Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
  • PS5 85
Jedno se musí Bugbearům nechat. Se zlomkem rozpočtu, který dostane např. Forza, dokážou stvořit bezkonkurenční zábavné arkádové závody. Dokázal ale Bugbear navázat na špičkové původní FlatOuty? No.. tak trochu.

Wreckfest trápí to, co trápilo první Flatout a to co trápí i Forzu Horizon. Ty hry jsou výborné ve chvíli, kdy sedíte s virtuálním řidičem za volantem a jezdíte, ale zbytek herních mechanik - progress systém, způsob postupu v kariéře, UIčko - hráče jenom frustrují.

Pokud mi ve Forze vadí, že máte od začátku odemčené všechno a všechny závody můžete jezdit se všemi auty, Wreckfest na to jde z opačné strany. Auta jsou rozdělena do kategorií A, B, C a D. Zároveň jsou rozděleny na 3 národnosti a asi 6 druhů karosérií. To vytváří opravdu hodně možných kombinací a semtam se prostě stane, že musíte koupit auto, které sice vůbec nechcete, ale budete ho potřebovat jen na jeden závod. Již vlastněná auta nejdou prodávat a přísun peněz zejména na začátku hry je tak špatný, že kolikrát musíte odjet pár závodů několikrát, abyste si mohli to auto vůbec dovolit. Za každý závod dostáváte počet bodů, který se odvíjí podle konečného umístění a do toho můžete plnit dobrovolné úkoly, za které dostáváte extra XP a peníze. Pokud chcete plnit hru na 100%, stanete se oběťmi autorské lenosti nebo nedomyšlenosti.

Úkoly během závodů jdou často proti sobě. Dojeď první a zároveň znič jedno auto - máš na to 3 kola. Zajeď nejlepší čas a přetoč tři auta - máš na to 6 kol. Do toho budete bojovat s faktem, že boční úkoly zůstávají po dojetí závodů splněné, ale získané body pro další postup v kampani se vždy resetují, pokud chcete závod odjet znovu. A jelikož ne vždy je možné dojet první a zároveň splnit boční úkol, často se mi stávalo, že jsem musel odehrát závod několikrát. A toto je problém, pokud se dostanete do turnaje o 8 závodech po 12 kolech, pak se nemůžu divit, že mi kampaň na 100% trvala 31 hodin.

Toto všechno je ovšem zapomenuto ve chvíli, kdy odstartujete se svým oblíbeným pomuchlaným bourákem a vrhnete se po hlavě do absolutní destrukce všeho, co se hýbe i nehýbe. Ten chaos a bordel, který na trati zůstává z dílčích šarvátek je perfektní. V závodě může jet až 24 aut a snad žádné z nich ho nechce odjet čistě a co nejrychleji. Protivníci do vás aktivně naráží a snaží se vás vyvézt z rovnováhy. A já si to nenechal líbit! Dojet závod o šesti nebo dokonce o 12 kolech je kolikrát větší výzva, než by se zdálo. Hráč si může vybrat mezi třemi úrovni poškození, přičemž už na střední (která je asi nejzábavnější z hlediska gameplaye) se může stát, že z 24 aut dokončíte závod sami, protože ostatní se nemilosrdně pobijí v zatáčkách u mantinelů, stromů nebo jiných překážek naschvál umístěných tak, aby se jim těžce vyhýbalo.

Tomu velmi pomáhá i model poškození, který se mi ale asi nelíbil tak, jak se mi asi měl líbit. Auta se mohou sešrotovat opravdu do bizarních tvarů a ještě bizarnější je, pokud v těchto tvarech dál pokračují v jízdě. Na rozdíl od Flatoutů nejsou na autě vytyčená místa, která by nešla zdeformovat, tudíž někdy vidíte auto s placatým motorem, někdy zase s placatým řidičem, někdy mají kola přetočená o 90°, ale pořád jezdí. A taky neuvidíte odřený lak. Plechy se sice kroutí od nárazů jak máslo, ale textura nijak nemění barvu. Toto bylo ve FO2 vyřešené líp.

Jízdní model a obecně celá hra je kombinací Flatout 1 a 2. Tratě jsou většinou pomalejší a techničtější. Ztřeštěné společenské hry pomocí aut aka házení šipek, skok do výšky nebo dálky tu vystřídali závody na gaučích nebo destrukční derby se sekačkou na trávu a kombajny. Nicméně mi tu chybí boti z FO2, kde měl každý svůj styl ježdění, chybí mi městské závody, projíždění obchoďákem a nitro. Jak jsem ale už poznamenal na začátku, zábavnější jízdní model v dnešních závodech asi nenajdete. Fyzika funguje skvěle, cítíte, jak se vám chce nadzvednout zadní kolo, když berete zatáčku moc zprudka, nárazy do aut jsou skřípavé a uspokojivé, z chování auta dokážete přečíst každou nerovnost na trati. Tady je Forza Horizon opravdu malinká proti Wreckfestu. A to hraju na klávesnici :)

Co se týče grafiky, neurazí ale ani nenadchne. Je čistá bez přeplácaných efektů, ale z dnešního pohledu hrozně obyčejná. Modely aut nebo textury trati jsou výborné, ale jakmile máte chvíli čas koukat i pár metrů od cesty, grafika hrozně degraduje. Menší objekty v pozadí se renderují před očima, stromy v dálce jsou dvě skřížené placaté textury. Ocenil bych alespoň větší možnosti v nastavení LOD. A více než jinde mi tu vadí zubaté hrany stínů a hran objektů, AA i na nejvyšší nastavení prostě moc dobře nefunguje. Zvukově je to taky mdlé, zvuky motorů bych si představil trošku dunivější a mixování zvuků je hodně divné, musel jsem stáhnout právě motory asi na 30% proti zbytku, protože ve chvíli, kdy bylo pohromadě 20 aut, tak to byl jenom řvoucí bordel. Licencované skladby jsou fajn, ale na délku hry je jich docela málo, takže se rychle přeposlouchají.

Komentář delší, než jsem čekal, ale nějak jsem si nemohl to srovnávání s předchozími hrami odpustit. Kdo jiný by měl udělat lepší Flatout než autoři Flatoutů? A stejně se to nepovedlo.. ale jen o kousíček.

__________________________________
Update 3.8. 2021 z PS5 verze

Dohráno podruhé na PSku. Jenom krátce, protože změn je minimum. Byla slibována lepší grafika, než na PC - asi jo, ale nejspíš jsem to nevnímal. Pořád všechno, co je blízko na kameře vypadá hezky a daleko hnusně. Nově akorát auta zůstávají zaprášená během závodů ve štěrku. Mnohem horší je pop-in malých objektů na trati, hrozně to bije do očí a na PCčku s tím nebyl až takový problém. Hra většinou drží slibovaných 60 fps, ale v náročnějších scénách je velmi silný tearing, je škoda, že to nevychytali na 100%. DualSense je parádní, možná o něco lepší je ve WRCčku, s kterým můžu srovnávat, ale i tak čučím, že si s tím vůbec dali práci a na pocitu už i z tak výborné jízdy to jenom přidává. Poslední patch rozbil vyježděné stopy na trati, které nově blikají a ubral několik songů včetně mého oblibeného "Gasoline". Doufám, že je to jen bug a bude to brzo opraveno.
+25
  • PC 80
Konečně jsem koupil Wreckfest (nalákalo mě toto DF video) a posléze se proboural celou kampaní (28 hodin). Je to to skvělá hra, ale k devadesátkové spokojenosti mi pár věcí chybí - dynamické počasí (jezdit v těch bahnitých cestách za bouřky by mělo sakra atmosféru), možnost nočních závodů, animovaný ruce na volantu při pohledu z kokpitu a víc městských tratí. Plus ta struktura kampaně je tak primitivní, jak to jen jde. Takže do dvojky je co přidávat a zlepšovat.

Ale jinak je Wreckfest super, detailní fyzika a model poškození, AI působí taky dobře, občas dělá chyby...ty závody kdy je trať posetá vraky ostatních závodníků, mě visí motor na dvou drátech a modlím se, abych nezapomněl včas zatočit tamhle za kopečkem...skvělý. Navíc jsem si tu mohl trajdat jak v klasický Corvette, tak v Pontiac Trans AM aka Knight Industries 2000 aka Knight Rider káře. Technicky - gamepass verze náhodně padala, Steam verze je 100% rock stable. Běží to perfektně a grafika mě taky příjemně překvapila. Nevím jestli to nějak aktualizovali, ale v ostatních komentářích špatnej LoD jsem nepozoroval. Pop-in je (téměř neznatelnej) jen u trávy v dálce.

Soundtrack není špatnej, ale po deseti hodnách se mi dost oposlouchal, takže jsem u Wreckfestu začal sjíždět soundtracky z Destruction Derby 2 a klasickou vidlákovinu Redneck Rampage. Sedne to skvěle.

Tlačenice 
Nebe jak ze STALKERa
+25
  • PC 75
Pokud jste v devadesátkách milovali Destruction Derby a jeho následovníka, neměli byste si nechat Wreckfest ujít. Protože v kolika hrách dnes můžete vzít americké muscle káry ze šedesátých a sedmdesátých let a rozštípat je během divokých závodů v pískovně nebo například v aréně, kde poslední přeživší vyhrává?

Grafika vypadá na první pohled dobře. Auta jsou vykreslena na výbornou, stejně jako tratě. Objekty v dáli už ale tak slavně nevypadají a často se renderují za pochodu doslova před očima. Mám na mysli například stromy, u kterých je toto opravdu markantní. Co se týče zvuků, tam jsem byl ve hře nejvíce zklamán. U ikonických amerických vozů bych očekával odpovídající dunivé ozvučení a ne, aby například El Camino znělo jako Brouk. Nemluvě o závodech v arénách, kde se při shluku všech aut jedná o naprostý bordel. Hudební doprovod se až na jednu trance skladbu v menu povedl na výbornou. Škoda jen, že songů není v menu stejně jako během závodu. Můžete čekat starý dobrý hard rock nebo metal hraný před dvaceti lety, ne nepodobný tomu z Need for Speed: Underground. Poškození je závislé na nastavení jeho intenzity. Na nejlehčí stupeň je to zívačka, ale už na střední se stává, že do cíle dojede minimum vozů. Na realistické poškození se vaše auto i auta vašich protivníků do cíle dostanou ve značně zbídačeném stavu a na úplně nejvyšší stupeň do vás vrazí jednou, dvakrát a končíte. Auta se demolují vizuálně a současně se jim s přibývajícím poškozením snižuje schopnost správně zatáčet i například jejich maximální rychlost. Co se týče obtížnosti hry, kromě většího prokluzu během smykování zatáčkami jsem na dramatické rozdíly nenarazil. Snad jen s výjimkou menšího odstupu od protivníků s nastavením jejich AI na nejvyšší.

Závody jsou rozděleny do několika typů. Jezdíte buď klasické okruhy kdesi v pískovně podobné spíš závodům motokár, ale mnohem víc jsem ve hře zaznamenal daleko adrenalinovější závodění. Tratě se totiž až nebezpečně prolínají, kdy například na závodním okruhu jedete jen jeho část, v půli se musíte otočit o 180 stupňů a pokračovat zpět. A takto třeba až dvanáct kol. Častokrát se tedy střetnete s protijeducími vozy. Dále tu máme onu slavnou arénu, kde nejde o nic jiného než o přežití totální destrukce nějakých dvaceti vozů. Všechny tyto závody jsou součástí i módu kariéry, rozděleného na pět turnajů. No a zde musím zmínit značne nedomyšlenou koncepci vedlejších úkolů. Dojet první během tří kol by samo o sobě nebylo neřešitelné, ale společně s tím ještě přetočit tři auta, nebo je rovnou vyřadit ze závodu, to už chce sakra fištróna. Jste tedy opakovaně nuceni nejprve dokončit event splněním vedlejších úkolů a poté jej jet znovu a soustředit se pro změnu jen na první místa v závodech. Vedlejší úkoly se totiž po dokončení eventu a jeho znovuspuštění narozdíl od umístění a získaných kreditů nemažou. Plnění hry na 100% bude tedy vyžadovat značnou investici herních hodin.

Auta si odemykáte jak postupujete kariérním režimem. Některá dostanete za dojetí závodů na prvním místě, některá dosažením určité úrovně vašeho profilu, zbylá si budete moci koupit v herním obchodě a všechna samozřejmě i vytunit. Pro získání úplně všech vozidel je ale bohužel nutné si koupit ideálně Season Pass 1 a 2 za reálné peníze. Auta jsou ve hře rozdělena na třídy D, C, B a A, dle regionů USA, EU, Japonsko a ještě dle typu karosérie. Během kariéry se vám několikrát stane, že některé závody nebudete moci zajet z důvodu absence vhodného vozu a bude nutné si onen vůz zakoupit i kvůli jenomu jedinému eventu. Auta se bohužel nedají prodávat a časem jich budete mít v garáži tolik, že byste si v klidu mohli otevřít vlastní autobazar.

Hra se dá bez problému hrát i na klávesnici, tudíž budou uspokojeni i majitelé laptopů hrající v menším prostoru, kteří si nemohou dovolit volant. Hru navíc bez problémů rozjedete i na pět let starém stroji, takže nějaká velká investice do hardware nehrozí. Snad jen do SSD kvůli načítání. Wreckfest bezpochyby doporučuji všem, kdo mají podobné automobilové řádění rádi. Jen ty neduhy běhěm hraní srážejí hodnocení dolů, bez nich by to byla devadesátková hra. Za zmínku ještě stojí šílené závody motorizovaných gaučů, sekačkek na trávu, kombajnů a amerických školních autobusů. Ono roztřískat autobusem dvacet sekaček na trávu dá zabrat. A vše i v multiplayeru.

Pro: grafika, atmosféra, typy závodů, všude destrukce, soundtrack, znovuhratelnost, bonusové typy vozů zvyšující adrenalin a zábavu

Proti: nehezké objekty v pozadí, nelogické vedlejší úkoly v kariéře, nemožnost prodávat vozy

+20
  • PC 35
Závodní hry nepatří k mému šálku kávy, ovšem Wreckfest jde svojí cestou a má obrovský potenciál. Jediná dobrá hra od které jsem se nevěděl odtrhnout byla Destruction Derby a tohle je přesně jak přes kopírák to samé, teda mělo být, jenom dílo se úplně nepovedlo - lépe řečeno nepovedlo se vůbec a potenciál o kterém píšu o pár řádků výše nevyužilo absolutně.

Hudba je divoká až rušivá, ani jednu jsem si neoblíbil a po pár hodinách jsem hudbu raději vypnul. Úplně nejhorší věc je zvuk motoru, už jsem slyšel hodně strojů, ale tohle zní vše jak 2 taktní motorka v 18 000 otáčkách. I auta, která by měli mít typický dunivý zvuk, jsou k pláči a zní to až, tak nepříjemně, že jediný zvukový konkurent je škrábání nehty po školní tabuli. Prostě děs a hnus. Automatická převodovka žije vlastní život a jestli si nechcete zničit šipku nahoru, tak si raději nastavte manuální řazení. Fyzika taky nestojí za řeč.

Karierá stojí za starou bačkoru. Vylepšování auta je skoro nepostřehnutelné a končí jenom vizuálními prvky.

Jediné pozitivum jsou hezké modely aut i když jsou všechny na jedno kopyto a to asi z toho důvodu aby vývojáři nemuseli moc modelovat rozpad modelů. Jako chápu v 3D maxu to namodelovat musí trvat hodiny a hodiny práce, ale do prdele když se do toho pustím a hru zaměřím na ničení modelů, tak jak je možné, že právě tady hra šetří ? Čím jiným chce hráče zaujmout a udržet při hraní ? Tou nenormální cenou 60 € jako novinky a ještě teď stojí stále 40 € Jako proč ? Zakoupení vůbec nedoporučuji, dokonce bych váhal aj při 75% slevě.

A ty HW nároky, pro boha, každé loadování trvá hodiny a to mám SSD s rychlosti čtení 3500MB/s a k tomu 8 jádro CPU

Dál kritizovat nejdu, možno pár fanoušků tenhle počin má, ale v mém okolí o nikom nevím. Budu rád když někdo poradí něco podobné, ale ne tak zkurv.ný.

verze hry: v1.255957 + DLCs ani to tomu nepomohlo

Pro: možnosti destrukci

Proti: skoro vše, od technické stranky až po vizuální a k tomu ta děsná hudba

+9 +11 −2