Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deskové, karetní a jiné hry

Dohrál jsem celou kampaň v Normandy '44. Hrál jsem za obě strany a jelikož jsem od přírody opatrnej neagresivní člověk, tak spojenci prohráli :) Když nepočítám přípravu hry, a pomalý rozjezd, kdy jsem koukal dost do pravidel, tak mi to trvalo něco přes 14 hodin. Veliká láska, těším se už ted na další hry ze série. Ve dvou to musí být taky pecka, i když hráč za Němce je trochu limitovanej a moc si nezaútočí, spíš to je o umné obraně.
Tak jsem si už dal několik partiček MIND MGMT a musím říct, že velmi dobrá hra, přesně dle mého gusta, kdy člověk vyšetřuje, spekuluje, odhaduje, fabuluje... Přítelkyně je trochu méně nadšená, protože zatím dostává na zadek, není takový špekulant jako já. Hra je moc krásně provedena a nakreslena, navíc samotná krabice a komponenty jsou interaktivní, kde máte různá hesla, komiksy, hádanky, které můžete přeměnit na nové komponenty do hry.

Systém SHIFT (kdy otvíráte pomocné balíčky, pokud se jedné straně daří méně) taky hru hodně obohacují a vyrovnávají. Navíc jedna hra je skutečně tak na 40-50 minut (záleží na tom, jak moc rozmýšlivý typ hráče jste), ale můžete úplně v klidu dát 3-4 hry za sebou a pořád to baví. Stran zatím vypadají lehce nevyrovnané (já teda vyhrávám za obě, ale strana rekruta je reálně o něco malinko lehčí, respektive se nad ní dá mnohem méně přemýšlet). Obecně za rekruta dáte kolo tak za 1-2 minuty, u odpadlých agentů to je třeba 4-5 minut, což ve dvou hráčích dělá trochu nepoměr.

Hra se mi zdá super pro dva hráče, ve třech to může fungovat dost podobně, trochu hůř si to dovedu představit ve čtyřech, pět zase může být lepší. Ale 3-5 nemám ještě otestované, tam může být sranda to hádání mezi odpadlými agenty.

Doporučuji pro všechny nadšence do vyšetřování a spekulací!
Tak předevčírem jsme konečně doma vytáhli "Ankh". Hru, kterou jsem původně koupil jen na nabarvení figurek. Je to třetí díl trilogie, která začíná Blood Rage, který jsem hrál jednou a moc na něj názor nemám. Pak Rising Sun, ke kterému jsem si časem cestu našel a velice rád bych jej vlastnil, ale ve dvou je to nehratelné a kdykoliv je nás víc, hraje s námi člověk, který jej má. Na mě tedy zcela "logicky" zbyl Ankh. A je mi trochu jasné, že by mi moje deskoherní skupina mechaniku "poslední hráč se spojí s předposledním" asi omlátila o hlavu, tak tedy nezbývalo než čekat, až bude příležitost zahrát si to doma ve dvou. Po dvou letech se k tomu konečně naskytla příležitost. A velmi mě to překvapilo.

Při čtení pravidel jsem tam viděl mechaniky podobné předchozím hrám - v Rising Sun přihazujete peníze na roniny, zde zase přihazujete platidlo na hejno kobylek. Ale přesto jsem se spíše cítil zahlcen mechanikami, které zatím moc neznám a byl jsem překvapen, jak moc jsou spolu propletené.
Ve hře jsou 4 možné akce, a hráč může zahrát dvě a posunout jejich ukazatel vždy doprava. S tím, že druhou akci musí zahrát jen tu akci, která je níže než první akce a zároveň pokud dojede jakýkoliv ukazatel do jakési "cílové roviny" tak tah končí a vyhodnocuje se událost. Už tohle skýtá dost strategizování, jelikož jde druhého hráče zamknout tak, že bude muset zahrát jen jednu akci, nebo naopak vy chcete provést tu událost tak záměrně provedete jen tu jednu akci, která posune ukazatel do cílové rovinky. Což může být klíčové, protože se takto občas spouští boj a načasování, kdy vám vyjde pohyb figurek a následně boj je důležité. Asi to moc smysl nedává z toho mého popisu, ale přišlo mi to fakt skvělé.
Další geniální mechanika je že hra je na začátku rozdělena do tří oblastí, ve hře dvou hráčů jsme měli jen dvě. Ale během hry jsou události kterými rozdělíte mapu na více částí. A na konci hry už tak nebudou dva souboje, ale rovnou pět. A je dost klíčové správně tu mapu rozdělit. Až teď mi dochází komplexita tohoto prvku. Ale tlouklo se ve mě zda spíš rozdělit oblast protivníka aby musel rozdělit své síly, nebo naopak rozdělit nějakou mou oblast která je relativně bezpečná a tak bych 2x zaskóroval výhru.

No, velice jsem si to přemýšlení užil. Nakonec mi žena nakopala zadek. A jsem rád, protože to vypadá na hru, kterou občas vytáhneme. Jsem rád, že jsem ji nakonec neprodal jako nehranou.


Druhá věc - naskytla se nám příležitost zahrát si "Na křídlech draků" a moc se nám to nelíbilo. Asi nezávisle na tom že máme až moc nahráno "Na křídlech". Protože ve hře lze každá akce udělat jednou zdarma a pak platíte vajíčka. Jenže ty se získávají právě v těch akcích. A třeba jen jedno. Kdo hrál na Křídlech ví, kolik jich generujete tam.
Takže po úvodním slovu majitelů hry, kteří říkali že to nejcennější jsou stříbrné šupiny, za které hrajete tahy, jsem se najednou dostal do fáze, kdy jsem těch šupin měl 5, ale neměl jsem vajíčko na žádnou akci. Nevím zda by k takové věci mělo docházet u podobných her. Byla to moje chyba, že jsem si to nespočítal, každopádně se mi snad v žádné hře podobného typu nestalo, že bych takto skončil.
Řešení asi jednoduché - nějaký plonkový tah, který přidá jen to jedno vejce. Ale ta možnost tam není.
Taky jsem neměl úplně pocit, že tvořím nějaký engine na body, všeho tam bylo strašně málo a většinou byli draci docela nepoužitelní. Za dost krátkou dobu po Nukleusu druhá hra, která se mi prostě nelíbila. Většinou bývám extrémně pozitivní snad ke všemu co hraju.
Sakra, dokonce i k Imperial 2030 si už pomalu hledám cestu. A nevadí mi když ji hrajeme. :D

Konec overly nerdího postu.
@S4TW (24.05.2024 15:22): nah... nedostal jsem se ani k jednomu. Mám doma asi 7 deskovek, které jsem ještě nehrál.

Ten Pochmurný kraj je dávkovaný postupně. Je to rozdělené do kapitol s tím, že tam pak přidáváš obsah. Ta 1. kapitola působí velmi jednoduše a někdy to možná vezmu do čajovny a zahrajeme s kamarádem ve dvou.
@SilentWolf (08.04.2024 20:24): tak co, už jsi zkoušel Mind MGMT, mě to už zlomilo a až se vrátím z dovolené v červnu, tak kupuji... a ten Pochmůrný kraj by mě taky zajímala reference, jak moc je to náročné pro dva, nepříliš otřelé deskovkáře :)
Když jsem vytvářel na blog svůj TOP20 nejhezčích ilustrací na krabicích historických deskových her, tak nejčastější jméno bylo Rodger B. MacGowan. Je to můj velký oblíbenec. Teď jsem náhodou zjistil, že ilustroval v 80. letech několik čísel skvělého časopisu Computer Gaming World! Viz např. čísla 25, 27 nebo 29.
@Jumas (21.05.2024 08:59): Tu jsem právě vyzkoušel, ale vůbec mi nevyhovuje, že v přehledu vlastních her nevidím, jaké mají celkové hodnocení, nemůžu mezi nimi nijak filtrovat. Ocenil bych i náhled na krabici, atd.
Ahoj, nepoužíváte někdo nějakou českou webovou databázi deskových her? Pár jsem jich našel, ale asi nic co by dosahovalo takových kvalit, na které jsem zvyklý tady :)
@Tulareanus (09.05.2024 12:58): No jde o to že je to kombinace v mých očích dvou desítek. Klidně bych si ji zahrál znovu, špatná není, ale většinou mám pocit, že si danou hru hned chci koupit domů. Nucleum ne. A ještě je to prostě strašně škaredé oproti Brassu a Barrage. Nemá to tu tématiku vůbec.

Třeba jsem si i těžko zvykal, že jsem ve hře docela v bezpečí. Když si v Brassu uděláš pivovar, někdo ti to pivo může použít. Když si v Barrage postavíš přehradu, někdo může tok vody odklonit a jsi v háji. Zde nic takového není. Postavíš si kostičky kterými platíš, a můžeš je tam mít klidně do konce hry, protože nikdo jiný ti je neutratí.

A taky jsem vyhrál, proti majiteli hry. Ve hře 4 hráčů. Což konečně vyvrací obavy z toho, že si často hru oblíbím jen podle toho, že jsem ji vyhrál. :D Brass jsem třeba zezačátku strašně nenáviděl.

@Richmond (09.05.2024 12:15): Letos už jen Voidfall a možná vyměním Dunu Impérium + expanze za jednu krabici Dunu Uprising a pak budu muset sbírku spíš redukovat. Blbé je, že jak kupuji jen "to nejlepší", tak moc prostoru pro redukci tam není. :D
@SilentWolf (09.05.2024 11:11): no na to, že to podľa teba si dal vysoké hodnotenie. 7/10 je napr u mňa zábavná hra, ktorá však nie je nijak unikátna, ale len slušne kopíruje už známe mechaniky bez toho, aby pridávala niečo vlastné alebo mala veľa rôznych taktických možností, ako hru hrať.

Ale brass je super, hral som ho znova dva týždne dozadu dve hry a tie možnosti sú miestami až príliš veľké. V druhej hre som síce skončil tretí, ale prišlo mi wtf, koľko veľa sme naskórovali, lebo som bol tretí so 143 bodmi, čo v hre predtým nemal ani prvý.
Ať tu vždy nepíšu jen nadšené domy..

Zahráno Nucleum. Kombinace Brassu (asi opravdu nejlepší hry ever) a Barrage - jedné z nejodpornějších her co se týká škození protihráčům - přitom jde jen o vodu. Obě naprosto skvělé hry!
Ale Nucleum za mě prostě moc nefunguje. Nevidím vůbec důvod proč bych chtěl hrát kombinaci Brassu a Barrage, raději bych si zahrál jednu z nich. A ještě ta hra vypadá trochu ošklivě. A je extrémně nepřehledná.
7/10.

Ale je tam alespoň dost zajímavý prvek, který jsem ještě ve hře neviděl/nehrál. Zdroje se vám v jiných hrách standardně obnovují ve chvíli, kdy všem hráčům dojdou tahy a je fáze údržby. Zde si o tom ale každý rozhoduje sám. Hráč 1 může "passnout" za 5 tahů a udělat si příjem a pokračovat ve hře, zatímco Hráč 2 passne až po 8 tazích. To bylo docela fajn.
Pravda je, ze na veciach okolo WH40k hobby ma najviac bavi vytvarat si lore okolo vlastne kapituly Space Marines. Ale vo sne by mi nenapadlo, ze niekedy si k tomu svetu bude vediet vytvorit/vygenerovat vlastny soundtrack Nie je to uplne dokonale, ale na prvu verziu verejnu tejto technologie. Desi ma to a bavi zaroven :-)
Tak asi nějaké info o Tales of the Shire (simulátor života hobitů) https://www.idnes.cz/hry/novinky/tales-o ... 80335_bw-novinky_srp Buď něco jako Sims nebo mulťák kdo ví.

Nějaký info navíc https://youtu.be/enIRnG7MsOk?feature=shared

Pokud bych se k tomu mohl vyjádřit, tak by bylo dobrý, kdyby to sledovalo přirozený běh ročních období a cyklus dne a noci. Ale nevím zda chci moc - jestli tam nepoběží herní čas “herně” (zrychleně). Kdyby to bylo prostě realtime, mohlo by to být jak chce stupidní a furt by to mělo něco do sebe. Samozřejmě kdyby to umožňovalo nějakou aspoň trochu zajímavou mmo interakci (asi bez chatu), nebo naopak kdyby to byl singleplayer s nějakými eventy. Ale realtime mmo kde se nic neděje, jen lidi nosej do hospody vypěstované dýně co fakt pár měsícú rostly by byl asi nejvíc. Ale jak tak tuším, bude to zrychlená casual verze kde rok uplyne možná za den možná za týden…
@Rapier (08.04.2024 20:32): Tak buďte rádi, že máte ideální ruleset. Pravidla jsou někdy podceňována a přitom mohou hráčům zjendodušit vstup do komplexnější hry.
Ty kontroverze jsou zajímavé a asi to každý může cítit jinak, má jinak postavený práh - viz třeba ten Labyrinth, kde jeden hráč hraje za džihádisty. Něco jsem psal i na FB blogu, protože mi podobné diskuse, jako byla ta v podcastu, chybí. A nemyslím jen nutně kontroverzní záležitosti. V tomhle se zatím musím spolehnout pouze na zahraniční streamy.
@Richmond (07.04.2024 18:24): fajn debata. WW2 figurovému historickému wargamingu se věnuji cca od roku 2006/2005. Tedy autoři vydali druhou edici populárních pravidel Rapid Fire https://boardgamegeek.com/boardgame/2061 ... t-play-world-war-two a my podle ní začali hrát. Časem jsme přidali i Cold War deskový wargaming.

Postupně jsem/jsme zkoušeli nebo min. četli pravidla dalších herních systému abychom nakonec zjistili, že pro správný historický feeling potřebuješ mít jednoduchá, přehledná a tak trochu geniálně napsaná pravidla na max. pár stranách abychom nebyli otrokem tabulek a všech možných a nemožných doplňujících textů a pochybnostem, které špatně napsaná pravidla navádějí (a proč ten minomet nemůže udělat to a ono když v reálů mohl..., atd,), a jednoduše taky proto aby hra rychle odsejpala.
Stejně tak jsme postupně došli k závěru, že hod 2x D6 není automaticky lepší, nebo realističtější než 1x D6, byť se to z hlediska matematiky tak nemusí jevit. :)

Když si to vezmu s odstupem času tak WW2 Rapid Fire wargaming rules v 2nd edition nebyly vlastně příliš rychlé, nepochybně za to mohla naše neznalost AJ, a v neposlední řadě nezkušenost s wargames pravidly obecně. Nicméně autoři se neskutečně vybičovali (!), a od vydání Reloaded pravidel, které mají "pár" stran a geniálně pokrývají celý rozsah WW2, a to vše s jednou D6, nemáme už žádný důvod zkoušet jiná pravidla, viz. https://www.rapid-fire-uk.com/product-category/rapid-fire-pdfs/rules/ Tyhle pravidla jsou za mě masterpiece! Viz. https://boardgamegeek.com/boardgame/3388 ... -wargaming-rules-for 

Zpět ke kontroverzím. Někteří mí spoluhráči odmítali hrát za Němce, jiní za ně hráli rádi ale odmítali hrát za SS, což je trochu problém, protože ve většině klíčových bitev chtě nechtě SS byla přítomna. Já jsem hrál primárně za Němce, vždy se mi líbila jejich technika a neměl jsem problém v rámci historické hry hrát i scénáře kde se vyskytuje SS, což třeba můj klubový kolega hrající také za Němce by nikdy neudělal.

Autoři hry se celou dobu snaží dělat historické scénáře vyváženě, a mimochodem málokterá WW2 figurková hra má tak propracované, historicky (na poměry hry pochopitelně zjednodušené) věrně zpracované podmínky, a hlavně málokterá hra nabízí tolik historických scénářů co je v knihách Rapid Fire. Ostatně stačí se podívat na https://www.rapid-fire-uk.com/product-category/rapid-fire-pdfs/ respektive do free sekce kde jsou scénáře také ke stažení https://www.rapid-fire-uk.com/free-downloads/ 

Ke knize Battle of the Bulge https://www.rapid-fire-uk.com/article/battle-of-the-bulge-photoguide/ autoři pořídili sérii fotek https://www.rapid-fire-uk.com/article/battle-of-the-bulge-photoguide/ a hlavně dali k dispozici poprvé hráčům možnost hrát za útočný hrot v podání Kampfgruppe (1st Panzer Division SS) Peiper a zkusit mini-kampaň what if, mimo klasických historických scénářů.
Co se mi na Rapid Fire scénářích líbí je fakt, že autoři se vždy snaží hru vyvážit tak aby mohli vyhrát obě strany, byť se to tak někdy z first look nezdá.
Do jakékoliv kontroverze typu co dělali SS, co dělali Stalinovy druhosledové jednotky, apod. se nepouštějí, což je jenom dobře, protože jsme v klubu měli debaty na téma, že spojenci po válce zavírali Němce do táborů kde jím nedávali jíst, nemluvě o pomstě Kanaďanů za masakr SS v Normandii, případně Američanů za Malmédy.

Co musím vyzdvihnout, scénáře pro východní frontu 41-42 nejsou přehlídka nekonečných Německých tankových vítězství a obrovských obkličovacích operací, ale snaha udělat scénáře hratelné i za sověty, a přitom stále reflektovat historické podmínky. Navíc v pozdějších knihách věnujících se ruské frontě 41-42  https://www.rapid-fire-uk.com/product-ca ... -pdfs/russian-front/ připravili i pár pravidel navíc aby hra za Němce reflektovala nekonečné pláně SSSR a s tím související problémy s údržbou a zásobováním palivem a municí. To pochopitelně hru více přiblížilo skutečnému stavu. A opět není třeba mít celou kupu sofistikovaných pravidel a celou řadu D6 kostek. V tomhle je Rapid Fire Reloaded geniální.
@S4TW (08.04.2024 16:25): Mind MGMT mám ale ještě jsem nehrál.

My s ženou hráli už asi 1000x Na Křídlech. Pořád se mi do toho chce.
Nebo Duna Impérium. Obecné to nejsou úplně náročné hry ale dá se tam pořád něco vymýšlet.

Každopádně já teď očekávám Pochmurný Kraj a taky jsem o tom četl samé dobré veci.
@S4TW (08.04.2024 16:25): pre lepší prehľad a hlavne náročnosť hier, sa oplatí skontrolovať na bgg: https://boardgamegeek.com/boardgame/2846 ... ychic-espionage-game
Osobne som to nehral.

Pri stolovkách, tak ako pri pc hrách je dôležité si uvedomiť, že aké žánre ťa lákajú. A hlavne, či ťa baví hádzať viac kockami a hrať s náhodou (tzv ameritrash štýl) alebo menej náhody a viac postupnej taktiky a vyhodnotenie formou bodov za úspechy (tzv eurojunk).
Prvý typ hier je častokrát viac akčný, bojový a druhý častejšie budovateľský, ale je kopec hier, ktoré sú hybridné alebo akčné bez náhody a budovateľské s náhodou (hlavne deckbuilding).
No a ďalší faktor je, či ťa viac láka téma alebo značka alebo skôr štýl akým sa hra hrá. Mňa napr veľmi bavia rôzne historické budovateľské a obchodnícke hry, hoci pri videohrách je to opak.

No a potom ešte faktor, či chceš hrať kooperatívne alebo kompetetívne. Pre zaúčanie a nalákanie na hranie príležitostných hráčov je lepsie pre začiatok zvoliť co-op alebo pomerne krátke hry, aby sa nedostavovala frustrácia z pravidiel alebo zle rozohranej partie. Z hľadiska bgg naročnosti, sú to hry pod 3/5.
Jdu si pro radu. V sobotu na Comic-Conu mi byla skoro prodána deskovka Mind MGMT, která mě fakt hodně zaujala. Hledám něco, co bych mohl hrát s přítelkyní, ideálně, aby pravidla nebyla větší nálož, než samotné hraní. Občas jsem nějakou deskovku hrál, ale jsem pořád spíš příležitostný hráč, nicméně Carcassone už mě nějak neba a chci trochu bohatější zážitek. Doporučili byste tuto hru? Dost se mi na ní také líbilo to, že vychází z komiksu a má i bohatý content v rámci appky a dohledávání si hintů v pravidlech a tom světě obecně. Super taky možnost hrát cooperativně proti appce.

Ještě teda mi byla nabízena Neznámá planeta, která vypadal hodně fajn a jednoduše, ale tam jsem neměl takový ten wow efekt, to chci hrát, i když pro případné návštěvy by to asi byla ideálnější hra... Nebo uvítám jakékoliv jiné doporučení. Něco, co se dá dohrát za 60-90 minut, pravidla se člověk rychle naučí a hlavně pochopí, dá se hrát (zábavně) ve dvou lidech a je tam velká variabilita v znovu hraní (takhle jsem hrál deskovku Zaklínač, která byla celkem fajn, ale dvakrát to člověk dohrál a už nebyla moc motivace se do toho znovu pouštět).
Hodně zajímavá debata Ježury s Jeníkem, zda je v historických a válečných hrách uplatňován pouze ten "západní" pohled na historii a jak to je s kontroverzemi v deskovkách (převážně u wargames).
Mě kupodivu vydrželo. Nekoupil jsem nic! Počínaje HW a konče u deskovek! Těch pár her na Steamu v akci se nepočítá. :)
Předsevzetí nekupovat nové deskové hry nevydrželo. Když se mihne nějaká zajímavě vypadající hra, většinou si řeknu že je těch her tolik, že to stejně neprorazí..
..pak třeba uplyne rok a najednou se zmiňuje její české vydání. Pak mrknu na dojmy, a prý je hra "dokonalá". Pak mrknu na bgg a 8.5/10 (což je tam fakt hodně)..

inu.. zakoupen Pochmurný Kraj.
@Tulareanus (31.03.2024 03:46): Njn, Orky ork ork :) Zrovna tito su prastare modely zo Space Crusade, co mi pripomenulo, dalsi projekt na dokoncenie (viac-menej je hotovy, len mi chybaju uz len minis na printing :)). Ale teraz cez vikend akurat robim na mini vitrinke pre stary (momentalne compendium) Tau Kill Team. Nech sa na nich tolko neprasi. Akurat, ze som vcerajsiu celodennu pracu musel dnes skartovat :(

A to nehovorim, ze by som sa chcel este venovat aj tym Gaslands a dohrat Rogue Tradera. :)
@MickTheMage (31.03.2024 00:01): ani jedna nehrala swarm. Orkovia mali len 10 gretchinov a hrali 3 thraky, helikoptéry a veľkých orkov a hogov (tých som zabil prvých, preto ich nie je vidno na fotkách) a tyranidy boli melee vanguard na stredne a veľké jednotky s tým, že malí boli len hormagaunti. Každopádne som mal požičanú armádu, lebo svoju ešte nemám poskladanú, ani nemám zatiaľ dosť bodov. Ja budem hrať Každopádne iný detachment, nie melee. Buď pôjdem na psychic jednotky a debuffy (mám neurotyranta a psychophage) alebo invasion fleet detachment, ktorý je midrange využívajúci hlavne strelecké jednotky.
Tento týždeň som si prvý raz zahral dve partie Brass: Birmingham a už konečne chápem, čo všetci, čo to hrali, na tej hre vidia. Pomerne dosť pravidiel, ale sú celkom logicky streamlinované a obe tie hry boli úplne odlišné v obidvoch vekoch (hra má canal eru a railroad eru, ktoré sa skórujú samostatne) a ten pocit napätia, či medzi kolami niekto pokazí "môj plán", kým pôjdem znova na kolo. Páči sa mi aj to, že poradie hráčov v kole sa mení podľa toho, že kto najmenej minul peňazí ďalšie kolo začína, takže človek si vie takto dať aj double turn, kedy ide posledný a potom prvý.

No a včera sme s kamarátom hrali WH 40k na 1500 bodov (veľkosť armády) orks vs melee tyranids a teda bola to strašná mela. Pre kontext, veľa armád, teda až väčšina strieľa, u nás ani na jednej strane skoro nič nestrieľalo a všetok boj prebiehal na blízko a zabili sme si tak skoro všetko. Čo ma inak potešilo, je, že sme si mapu naschvál postavili v štýle Borderlands. Prikladám pár fotiek:
bojisko
strom so zámotkami
panoráma s latrínou 
veľké monštrá a prasknuté zámotky s vytekajúcim slizom 
vodárenska veža a zbytky orkskej jazdy 
tyranidy útočia na orkského náčelníka 
zle zaostrený hydralisk, ehm trygon 
pohľad na bojisko z iného uhla
Kdo má zájem o investici do deskových her, k mání je nyní raritní kousek na Noble Knight Games! Kolos, legendární wargame Campaign for North Africa z roku 1979, vydaná legendární firmou SPI. Hra, která se objevila i v jednom díle Big Bang Theory! Jasná invenstiční příležitost i vzhledem k nízké ceně 1169 USD! :) Mimochodem, jen setpu hry je cca na 4-5 hodin a herní doba se odhaduje na 20 až 1000 hodin.

https://eu.nobleknight.com/P/2147346353/Campaign-for-North-Africa-The
@MickTheMage (23.03.2024 22:38): No ja som si práve zisťoval, že síce sú nejaké restrikcie, ale z infantry sa dá do tých 500 bodov postaviť nejaký kill team, ale je pravda, že tí tyranidy na to budú asi slabší, ako keby to bol dedikovaný tím. Ale beriem to tak, že po tomto boxe mám vyhliadnutý a odložený ešte jeden väčší tyranidovský box, čiže by sa z toho potom dalo niečo možno namiešať.

@Kunick (23.03.2024 23:14): Teraz mám konečne trochu voľného času, tak som sa rozhodol, že ho vyplním týmto, no. Ale netrúfam si povedať, koľko mi bude trvať to postaviť a namaľovať. Tých tyranidských figúrok je 47.
@Jumas (23.03.2024 22:13): vrácení peněz už nečekám. Díky obalům na kartách jsem schopný hru prodat i s poškozením zhruba za cenu, kterou jsem za ni dal.
Taky jsem měl doteď jen dobré nákupy, tohle je pro mě poučná zkušenost.
@Tulareanus (23.03.2024 22:08): V Kill Teame (aktualnom) funguje stavanie timu trosku inak teraz, su tam viac-menej dane timy, ktore sa daju este upravovat. A myslim, ze prave tyranidi maju len tzv. Compendium tim, ktory asi (nestudoval som ho, ale obecne to tak plati) nebude tak dobry ako tie dedikovane. Ale jasne, ak by si z toho poskladal, tak jasne. Uz som to spominal aj inde - Kill Team hravam tak obcasne, ze vdzy sa vlastne ucim pravidla znova :D.

Tutok je moj Intercession Kill Team :) V hlave mam plan este na dalsi a v krabici mi lezia Sestry :) A este by som mozno chcel aj Votannovsky (momentalne su dva, tak aspon jeden). Ale...
@musa (23.03.2024 21:11): Třeba Pilíře země, Warcraft nebo Costa Ricu jsem kupoval přes Zatrolenky (Warcraft možná přes Sbazar nebo Bazoš) a u ani jedné hry nebyl žádný problém. Costa Rica měla být nová a nerozbalená a byla, Pilíře země měly být také v dobrém stavu a byly a u Warcraftu tuším že chyběl jeden nepříliš důležitý žeton, ale už jsem to dlouho nehrál, tak nevím. Obecně mám s těmito nákupy dobré zkušenosti, ale je jasné, že ne vždy se to povede. Bez SafeTradu a nekomunikace s prodávajícím se asi vrácených peněz nedočkáš a jediná možnost je negativní hodnocení a možná stížnost na vedení Zatrolenek, ale to se jen domnívám.
@Tulareanus (23.03.2024 20:05): Oh, rovno 40k, tak uprimnu sustrast :) Ja som par rokov dozadu vstupil do Kill Teamu a uz teraz mam doma, comu sa v hobby hovori "a pile of shame" :) A z nejakeho dovodu stale rastie :D A to je Kill Team ovela mensi ako main 40k. A coze to bude tvoja armada? Astartes alebo Bugs? :)
Kupujete deskovky z druhý ruky? Rád toho využívám, když je hra ještě nová nebo zánovní a teď jsem se poprvé spálil. Inzerát zněl 5x hraná, ale jako nová.
Vzal jsem ji a přišla mi natržená krabice, částečně vypotřebovaný blog herních listů, chybělo 5 záložních herních karet, místo origo insertu igelitové pytlíky (asi kvůli obalům karet). Když jsem s tím prodávajícího konfrontoval, že stav neodpovídá popisu, odbyl mě s tím, že vady nebrání hraní hry a následně přestal komunikovat.
Asi dobrá zkušenost (nepoužil jsem v tomhle případě safe trade).
Stalo se vám něco podobnýho taky, jak jste řešili?
@Tulareanus (12.03.2024 23:13): to je právě ono, už jsem tolik nakoupil a hrál sotva pár z nich. :)

@Richmond (13.03.2024 07:21): zhruba v té době jsem taky hrál jen Maršál a Špion plus později tu československou hru z napoleoniky, Slavkov myslím? Nicméně všechny deskové wargames co jsem v minulosti nakoupil mám stále doma. :) Jednou se k tomu vrátím.
Respektive vrátím se k modelaření a WW2 Rapid Fire. Poté co vydali nová, extrémně jednoduchá a přehledná pravidla Reloaded jsem musel zhodnotit, že to jsou přesně pravidla jaká roky hledám. Zbytečně mít na vše tabulky, a milion pravidel o tom zdali Tiger I prostřelí pancíř T-34/85 z takové a makové vzdálenosti pod takovým a makovým úhlem s takovým a makovým nábojem, používat xx kostek, tedy min. u stolního wargamingu, nemluvě o tom, že pravidla jsou tak geniálně napsaná, že pokryjí 95% historických pramenů ke spokojenosti všech. Těch 5% jsou fanatici co mají nastudováno a důrazně trvají na 100% historické věrnosti.

Konkrétně mluvím o těchto pravidlech:
https://www.rapid-fire-uk.com/product/rapid-fire-reloaded/ to je základ, plus extra pokrývající zbytek https://www.rapid-fire-uk.com/product/rapid-fire-reloaded-extra/ 

@Kunick (13.03.2024 08:31): trává zelenější samozřejmě byla, protože bylo méně sucha a více pravidelných srážek, min. já si tak pamatuji dětství o velkých prázdninách :)
Mě nejvíc ze všeho mrzí konec Deskofobie, v kombinaci s chybějícím Charllize na DH na mě padly chmury. A nemluvě o tom, že mě manželka pořád říká, proč kupuji deskovky když je poté nehraji. :)
Kdybys viděl kolik mám doma jen modelů do stolního WW2 wargamingu taky by na Tebe padly chmury. Na začátku stála jednoduchá idea: mít armády všech hlavních států WW2. Takový skromný cíl.
@MickTheMage (16.03.2024 17:55): Hej, nezní špatně ale nebude působit těžce? Jinak mě napadlo, že by možná šlo použít plátíčko od léků jako prosklená kopule. Každopádně uřčitě se těším na další report!
@Kunick (16.03.2024 17:47): Vyzbroj uz pre neho nejaku mam pripravenu, este neviem ako to tam cele nahodim. Rozmyslam, ze by som mu dopredu dal nejaku buldozer radlicu alebo nieco podobne. Nejak ma to tiahne k tomu, ze by sa to tam hodilo :) Bohuzial, modely lietadielok (tych par co som mal) to do sucasnosti neprezili :( Takze z tejto strany nemam kde tahat.
@Rapier (12.03.2024 22:10): sry ale tohle je jen snaha vysvětlit si vyhoření. Tráva zelenější nebyla. Oba předřečníci mají pravdu. Šíře nabídky vždycky znamená víc průměrných her, ale právě to umožňuje zasáhnout široké publikum, což vede ke vzniku subžánrů. A tedy k pestřejší nabídce. Obě videa jsou jen pláč nad světem, který už není, nad nutností vykročit že své komfortní zóny. A argumenty? Většina z nich ignoruje běžné hráče.. vždyť je lepší pokud existují podobné hry, lišící se hlavně settingem. jednak to umožňuje hrát lidem to co je baví, navic to autory nutí myslet out of the box, a přenášet tak nové mechanismy. A např cena? Vždyť to tu probírame u grafik pravidělně..bylo líp ale i mnohem hůř! Ty videa mají tolik logických děr, že škoda mluvit.

A ber si DH, vim neni reprezentativní, ale ukazuje nasi malou bublinu... rok 2023 tu má cca 480 her, "zlatý" rok 1998 to je cca 435 her...jo to až takový rozdíl? A rok 2003? Přes 600! přidaných her.
@Rapier (12.03.2024 22:10): No tohle se mě naštěstí netýká :) Sice sleduju po očku vývoj deskovek (euroher/AT) a ten počet vydaných her ročně (i v CŘ/SR) je skoro až šílený, ale hrůzu z toho podle mne mají jen influenceři, protože je to nutí natáčet unboxingy, představení apod. Takže vyjde hra a objeví se 5 unboxingů v krátkém časovém rozmezí. Osobně si nemyslím, že se zvyšuje počet opravdu kvalitních deskovek za rok, spíš se klonují herní mechanismy, řada her je zaměnitelná po herní stránce s jinými. V tom číhá nebezpečí pro hráče, pokud si třeba neprojde pravidla.

U wargames dost lidí, hlavně těch starších, tvrdí, že zlaté časy byly 80. léta, tedy doba kdy světu deskovek vládl tandem Avalon Hill a SPI. V roce 1984 se objevil pěkný inzerát v novinách, kde si wagamer stěžoval, že svět wargames jde do kytek, protože se dělají jen hry pro děti anebo samé DnD a že pořádná válečná hra není skoro vidět :) Tuhle zkušenost bohužel nemáme, v 80. letech tady nešlo hrát nic složitějšího než Maršál a špion. Ale současná doba historickým/válečným hrám docela přeje. Pokud pominu cenu her, což je docela zásadní faktor, tak si hráč skutečně může vybírat. Nejsou tu jen klasické hex&counter hry, dochází k naprosto zásadním průlomům v herních mechanikách. Za poslední léta se prosadily CDG hry (zásluha Marka Hermana), COIN série (zásluha Volko Ruhnkeho), area-impulse mechanismus a řad dalších pěkných nápadů.

EDIT: Ještě bych doplnil, že záleží, zda hráč hraje do šířky nebo do hloubky. V prvním případě chápu naprosto, že současný příliv her může být frustrující. Já jsem ten druhý případ, takže nemám problém, když mám na stole jednu hru 1-4 měsíce (pod měsíc nejdu nikdy). A vůbec mě netrápí, že na poličce je půlka mých her nehraná, třeba i několik let.
@Rapier (12.03.2024 22:10): V akýchkoľvek produktoch nie je problém v množstve, ale v kvalite. Ak ich vychádza veľa kvalitných, tak by mala byť cieľovka rada, ale zároveň si uvedomiť, že je zbytočné hordovať všetko, ale si vyberať (to hordovanie prebieha napr. prostredníctvom digitálnej distribúcie), "depresia" z toho, že hier vychádza veľa môže vychádzať z toho, že človek je nimi jednoducho presýtený a je čas asi na niečo iné alebo z toho, že je ohrozený jeho vnútorný control freak, kedy nemôže mať prehľad vo všetkom, alebo to všetko vlastniť. A kvalitných stoloviek vychádza fakt veľa, taký veľký boom ešte nikdy nebol.
Následující dvě videa o stavu deskových her v Čechách a na Moravě mě vedla k zamyšlení a uvědomění proč nekupuji nové hry, nejen ty deskové. Na tom, že dříve byl svět hezčí místo k životu, více bylo sněhu a tráva byla zelenější prostě něco je, a ne fakt to není o boomerech. Úplně stejný feeling mám z PC/konzolových her.
Vidcast 49: Změnila jsem herní vkus. Her vychází zbytečně moc 
Vidcast 50: Konec deskovek v Česku 

A na závěr Káča https://youtu.be/xK5DvzZM9Ak?t=985, doprčic Deskofobie mi bude chybět, a nejen Deskofobie :(
@Richmond (12.03.2024 07:39): měl jsem náročné období ke konci roku, to mě omlouvá. Každopádně když píšeš o DF tak u mě zkratka automaticky znamená Digital Foundry, vůbec by mě nenapadlo, že mluvíš od Deskofobii. :) Poslední dobou mám pocit jde vše do kopru.
@Malignus (02.03.2024 14:55): No úplne kompletné to nie je, len skoro kompletné. :)
Tie energy countery sú mechanika pôvodne z Kaladesh/Aether Revolt bloku. Proliferate je mechanika zo Scars of Mirrodin/Mirrodin Besieged/New Phyrexia a War of the Spark. Junk tokeny sa občas vyskytli ojedinele na nejakých kartách počas posledných 3 rokov, ale až tu budú mať väčšiu rolu. Podľa mňa je to snaha o náhradu za treasure tokeny, ktoré sú extrémne overpowered (sám mám na nich postavený jeden deck).

Rôzne mechaniky counterov však skúšajú už dlho, napr. countery keywordov (napr. counter flying, deathtouch a podobne) skúšali v Ikorii a New Capenna, ale tie sú za mňa otravné, lebo nie je pre ne efektívne značenie. Klasické +1/+1 countery alebo charge countery a energy countery sa dajú ľahko značiť na 6 a 20 stenných kockách.
@Tulareanus (02.03.2024 11:42): Gratulace ke zkompletovaným setům. Trochu i závidím. :-D Jinak Fallout se mi docela líbí po artové stránce. Z hlediska herních mechanik mi to přijde zajímavé. S něčím takovým jsem se ještě v MTG nesetkal. No, možná countery v Mirrodin bloku.
@Kvasa (02.03.2024 11:17): Celý Fallout set, ako veľký Fallout fanúšik mám už predobjednaný z Nemecka. Takže v tomto ma dostali. :X Vyšlo to lacnejšie aj s poštovným, než aby som to tu niekde kupoval u nás. Dúfal som, že bude trocha viac kariet z prvých dvoch Falloutov, ale mne sa to celkom páči. Hlavne sa mi páči, že x rokov po Kaladesh blocku sa vrátili k téme energy countrov, čiže na ten science deck som obzvlášť zvedavý a potom ešte dosť aj na to, ako bude fungovať a či bude fungovať deck mutantov s rad countrami, keďže je to celkom výrazná nová mechanika. Tam sa však bojím, že deck bude underperformovať práve kvôli tomu, že tých synergických kariet nebude dosť.

Ale serie ma, že alternatívne arty s vaultboyom a fullartové landy s izometrickými lokáciami si nechali na collector boostre, pretože ako milovník izometrickýc crpg tie landy fakt chcem. :D

No ja osobne až neznášam taký ten agresívny marketing, ktorý ťa núti pravidelne nakupovať, aby si mal zľavy. Ja tiež radšej využívam nejaké random zľavy, pred mesiacom som kúpil jeden commander deck k march of the machine za 17€ alebo sa nám podarilo na kamarátsky draft zohnať nejaké draft boostre z rôznych setov po 2€. Inak stále skôr získavam karty len cez turnajové drafty a nákup/výmena kusoviek. To, čo píšeš je fakt drahé, zbierať celé sety len tak a hlavne cez boostre. Každopádne pekné kartičky si otvoril. Ja som niekedy koncom minulého roku v promo packu za vyhraný turnaj otvoril FOIL Sheoldred, The Apocalypse a rovno som ju predal za nejakých 85€. :D

Ja mám inak teraz skoro kompletný set Scars of Mirrodin, chýba mi akurát Mox Opal a Sword of Body and Mind, ale nie je to priorita, že by som tie karty potreboval. Inak mám celkom dosť setov vydaných 2009+ skoro kompletných, kde mi chýba tak 5 kariet, čo je ale zásluha kontinuálneho draftovania vymienania kariet, napr. z Worldwake mi chýbajú tiež len dve karty Amulet of Vigor (ktorý som kedysi predal) a Jace, the Mind Sculptor alebo zo Zendikaru mi chýbajú Bloodghast, Sorin a Scalding Tarn, aby som ho mal celý. Ale samotné zbieranie setov nie je mojim cieľom. Pravdupovediac tento rok možno časť zbierky rozpredám, aby som tie peniaze nejakým spôsobom investoval (+ chcem predať pár drahších kariet, aby som si za to postavil jednu Warhammer 40K armádu) a nechám si len časť kariet, ktoré hrám vo svojich postavených commander balíkoch.
@Tulareanus (22.02.2024 12:31): A ten fallout se ti líbí? Za mě je to strašný hnus. Ale Collector box jsem objednal:-) Já jsem přestal nakupovat v Najádě, pač když nějakou chvíli nic nekoupíš, tak ti klesají slevy až na nulu, to mě nebaví. Naopak jsem využil různé slevové akce na starší boxy třeba na Xzone a pod. plus super cena na cardmarketu za double master VIP box a hned Jeweled Lotus borderless foil,  Sheoldred, z Ixalanu  Cavern of Souls neon ink,  Mox Opal borderless foil.
Přestal jsem sbírat celé sety, protože to nemá cenu. Mám komplet Kaldheim a  Forgotten Realms, Kamigawu tak 80 procent a LOTR z 90, ty samozřejmě dosbírám, ale bude to trvat. Teď vždy koupím box a největší prasárnu plus to co se mi líbí si nechám.
@musa (27.02.2024 23:21): Pilíře jsem dostal k Vánocům. Nepoužité už se snad ani sehnat nedají. Zatím jsme zkusili jednu hru a není to špatné, ale asi jsem od toho čekal trochu víc. Podobá se to Údolí králů, které mi však přijde podstatně lepší.
Tenhle týden mi přišly z druhé ruky v prakticky novém stavu Pilíře země a Bristol 1350, krabička v podobě knížky a vůbec to pojetí zpracování se mi líbí.
Roztekany som jak... nielenze Kill Team lezi ladom, stale som nedokoncil custom Space Crusade (po pravde tam uz len chybaju figurky, niektore :-)), teraz sa mi do toho carftovacieho hobby este priplietol Gaslands. A ja som rychlo zacal hladat stare anglicaky z detstva a... Ono je to zabavna hra, ale to customizovanie auticka ma bavi super najviac ;-)
@Rapier (23.02.2024 07:26): Dík, času to bere někdy festovně, hlavně tématiké články, protože musíš spoustu informací načíst, dohledat, utřídit apod. Zjistil jsem, že to není moc kompatibilní s hraním na PC. Tam už jen paběrkuju, pouštím se už jen do adventur. cRPG jsem nehrál víc jak 3 roky! Volného času je prostě málo. Odmítám i různé nabídky od jiných wargamerů na online hraní.
@Richmond (18.02.2024 21:32): jsi borec, to muselo stát strašnou spoustu času! Každopádně parádní blog. Škoda, že teď nemám čas vůbec na nic, ani hrát WW2 figurkový wargaming. PC hry teď asi moc nehraješ viď?
Info možno aj pre nielen magicovo pozitívnych, čoskoro vychádza pre magic the gathering commander edícia (4 predpripravené balíky) zo sveta Falloutu a už sú vyspoilované skoro všetky karty. Ja bohužiaľ ako fanúšik oboch značiek budem musieť urobiť instabuy. :)

Čo sa týka hrania, v poslednej dobe som mal stolovkovo-kartovkovo pilno. Stále chodím na drafty MtG, najprv minulý mesiac Ravnica Remastered (tam sa mi podarilo vyhrať niekoľko turnajov) a tento mesiac Murders at Karlov Manor, v ktorom sa mi síce darí, ale nie som z toho setu až tak nadšený, ani moc kariet do balíkov a ten draft formát je na môj vkus príliš rýchly = pri drafte sa prioritizuje draftovanie 1 a 2 manových bytostí.

Okrem toho som sa pred vyše týždňom pustil do Warhammer 40K. Klasický wargaming, avšak s požičanými armádami, zatiaľ skôr také tutorialové stretnutia s armádami 1000 bodov (najčastejší formát hráva dvakrát tak veľké 2000 bodové armády) a musím uznať, že som sa zabavil, aj keď jedna hra je strašne na dlho. V prvom zápase som hral Space Marines vs Space Marines a v druhom som hral T'au Empire proti orkom. :)

Okrem toho sme si cez víkend zahrali s Bragim a Mazarom hru Museum Pictura, ktorá mi príde ako jedna z vizuálne najkrajších hier, ktoré som mal tú česť hrať - každý hráč je totiž kurátorom múzea umenia a hra pracuje s vernými ilustráciami najznámejších malieb od obdobia renesancie po (a vrátane) impresionizmus. Ja som sa aj celkom bavil, pretože síce to nie je deckbuilding, hráč kartičkami, ktoré reprezentujú konkrétnu maľbu skladá vo svojej galérii synergie, či už na základe zbierky z konkrétneho obdobia (ja som sa napr. špecializoval na baroko), na základe motívu (je ich 6, ja som zbieral hlavne portréty a náboženské motívy) a aj nejaké body za konkrétnych maliarov.

Okrem toho som ešte s inou skupinou kamarátov stihol zahrať znova nejaký Scythe, Secret Hitlera a ešte s inou grupou sme si dali aj nejaké partičky Love Letter, čo je veľmi príjemná kartová oddychovka, pri ktorej sme sa nielen dobre zasmiali, ale pravidlá sa dajú vysvetliť za 10 minút a hra dohrať za 15-20.
Dopsal jsem 100. článek na blog. Napadlo mě, že bych rád trochu oponoval názorům, že tyhle hry mají strašné obrázky na krabicích :) Vybral jsem tedy mých TOP 20. Nevím jak u vás, ale já na box arty docela dám. Tedy u euroher je mi to v zásadě jedno, ale u těch historických si rád vybírám. Tak pokud by to někoho zajímalo...

https://valkyvjednom.blogspot.com/2024/0 ... sich-obrazku-na.html
@musa (13.02.2024 22:16): Oldchool určitě ne, ta série Levy & Campaign je relativně nová (první díl Nevsky vyšel před necelými 5 lety) a strašně rychle vznikají nové díly. V krátkosti jde o simulaci středověkého válčení s dobýváním hradů, najímáním vojsk svých i vazalů, naprosto klíčovou složkou je zásobování. Osobně jsem hrál třetí díl Inferno (válčení Guelfů a Ghibellinů v Itálii v polovině 13. století. Sepsal jsem i nějakou "recenzi" na blogu včetně představení celé série a píšu tam i o Žižkovi. Komplexita je určitě vyšší, pravidla nejsou jednoduchá. Jinak to je pro 2 hráče.
@musa (13.02.2024 19:34): Já má předobjedného Žižku od Petra Mojžíše - Žižka: Reformation and Crusade in Hussite Bohemia, 1420-1421. Pevně doufám, že si to na Czech Consimu na podzim zahraju a s autorem pokecám :) Budou tam dokonce i hosté, ze kterých se mi asi rozklepou kolena... (Mark Simonitch a Volko Ruhnke)! :)
Dneska mi dorazil Jan Žižka: Zrod vojevůdce. Až na nějaké ilustrace postav vypadá hra na první dobrou dobře, líbí se mi. Trochu jsem se nadchl a na cestě je ještě Ostrov pokladů, Discover: Země nezemě,, Amazonie a pro děcka Medvěd Wrr.
V pořadníku je rozhodně This War of Mine a pak Kutná Hora, s otazníkem Praga: Caput Regni.

Minulej týden jsem koupil Klub dobrodruhů, výtečně mi funguje s dcerou v první třídě. Dítko nutí přemýšlet, jak řešit různé herní situace a mně jako rodiči dává možnost sledovat její myšlenkový pochody a povídat si.
@Tulareanus (07.02.2024 12:31): ono je to kouzelné v tom že je to podobné jak Scythe, většinu věcí vidíš na mapě, případně té přehledové kartě. Jazykově nezávislé hry, ideální pro nováčky.
I když u toho Eclipsu asi zas tolik ne, protože se tam dá hodně bojovat. Včera jsme vzpomínali že v první edici byl v pravidlech text že je relevantní dostat se do bodu kde nezbude než dát komponenty do krabice a ukončit svou účast ve hře. :D

Trochu mě mrzí, že plánovaná dvojice rozšíření mají dohromady stát tolik co nová hra, a to nabízejí "jen" 2x2 nové frakce.

Každopádně pozor, je to extrémně objemné na tom stole.
@SilentWolf (07.02.2024 12:24): Cool, dík za odpoveď. Ja po Eclipse už dlhšie mrkám, ešte chvíľu síce vydržim, ale tento rok by som to asi niekedy chcel kúpiť.

My sme naposledy hrali Scythe pred mesiacom v 6, tam sa až človek cíti, že toho priestoru je fakt málo. :D

Hm, Stellaris som už tiež dávno nehral. :)
@Tulareanus (07.02.2024 12:03): včera ve 4. Zabralo to 3h. Minule ve třech, a tuším 2hodinky, protože jsme potom ještě dávali Scythe.
Hodně nám pomáhá, že se k nám přidal kluk co to má nahrané a ví odpověď na všechny případné otázky které při hraní vyvstanou.
Příští týden to vypadá že by nás mohlo být i 6. Čehož se děsím, protože vesmír je sice zdánlivě nekonečný, ale je v něm sakra málo místa! :D :D

Každopádně vždycky chytnu hroznou slinu na Stellaris.
Včera mi protihráči vrátili mé dvojnásobné vítězství v Eclipse z předešlých dvou týdnů.
..takový debakl jsem ještě nezažil. :D ale o to zábavnější ta partička byla. Vymýšlet jak prohrát s grácií je možná ještě zábavnější, než se snažit vyhrát. :D

Každopádně k hlavnímu sdělení. Konečně jsem povýšil svou Arkham LCG závislost a koupil si šanony na hráčské karty, hezky podle barev jednotlivých classů. Jak moc víc nerd ještě můžu být.. :D Snad teď díky tomu bude hladší tvorba balíčků a odehraju díky tomu více kampaní, protože přehrabávat se v těch stovkách karet už moc zábavné nebylo.

Tak už pomalu vyhlížím Hemlock abych zkusil, jaké je to něco hrát a objevovat spolu s komunitou, než na kampaň vznikne konsenzus.
To je tak stupidní omezení, že za benefit plus si můžeš koupit knihy ale nikoliv deskové hry! To abych urychleně něco objednal dokud to jde.
Na Discordu napsali, že to není z jejich iniciativy, že po novele zákona Benefit Plus konsoliduje síť partnerů.
Jinak taky mám v plánu udělat nějaký nákup, asi to vidím na předobjednávku Frosthavenu :)
Tak Tlamagames ruší od března možnost platit za deskovky benefit plus kartou. Mám trochu pocit, že jsem to způsobil já.. :D Ten Nemesis Lockdown byla poslední kapka.
Tak za Eclipse jsem velice rád. Včera první hra ve čtyřech, seděl s námi kluk, který to má hodně nahrané a tak znal veškerá pravidla, na které docházelo až při hraní. A super. Obecně nemám rád plasty ve hře, ale jak tam člověk staví ty orbitální stanice a do nich vloží svoji kostičku.. vypadá to krásně.
Z výhry sice moc radost nemám, protože spojenec vpravo si svůj vesmír vylosoval trochu nešťastně, zatímco já se rozlézal skoro až neomezeně. Dávalo mu smysl jít po mě - holt to neudělal. Byl mi mým vlastním Běloruskem. Děkuji mu. :D
https://imgur.com/a/hyp4RKj

A ještě se musím pochlubit s namalovanými figurkami do Scythu. Ty modely mají mezery, nejde to tak jak bych si představoval, ale jsem newbie, krom pár pokusů před dávnými lety je to vlastně takový první pokus naostro a myslím, že dopadl dobře. Asi si na to už čas nenajdu - her s "jen" 5 figurkami je málo, ale pokud jo, tak mě dost namotivovalo o kolik líp ty figurky vypadají s časovou investicí 2h/figurka. Díky technikám jako shade wash a dry brush.
https://imgur.com/a/RLItVcj
Civka v deskovkove podobe tu je uz od 80. let a ruznych variant od te doby vyslo pozehnane.
@Gordon (23.01.2024 13:41): Ten článok je dosť divný. Clash of cultures v monunentálnej edícii vyšlo v roku 2021, takže to nie je nejaká novinka, Pôvodná verzia hry vyšla tuším 2012. A píše sa tam ešte o tom tak, akoby spoločenské hry podobného typu neexistovali a spomína sa Civilization, ale ignoruje sa, že v stolovkovej podobe existuje dlho...