Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Perličky z vývoje

Zergové byli ze začátku pojmenovaní jako "Nightmarish Invanders", dále pak přejmenování na "Zurg". Nakonec však bylo upraveno na již známé "Zerg".

Začátkem roku 1997 stále mnoho konečných jednotek chybělo, hra však obsahovala třeba Terranský letoun Phoenix (později předělaný na Wraitha). Protosský Carrier byl o dost menší než dropship a Dragoun se jmenoval "Protos Templar". Terranský Goliath pak měl tři typy útoků - plamenomet, kulomet a rakety.

Těsně před betou (konec roku 1998) byl vylepšen engine hry, hlavně znásobení parametrů. V té chvíli došlo k navýšení počtu jednotek, lepší diferenciaci budov. Poprvé se objevila předloha Terranského mariňáka, která se tehdy jmenovala Marauder.

Lze tak vidět, že měl Starcraft opravdu bouřlivý a zajímavý vývoj.
Starcraft měl být vydán již v roce 1996. Původní ideou byl zkrátka Warcraft ve vesmíru - "orcs in the space". V důsledku odkoupení práv na Diablo 1, byl však vývoj plně zastaven a tvůrci se k němu navrátili až po komerčním úspěchu Diabla (vydaném v roce 1996 na místo Starcraftu).

Paradoxně díky tomuto naznal Starcraft mnohem komplexnějšího vývoje. Původní verze, plánovaná k vydaní na rok 1996, byla kompletně rebootována (odkaz - stránka obsahující screenshoty z původní verze). Došlo tak k velkému odlišení od Warcraftu 2.

Tvůrci poznamenali, že pro tento projekt museli obětovat hodně ze svého osobního a celkově volného času.
Některé budovy, či jednotky mohly mít původně docela jinou funkci. Například:
- Terrani měli mít jako budovu určitý druh elektrárny, která měla mít podobnou funkci jako Pylon pro Protosse. Problém byl v tom, že tohle neodpovídalo principu Terranské báze, která měla mít možnost kdykoli odletět
- Terran měl původně místo Mariňáků Maraudery s granátometem (ironicky právě tuto jednotku Terrani dostali v pokračování StarCraft II), jenže jednotku se nepodařilo vybalancovat. Mariňáků s granátomety si však můžete povšimnout v cutscénách
- Terranská jednotka Goliath měla mít původně plamenoment a možnost střílet rakety i do pozemních cílů, jenže taková jednotka byla příliš všestranná, tudíž plamenoment byl raději předán vojákovi Firebat a rakety Goliáše přestaly mít možnost létat do pozemních cílů
- Terranská jednotka Vulture měla původně miny střílet a nikoli je jen pokládat na zem
- Terranská budova Academy měla původně sloužit jako add-on pro Barracks
- Terranská budova Starport měla mít původně add-on "Drydocks", který měl opravovat letadla poblíž (připomeňme, že opravnu letadel má série Command & Conquer)
- Zergský dělník Drone měl původně létat
- Zergská jednotka Mutalisk měla původně plivat kyselinu, namísto vypouštění útočného červa (glaive wurm). Můžete si povšimnout, že v cutscénách Mutalisk stále kyselinu plive
- Zergská jednotka Hydralisk měla mít původně zakulacený hřeben, který připomínal chobotnici a měl bojovat pouze na blízko. Můžete si povšimnout, že Hydralisk v cutscénách skutečně nikdy neútočí na dálku
- Zergskou sebevražednou jednotku Scourge nemělo být původně možné vyrobit, naopak měla se sama zrodit po smrti jednotky Guardian, a proto se měla příhodně jmenovat Avenger
Když byla hra v raném vývoji, měla být původně zasazena do světa Warhammer 40.000 od Games Workshop.

Tvůrci

Glynnis Talken Campbell, představitelka hlasu Sarah Kerrigan publikovala pod pseudonymem Sarah McKerrigan čtyři své romány - Captive Heart, Lady Danger, Knight's Prize, Danger's Kiss.

Příběh

Volně stažitelné demo této hry obsahuje čtyři teranské mise na planetě Chau Sara. Je tudíž takovým příběhovým prequelem pro plnou hru a pomyslnou třešničkou na dortu, pro skalní příznivce Starcraftu.

Stažitelné zde: http://www.porse.cz/Starcraft.html

Hardware

Minimální požadavky:
Pentium 90MHz
16MB RAM
4x CD-ROM mechanika
80 MB volného místa
Zvuková a grafická karta SVGA

Easter eggy

Tutorial v prvním StarCraftu je legendární tím, že pokud jste briefing nezavřeli do tří minut, objevil se vám recept na pečené kuře.
Hra obsahuje spoustu odkazů na film Vetřelci, např. ikona a hlas Terranské přepravní lodi připomíná desátníka Ferrala z filmu a konkrétně hlášky "We're in the pipe, five by five" ("Jsme na dráze. Pět krát pět.") a "We're in for some chop" ("Budeme mít trochu rušno") přímo Ferral ve 41. minutě filmu pronesl. Dále jedna z odpovědí Terranského mariňáka "How do I get out of this chickenshit outfit?" ("Jak se dostanu z tohodle zasranýho oblečku?") je hláška vojína Hudsona z 35. minuty filmu. Také interiér Terranské lodi z herní cutscény a některé Zergské budovy mohou připomínat design kolonie LV-426 z filmu. Terranské SCV je stylizované podobně jako nakladač v dokovacím prostoru ve filmu. A nakonec Zergský hydralisk připomíná královnu Xenomorphů z filmu.

Ostatní

Starcraft je první hrou, která se fyzicky dostala mimo tento svět. Astronaut NASA Daniel T. Barry byl takovým fanouškem Starcraftu, že si svou kopii hry v roce 1999 vzal s sebou na palubu během mise STS-96. Hra procestovala neuvěřitelných 3,5 milionu námořních mil (6,5 milionů kilometrů) a naši planetu Zemi obletěla 153krát.
Jméno terranského firebat hrdiny je Gui Montag. Jedná se o referenci knihy Fahrenheit 451 sci-fi spisovatele Raye Bradburyho z roku 1966, ve které se hlavní hrdina - hasič - jmenuje Guy Montag.
Hra je obzvláště populární v Jižní Korei, kde se pořádají velké veřejné turnaje a cvičí zde celé tréningové skupiny profesionálních hráčů.
Kompletní Starcraft 1 BroodWar se dočkal svého neoficiálního remaku. Několik fanoušku předělalo všech 6 původních kampaní do enginu pro Starcraft 2, spustitelných ve speciálním launcheru, přes map editor. Do hry bylo vloženo pár novinek, jako je nastavitelná obtížnost některých misí, určité audiovizuální efekty a hra také naznala několik změn v původních jednotkách a jejich vlastnostech (i když v editoru druhého dílu, nejsou tu všechny prvky z jedničky)
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu, 3 minuty a 4 vteřiny.
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
Podle hry vznikla roku 2007 její desková varianta s názvem Starcraft: The Board Game, pro kterou o rok později vyšlo i rozšíření StarCraft: Typhon Promotion a následně v roce 2009 Starcraft: Brood War.
USAF svého času zařadila StarCraft na seznam her určených pro důstojníky. USAF na hře vyzdvihuje klíčové vazby mezi logistikou, leteckými jednotkami, pozemním bojem, senzory a průzkumem, speciálními jednotkami a technologický vývojem.
Ve Starcraftu jako první vzniklo slovo "pwned", které je populární v internetové hantýrce, neboli ve slovníku hráčů počítačových her označovaném jako "leet", či "1337". Stalo se to tak, že jeden z designérů map udělal překlep ve slově "owned" a tedy oznámení o tom, že jeden z hráčů na mapě byl poražen, hra zobrazovala jako hráč X "has been pwned". To bylo sice zakrátko opraveno patchem, ale slovo se v hráčské komunitě uchytilo a zůstalo v ní dodnes.