Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: The Run

15.11.2011
61
118 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Již 18. díl ze série Need for Speed tentokrát nabízí filmový zážitek. V lineární příběhové lince se ujmete volantu z pohledu očí postavy jménem Jackson "Jack" Rourke, který při nehodě utrpěl výpadek paměti. Z neznámých důvodů jste na útěku před organizovaným zločinem, protože jistým nezbedům dlužíte velkou sumu peněz. Vydělat je můžete jedině při ilegálních závodech napříč USA. V patách vám jsou policisté ze všech možných oddělení a dojde tak i na střelbu, výbuchy a masivní destrukci prostředí.

The Run poprvé v sérii nabízí reálné lokace napříč San Franciscem, New Yorkem, Detroitem, Las Vegas či Denverem. Více jak 300 km tratí je také nejvíce v historii značky. Použitý engine Frostbite 2.0 předvádí zničitelné prostředí ve filmových honičkách, které jsou doprovázeny in-game filmečkama. Zároveň jsou ve hře tzv. quick time eventy, na které musí hráč patřičně zareagovat a dokonce bude čas od času nucen opustit bezpečí vozu a vydat se pěšky, respektive "běžmo". Získávání zkušeností a odemykání nových vozů, upgradů či vizuálních packů je již klasikou.

Multiplayer až pro 16 hráčů nabízí celou řadu módů: Supercar Challenge, NFS Edition Racing, The Underground, Mixed Competition, Exotic Sprint a Muscle Car Battles.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Hned od oznámení bylo jasný, že tu něco nehraje. Proč se vracejí ke starýmu neúspěšnýmu konceptu příběhových závodů? Proč Black Box? Každej okamžitě věděl, že tohle bude béčková a naprosto zbytečná hra. Moc dobře to určitě vědí i chlapci v EA. Prostě záplata na rok 2011. Odškrtnutá fajfčička.

Black Box opět dokazuje, že neumí udělat zábavnej a jednoduchej jízdní model. Neumí v hráči vyvolat radost z ježdění. Neumí udělat závodní hru.
Jízda v The Run je těžko popsatelná a neuvěřitelně podivná míchanina Wipe-Outu, závodního člunu a třítunovýho náklaďáku. A opravdu není zábavná. Frostbite 2 by měl zůstat jen u tanků a Humvee. Neustále jsem měl pocit, jako kdyby auto mělo nějaký skrytý pošahaný asistent zatáčení, který schválně sabotuje moje snažení o normální jízdu.
Řítíte se silnici za tradiční dramatické hudby, hra vás nutí kličkovat mezi padající lavinou, kameny, mosty, whatever jenže - ejhle. Ono to nejde. Buď jste opření ve zdi napravo nebo ve svodidlech nalevo. Vyberte si. V lepším případě svodidly propadnete do propasti a utrpení skončí. Na pár vteřin. Pak je tu zas.

Rozhodně od něj nepomáhá ani to, co se tváří jako příběh. Příběh by to byl, jen pokud by měl nějaký scénář. Tady prostě sednete do auta a jedete s nějakým pánem od jednoho bodu do druhého a občas se objeví nějaká hlava mluvící slečny. Smutné je, že kdyby se toho ujal alespoň průměrný scénárista a přidal aspoň nějaké dialogy, tak by z toho mohlo být moc pěkné béčko. Se schopným celým týmem nedejbože Vanishing Point (slina) V rádoby kůl filmečcích se dokonce občas objeví pokus o zajímavý záběr. Avšak pokaždé nedotažený do konce. Asi jako kdyby dali filmečky na starost prvákovi z FAMU.

Jediná věc, kvůli které stojí za to The Run protrpět jsou krásné venkovské silnice, horské serpentiny a celkově krásně vymodelované prostředí (kromě nudných měst samozřejmě). Dokonce v Americe dle všeho probíhají všechny čtyři roční období současně! Bohužel to příchází v niveč, protože člověk nemá čas si prostředí prohlížet, obzvlášť když se na občasných úzkých (!) silničkách snaží bojovat s příšerným jízdním modelem. Je jich vážně škoda pro takový brak.
Jinak je technická stránka obyčejná, místy značně diletantská - v každým záběru na řidiče chudák točí rukama, ale volant se ani nehne. Někdy stačí lehce vyjet ze silnice nebo dát auto na dvě kola a ihned naskočí zdlouhavá vracečka zpět. Skripty vám hodí věc do cesty deset cenťáku před kolama...

Dosti mě svojí přehnanou “akčností” iritovala kamera zpoza auta. Při každým brzdění se auto přitlačí na obrazovku, až uskakujete od televize, aby vám nepřerazilo nos nebo při zatáčení mizí do rohu obrazovky. Asi chce konečně zmizet ze své mizérie... Je to otravné, nepřehledné a osobně při takových blbinách ztrácím přehled, jak se auto vlastně chová. Zachraňoval to pěkný pohled od nárazníku se stylovou vinětou a sem tam kůl efekty, na které je radost pohledět. Ten byl ale někdy tak zběsile rychlý, že se v něm nedalo hrát.

No jednoduše. Black Box dostal nějaký chechtáky za tradiční, podprůměrný produkt a jiný tým na příští rok udělá dobrou hru.
Tak to chodí.
+31
  • PC --
UPOZORNENIE:
Hru som hral vo verzii pre XBOX 360, myslím však, že okrem ovládania, grafiky a iných drobností by medzi jednotlivými verziami nemali byť žiadne rozdiely.

Po nečakane dobrom Hot Pursuite som sa rozhodol pustiť do pokračovania. Trailery a všetok ten humbuk okolo naznačovali, že pôjde o trochu iný druhý zážitku oproti predchádzajúcemu dielu, napriek tomu to vyzeralo nádejne.
A potom to prišlo. Relatívne krátko po vydaní som sa pustil do hrania PC verzie, ktorá ma odradila nepraktickým ovládaním (doteraz som neprišiel na to, ako ho mám upraviť k obrazu svojmu) a jazdným modelom, ktorý mi po Hot Pursuite prišiel akýsi, „zvláštny“. To bol posledný kliniec do rakvy s názvom The Run.
O čosi neskôr sa mi nejakou náhodou opäť podarilo dostať ku XBOXovej verzii (nie, nebolo to vďaka Warezu), vďaka čomu teraz (možno) čítate tento komentár.

Ako pri každej závodnej hre, začneme príbehom. Najlepší výraz akým ho môžem pomenovať je „žvást“ (v tom hollywoodskom zmysle slova). Inak povedané, ak sa Vám pri hraní predchádzajúcich „Needov“ od Black Boxu z príbehu ježili vlasy, inak tomu nebude ani tu.
Napriek tomu, celé to príbehové zastrešenie a filmový feeling robí hru výnimočnou (v rámci normy).
Nápad urobť z hry jeden veľký závod sa spočiatku javý ako dobrý, avšak jeho realizácia je už tak bezchybná nie je.

Začnem tým, čo mi vadilo. V prvom rade to bol už ten spomínaný jazdný model, ktorý mi aj po zmene platformy prišiel stále nejak „nedopečený“. Možno to bolo tým, že som mal v pamäti ten z Hot Pursuitu, nemohol som si naň zvyknúť. Vďaka tomu sa mi mnohokrát stalo, že vďaka mnou nečakanej reakcii auta som skončil vo zvodidlách, prípadne v oproti idúcom aute.
Ďalšou vecou bola výmena áut. Ešte nikdy som nezažil závodnú hru, v ktorej by som si nemohol zmeniť auto v menu (prípadne v režime voľnej jazdy). Jediný spôsob výmeny je zájsť si počas jazdy na pumpu a tam vozidlo vymeniť za iné, čím pochopiteľne strácate svoju pozíciu a musíte všetkých zase predbehnúť znova.
A poslednou chybou bola podľa mňa obmedzená ponuka áut. Nemám nič proti tomu, keď sa v nejakej špeciálnej edícií pridajú do hry nové veci. Prečo mi to ale hra vyhadzuje tak drzo na oči? Takto mi väčšina kusov, na ktoré som mal zálusk zostala neprístupná.

Zo zvyškom som bol už spokojný. Herné módy sú viac-menej klasické (akurát sú inak pomenované) a po pristúpení na pravidlá hry (a tiež akceptovaní jazdného modelu) som sa pri hraní výborne bavil. Občas sa zastaví aj stará dobrá polícia, aby trochu „závoďákom pristrihla (prítlačné) krídla“, sem tam prišla stláčacia sekvencia a čo ma zaujalo najviac boli naskriptované wow scény, ktoré sa v autovej hre len tak nevidia.

Aj keď moje písanie mohlo vyznieť negatívne, kladné dojmy prevážili. Hra to síce nie je dokonalá a niektoré veci mohli autori vyriešiť inak, napriek tomu ide o solídnu závodnú arkádu.

Pro: originálne spracovanie, naskriptované scény, stále zábavný gameplay

Proti: jazdný model, výmena áut, ponuka áut

+16
  • PC 75
Jelikož už jsem zkoušel skoro všechny díly ze série Need for Speed, a na tenhle díl jsem měl zálusk z důvodu závodu napříč USA. Jenomže zde se objevuje první neduh hry, že ten závod je pouze jeden!

Na začátku je 200 závodníků a vy se musíte dostat na první místo, což nebude jednoduchý úkol. A zde se vyskytuje druhý problém. Tím problémem je rozdělení závodu na tzv. etapy (to by samo osobě nebyl problém). Jenomže v každé etapě musíte předjet předem daný počet soupeřů, nebo dohánět další soupeře, a to znamená, že za prvé jsou etapy krátké a za druhé lineární, protože se nedostanete dál dokud nesplníte zadaný úkol.

Proč vůbec takovýto závod. K tomu dává odpověď příběh, který je totálně neoriginální a je bez špetky nápadu.

Ve hře je nádherné prostředí, které se mění s tím, jak projíždíte částmi USA. Začnete v poušti, vezmete to přes sněhovou vánici, až do ruchu velkoměsta. Zajímavým aspektem ve hře je počasí, které nijak výrazně neovlivní jízdu, ale na efekt je velice pěkné. Především mě dostal únik před lavinou a tornáda.

Vozy jsou celkem typické pro tuto sérii. Vždy chvilku trvá, než si zvyknete na jízdní model, ale po chvíli se vám dostane pod kůži a poté je to celkem v pohodě. Trošku mě mrzelo, že si vůz můžete vyměnit na každé benzínové stanici za jiný (já osobně to nedělal a jezdil s tím, co jsem měl od začátku).

Hra je tak výrazně krátká, že ji sfouknete za jedno odpoledne.

Pro: grafika, krajina, počasí, vozy

Proti: příběh, krátkost, lineárnost, 1 závod

+16
  • PC 65
Po prvních ohlasech a recenzích jsem neměl velkou chuť The Run hrát. Ale abych neporušil sérii, nainstaloval jsem i nejnovější závodní počin od EA a vyrazil.

Už od začátku mi bylo jasné, že na nějaký pořádný jízdní model můžu zapomenout. V předchozích Shift 2 byl vcelku povedený, ale tady je to opět arkáda jako ve znovuzrozených Hot Pursuit, u kterých jsem strávil jen pár desítek minut a přestali mě bavit. A to nejen kvůli tomu úděsnému arkádovému jízdnímu modelu, ale i kvůli těžkému stereotypu.

U The Run je situace podobná. Avšak s tím rozdílem, že jsem bezproblémů vydržel až do konce. Hlavní důvody pro to jsou tři: snaha o příběhovou interakci skrz cutscény, častá změna lokací a příjemná (krátká) herní doba celé té divoké cesty napříč Spojenými státy.
Oceňuju také pár zajímavých nápadů jako jízdu při odstřelování lavin nebo v tunelu metra a občasné efektní zpomalovačky, ze kterých by měl radost i Michael Bay.

NFS The Run jsem úspěšně dohrál a navzdory špatným hodnocením jsem osobně vcelku spokojen. Pokud bych však chtěl zažít pravou radost z jízdy, sáhnu radši po kterémkoliv závodním simulátoru od Codemasters. Hoši z EA tak mají splněný další domací úkol, ale pro příště by to chtělo nějakou změnu. Jízdního modelu, konceptu hry, čehokoliv. A to hlavně proto, aby fanda série neměl pocit, že hraje pořád to samé.

Total Run Time: 2:10:41

Pro: žádné záseky, grafika, lokace, snaha o příběh, akční cutscény, krátká herní doba

Proti: jízdní model a chování auta, arkádovitost v každém směru

+15
  • PC 50
Najskôr trochu kecov na začiatok:
Ako ďalšiu časť hernej výzvy som si mal vybrať krátku hru na jeden deň, po pár strieľačkách som mal chuť na nejakú závodnú hru, tak som si pozeral diely Need for Speed a všimol som si, že som nikdy nedohral The Run, napriek faktu že singleplayer údajne trvá len 4 hodiny.
Do hry som sa raz pustil ale skončil som asi po 2 pretekoch, ale teraz som si povedal, že je to dobrý adept na výzvu a že ju dohrám.

Pre mňa ale po slušnom Carbon (a pre väčšinu Most Wanted) ďalšie diely NFS nestáli za nič. Výnimkou bol prekvapivo dobrý Hot Pursuit z roku 2010, po ňom sa EA rozhodli nasledovať 2 hrami v ďalšom roku, pokračovaním Shift 2: Unleashed, o ktoré nemám vôbec záujem, lebo ja NFS sériu hrám na odreagovanie pri jednoduchých arkádových pretekoch, nie pre realistickú simuláciu. Druhou bola táto hra.

Na prvý pohľad ide o rozhodne zaujímavý nápad, ste cestný pretekár s veľkým dlhom a mafiou na krku a musíte vyhrať veľké preteky naprieč Amerikou, ale skoro zistíte, že celý nápad EA pokazili. NFS the Run je totiž najlineárnejšia hra, akú som kedy hral, nielen kvôli faktu že prakticky len stále jazdíte z bodu a do bodu B, ale aj kvôli AI súperov, čo spomeniem neskôr.

Spomeniem ale tú najlepšiu vec, a tou je grafické spracovanie. Máme tu 10 rôznych lokácií ako San Francisco, Chicago, Skalnaté Vrchy či Nevadská púšť a všetky sú vďaka novému Enginu detailne zobrazené, plus tu máme rozsiahly vozový park s vyše 100 autami, je až skoro škoda, že je tu tak veľa áut, keď väčšinu z nich nevyužijete.
Tiež zarazí, že hra je uzamknutá na 30 FPS, hoci ja na to nie som tak citlivý ako iní.

Zvuk je oproti tomu dosť nevýrazný, hlavne hudba, ktorá nezaujme ale neurazí, ja som nikdy nebol veľkým fanúšikom soundtrackov so starých NFS hier kde bol väčšinou buď hip hop alebo butt rock.

Ako som spomínal, hra sa snaží mať aj nejaký príbeh, ale ten je absolútne smiešny, nezaujímavý a plný hlúpych klišé, nikto nehrá závodné hry proti príbehu tak ho tam naozaj nemuseli pchať, vaša hlavná postava je úplne nesympatická a takisto sú všetci okolo, našťastie sa dá väčšina zbytočných cutscén preskočiť.

Toto je prvá hra kde je váš vodič viditeľná postava a kde vystúpite z auta a dúfam že aj posledná, stupídne QTE sekcie kde utekáte pred políciou alebo mafiou na nohách do hry nepridávajú absolútne nič a len som ich chcel mať čo najskôr za sebou.

Čo tiež dosť vytáčalo, boli hrozne dlhé loadingy a všeobecne strašne dlho trvá kým sa vôbec dostanem k pretekom, keď spustíte hru tak sa vám ukáže neviem koľko obrazoviek kým sa dostanete k menu a pri hraní sa mi stále zdalo že ma hra prerušovala.

Narozdiel od starších hier, kde vám pomáhal pri jazde spomaľovač času, tu máte funkciu rewind ktorá vás vráti pred posledný checkpoint, čo sa dosť zíde keď nabúrate alebo vás predbehnú, ich počet je ovplyvnený náročnosťou.
Využívať ich ale vôbec nemusíte a ak žiadny nevyužijete tak získate po pretekoch viac skúseností. Áno, do kompletne lineárnej hry pridali XP systém ktorý na hrateľnosti nemení skoro nič.

Ovládanie a jazdný model sú dosť nerealistické, ako je zvykom v sérii, hoci stále treba občas brzdiť pri ostrejších úsekoch. Úplne ma ale dostalo, keď som išiel po zmrznutých cestách po vrchoch a auto išlo v pohode tri-stovkou bez šmýkania po ľade, toto už je čistý bullshit.
Tiež som nechápal prečo je zrýchlenie nastavené na klávesu A a brzdenie na Z, toto som skoro v žiadnej hre nevidel, tak som to hneď zmenil.
V hre mi vadila aj príliš blízka kamera kvôli ktorej som horšie videl okolo seba.

Hra mi stále pripomínala, že na každý typ trate sú lepšie iné autá, že vraj sú exotické lepšie na "technické" trate a Muscles na rovné, ale ja som na to kašľal a skoro celú prvú polovicu hry som prešiel s Audi R8, ktoré je rýchle a ľahko ovládateľné.

Teraz sa dostávame na najhoršej veci v celej hre, ktorou je AI súperov. Ako som spomínal hra je extrémne lineárna, a nielen preto, že stále idete po rovnej ceste a okrem pár skratiek sa nedá nikde odbočiť, ale kvôli spôsobu akým sú preteky urobené a ako sa ostatní pretekári správajú.

V každom preteku máte za cieľ predbehnúť presne určený počet súperov pred cieľom alebo ich prechádzať postupne a udržať si vedenie po určitý čas. AI je naskriptovaná tak, že ju môžete predbehnúť len keď ste asi 3 kilometre od cieľa, ale oni sa vás veľmi rýchlo budú snažiť dobehnúť a preteky často končia rozdielom niekoľko stotín sekúnd. Medzi strednou a vysokou náročnosťou teda nie je skoro žiadny rozdiel lebo AI je rovnako blbo nastavená.
NFS séria je povestná svojim otravným catch up systémom ako nepodarené vytváranie napätia, ale tu to naozaj liezlo na nervy. Hlavne, keď skoro celý pretek prejdete bezchybne a zrazu vás súper predbehne pred cieľovou čiarou.
Okrem toho tu sú aj bežné preteky na čas, kde sa snažíte dobehnúť stratu, ktoré ma bavili trochu viac, lebo tu nebola otravná AI súperov. Tiež občas pretekáte proti pár bossom, ktorí boli trochu ťažší ale zvládnuteľní.

Ako je zvykom na sériu, tak je tu aj polícia, ale tá sa správa úplne nelogicky, ostatných pretekárov úplne ignoruje a ide len po vás, tiež tu stále máme klasickú situáciu, keď vy idete plnou rýchlosťou so super športiakom a využiete všetko nitro a vás predbehne policajné SUV, no proste WTF.

Vrcholom frustrácie boli skriptované časti kde ste utekali pred mafiánskymi autami a vrtuľníkom a oni do vás furt strieľali a okolo vás to všade vybuchovalo ako v nejakom dementnom filme od Michaela Baya. Navyše tieto časti viacmenej prechádzate metódou pokusu a omylu, lebo neviete s ktorej strany na vás čo vyletí.
Jediná z týchto skriptovaných udalostí, ktorá sa mi páčila, bola v Skalnatých Horách, kde som sa vyhýbal lavíne a podarilo sa mi ju urobiť na prvý pokus.

Okrem smiešne krátkej kariéry sú tu našťastie aj rôzne výzvy kde prechádzate staré trate s odomknutými autami, ktoré aspoň trochu predlžujú 4 hodinovú hernú dĺžku, ale na tie som už nemal náladu. Oproti minulému Hot Pursuit, ktorý mal 2 módy kariéry a tie mali spolu dĺžku až 20 hodín je to pekný krok dozadu.

Naozaj teda neviem, pre koho bola robená táto hra, fanúšikovia starých dielov sa jej ani nedotknú, nie je tu žiadny tuning a otvorený svet pre fanúšikov Underground a pre tých čo mali radi policajné naháňačky v Most Wanted a Carbon je tu polícia skôr na obtiaž.

Ak chcete naozaj zábavnú arkádovú závodnú hru, tak si radšej zahrajte Driver: San Francisco z rovnakého roka, pre mňa najlepšiu racing hru za posledné roky.

Pro: Grafika, pekné prostredia a mnoho áut, na chvíľu to pobaví

Proti: Extrémne krátke a naskriptované, neférová AI, loadingy

+13