Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

71
70 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.03.2014 PS3PS4X360XOne
18.12.2014 PC
Vývojáři:
Kojima Productions
Oficiální stránky:
http://www.konami.jp/mgs5/gz/en/index.html
Titul Ground Zeroes je první částí a jakýmsi prologem pro Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

V roce 1975, pár měsíců po akci Peace Walker, hráč opět převezme kontrolu nad vracejícím se protagonistou Snakem, známým také jako Big Boss. Ten má za úkol infiltrovat Camp Omega, jelikož jsou zde drženi jako rukojmí Paz a Chico. Důvodem k jejich záchraně je jejich znalost informací o Snakeovi a jeho tajné soukromé organizaci. Čili pokud se chce Snake vyhnout odhalení, musí se se svým spojencem Kazem Millerem k těmto lidem dostat dřív než bude pozdě.

Hra obsahuje jednu hlavní misi a 4 vedlejší. V těch jde zvolit několik možných způsobů k jejich splnění. Hlavním prvkem misí bude plížení a tichá konfrontace nepřátel. Dále již máte na výběr, zda chcete například z vojáků informace vyslechnout na dálku, nebo je zajmout a vyslechnout anebo úplně jinak. Celá hra se odehrává v jedné lokaci a sice na kubánském ostrově a herní doba dosáhne 2 hodin. Je to z toho důvodu, že se jedná pouze o větší prolog.

PC verze narozdíl od těch konzolových navíc obsahuje obě mise Extra Ops. Jsou jimi mise "Jamais Vu" a "Deja Vu". V misi "Jamais Vu" se namísto Big Boss zmocníte role Raidena (pro PC hráče známého z druhého dílu nebo z Metal Gear Rising: Revengeance), jehož úkolem je eliminovat všechny vojáky na základně. Tato mise byla původně dostupná jenom pro hráče na Xbox360 a Xbox ONE. V misi "Deja Vu" se zase zmocníte role Big Bosse, jehož úkolem bude napodobit momenty ze záhadných fotek, které má k dispozici. Tahle mise byla původně dostupná jenom pro hráče na PS3 a PS4.


Poslední diskuzní příspěvek

Chuck: Tak to je blbý. Skončil jsem na první projití s hodnocením D, protože jsem jich 12 podřízl (plus teda mi to trvalo skoro 3 hodiny, jsem…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Na výběr mám jednu obtížnost (Normal) a od začátku do konce je to jízda na lentilkách. Proč se plížit, když jsem prakticky nesmrtelný? Ustřílet to jde vždycky. Vrcholem je pak otočný gatling, se kterým sešrotuju cokoli během mrknutí - bohužel je nápor nepřátel nekonečný, protože respawn... V posledním Splinter Cellovi jsem byl na nejvyšší obtížnost mrtvej dřív, než bych řekl "nasračky" a plížení tam bylo opravdu nezbytné. Tady je to prvek, na který si můžu akorát tak cíleně hrát, i když vím, že když budu chtít, srovnám celou základnu se zemí.

Označování nepřátel funguje jako ve Far Cry 3/4, takže vidím rentgenově a aby to nebylo málo, tak tady je to ještě umocněno dosti nepovedeným grafickým efektem obtékání těla nepřátel. Něco jako když morfoval terminátor 2. Takže nejen že jim nad hlavou svítí mega trojúhelník, ale ještě vypadají jak sněhuláci, abych je náhodou nepřehlédnul.

Nepřátelé jsou hloupí, i po střelbě se jich sleze k danému místu jen pár z okolí a ten zbytek si klidně dál stojí opodál. Probíhá mezi nimi komunikace přes vysílačku a i když najdou mrtvého kolegu, po chvilce se všechno vrátí do starých kolejí. Pobavil mě prvek, kdy po chycení nepřítele pod krkem jej můžu přinutit, aby zakřičel na svoje bratry ve zbrani - protože si všichni vzájemně poznají svoje hlasy, to dá rozum. Apropo, když už jsem u těch zábavných mechanik - "your silencer worn out" - málem jsem spadl ze židle. Vážně? Vážně se mi opotřeboval tlumič po deseti ranách ze samopalu? Ještě že tu není to proklamované schovávání se pod bedny od banánů.

Grafika příliš neoslní, především pak samotný Snake je při natáčení kamery nepochopitelně rozmazaný. Na druhou stranu je port povedený, i na maximální nastavení jede plynule v 60ti FPS, ovládání K+M je naprosto bezproblémové a jedinou úžasnou složkou hry zůstává hudba, která je nejen parádní, ale hlavně neruší a když se rozjede, husina naskakuje opravdu hodně rychle.

Jako demo to splnilo svůj účel - už vím, že plnou hru vyhlížet nemusím.
+17 +19 −2
  • PC --
Glorified demo MGS5 o jedné misi/mapě s hrstkou vedlejších úkolů. Dvě hodiny na hlavní misi, 5-6 hodin na zbytek. Na osahání mechanismů a prohlídnutí Fox enginu dobrý, mise jako taková taky celkem ujde. Jediný problém vidím v tom, že je to demo placené a nejedná se zrovna o triviální částku.
+16 +18 −2
  • PC 80
Stále přemýšlím jestly to brát jako plnou hru nebo jen jako demo. Jedna mise je opravdu málo ale jako ukázka nového enginu a herních mechanik to stačí alespoň mě to navnadilo na Phantom Pain :) Bohužel za ty peníze málo muziky a tak doporučuji koupit jen fanouškům MGS popřípadě si počkat na nějakou slevu či akci.

Pro: Solidní grafika,HW nenáročnost, Otevřenost více cestám k cíly, Big Boss

Proti: Pouze jedna mise a pár výzev,poměr ceny k hrací době

+14
  • PC 65
Od této hry jsem měl na základě různých doporučení od známých, velké očekávání.

Po projití první mise jsem byl hrou mile překvapen. Zaujalo mě pěkně udělané prostředí vojenského tábora, ve kterém jsem musel infiltrovat posádku a zachránit zajatkyni. Buď jsem si mohl klasicky zvolit styl nenápadně se plížit, anebo nechat spustit poplach a všechny nepřátele pozabíjet.

Bohužel v rámci zbylých misí ve mně narůstalo zklamání z této hry. Neboť i když byl jiný hlavní úkol následující mise, prostředí zůstalo stejné. Jediné zpestření misí byly nově zpřístupněné lokace ( např. budovy, jeskyně atd.), které se postupem ve hře následně odemykaly. Bohužel to vše se odehrávalo stále ve stejném táboře.

Když celou hru shrnu, tak z pohledu střílečky jsem si ji užil. Ale jednotlivé mise se mohli odehrávat v jiných lokacích. Nevím, jestli si z této série budu chtít zahrát ještě nějaké další pokračování.
+12