Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wreckfest

Next Car Game: Wreckfest

14.06.2018
27.08.2019
01.06.2021
kompatibilní
66
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Wreckfest (dříve známý projekt pod názvem Next Car Game) je závodní hra od tvůrců slavné závodní série FlatOut. Je popisován jako duchovní nástupce série FlatOut a kříženec her FlatOut, Destruction Derby a Street Rod z roku 1989. Hra se značně zaměřuje na fyziku a model poškození, což vyznačuje pomalejší a strategičtější postup. Hra běží na vylepšeném enginu ROMU, který nyní využívá lehké modelování poškození, jež umožňuje poškození dle prostředí, což značně ovlivňuje řízení.

Hra obsahuje různé módy závodů, od klasických až po destrukční derby. Závody se řídí stejnými pravidly jako většina současných závodních her. Cílem tedy je vyhrát závod anebo zůstat jako jediný přeživší. Před závodem si hráč může vybrat z mnoha aut, dále si vybere manuální nebo automatickou převodovku a nakonec terénní nebo asfaltovou dráhu. Hráč má také možnost auta nakupovat nebo prodávat, vylepšovat je anebo na nich provádět různé výzkumy. Samotné závody se zaměřují na "dopravní boj" s hráčem, který musí najít rovnováhu v obraně, což je vyhýbání se překážkám nebo vozidlům, či agresivní taktice jako je vytlačování z cest nebo jiné útoky na soupeře.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem odehrál půlku první kampaně na PS5 a teda jsem z toho takovej rozporuplnej. DualSense je fajn po většinu času, asi by se z něj dalo vytáhnout víc, ale zadara proč ne. Nicméně grafika mi přijde nejenže stejná, ale LODy jsou proti PC verzi naprosto příšerný, nějakej bordel se renderuje přímo před očima třeba 5 metrů před autem, stíny často jaksi glitchují a rozhodně to nedrží framerate, až nezdravě často v nějakých zatáčkách, kdy do sebe napere 10 aut, obraz nechutně stutteruje.

Jo a od posledně co jsem to hrál na PC, tam přibyl "extreme" model poškození, kde stačí 1-2 škrábance a auto je out :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jedno se musí Bugbearům nechat. Se zlomkem rozpočtu, který dostane např. Forza, dokážou stvořit bezkonkurenční zábavné arkádové závody. Dokázal ale Bugbear navázat na špičkové původní FlatOuty? No.. tak trochu.

Wreckfest trápí to, co trápilo první Flatout a to co trápí i Forzu Horizon. Ty hry jsou výborné ve chvíli, kdy sedíte s virtuálním řidičem za volantem a jezdíte, ale zbytek herních mechanik - progress systém, způsob postupu v kariéře, UIčko - hráče jenom frustrují.

Pokud mi ve Forze vadí, že máte od začátku odemčené všechno a všechny závody můžete jezdit se všemi auty, Wreckfest na to jde z opačné strany. Auta jsou rozdělena do kategorií A, B, C a D. Zároveň jsou rozděleny na 3 národnosti a asi 6 druhů karosérií. To vytváří opravdu hodně možných kombinací a semtam se prostě stane, že musíte koupit auto, které sice vůbec nechcete, ale budete ho potřebovat jen na jeden závod. Již vlastněná auta nejdou prodávat a přísun peněz zejména na začátku hry je tak špatný, že kolikrát musíte odjet pár závodů několikrát, abyste si mohli to auto vůbec dovolit. Za každý závod dostáváte počet bodů, který se odvíjí podle konečného umístění a do toho můžete plnit dobrovolné úkoly, za které dostáváte extra XP a peníze. Pokud chcete plnit hru na 100%, stanete se oběťmi autorské lenosti nebo nedomyšlenosti.

Úkoly během závodů jdou často proti sobě. Dojeď první a zároveň znič jedno auto - máš na to 3 kola. Zajeď nejlepší čas a přetoč tři auta - máš na to 6 kol. Do toho budete bojovat s faktem, že boční úkoly zůstávají po dojetí závodů splněné, ale získané body pro další postup v kampani se vždy resetují, pokud chcete závod odjet znovu. A jelikož ne vždy je možné dojet první a zároveň splnit boční úkol, často se mi stávalo, že jsem musel odehrát závod několikrát. A toto je problém, pokud se dostanete do turnaje o 8 závodech po 12 kolech, pak se nemůžu divit, že mi kampaň na 100% trvala 31 hodin.

Toto všechno je ovšem zapomenuto ve chvíli, kdy odstartujete se svým oblíbeným pomuchlaným bourákem a vrhnete se po hlavě do absolutní destrukce všeho, co se hýbe i nehýbe. Ten chaos a bordel, který na trati zůstává z dílčích šarvátek je perfektní. V závodě může jet až 24 aut a snad žádné z nich ho nechce odjet čistě a co nejrychleji. Protivníci do vás aktivně naráží a snaží se vás vyvézt z rovnováhy. A já si to nenechal líbit! Dojet závod o šesti nebo dokonce o 12 kolech je kolikrát větší výzva, než by se zdálo. Hráč si může vybrat mezi třemi úrovni poškození, přičemž už na střední (která je asi nejzábavnější z hlediska gameplaye) se může stát, že z 24 aut dokončíte závod sami, protože ostatní se nemilosrdně pobijí v zatáčkách u mantinelů, stromů nebo jiných překážek naschvál umístěných tak, aby nebylo těžké je minout.

Tomu velmi pomáhá i model poškození, který se mi ale asi nelíbil tak, jak se mi asi měl líbit. Auta se mohou sešrotovat opravdu do bizarních tvarů a ještě bizarnější je, pokud v těchto tvarech dál pokračují v jízdě. Na rozdíl od Flatoutů nejsou na autě vytyčená místa, která by nešla zdeformovat, tudíž někdy vidíte auto s placatým motorem, někdy zase s placatým řidičem, někdy mají kola přetočená o 90°, ale pořád jezdí. A taky neuvidíte odřený lak. Plechy se sice kroutí od nárazů jak máslo, ale textura nijak nemění barvu. Toto bylo ve FO2 vyřešené líp.

Jízdní model a obecně celá hra je kombinací Flatout 1 a 2. Tratě jsou většinou pomalejší a techničtější. Ztřeštěné společenské hry pomocí aut aka házení šipek, skok do výšky nebo dálky tu vystřídali závody na gaučích nebo destrukční derby se sekačkou na trávu a kombajny. Nicméně mi tu chybí boti z FO2, kde měl každý svůj styl ježdění, chybí mi městské závody, projíždění obchoďákem a nitro. Jak jsem ale už poznamenal na začátku, zábavnější jízdní model v dnešních závodech asi nenajdete. Fyzika funguje skvěle, cítíte, jak se vám chce nadzvednout zadní kolo, když berete zatáčku moc zprudka, nárazy do aut jsou skřípavé a uspokojivé, z chování auta dokážete přečíst každou nerovnost na trati. Tady je Forza Horizon opravdu malinká proti Wreckfestu. A to hraju na klávesnici :)

Co se týče grafiky, neurazí ale ani nenadchne. Je čistá bez přeplácaných efektů, ale z dnešního pohledu hrozně obyčejná. Modely aut nebo textury trati jsou výborné, ale jakmile máte chvíli čas koukat i pár metrů od cesty, grafika hrozně degraduje. Menší objekty v pozadí se renderují před očima, stromy v dálce jsou dvě skřížené placaté textury. Ocenil bych alespoň větší možnosti v nastavení LOD. A více než jinde mi tu vadí zubaté hrany stínů a hran objektů, AA i na nejvyšší nastavení prostě moc dobře nefunguje. Zvukově je to taky mdlé, zvuky motorů bych si představil trošku dunivější a mixování zvuků je hodně divné, musel jsem stáhnout právě motory asi na 30% proti zbytku, protože ve chvíli, kdy bylo pohromadě 20 aut, tak to byl jenom řvoucí bordel. Licencované skladby jsou fajn, ale na délku hry je jich docela málo, takže se rychle přeposlouchají.

Komentář delší, než jsem čekal, ale nějak jsem si nemohl to srovnávání s předchozími hrami odpustit. Kdo jiný by měl udělat lepší Flatout než autoři Flatoutů? A stejně se to nepovedlo.. ale jen o kousíček.
+21
  • PC 35
Závodní hry nepatří k mému šálku kávy, ovšem Wreckfest jde svojí cestou a má obrovský potenciál. Jediná dobrá hra od které jsem se nevěděl odtrhnout byla Destruction Derby a tohle je přesně jak přes kopírák to samé, teda mělo být, jenom dílo se úplně nepovedlo - lépe řečeno nepovedlo se vůbec a potenciál o kterém píšu o pár řádků výše nevyužilo absolutně.

Hudba je divoká až rušivá, ani jednu jsem si neoblíbil a po pár hodinách jsem hudbu raději vypnul. Úplně nejhorší věc je zvuk motoru, už jsem slyšel hodně strojů, ale tohle zní vše jak 2 taktní motorka v 18 000 otáčkách. I auta, která by měli mít typický dunivý zvuk, jsou k pláči a zní to až, tak nepříjemně, že jediný zvukový konkurent je škrábání nehty po školní tabuli. Prostě děs a hnus. Automatická převodovka žije vlastní život a jestli si nechcete zničit šipku nahoru, tak si raději nastavte manuální řazení. Fyzika taky nestojí za řeč.

Karierá stojí za starou bačkoru. Vylepšování auta je skoro nepostřehnutelné a končí jenom vizuálními prvky.

Jediné pozitivum jsou hezké modely aut i když jsou všechny na jedno kopyto a to asi z toho důvodu aby vývojáři nemuseli moc modelovat rozpad modelů. Jako chápu v 3D maxu to namodelovat musí trvat hodiny a hodiny práce, ale do prdele když se do toho pustím a hru zaměřím na ničení modelů, tak jak je možné, že právě tady hra šetří ? Čím jiným chce hráče zaujmout a udržet při hraní ? Tou nenormální cenou 60 € jako novinky a ještě teď stojí stále 40 € Jako proč ? Zakoupení vůbec nedoporučuji, dokonce bych váhal aj při 75% slevě.

A ty HW nároky, pro boha, každé loadování trvá hodiny a to mám SSD s rychlosti čtení 3500MB/s a k tomu 8 jádro CPU

Dál kritizovat nejdu, možno pár fanoušků tenhle počin má, ale v mém okolí o nikom nevím. Budu rád když někdo poradí něco podobné, ale ne tak zkurv.ný.

verze hry: v1.255957 + DLCs ani to tomu nepomohlo

Pro: možnosti destrukci

Proti: skoro vše, od technické stranky až po vizuální a k tomu ta děsná hudba

+10 +11 −1