Narozdíl od předešlých dílů série Warcraft, World of Warcraft spadá do žánru MMORPG, neboli hromadné online hry na hrdiny. A ve svém žánru patří tento titul Blizzard Entertainment mezi nejúspěšnější hry, kdy v dobách své největší slávy mělo takzvané "WoW" více jak 12 milionů předplatitelů.
Stejně jako v jiných MMORPG hrách člověk ovládá svůj charakter přítomný v persistentním světě, prozkoumává krajinu, bojuje s monstry, plní úkoly, získává nové předměty a dovednosti a komunikuje s NPC nebo ostatními hráči. Hra odměňuje úspěch herní měnou, zkušenostmi a reputací. Hráč může vystoupat s úrovní jeho postavy až na konečnou šedesátou úroveň. Kromě toho se může účastnit bitev proti hráčům opačné frakce a to buď na PvP bojištích (tzv. battlegroundech) nebo v normálních zónách světa Azeroth. Když vás vše ostatní přestane bavit, můžete se věnovat své profesi a kupříkladu běhat po lese a mapovat okolí, sbírat bylinky (pokud máte profesi Herbalism) a následně z nich vařit lektvary, nebo jen těžit minerály a ty následně prodávat.
K World of Warcraft vyšlo průběžně osm datadisků. Konkrétně šlo o World of Warcraft: The Burning Crusade (2007), World of Warcraft: Wrath of the Lich King (2008), World of Warcraft: Cataclysm (2010), World of Warcraft: Mists of Pandaria (2012), World of Warcraft: Warlords of Draenor (2014), World of Warcraft: Legion (2016), World of Warcraft: Battle for Azeroth (2018) a World of Warcraft: Shadowlands (2020).
@Arcee (26.01.2024 02:50): Oni to toľko retconujú posledné roky, že sa v tom už nikto nevyzná pomaly. Takže to, čo si písal by malo fungovať ako nejaký patvar, Kil'Jaeden vytvoril Lich Kinga z Ner'Zhulovej duši, ale vďaka tomu, že to Zovaal umožnil bez toho, aby o tom Kil'Jaeden vedel a mal tam nejaký "kill switch", že v prípade potreby by on kontroloval Lich Kinga. Nejaká taká blbosť. Samozrejme celé Shadowlands a ten matrioškový systém, že za záporákom stál ďalší záporák, hoci si to práve vymysleli k niečomu, čo existovalo 10 - 15 rokov, je niečo, čo hráči všeobecne kritizujú Blizzardu.
Pro: hudba, vizuální styl, rozlehlost světa, možnosti
Proti: souboje, úkoly, narůstající stereotyp