Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Dumec

Dumec

Dominik Fait / 31 let / editor / Karviná (ČR - kraj Moravskoslezský)

Momentálně rozehráno


Profil

všechno podstatné i nepodstatné o mně najdete na facebooku... Co se herní stránky týče, stačí se podívat na hodnocení a komentáře.

Poznámky ke hrám:

PILLARS OF ETERNITY:
+ Velkým plus je už samotný vývoj, způsob vývoje hry. Fanfunding je určitou odpovědí na zoufání staromódních/alternativních hráčů na stav mainstreamových top titulů, které jsou stále více poplatny požadavkům stále se rozšiřujícího počtu středových, casual hráčů. PoE a podobné další tituly vydané skrze Kickstarter (a nejen) dokazují, že je možné i v dnešní době vytvořit a vydat Áčkový titul pro náročnější hráče. Po něčem takovém jsem volal od dob, kdy Mass Effect začal představovat pro průměrného hráče "to pravé RPG".
+ Výpravný styl, rozhovory připomínají knižní podání

* Na vašich rozhodnutích záleží? Jestli tomu tak vážně je, to bude vyžadovat další hraní. Z prvních zkušeností jsem měl pocit, že záleží.
* Záleží na charakteristickách vaší postavy? Jejím původu, rase, povolání? Síle, schopnostech atd.? Na první pohled, při první velké testovní příležitosti, se zdá, že ano (napadení vaší karavany na začátku hry). V klíčovém rozhovoru je hráči nabídnuto kvantum možností odpovědí odvisejících právě od výše uvedených atributů postavy. Avšak během hraní jsem nabyl pocitu, že šlo o klasický hype úvod, lákadlo, aby získal hráč na začátku pocit, že je fakt propracované, na všem záleží a tento pocit si odnesl dál. Jenže dále se s tolika možnostmi zdaleka nesetkáváme. Občas je i celý quest bez jediné takové variabilní možnosti. Na jednu stranu chápu, že je při potenciálních variacích hlavního charakteru nemožné udělat hru tak, aby si hráč připadal odlišně při všech jednotlivých původech, rasách, variacích vlastností atd. Na stranu druhou mi pak ten úvod připadá vyloženě jako podfuk. Vykresluje to hru jinak, než jaká pak skutečně je. V loading screenech jsme neustále upozorňováni, že jednotlivé vlastnosti i schopnosti mají kromě vlivu na herní mechaniku význam i pro skriptované interakce (například právě v rozhovorech). Ale jestli takové využití například Athletics či Mechanics spočítáte na prstech jedné ruky, je to moc. (a to těch schopností není moc).

- Charakterů, které můžete na cestě přibrat do družiny, není moc. To by nemusel být problém, pokud by každá nabízela opravdu propracovaný příběh a spoustu možností interakce. Něco, na co jsme si zvykli a co se stalo skoro standardem právě od zmiňovaného Mass Effectu (částečně už od Kotoru 1). Vývoj postav PoE není špatný, ale možností interakcí je při srovnání s ME, Dragon Age atd. málo.

Pro příští hraní:
- Zajímavější postavu, než mág. Váš první společník je stejně čaroděj. Možná godlike?
- Nejvyšší obtížnost (Path of the Damn). Třebaže hard není špatný, občas je to poměrně jednoduché a většinu času hráč nemusí příliš využívat skutečně všechny nástroje, kterak nepřátele porazit (redukce zranění apod.)