Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: The Run

15.11.2011
61
131 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Již 18. díl ze série Need for Speed tentokrát nabízí filmový zážitek. V lineární příběhové lince se ujmete volantu z pohledu očí postavy jménem Jackson "Jack" Rourke, který při nehodě utrpěl výpadek paměti. Z neznámých důvodů jste na útěku před organizovaným zločinem, protože jistým nezbedům dlužíte velkou sumu peněz. Vydělat je můžete jedině při ilegálních závodech napříč USA. V patách vám jsou policisté ze všech možných oddělení a dojde tak i na střelbu, výbuchy a masivní destrukci prostředí.

The Run poprvé v sérii nabízí reálné lokace napříč San Franciscem, New Yorkem, Detroitem, Las Vegas či Denverem. Více jak 300 km tratí je také nejvíce v historii značky. Použitý engine Frostbite 2.0 předvádí zničitelné prostředí ve filmových honičkách, které jsou doprovázeny in-game filmečkama. Zároveň jsou ve hře tzv. quick time eventy, na které musí hráč patřičně zareagovat a dokonce bude čas od času nucen opustit bezpečí vozu a vydat se pěšky, respektive "běžmo". Získávání zkušeností a odemykání nových vozů, upgradů či vizuálních packů je již klasikou.

Multiplayer až pro 16 hráčů nabízí celou řadu módů: Supercar Challenge, NFS Edition Racing, The Underground, Mixed Competition, Exotic Sprint a Muscle Car Battles.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak ona by to mohla být dobrá hra, ale to by tam nesměli dát jízdní model z Ridge Raceru.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Hned od oznámení bylo jasný, že tu něco nehraje. Proč se vracejí ke starýmu neúspěšnýmu konceptu příběhových závodů? Proč Black Box? Každej okamžitě věděl, že tohle bude béčková a naprosto zbytečná hra. Moc dobře to určitě vědí i chlapci v EA. Prostě záplata na rok 2011. Odškrtnutá fajfčička.

Black Box opět dokazuje, že neumí udělat zábavnej a jednoduchej jízdní model. Neumí v hráči vyvolat radost z ježdění. Neumí udělat závodní hru.
Jízda v The Run je těžko popsatelná a neuvěřitelně podivná míchanina Wipe-Outu, závodního člunu a třítunovýho náklaďáku. A opravdu není zábavná. Frostbite 2 by měl zůstat jen u tanků a Humvee. Neustále jsem měl pocit, jako kdyby auto mělo nějaký skrytý pošahaný asistent zatáčení, který schválně sabotuje moje snažení o normální jízdu.
Řítíte se silnici za tradiční dramatické hudby, hra vás nutí kličkovat mezi padající lavinou, kameny, mosty, whatever jenže - ejhle. Ono to nejde. Buď jste opření ve zdi napravo nebo ve svodidlech nalevo. Vyberte si. V lepším případě svodidly propadnete do propasti a utrpení skončí. Na pár vteřin. Pak je tu zas.

Rozhodně od něj nepomáhá ani to, co se tváří jako příběh. Příběh by to byl, jen pokud by měl nějaký scénář. Tady prostě sednete do auta a jedete s nějakým pánem od jednoho bodu do druhého a občas se objeví nějaká hlava mluvící slečny. Smutné je, že kdyby se toho ujal alespoň průměrný scénárista a přidal aspoň nějaké dialogy, tak by z toho mohlo být moc pěkné béčko. Se schopným celým týmem nedejbože Vanishing Point (slina) V rádoby kůl filmečcích se dokonce občas objeví pokus o zajímavý záběr. Avšak pokaždé nedotažený do konce. Asi jako kdyby dali filmečky na starost prvákovi z FAMU.

Jediná věc, kvůli které stojí za to The Run protrpět jsou krásné venkovské silnice, horské serpentiny a celkově krásně vymodelované prostředí (kromě nudných měst samozřejmě). Dokonce v Americe dle všeho probíhají všechny čtyři roční období současně! Bohužel to příchází v niveč, protože člověk nemá čas si prostředí prohlížet, obzvlášť když se na občasných úzkých (!) silničkách snaží bojovat s příšerným jízdním modelem. Je jich vážně škoda pro takový brak.
Jinak je technická stránka obyčejná, místy značně diletantská - v každým záběru na řidiče chudák točí rukama, ale volant se ani nehne. Někdy stačí lehce vyjet ze silnice nebo dát auto na dvě kola a ihned naskočí zdlouhavá vracečka zpět. Skripty vám hodí věc do cesty deset cenťáku před kolama...

Dosti mě svojí přehnanou “akčností” iritovala kamera zpoza auta. Při každým brzdění se auto přitlačí na obrazovku, až uskakujete od televize, aby vám nepřerazilo nos nebo při zatáčení mizí do rohu obrazovky. Asi chce konečně zmizet ze své mizérie... Je to otravné, nepřehledné a osobně při takových blbinách ztrácím přehled, jak se auto vlastně chová. Zachraňoval to pěkný pohled od nárazníku se stylovou vinětou a sem tam kůl efekty, na které je radost pohledět. Ten byl ale někdy tak zběsile rychlý, že se v něm nedalo hrát.

No jednoduše. Black Box dostal nějaký chechtáky za tradiční, podprůměrný produkt a jiný tým na příští rok udělá dobrou hru.
Tak to chodí.
+33
  • PC --
UPOZORNENIE:
Hru som hral vo verzii pre XBOX 360, myslím však, že okrem ovládania, grafiky a iných drobností by medzi jednotlivými verziami nemali byť žiadne rozdiely.

Po nečakane dobrom Hot Pursuite som sa rozhodol pustiť do pokračovania. Trailery a všetok ten humbuk okolo naznačovali, že pôjde o trochu iný druhý zážitku oproti predchádzajúcemu dielu, napriek tomu to vyzeralo nádejne.
A potom to prišlo. Relatívne krátko po vydaní som sa pustil do hrania PC verzie, ktorá ma odradila nepraktickým ovládaním (doteraz som neprišiel na to, ako ho mám upraviť k obrazu svojmu) a jazdným modelom, ktorý mi po Hot Pursuite prišiel akýsi, „zvláštny“. To bol posledný kliniec do rakvy s názvom The Run.
O čosi neskôr sa mi nejakou náhodou opäť podarilo dostať ku XBOXovej verzii (nie, nebolo to vďaka Warezu), vďaka čomu teraz (možno) čítate tento komentár.

Ako pri každej závodnej hre, začneme príbehom. Najlepší výraz akým ho môžem pomenovať je „žvást“ (v tom hollywoodskom zmysle slova). Inak povedané, ak sa Vám pri hraní predchádzajúcich „Needov“ od Black Boxu z príbehu ježili vlasy, inak tomu nebude ani tu.
Napriek tomu, celé to príbehové zastrešenie a filmový feeling robí hru výnimočnou (v rámci normy).
Nápad urobť z hry jeden veľký závod sa spočiatku javý ako dobrý, avšak jeho realizácia je už tak bezchybná nie je.

Začnem tým, čo mi vadilo. V prvom rade to bol už ten spomínaný jazdný model, ktorý mi aj po zmene platformy prišiel stále nejak „nedopečený“. Možno to bolo tým, že som mal v pamäti ten z Hot Pursuitu, nemohol som si naň zvyknúť. Vďaka tomu sa mi mnohokrát stalo, že vďaka mnou nečakanej reakcii auta som skončil vo zvodidlách, prípadne v oproti idúcom aute.
Ďalšou vecou bola výmena áut. Ešte nikdy som nezažil závodnú hru, v ktorej by som si nemohol zmeniť auto v menu (prípadne v režime voľnej jazdy). Jediný spôsob výmeny je zájsť si počas jazdy na pumpu a tam vozidlo vymeniť za iné, čím pochopiteľne strácate svoju pozíciu a musíte všetkých zase predbehnúť znova.
A poslednou chybou bola podľa mňa obmedzená ponuka áut. Nemám nič proti tomu, keď sa v nejakej špeciálnej edícií pridajú do hry nové veci. Prečo mi to ale hra vyhadzuje tak drzo na oči? Takto mi väčšina kusov, na ktoré som mal zálusk zostala neprístupná.

Zo zvyškom som bol už spokojný. Herné módy sú viac-menej klasické (akurát sú inak pomenované) a po pristúpení na pravidlá hry (a tiež akceptovaní jazdného modelu) som sa pri hraní výborne bavil. Občas sa zastaví aj stará dobrá polícia, aby trochu „závoďákom pristrihla (prítlačné) krídla“, sem tam prišla stláčacia sekvencia a čo ma zaujalo najviac boli naskriptované wow scény, ktoré sa v autovej hre len tak nevidia.

Aj keď moje písanie mohlo vyznieť negatívne, kladné dojmy prevážili. Hra to síce nie je dokonalá a niektoré veci mohli autori vyriešiť inak, napriek tomu ide o solídnu závodnú arkádu.

Pro: originálne spracovanie, naskriptované scény, stále zábavný gameplay

Proti: jazdný model, výmena áut, ponuka áut

+16
  • PC 75
Jelikož už jsem zkoušel skoro všechny díly ze série Need for Speed, a na tenhle díl jsem měl zálusk z důvodu závodu napříč USA. Jenomže zde se objevuje první neduh hry, že ten závod je pouze jeden!

Na začátku je 200 závodníků a vy se musíte dostat na první místo, což nebude jednoduchý úkol. A zde se vyskytuje druhý problém. Tím problémem je rozdělení závodu na tzv. etapy (to by samo osobě nebyl problém). Jenomže v každé etapě musíte předjet předem daný počet soupeřů, nebo dohánět další soupeře, a to znamená, že za prvé jsou etapy krátké a za druhé lineární, protože se nedostanete dál dokud nesplníte zadaný úkol.

Proč vůbec takovýto závod. K tomu dává odpověď příběh, který je totálně neoriginální a je bez špetky nápadu.

Ve hře je nádherné prostředí, které se mění s tím, jak projíždíte částmi USA. Začnete v poušti, vezmete to přes sněhovou vánici, až do ruchu velkoměsta. Zajímavým aspektem ve hře je počasí, které nijak výrazně neovlivní jízdu, ale na efekt je velice pěkné. Především mě dostal únik před lavinou a tornáda.

Vozy jsou celkem typické pro tuto sérii. Vždy chvilku trvá, než si zvyknete na jízdní model, ale po chvíli se vám dostane pod kůži a poté je to celkem v pohodě. Trošku mě mrzelo, že si vůz můžete vyměnit na každé benzínové stanici za jiný (já osobně to nedělal a jezdil s tím, co jsem měl od začátku).

Hra je tak výrazně krátká, že ji sfouknete za jedno odpoledne.

Pro: grafika, krajina, počasí, vozy

Proti: příběh, krátkost, lineárnost, 1 závod

+16
  • PC 65
Hlavní problém The Run spočívá v těžkopádném a nezábavném jízdním modelu. Celou dobu jsem měl pocit, že hra částečně řídí za mě, jako když bych si v autě zapl asistenta řízení a že se často auto nechová tak, jak já chci a potřebuji. A to je pro takřka čistě závodní hru velice špatná vizitka. Ačkoliv zde nově využitý engine Frostbite nabízí krásné scenérie především co se okolní krajiny a modelů aut týče (dále musím vyzdvihnout také pěkně zpracované změny počasí a další vychytávky), zde se ukazují jeho velké mezery.

Přitom se v rámci série jedná (co se kampaně týče) o originální pojetí, které slušně motivuje hráče pokračovat. Nápad projet si USA od západu k východu se mi od počátku zamlouval. Poprvé v historii série dokonce dochází i na úseky mimo auto, které jsou však zpracovány otravným QTE. Naštěstí zde těchto úseků není mnoho.

Kampaň je relativně krátká, jsou zde prakticky jen dva tipy závodů - sprint, kde je vašim cílem překonat daný počet protivníků na dané vzdálenosti a časové úseky, kdy je potřeba dojet včas do jednotlivých checkpointů. V rámci série je tu i nejmenší výběr z aut, já osobně kampaň dohrál pouze se 3 různými auty.

Celkově tedy hodnotím The Run jako v rámci série poměrně originální jednohubku, která kdyby jen měla lépe zpracovaný jízdní model, mohla útočit na mnohem vyšší čísla. Svůj účel splní, v rámci série však ve srovnání s předchozími díly jednoznačný podprůměr a kromě audiovizuálu jednoznačný downgrade.

Pro: audiovizuální zpracování, originální pojetí kampaně

Proti: jízdní model, málo aut, QTE

+15
  • PC 65
Po prvních ohlasech a recenzích jsem neměl velkou chuť The Run hrát. Ale abych neporušil sérii, nainstaloval jsem i nejnovější závodní počin od EA a vyrazil.

Už od začátku mi bylo jasné, že na nějaký pořádný jízdní model můžu zapomenout. V předchozích Shift 2 byl vcelku povedený, ale tady je to opět arkáda jako ve znovuzrozených Hot Pursuit, u kterých jsem strávil jen pár desítek minut a přestali mě bavit. A to nejen kvůli tomu úděsnému arkádovému jízdnímu modelu, ale i kvůli těžkému stereotypu.

U The Run je situace podobná. Avšak s tím rozdílem, že jsem bezproblémů vydržel až do konce. Hlavní důvody pro to jsou tři: snaha o příběhovou interakci skrz cutscény, častá změna lokací a příjemná (krátká) herní doba celé té divoké cesty napříč Spojenými státy.
Oceňuju také pár zajímavých nápadů jako jízdu při odstřelování lavin nebo v tunelu metra a občasné efektní zpomalovačky, ze kterých by měl radost i Michael Bay.

NFS The Run jsem úspěšně dohrál a navzdory špatným hodnocením jsem osobně vcelku spokojen. Pokud bych však chtěl zažít pravou radost z jízdy, sáhnu radši po kterémkoliv závodním simulátoru od Codemasters. Hoši z EA tak mají splněný další domací úkol, ale pro příště by to chtělo nějakou změnu. Jízdního modelu, konceptu hry, čehokoliv. A to hlavně proto, aby fanda série neměl pocit, že hraje pořád to samé.

Total Run Time: 2:10:41

Pro: žádné záseky, grafika, lokace, snaha o příběh, akční cutscény, krátká herní doba

Proti: jízdní model a chování auta, arkádovitost v každém směru

+14