Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deskové, karetní a jiné hry

< >
@Tulareanus (17.11.2020 16:23): díky :) uskrovňoval jsem se, dusil jsem se, žil jsem poloviční život! Horší je, že teď už padají poslední "důvody" proč nevytvořit blogýsek o solitérních válečných hrách...Ale na to se fakt těším. I když vlastně ještě nemůžu, musím si pořídit nějakou pěknou lampičku :)
Konečné poprvé co bydlím se svou rodinou mi bylo umožněno mít stůl jen pro sebe! Sice to je náš původní jidelní stůl z kuchyně, ale to mi nevadí. Dnes v první den té slávy jsem rozložil Phantom Leadera a ten pocit se nedá popsat :) Hlavně můžu nechat rozloženo x dní. Nádhera!
@Kunick (31.10.2020 21:35): To je dobrá věc, je možné si ji zahrát online na yucata.de s reálnými hráči a vyzkoušet tak herní mechanismy. Když tu padla řeč o prezidentských volbách, velmi očekávám, až vyjde od GMT hra Mr. President, sólo nářez v roli amerického prezidenta :)
@RomcaT (29.10.2020 11:56): Jo, my jsme to jako prcci taky milovali, je u toho obrovská legrace. Někteří se projeví jako velmi zdatní švindlíři, kdy s naprosto kamennou tváří mydlí třeba kříže na piky, jako by se nechumelilo. :c))
@RomcaT (28.10.2020 18:05): Dle popisu to vypadá na „cigána”. Hraje se to se žolíkovkami, na stůl se vyhodí určitá barva, všechny zbývající karty se rozdají mezi hráče a jeden po druhém musí házet na hromadu určenou barvu. Ovšem tajně, barvou dolů. Kdokoli pak může kdykoli v průběhu hry svrchní kartu otočit. Pokud je tam odpovídající barva, případně žolík, či eso, bere celý balík ten, kdo se odhodlal kartu otočit. Pokud se barva liší, bere balík ten, kdo „cigánil” a onu špatnou kartu na hromádku vpašoval. Vítězí ten, kdo se první zbaví všech karet na ruce a prohrává logicky ten, kdo sesbírá vše. ;c)

EDIT: Zde jsem k tomu něco našel.
@Kunick (28.10.2020 23:48): Súhlasím. Never to retail je tiež volovina. Pokiaľ nechcú nejak hrotiť secondary market, tak aký zmysel má obmedziť počet kusov, ak to, ako tvrdia, robia aj pre radosť? :D A hlavne nikto ich nenúti, aby to do retailu dali hneď po vydaní. Na druhej strane, neviem kedy som naposledy videl hru, ktorá mala pôvodne "never to retail" a nakoniec to nezmenila. Aj Trial by Trolley malo byť najprv mimo retail. Potom to upravili tak, že rozšírenie malo byť kickstarter only a teraz ani netuším ako to je.
@Kunick (28.10.2020 20:02): No tá cena je tiež brutálna, ale zas keď som videl koľko detailnych figuriek to obsahuje, tak je to ešte paradoxne pod cenu oproti tomu, za koľko sa tie hry predávajú. Len ma trochu serie tá móda tých kickstarterov, že miesto toho, aby sa naozaj zamerali na tú hru a jej výrobu a vydanie, chystajú vopred xy rozlíšení a kúskujú ten obsah... a to platí aj pre stolovky, aj pre videohry.
Díky všem za tipy, žánr je asi jedno a náročnost spíš lehká až střední :) Klidně sázejte dál, čím víc návrhů, tím líp, třeba to Hive nebo Duke vypadá dobře...
Neznáte někdo karetní hru žravá? Hrála jsem to před lety a bylo to šíleně zábavné, bohužel nejsem schopna si vzpomenout o co šlo. Hrálo se to ve více lidech a za nějakých podmínek se bral podle mě celý balicek karet, které se už naházeli doprostřed, ale úplně bych na to nevsadila. Na netu jsem nedohledala
@John Mirra (28.10.2020 11:59): Bude záležet jakou chcete náročnost. Za mne se osvědčilo Watergate a Studená válka. Oboje jsou card driven hry. První s jednoduššími principy, ale je to zábavná přetahovačka. Mám to odehrané jen párkrát, tak nedokážu říct jaká je dlouhodobá životnost, ale myslím, že to má potenciál.

Druhé je náročnější. Ač teda nepatří k nejnáročnější kategorii, tak bych řekl, že po vědomostních hrách bude ta hromada pravidel dost šok :)
@John Mirra (28.10.2020 11:59): a žánr?

Já teď naprosto propadl Arkham Horroru 3 edici. už mám i dvojici rozšíření. To je kooperativní.

Ale pokud máš na mysli nějaké strategičtější "rychlovky" a menší hry tak The Duke, Hive a karetka Siege Storm.
Doporučil byste někdo nějako deskovku, která se dá zábavně hrát i ve dvou a neomrzí se?
Mám doma spíš ty vědomostní (Kris Kros, I-Know, Logik), ale spíš bych chtěl už nějaké jiné než vědomostní. Máte někdo nějaký tip? :)
Jste někdo taky fanda do vláčkovek? Mám na mysli nějaké ty trochu více komplexnější - Age of Steam, Railroad Tycoon, Steam a spousta dalších. Nebo ideálně nějakou tu hru z 18xx řady? Máte taky problém sehnat někoho, kdy by to s vámi hrál? Jsem myslel, že vláčky jsou obecně populární :)
@Tulareanus (15.09.2020 17:05): Se Song of Freylise mas pravdu, jak ohledne board presence, tak s tim, ze by se dala hrat i 3x, ale nemam tam co vyhodit. Chci tam hrat jen 10 non-land/creature karet, 2x Rancor potrebuju, 2x Mantle of the Wolf taky, notabene kdyz jsem si to ted koupil s extended art a mam 4 rozdile tokeny s vlky.:) Plus 4x instant na prekvapeni soupere.

Jj Beastmaster Ascension je lepsi a taky drazsi, ale kdybych se k te karte nekdy dostal, tak urcite zaradim. Mamuta tam hraju i proto, ze jsem tu kartu uz mel ze svyho prvniho nakupu karet a chtel jsem tam hrat nejakou silnou potvoru jako finishera. Tematem mi tam moc nesedi, ale osvedcil se herne a za 6 man je to sama o sobe podle me vyborna karta. Tohle by driv stalo 10-11 man. Pro zajimavost z tech dobrych silnych zelenych priser mam treba jeste solidni Pelakka Wurm, ale je to uz 7 man. Libil by se mi treba Vigor, kdybych sel treba tou zpomalovaci a lehce vic defenzivni cestou, coz by zcela urcite nebyla ta spravna cesta v pripade, ze bych ten balik chtel posunout vic smerem do competitive, protoze jedinej zpusob, jak efektivnost podobnyho baliku na takovy urovni maximalizovat, je jet ciste ten counter theme, jak ostatne pises. U svych dalsich baliku jsem uz pokusy o sestaveni trochu hybridnejsiho baliku musel vzdat, protoze byly slabsi a jsou tematicky vic sjednoceny, ale tady to herne celkem funguje. Spis je to mono-green stompy balik postavenej "po staru", tj. nejakej ramp a kombinace priser s ruznymi abilitami, Rancor, posilovaci instanty a silnej finisher. Driv se tam hravaly karty jako Albino Troll, Poucing Jaguar nebo treba Uktabi Orangutan, vzdycky jsem chtel mit mono-green balik, tak jsem postavil neco podobnyho ze soucasnych zdroju. Skoda, ze nereprintnuli Gaea`s Cradle, to by byl sen.

Dragonmaster Outcast byl spis priklad karty, na ktere bych se soustredil, pokud by mela zacit generovat draky a ja bych nemel prevahu na stole. Ten balik opravdu potreboval nejaky targeted removal, az budu priste hrat, tak se budu vic soustredit na Albino Trolla a jeho uzitecnost, tam jsi me docela nahlodal. Bohuzel ma zrovna fakt super art.:D BTW zajimalo by me, jestli si jeste "vydrzujes" nejaky svuj vintage balik, se kterym jsi zacinal a obcas s nim hrajes z nostalgickych duvodu?
@90210 (15.09.2020 09:54): Dôvod prečo song of freyalise nerátam medzi mana rampy je ten, že aby fungovala, musíš ma už mať nejaký board presence - vyložené príšery, ktoré vieš na jej efekt použiť. Každopádne z toho čo píšeš mi to príde, že song of freyalise by sa u teba uživilo minimálne v troch kusoch a hrať len dva mi príde málo. A preto som odporúčal aj Beastmaster Ascension, lebo je to vlastne silnejšia verzia posledného "veršu" song of freyalise, ktorá potom neprestane fungovať a v balíku, kde máš veľa malých príšer, ho vieš pomerne rýchlo nabiť a potom aj keď sa hra natiahne, tak každá 1/1 príde vlastne do hry ako 6/6.
Problém mamuta je v tom, že aby si ho zahral, tak vlastne príšerami prestaneš útočiť, lebo ich potrebuješ tapovať na manu a strácaš tak kolo, čo by nevadilo pri rampe, ale pri aggre sa to dá pocítiť.
Scute Mob mi principiálne príde zlý v tom, že minimálne do šiesteho kola nemá v sebe absolútne žiadny payoff a existuje strašne veľa 1-manových bytostí, ktoré sú lepšie alebo robia niečo naviac alebo nehovoriac o dvojmanových. To už by som tam hral radšej napr. aj Elvish Mystic alebo Arbor Elf.
Might of the Masses je veľmi situačné, Giant Growth ti dá vždy +3/+3. Ram Through je v tvojom prípade tiež situačná karta, pretože môže zabiť nejakú príšeru (ale čo ak máš na stole len malé príšery alebo má oponent len väčšie?), ale nemusí. Výsledok narozdiel od Giant Growth nie je garantovaný. A práve v prípade giant growth je tam tiež versatilita v tom, že si vieš napr. ochrániť dôležitú príšeru pred lightning boltom alebo vieš zabiť oponentovu príšeru pri útoku a jeho bloku alebo naopak alebo dať dmg navyše do hráča. Osobne hrám ram through len vtedy, ak mi jeho efektivitu vie garantovať vysoké percento bytostí, ktoré hrám v balíku rovno po tom ako ich zahrám + dosť z nich má trample alebo mám dosť efektov, ktoré dávajú trample. Úroveň synergie je najdôležitejší aspekt, ktorý mám pri stavaní balíku, aby som nemusel dúfať, že mi práve v príhodnom momente príde nejaká konkrétna karta a nebol od toho závislý alebo časť balíku nebola nefunkčná bez jeho inej časti. No a ako som spomínal, ty napr. hráš priveľa kariet len v jednom, max dvoch kusoch a čí hráš viac rozdielnych kariet v 60 kartovom balíku, tým si viac oslabuješ synergiu, pretože je tým menšia šanca, že ti na úvodnú ruku a aj následne pri drawe príde synergická kombinácia kariet.
Inak som prekvapený, že Dragonmaster Outcast ti robí problém, pretože kým začne byť efektívny, ty by si mal mať oponenta už dávno na kolenách a už ho len ísť doraziť a jeden drak by ti v tom nemal vadiť. :)
Oproti čomu ti príde Giant Growth ako druhý najhorší boon? Veď v podstate väčšina buff kariet, ktorá vyšla kedy v magicu sú len slabé variácie naň. Občas sa teda objaví aj silná variácia, napr. Vines of Vastwood, ktorá ponúka efekt naviac a stála by aj u teba na zváženie, ale väčšina je teda slabších.

Troll Ascetic u teba imho nerobí dostatočný payoff, aby stál za svoju pomalosť a manovú rezervu. Predator Ooze je, ako píšeš tiež do midrangu (pamätám sa, keď som hrával turnajovo standard, tak kamarát hral práve BG balík, kde mal veľa efektov na zabíjanie a to vedelo tú oozu dosť boostnuť), ale neriešil som ju primárne preto, lebo ti spĺňa synergiu do +1/+1 counterov.

Inspiring Call je skvelá karta do pomalších balíkov, ktoré pracujú s množstvom many, je to však vyslovene defenzívna karta, ktorá nijak neohrozuje oponenta, okrem situácie, kedy ty neútočíš, aby si ostal do bloku a mal dostatočne veľké príšery, aby ten blok oponentovi napáchal škody, ale ako som písal, ty nechceš blokovať, ale útočiť.

No sú to práve veľakrát one-off efekty, ktoré tie hry rozhodujú a nie statické ability. :) Samozrejme, vždy sa jedná o konkrétne ability a konkrétne efekty, ale aj keyword ability majú rôznu hodnotu - flying alebo lifelink vedia byť super, no na druhej strane vigilance väčšinou nič nerobí a first strike je extrémne situačný. Ak máš, ale napr. príšeru, ktorá ti príde do hry a spustí takýto efekt alebo v nebudgetovej verzii ešte lepší takýto efekt, tak sa keywordy a ability môžu schovať. :) Je to inak vec, ktorú roky posilňujú aj wizardi - etb efekty majú naozaj oveľa väčší vplyv na hru, pretože sú aj silnejšie než statické ability a keywordy.
Inak túto kartu som kedysi hrával v mojom prevažne zelenom devotion balíku na standarde a tebe by tam tiež sadla, akurát je to human - Reverent Hunter.
@Tulareanus (14.09.2020 17:55): Z tech manaramp karet je tam jeste Song of Freyalise, pokud je ve hre od 3. kola, tak nebyva problem vylozit mamuta uz ve 4. kole., v zasade je mozne ho vzdy vylozit v jeji druhe fazi. V 6. tahu se mi ho ale obvykle dari vylozit, nemam v tomhle decku problem s tim, ze bych ho drzel v ruce po celou hru. Vetsinou je tam v te fazi hry uz posilenej Wildborn preserver (klidne 8/8), pote jeste jedna prisera posilena aurou nebo legendary prisera s vysokym attackem, casto blokovane, ktere diky mass tramplu muzou dat konecne nejaky damage do hrace. Spis mam tu zkusenost, ze se mi mamut na stole dlouho neohreje a souper ho odpali nejakym removalem. S malymi priserami hned utocim, strategie je tady samozrejme 'all-in', i se Scute Mobem, u kteryho neni spatny ho posilit landem, aby tech 5 kol vydrzel, coz se samozrejme ne vzdycky dari, ale je to jen 1 mana drop a souper vi, ze ho musi vzit driv, nez zacne posilovat, neni to uplne nevyhodny exchange, nebo Gnarlwood Dryadou, u ktere se prave i v tomto pripade hodi deathtouch, protoze v pripade, ze je blokovana, je to pro me vetsinou vyhodny exchange, nebo proste projde a udela 1 damage. Neutocil bych s ni v pozdejsi fazi, pokud by mel protivnik na stole nejakou silnou kreaturu, ktera by utoky mohla zvratit prubeh hry, tzn. dava mi to herni variabilitu, ale zatim tu kartu jeste testuju.

Giant Growth jsem tam predtim hral, je to samozrejme klasika a premyslel jsem i o Might of the Masses, ale potreboval jsem vyresit slabinu baliku, ktera se projevila pri hrani a to chybejici cileny removal priser, jejichz ability me ohrozuji natolik, ze jsou schopny zvratit prubeh hry a ja je nemam jak odstranit, Dragonmaster Outcast apod. Samozrejme by bylo idealni pouzit to s Mamutem, ale strategie je to pouzit spis s priserou, na ktere uz je Rancor, pripadne je tam jeste s trample Mowu, kterej by mel jit do hry uz jako 5/5, posilenej landy. Zatim to jeste testuju a zda se, ze neni potreba dalsi Trample, prinejhorsim se to da zahrat po odpaleni Song of Freyalise, ale to samozrejme neni uplne ono. Hraju s 20-ti zivoty, takze pokud Ram Through odpalim v souperove tahu priseru a jeste udelam par damage (pokud je ve hre treba Renáta a dostane Rancor, tak ma utok klidne 10), tak je to pro me vyhodnejsi, nez jen udelat 3 damage do hrace s Giant Growth, i kdyz jsem to vyrazoval s tezkym srdcem, protoze je to dobra karta, i kdyz IMHO druhej nejhorsi boon.

Urcite je na zvazeni ten Troll Ascetic, hraju ho tam prakticky od zacatku, ma krasny zeleny art a byval to drzak, ale misto tezce odstranitelne prisery zabrala relativne nedavna akvizice Predator Ooze. Ta karta je opravdu spis pomoc do midrange her, na druhou stranu je to jedna z mala karet, ktera mi v nich dava alespon nejakou nadeji uspet, tzn. prezit do doby, nez mi prijde Inspiring Call, Mamut neb Song of Freyalise. Inspiring Call castecne vyresil problem s card draw, na druhou stranu manu tady mam do ceho investovat (neustaly posilovani Wildborn Preservera), tak jak je to poskladany ted to herne funguje, ale karty, ktery navrhujes, urcite stoji za zvazeni a diky moc za rady a konstruktivni kritiku! Skoda jen, ze Pridemalkin ma tenhle art, nemam rad ten mestsky setting u zelene, to samy Armorcraft Judge, ten je vylozene otresnej, i kdyz karta vyborna a pokusim se jeste najit nejakou jeji obdobu. Zato Elvish Visionary ma art dle meho gusta. Pokud uz bych oba tyto elfy zaradil, tak uz by to byl pomalu elfi tribal deck, tzn. bych zacal menit i zbytek karet na elfy/posilovani elfu a deck by se uplne zmenil. Ten balik neni vylozene jen na countery, ale je to trochu mix counteru a abilit tak, aby to fungovalo proti silnejsim baliku s mass removalem apod. Mozna je to z herniho pohledu chyba a je lepsi se soustredit ciste na countery, puvodne to bylo postaveny na proliferate a mel jsem tam commony, byl to skoro az pauper. Muj osobni nazor je, ze staticka abilita u prisery je lepsi, nez one-off efekt, byt je samozrejme dobry mit mix obeho.

Delal jsem ted jeste nejake zmeny u bileho baliku, testuju tam kombinaci 2 strategii (generovani angel tokenu a posilovani Ajani Pridematea, oboji pres lifegain), kde jsem lifegainu podridil skoro vsechno a vyradil i jinak super karty, ktere jsem hral puvodne, jako Odric, Master Tactician. Pro zajimavost odkaz jak je to ted zhruba poskladany je zde:

https://tappedout.net/mtg-decks/09-09-20-send-me-an-angel/

Plus hudebni podkres:

https://www.youtube.com/watch?v=0R6WIbx8ysE
@90210 (14.09.2020 17:31): Tak ono štatisticky je pri 5 ramp kartách a 20 landoch vyloženie 6 CMC karty fakt malá šanca, ale tu zas ide o to, že ja neviem, aké rýchle sú vaše hry, ale technicky sa za normálne a nie rýchle zahranie karty počíta to, keď vieš kartu zahrať v tom kole od začiatku hry, aké má CMC, čiže v 6. Mamut sa ale hráva v rampe, kde máš iné veľké príšery, ktoré ale nemajú trample a ty nechceš, aby im oponent podhadzoval malé príšery.
Giant Growth je práveže do malých príšer dobrý combat trick, lebo s malými príšerami chceš stále útočiť a práve ak máš na ruke giant growth, tak sa vôbec nemusíš bať, keď ti nejakú oponent blockne svojou väčšou príšerou a giant growth tak vie fungovať v takom prípade ako zabíjanie alebo druhý spôsob je, že práve nebloknutej príšere dáš ten giant growth, aby dorazila oponenta, ktorý má málo života. Inspiring Call síce vie potiahnuť a nie je to zlá karta, ale je to skôr pre pomalšie balíky, cca midrange, ktoré hrajú aj vyššie príšery a nejdú na kvantitu a preto si ich potrebujú ochrániť pred plošnými zabíjaniami typu damnation alebo wrath of god.
Ram Through je karta, ktorá je v tvojom prípade dobrá len s mamutom a žiadnou inou kartou, pretože tvoje príšery nie sú dosť veľké na to, aby väčšinu času vedeli pomocou ram through zabiť príšery, ktoré im prekážajú v útočení a zároveň nie sú dosť veľké na to, aby prípadný pretramplený dmg do hráča bol viac ako 1-2. Pre ilustráciu naposledy, keď som si v commanderi potiahol ram through, vedel som do hráča streliť za 23 dmgu. Prípadne na drafte, keď som to hral, tak som mu dal 8 dmg. Ak tým nevieš streliť aspoň za 5, tak to nemá veľmi zmysel. Navyše bez mamuta v tvojom balíku nemá skoro žiadna bytosť trample a tá karta je tak z polovice nefunkčná.
Wildborn Preserver a Barkhide Troll sú u teba dobré karty, ale Troll funguje sám o sebe a Preserver funguje v podstate s hocijakými príšerami v tvojom decku, takže je ľahko synergický, ide o to, že tie karty, ktoré som vyhodil sa navzájom bijú s inými kartami, ktoré hráš, lebo väčšia polovica tvojho balíku sú agresívne karty, ktoré sú na útočenie, ale hráš tam aj dosť defenzívnych kariet, ktoré sú pre iné typy deckov fajn, ale v tvojom prípade akurát sám seba spomaluješ. Napr. ten Ascetic Troll sa vždy hrával v midrange pomalších balíkoch napr. s čiernou alebo červenou, kde si mal aj rôzne triky a zabíjania a vedel si, že je to skôr o budovaní pozície, než o tom, aby si chcel neustále útočiť.
Scute Mob je imho asi najhoršia karta v tvojom balíku, lebo je extrémne pomalý a pri 20 landoch sa začne triggerovať už vo chvíli, kedy by si ty aj oponent mal mať na stole dávno "biznis".
Dryada - ako som písal, ty nepotrebuješ blokovať, ty chceš útočiť. Práve takéto bytosti a karty ako dryáda alebo Scute mob ťa vlastne spomalujú a nútia neútočiť, ale byť v defenzíve, čo je škoda. Ak už chceš ale vyslovene blokovať, tak by to malo byť tak, aby to pre teba bolo efektívne. Preto napr. Lovestruck Beast je super pomer 3 many = 5/5 bytosť a to je super blocker a útočník. Si vezmi, t1 dáš napr. llanowara a T2 už vieš dať 5/5. To, že token je biely by som neriešil. Neviem či si videl obrázok tokena, ale je to mladá žena, v podstate je karta variáciou na kráska a zviera, čiže flavorovo sa ona vlastne stratila v magickom lese a to ti pri tých bytostiach sedí. Určite viac ako mamut. :) Prípadne je stále efektívnejší blocker ako tá dryáda napr. Leafkin Druid.
Pelt Collector ide teraz cenovo pekne dole, lebo o dva dni končí tá sada v štandarde, tak sa dosť prestane hrať (hoci v poslednej dobe sa už celkovo moc nehrával).
Hrať Yorva mi príde lepšie ako pollenbright druid - síce o manu drahší, ale zas veľká príšera, ktorá si sama zabezpečuje countre a časom stále rastie. Pridemalkin má s Yorvom peknú synergiu.
Elvish Visionary je super v tom, že je to bytosť len za 2 many, ktorá ti vždy potiahne kartu. A to je veľká výhoda. Beastmaster Ascension je univerzálny spôsob ako vyhrávať s malými zelenými príšerami hry.
@Tulareanus (14.09.2020 16:41): Diky za tipy! Urcite tam nejaky zmeny zvazim, Giant Growth jsem tam predtim hral a ted ho mam v sideboardu, v ramci instant combat triku se mi vic osvedcil prave Inspiring Call a muj novy objev Ram Through v kombinaci s nejakou priserou s Rancorem, nebo primo mamutem. Z my zkusenosti se hodne her, ktere neskonci rychle, zmeni na vyckavaci taktiku, kterou ukonci bud odpaleni Song of Freyalise nebo prave Inspiring Call, card draw mi z praxe prisel jako slabina baliku. Mamuta tam hraju, protoze jsem ho uz mel z Aukra v ramci me startovaci objednavky, kdy jsem za par korun koupil cca 200 zelenych a bilych karet a chtel jsem tam nejakou silnejsi potvoru na finalni utok. Premyslel jsem, ze bych ho vystridal, protoze je trochu mimo tema, ale zatim se vzdy osvedcil a s 20 landy a 5 mana ramp kreaturami jsem ho schopen dostat na stul prekvapive rychle. Pokud uz prezil do dalsiho kola a mohl utocit, tak to byla prakticky vzdy vyhra, protoze souper byl uz nacatej utokem s tramplem ostatnich priser po jeho prichodu. S manou jsem tady problemy nemel a jsem schopen hodne rychle posilit Wildborn Preservera nebo treba Barkhide Trolla. Scute Moba jsem objevil jako urcitou nahradu za Pelt Collectora, na ktereho mam policeno uz dlouho a snazim se ho davat do hry pozdeji, aby velmi rychle zacal narustat, herne se mi osvedcil. Dryadu jeste testuju, ale proti agresivnim balikum s badass priserami by mela pomoct jako ultimatni bloker, mela by soupere donutit k tomu, aby neutocil se svou nejlepsi priserou, na ktere ma postavenou strategii. Deathtouch mi prisel jako dobra vec k doplneni. Troll Ascetic - na tom urcite neco je a je to karta, ktera by se urcite dala nahradit, herne se mi ale osvedcil diky kombinaci hexproof/regenerace, je prakticky neodstranitelnej a je to vzdy karta, kterou posiluju pres landy/Pollenbright Druida, takze malokdy zacina s obranou 2. Pollenbright Druid se zda byt na prd, ale opet se mi jako karta slusne osvedcil, byt uznavam, ze hrat ho 4x je asi trochu moc, zaradil jsem ted misto jednoho Yorvo, Lord of Garenbrig. Lovestruck Beast dokonce mam, ale vadi mi, ze generuje bilej token, mam to trochu v tolkienovsky lesni tematice a tohle mi tam nesedi, coz je samozrejme moje blbost. Pelt Collectora bych chtel, ale musel bych ho koupit na Cardmarketu, kde ted vyckavam, az se neco zajimavyho objevi u nejakyho vendora, kterej ma 2x Mother of Runes v novym designu a vzit pak neco co se hodi k tomu, tak kdyz se objevi Pelt Collector, tak ho vezmu. Pridemalkin je hezka karta a Elvish Visionary taky, to samy Beastmaster Ascension. Uz by to pak byl uplne jinej deck.:)
@90210 (14.09.2020 16:11): Tak prvé, čo som si všimol je, že sú tam karty, ktoré nie sú úplne synergické, najmä aggresive mammoth, ktorý je drahý a to, že dáva tvojim bytostiam trample je irelevantné, lebo sú na to príliš malé. Reálne chceš dávať trample iným veľkým bytostiam. A 4 llanowar elfovia a jeden Rishkar je strašne málo na dostanie sa na 6 mán, pri 20 landoch. Tu platí zároveň aj to, že Scute Mob sa triggeruje na 5 landoch, čo je pri 20 landoch v balíku veľmi malá pravdepodobnosť a je to tak v podstate väčšinu hry 1/1 čo nič nerobí. Delirium u Gnarlwood Dryad sa ti nikdy počas hry netriggerne, pokiaľ sa ti nedostane do hry aspoň jeden land a už sú v hrobe aj ostatné typy kariet, čo máš v balíku, aby boli 4. Celkovo sa delirium karty hrávajú len v balíkoch, ktoré vedia ľahko a rýchlo naplniť svoj hrob a majú za to efektívnu výhodu. Navyše deathtouch na 1/1 ti je zbytočný ak hráš agresívny balík a s malými príšerkami chceš hrať agresívny balík. Nemyslím si, že dávaš toľko +1/+1 counterov, aby bol inspiring call u teba až natoľko silnou kartou. Predsalen aby si ho efektívne mohol zahrať aj pre indestructible a nielen ťahanie, potrebuješ si nechávať tri voľné many, čo je na deck s 20 landami pomerne dosť. Máš relatívne málo príšer, ktoré sú 1/1, aby si využil jeden Pendelhaven, čo je aj malá šanca na potiahnutie, navyše ak chceš dávať +1/+1 countre, tak si tým vlastne možnosť Pendelhavenu vypínaš.

Osobne by som urobil minimálne tieto úpravy:
- 2x aggressive mammoth
- 2x Gnarlwood Dryad
- 2x Scute Mob
- 2x Ram Through
- 2x Inspiring Call
- 4x Pollenbright Druid
- 2x Troll Ascetic

Beriem ohľad na to, aby karty nestáli veľa a zachovala by sa +1/+1 counter synergia a pridal by som:
+ 2x Beastmaster Ascension
+ 4x Lovestruck Beast
+ 2x Pelt Collector
+ 2x Pridemalkin
+ 2x Elvish Visionary
+ 2x Armorcraft Judge
+ 2x Giant Growth

EDIT: Ešte dodám, že väčšinu času v prípade takéhoto balíka nechceš blokovať, ale útočiť. Preto som vyhodil aj tie gnarlwood dryady. Ascetic Troll má problém v tom, že má dozadu len 2, čiže v prípade, kedy má reálne niečo spraviť si musíš neustále nechávať dve many na regeneráciu a to ti vie veľmi spomalovať hru, keďže chceš byť rýchly. Dodal som tam nejaké bytosti, ktoré ťahajú ďalšie karty, pretože sa chceš celkom agresívne vykladať a nechceš, aby ti došlo palivo. :)

Tak ja zbieram tie karty roky, čiže zbierku mám fakt veľkú a mám si tak pri EDH z čoho vyberať, je to aj tým, že roky pravidelne draftujem, takže mám v každej novej sade stály prísun kusoviek "zadarmo".

Inak začiatkom roka som postavil práve EDH balík zameraný vyslovene na +1/+1 countre, hoci je to trojfarba, možno tam nájdeš nejakú inšpiráciu. napr. v kartách ako Wild Beastmaster.

https://archidekt.com/decks/773573#Anafenza_+1/+1_counters
@Tulareanus (14.09.2020 15:18): Pokud mas nejaky tip tak samozrejme sem s nim!:) Je jasny, ze by se tam mohla hrat spousta karet, puvodne to bylo postaveny na proliferate, protoze jsem mel zrovna karty z ty edice, kde se ta abilita objevila, casem jsem z toho vycouval a soucasny stav je vysledkem asi pulrocniho soustavnyho ohravani. Ten balik je myslim v ramci burget zanru u mono barvy slusnej, mam s nim dobrou uspesnost. Je hodne rychlej a kreatury jsou tam pomerne odolny a ruznorody ability mi davaji vic moznosti ve hre. Mohl bych samozrejme redukovat nebo primo odstranit Pollenbright Druida, ale herne se mi docela osvedcil prave diky proliferate v pozdejsi fazi hry a ma peknej art, Arasta je tam pravda trochu navic a s nicim mi nehraje, ale je to zabavna karta na hrani, dava tomu trochu jinou dimenzi, kdyz se dostane do hry. Naposledy jsem tam dodal 2x Gnarlwood Dryadu, protoze jsem zjistil, ze jednomanovej bloker s deathtouch je silna zbran, byt to Delirium prakticky neni mozny aktivovat, ale o tom mi ani neslo. Troll Asketik nema zadnou synergii s countery, ale osvedcil se mi pri hrani a jeho regenerace tomu dava zase trochu jinou dimenzi. Zkousel jsem tam vsechno mozny a se soucasnou podobou jsem spokojen, zejmena pak s estetickou kvalitou forestu, kterou ale Tappedout nezaznamena a od Drolina uz nedostavam na prdel, ted je to asi muj nejsilnejsi balik prave diky te rychlosti. Co bys tam doporucil? Hraju tam jen karty s aktualnim designem a je to budget, tzn. bez Questin Beast apod.:)

Kenrith je dobrej, pekna karta. Taky me napadlo, ze by to byl idealni komander, kdyz jsem ho pred casem zaznamenal. U me je to nicmene tak, ze v zasade krome male sbirky nic moc commonu nemam zadne karty navic mimo baliky, kupuju si kusovky primo do baliku, takze u EDH bych musel koupit desitky karet a pak to testovat, nemam na cem stavet moc. Podle me hodne hracu stavi EDH balik tak, ze ma nejake pekne karty, pro ktere nema vyuziti, ale to neni muj pripad.

@Bragi (14.09.2020 15:05): Jj, presne tak.:)
@90210 (14.09.2020 14:22): Tak ono veľmi záleží na tom, ako si kto predstaví casual hranie. Ja napr. nehrávam competetive EDH, ale level balíkov. ktoré mám a hrávam ja a moji kamoši, je zas vyššie než si niektorí ľudia predstavia casual. V našich končinách sa legacy nikdy casual nehrávalo, vždy v podstate len turnajové decky, ale to je myslím aj tým, že to, čo ty myslíš nie je ani tak legacy ako eternal casual - tj. máš legálne všetky sety, ktoré nemajú strieborné alebo zlaté okraje. Ono sa to inak nezdá, ale aj EDH dokáže byť dosť lacné, lebo tým, že je to pomalší formát, tam vieš hrať množstvo kariet, ktoré sa do rýchlejších formátov ako modern, pioneer alebo standard nezmestia a tieto karty tak majú aj nižšiu cenu. Je pravda, že WotC sa snažia robiť veľa produktov pre commander, lebo ľudia to evidentne kupujú (na môj vkus toho vydávajú až príliš), ale napr. mne sa pred pár týždňami podarilo zložiť 5farebný balík s Kenrithom, ktorého celková cena je len cca 75€, pričom ak by som odtiaľ vyhodil 4 trochu drahšie karty, bez ktorých by to stále fungovalo, tak cena klesne pod 50€ a to už máš priemer 50 centov na kartu.
Tu je ten balík:

https://archidekt.com/decks/760448#Kenrith

Inak existuje viacero youtube kanálov, napr. commander's quarters, ktorý je zameraný na stavanie balíkov do maximálnej hodnoty 50 dolárov a tie decky nie sú vôbec zlé.

Inak ak by si chcel poradiť, tak ti s tvojim deckom kľudne poradím, lebo vidím, že ten balík je "all over the place". :)
@Bragi (14.09.2020 12:33): Jj tak to mam tedy az druhou edici s tou skvelou cheesy ilustraci na prebalu.

@Tulareanus (14.09.2020 13:43): Pritom legacy je idealni na hrani do hospody pro zabavu. Neni to zdaleka tolik financne narocny, da se postavit solidni balik relativne za levno, narozdil od edh, kde to chce mit uz nejaky ten karetni zaklad s dobrymi rareky, mythiky apod. Ale MtG ted holt jede na EDH, uz samotny fakt, ze ted Wizardi vydavaj tolik edic rocne, tomu nahrava, takze lidi, co se tomu venuji, maji MHO tolik zajimavych karet, ze proste stavi edh a s legacy uz se nezatezuji. Ja se jeste drzim a nekupuju jiny karty, nez ty, ktery fakt hodlam hrat v legacy balicich (hraju ted mono-white, mono-green a mono-blue) a mam strop na 1 kartu cca v cene 1 piva v Praze. :)

Pro zajimavost tady je muj zelenej balik:

https://tappedout.net/mtg-decks/growing-forest-1/?cb=1600086731
@90210 (14.09.2020 11:16): tak ja som si balíky začal nahadzovať predovšetkým pre seba, aby som mal prehľad a tappedout je jedna zo stránok, ktorá mi v tomto nevyhovala.

Legacy už naozaj hráva málo ľudí a tí, ktorí hrajú, hrajú na veľmi competetive leveli.
@Tulareanus (11.09.2020 16:07): Pekna sbirka planeswalkeru! Ja jsem neco hazel na Tappedout, ale nemelo to zadny feedback, takze muj entuziasmus v tomto smeru opadl, legacy baliky uz, zda se, nikoho nezajimaj.

@Rapier (01.09.2020 22:43): Ja mam prvni edici plus rozsireni Dobrodruzstvi, asi prvni fantasy deskovka, ktera u nas vysla, a stale me to bavi, i kdyz je tam strasnej punishment u karet setkani a velky rozdily v sile postav.

@Ringo (01.09.2020 22:36): Tu Dunu bych chtel nebo minimalne chtel videt. Bohuzel uz tech deskovek mame tolik, ze zabiraji vic mista, nez bysme chteli.
Keďže Magic hrám už pomerne dlho a na EDH/Commander mám postavených veľa balíkov, dlho som hľadal nejakú spoľahlivú stránku, kde si nahodím decklisty, aby som v prípade hľadania konkrétnej zaradenej karty alebo výmeny kariet v balíkoch nemusel hľadať a zároveň mal prehľad o tom, čo kde presne hrám. S veľa stránkami som bol nespokojný, lebo buď ponúkali len menný zoznam, prípadne nevedeli rozdeliť karty podľa card typu alebo stratégie (ramp, removal, finisher atď...) a podobne. Nakoniec sa mi podarilo objaviť Archidekt, ktorý všetky spomínané veci umožňuje a je zadarmo (ale treba sa registrovať): Nahodil som si zatiaľ niekoľko deckov, usporiadanie si môžete customizovať, či už podľa typov kariet alebo významu a aj zoraďovanie (ja napr. najradšej využívam zoradenie podľa najmenšieho manacostu po najväčší). Pre ilustráciu uvádzam jeden z mojich edh/commander deckov:
https://archidekt.com/decks/761629#Golos_Superfriends
@Ringo (01.09.2020 22:36): V Ostravě Výškovicích je klub deskových her SLUJ a vím, že tam jsou lidé se kterými jsem už hrával deskovky, část z nich dokonce i od nás z fa. a, že hráli opakovaně Battlestar Galactica, tudíž to vidím jako šanci zahrát si tam tu Dunu v šesti. :) Nastuduji pravidla a zkusím to! Pokud bys měl zájem dej vědět!

PS: mám doma i Talisman 4 edici, dosud jsem to nehrál.
@Rapier (01.09.2020 22:08): No, možná se u toho pobavíš, jenže to rozbíjí to napětí a atmosféru. Máš moc prostoru a je to spíše takový duel bez napětí. Zatímco když jsou zapojeny všechny rody, každý hraje dle schopností jinak, tak je to něco úplně jiného. Hra ve dvou by tě mohla i zklamat. Prostě chybí ty intriky, zvraty, do poslední chvíle nevíš, kdo strhne vítězství na svou stranu a tak.

Já už ve své sbírce deskovek beru Dunu spíše jako artefakt, relikvii do sbírky v rámci Dune universa, jehož jsem fanouškem :-) Vlastně vím, že to už asi hrát nebudu, protože 6 hráčů neseženu a s žádnými kluby nebo skupinami hráčů už nejsem v kontaktu. Deskovky jsou pro mě posledních 8 let už jen záležitostí hry s dětmi doma.
Hm tak to mě netěší. Hrát v 6 lidech není tak snadné, nejspíš jedině v klubu deskových her. Chcete říct že hra není dostatečně zábavná ve 2 nebo 4 lidech?
@Jab (01.09.2020 21:44): Tak třeba tu domácí práci někomu střelím, no, desku mám dokonce 2x, jednu na měkčím plastu a druhou z tvrdého asi 1 cm hrubého plastu, nejde složit, takže mi leží na skříni :-) Je to z bilboardového matroše ten plast :-)
@Ringo (01.09.2020 21:33): Ale nebudou. Ruční práce tomu dává hodnotu. ;)

Jinak desková Duna má jedno úskalí, pro opravdovou funkčnost celé hry je nutno hrát v 6 hráčích. Vynechání jakéhokoliv národu v podstatě ubírá herní principy a tak i zážitek.

+1

Jak jsem psal níže, v méně jak šesti lidech bych to nehrál. Což je potíž. Teď nám jeden odpadl na víkendovou chalupu (resp. rozlučku s ní, smrk...) a tím odpadla i Duna. :(
@Rapier (28.08.2020 15:47): Koukám, že origoš teď vyšel v tom Art Deco stylu od toho Rusa, dle kterého jsem si to někdy snad před 12 lety vráběl :-) Karty jsem nechal udělat někde v Číně, že to vypadá jako ten originál, desku mám na tvrdém plastu :-) Štíty jsem si tiskl a fólioval sám a žetony postav jsem vyráběl zafóliovanými obrázky přilepené na pokerové žetony. No už se na to x let práší na skříni, dodnes jsem nedodělal žetony koření, ty jsem nahrazoval předchozí vytvořenou Dunou v originál designu :-) Žetony jednotek jsem použil ty dřevěné kolečka z deskovky Antike :-) Asi bych to celé dílo přeci jen taky měl nahradit originálem. Akorát mě budou mrzet ty hodiny práce, co sjem se s tím kdysi patlal.

Jinak desková Duna má jedno úskalí, pro opravdovou funkčnost celé hry je nutno hrát v 6 hráčích. Vynechání jakéhokoliv národu v podstatě ubírá herní principy a tak i zážitek.
@Kvasa (13.04.2020 12:15): No vida, tak Ti to vyšlo! Comanchería i Tank Duel budou v češtině :) Tedy nevěřil jsem že speciálné solitér v hlasování uspěje, ale holt zákazníci Fox in the Box jsou divní, což víme ! Přeju jim prodejní úspěch, protože speciálně Comanchería (i předchůdce Navajo Wars) je naprosto ojedinělý počin.
Jo, dík...kluci tu teď hráli Tapestry (nebo co) a vzali si k tomu dvě holky ze sousedství....takže 4 lidi asi není problém (jen aby to pochopily :)
@Jab (30.08.2020 16:31): Neumím si představit hrát nějakou komplexnější hru v šesti lidech, to je na celý den potom... :-) Teď jsem dával kámošovi k narozkám deskového Fallouta a už v krámě mi jeden týpek říkal, že ve čtyřech je to tak na šest hodin... :-)
poslal jsem to klukům....v kolika se dá nejmíň hrát? (možná je to v tom článku, který si přečtu)
Desková hra Dune je doma, a musím říci, že zpracování je parádní! Je neuvěřitelné jak 40 let stará hra odolala zubu času. Hned po rozbalení na mě dýchla ta pravá atmosféra.

Shodou okolností jsem nedávno rozečetl znovu (teprve podruhé) román Duna, a to jen proto abych se přesvědčil jak moc je Lynchův film na Netflixu přesný. Samozřejmě to dopadlo jako vždy, v okamžiku kdy jsem film začal sledovat, nedalo se dělat nic jiného než to ještě tentýž den do-dívat. Atmosféru má film parádní. Vzápětí čtu román a porovnávám co kde a jak řekne + posloupnost scén ve filmu a knize. Jsou tam nepatrné rozdíly.

Frank Herbert byl fakt mistr, ta kniha se čte parádně. Vůbec jsem nečekal jak mě to po všech těch létech vtáhne zpět.

A do toho mě úplně uniklo (do včerejška), že hra byla po 40 letech znovu vydaná! Nemohl jsem po tom parádní review odolat a zakoupil. Hned bych si to s někým zahrál. V rámci nasávání atmosféry asi sjedu letos znovu Dune 2000.

Diskutující (9)