Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield 1

68
103 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.10.2016 PCPS4XOne
Vývojáři:
Digital Illusions CE
Oficiální stránky:
https://www.battlefield.com
Další díl série Battlefield se odehrává na bojištích 1. světové války. Hra je opět primárně zaměřena na multiplayer, ale nechybí i příběhová kampaň. Battlefield 1 běží na nejnovější verzi FrosbiteEngine, stejně jako Star Wars: Battlefront nebo Mirror's Edge Catalyst od stejného vývojářského studia.

Battlefield 1 nabízí klasické principy herní série, tudíž pěchotní boj, využití lehkých vozidel, tanků, letadel nebo dokonce vlaku, vzducholodi i koní. Kromě vynikající audio vizuální podívané hra obsahuje velkou zničitelnost prostředí a dynamické změny počasí ovlivňující bojovou taktiku. V multiplayeru nechybí klasické módy jako Conquest, TDM a další. Novinkou je mód Operations, který přenese výsledek minulé bitvy do bitvy další, díky čemuž se vlastně "přesouváte" z jednoho bojiště na druhé. Tým, který dobyl první mapu, bude na další mapě začínat v defenzivní pozici.

Hra nabízí arzenál zbraní ze začátku 20. století, nechybí ani první automatické zbraně, odstřelovačky nebo protipancéřové a protiletadlové zbraně. Ke hře postupně vyšla čtveřice multiplayerových DLC – They Shall Not Pass, In the Name of the Tsar, Turning Tides a Apocalypse. Všechny tyto DLC jsou společně se základní hrou obsaženy také v edici Battlefield 1: Revolution.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Singleplayer je jednoduše katastrofa. Absolutní hrůza. Paradoxně nejkratší a hned první mise za harlemské bojovníky je asi nejlepší, neboť na hráče háže hustou náplň vjemů a efektů a střídání po smrti je dobrý nápad.
Následuje trapná kravina za trapnou kravinou. Příběhy nejsou podstatné, jsou napsané všechny za asi pár hodin. Scénárista evidentně neexistuje. Což by vůbec nevadilo, kdyby úrovně měly nějakou hlavu a patu a nějaký zábavný obsah. Ne. Nic. Dojdi tam, vystřílej partu totálních debilů, jdi dál. Světlý moment kampaně za RFC je paradoxně ta, která se neodehrává ve vzduchu, ale na zemi.

Umělá inteligence je vyloženě komická. Už tak dost blbému singleplayeru tak dávájí smrtící ránu. Neuvěřitelně propásnutá příležitost. Celá hra navíc působí nesmírně fantasticky steampunkově kvůli nejen velmi přehnanému vizuálu, ale i výběru zbraním. Autoři šli až na dřeň, aby do hry narvali automatické a poloautomatické zbraně, takže každý druhý je zde vybaven experimentálními zbraněmi, kterých bylo vyrobeno sotva pár kusů a povětšinou prototypy, které se ani nikdy nedostaly do služby.
To ale ani vlastně nijak nevadí, protože jinak bysme si museli vystačit každý s opakovačkou a občas semtam jedním kulometem, což by byla nuda. Důvody, proč se moc nedělají střílečky z WWI vidíte tady. DICE to chytře obešlo zasazením hry do jakési alternativní historie, takže OK.

Multiplayer je už mnohem lepší. Zde už si na žádnou zkušenost z první světové války nikdo nehraje, krom občasných kulis, uniforem a někdy nápisu Austria-Hungary vám nic nepřipomene, že by se nejednalo o naprostou fantazii. A je to paradoxně dobře, protože se lze soustředit čistě na akci, která je velmi dobrá. Mapy jsou povětšinou dobře udělané, zbraní a doplňků na ně není milion, destruktibilita prostředí je solidní, s týmem se pracuje dobře.
Třeba se ale po čase objeví negativa, jako že těch map je vlastně docela málo, všechny strany můžou mít všechny zbraně, kůň je vyloženě LOL, tank asi trochu overpowered. Ale nic, co by asi časem nešlo spravit.

Prozatím je tedy hodnocení, jaké je. Kampaň je něco otřesného a už vlastně sotjí za to si ji zahrát, protože větší fušeřinu člověk neviděl. Multiplayer je celkem dobrá řežba zasazená do fiktivního steampunkového světa, který si půjčuje pár prvků z první světové války.

Pro: multiplayer, fantasy stylizace, zvuky, grafika

Proti: otřesná kampaň, historie šla na vandr

+30 +32 −2
  • PC --
B1 není takový tím klasickým military script festem, známým z Call of Duty nebo MoH. Hráč má často možnost postupovat dle vlastního uvážení a ačkoli je prostor pro pohyb stále dost omezen, nepůsobí level-design tak sevřeně a křečovitě. I díky tomu jsem si hraní relativně dobře užil.

Audio-vizuál je naprosto ukrutný a je až s podivem, jak dobře je hra optimalizovaná. Grafika si v klidu seděla na 50° a nijak zvlášť se nepředřela. Musím vyzdvihnout především zvukové efekty, které subwooferu nedají vydechnout. Ať už je to padající hlína na přilbu nebo vzdálená kanonáda, všechno zvučí ukrutně dobře. Víc mé uši dokázala potěšit snad jen skutečná houfnice Dana a její pšouknutí tak silné, že mi to rozvázalo tkaničky.

Nejsem žádný expert na zbraně první světové války, jsem si ale docela jistý, že některé zde použité kousky měly do reálného nasazení hodně daleko. Autoři se zřejmě nechtěli spokojit s klasickou výzbrojí, která by mohla působit nudně, ale utrpěla autentičnost, od které jsem si hodně sliboval. Povídkové příběhovno je sice servírováno dost na efekt, ale některé postavy jsem si oblíbil a u filmečků se nenudil.

Pochválit musím možnost vypnout veškerý HUD, což hru povyšuje na trochu jiný level. Jestli je to použitelné je na zvážení, ale třeba v leteckých pasážích jsem neměl absolutně šajn o bojišti. Naopak v těch pěšáckých misích to zvedá adrenalin a atmosféru hodně vysoko.

Herní doba je krátká a na MP mě neužije, ale těch pár hodinek bylo rozhodně příjemných.

Hodnocení: ✰✰✰
+23
  • PC 75
Hledáte zajímavý singl, nebo očekáváte historickou přesnost? Ruče pryč. Singl je plný špatného patosu a nejlépe poslouží jako tutorial k ovládání vozidel. Po třetí sekvenci jsem se k singlu nevrátil. MP je naopak boží. Moje jediná BF zkušenost je s Bad Company 2 a BF1 mi přijde stejně zábavný, jen má ještě obrovské plus v neotřelém zasazení s neobvyklými zbraněmi. Jako jo, v 1. světové asi nestřílela polovina vojáků automaty a ta druhá nejezdila v tolika tancích, že to pomalu připomíná World of Tanks, ale snad se shodneme, že to není v MP podstatné. Ještě je fajn, že zde není důležité jen sbírat fragy. Na nejvyšší příčky tabulek se můžete dostat třebas i jako medik s mizerným K/D ratiem.

K tomu výborná optimalizace (2K na Ultra v pohodě 60fps), zábavné operace a skvělá grafika, kde vám zejména zablácené mapy vyrazí dech. Ta atmoška tam totiž je. Když si navíc lehnete, bláto se vám přilepí na zbraň. Koupě nelituju ani náhodou.
+17
  • PC 70
Battlefield 1 splnil přesně to, co jsem od něj čekal. Nenadchnul, nezklamal. Poctivá sériová výroba od zkušených rutinérů. Téma první světové je fajn premisa, ale na hratelnost a design hry nemá takřka žádný vliv. Nepoznáte rozdíl od her z druhé světové.

Povídkové zpracování singlu je sympatická změna a v úvodu zaujme působivým přelétáním z jednoho padlého vojáka do druhého. Lehce otravné texty o WW1 vás ale rychle vrátí do reality patetických filmečků, klišoidních scén a velenudných scénářů. Vrací se také staří dobří gumáci místo herců. DICE by se opravdu hodili profesionální scénáristi a filmaři. Důraz na stealth nechápu a do Battlefieldu mi ani trochu nesedí. Zvláště bez propracovaných úrovní a fungující AI. Že o mě, po výkřiku jednoho vojáka, ví celá mapa patří do 10 let starých her. A to, že mě ani přesto nejdou hledat a stojí na místě možná tak do 20 let. Pouze finální povídka z pouště potěší lehce otevřeným prostředím, ve kterém ale nakonec není co dělat, protože ve hře jednoduše nic není.

Multiplayer celou hru tradičně táhne a po dlouhé době (=Bad Company 2) je radost si zase zastřílet. Nové Operace jsou jen lehké splynutí Conquestu a Rushe, takže mírný pokrok v mezích zákona. Jinak se DICE s multiplayerem nijak experimentovat nechtělo a je to prostě jen další Battlefield. Nic proti ničemu. Bambitky samozřejmě nemají nic společného s realitou WW1 a upřímně mě všechny přijdou na jedno brdo. Nedovedu si představit strávit v mulťáku desítky hodin. Na to je tu málo map (Premium pass v ceně druhé hry, haha, víšžejo) a mizerná variabilita. Na občasné casual zastřílení ale naprostá ideálka. Bitvy mají parádní atmosféru, všechno zvučí, bouchá, duní a krásně se na to kouká.

Zklamáním je pro mě destrukční model, který se od prvního Bad Company nikam pořádně neposouvá a spíš dost upadá. Po těch deseti letech bych čekal krapet jinou ligu. Ale v dnešní době totální ignorance fyziky ve hrách je i slepý mezi jednookými králem. Jinak hra samozřejmě šajní na všechny strany, jak je u DICE zvykem.

Jednička je každopádně povedený Battlefield, který i přes "netradiční" téma nepřináší nic nového a místy působí až moc na jistotu. Ostatně jako všechno, co v posledních letech DICE dělá. Tak snad klukům do budoucna povolí obojky...
+16
  • PC 80
Stádo brojlerů pravděpodobně čeká na vás v tomto komentáři, a tak doporučuji jej vůbec nečíst. Předně chci dodat, že další řádky se týkají jen módu hry pro jednoho hráče, neboť jinak bych se s ostatníma nestřílel, proč bych to dělal, když bych mohl hrát raději pivní multiplayer v hospodě s plnohodnotným hlasovým ch(l)a(s)tem. Kampaň mi přišla docela nápaditá. Líbil se mi důraz na variabilitu hry. Čistokrevně střílecí pasáže tady střídají stealth prvky. Stealth prvky tady zase střídají závody tanků a letecké dny, jenom těch nehod je tak nějak více. Majestátní vzducholoďstvo má v jedné misi také něco do sebe a celkově bych řekl, že vlastně každá mise v kampani je dost odlišná od předchozí a nějaký zívák moc nehrozí. Obtížnost je dětská, aby náhodou současná generace nezačala plakat. Stačí si trochu promyslet další postup, otevřít všudypřítomné bedny se zbraněmi a dalším užitečným materiálem, kde se zrovna jak na potvoru ukrývají zrovna ti pomocníci, které k dané misi pasují jak dvě půlky na jedno z větších nádobí v kuchyni. Pak třeba mise může probíhat jako takový německý lov slepic, tak populární na počítačích z přelomu tisíciletí. Ale celkově je to zábavné, tak proč ne. Navíc se mi líbilo i to, že hráč zde nemá jen takový ten tunýlek, v kterém se může pohybovat, ale může se pustit i na výlet a stojí to často za to. Přeci jenom kluci a holky, ale spíše podle titulků kluci ze Švédska, podle častých přehláskovaných o, si dali hodně záležet na použité technologii a grafické implementaci. Co víc, zničitelné prostředí také potěšilo. Pokud zase přeskočíme do jiného soudku, tak mě nadchlo opravování takového tanku. To si tak vezmu nějaký klíč, zmáčknu nějaké to tlačítko a tank je za chvíli opraven. Jedna radost. A to si vemte, že vám takový tank už třeba hoří. Prostě ve francouzském klíči byl za první války už integrován brutálně schopný minimax. Škoda že tyto průlomové technologie byly pravděpodobně s koncem války zapomenuty. Po misích tankových jsem si dal tedy mise letadýlkové a tam to byla ještě větší pohoda. To si tak vemte, že jste pod nepřátelskou palbou ostatních, kteří si nejspíše neuvědomují že tu jsou lidi, a tak střílejí co to dá. No vaše letadýlko už hoří, ale tak je přeci čas na piknik v oblacích, tak vytáhněte flašku vínka, nějaké to maso a hlavně držte klávesu X. A je vše v klidu. Tak to má být. Letadýlko je v perfektní kondici a nějací červení red baroni si můžou dělat co chtějí. No zpátky na zem. V Dolomitech by mohlo být také hezky. Tak proč všude střílí? Nicméně hned si kontroluju, jestli jsem si nezapl nějaké to god mode nebo co, protože po alpských loukách se proháním pod nepřátelskou palbou tak nějak bez škrábnutí. Pak si všimnu ovšem, že byť mačkám klávesu W do úplného promáčknutí, tak nějak se proháním pořád těžkopádně, navíc se mi zmenšil monitor. Tak to už ne hoši švédští. Já si pořídil velkou obrazovku. No jo, pak si všimnu, že mě asi navlíkli do rytířského brnění dle toho průzoru. To jako hraju Kingdom Come nebo co? Ten Vávra se vecpe všude. No nevadí. Dostanu se ke kostelíku na alpské planině a nějaký jouda co nosí plynovou láhev na zádech místo batohu se štanglí lovečáku pro alpské medvídky, se tam odpálí. No toto. Budova se zhroutila. To jako nikoho nemrzí, že se na té stavbě někdo nadřel? No nic. Tož pokračuji dále. Wooow australský masochista. Pochopíte to? Prostě z krásné Austrálie si odskočíte někde do Evropy pod palbu kulometů. Ale tak jo, prostě THUG life za první války. Konec brojlerů. Blíží se zabíjačka. Celkově to je tedy dobré kuřecí. Nechte si chutnat.

Pro: Arkádová bžunda v super grafice

Proti: Při ovládání holuba chybí akční klávesa pro seslání hovínka

+15 +16 −1