Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Dnes je ve hře k zisku zlata mnoho prostředků (paragon stat, gem, portál do vaultu) a i bez nich nemá hráč o peníze nouzi. Dříve nic takového nebylo, dokonce bylo časté, že hráči přicházeli o všechny své peníze a nemuseli být schopni (či mít chuť) hrát dál. Vše spočívalo v enormním množství platby za opravy předmětů, což byla součást filosofie o tom, že pokud hráč umírá, musí se vrátit do obtížnosti a na místa, kde to bude zvládat. Postupem času se obtížnosti i systém zlata upravovaly.
I classy dostávají své přezdívky. Např. barbarovi se říká ''baba'' nebo ''barbie''. Nejnovější titul dostal ovšem ''lag doctor'', který s novým setem Helltooth působí tolik lagu, že servery nestíhají a hra je na několik vteřin zamrzlá, přičemž není vyjímkou, že se všichni objeví mrtví. Proto se někteří hráči witch doctorům (podobný efekt působí i rend (chain krvácení) build barbara) straní, dokud nebude problém vyřešen. Ve stádiu hry, kdy monstra mají stovky miliard životů a hráč je schopen působit miliardové škody, které se řetězově šíří a násobí, hra data nestíhá přenášet/vypočítávat.
Před vydáním datadisku neměly žádné legendární předměty (věci nejvyšší kvality) žádné speciální vlastnosti a mnohdy byly jejich statistiky horší než předměty nižších kvalit. Dnes si tvůrci na legendárních předmětech zakládají a vytváří nejrůznější efekty, které mění celý způsob hry. Dokonce přidali i ancient verze, které jsou dalším stupněm v honbou za mocí postav hráče.
Řád Horadrim byl do cinematicu přidán z toho důvodu, aby mohl Malthael demonstrovat svou sílu. Zpočátku to byli crusadeři, kdo měl být povražděn, ale jejich skupinová smrt by nebyla ideálním úvodem pro nově hratelnou classu. Následně se z figur stali noname guardi, avšak autoři si lámali hlavu i nad tím, jak zakomponovat Imperiuse, který na schodech pěstmi zmlátí Tyraela. Až poté vznikla idea o znovuzaložení řádu Horadrim, který ve světě Diablo měl za úkol vést boj proti velké trojce.
Na PTR serveru k patchi 2.4. si lidé mohli vyzkoušet mj. nový set Legacy of Nightmares, který spočívá v tom, že za každou ancient verzi předmětu získáte o 800% více dmge, Další podmínkou setu je, že nemáte žádný jiný set bonus. Tento ''setup'' se tedy vrací k tomu, že celá vaše postava disponuje pouze legendárními věcmi (nikoliv setovými). V aktuálním stádiu je set nerfnutý na 100% bonus.
Josh Mosqueira prohlásil, že do hry přidají možnost nechat si přehrávat soundtrack z předchozích dvou dílů, podobně jako je tomu umožněno v sérii Starcraft. Tento update je buď zapomenut, či mezi dalšími potenciálními věcmi na wish listu, nebo je připravován do druhého datadisku, na kterém se právě pracuje.
Na čínských serverech byly spuštěny micro transakce, skrze které si hráči mohou kupovat kosmetické věci (např. křídla, portréty) a boosty (xp, b-shards). Čína je na tento model zvyklá a svým trhem je velmi specifická. Plán spustit tento model v jiných regionech není.
Pár dní před Blizzconem 2016 leaknul jeden redditor jednak concept art Sombry, bohatě a oficiálně teasované, avšak nezveřejněné nové postavy do Overwatch, ale především tento concept art, který byl vyštrachán z oficiálních stránek se zkratkou bzc16 v popisku. Podepsaný autor, Mueller, je nový art director Diabla. Fingers crossed!
27.06.2017 bude do hry přidáno rozšíření (DLC) Rise of the Necromancer Pack, jenž do hry přidá velmi oblíbenou herní postavu Necromanta! Dále bude do hry přidáno: dvě bonusové záložky do bedny, dvě místa na postavičky, mazlíček Half-formed Golem, křídla Wings of the Crypt Guardian, zástava, rámeček a prapor. To vše za "lidových" €14.99. (necelých 400,- Kč)

Tvůrci

Diablo team ztratil v poslední době dva vývojáře. Jednak se rozhodl opustit celou společnost Leonard Boyarsky a poté John Yang, jeden z nejkomunikativnějších designérů, byl přesunut na WoW: Legion. Podle jeho vlastních slov je půjčování lidí v konečné fázi vývoje běžné.
Kevin Martens, který nastoupil do Blizzardu jako lead content designer Diabla 3 v roce 2009 a o 3 roky později se stal jeho lead designerem, přešel k roku 2017 pracovat na World of Warcraft: Battle for Azeroth.

Příběh

V jedné věznici kousek od ruin starého Tristramu můžete během eventu potkat Farnhama. Jedná se o člověka z Diablo, který se stal kvůli hrůzam z katakomb pod původním Tristramem opilcem.
V cinematicu k datadisku měl spolu s Malthaelem přijít ještě Imperius. Jelikož byl vždy proti existenci lidstva, jeho účelem mělo být spojenectví s aspektem smrti. Tvůrci se nemohli dohodnout, jak Imperiuse mimo přikyvování hlavou v pozadí do cinematicu zakomponovat tak, aby mohl vzniknout vhodný prostor pro dva antagonisty zároveň. Od této ideje bylo upuštěno a ačkoliv nenávist vůči potomkům andělů a démonů přetrvává, tato dějová linie Imperiuse byla změněna.
V patchi 2.3. je nově přidaná lokace zvaná Ruins of Sescheron. Tato lokace pochází z Diablo II: Lord of Destruction, ačkoliv se ve hře fyzicky nikdy nenacházela. Jednalo se o hlavní město lokace pátého aktu, které se svou armádou při pochodu k hoře Arreat zničil Baal. Tyto události mohl hráč vidět v předposledním cinematicu.

Easter eggy

Jeden z nových legendárních předmětů - náhrdelník Halcyon's Ascent - svým tvarem jednoznačně odkazuje na helmu elektronického hudebníka Deadmau5e. Jednou z vlastností předmětu je navíc schopnost přivést okolní monstra do transu, při kterém po několik sekund pouze skáčou do vzduchu.
Ve hře se nachází předmět zvaný Ramaladni's gift, jehož účelem je vytvořit socket ve zbrani. Název Ramaladni je napsané jméno Indalamar pozpátku. Jedná se o hráče, který na World of Warcraft fórech psal, že classa warrior je moc silná. Během stejného dne učinil Blizzard na warriorovi několik nerfů. Indalamar byl nakonec Blizzardem najat a funguje jako item designer.
Na základě této scénky ze seriálu iZombie byl do hry v patchi 2.4.1. přidán pet Liv Moore :)

Ostatní

Systém LOOT 2.0 (který vyšel patchem chvíli před vydáním samotné hry) je nový způsob kdy vám ve hře bude padat sice méně předmětů než doteď, avšak mají lepší vlastnosti, to má nahrazovat také zrušené aukce.
Ve hře se nachází několik předmětů, které svým názvem odkazují na jiná univerza nebo slouží jako pocta padlým. Kupříkladu meč Thunderfury z World of Warcraft, Schaeferovo kladivo podle autorů předchozích her Diablo, dýka Kill podle Billa z filmu Kill Bill, luk Etrayu z Nekonečného příběhů, Tasker and Theo podle vojáka a psa, kteří padli v Afghánistánu, apod.
V nadcházejícím patchi 2.3. bude do hry přidaný artefakt zvaný Kanai's Cube, díky kterému budete moci extrahovat legendární vlastnosti předmětů a volit je jako bonusy bez potřeby daný předmět používat. Z příběhového hlediska je tento nový artefakt důvod, proč vznikla ''původní'' Horadric Cube (Diablo 2: LoD). Název tohoto nového systému je pocta Kevinovi Kanai Griffithovi, který zesnul.
Hráč a streamer Moldran se spojil na spuštění nové sezóny s několika úspěšnými EU hráči a chtěl soutěžit s hráčem z NA (North America), kterým je Alkaizer. Moldran tvrdil, že Alkaizer bude potřebovat 14 dní, aby dohnal paragon level tak skvělého teamu. Jelikož byl patch se sezónou spuštěn v Evropě o 9 hodin dříve, předpokládalo se, že je to neuvěřitelná výhoda k dosažení vyšších greater riftů mezi prvními. O pouhý den později Moldran přiznal, že byl jejich team naprosto zničen a že se s Alkaizerem nedá rovnat.
Hráč a streamer Gabynator (také nolifer, který dva roky hraje každý den 16 hodin) veřejně přiznal, že je cheater. Pravidělně používá boty, zneužívá exploity.. a dodnes nedostal ban.
Čas od času tvoří fanoušci propracované koncepty nebo dokonce i celé postavy. Příkladem může být tento Necromancer, který je od samotných počátků pro mnohé vysněným přáním.
Nejvyšší paragon z celého Blizz teamu má John Yang, jehož level se pohybuje okolo 840. Překonat tuto úroveň zabralo ve 4. sezóně (sezóna-čistý start) hráči jménem Alkaizer pouhé dva dny.
V každé sezóně se dříve či pozdějí objeví nějaký exploit, který naruší chod hry. Během nýnější čtvrté sezóny je tomu pouze několik málo dní, kdy se plošně odhalilo (jednotlivec to sdělil někomu dalšímu, ten pak internetu), že jistým způsobem lze aktivovat všechny pasivní skilly postavy (z celkových 19 lze standardně mít pouze 4, maximálně 5). Existují hráči a skupiny lidí, jejichž cílem je takovéto exploity na testovacích serverech nalézt. Jsou ochotni tomuto pátrání věnovat stovky hodin a riskovat ban, a to jenom z toho důvodu, aby během sezóny měli způsob, jak se dostat v žebříčku o několik něpřekonatelných pozic výš.
K zářijovému součtu za exploity a botting přišlo o své účty několik streamerů, především (a konečně) Gabynator.
David Brevik, hlavní designer a otec Diabla, zveřejnil na svém Twitteru fotku z návštěvy Blizzardu, kterou nijak nespecifikoval. Návštěva se týkala letošního 20. výročí, jenže komunita spekulovala, doufala a přála si, aby to bylo ohledně nového titulu, na kterém se pracuje (pouze se neví o co přesně jde, ale že se jedná o novou hru je potvrzeno).

Na to Brevik přidal vyjádření, že se stává poradcem ARPG, které svůj žánr posunulo skrze limity a má bezkonkurenční budoucnost. To v návaznosti na spekulace vyvolalo další povyk, který se musel uklidnit závěrečným stanoviskem, že se jedná o PoE.
V patchi 2.4. se v nové lokaci uvnitř Leoric's manor nachází tajná místnost s překvapením.
Za první víkend se prodalo přes 2,7 milionu kopií Reaper of Souls. K srpnu 2014, pak bylo prodáno přes 20 milionů kopií.
V aktuálním patchi 2.4 je možné skrze nabindování funkce ''force move'' na kolečko myši zrušit animaci furious charge skillu, což vede díky nekonečnému spamu k většímu damage.
Jeden ze streamerů, Gabynator, který v každé sezóně prokazatelně cheatoval, se rozhodl skončit koncem 5. sezóny (kdy dostal znovu ban) s hraním Diabla, protože není v jeho schopnostech hrát čistě. Po jeho posledním banu a odchodu ze hry se stala jedna z jeho posledních hlášek častou parodií na jiných streamech.

''I'm banan and I use natin..''
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 06 minut a 56 vteřin.
Streamer Moldran prohlásil, že se ucházel o job game directora, ale byl odmítnut.
Josh Mosqueira, druhý game director hry (jeho kontroverzní předchůdce rezignoval), se rozhodl k překvapujícímu odstoupení a opustil Blizzard.
Jay Wilson na svém Twitteru napsal, že během vývoje udělal spoustu chyb a je si jich vědom. Dodává, že celá věc okolo dění bohužel došla až k výhrůžkám smrtí.