Divinity: Original Sin je prequelem celé série a odehrává se dávno před událostmi Divine Divinity. Hru začnete se dvěma postavami, které si sami vytvoříte a další můžete přijmout do družiny během hraní. Charaktery jsou řádoví "source hunteři", vyslaní vyšetřit vraždu, spáchanou s použitím zakázané source magie, proti jejímž šiřitelům řád neúnavně bojuje.
Po izometrickém Divine Divinity a 3rd person Divinity 2 nám Belgičtí Larian Studios přinesli třetí titul z RPG série, odehrávající se ve světě Rivellon. Tentokrát budete ovládat až čtyři postavy z ptačího pohledu (kamerou jde otáčet v omezeném rozsahu). Pohyb je v reálném čase, naproti tomu souboje na tahy. Singleplayer lze hrát s možností drop-in co-op multiplayeru a postavy se v obou režimech mohou pohybovat každá po úplně jiné části mapy. Vývojáři z Larianu hru popisují jako oldschool RPG s moderními produkčními kvalitami.
Úplnou novinkou jsou dialogy mezi členy vaší družiny (možnost hádat se sám se sebou nebo se spoluhráčem v multiplayeru), které formují osobnosti vašich postav, mají vliv na další dialogy, i na to, jak vás vnímají NPC a také na některé dovednosti postav. Jako v předešlých hrách můžete očekávat spoustu humoru a easter eggů, některé známé postavy. Jde hýbat s objekty, jako jsou třeba židle (hledat tak ukryté dveře, poklady) a vrátily se teleportační pyramidy. Jde o prvky hratelnosti známé z prvního dílu. Ke hře je k dispozici také editor (integrovaný se Steam workshopem), s nímž pracovali vývojáři, a tak si každý může vytvořit vlastní dobrodružství.
V říjnu 2015 vyšla Enhanced Edition, která rozšířila herní obsah, vylepšila vzhled i rozhraní, a přidala podporu pro Linux, PlayStation a Xbox.
V roce 2017 vyšlo pokračování Divinity: Original Sin II.
Tak ja vam nevim. Strasne rad bych mel tu hru rad ale nemuzu. Nemam rad hry, ktere jsou naprosto zjevne a umyslne nefer vuci hraci. Skilly jsou prakticky useless kdyz maji 7 10 tahu dlouhe cooldowny zatimco nepratele si skilly z vesela pouzivaji kazdy tah (undead priest regeneraci a resurrection kazdy tah?! to jako vazne?), levelovani je nesmyslne zdlouhave. Kdyz si chces vylepsit skill na druhy level, musis cekat dva levely, na treti tri? Pricemz odmenou vam je moznost se naucit nove skilly, ktere muzete pouzit jednou za souboj... Skvele. Zatim jsem nevidel, ze by undead archer minul zatimco muj lucistnik ma 50 procent sanci na zasah... Takze jak se to ma vlastne hrat? Hromadit scrolly a pouzivat ty kdyz jsou skilly k hovnu? Pro nekoho jako jsem ja, kdo ve hrach temer nikdy nepouziva consumables pokud to jde, je tohle cira nocni mura.
Pritom vse krom souboju mi prijde fajn, to reseni vrazdy me bavilo, libi se mi, jak vas hra nikde nevodi za rucicku, vse si prozkoumej a vykoumej sam. Ale ten soubojak je nejen strasne clunky, ale k tomu jeste tak nefer vuci hraci. Ach jo...
Pritom vse krom souboju mi prijde fajn, to reseni vrazdy me bavilo, libi se mi, jak vas hra nikde nevodi za rucicku, vse si prozkoumej a vykoumej sam. Ale ten soubojak je nejen strasne clunky, ale k tomu jeste tak nefer vuci hraci. Ach jo...
Pro: Pekná grafika, bohaté možnosti, kopec detailov, vymakané rôznorodé súboje, humor...vlastne všetko
Proti: Malý zoom out, opakujúce sa hlášky/melódie - to ale len vŕtam, inak tam nič nie je okrem---My Friend Returns :)))