Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Diablo Immortal

  • PC 40
Deset let po třetím dílu spatřuje světlo světa další hra ze série Diablo nesoucí přídomek Immortal. Hra byla oznámena na podzim roku 2018 a jako vyvíjená původně pouze na mobilní zařízení s Androidem a iOS to zejména od skalních fandů série pěkně schytala. Autoři nakonec vyslyšeli přání PC hráčů a hru vydali i na tuto platformu. Jelikož ale Activision Blizzard provází v posledních letech nevalná, spíš dokonce velmi špatná, pověst, od této hry jsem vůbec nic neočekával.

Dějově je Immortal zasazen deset let po druhém dílu. Setkáte se tedy opět s Decardem Cainem a dalšími starými známými z dvojky. Společnost vám bude dělat tedy například Kashya a Flavie, dvě lučištnice z prvního aktu druhého dílu, které ještě doplní vědma Akara. Stejně tak nepřátelé nebudou žádní novicové, ale známé tváře. Hratelných postav je šest - Barbar, Crusader, Daemon Hunter, Monk, Necromancer a Wizard. Witch Doctor tedy (zatím) chybí. Postavě můžete zvolit mužské nebo ženské pohlaví a opravdu detailně si pohrát s jejím vzhledem. Poté vám nic nebrání se nalodit a vydat se do Worthamu, kde dochází k prvnímu kontaktu se zlem. Na to, že je hra stále ještě v ovetřené betě, se hraje poměrně dobře. Diablo Immortal není žádný hardcore Hack&Slash, kde vás budou mobové drtit jako v Path of Exile. Ze začátku putování příjemně odsýpá a jdete pěkně krok za krokem. Jelikož se ale jedná o hru primárně vyvíjenou na mobily a následně portnutou na PC, je toto vidět na každém kroku. Grafika nevypadá špatně, ale hra běží v nízkém rozlišení bez možnosti si jej navýšit, načítací obrazovky jsou taktéž v nízkém rozlišení a animačky často do hry vstupují společně se zásekem. Vizuál hry vám dává na každém kroku jasně najevou, že toto je primárně hra na mobily. Ať už jen nápisem Tap to Play nebo jednoduchostí herního HUDu, který je navíc až příliš veliký. HUD je opět překopaný ve srovnání s trojkou, kdy nezůstal kámen na kameni. Postava a její zdraví je vlevo nahoře, přičemž vaše skilly jsou vpravo dole. Mapa je nahoře vpravo, ale v malém okénku. Co se týče plynutí příběhu, je protkán endgame elementy dříve ještě než postava dosáhne maximálního levelu. Budete chodit levelit do dungeonů, challenge riftů, plnit bounties, navštěvovat kováře a rozkládat předměty na craftovací materiál a podobně. Lokace hry jsou v příběhu nové, ale v endgame převzaté ze třetího dílu hry.

Teď k neduhám hry, kterých je bohužel jako máku. První a nejzřetelnější chybou je osekané úvodní menu, kdy na vás vybafnou pouze ikonky vpravo bez jakýchkoliv popisků. Na ikonky musíte sami jednu po druhé kliknout, abyste zjistili, co reprezentují. Nastavení hry je možné až se spuštěním příběhu. Dalším neduhem je nemožnost změny rozlišení obrazovky a hrát je tedy nutné v jediném možném, pro mě neznámém, a v docela nízkém rozlišení. Hra také čas od času spadne. Tu při zakládání postavy, tu při zamrznutí v instanci, tu při potvrzování změn v nastavení a podobně. Dalším problémem je opravdu tragický pathfinding vycházející z nemožnosti oddálit si obraz. Jste nuceni myší najet a kliknout hodně dál od mobů, abyste se například přemístili skrz jejich hordy. A někdy toto i tak nebude možné. Jde o velký problém zejména v úzkých lokacích, kde je minimum volného místa a jde to ruku v ruce onou nemožností oddálení pohledu. Další bug, který mě hodně štve, je když se vaše postava dostane do fáze, kdy může jen běhat. Prostě najednou nemůže střílet, uzdravovat se, teleportovat se, jen běhat. V kombinaci s faktem, že se toto děje zejména, když jste na pokraji smrti, jde skutečně o výživnou chybu končící obvykle smrtí postavy. Nemluvě o partách, kde hra nefunguje jako dříve, kdy měli hráči postup sdílený. Na serveru se musíte nejprve najít po projití "tutorialu" a pak se popřidávat. Navíc si každý musí svůj postup hlídat, protože se vám může stát co mně a kamarádovi, že jen za někým poběžíte aniž byste měli quest aktivní a nezapočte se vám do postupu a ani nedostanete expy. A úplně na závěr - hra je mikrotransakcemi prošpikována od hlavy až k patě a několikrát vás odkáže do nabídky nákupu prémiové měny za reálné peníze.

V tomto zabugovaném a nedodělaném stavu neměla hra na PC vůbec vyjít. Jedinou jakous-takous omluvou je, že PC verze je stále ve fázi otevřené bety a lze očekávat aktualizace. Končit se má ale pozitivně. Pokud od hry nebudete příliš očekávat, můžete se u ní královsky bavit. Je to příjemná oddychovka večer po práci a máte možnost si ji zapnout jak cestou domů na mobilu, tak i pak doma na PC. Příběh vypadá zajímavě a určitě jej dohraju. Už ale nebudu drtit endgame jako před lety ve trojce nebo v Path of Exile. Immortal je pro mě příjemným zpestřením a tím i zůstane. Víc si hru v současné době každopádně užijete na mobilu než na PC.

Pro: příjemná oddychovka na mobil do MHD nebo na večer domů na PC, příběh, nové lokace v kampani

Proti: nedodělané, nízké rozlišení hry, nemožnost oddálit pohled, příliš kreslená grafika, pády, bugy, špatně řešená hra v partě, extrémní grind jako F2P a extrémní monetizace

+25