@Red (31.03.2023 21:47): Prečo? Pôvodná hra nemala tak veľa kampaní. Ja som ich dohral všetky ešte ako raný teenager, síce na ľahkej obtiažnosti, ale kopec dnešných open world RPG alebo 4x stratégii je oveľa dlhších a ľudia to zvládajú.
Herní výzva 2023
Z mýho pohledu dohrát kampaň za jednu ze 2 či 3 stran je v pohodě.
Asi záleží i na příběhu, různorodosti jednotek apod. Ale třeba dohrávat všechny kampaně AOE II by mi přišlo šílený:)
Asi záleží i na příběhu, různorodosti jednotek apod. Ale třeba dohrávat všechny kampaně AOE II by mi přišlo šílený:)
Já to buď dohraju celé, nebo dám jinou hru :)
@Dan9K (29.03.2023 23:42): Technicky vzato jo, ale aby se k té mikrokampani člověk dostal, tak musí dohrát skoro celou hru nebo cheatovat. Při poctivém hraní od začátku má člověk přístup jen do jedné kampaně se 4 misemi a další se odemkne až po jejím dohrání.
@next_ghost (29.03.2023 23:33): a když to vezmeš do důsledku, tak třeba některé jakoby kampaně v Hidden&Dangerous mají jen jednu misi.
Holt rozum do hrsti no a jestli chce někdo takhle řešit výzvu, tak asi sein Kampf.
Holt rozum do hrsti no a jestli chce někdo takhle řešit výzvu, tak asi sein Kampf.
@next_ghost (29.03.2023 23:33): No veď práve, to je strašne málo, v podstate len tutorial.
@Tulareanus (29.03.2023 12:17): V případě Heroes of Might and Magic III má první kampaň jen 3 mise (z celkových 28 misí v 7 kampaních).
@Dan9K (29.03.2023 22:31): Jasné, pravidlá sú tak síce nastavené, ale ja to vidím ako nešťastnú vec. Predsalen by nám malo ísť v prvom rade o dohranie hry a dohranie len jednej kampane je za mňa taký malý pravidlový podvod a loophole, ktorý úplne nedáva zmysel, lebo pokiaľ si dobre pamätám, tak šlo kedysi v prvom rade o napr. závodné hry alebo športové, ktoré nemali príbeh, ale aby tam bol nejaký faktor, ktorý hovorí, že je to dohrané, tak sa za to považovala nejaká kariérová kampaň, ale nakoniec ten loophole nikdy nikto s tímu (zatiaľ) nefixol. :)
@John Mirra (29.03.2023 12:13): má se to tak, že to vždycky takto platilo, že stačila jedna kampaň a jedna sezóna a právě Tul je hlavním bojovníkem proti tomu, čili oceňuju, že se trošku kousl a řek ti, jak to je a nejen, jak by to chtěl mít :-)
(ale já s ním zrovna v tomhle docela souhlasím)
každopádně stačí ti i jedna z těch čtyř no, takže už to asi máš.
(ale já s ním zrovna v tomhle docela souhlasím)
každopádně stačí ti i jedna z těch čtyř no, takže už to asi máš.
@Malignus (29.03.2023 21:04): Vzhledem k tomu, jak mě ta hra už docela hodně nebaví, jsem s tím docela smířený :D
@John Mirra (29.03.2023 12:13): Ale to budeš znát jen půlku příběhu. :-D
@John Mirra (29.03.2023 12:13): Áno, stále platí dohranie aspoň jednej kampane. Určite ťa podporujem v dohraní všetkých kampaní - už len z toho dôvodu, aby si mal kompletný zážitok z hry. Neviem ako je to v Earth 2160, ale pri hrách ako Warcraft 3 alebo Age of Mythology, by si vlastne po dohraní jednej kampane mal len zlomok príbehu a len časť hrateľnosti pre odlišnosť frakcii a dostupnosť jednotiek a gameplayových postupov.
Když jsme u těch strategií - myslím, že vždy platilo, že strategie se považuje za dohranou v případě dohrání kampaně za jednu stranu, je to tak? Ptám se kvůli Earth 2160, tam jsou ty strany 4 a já asi dohraju jen 2. Zbytek už nedám :D
... i když nad tím teď přemýšlím, tak si do té kategorie spíš dám něco jiného. Nebo to hecnu a dohraju to celé.
Nechci být strategický máslo! :D
... i když nad tím teď přemýšlím, tak si do té kategorie spíš dám něco jiného. Nebo to hecnu a dohraju to celé.
Nechci být strategický máslo! :D
@Markowicz (28.03.2023 16:30): Prokaž, že nejsi strategický máslo a dohraj KKnD: Krush, Kill 'n' Destroy Xtreme a KKnD 2: Krossfire za všechny strany. :-D
@Markowicz (28.03.2023 16:30): výzva slouží i k rozšíření obzorů, jestli si před rokem 98 nevybavuješ žádnou hru, není nic lehčího, než dát kolonku "hry" a vyjet si potřebné roky, budeš jistě překvapen. Můžeš si to vyjet podle nejlepší hry, nebo třeba podle té nejznámější (dle počtu hodnocení), aby sis třeba doplnil tu "největší" mezeru (která je shodou okolností přímo z roku 98).
@Markowicz (28.03.2023 16:30): Remaster sa nedá zaradiť, je to v podstate už čiastočne iná hra. Hier sa určite dá nájsť veľa. minimálne na GOG ich nájdeš veľa v spustiteľnej pripravenej podobe, prípadne inšpiráciu nájdeš v najlepšie hodnotených tituloch v DH rebríčku so zapnutým filtrom. A ešte jeden dôležitý bod, nejde o hry vydané LEN v roku 1998, pre splnenie kategórie na základnú variantu si môžeš zahrať akúkoľvek hru, ktorá vyšla pôvodne v rokoch 1998-2007 a pre HC variantu zvoliť hru, ktorá vyšla v rokoch 1997 alebo staršie.
@Markowicz (28.03.2023 16:30): Můžeš hrát veškeré hry z roku 1998 a všechny starší. Pokud budeš hrát původní hru v původním stavu, tak je jedno jestli jí někdy potom vyšel remaster/remake. Akceptované jsou nějaké malé úpravy typu patche na spuštění na novém systému/platformě, lokalizace, oprava bugů apod.
Pokud se v těchto starších hrách už neorientuješ, tak si zkus zahrát nějakou klasiku typu Doom, Duke Nukem 3D, Death Rally, The Neverhood, Warcraft II: Tides of Darkness, StarCraft, nebo třeba Sanitarium, ostatní prominou můj výběr (mám ty hry rád), všechno si myslim, že jsou hry, které se dají v klidu hrát i dnes v původním stavu.
Pokud se v těchto starších hrách už neorientuješ, tak si zkus zahrát nějakou klasiku typu Doom, Duke Nukem 3D, Death Rally, The Neverhood, Warcraft II: Tides of Darkness, StarCraft, nebo třeba Sanitarium, ostatní prominou můj výběr (mám ty hry rád), všechno si myslim, že jsou hry, které se dají v klidu hrát i dnes v původním stavu.
Zdravím, ohledně herní výzvy, do kategorie 10 můžu zařadit i hry, co prodělali remaster, nebo se vyloženě zaměřuje na tituly vydané v roce 1998, jen se přiznám, v tomto okruhu se moc nevyznám, proto nevím jestli nějaké kousky vůbec seženu. ... třeba jsou mé obavy zbytečné, jen si teď nedokážu vybavit žádné dílo xD
@ rikuhahl krásný statistiky. Teď mě trochu mrzí, že jsem výzvu nedokončil. Pro mě v podstatě je tohle nejdůležitější ze všeho, takže absence těchto statistik dvakrát za sebou způsobila moji nemotivaci v loňském ročníku. (paradoxně jsem byl možná vůbec poprvé zmíněn přímo, nepřekvapilo mě kde, 65 % je dost super, mám průměr na 60 %, to znamená, že těch pár her, co jsem si do výzvy vybral, jsem si paradoxně vybral hezky :-) )
Největší překvapení teda pro mě je to obrovské číslo účastníků registrovaných na databázi v roce 2022. To jdeme tak nahoru anebo jsou to vyloženě lidi, co se registrovali jen kvůli výzvě? Pak bych tam ale čekal i mnohem menší úspěšnost, ale ono se tam rekrutuje i (skoro) největší množství lidí, co tu výzvu dokončili. My veteráni z roku 2008 už jsme v brutální menšině :D
To je asi dobrá zpráva, databáze žije :-)
Největší překvapení teda pro mě je to obrovské číslo účastníků registrovaných na databázi v roce 2022. To jdeme tak nahoru anebo jsou to vyloženě lidi, co se registrovali jen kvůli výzvě? Pak bych tam ale čekal i mnohem menší úspěšnost, ale ono se tam rekrutuje i (skoro) největší množství lidí, co tu výzvu dokončili. My veteráni z roku 2008 už jsme v brutální menšině :D
To je asi dobrá zpráva, databáze žije :-)
@themacs (25.03.2023 21:19): Strasse je taky ve všech těchto hrách hlavním záporákem.
@Malignus (25.03.2023 13:46): Úplně bych to netvrdil, že nemají nic společného. Pokud se nepletu, tak v jednom z nových dílů od Machine Games jsem postřehl odkaz na Wolfenstein z roku 2009. Jen si už nepamatuji, co to bylo.
@vallukas (25.03.2023 14:15): Táto diskusia v podstate slúži aj na to, že sa rozdávajú tipy na hry do kategórii, takže v podstate to z istého hľadiska spĺňa to, čo si napísal, že kto si diskusiu aspoň čiastočne prečíta, určite nejaké zaujímavé hry do kategórie nájde. Alebo sa priamo môže spýtať na tipy pre konkrétnu kategóriu a jej stupeň. Ja som teda ešte do steampunk/dieselpunk kategórie hru nehral, ale uvažujem, že by som si tam zahral Iron Harvest na HC.
@Malignus (25.03.2023 12:33): já myslel ty starší, původní Castle Wolfenstein, Wolfenstein 3D..
@Gordon (25.03.2023 13:09): Bioshock už tu byl oficiálně potvrzen a tu estetiku má spíš dieselpunk za mě. Mad Max pravda, na toho jsem zapomněl
@Tulareanus (25.03.2023 13:43): pravda, koukat na to takhle mě nenapadlo :)
@Gordon (25.03.2023 13:09): Bioshock už tu byl oficiálně potvrzen a tu estetiku má spíš dieselpunk za mě. Mad Max pravda, na toho jsem zapomněl
@Tulareanus (25.03.2023 13:43): pravda, koukat na to takhle mě nenapadlo :)
@Malignus (25.03.2023 13:46): Navíc - Word of God: Wolfenstein, Doom a Commender Keen se odehrávají ve stejném světě a jejich hlavní hrdinové jsou příbuzní. :-P
@Tulareanus (25.03.2023 13:43): Nevím, o čem to mluvíš. Speciálně pro Tebe:
Byl tu Castle Wolfenstein a pokračování Beyond Castle Wolfenstein, které se dočkali remaku v podobě Wolfenstein 3D a jeho datadisku Spear of Destiny. Po čase přišel reboot v podobě Return to Castle Wolfenstein a přímého pokračování Wolfenstein. Po problémech byl vývoj Wolfenstein: Enemy Territory zrušen a vydána pouze multi-playerová část. Série od Bethesda Softworks a MachineGames nemá s původní sérií mnoho společného. V podstatě je to úplně jiný svět, který je s původní sérií spojen pouze názvem a jménem hlavního hrdiny.
Byl tu Castle Wolfenstein a pokračování Beyond Castle Wolfenstein, které se dočkali remaku v podobě Wolfenstein 3D a jeho datadisku Spear of Destiny. Po čase přišel reboot v podobě Return to Castle Wolfenstein a přímého pokračování Wolfenstein. Po problémech byl vývoj Wolfenstein: Enemy Territory zrušen a vydána pouze multi-playerová část. Série od Bethesda Softworks a MachineGames nemá s původní sérií mnoho společného. V podstatě je to úplně jiný svět, který je s původní sérií spojen pouze názvem a jménem hlavního hrdiny.
@Gordon (25.03.2023 13:09): Nie, nie je, Bioshock kombinuje obidva žánre, dieselpunk prevláda. Bioshock Infinite je steampunk.
@Malignus (25.03.2023 12:33): Áno, ale až od rebootu je séria výrazne dieselpunk.
@vallukas (25.03.2023 11:10): Chápem, že niekomu by to pomohlo, ale je to dvojsečný meč, ak by si uviedol zoznam pár hier, ľudia mi sami pre seba hry nehľadali a hrali by len tých pár kúskov. Hľadanie hry, ktorú si zahrám je časť výzvy.
@Malignus (25.03.2023 12:33): Áno, ale až od rebootu je séria výrazne dieselpunk.
@vallukas (25.03.2023 11:10): Chápem, že niekomu by to pomohlo, ale je to dvojsečný meč, ak by si uviedol zoznam pár hier, ľudia mi sami pre seba hry nehľadali a hrali by len tých pár kúskov. Hľadanie hry, ktorú si zahrám je časť výzvy.
@vallukas (25.03.2023 11:10): Bioshock is generally considered steampunk.
Můžeš si tam zařadit Mad Maxe.
Můžeš si tam zařadit Mad Maxe.
@vallukas (25.03.2023 11:10): Wolfenstein je pokračováním RtCW. :-)
hele a co dát do FAQ pár dieselpunk her? Taky mám trochu problém něco najít a Sine Mora, kterou jsem měl v plánu, je na mě moc těžká :)
Bioshock 1+2
Sine Mora
Red Alert
Wolfenstein - nevim jestli úplně od začátku nebo spíš až Return to Castle Wolfenstein
F.I.S.T.
Dieselpunk Wars
Insomnia: The Ark
Metal Slug - to si nejsem moc jistej
Bioshock 1+2
Sine Mora
Red Alert
Wolfenstein - nevim jestli úplně od začátku nebo spíš až Return to Castle Wolfenstein
F.I.S.T.
Dieselpunk Wars
Insomnia: The Ark
Metal Slug - to si nejsem moc jistej
@Tulareanus (21.03.2023 11:20): Tak skôr mám pocit, že v hre sa spomína látka menom "polymér" ... čiže ono je to dosť diskutabilné... ale už len fakt, že človek musí uvažovať či niečo niekam pasuje mi dáva signál, že asi nie. Takže asi to nechám tak a nájdem iný titul do výzvy. :) Ale díky za radu.
@Gordon (21.03.2023 12:47): Zrekapitulujme si to. Napísal som jednu vec, že " dosť podstatné je, čo je energický zdroj ". Nenapísal som, že je to celá definícia, nenapísal som, že je to jediný faktor, ktorý to rozpisuje. Rôzne prvky dieselpunku a steampunku v tejto diskusii boli za posledné 3 mesiace rozpísané xkrát.
Ty ma chytíš posmešne za slovo.
Ok, tak som to predsalen znova rozpísal.
Ty na to posmešne odvrkneš.
Ja napíšem, že sa s tebou nedá diskutovať.
Ty prekrútiš to, čo som napísal - neviem, či je to naschvál, aby si mohol rýpať alebo nedokážeš čítať text s porozumením. Ale ak napíšem v skratke, tak je ti málo, ak to rozpíšem, tak ti to je "poučovanie", tak si láskavo vyber, lebo si otravný.
Hlavne aj v tom svetle, že ty bez rozmyslu na DH odpíšeš hneď na 10 tém, bez toho, aby si mal základné znalosti alebo skúsenosti s tou témou, kde sa 9krát sekneš, ale ak sa ti v 1 podarí trafiť, tak to budeš donekonečna oplieskávať bezpredmetne ľuďom o xicht. Potom sa nečuduj, že s tebou ľudia na DH nechcú diskutovať, keď ty diskutovať odmietaš, resp. to ani nevieš.
Ty ma chytíš posmešne za slovo.
Ok, tak som to predsalen znova rozpísal.
Ty na to posmešne odvrkneš.
Ja napíšem, že sa s tebou nedá diskutovať.
Ty prekrútiš to, čo som napísal - neviem, či je to naschvál, aby si mohol rýpať alebo nedokážeš čítať text s porozumením. Ale ak napíšem v skratke, tak je ti málo, ak to rozpíšem, tak ti to je "poučovanie", tak si láskavo vyber, lebo si otravný.
Hlavne aj v tom svetle, že ty bez rozmyslu na DH odpíšeš hneď na 10 tém, bez toho, aby si mal základné znalosti alebo skúsenosti s tou témou, kde sa 9krát sekneš, ale ak sa ti v 1 podarí trafiť, tak to budeš donekonečna oplieskávať bezpredmetne ľuďom o xicht. Potom sa nečuduj, že s tebou ľudia na DH nechcú diskutovať, keď ty diskutovať odmietaš, resp. to ani nevieš.
@Tulareanus (21.03.2023 12:40): Tak bys možná nemusel radit, že záleží pouze na energetické technologii, ale také na estetice, případě časovém rozmezí, ve kterém se hra odehravá, nebo ze kterého estetika čerpá.
To co si napsal, by se dalo chápat tak, že wolfenstein je atompunk, protože tam mají jaderné ponorky a jádro, super baterie a vlastně i umělou inteligenci, takže je to cyberpunk? Ne, esteticky je to dieselpunk. Nechápu, proč mě pak poučuješ o settingu, když to, cos napsal, bylo očividně nedostačující vysvětlení.
To co si napsal, by se dalo chápat tak, že wolfenstein je atompunk, protože tam mají jaderné ponorky a jádro, super baterie a vlastně i umělou inteligenci, takže je to cyberpunk? Ne, esteticky je to dieselpunk. Nechápu, proč mě pak poučuješ o settingu, když to, cos napsal, bylo očividně nedostačující vysvětlení.
@Gordon (21.03.2023 12:25): Vždy keď dám znova šancu tomu, že sa s tebou rozhodnem diskutovať, mi v ďalšom príspevku dáš vedieť, že to bola chyba. :)
@Tulareanus (21.03.2023 12:24): Ok, jsou tam roboti, co očividně mají naftový motor, tak je to dieselpunk, máš pravdu.
@Gordon (21.03.2023 12:19): Ja som definíciu žiadneho "punku" nevymýšľal. Ide tam o kombináciu toho, na akom energickom zdroji sú postavené anachronické technológie (niečo, čo v realite, ktorú to odráža, v tej dobe neexistovalo alebo existovalo inak) a korešpondujúce historické obdobie po prípadnej udalostnej (ak je to variácia náš svet) alebo estetickej stránke. Ale táto estetická štylizácia nestačí, aby z niečoho bol ten subžáner scifi. Keďže je to scifi, tak ide v prvom rade o tú vedu a technológie.
A cyberpunk samozrejme stojí na tom, že je prepojený s počítačovými technológiami, virtuálnym priestorom, kybernetickými augmentáciami....
Mal by si sa inak rozhodnúť, či chceš viesť diskusiu alebo sa vysmievať/trolliť, lebo toho druhého sa mi nechce zúčastňovať
A cyberpunk samozrejme stojí na tom, že je prepojený s počítačovými technológiami, virtuálnym priestorom, kybernetickými augmentáciami....
Mal by si sa inak rozhodnúť, či chceš viesť diskusiu alebo sa vysmievať/trolliť, lebo toho druhého sa mi nechce zúčastňovať
@Tulareanus (21.03.2023 11:20): Takže když vrtačka nebude mít kabely, nebo vlastní jaderný reaktor, tak to není atompunk? Dělit punky podle způsobu získavání energie mi přijde zvláštní, to asi v Cyberpuncích berou energii z matrixu. :))
Já Atompunk definuji jako: Zlátý jaderný věk po světové válce, studená válka, boom jádra, rakety, vesmírný program, jednokolejky, proudové motory, maglevy, auta s hranatým designem s aerodynamickými prvky převzatých z letadel a samozřejmě Artdeco idealistickou architekturu.
Takže třeba Prey považuji za Atompunk také, protože si bere tento stylistický směr ze sedmdesátek.
Já Atompunk definuji jako: Zlátý jaderný věk po světové válce, studená válka, boom jádra, rakety, vesmírný program, jednokolejky, proudové motory, maglevy, auta s hranatým designem s aerodynamickými prvky převzatých z letadel a samozřejmě Artdeco idealistickou architekturu.
Takže třeba Prey považuji za Atompunk také, protože si bere tento stylistický směr ze sedmdesátek.
@Vivaldi (21.03.2023 09:40): Nehral som to, ale dosť podstatné je, čo je energický zdroj, na ktorom fungujú zbrane, vynálezy alebo objekty v hre? Je to nafta alebo benzín? Ak je to atómová energia alebo elektrická energia a podobne, tak to Dieselpunk nie je.
@Gordon (21.03.2023 09:49): Keď to napíšeš takto... to aj s názvom už celkom korešponduje. Díky moc.
@Vivaldi (21.03.2023 09:40): Od pohledu v něm vidím spíše atompunk.
Pasovalo by Atomic Heart pre Dieselpunk výzvu? Či nie?
@vallukas (16.03.2023 18:15): Ok, v poriadku, tak tento diel na steampunk sedí. Ja som videl čiastočne len MYST III a IV a tam tuším viac prevládali fantasy svety.
@Wettek98 (13.03.2023 02:45): @GameEs (13.03.2023 09:07): Lietanie v Hogwarts Legacy na hipogriffovi HC spĺňa, pretože hráč ovláda to kedy, ako a kam hippogriff lieta.
@Wettek98 (13.03.2023 02:45): @GameEs (13.03.2023 09:07): Lietanie v Hogwarts Legacy na hipogriffovi HC spĺňa, pretože hráč ovláda to kedy, ako a kam hippogriff lieta.
@Tulareanus (16.03.2023 13:01): jasně, celá ta hra je o hádankách s parou poháněnejma udělátkama, název Myst pochází z Verneovky Mysterious Island :)
třeba tady: https://youtu.be/7cP_qcORJ80?t=2818
třeba tady: https://youtu.be/7cP_qcORJ80?t=2818
@Jumas (16.03.2023 00:13): Vyzerá to, že všetko sedí, gratulujem. :)
@vallukas (16.03.2023 11:16): Pozrel som hry, ktoré si si dal do kategórii na profile, ale nezdá sa mi, že Riven: The Sequel to Myst je steampunk. Vedel by si mi dať nejaký link na video alebo článok, kde je to ukázané?
@vallukas (16.03.2023 11:16): Pozrel som hry, ktoré si si dal do kategórii na profile, ale nezdá sa mi, že Riven: The Sequel to Myst je steampunk. Vedel by si mi dať nejaký link na video alebo článok, kde je to ukázané?
ha, já taky právě splnil, ale jedu na normal i HC :)
@GameEs (13.03.2023 09:07): Taky mě to napadlo no… no takže nic, každopádně díky :-)
@Jumas (16.03.2023 00:25): Gratulace :-)
@Jumas (16.03.2023 00:25): Gratulace :-)
@Red (16.03.2023 00:24): Sorry jako :) Ale ani já nevím, jestli jsem první.
@Jumas (16.03.2023 00:13): Tento rok jsem se do toho vrhnul a očekával jsem, že budu první. No nic.
Dohráním a okomentováním Empire of the Gods jsem dokončil letošní výzvu a zároveň se stal soutěžícím. Že to zvládnu takhle rychle jsem fakt nečekal. Ještě ale chci dohrát sedm her, abych měl splněny obě varianty každé kategorie, a to půjde pomaleji :)
@Wettek98 (13.03.2023 02:45): Já tu řešil jen jako základ, protože je tam hipogryf, kentauři,..., HC si myslím, že to nesplňuje, protože ty ovládáš tu postavu, která ovládá toho hipogryfa. Ale ať mě klidně někdo opraví a já si to ve svojí výzvě taky upravím :D
Zdravím, dá se použít 5. Báje a legendy (HC) Hogwarts Legacy? Ve hře je možné létat na hypogryfovi, tak zda se to dá brát jako přímé ovládaní. Jestli se tu už něco podobného řešilo, omlouvám se. Díky.
@Hazz (11.03.2023 22:38): Áno, Save the Date spĺňa HC 8. kategórie a Kratos je autormi vymyslená postava, ktorá nespĺňa HC 5. kategórie.
Ak máš vzťah k stratégiam, tak hry ako age of mythology, heroes of might and magic alebo total war warhammer (za určité frakcie) to HC spĺňajú. Prípadne v RPG Might and Magic VIII: Day of the Destroyer vieš mať v družine minotaura.
Ak máš vzťah k stratégiam, tak hry ako age of mythology, heroes of might and magic alebo total war warhammer (za určité frakcie) to HC spĺňajú. Prípadne v RPG Might and Magic VIII: Day of the Destroyer vieš mať v družine minotaura.
Zdravím. Tak pro osmou kategorii jsem nakonec zvolil hru Save the Date která doufám hardcore kategorii splňuje.
Ještě bych potřeboval pomoc s hardcore variantou páté kategorie. Přemýšlel jsem o jakémkoliv dílu God Of War ale hádám že tu kategorii nesplňuje když Kratos je čistě herní postava která není stejná jako reálny Kratos z řecké mytologie.
Ještě bych potřeboval pomoc s hardcore variantou páté kategorie. Přemýšlel jsem o jakémkoliv dílu God Of War ale hádám že tu kategorii nesplňuje když Kratos je čistě herní postava která není stejná jako reálny Kratos z řecké mytologie.
@musa (11.03.2023 10:27): No to sice ne, ale většinou s ním jdou ruku v ruce.
@Gordon (10.03.2023 12:24): to si z hlavy už nevybavuju. Každopádně vzducholoď neznamená steampunk :).
@musa (10.03.2023 12:10): Nejsou tam náhodou vzducholodě?
@Tulareanus (09.03.2023 19:54): co si z Deponie pamatuju, tak tam opravdu steampunk za mě není, směřuju to k podstatě výzvy. To že Rufus nosí na hlavě brejle, skládá udělátka z odpadu atd. jako splnění parametrů neberu :).
@GameEs (08.03.2023 19:35): Pár tipů bych měl:
- Všechny díly série King's Quest kromě prvního (tam byl Graham zatím jen obyčejný rytíř). King's Quest: Mask of Eternity je pak HC varianta, protože hlavní hrdina Connor je původně koželuh.
- The Legend of Kyrandia - hlavní hrdina je princ (ale jen v prvním dílu)
- Long Live the Queen - hlavní hrdinka je princezna
- Project Zomboid - na výběr je několik řemeslnických povolání a je to nekonečná hra, takže se dá prohlásit za dohranou po 10 hodinách hraní.
- Anvil Saga - ekonomická strategie z kovárny (zatím v předběžném přístupu a ani tu ještě nemá záznam)
- Všechny díly série King's Quest kromě prvního (tam byl Graham zatím jen obyčejný rytíř). King's Quest: Mask of Eternity je pak HC varianta, protože hlavní hrdina Connor je původně koželuh.
- The Legend of Kyrandia - hlavní hrdina je princ (ale jen v prvním dílu)
- Long Live the Queen - hlavní hrdinka je princezna
- Project Zomboid - na výběr je několik řemeslnických povolání a je to nekonečná hra, takže se dá prohlásit za dohranou po 10 hodinách hraní.
- Anvil Saga - ekonomická strategie z kovárny (zatím v předběžném přístupu a ani tu ještě nemá záznam)
@vallukas (09.03.2023 18:18): kľudne sa môžem mýliť, hru som nehral, preklikal som gameplay video a googlil, vygooglil som, že pár ľudí sa to snaží zaradiť do trashpunku ako podžanrú steampunku, ale pri kľúčových slovách deponia game dieselpunk nenašlo nikde nič.
@Tulareanus (07.03.2023 00:39): no steampunk to rozhodně není ani trochu, ale hádat se nebudu :)
@Yokolobuna (09.03.2023 17:13): mě to napadlo hned, akorát jsem to nedoporučoval, protože mi to nepřijde jako úplně super hra no :-)
jako dvě hodiny jsou skvělý, ale holt je to na 10-15 hodin :-)
jako dvě hodiny jsou skvělý, ale holt je to na 10-15 hodin :-)
@Yokolobuna (09.03.2023 17:13): Jasné. Zrovna je to v akci na Steamu i na Xboxu btw, kdyby se do toho chtěl někdo pustit.
@Fritol (09.03.2023 09:44): Velký dik za tip, s kategorii jsem měl trochu problém a kvůli rozsahu jsem se moc nechtěl pouštět do Kingdom Come: Deliverance (podobně jako GameEs). Child of Light jsem si chtěl zahrát prakticky od vydání, ale vůbec mne nenapadla jako kandidát do zmíněné kategorie :). Vracet se průběžně do vlákna diskuse se vyplácí :D.
@GameEs (08.03.2023 19:35): V Child of Light hraješ za princeznu a je to na 10-15h.
@Tulareanus (09.03.2023 09:14): Dobře, věřím ti, ale vyjádřím se k tomu až po dohrání :)
@rikuhahl (09.03.2023 07:50): Tá štylizácia tam sedí, je to tam aj vysvetlené, že nie všade v Európe modernizácia prišla rovnakou rýchlosťou a mestečko Tassig je vlastne Zapadákov a preto tam je aj Kláštor, ktorý ako jeden z posledných robí ešte ručné ilustrácie do kníh. Navyše štýl ilustrácie starých postáv je naschvál trochu odlišný oproti mladým postavám a celkovo tá štylizácia sedí aj na Bruegela, ktorý tak v tom období maľoval.
@Karasman (09.03.2023 07:11): Tá štylizácia je super, na screenshotoch to tak nevynikne ako v pohybe, nepôsobí to ani nijak neprirodzene, checkni nejaké gameplay video.
@Karasman (09.03.2023 07:11): Tá štylizácia je super, na screenshotoch to tak nevynikne ako v pohybe, nepôsobí to ani nijak neprirodzene, checkni nejaké gameplay video.
@Karasman (09.03.2023 07:11): Pro mě to je hra roku, teda podle mých očekávání, zatím jsem jí nehrál, ale podle toho, co jsem se o hře dozvěděl; je to skoro přesně to, co jsem vždycky hrát chtěl :) Stylizace je na to právě asi to super, i když uznávám, že člověka může naštvat, že to asi tak o 100 let nesedí vzhledem k době, kdy se to odehrává, je to středověká stylizace raně novověké problematiky.
@Tulareanus (08.03.2023 23:24): Tohl vypadá zajímavě. Stylizace mi sice moc nesedí, ale až mě zaráží ta suprová hodnocení, takže asi vyzkouším.
@GameEs (08.03.2023 19:35): ja odporúčam Pentiment . Je to dosť unikátna a kvalitná hra a sedí na hc.
@GameEs (08.03.2023 19:35): Za princeznu hraješ v Hero of the Kingdom: The Lost Tales 2 a je to tak na 5 hodin.
@jeysym (06.03.2023 23:53): Nemyslím si
Ahoj, nemá někdo pár tipů na kategorii Císařův pekař / pekařův císař? Už teď vím, že Kingdom Come, který jsem tam plánoval tam časově nemůžu nacpat, protože snad každá hra co ve výzvě mám vyžaduje 20+ hodin, některý spíš 50+ hodin herního času :D plus to vypadá, že českej dabing se na PS5 nedostane, stejně tak ani update, co by trochu zvedl na nový generací konzolí ten nízkej framerate :/ takže bych tam chtěl mít něco výrazně kratšího. Základ/Hardcore je jedno, stačí že to bude zajímavá hra :)
@jeysym (06.03.2023 23:53): Nie, je to remaster, nie je to pôvodná verzia. Navyše Metroid Prime Remastered je natoľko odlišný, že je to v podstate remake postavený od nuly.
@vallukas (06.03.2023 07:49): Deponiu som (ešte) nehral, ale z gameplay videa a googlenia to pôsobí, že je to skôr steampunk. Ak by si linkol nejakú konkrétnu pasáž, kde si myslíš, že je preukázateľné, že je to dieselpunk, tak to rád ešte zvážim.
@vallukas (06.03.2023 07:49): Deponiu som (ešte) nehral, ale z gameplay videa a googlenia to pôsobí, že je to skôr steampunk. Ak by si linkol nejakú konkrétnu pasáž, kde si myslíš, že je preukázateľné, že je to dieselpunk, tak to rád ešte zvážim.
Ahoj, dá se v kategorii 2 Debut použít i remaster původní hry? Třeba Metroid Prime Remastered na Switchi?
čau, radši si to potvrdím :) je v pohodě Deponia jako dieselpunk?
jako v pohodě, já mám pořád z čeho vybírat, ale možná někdy nějaký kousek, co jsem nehrál, jak říkáte, 10-20 let, bych si zopakoval :)
@S4TW (05.03.2023 16:24): Je to silně preferovaná varianta hrát ve výzvě hry poprvé, ale pokud si chceš třeba zopakovat něco, co jsi hrál před 20 lety a už si to moc nepamatuješ, tak klidně můžeš. Ale komentáře jak píše Jumas.
@S4TW (05.03.2023 16:24): Je lepší, když si tam dáš hry, co jsi ještě nehrál, ale můžeš i ty dohrané. Jen je nesmíš mít okomentované, pokud chceš soutěžit.
Dotaz, já měl za to, že do výzvy musím hrát vždy hru, kterou jsem ještě nikdy nedohrál, ale z diskuze u PTS jsem pochytil, že tomu tak není, tak teď si nejsem jistý, jak to je?
@next_ghost (05.03.2023 15:36): Ak je ten obsah oddelený ako napr. neoficiálny datadisk, tak je to ok.
@Tulareanus (05.03.2023 10:55): Pokud by ty nové lokace a postavy byly přidané pouze v úplně nové kampani nad rámec původního obsahu (jako neoficiální datadisk), tak je to OK, nebo to je taky zakázané?
@next_ghost (04.03.2023 23:27): Ahoj, máš pravdu, prebehla nám o tom diskusia, ale zabudli sme sem napísať výsledok. Ten znie: v prípade, že hra nemení hru po príbehovej, obsahovej (pridanie, ubranie lokácii, postáv) alebo hrateľnostnej stránke (ráta sa napr. aj pridanie savovania do starých platformoviek), ale len z hľadiska kódu, aby mohla po technickej stránke fungovať na novších systémoch alebo to opravuje bugy, v tom prípade hra spĺňa kritéria kategórie "Před naším letopočtem".
@Hazz (04.03.2023 21:02): Tak ešte doplním:
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2 - spĺňa normal, HC nie, pretože sa jedná o jednu z hlavných a povinných náplní DLC
Outlast 2 - sedí aj na HC
@Hazz (04.03.2023 21:02): Tak ešte doplním:
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2 - spĺňa normal, HC nie, pretože sa jedná o jednu z hlavných a povinných náplní DLC
Outlast 2 - sedí aj na HC
@Tulareanus (04.03.2023 21:43): Chtěl jsem se zeptat, jak pokročila organizátorská debata o podrobnějších pravidlech pro přípustnost open source verzí starých her (např. FHeroes2) do kategorie "Před naším letopočtem"? Viz naše předchozí diskuze zde od 13.01.2023 23:16 do 21.01.2023 12:59. Ne webu Herní výzvy o tom zatím v detailním popisu kategorie není nic nového.
@Jumas (04.03.2023 21:23): Ak to tak je, tak je to samozrejme v pohode. Ja som nehral ani 1, ani 2, preto som to nevedel posúdiť z fleku. :)
@Tulareanus (04.03.2023 21:14): Pokud je Outlast 2 stejný, jako jednička, a co jsem koukal na pár videí, tak ano, tak osmou kategorii na HC splňuje bez problému. Máš tam jen kameru a jedinou tvou obranou je útěk. Je to přesně ten kousek, který si dle definice na stránkách herní výzvy představím.
@Hazz (04.03.2023 21:02): Ahoj,
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2 - ešte overím
Samorost - Áno
Kingdom Come: Deliverance - Áno
Yakuza 0 - Áno
Grand Theft Auto: Vice City - Áno
Outlast 2 - ešte overím
Finding Paradise - nie, nie je to vizuálna novela
Bioshock - Áno
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2 - ešte overím
Samorost - Áno
Kingdom Come: Deliverance - Áno
Yakuza 0 - Áno
Grand Theft Auto: Vice City - Áno
Outlast 2 - ešte overím
Finding Paradise - nie, nie je to vizuálna novela
Bioshock - Áno
@Hazz (04.03.2023 21:02): Nejsem z týmu výzvy, ale takhle na první pohled nevím, jestli je v Resident Evil 7: Biohazard katerní minihra, ale předpokládám, že to máš zjištěné a Finding Paradise je interaktivní film, nikoli vizuální román. Jinak mi přijde, že ostatní hry do daných kategorií sedí, ale ještě počkej, až se vyjádří někdo z organizátorů, tedy jones1240, Memphis, musa, rikuhahl, RomcaT nebo Tulareanus.
Zdravím všechny, můžu poprosit rychlý check jestli mé vybrané hry splňují jednotlivé kategorie ?
Karbaník Hardcore: Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2
Debut Hardcore: Samorost
Císařův pekař / pekařův císař Hardcore: Kingdom Come: Deliverance
Země vycházejícího slunce Hardcore: Yakuza 0
Sága pokračuje Hardcore: Grand Theft Auto: Vice City
Silnější přežije! Hardcore: Outlast 2
Pero mocnější meče Hardcore: Finding Paradise
Období páry a petroleje Hardcore: BioShock
Karbaník Hardcore: Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage Vol. 2
Debut Hardcore: Samorost
Císařův pekař / pekařův císař Hardcore: Kingdom Come: Deliverance
Země vycházejícího slunce Hardcore: Yakuza 0
Sága pokračuje Hardcore: Grand Theft Auto: Vice City
Silnější přežije! Hardcore: Outlast 2
Pero mocnější meče Hardcore: Finding Paradise
Období páry a petroleje Hardcore: BioShock
@Jumas (26.02.2023 22:06): podle toho co píšeš v tom nevidím problém
Tenchu: Shadow Assassins mě naštval kvůli ovládání, ale kdybych se k němu přece jen vrátil, šel by zařadit do 6. kategorie na HC? Série má plno dílů, ale spousta z nich jsou jen spin-offy nebo jiné odbočky. Dle Giantbomb by měl být ale Shadow Assassins regulérním čtvrtým dílem.
@Tulareanus (11.02.2023 13:54): Factorio tam za mě nepatří. Co se týče Long Live the Queen, požádala jsem o vyjádření jednoho uživatele, který hru hrál, až budu mít odpověď. dám vědět.