V pátém díle oceňované série se vrací Big Boss, tentokrát pod krycím jménem Venom Snake, a představí příběh v roce 1984, tedy celých 20 let po událostech v MGS 3: Snake Eater. Devět let po Ground Zeroes Snake pomáhá vést novou skupinu žoldáků, nazvanou Diamond Dogs, a vydává se v době zuřící války do Afghánistánu, aby zde dopadl člověka odpovědného za události představené právě v Ground Zeroes. Během své cesty se setkává se spoustou známých z minulosti, ale i z budoucnosti. Své místo zde najde např. známý Ocelot nebo Kazuhira Miller (známější jako Master Miller).
Hra poprvé nabídne otevřené prostředí s možností dopravy po herní ploše autem, tankem či na koni. Další novinkou jsou parťáci, kteří Snakea doprovázejí a pomáhají mu v jeho úkolu, ať už jde o spoře oděnou odstřelovačku Quiet či jednookého vlčáka DDho. Stejně jako v Metal Gear Solid: Peace Walker je možné vyvíjet nové zbraně a předměty, které pak může Snake využívat na bojišti. Hra nabízí obrovský otevřený svět se spoustou možností, jak dosáhnout svého cíle, vylepšenou AI nepřátel i spolubojovníků, opět epický příběh plný zvratů a svobodné rozhodování v postupu příběhem.
Hlavní hrdina už nepromlouvá skrze Davida Haytera, nýbrž hlasem Kiefera Sutherlanda známého ze seriálu 24 hodin. Hra běží na FOX Enginu, který byl poprvé představen v Pro Evolution Soccer 2014.
@Memphis (15.04.2024 09:21): Univerzálně skvělá hra neexistuje, protože jsou různí lidé, kteří mají různá očekávání, požadavky i jsou v různých věcech neschopní či neochotní. Jeden chce skvělej příběh a druhého otravuje, že nemůže hrát a jsou do něj teď hustěny nějaké cutscény a dialogy.
Pokud chceš, aby vývojáři šli na ruku co možná největší skupině lidí, tak nedostaneš dobrou hru. Dostaneš graficky pěknou, cinematickou, ale taky gameplayově mdlou hru, která bude heavily scripted, aby se v ní nikdo neztratit/nezasekl a každý ji mohl dohrát... A to říkám jako někdo, kdo není fanda Souls her.
Pokud chceš, aby vývojáři šli na ruku co možná největší skupině lidí, tak nedostaneš dobrou hru. Dostaneš graficky pěknou, cinematickou, ale taky gameplayově mdlou hru, která bude heavily scripted, aby se v ní nikdo neztratit/nezasekl a každý ji mohl dohrát... A to říkám jako někdo, kdo není fanda Souls her.
Pro: První hra, která obsahuje tu u her často promovanou volnost, víc netřeba dodávat.
Proti: Nekonzistence ne příběhu, ale skladby misí které příběhem provázejí.