Datadisk pro strategickou hru XCOM 2, který původní koncept rozšiřuje a prohlubuje o řadu nových jednotek a mechanik. Na scénu přichází sourozenecká trojice "The Chosen", kteří byli stvořeni k dokonalosti. Ti se pak mohou na vašich misích náhodně objevit a škodit vašemu snažení. Je třeba mít na paměti, že jejich primárním cílem není zabít všechny vaše vojáky, ale získat o vaší skupině všechny informace a zajmout velitele (vás). Vaše vojáky mohou tedy během boje vyslýchat, případně unést a ve vašem zájmu je jim v tom zabránit. Pokud totiž získají dostatek informací, napadnou váš Avenger.
Na "The Chosen" však nenarazíte jen v samotných misích, ale každý z nich dostane na Zemi přidělené území, kde bude vašemu odboji na strategické mapě škodit a zpomalovat váš postup. Jedinou možností, jak se těchto zákeřných protivníků zbavit, je najít a napadnout jejich úkryty, kde už vám neutečou. Jednejte ale raději rychle: "The Chosen" totiž levelují spolu s vámi. V průběhu hry však nezískávají jen nové schopnosti, ale také slabosti, které můžete využít ve váš prospěch.
Kromě "The Chosen" do hry přibudou ještě nové jednotky Adventu a zombiím podobní "The Lost", kteří se téměř vždy vyskytují ve velkých hordách. Proti všem těmto hrozbám však nebudete sami. Na pomoc přichází tři zcela nové frakce odboje, každá trochu jiná s různými bonusy, které vám kromě spolupráce na některých misí, mohou nabídnout také 3 hrdinské jednotky. Ti jsou silnější a schopnější než vaši obyčejní vojáci, a měli by poskytnout dostatečnou výhodu proti mimozemšťanům, nebude však snadné je získat.
Do hry se také vrací tajné operace známé z XCOM: Enemy Within, kde budete týmy posílat na speciální mise. Dále si vaši vojáci mohou mezi sebou tvořit pouta, díky kterým mohou získat nové schopnosti.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- rozšíření
- Multiplayer
- ano
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Nejsem asi úplně ideální kandidát na hodnocení Války Vyvolených jakožto rozšíření původní hry. Z té si totiž pamatuju souběžně málo a moc, s prackou na tepně vím, že tu jsou noví ukecaní emzáci, zombíci, a přátelské frakce, zbytek mám ovšem v mlze a možná to tam bylo už tehdy, možná ne. S jistotou mohu prohlásit jen to, že jsem se tentokrát bavil ještě o pár chlupů líp, než před šesti lety, přestože je to pořád jeden velkej chaotickej grind plnej otravností a tolika okouzlující optimalizace, kdy to jede úplně stejně a flirtuje se stejnými frame dropy i po upgradu na rtx kartu, schopnější procák, a 64gb RAM.
Pobyt na strategické mapě je ještě větším voserem, než v minulosti, neb na Vás prostě skáče a ustavičně žvatlá víc hlav a upomínek. Přerušit navazování důležitého kontaktu a zaletět si místo toho rychle na druhý konec planety, abych posbíral zásoby, přestože bych prostě mohl poslat menší tým ony zásoby vyzvednout, je stále běžnou praxí v čiré demenci, nově navíc posilněnou skrytými akcemi, při kterých kolikrát přesně to stejně dělám. Nicméně není fér říct, že je to jen kvanta samoúčelného nového bordelu - naopak tento nový bordel existuje jako odpověď na mnohé již zaběhlé bordely, eg. zmíněné skryté akce se dělají samy a můžu s jejich pomocí třeba získat nové kontakty, aniž bych musel shánět nové inženýry nebo stavět nové místnosti, sbírat ony zásoby či informace, aniž bych kvůli nim musel z východní Evropy cestovat do Zimbabwe a tam dřepět 6 herních dnů, zajistit si okamžité navazování kontaktů, odebrat pár čtverečků z avatara, a tak dále, a vše za běžného pochodu v průběhu normálních misí. Mimo tyto mise tu nyní taky máme kartičky frakcí, kdy čím lépe dané frakci pohoňkáte, tím lepší kartičky na pasivní bonusy Vám nabídnou. Taktéž si můžete místo zásob zaletět na území daných frakcí a zrychlit stavební či léčebné práce, popř. svůj neúnavný skenr vydrtit i nad zesílením Vaší kocábky. Takže jo, je to pořád grind, ale rozhodně není tak jednotvárný a předvídatelný.
A obdobně frešově voní i mise samotné, páč společně s novými typy enemáků tu máme i nové schopnosti Vašich žoldáků, novou možnost mezi žoldáky budovat a postupně vylepšovat vztahy, ze kterých posléze na bojišti vycházejí zase nové unikátní možnosti - přičemž zde zaplaťsatan žádné milenecké neshody nehrozí - a samotné Vyvolené, tři sourozence se Silverovým-Russellovým syndromem, kteří se rádi nevítaně přivtěří na každou párty, aby všem přítomným zkazili den. Vyvolení se v průběhu kampaně vyvíjejí, nabírají nové síly a odbourávají staré slabiny, a každý jednotlivý z nich má kolem každého svého turbokrůčku tolik namachrovaných keců, že jsem se hnal za jejich vyhubením striktně kvůli umlčení. A i tento stimul stačil, bytostně jsem je nenáviděl, a naštěstí jsem je nevnímal jako laciné instakilly mých ušlechtilých vojáčků; mohu svědomě přiznat, že za zpravidla každou smrtí mezi mými vojáčky stál nějaký zatoulaný mozkoprd na mém konci. A je opět krajně důležité jít tomu riziku smrti a ztráty i těch nejlepších vojínů a vojand chrabře naproti, ergo dle mého je Iron Man povinností. Bez něj bych save scummingu neodolal, a tím by v tom zbylo toliko zábavy jako vitamínů v dušený mrkvi.
Suma sumárum ta základní hratelnostní smyčka výstavby úctyhodné kocábky, tahových misí s neskutečnou přemírou možností přístupu, péče o své družstvo, a následného zármutku nad nevyhnutelnými ztrátami - ta je echt pořád stejně tak pekelně návyková jako před lety. Nicméně až nyní skýtá dostatek hloubky a variability na to, abych s klidem na tepně mohl seznat, že jsem se královsky bavil nepřetržitě, a protentokrát nepochybuju, že si to střihnu i opakovaně.
Pobyt na strategické mapě je ještě větším voserem, než v minulosti, neb na Vás prostě skáče a ustavičně žvatlá víc hlav a upomínek. Přerušit navazování důležitého kontaktu a zaletět si místo toho rychle na druhý konec planety, abych posbíral zásoby, přestože bych prostě mohl poslat menší tým ony zásoby vyzvednout, je stále běžnou praxí v čiré demenci, nově navíc posilněnou skrytými akcemi, při kterých kolikrát přesně to stejně dělám. Nicméně není fér říct, že je to jen kvanta samoúčelného nového bordelu - naopak tento nový bordel existuje jako odpověď na mnohé již zaběhlé bordely, eg. zmíněné skryté akce se dělají samy a můžu s jejich pomocí třeba získat nové kontakty, aniž bych musel shánět nové inženýry nebo stavět nové místnosti, sbírat ony zásoby či informace, aniž bych kvůli nim musel z východní Evropy cestovat do Zimbabwe a tam dřepět 6 herních dnů, zajistit si okamžité navazování kontaktů, odebrat pár čtverečků z avatara, a tak dále, a vše za běžného pochodu v průběhu normálních misí. Mimo tyto mise tu nyní taky máme kartičky frakcí, kdy čím lépe dané frakci pohoňkáte, tím lepší kartičky na pasivní bonusy Vám nabídnou. Taktéž si můžete místo zásob zaletět na území daných frakcí a zrychlit stavební či léčebné práce, popř. svůj neúnavný skenr vydrtit i nad zesílením Vaší kocábky. Takže jo, je to pořád grind, ale rozhodně není tak jednotvárný a předvídatelný.
A obdobně frešově voní i mise samotné, páč společně s novými typy enemáků tu máme i nové schopnosti Vašich žoldáků, novou možnost mezi žoldáky budovat a postupně vylepšovat vztahy, ze kterých posléze na bojišti vycházejí zase nové unikátní možnosti - přičemž zde zaplaťsatan žádné milenecké neshody nehrozí - a samotné Vyvolené, tři sourozence se Silverovým-Russellovým syndromem, kteří se rádi nevítaně přivtěří na každou párty, aby všem přítomným zkazili den. Vyvolení se v průběhu kampaně vyvíjejí, nabírají nové síly a odbourávají staré slabiny, a každý jednotlivý z nich má kolem každého svého turbokrůčku tolik namachrovaných keců, že jsem se hnal za jejich vyhubením striktně kvůli umlčení. A i tento stimul stačil, bytostně jsem je nenáviděl, a naštěstí jsem je nevnímal jako laciné instakilly mých ušlechtilých vojáčků; mohu svědomě přiznat, že za zpravidla každou smrtí mezi mými vojáčky stál nějaký zatoulaný mozkoprd na mém konci. A je opět krajně důležité jít tomu riziku smrti a ztráty i těch nejlepších vojínů a vojand chrabře naproti, ergo dle mého je Iron Man povinností. Bez něj bych save scummingu neodolal, a tím by v tom zbylo toliko zábavy jako vitamínů v dušený mrkvi.
Suma sumárum ta základní hratelnostní smyčka výstavby úctyhodné kocábky, tahových misí s neskutečnou přemírou možností přístupu, péče o své družstvo, a následného zármutku nad nevyhnutelnými ztrátami - ta je echt pořád stejně tak pekelně návyková jako před lety. Nicméně až nyní skýtá dostatek hloubky a variability na to, abych s klidem na tepně mohl seznat, že jsem se královsky bavil nepřetržitě, a protentokrát nepochybuju, že si to střihnu i opakovaně.
War of Chosen je věru obsažnej přídavek - není to jen pár map a itemů. Až překvapivě se autorům podařilo zahnívající koncept XCOM2 ozvláštnit a i obtížnost mi přišla tužší (NORMAL) a to především na začátku kampaně. Né všechno se to ale povedlo.
CHOSEN - tahle trojka je doslova tragická. Pokud někdo z nich otevře pusu (mluví normálně anglicky) je to k pláči a to že to pak trvá než se vykecaj! Jejich nejběžnější činností je vyvolávání známých nepřátel, takže vlastně sprostej respawn. Mise "palác" kde lze tyto nepřátele (konečně) nadobro odstranit je pokaždé stejná.
LOST - naopak tyhle zombies se mi líbily. Plížit se bez odhalení a sledovat jak se nepřátelé režou navzájem je nový a neokoukaný.
Je toho mnohem víc novýho: cover operations, frakce (3), zbraně, mapy, mise, noví nepřátelé.
Nemůžu říct, že by mě to nebavilo pokořit, ale nezbavil jserm se pocitu, že z této hry už prostě víc vyždímat nejde, a některý nápady (Spectre) mi přišly až příliš "levný" a prvoplánový.
Summary:
Sice je hra citelně pozměněna, že asi stojí za to si ji dát znova bez trýznivýho pocitu, že je to úplně totéž znovu - skalní fanda to tak zjevně přijme s povděkem.
Na druhou stranu s novým obsahem vyznívá kampaň tak nějak přeplácaně a možná pro hráče, co původní kampaň vůbec neznají, možná bude lepší projít originál bez Chosen. A toto tvrzení zkrátka moc lichotivě nevyznívá.
70%
CHOSEN - tahle trojka je doslova tragická. Pokud někdo z nich otevře pusu (mluví normálně anglicky) je to k pláči a to že to pak trvá než se vykecaj! Jejich nejběžnější činností je vyvolávání známých nepřátel, takže vlastně sprostej respawn. Mise "palác" kde lze tyto nepřátele (konečně) nadobro odstranit je pokaždé stejná.
LOST - naopak tyhle zombies se mi líbily. Plížit se bez odhalení a sledovat jak se nepřátelé režou navzájem je nový a neokoukaný.
Je toho mnohem víc novýho: cover operations, frakce (3), zbraně, mapy, mise, noví nepřátelé.
Nemůžu říct, že by mě to nebavilo pokořit, ale nezbavil jserm se pocitu, že z této hry už prostě víc vyždímat nejde, a některý nápady (Spectre) mi přišly až příliš "levný" a prvoplánový.
Summary:
Sice je hra citelně pozměněna, že asi stojí za to si ji dát znova bez trýznivýho pocitu, že je to úplně totéž znovu - skalní fanda to tak zjevně přijme s povděkem.
Na druhou stranu s novým obsahem vyznívá kampaň tak nějak přeplácaně a možná pro hráče, co původní kampaň vůbec neznají, možná bude lepší projít originál bez Chosen. A toto tvrzení zkrátka moc lichotivě nevyznívá.
70%
Pro: Lost, nový zbraně, levely, mise a detaily.
Proti: Chosen (a jejich neustálý trapný kecy), poněkud přeplácaný
Hodně jsem se těšil z nového XCOM 2, dokonce jsem čekal až do teď abychom si hru užil s datadiskem War Of The Chosen a také jsem doufal, že po takovém čase už nenarazím na bugy, marně. Zkusím to rozebrat podrobněji. Recenze neobsahuje spoilery.
Pozitiva:
Parádní animace, propracované 3D modely, zajímavá základna, bohatý výzkum, více typu agentů, možnost budovat vztahy mezi agenty navzájem. Možnost "omezit začátečnické rady" a také možnost přeskočení cvičení.
Negativa:
Hodně vela cut-scén které jsou totálně přitaženy za vlasy, doslova neuvěřitelný a to jak v taktické části hry, tak v globální z čeho jde celkově herní zážitek z hraní hrozně dolů. V taktické části se dokonce nezdravě vela krát opakují, hlavně při objevení nových nepřítel.
Ekonomika je kapitola sama o sebe, ze začátku vyděláváte 130 zásob denně a taký oslepující granát stojí 35, lékárna 35 atd. když to přirovnáte k ceně budování nových prostorů v základny, tak je to hrozný nepoměr.
Když hrajete v noci a každému náhledu na "velitelský" PC který zobrazuje planetu předchází zobrazení, silný flash - totálně bílá obrazovka co je slast pro oči.
Taktické negativa:
Šance na zásah 100% a presto nezasáhne. Hodně vela taktický nesmyslů: "zásah do hlavy vám dává další akci, nepřátelské vyvolené jednotky můžou se přiblížit uštědřit ránu z blízka a zase odejít a to i když vaši agenti mají nastavenou hlídku, ale ani tak nijak nereagují" Nepřátelé dělají absolutně nejméně logické kroky a to aj na vyšší obtížnosti, vyberou často tu nejhorší možnost co můžou udělat jako kdyby chtěli přehrát. Dále mi vadí hodně dialogů počas boje, které jsou absolutně neuvěřitelný. Vzhled a pohyb stejných jednotek je absolutně totožný. Spawnování nepřátel, je dopředu neskriptováno a když se posunete dál jak hra předvídá, tak prozkoumáte oblast nic v ní není, ukončíte tah a vuala "objevil se roj nových nepřátel". Sekundární zbraň není nutní dobíjet.
Celkovou strohost konceptu asi nemá smysl komentovat, nepřátelé jsou předvídatelný, vlastní jednotky taky. Zábavnost mi nevydržela dlouho a hodně věcí mně stále rozptylovalo a kazilo mi herní zážitek. Musím zase len oprášit vzpomínky na starý dobrý Xcom - Apocalypse (3. díl)
Celkově se hra neposunula nikam dál, ano pár nových věcí máme, ale když to porovnáme se starým XCOM: Enemy Within je to vlastně to samé v upraveném kabátu s pokračujícím příběhem. Máme stejný engine, stejnou grafiku, vše stejný žádní nové zásadní věci anebo herní mechanizmy.
Verze hry: Steam s 1 datadiskem War of the Chosen
Čeština zde: překlad funguje aj na další dva "datadisky" (Tactical Legacy Pack, Long War 2)
Pozitiva:
Parádní animace, propracované 3D modely, zajímavá základna, bohatý výzkum, více typu agentů, možnost budovat vztahy mezi agenty navzájem. Možnost "omezit začátečnické rady" a také možnost přeskočení cvičení.
Negativa:
Hodně vela cut-scén které jsou totálně přitaženy za vlasy, doslova neuvěřitelný a to jak v taktické části hry, tak v globální z čeho jde celkově herní zážitek z hraní hrozně dolů. V taktické části se dokonce nezdravě vela krát opakují, hlavně při objevení nových nepřítel.
Ekonomika je kapitola sama o sebe, ze začátku vyděláváte 130 zásob denně a taký oslepující granát stojí 35, lékárna 35 atd. když to přirovnáte k ceně budování nových prostorů v základny, tak je to hrozný nepoměr.
Když hrajete v noci a každému náhledu na "velitelský" PC který zobrazuje planetu předchází zobrazení, silný flash - totálně bílá obrazovka co je slast pro oči.
Taktické negativa:
Šance na zásah 100% a presto nezasáhne. Hodně vela taktický nesmyslů: "zásah do hlavy vám dává další akci, nepřátelské vyvolené jednotky můžou se přiblížit uštědřit ránu z blízka a zase odejít a to i když vaši agenti mají nastavenou hlídku, ale ani tak nijak nereagují" Nepřátelé dělají absolutně nejméně logické kroky a to aj na vyšší obtížnosti, vyberou často tu nejhorší možnost co můžou udělat jako kdyby chtěli přehrát. Dále mi vadí hodně dialogů počas boje, které jsou absolutně neuvěřitelný. Vzhled a pohyb stejných jednotek je absolutně totožný. Spawnování nepřátel, je dopředu neskriptováno a když se posunete dál jak hra předvídá, tak prozkoumáte oblast nic v ní není, ukončíte tah a vuala "objevil se roj nových nepřátel". Sekundární zbraň není nutní dobíjet.
Celkovou strohost konceptu asi nemá smysl komentovat, nepřátelé jsou předvídatelný, vlastní jednotky taky. Zábavnost mi nevydržela dlouho a hodně věcí mně stále rozptylovalo a kazilo mi herní zážitek. Musím zase len oprášit vzpomínky na starý dobrý Xcom - Apocalypse (3. díl)
Celkově se hra neposunula nikam dál, ano pár nových věcí máme, ale když to porovnáme se starým XCOM: Enemy Within je to vlastně to samé v upraveném kabátu s pokračujícím příběhem. Máme stejný engine, stejnou grafiku, vše stejný žádní nové zásadní věci anebo herní mechanizmy.
Verze hry: Steam s 1 datadiskem War of the Chosen
Čeština zde: překlad funguje aj na další dva "datadisky" (Tactical Legacy Pack, Long War 2)
Pro: rozdílnost jednotek, vztahy mezi jednotkami, hezká základna, parádní animace, 3D modely
Proti: dlouhé dialogy v taktických misí, cut scény, ekonomický nepoměř cen, špatná kamera u slow motion, nelogické taktické prvky, chybí real-time boj, žádná vlastní cesta v postupu v příběhu
Pro: Už tak vymazlená hratelnost náležitě obohacena, výsledkem čehož nasíraky serou trochu míň, a všechno je ještě zábavnější, napínavější, růzorodější, a prostě lepšejší; v rámci headcanonu to s přehledem lze hrát jako Marvelovku z pera Jury R.R. Martina
Proti: Hudba pořád slabá; technický stav pořád neadekvátní; některé nasíráky a totální nesmysly v tom opravdu být nemusely; příběh pořád meh clichéfest