Pokračování izometrického RPG Pillars of Eternity z roku 2015, vytvořeného za pomoci komunitního financování. V roce 2017 se jeho tvůrci z vývojářského studia Obsidian Entertainment rozhodli podruhé vstoupit do té samé řeky a v úspěšné kampani prostřednictvím crowfundingového portálu vybrali finanční prostředky pro sequel, který jde ve šlépějích svého předchůdce. Jedná se tedy opět o příběhové izometrické RPG se souboji v reálném čase s možností pauzy a s velkým množstvím textu a dialogů.
Děj hry se znovu odehrává ve světe Eora a přímo navazuje na události předešlého dílu. Eothas, zavržený bůh světla a obnovy, o kterém se věřilo, že byl zničen, se vrací. V podobě obří sochy se vztyčí z podzemí hráčovy tvrze Caed Nua, zanechá ji v troskách a hráče samotného na pokraji smrti. Ten se pak vydává pronásledovat znovuzrozeného boha, aby ho konfrontoval s následky jeho činů.
Ústřední lokalitou, do které hráče jeho pátrání zavede, je rozsáhlé a zčásti neprobádané exotické souostroví s názvem Deadfire. Je to dynamický, živý svět, který bude hráč formovat prostřednictvím svých rozhodnutí. Na jeho cestě mu budou jednak pomáhat staří i noví společníci, vedeni ovšem kromě snahy pomoci i svými vlastními zájmy, a v neposlední řadě i loď, která poslouží jako mobilní základna pro hráče a jeho skupinu.
@Red (17.10.2024 14:43): Tak to je super, časový limity nesnáším. V jedničce jsem jel mnišku a teď jsem přesedlal na klasickou vražedkyni s dýkami. Už teď ze začátku se mi zdá, že je tam víc skill checků v rozhovorech a událostech než v prvním díle a to já taky rád. Každopádně díky za info ;)
Pro: audiovizuál, hratelnost, příběh, postavy, mapa
Proti: nekonečné načítání, zbytečné romance