Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Blizzard se od roku 2002 chystal vydat Starcraft Ghost (taktickou akci na konzole), kde se hráči měli navrátit zpět do Koprulu sektroru v roli November de Terra (dominionský ghost).. Za Novu pak mělo jít prozkoumat nové planety a jednotky. Příběh se měl točit kolem obavaných Spectrů, upravených ghostů, do mnohem nebezpečnější a ďábelštější formy. Nova měla odhalit Mengskovi zrádné pokusy o vytvoření armády spectrů a celkově o své loajalitě pochybovat. Ve hře bylo možné setkání se starými ale i úplně novými postavami, (artanis, gen. Warfield......).

Během let 2005/2006 však byl vývoj hry pozastaven, následně pak kompletně zrušen. Většina příběhových prvků ze Starcraft Ghost pak bylo přepracováno a následně použito ve SC2. Spectři vs. Ghosti, Nova stále nejobávanější zabiják Dominia. I období SC Ghost se měl odehrávat od roku 2503/2504, stejně jako SC2
Některé jednotky mohly mít původně docela jinou funkci. Například:
- Terranský thor měl být ještě silnější a dokonce měl být tak velký, že nemělo být možné jej postavit ve Factory. Místo toho měl mít dělník SCV možnost jej postavit kdekoli na mapě. To by však nevyhnutelně vedlo k nevyváženostem v multiplayeru.
- Terranská protiletecká jednotka Viking měl být původně vyráběn ve Factory a nikoli Starportu, protože se mělo jednat o pozemní jednotku, jejíž možnost transformace na leteckou jednotku měla být dostupná až po upgradu. V té době měla být k dispozici ve Starportu jiná protiletecká jednotka Predator
- Zergská jednotka Queen se měla vyvíjet a sílit společně s upgradem hlavní zergské budovy Hatchery
- Protosský Carrier měl být původně nahrazen slabší protipozemní jednotkou Tempest (ironicky právě ten byl přidán v druhém datadisku Legacy of the Void), přičemž nejsilnější leteckou Protosskou jednotkou měl být tzv. Warp Ray (tedy obdoba Void Ray)
StarCraft II je první esportovou hrou, která nepodporuje hraní na lokální síti LAN. Zpočátku panovaly velké obavy, že v některých místech, či časech LAN turnajů (nebo LAN párty) nemusí být dostatečně stabilní internetové připojení k tomu, aby nebyly důležité zápasy zatíženy vyšší odezvou (pingem), nebo dokonce lagy (dočasným výpadkem internetového připojení). Ačkoli komunita sepsala petici o cca 250 000 podpisech, LAN funkce do hry nikdy nebyla přidána.

Během několika významných turnajů se skutečně stalo, že vypadlo připojení nebo dokonce server battle.net, což vyústilo v několik kontroverzních rozhodnutí, kdy se zápasy o velké peníze musely opakovat i přes to, že dotyční hráči se mohli domnívat, že již získali určitou výhodu nebo naopak v částečně odehraném zápase "prozradili" soupeři strategii, která při opakování zápasu již nebude tolik efektivní. Problém se podařilo vyřešit až v datadisku Heart of the Swarm, který přinesl funkci "Resume from replay". Ta umožňovala načíst utkání z replaye a pokračovat přesně v bodě, ve kterém vypadl internet, nebo byla hra z jiných důvodů ukončena.

Příběh

V misi Media Blitz je možnost otevření bonusového levelu. V pravém dolním rohu se nachází Vědecká laboratoř, po jejímž zničení se otevře v nabídce misí "Secret mission". Při útoku nestačí jen kliknout pravým tlačítkem, hráč musí zvolit příkaz "útok" - vědecká laboratoř je totiž neutrální (jednotky na ni sami nebudou útočit).
Secret mission Vás zavede na Vesmírnou stanici Dominionu, kde se Raynor poprvé setká se zergsko-protoským hybridem, tváří v tvář.
Ve hře bylo možné provést několik rozhodnutí, které ovlivnily příběh, zisk jednotek či výzkumu a přítomnost nepřátelských jednotek v poslední misi. Nicméně v Heart of the Swarm se na tyto volby nepříhlíželo.

Kánonicky se Raynor na Havenu postavil protosským vyhlazovacím silám, pomohl Toshovi osvobodit New Folsom a na Charu se s malým týmem vydal zaplavit nydus network lávou.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: Core 2 Duo / Athlon 64 X2 5600+
RAM: 2 GB
GPU: 256 MB (GeForce 7600 GT / Radeon HD 2600 XT / Intel HD 3000)
HDD: 30 GB

Easter eggy

Postava pilota terranské jednotky Thor, má odkazovat na Arnolda Schwarzeneggera a jeho filmy. Mluví s německým resp. rakouským přízvukem, který je pro Arnolda typickým. Navíc Thor říká hlášky z mnoha jeho filmů jako například:
"Stick around" - Predátor (1987)
"What is best? To crush the Zerg, see them driven before you, and hear the lamentations of the Protoss." - odkaz na Barbara Conana (1982)
"If someone asks me if I ever killed any Zerg, I'll say yes, but they were all bad." - odkaz na Pravdivé lži (1994)
Další zajímavostí je, že obličejem pilot vypadá jako Lemmy Kilmister z kapely Motörhead.
Čas od času se stává, že si herní vývojáři vystřelí z jiných (Duke vs Doom) ne jinak tomu je ve Starcraft 2, kde se nachází reklama na iPistol, dělající si legraci z iUdělátek Applu.
V misi s názvem The Devil’s Playground se nachází drobný easter egg pro všechny milovníky série Diablo. Hlavní a nebezpečný boss se totiž na lávové planetě evidentně zabydlel a tak ho můžete potkat v pravém dolním rohu mapy. Foto zde.
Tychus v jedné z misí použije legendární hlášku Duka („It’s time to kick-ass and chew bubblegum and I’m all outta gum.“) Foto zde.
Ve třetí misi kampaně je skrytý Tauren Marine. Pokud na něj třikrát kliknete, odstartuje do vesmíru v přenosné kadibudce. Tauren je poté vidět z Hyperionu a během některých misí. Taureni jsou původně ze série Warcraft.
V televizní reportáži následující misi "Media Blitz" se krátce mihne Mike Liberty, hlavní postava knihy Starcraft: Křížová cesta (Liberty's crusade).
První díl StarCraftu je legendární svým receptem na pečené kuře v tutorialu. Takže v druhém díle nemůže chybět něco podobného. Tentokrát jde pouze o krátkou hlášku, která se zobrazí asi po minutě čekání, ale výsledek stojí za to. Mechanická poradkyně vám řekne: „I want to be the commander. I also want legs.“ („Chtěla bych být velitelkou. A taky bych chtěla mít nohy.“) Video zde.
Ne jen Diablo se stalo "velikonočním vajíčkem" ve hře Stacraft 2. Je zde také odkaz na World of Warcraft, když se na některých budovách objevuje hologram noční elfky z této hry.

Ostatní

Server GameTrailers zvolil hru StarCraft II: Wings of Liberty za nejlepší strategii roku 2010.
Server GameTrailers zvolil hru StarCraft II: Wings of Liberty jako hru s nejlepším multiplayerem roku 2010.
Hra byla jednou z her zařazených do série turnajů DH Masters. Během víkendu 15. - 16. 7. 2017 bylo úkolem soutěžících vyhrát v duelech 1v1. Výběr byl omezen na jedinou rasu - Terrany a mapu Xel'Naga Caverns ve variantě pro dva hráče.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 33 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.