Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Serious Sam II

75
142 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
11.10.2005 PC
13.10.2005 Xbox
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.croteam.com/serious-sam-2
Serious Sam II je třetí hrou série a pokračuje krátce po skončení Serious Sam: The Second Encounter. Jako Sam "Serious" Stone musíte shromáždit pět fragmentů medailonu, rozmístěných na pěti různých světech a pomocí nich zničit padoucha jménem Mental. Herním stylem by se dal Serious Sam přirovnat ke hrám jako Painkiller nebo Duke Nukem 3D, od nějž si vzal i slušnou dávku humoru.

Ve více jak 40 úrovních projdete vším, od tropické džungle po futuristické město. Narazíte na 42 druhů nepřátel, NPC postavy a bossy. Protivníci sice neoplývají inteligencí, ale budete je moci zlikvidovat 15 druhy zbraní, od obvyklého kulometu až po takové kousky jako je sebevražedný papoušek s bombou. Hra běží na Serious Enginu 2, který přináší nejen o poznáni lepší grafiku než předchozí díly, ale je i výborně optimalizovaný a umožňuje podporu vozidel. Další věcí, co mnohé potěší, je přítomnost kooperativního multiplayeru a editoru úrovní.


Poslední diskuzní příspěvek

PRIVATE MARTIN: Počet dohrání zde má přes sto, to je fajn. I když ty starší byly hrané víc. Ale třeba se to časem srovná. Ještě jsem ladil 3D…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Zajímavě pojatá FPS, spíše na odreagování (je to jen tupá střílečka) s perfektním kooperačním módem, vtipem, pěknou kreslenou grafikou a zajímavými souboji s bossama. Určitě doporučuji každému, kdo má rád FPS a potřebuje se odreagovat po těžce stráveném dni.

Pro: Vtipnost, Odreagovačka, Svižnost

Proti: Někomu může vadit, že se jedná pouze o tupou střílečku

+14
  • PC 85
To byla jízda. Nejprve jsem podle pár gameplayů měl z druhého Sama trochu strach. Úplně jiná stylizace. Šíleně barevná grafika. Až hodně infantilní. Ještě šílenější létající papoušci. Nejšílenější parodický humor, který byl nakonec docela vtipný. Nová podoba starých nepřátel je divná. To už je až moc předimenzované.

Naštěstí zůstala stará dobrá hratelnost. Mega arény, kde na vás útočí tisíce nepřátel a vy se musíte hodně a často otáčet. Jestli čekáte nějakou jednoduchou pohodovku na pár večerů, tak jste tady špatně. Možná na lehkou obtížnost. Už na tu střední dokáže hra pořádně zatopit a napumpovat adrenalin. A to hlavně ke konci hry. Kdy nesundáte prst ze střelby a nepřátelé se na vás hrnou ze všech stran. Někdy trochu i frustrující maso. Naopak souboje s bossy jsou vyváženy skvěle.

Docela zábavné je hledání skrytých míst. To hlavně v kontextu s tím, že level design prakticky neexistuje. Projdete chodbou do arény. Vykosíte několik vln nepřátel. A checkpoint. Je to neskutečně zábavné. Ten Samovský drive by mu mohl závidět kdejaký Painkiller. Nový prvek v podobě vozidel a věžiček je přesně to, co minulým dílům chybělo. Neskutečně osvěžující. Nové podoby nepřátel už mi tolik nesedly. Nosorožec na klíč? Kamikadze panáček s bombou na pružině? Proč? Původní podoba nepřátel byla lepší.

Hra docela často mění prostředí a je docela dlouhá. Ke střílení hraje příjemná muzika a nabízí dost vtipných filmečků, které si pořád utahují z různých klišé. Jen škoda té trochu frustrující obtížnosti ke konci. Třeba aréna byl těžký vopruz na čas. Když jsem to hrál déle v kuse, tak se občas dostavil i stereotyp. Vypařenej jsem byl ale náramně.

Steam čas: 14,7 hodin

Pro: střílení tisíce nepřátel, velké arény, zábavní bossové, humor, vozidla, délka

Proti: při delším hraní stereotyp, některé zbytečně těžké pasáže, aréna

+13
  • PC 90
Serious Sam 2 je už 3. diel celkom populárnej FPS série, ktorá sa drží 2 základnych pravidiel nech je vždy čo strieľať a nech sa to dá štýlovo rozstrieľať so širokým arzenálom zbraní.
Dá sa ešte SS2 označiť za pokračovanie, keď prináša toľko zmien ?
Croteam prišiel s vylepšeným enginom (Serious Engine 2), ktorý oproti predchádzajúcemu je animovanejší a detailnejší, hoci hra ma nemilo prekvapila hneď na začiatku, keďže nie je optimalizovaná pre širokouhlé monitory vo fullscreene, prečo by som to mal hrať s orezaným obrazom? Aspoň že sa to dá nastaviť manuálne...
Hra prináša plno prekvapení, už na začiatku je príbeh viditeľne odlišný, už nejde len o cestovanie späť v čase a naháňanie Mentala. Sam Stone je poslaný 3 zvláštnymi mimozemšťanmi na lov za časťami medailónu, ktorý "vraj" dokáže poraziť zlého Mentala. Správne Serious Sam séria získava postupne viac a viac dablérov. Už to nie je ako vo The First Encounter, kde sme za celú hru počuli len hlášky Sama. Pridanie hlasu Netricse je veľké plus, keďže jej komunikácia so Samom je humorná a taktiež niektoré jej reakcie (" Kill that b... witch!"). Hoci dosť mi vadilo zredukovanie záznamov, popis k danému levlu zostal, no kompletne sa z hry vytratil popis nepriateľov či zbraní, niekomu to možno vyhovuje ale takto hra beží až príliš rýchlo vpred. Nemôžem si pomôcť, ale mám pocit, že v niektorých častiach hry bol dabing dosť odfláknutý.
Lokácie sú rôznorodé a každá prináša niekoľko nových nepriateľov, celkovo navštívite 7 svetov -
1. prales a mesto s aztéckou architektúrou ( tvorcovia našli múzu v King Kongovi).
2. močiare, za ktorými nasleduje stromové mesto (zrejme Endor) a potom podivná krajina, kde všetko je nadrozmerné (paródia na animáky o chrobákoch).
3. klasická Čína
4. lávová planéta
5. stredoveká oblasť
6. väzenská planéta, táto oblasť ma oslovila keďže v niektorých levloch ste sa ocitli na otvorenom priestranstve s teplotou hlboko pod bodom mrazu, takže ste museli hľadať zdroj teplo
7. finálne sci-fi mesto, ku ktorému bol pridaný bombónik v podobe arény

Do hry bol zakomponovaný aj fyzikálny model, ktorý sa ale bohužiaľ snaží ukázať len v prvých lokáciach, potom akoby sa na neho zabudlo, zahádžete si na kôš alebo budete niečo presúvať, ale to je tak maximum. Predmety sa správajú akoby boli z papieru, len do nich trochu ťuknete a hromada krabíc, ktoré mali viesť k tajomstvú sú naspäť rozhádzané po okolí.

Arzenál zbraní bol zachovaný, hoci ani tu nedošlo k pár upravám. Primárna zbraň nablízko je rovno kotúčova píla, takže nôž tu hľadať nemusíte, no využitie tejto zbrane je skoro nulové, možno len na 1. obtiažnosti, kde sa život dopĺňa. Taktiež plazmová pištoľ a revolvery sú zbytočné, keďže dostrel automatickej brokovnice je rovnako veľký. Do hry boli taktiež podľa moderného vzoru pridané granáty, chvíľu som si myslel, že takto bol nahradený granátomet, ktorý dostanete až v cca. 3/4 hry. Užitočnou zbraňou sa stal samovražedný papagáj nesúci
serious bombu.

Nepriatelia sú rôznorodejší, lenže aj tak sú rozdelený do určitých skupín podľa typu útoku. Mnohých z nich stretnete len niekoľkokrát. Nový engine mi veľmi pri nepriateľoch nesadol, keďže oproti prvému dielu vyzerajú skôr komicky ako zastrašujúco (aj keď niektorí majú schválne humorne vyzerať - klauni, mech s cigarou...).
Súboje s bossmi sú originálne, takže každý boss potrebuje inú taktiku, aby ste ho porazili. Najviac mi asi utkvel v pamäti súboj s drakom, kde ste boli doslova drakobíjca, keďže na jeho zabitie ste použivali lukostrel. Tento súboj bol zaujímavý kvôli pointe, keďže vôbec nemusel prebiehať, lenže Sam nepovažoval princeznú za dosť krásnu, žeby ju zachránil a drak sa jej chcel zase zbaviť.
Nepriateľské rady boli najmä rozšírené o lietajúce jednotky, ktoré sú tak akurát doterné, a narozdiel od väčšiny jednotiek nie je nutné vždy všetky lietadlá zostreliť, keďže sa dosť často stratia.
Trochu ma zarmútilo prepustenie bezhlavých žoldákov a ich nahradenie pravidelnou orkskou armádou. Taktiež jednookí Gnaarovia, ktorých telesné pozostatky sa váľali v Egypte skoro všade, sú tu len súčasťou komických videí.

V mnohých častiach hry nájdete vozidlá, ktoré slúžia na rýchlejšie zvládnutie situácie. Či už nájdete vznášadlo, ufovité vozítko, zabeháte si v guli ako škrečok, či vyskúšate si jazdu na dinosaurovi (hoci len raz). V súboji s bossom si taktiež zalietate na nenávidenom nepriateľskom vrtulníku.
Keď už Croteam zakomponoval do hry vozidlá, tak prečo nie rovno aj bodovú obranu, tak aj toto tu máme, či už guľometné veže alebo sonické delá (raz ešte lukostrel).
V hre nechýbajú ani power-up-y, hoci len 2 - seriou damage a zvýšenie skóre (raz topánky na vyššie skákanie).

V hre by nesmeli chýbať tajomstvá, ktoré sú taktiež ladené mnohokrát humorne, či si už urobíte klobásu z mrtvého zajaca, zahrajete si na obrovskom klavíre, zabijete Santu, nakŕmite kamennú opicu banánom a mnoho iných.

Filmíky sú zvládnuté bravúrne, hru si stojí zahrať už len kvôli nim, aj keď si autori uťahujú z mnohých hier/filmov - či už narážky na istého blonďáka, Star Wars, alebo výrok : I love big guns. It's like Unreal., narážajúci hádajte na čo?

Trochu mi v hre vadili tie životy, možno to stálo za niečo v kooperatívnom multiplayeri (neskúšal som, ale vraj sa nedá saveovať), ale v singli je to blbosť, keďže si hru môžete kedykoľvek uložiť a načítať a pri strate života sa tak akurát načíta posledný checkpoint, a vy máte o jeden život menej a hodnoty zdravia boli upravené, lenže dosť často sa stane, že vstúpite do nejakej arény s 200 hp a 200 brnením na to zomriete, načíta sa checkpoint a čo sa stane, no ste na začiatku tej istej arény, lenže máte len 100 hp a 100 brnenie, tak ako máte zvíťaziť? Takže životy sú v hrej len pre dobrý pocit, že po nazbieraní 10000 bodov vykríkne hlas "Extra life!".

Aj keď som sa snažil hľadať čo najviac tajomstiev, hru som odohral za 15 hodín na 3. obtiažnosti, čo je slúšná doba oproti súčasným hrám.

SS2 by som síce niekoľko vecí vytkol, no nemôžem povedať, že je to zlá hra. Pobavil som sa pri nej určite viac ako pri tých novinkách, ktoré dlhšie inštalujete ako hráte. Po dohraní som neodolal a musel som si prezrieť videá ešte raz. Na záver by som sa asi len vykjadril ako Serious Sam "Croteam rules!"

Pro: zbraňový arzenál, nepriatelia, príbeh, humor, herná dĺžka

Proti: problémy s rozlíšením, zbytočné životy, absencia zoznamu zbraní a nepriateľov

+11
  • PC 85
Zaslechl jsem pár názorů, že Serious Sam II je sračka, takže když jsem se do něj pustil, očekával jsem to nejhorší. Naštěstí jsem byl ve výsledku mile překvapen… Ok, sice je SS2 dost odlišný od prvního dílu. Přibylo nám tu humoru! Celá hra je v podstatě natolik humorná, že mi zpočátku více připomínala Raymana, než Serious Sama a vůbec. Když to vezmu kolem a kolem, je to jedině dobře, protože je prostě vidět, že tvůrci nezůstali zaseklí u prvního dílu a dovedli se prostě vydat nějakým novým směrem - ne vždycky musí být pokračování jen kompletní recyklace všeho starého známého.

Já osobně jsem si hru dost vychutnal. Bláznivé mapy jako je zahrada s obřími objekty, boj se včelím bossem, spoustu originální vozítek, jedno zajímavé prostředí vystřídalo druhé, explodující klauni, impozantní boje s letadly, první boss zkonzumován domorodci, prostě člověk se ani chvíli nenudí. SS2 v podstatě paroduje sám sebe i všechny akční hry dohromady (hláška při sebrání zbraně v poušti: “kdo sem sakra ty zbraně dává?”)

Zajímavé je, že nám tu přibylo příběhových videí, takže každý začátek i konec mapy obsahuje nějaké video, které se týká příběhu a většinou je nějakým způsobem vtipné. Ok, nic proti, ale bylo jich potom možná až příliš a já je v půlce hry přestal sledovat a jen je odklepával.

Ze začátku jsem měl také pocit, že se tvůrci rozhodli hordy monster trochu zmenšit, protože v prvním díle to bylo přece jenom dost přehnané. Jenže už v druhé části hry jich bylo jak nas*áno a čím více se blížil konec, tím jich bylo víc. Na konci už se dostavil stereotyp a přitom by stačilo třeba ubrat z každé místnosti pár vln potvor… Opravdu těch pavouků v poslední mapě nemohlo být třeba jen 50 a muselo jich být aspoň 200 ? Ve výsledku platí to, co u prvního dílu - hra, co měla být a priori odpočinková se stane strašnou ždímačkou energie, neboť pobít tisíc monster je zkrátka pracné…

Jinak co se týče hudby, tak je sice nepochybně povedená, leč poněkud repetitivní a to dokonce víc, než v prvním díle… Aspoň mi přišlo...
+11
  • PC 85
Třetí díl Serious Sama neboli Serious Sam II vyšel až s tříletým odstupem a vůbec jsem si ho po prvním dohrání nepamatoval. A byla to opět neskutečná jízda, i když trošku jiná než první dva díly.

Zatímco první díl byl víceméně vážný a druhý obsahoval pár vtípků na dokreslení atmosféry, ve trojce se Croteam utrhl ze řetězu a napsal tu nejšílenější parodii jakou jsem kdy hrál. Už samotný příběh je pořádně ulítlý - trojice hádajících se a legračních ufonů povolá Sama, aby našel v pěti světech pět částí medailonu a mohl čelit Mentálovi. Mimozemšťani se neustále hádají, komentují dění, hážou hlášky, v jednu chvíli jim vypadne holoprojekce, takže se ukáže že jejich vznešené sídlo je jen stará chatrč.

Ve hře je tuna animací a garantuju Vám, že pokud máte rádi infantilní humor jak z animáků, popkulturní odkazy či prolamování čtvrtého rozměru (je to jen hra), smíchy se neudržíte. Pár těch nejlepší scének - SPOILERY!
- V jednu chvíli se potřebujete dostat na hrad, ale stráže se Vám vysmějí (a vydrží jim to celou noc). Sama ale pustí královna, načež se druhý den spokojený Sam protáhne, poškrábe se na kolích, usere si a naštvaná Netscra s ním zbytek epizody nemluví.
- Je potřeba zachránit princeznu před drakem. Po heroickém vystřílení několika misí se Sam dostane k drakovi, ale ten se pricenzny rád vzdá. Sam se zděsí, jaká je to obluda a taky ji nechce. Následuje hádka a boj - kdo prohraje musí si ji nechat.
- Sam dobývá "starwarsovskou" planetu, projde spoustu kol a vydává se k sídlu hlavního zlouna. Cesta tam ale vede starou rozhrkanou tramvají, za které je navíc vyhozen - nemá lístek. KONEC SPOILERÚ.

Hra samotná je obrovská - 7 epizod, každá s cca 4-8 misemi včetně bossfightu, v každé epizodě pár unikátních nepřátel. A jaké epizody panečku! Postupně se podíváme na tropickou planetu, bažiny, čínskou planetu, lávovou planetu a náááádhernou pohádkovou planetu. V závěru nás pak čeká indistriálně/ledový komplex a sci-fi svět.

Grafici se opravdu neskutečně vytáhli - zatímco první epizody jsem koukal na ten kýč trošku s opovržením, ve finále jsem valil bulvy - lávový svět jako by vypadl z Dooma 3, sci-fi jak ze Star Wars a pohádková planeta je prostě kouzelná. A ruku v ruce s tím jde i leveldesign - kola jsou tak akorát velký, tvůrci sází jeden nápad za druhým - například mise v obřím světě, TV šou s arénami smrti či vražedný mráz a nutnost hledat teplo. A tentokrát nechybí ani spousta infantilních domorodců (naštěstí jejich přežití není důležité pro úspěch mise).

A jak se to celé hraje? No tady už je to trošku horší. Zatímco grafika, příběh, humor, nápady a všechno kolem jsou na 100%, hratelnost trpí pár neduhy. Pořád je to samozřejmě neskutečná řežba, kde s rotačákem kosíte nepřátele po desítkách. Navíc tu k ruce jsou hezké vznášedla, osedláte i helikoptéru, ostnatou kouli nebo dinosaura. Nepřátelé jsou zpátky z předchozích dílů, ale vypadají trošku animákovitě, stejně tak se vrací většina zbraní i sbírání ulítlých secretů. Nechybí bossfighty, kde musíte na každého šéfíka najtí nějakou fintu, která Vám výrazně ulehčí život. A samozřejmě - všechno možné jde roztřískat - stromy, lavičky, lampy, domy... kam se hrabe Red Faction.

V každé epizodě ale začínate bez zbraní a tvůrci Vám dají jen to, co uznají za vhodné, takže výbornou plazmovku okusíte pouze dvakrát. Navíc nepřátelé už nenabíhají z nějakých prostor, ale zcela nepokrytě spawnují, čili se prostě v nějaké zóně zaseknete a kosíte tak dlouho, dokud to tvůrce nebo Vás nepřestane bavit. To že se Vám ještě v každém dalším kole vynulují životy, že je hra plná neviditelných zdí a v některých místech musíte skládat naprosto dementní bedničky jsou další kaňky. A hlavně - zejména na konci už ta řežba byla až úmorná - občas všeho moc škodí.

Nejvíce mě ovšem tvůrci naštvali s koncem, kde ten trolling dosáhl vrcholu Sam zničí Mentálovu instituci, ale Mentál nespatřen odlétá. Tvůrci si z nás prostřednictvím komentujících mimozemšťanů dělají srandu a pak se ukáže, že medailon pracně sbíraný po 5 světech byl k ničemu - chápu že podobný konec sedí ke stylu hry, ale já chtěl nějaké vyvrcholení a hlavně potřetí už to není vtipné.

Pro: Krásná grafika, naprosto úžasný humor, nápady na deset her, je to řežba.

Proti: Ta řežba má pár much na kráse a ke konci už je trochu ubíjející.

+11