Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Momentálně rozehráno


  1. Novinky z domova
  2. Cesta do středu země
    Herní výzva 2022:  2. Cesta do středu země

    Foundation je prvním přídavkem do světa FBC, který jsem však hrál až jako druhý v pořadí. A přišel mi o pomyslný kousek horší, než AWE. Hlavně tedy ze začátku mě do děje nic moc netáhlo. Schopnosti vypadají zajímavě, ale většinou je vcelku jasné, jak a kde je použít a zase tolik toho nenabízejí.

    Příběh lekce navazuje na konec hlavního děje a jako takový ujde. Paradoxně je ovšem mnohem zábavnější vedlejší mise se zblázněnou kamerou, která hře dává něco navíc oproti základu. I když věřím, že by se z DLC dalo vymlátit trochu více, i tak jsem se nenudil a jsem rád za tento přídavek rád. Pro:   vedlejší mise, navázání na hlavní příběh, atmosféra Proti:   Ne příliš inovativní
  3. Ticho jako v hrobě
  4. Zvířecí instinkt
  5. Na vážkách
    Herní výzva 2022: Na vážkách

    Odpočinková hra získaná díky výjimečně pořízenému Levelu. Doporučuji dávkovat po částech, jelilkož hra je v podstatě velmi repetativní. Zastřel toho, zastřel tamtoho, tohohle zastřel jinak... A jdi dál.

    Příběh je zajímavý, odehrává se   částečně   retrospektivně a i když je trochu ujetý, drží hráče v pozoru. K mechanikám toho není moc čeho napsat. Na výběr mát z pár zbraní, s terýma můžete stříelt normálně, ve zpomalením módu či duelu. K dipozici je poslední úhyb před smrtí a různé perky. V jedoduchosti je v tomto případě síle. Ke hře jsem se vrátil po delší době a nebylo obtížné si mechaniky připomenout. Jo a taky můžete sbírat zajímavé "secrety" s reáliemi z minulosti. Pro:   příběh, secrety, akorát dlouhé Proti:   občas frustrující
  6. Svaz spokojeného hraní
  7. Hippokratova přísaha
    Herní výzva 2022 - 7. Hippokratova přísaha

    Na herní sérii Mass Effect jsem se těšil již nějaký rok. Tématika nedaleké budoucnosti, objevování planet, mimozemských životů a kolonizace patří mezi mé velké zájmy. Když se to spojí s možností svými činy ovlivňovat výnamně dění a politiakřením, byl můj zájem zřejmý. Neváhal jsem a když se konečně trilogie dostala do EA accesu, ihned jsem po ní sáhnul.

    Samotná hra svým způsobem splnila očekávání. Za postavu Sheparda jsem měl možnost prozkoumávat vesmír, pomáhat lidem i nelidem a řešit zásadní otázky nejen lidského, ale i organického (pře)žití. Příběhová linie pak rozhodně svou kvalitou převyšuje vedlejší mise na neobjevených planetách. Ale to by nebylo mé zvědavé já, abych hru nedokončil na sto procent.

    Jak jsem již zmínil, hlavní příběh je to nejlepší, co hra může nabídnout. Zvláště ke konci se bylo těžké od obrazovky odtrhnout. Důvodem nejsou však souboje. Ty jsou víceméně stále stejné a nenabízejí nic extra zajímavého. Dialogy a samotný příběh, to už je jiná. Svoje rozhodnutí pocítíte, nebudou jednoduchá a ovlivní dění i v dalších dílech. Zvláště pak Virmire jetím nejlepším z celé hry.

    Ježdění v transportéru jsem si moc neužíval. Ovládání bylo kostrbaté, pohyb na některých planetách pak byl přímo utrpením. Hornaté kopce, do kterých se dostanete nějakou oklikou... No, šlo to asi i lépe. Tato hra tedy není dokonalá, ale rozhodně zestárla obstojně. Pro:   Příběh, rozhodnutí, svět, tématika Proti:   Souboje, generické vedlejší planety
  8. Rodina nadevše
    Herní výzva 2022 - 8. " Rodina nadevše" (hardcore)
     
    Paranormální jevy, nadpřirozeno, ve finském dílu Control přirozené jevy. Hra si na tajemnu zakládá a nutno říct, že to funguje dobře. Příběh je zajímavý i napínavý a hráče (nebo alespoň mě) popohání kupředu. Trochu se ale zabrzdí neustálým pročítáním collectibles, kterých je zde snad stovky. A já je samozřejmě musím pročítat všechny. I když některé jsou zajímavé, více jich zajímavých není. Někdy je více méně.

    Hrát za ženskou postavu pro mne byla příjemná změna, hlas herečky se dobře poslouchá. Vedlejší postavy se taktéž povedly. Z dovedností jsem využíval v podstatě jen tři, a to házení věcí, zdrhání a levitaci. Možná jsem měl používat častěji štít a tím si občas ušetřil pár nervů, ale tak co už.

    O nějaká variaci zbraní se příliš mluvit nedá, protivníků je dost, ale zase tak moc se neliší. Nejzajímavější mi přijdou vedlejší bossové, kde se originalitě meze nekladly. Škoda, že i zde se vyskytují vedlejšáky, které člověka spíše rozčílí. Najít kytky a mluvit k nim je sice fajn, ale v jenvětším sektoru, kde je kytek desítky, ale vy máte muvit jen ke specifickým? Ne, děkuju.

    Celkový dojem z Kontroly je pozitivní. Narazíme na zajímavé postavy, pár easter eggů a vtípků, originální nepřátele... a na všechno pozitivní a negativní již zmíněné. Pro:   Ahti, Jesse, příběh, mysteriózní Proti:   Přehršel collectibles, pár forem zbraní
  9. Vzkaz ze záhrobí
  10. Vzhůru do oblak

Profil

Uživatel doposud nevyplnil svůj profil.