Death Stranding je akční adventurou, zasazenou do otevřeného světa. Hra je poháněna enginem Decima od Guerrilla Games (použitém například i v Horizon Zero Dawn) a mimo klasického singleplayeru disponuje i asymerickým multiplayerem, kde se vzájemně prolínají světy různých hráčů. Přítomné je i pro Kojimu již natolik typické boření čtvrté stěny.
Hlavní postava jménem Sam Porter Bridges plní úlohu posla a doručovatele v podivném světě, na jehož kataklyzmickém stavu se podepsala série obřích explozí. Je to svět, kde déšť urychluje čas, duha svítí obráceně a pustinu zde brázdí ztracené duše, které uvízly ve světě živých. Jedinou cestou, jak zabránit vzniku dalších, je kremace mrtvých, přičemž tím existujícím se dá vyhýbat i za pomocí takzvaných propojených plodů dětí, které je dokáží vycítit. Nebezpečí však nejen po Sama představují i bandité, snažící se ukradnout jeho zásilky.
Tvůrce hry, Hideo Kojima, proslulý svým klamáním herního publika, přirovnal hru k titulům jako Destiny a Uncharted. Jako hlavní inspiraci také uvedl povídku „The Man Who Turned Into a Stick“ od Kobo Abého. Jádro hratelnosti stojí každopádně na doručovaní, respektive plnění zakázek, takže důležitou roli má pohyb v terénu. Ten je možné překonávat jak pěšky, kde hraje svou roli i váha nákladu a jeho správné vyvážení na Samově obleku, ale rovněž lze využívat motorky a další čtyřkolové vozidla. Ty je nutné pravidelně opravovat a nabíjet. Za účelem zjednodušení přepravy je možné stavět i různá zařízení včetně mostů nebo cest. K tomu však hráč potřebuje suroviny různých druhů.
@Fritol (07.11.2024 13:28): Ještě zásadnější ale je, že Kodžima teď vlastní IP, sen každýho „indie“ studia.
Pro: Norman Reedus a jeho fetus, dějová hloubka, originalita, hratelnost a komplexnost mechanismů, grafika, hudba, zpracování cutscén, linka Lockne a Målingen, probourávání 4. stěny
Proti: souboje, občas trochu cringe dialogy, zbytečně složité ovládání v menu, nevyrovnané tempo vyprávění, jízdní model vozidel, do očí bijící product placement