přítomných zombií když jsou neškodní a hybernují.

Vaše aktivita bude rozdělena na denní a noční. Během dne budete podnikat výlety ven pro materiál a jídlo a v noci oproti tomu budete zavření v bázi a bránit se nájezdům zombií na vaše obydlí. Jejich rychlost a krvelačnost totiž po soumraku rapidně zesílí a vše vyvrcholí každým sedmým dnem. Během této periody nazývající se Blood Moon se obloha zbarví do ruda a budou na vás nabíhat hordy nepřátel po dobu snad čtyř herních hodin s tím, že každý další týden se intenzita jejich útoku bude zvyšovat. Vaše obydlí tedy bude nutné rozšiřovat a především opevňovat zákopy a v pozdější fázi hry i automatickým obranným systémem. Zůstávat během noci venku se zejména při hraní sólo rovná sebevraždě. Hra je mnohem komplexnější než například Rust, protože zde si například pádem z výšky k odečtu hitpointů zlomíte i nohu. To vám znemožní běhání a na nějaký čas vás dle vážnosti zlomeniny zpomalí. Nebo vás může zombie útokem nakazit virem a vy budete muset najít léky jinak po určité době budete ztrácet kondici, zdraví a pokud se nevyléčíte, nakonec zemřete. O nutnosti pravidelně jíst a pít ani nemluvím, protože toto beru jako samozřejmost. Také se lze zabít při nesprávné těžbě v dole zasypáním.

Hra je mnohem zábavnější s partou kamarádu či známých a rozhodně nedoporučuji hraní sólo novým hráčům aniž by si nezjistili alespoň základní informace ohledně fungování světa, ale například i jak správně rozdělovat dovednostní body získané zkušenostmi. Ano, ve hře je i RPG systém perků zvyšující vám například zdraví, odolnost, udělující poškození určitými zbraněmi a podobně. Hra je velmi komplexní a stále je její obsah rozšiřován. Za největší nedostatek považuji špatnou optimalizaci hry kdy vám zejména v městské zástavbě při bojích s hordami nepřátel spadnou FPS až někam pod 20 a ze hry se stane nehratelný PowerPoint. A je úplně jedno jestli máte například 1050 Ti nebo RTX 3090. Svět zde totiž není vykreslován posupně, ale vidíte vše v dohledu srovnatelného téměř se skutečným životem. Dále hra trpí dost bugy, kdy například můžete propadnout do terénu a zemřít nebo vám přestane fungovat obsluha inventáře a musíte restartovat server. Ten naštěstí není dedikovaný v případě hraní COOP, takže po odhlášení se můžete vrátit teba za týden aniž byste nějak utrpěli. Hra má velký potenciál a jednou snad vyjde plná verze. Lze hrát i proti jiným hráčům na dedikovaných serverech.

Pro: obrovský svět k prozkoumání, odlišná prostředí, kvanta materiálu, komponentů, těžba, dopravní prostředky,nepřátelé, hororová atmosféra v noci

Proti: špatná optimalizace vzhledem k odlišnému vykreslování, poklesy FPS, kvanta bugů

+11
  • PC 50
Napíšem najskôr pár kladných vecí, potom budem už iba hejtovať :)
Zaujímavý nápad a obrovský svet plný zombíkov, odohrávajúci sa po 3. svetovej vojne a tento svet je možné náhodne generovať pri každom novom rozohraní.
Možnosti lootovania vecí z opustených budov, batohov, odpadkových košov, mrazničiek, zničených áut...zo všetkého možného čo len chcete :)
Potešil aj jednoduchý crafting a ľahké získavanie surovín.

A teraz to horšie....

7 rokov vývoja a táto hra je stále iba v Alfa verzii.
Zlá optimalizácia grafiky, ktorá zapríčiňuje nestabilitu celej hry a časté problémy, pri vyšších detailoch, aj na tých najvýkonnejších strojoch.
O nestabilných serveroch ani nehovorím.
Možno za ďalších 7 rokov z toho bude aspoň Beta ;)
Podľa mňa však dopadne rovnako ako ďalší nekonečný projekt vo vývoji a tým je DayZ.
Zatiaľ rozhodne neodporúčam.

Pro: Zaujímavý svet; Niektoré grafické prvky; Crafting; Zničiteľnosť prostredia

Proti: Stále iba Alfa; Zlá optimalizácia; nestabilné servery; Málo hráčov

+10
  • PC 90
Hru jsem začal hrát až po vydání alfy 18.
Hraji zatím jen několik týdnů a je to opravdu zábava. Zatím hraji singl a stále je co dělat objevovat, chystat se na blood moon atd. Rozhodně nelituji utracených peněz, za které dostanete spoustu hodin zábavy. Hra je rozpracovaná, takže stále přibývají nové věci a zároveň se odstraňují bugy. Mohu s klidným svědomím všem doporučit.

Pro: Spousta hodin zábavy

Proti: Stále je co vylepšovat

+8