Narozdíl od předešlých dílů série Warcraft, World of Warcraft spadá do žánru MMORPG, neboli hromadné online hry na hrdiny. A ve svém žánru patří tento titul Blizzard Entertainment mezi nejúspěšnější hry, kdy v dobách své největší slávy mělo takzvané "WoW" více jak 12 milionů předplatitelů.
Stejně jako v jiných MMORPG hrách člověk ovládá svůj charakter přítomný v persistentním světě, prozkoumává krajinu, bojuje s monstry, plní úkoly, získává nové předměty a dovednosti a komunikuje s NPC nebo ostatními hráči. Hra odměňuje úspěch herní měnou, zkušenostmi a reputací. Hráč může vystoupat s úrovní jeho postavy až na konečnou šedesátou úroveň. Kromě toho se může účastnit bitev proti hráčům opačné frakce a to buď na PvP bojištích (tzv. battlegroundech) nebo v normálních zónách světa Azeroth. Když vás vše ostatní přestane bavit, můžete se věnovat své profesi a kupříkladu běhat po lese a mapovat okolí, sbírat bylinky (pokud máte profesi Herbalism) a následně z nich vařit lektvary, nebo jen těžit minerály a ty následně prodávat.
K World of Warcraft vyšlo průběžně osm datadisků. Konkrétně šlo o World of Warcraft: The Burning Crusade (2007), World of Warcraft: Wrath of the Lich King (2008), World of Warcraft: Cataclysm (2010), World of Warcraft: Mists of Pandaria (2012), World of Warcraft: Warlords of Draenor (2014), World of Warcraft: Legion (2016), World of Warcraft: Battle for Azeroth (2018) a World of Warcraft: Shadowlands (2020).
[přesunuto z komentářů]
Tohle byl opravdu svět, ne jako ten třeba v Morrowindu, myslím OPRAVDOVÝ svět.
Tohle byl opravdu svět, ne jako ten třeba v Morrowindu, myslím OPRAVDOVÝ svět.
Pro: hudba, vizuální styl, rozlehlost světa, možnosti
Proti: souboje, úkoly, narůstající stereotyp