@leebigh (30.01.2025 00:15): Konečně. Klekl ti zrovna v době, kdy jsem na něj potřeboval něco nalinkovat :-)
Akční
Rád bych tímto oznámil, že je oficiálně spuštěna nová verze mého Leebigh´s Doom blogu.
Předchozí stránky zmizely ze světa díky ztrátě hostingu.
Vše je rekonstruováno a obnoveno, nové stránky běží rychleji a grafická úprava je modernější.
Takže si novou adresu prosím uložte :-)
Předchozí stránky zmizely ze světa díky ztrátě hostingu.
Vše je rekonstruováno a obnoveno, nové stránky běží rychleji a grafická úprava je modernější.
Takže si novou adresu prosím uložte :-)
@rikuhahl (20.01.2025 12:09): Jsem rád, že se líbil, díky, na druhé části se intenzivně pracuje:-)
@Ringo (15.01.2025 19:53): Konečně jsem si to přečetl. Skvělý rozhovor, už se těším na druhou část ;) Díky.
@Richmond (20.01.2025 08:31): Jo, s těmi nevyřčenými zapomenutými věcmi je právě potíž, u spousty věcí by se dalo říci - teď si nevzpomenu, ale když se zeptáš za hodinku...(no a k tomu samozřejmě v podcastu nebo videu nikdy nedojde, protože uplyne plno dalších témat a na ně se nabalují další zapomenuté věci:-)
Mně sice nevadí podcasty/video rozhovory, ale raději mám textové. Přijde mi (i z vlastní zkušenosti), že u textové podoby má člověk čas rozmyslet si, co všechny chce říct a jakým způsobem. Hovor na kameru/mikrofon je sice autenticčtější, ale kolikrát si potom člověk řekne, že tohle zapomněl, tohle chtěl říct jinak.
Co se týče délky, tak to mě absolutně nevadí. Sám jsem na svým blogu grafoman a některé články mají kolem 50 tisíc slov :))
Co se týče délky, tak to mě absolutně nevadí. Sám jsem na svým blogu grafoman a některé články mají kolem 50 tisíc slov :))
@Zx Atari 500 (19.01.2025 23:06): Každý to máme jinak. Já si taky radši přečtu text, který mě zabere jen omezené množství času a v případě potřeby (když se objeví nějaká pro mě nezajímavá otázka), tak můžu jednoduše přeskočit. Naopak podcasty a videa nemám moc v lásce, protože tím člověk hodně ztrácí čas (a mít to jako podkres pod jinou prací pro mě není, protože se nedokážu dostatečně soustředit na dvě věci zaráz). Kdykoliv existuje verze audio/video nebo textová, tak raději sahám po té textové.
@Zx Atari 500 (19.01.2025 23:06): Pestrobarevný? Jen černý jako dotaz a modrý jako odpověď. Fonty jsem měnil jen dle toho, zda jde o úvod, dotaz (tučná černá) anebo poznámku (kurzíva). Ale to je offtopic, který je zbytečné řešit tady. No a užil by sis to více, protože prostě poslouchat jedním uchem tam a druhým ven u nějaké další činnosti, je pro tebe pohodlnější, jako asi pro většinu dnešní populace:-)
Pro mě jsou zase nekomfortní videa a podcasty - musím si je pustit nahlas a obtěžovat tím celé okolí, které na to třeba není zvědavo anebo si dát sluchadla a vypnout se od okolního dění:-) Navíc mám ve většině hodin ve dne puštěnou hudbu a to se s poslechem podcastu neslučuje a musím si tak na něj dělat speciální prostor, což se mi nechce, zatímco text můžu zkonzumovat kdykoliv a kdekoliv. No každý to má nějak.
Pro mě jsou zase nekomfortní videa a podcasty - musím si je pustit nahlas a obtěžovat tím celé okolí, které na to třeba není zvědavo anebo si dát sluchadla a vypnout se od okolního dění:-) Navíc mám ve většině hodin ve dne puštěnou hudbu a to se s poslechem podcastu neslučuje a musím si tak na něj dělat speciální prostor, což se mi nechce, zatímco text můžu zkonzumovat kdykoliv a kdekoliv. No každý to má nějak.
@Ringo (19.01.2025 21:53): Ja to precetl, komfortni to pro mne ale nebylo. Pestrobarevny text, menici se fonty a velikosti, navic nerad ctu na monitoru dlouhy texty.. :) Ja bych si takove tema uzil vice jako audio, tot vse ty rezignalisto :o)
@Zx Atari 500 (19.01.2025 21:49): Nebylo:-) Předpokládám, že každý umí číst, pokud ne, tak smůla, no. A navíc čas strávený četbou nad tím článkem je daleko menší, než kdyby to lidi vyprávěli. Pokud někdo chce konzumovat něco u další činnosti, jako třeba práce, úklid, vaření a neumí se soustředit na psaný text, tak pro takové tu já nejsem :-) Tím jako nic proti podcastům, videím a pod. Jen je smutné, jak díky tomu lidi rezignovali na přečtení stránky textu.
@Ringo (15.01.2025 19:53): Bejt to video, nebo aspon podcast, bylo by to lepsi! :)
@GodOfTheSick (19.01.2025 21:25): Ale my se bavíme o tvé malosti, což tak nějak cítíš, že;-)
@Ringo (19.01.2025 21:00): řeč je o multiplayeru, a že hrál i jiné hry je mi jasné, tak jako tak je jeho tvrzení o dvou letech (stejně jako moje reakce) nadnesená, takže tvoje snaha si rýpnout do mé velikosti je dost křečovitá, hoď se do klidu nebo do tebe hodím energy drink!
@GodOfTheSick (19.01.2025 20:29): Aha, takže účelová selekce, neschopnost pojmout další data, která tam jsou řečena taky, a dle toho pleskneš názor, což mě u tebe ale vůbec nepřekvapuje. To, že tam psal, že hrál i ten Blood, Shadow Warriora, Outlaws, Duke Nukem 3D, recenzi dělal na Redneck Rampage a další, to ti zcela uniklo, ale to vůbec neva, Nediv se, že tě nejde brát vážně, když někde něco plácneš.
@Ringo (19.01.2025 19:03): tvl, dyť to tam sám několikrát říká, a ještě k tomu v jedné mapě, což je slušnej oddíl :-) my jsme jeli první, třetí a ještě dvě pozdější...
@GodOfTheSick (18.01.2025 11:40): A že zabil mládí jen u těch dvou her tvrdíš mylně z jakých pohnutek? :-)
tvl, nechápu, jak mohl Jenda zabít mladí u dvou her Doom/Quake, když v mulťáku bylo už jen díky zbraním plno zábavných her. Kromě Doom jsme hodně jeli Blood, Duke, Heretic a taky Descent, ale Quake teda moc ne.
@Ross (18.01.2025 09:14): Nene, mám docela velkou zásobu boomershooteru a nehrál jsem nic. Ale tady ten žánr docela frčí, tak by to mohlo někoho zajímat. @leebigh: třeba kupuje snad všechno, co vyjde. :D
@Fritol (18.01.2025 09:12): To vypadá jako mix Quake a Dooma :D Zajímavá hra. Kupuješ/hraješ? :)
Dva dny zpátky vyšel český boomershooter Satan. Pěkná cena :)
@Ringo (15.01.2025 19:53): Díky, to si moc rád přečtu ;)
Kdyby si někdo chtěl přečíst spoustu zajímavých názorů, postojů a zážitků nejen kolem 3D stříleček, ale taky kolem působení v herní žurnalistice v rámci herních časopisů, tak jsem téma 3D stříleček i herních časopisů probral s člověkem v 3D střílečkách nejpovolanějším, tedy s Honzou Modrákem alias Bludrem:
Průvodce žánrem FPS (3D stříleček) Jan Modrák a jeho cesta herními časopisy - část 1.
Průvodce žánrem FPS (3D stříleček) Jan Modrák a jeho cesta herními časopisy - část 1.
Zdarec prosím poradi mi někdo jak se dostat v Stalker Lost alpha do arény ? Dveře zavřené běhám kolem jak trololo a pak vyhlásí že jsem souboj vzdal . Díky
@Garret (20.12.2024 16:47): Jo, klidně. Bylo mi ctí to přidat. Komentář pěknej.
@Garret (18.12.2024 15:37): @PavelU: jsi legenda, za odměnu si můžeš vybrat hru na Steamu, pokud to bude HROT
nechtěl by někdo přidat VLADiK BRUTAL? mně se nechce, ale mám brilantní komentář!
@montana (28.11.2024 21:07): Tak to je super. Tak snad se to taky dočká českýho vydání pokud bude ten prvni dil uspesnej. Dik.
@ActualPigeon5 (28.11.2024 19:29): Bitmapy chystaji pokračování s následující dekádou.
Stejně jako adventury uz sem si to objednal . Za me ta mohlo byt klidně do současnosti. Ty adventury taky tam maji kusy par let starý i když sem cekal že to bude vsechno point and click devadesatky. Argument ze to nebudeš kupovat protože pulku znáš je směšný. Kdyby tam měly být hry který neznáš tak to bude mit patnáct stránek. Beru to stejně jako treba knížky od moviezone, taky ty filmy a herce znám, ale je pro me příjemný mit to pěkně pohromadě v jedné knížce. Tesim se. Ted sem si tam koupil i životopis sida Meiera a je taky výborný.
dva roky tam chybí, éra stříleček pro mě skončila až v roce 2004, když vyšel první Far Cry, pak začaly střílečky codkovatět a šly do háje, teď jsem si ale uvědomil, že ty debilní akce s autohýlem, nutností kotoulovat a krčit se za barikádama, už chcíply, nebo ještě vychází?
každopádně knížka mi přijde zbytečná, půlku obsahu už budu znát a mnohem víc si toho můžu najít na internetu, mají spíš vydat knížku o tom, jak to tenkrát bylo v časácích, to by byl trhák, zvlášť kdyby tam odhalili, které recenze byly napsány jenom podle obrázků :-)
každopádně knížka mi přijde zbytečná, půlku obsahu už budu znát a mnohem víc si toho můžu najít na internetu, mají spíš vydat knížku o tom, jak to tenkrát bylo v časácích, to by byl trhák, zvlášť kdyby tam odhalili, které recenze byly napsány jenom podle obrázků :-)
@Pluto (27.11.2024 23:52): Jo to máš pravdu, ale ostatní žánry hraju vesměs dodneška. Poctivý střílečky ale jenom z tý doby.
@rikuhahl (27.11.2024 23:10): Tak ono toto desetiletí bylo (minimálně prvním) vrcholem pro řadu žánrů. Akorát tentokrát asi nebude česká sekce, protože kromě Operace Flashpoint tam asi nic zásadního nespadá...
@Pluto (27.11.2024 22:55): Skvělý ;) Je zajímavý to zvolený období, protože přesně těchto 10 let byl alespoň pro mě vrchol tohoto žánru a od té doby nic nového ze stříleček nehraju, když teda nebudu počítat různé retro kousky, které ale stejně graficky a herně tak nějak spadají do této éry ;) Budu o knize uvažovat ;)
Po úspěšném vydání knihy Umění klasických adventur - Historie point-and-click her připravují Xzone překlad další knihy od vydavatelství Bitmap Books, tentokrát střílečkám se věnující I'm Too Young To Die - Ultimátní průvodce střílečkami 1992-2002.
@Fritol (18.11.2024 21:49): Díky za tip. Vypadá to zajímavě.
Dnes vyšla česká roguelite fps ROSE. Zdarma na Steamu
Za týden vychází Hollowbody, survival horor inspirovaný hrami jako Silent Hill 2 nebo Kuon.
Přijde mi že to trochu prošumělo při oznámení a teď se o tom vůbec nepíše, přitom to vypadá docela dobře.
Přijde mi že to trochu prošumělo při oznámení a teď se o tom vůbec nepíše, přitom to vypadá docela dobře.
@7c (03.09.2024 22:11): Jojo, každá gamerka vždy snila o tom, že bude moc hrát jako vysávací robot.
@Gordon (03.09.2024 21:52): Viděl jsi to v akci? Mě právě mrzí, že to musel být online hero shooter (ale to jsem už říkal, když vyšel Overwatch) - postavy, animace i zbraně vypadají parádně. Vážně škoda (pro single/pve hráče).
Viz Skill Up video.
Popravdě je ale fakt, že i kdyby to byla špatná hra, ale postavy a interakce by byly 100% "coomer bait", tak má asi prodejů dost :( Sex sells, jak by mohl vyprávět First Descendant (a Sensor Tower).
Viz Skill Up video.
Popravdě je ale fakt, že i kdyby to byla špatná hra, ale postavy a interakce by byly 100% "coomer bait", tak má asi prodejů dost :( Sex sells, jak by mohl vyprávět First Descendant (a Sensor Tower).
@Red (03.09.2024 20:07): Jinak co se týče toho že to vypadá jako solidní hra, tak horší design charakterů jsem ještě neviděl, je to jako kdyby to designovalo AI.
@Red (03.09.2024 20:07): Brutální všechno.
Sony se s tím fakt nesere, jen tenhle rok zavřeli London, Deviation, zrušili Payback (Bungie), Twisted Metal (Firesprite), Factions (Naughty Dog), všechno live service hry.
Sony se s tím fakt nesere, jen tenhle rok zavřeli London, Deviation, zrušili Payback (Bungie), Twisted Metal (Firesprite), Factions (Naughty Dog), všechno live service hry.
@Red (03.09.2024 20:07): Creative Assembly mělo vidat mp střílečku, kde se heistí Sonic hračky. Zrušily to ještě před vydáním, WHTW3 kvůli tomu trpělo a pak muselo studio masivně propouštět.
"Je to konec. Vývojáři z Firewalk Studios dnes k večeru oznámili vypnutí serverů své hrdinské střílečky Concord , která teprve 23. 8. letošního roku vyšla pro PC a PlayStation 5."
https://indian-tv.cz/clanek/concord-konc ... tationu-vypne-ulgwkb
Není to rekord? Jsem si musel kontrolovat datum, jestli není april.
Takový megaprůser se jen tak nevidí, přitom mi to přijde jako plnokrevná mp střílečka.
DH se opět ukázali jako zkušená herní elita a Concord do databáze vůbec nepřidala:)
https://indian-tv.cz/clanek/concord-konc ... tationu-vypne-ulgwkb
Není to rekord? Jsem si musel kontrolovat datum, jestli není april.
Takový megaprůser se jen tak nevidí, přitom mi to přijde jako plnokrevná mp střílečka.
DH se opět ukázali jako zkušená herní elita a Concord do databáze vůbec nepřidala:)
Chcel by sa niekto pridať ku mne k hraniu online Once Human? Zatiaľ to hrám sólo, ale možno by nebolo zlé mať nejakého tímového hráča. :)
Díky všem podruhý :)
@Sadako (06.08.2024 16:47): Remaster trojky je fakt v pohodě, s tím souhlasím, zrovna ho hraji a hrozně mne to chytlo :)
Na Unity se těším, dle videí to vypadá fakt perfektně.
Na Unity se těším, dle videí to vypadá fakt perfektně.
Souhlasím s tím, co napsal JohnCZ. Platí nicméně zcela bezesporu to, že Unity má z celé série suverénně nejlépe zpracovaný parkour a už jenom z toho důvodu bych tento díl nevynechával.
@Nix (05.08.2024 09:51): Brát Origins, Odyssey, Valhalla a Mirage. Unity a Syndicate, pokud překoušeš, že to je ze současného hlediska dost neohrabané (ale Paříž a Londýn vypadají velmi dobře). Cokoli staršího než Unity pro mě bylo nehratelné skrz pohyb a ovládání a nenapadlo by mě to komukoli v současnosti doporučovat.
Btw. nechápu, proč AC II nemá remaster/remake, zato vyšel remaster trojky (OK, ten se vlastně taky celkem dal).
Btw. nechápu, proč AC II nemá remaster/remake, zato vyšel remaster trojky (OK, ten se vlastně taky celkem dal).
@Nix (06.08.2024 15:59):
Dodám jen pár postřehů:
Jednička u nás vyšla s českým dabingem :)
Nejpůsobivěji na mě působila Unity, opravdu krásné prostředí a svobodnější parkur.
Black Flag je asi hratelnostně nejzábavnější.
Dodám jen pár postřehů:
Jednička u nás vyšla s českým dabingem :)
Nejpůsobivěji na mě působila Unity, opravdu krásné prostředí a svobodnější parkur.
Black Flag je asi hratelnostně nejzábavnější.
Moc díky všem za podněty :) pomohlo mi to :)
@JohnCZ (05.08.2024 11:50): to bych vcelku podepsal. Akorát Origins mi až na to prostředí přišlo slabší, u Odyssey je skvělá Kassandra jako protag. Valhalla je příliš dlouhá a rozplizlá, ale Eivor (chlap) je zase skvělej protag kterej mě u toho udržel. Plus krásný prostředí a i pár slušnejch datadisků.
@Nix (05.08.2024 09:51): Jednička má skvělou atmosféru a ve své době to bylo něco. Ale herně je to spíš takový stereotypní prototyp.
Dvojka hratelnost dotahuje k plnohodnotné hře a celou Eziovu trilogii považuju za vrchol hry. Ne možná z dnešního pohledu už herně, ale co do dobové atmosféry a příběhu ano.
Trojka už začala slábnout. Zmiňovaná hra za Haythama byla fajn - nejen díky postavě, ale lepšímu tempu. S Connorem se otevře zbytečně velký klasický Ubi svět a nudný je i samotný Connor. Lodní souboje ve formě minihry velice fajne. Je jich tak akorát, aby nezačaly nudit.
Black Flag má piráty, sympatickou hlavní postavu, chytlavé sea shanties, ale udělat z průměrné minihry plnohodnotný prvek gameplaye považuju za krok naprosto špatným směrem. A příběh, až na dojemný závěr, taky za moc nestojí. Někdo říká nejlepší díl, za mě spíš jeden z těch méně záživných.
Liberation a Rogue taky naprosto průměrné hry.
Unity za mě dobrý. U něj už se sice začíná projevovat generický Ubi writing, ale oh my god, ta Paříž je božská. Jedny z nejkrásnějších interiérů ve hrách ever. To město má jako celek super atmosféru a skvělé davové scény. A jedno hodně fajne překvápko.
Syndicate je naprosto průměrná schematická záležitost s naprosto příšerným writingem. Viktoiánský Londýn je fajn tho.
Origins přinesl do série RPG prvky a odlišný styl gameplaye, který mi osobně sedl. Navíc, mám asi nějakou úchylku na poušť ve hrách a tady jsem ji dostal měrou vrchovatou. Akorát je to teda příšerně dlouhé a i příběhově je to typická Ubi věc. Bayek je ale fajne a soundtrack, po Eziovské trilogii, patří mezi mé nejoblíbenější z celé série.
A tady jsem skončil. Na Odyssey se v budoucnu chystám, Řecko mě láká velmi. Odrazuje mě ale délka a ohrané Ubi schéma.
Long story short: můžeš dát jedničku, ale určitě dej Eziovskou trilogii a pokud tě neotráví hratelnost, tak dej i trojku, která dokončuje Desmondovu linku ze současnosti (edit: ah, tu teď hraješ. Trochu škoda ale, že jako první). A pak už je to vlastně úplně jedno. Pojítka mezi hrami jsou tak chatrná, že snad ani nestojí za řeč. Pokud tě omrzí hratelnostní smyčka, skočil bych případně pak až na Origins, která se hraje jako akční RPG a není to jen stealth akční adventura.
Upřímně, bylo celkem fajn si projít celou sérii napříč roky, kdy jednotlivé hry vycházely, ale nedokážu si představit, že bych tu sérii bingoval třeba dnes. Problémem AC série je stereotyp, kdy jakmile se tou hrou presytíš a přestane tě bavit objevovat svět, dokáže strašně rychle začít nesnesitelně nudit. Svého času jsem se AC dokázal tak strašně přehrát, že jsem si musel dát pár let pauzu a ten skluz "doháním" dodnes. A to jsem byl někdy okolo eziovské trilogie fakt strašný AC fanboy. :D
Dvojka hratelnost dotahuje k plnohodnotné hře a celou Eziovu trilogii považuju za vrchol hry. Ne možná z dnešního pohledu už herně, ale co do dobové atmosféry a příběhu ano.
Trojka už začala slábnout. Zmiňovaná hra za Haythama byla fajn - nejen díky postavě, ale lepšímu tempu. S Connorem se otevře zbytečně velký klasický Ubi svět a nudný je i samotný Connor. Lodní souboje ve formě minihry velice fajne. Je jich tak akorát, aby nezačaly nudit.
Black Flag má piráty, sympatickou hlavní postavu, chytlavé sea shanties, ale udělat z průměrné minihry plnohodnotný prvek gameplaye považuju za krok naprosto špatným směrem. A příběh, až na dojemný závěr, taky za moc nestojí. Někdo říká nejlepší díl, za mě spíš jeden z těch méně záživných.
Liberation a Rogue taky naprosto průměrné hry.
Unity za mě dobrý. U něj už se sice začíná projevovat generický Ubi writing, ale oh my god, ta Paříž je božská. Jedny z nejkrásnějších interiérů ve hrách ever. To město má jako celek super atmosféru a skvělé davové scény. A jedno hodně fajne překvápko.
Syndicate je naprosto průměrná schematická záležitost s naprosto příšerným writingem. Viktoiánský Londýn je fajn tho.
Origins přinesl do série RPG prvky a odlišný styl gameplaye, který mi osobně sedl. Navíc, mám asi nějakou úchylku na poušť ve hrách a tady jsem ji dostal měrou vrchovatou. Akorát je to teda příšerně dlouhé a i příběhově je to typická Ubi věc. Bayek je ale fajne a soundtrack, po Eziovské trilogii, patří mezi mé nejoblíbenější z celé série.
A tady jsem skončil. Na Odyssey se v budoucnu chystám, Řecko mě láká velmi. Odrazuje mě ale délka a ohrané Ubi schéma.
Long story short: můžeš dát jedničku, ale určitě dej Eziovskou trilogii a pokud tě neotráví hratelnost, tak dej i trojku, která dokončuje Desmondovu linku ze současnosti (edit: ah, tu teď hraješ. Trochu škoda ale, že jako první). A pak už je to vlastně úplně jedno. Pojítka mezi hrami jsou tak chatrná, že snad ani nestojí za řeč. Pokud tě omrzí hratelnostní smyčka, skočil bych případně pak až na Origins, která se hraje jako akční RPG a není to jen stealth akční adventura.
Upřímně, bylo celkem fajn si projít celou sérii napříč roky, kdy jednotlivé hry vycházely, ale nedokážu si představit, že bych tu sérii bingoval třeba dnes. Problémem AC série je stereotyp, kdy jakmile se tou hrou presytíš a přestane tě bavit objevovat svět, dokáže strašně rychle začít nesnesitelně nudit. Svého času jsem se AC dokázal tak strašně přehrát, že jsem si musel dát pár let pauzu a ten skluz "doháním" dodnes. A to jsem byl někdy okolo eziovské trilogie fakt strašný AC fanboy. :D
@Nix (05.08.2024 09:51): Hrál jsem to do Rogue.
Eziova trilogie je imo nejlepší příběhově. S tím, že dvojka je nejzábavnější. Revelations má imo zas asi nejlepší město jako hřiště.
Trojka má nejlepšího hrdinu, Haythama, jak říkáš. Problém je, že za něj hraješ sotva půl hry. Ale souhlas, že trojka je podceňovaná. Lodě a příroda to imo tehda skvěle oživly a dokonce mě bavily i vedlejší mise. Pro sérii to byl obrovský skok. Bohužel každý se soustředil na Connora a na to, jak špatně je napsaný, že se ignoroval zbytek.
Problém je, že aby sis to užil naplno, tak bys měl hrát všechny díly od jedničky az do trojky, protože jsou propojené a trojka je uzavírá příběhově. A jednička už by potřebovala remake, co si budem.
Jinak dle mě je nejlepší díl Black Flag. Malý, ale otevřený svět tomu sedl, většinu času strávíš na moři a pokud ti námořní bitvy sednou, tak se budeš královsky bavit. Postavy to má fajn, hlavní hrdina je takový hulvát, ale sympoš a příběhově to ještě ujde docela. Akorát to moc nepůsobí jako Assassin's Creed, což pro mě bylo plus. Pro mnoho lidí však ne. Co si tak všímám ale, tak s odstupem času je to dost adorovaný díl.
Eziova trilogie je imo nejlepší příběhově. S tím, že dvojka je nejzábavnější. Revelations má imo zas asi nejlepší město jako hřiště.
Trojka má nejlepšího hrdinu, Haythama, jak říkáš. Problém je, že za něj hraješ sotva půl hry. Ale souhlas, že trojka je podceňovaná. Lodě a příroda to imo tehda skvěle oživly a dokonce mě bavily i vedlejší mise. Pro sérii to byl obrovský skok. Bohužel každý se soustředil na Connora a na to, jak špatně je napsaný, že se ignoroval zbytek.
Problém je, že aby sis to užil naplno, tak bys měl hrát všechny díly od jedničky az do trojky, protože jsou propojené a trojka je uzavírá příběhově. A jednička už by potřebovala remake, co si budem.
Jinak dle mě je nejlepší díl Black Flag. Malý, ale otevřený svět tomu sedl, většinu času strávíš na moři a pokud ti námořní bitvy sednou, tak se budeš královsky bavit. Postavy to má fajn, hlavní hrdina je takový hulvát, ale sympoš a příběhově to ještě ujde docela. Akorát to moc nepůsobí jako Assassin's Creed, což pro mě bylo plus. Pro mnoho lidí však ne. Co si tak všímám ale, tak s odstupem času je to dost adorovaný díl.
@Nix (05.08.2024 09:51): Nehral som všetky... akurát som skúšal prvé 4 hry... plus Rogue... s tým, že druhý je kvalitný súhlasím... z príbehového hľadiska a aj z pohľadu možností ma ale asi najviac bavil štvrtý Black Flag. Mám dokonca pocit, že odvtedy to už z AC nikdy nedospelo do takých kvalít. Jednotka je unikátna v mnohých aspektoch, ktoré sa neskôr už neobjavili... ale dvojkou to zase zdokonalili... a trojka sa hrá dobre, akurát príbehovo nie je veľmi zaujímavá a celkovo pôsobí oveľa chladnejšie a menej osobne na mňa. Dobrá hra, ktorá len nemá dobré spojenie s hlavným hrdinom.
Ahojte, mám dotaz zase :D
Hrál tu někdo všechny díly Assassin's Creed? popřípadě dokázali by jste říct, které jsou podle vás nejlepší a které není potřeba si zahrát a naopak které si člověk musí zahrát? Co tak pozoruji, nejlíp je na tom druhý díl v různých doporučeních a hodnoceních. Hrál jsem ho kdysi dávno a mám v plánu ho znovu zkusit, ale nikdy mi to nepřišlo tak spešl jak se o něm říká. Tak by mne zajímal názor ostatních jak na tom s touto sérií jste :)
Momentálně znovu hraji 3.díl a ten je podle mne hodně podceňovaný, přijde mi fakt super. Zvláště postava Haytham Kenway je tak dobře napsaná, že dlouho mne taková postava nefascinovala :)
Hrál tu někdo všechny díly Assassin's Creed? popřípadě dokázali by jste říct, které jsou podle vás nejlepší a které není potřeba si zahrát a naopak které si člověk musí zahrát? Co tak pozoruji, nejlíp je na tom druhý díl v různých doporučeních a hodnoceních. Hrál jsem ho kdysi dávno a mám v plánu ho znovu zkusit, ale nikdy mi to nepřišlo tak spešl jak se o něm říká. Tak by mne zajímal názor ostatních jak na tom s touto sérií jste :)
Momentálně znovu hraji 3.díl a ten je podle mne hodně podceňovaný, přijde mi fakt super. Zvláště postava Haytham Kenway je tak dobře napsaná, že dlouho mne taková postava nefascinovala :)
@Bellerofontes (23.07.2024 18:45): Kdyby to šlo olajkovat tak ti dám lajk :D jo s těmi interaktivními filmy naprosto souhlasím. Tam už mám něco odehráno a nemám co dodat :) i když Supermassive games se taky snaží, Until Dawn a Quarry se vyvedlo :) O Dark Pictures moc mluvit nemůžu, tam jsem hrál zatím jen jeden díl.
A přijde mi to, že někdy je prostě ten hate zvláštní. No dycky jsem to měl proti proudu :)
A přijde mi to, že někdy je prostě ten hate zvláštní. No dycky jsem to měl proti proudu :)
@Nix (22.07.2024 22:48): Kdyby single player nebyl zapotřebí, tak by v těch hrách nebyl, ještě s tak drahým a hvězdným castingem. Nepřekvapivě se však trendy mění a herní giganti na to různě reagují. Rejžovat na multi playeru a jeho minimálních změnách, s kterými si hráči vystačí, je nejsnazší a rovněž kritizované.
Mám to jinak úplně opačně k tomu, co říká Fritol. Hrál jsem military FPS, která se styl Call of Duty snažila napodobit, ale nenapadá mě žádná, alespoň z poloviny tak dobrá ve srovnání s kampaněmi Call of Duty v těch nejslabších letech.
Tak trochu to nechává vzpomenout na "interaktivní filmy" od Telltale. Nikdo kromě jich a Cage nic takového, nebo alespoň na takhle vysoké úrovni, nedělal, byli v tom tedy úplně nejlepší, a přesto neustále vysmívaní a kritizovaní.
Mám to jinak úplně opačně k tomu, co říká Fritol. Hrál jsem military FPS, která se styl Call of Duty snažila napodobit, ale nenapadá mě žádná, alespoň z poloviny tak dobrá ve srovnání s kampaněmi Call of Duty v těch nejslabších letech.
Tak trochu to nechává vzpomenout na "interaktivní filmy" od Telltale. Nikdo kromě jich a Cage nic takového, nebo alespoň na takhle vysoké úrovni, nedělal, byli v tom tedy úplně nejlepší, a přesto neustále vysmívaní a kritizovaní.
@special_plan (23.07.2024 14:20): Nesouhlasím no :) každej máme jiný vkus :)
Kampaň Battlefield 3 je dokonalým příkladem tehdejšího úpadku žánru. Důraz na efektnost 100, hratelnost 0.
@Fritol (23.07.2024 07:23): Tak je pravda, že já těch military akcí krom těchto nehrál žádnou, takže to nemám s čím porovnat a možná právě proto mi to nepřijde tak zlé.
@Nix (22.07.2024 22:48): Tak nezapomeň, že Battlefield je od začátku čistě multiplayerová série, singl byl přidaný až později a to ještě ne do každého dílu. Pokud dobře počítám, tak ta série má víc dílů bez singlu než se singlem. Mě ty singly tam taky nebaví. V podstatě každá jiná military akce mi v singlu přišla lepší.
Mne by zajímalo proč je tolik negativ na kampaně ve hrách Battlefield, Call of duty. To opravdu ty lidi tak štve? Já zrovna dohrál Battlefield 3 a klidně bych si to dal znova, fakt to bylo v pohodě. Nechápu proč se to tak haní. To opravdu ty prodeje těchto her dělá jen multiplayer? Nevím, moc tomu nerozumím.
@Paul (20.07.2024 09:46): Ruské
@Paul (20.07.2024 09:46): Autistické.
@Rapier (01.07.2024 00:01): Díky za seznam :) ten byl teda rozsáhlý a musím říct, že něco opravdu neznám a mám co donáhnět :) dokonce jsem nevěděl, že Catacomb byl dřív, taky patřím mezi ty, kteří ho nikdy nehráli. Pro mne bylo první setkání S FPS u Wolfíka.
Jumas to vystihl zcela správně. Drtivá většina hráčů hrála jako první 3D hru Wolfa, tak proto. A ruku na srdce, střílení nácku se jen tak neomrzí! :)
Catacomb jsem nikdy nehrál, a domnívám se, že ve své době o něm ani neslyšel. Multi-playerové šílenství kolem UT1 a Q3 mě naštěstí plně minulo, potkalo mě to naplno až u Battlefield 2 (2005).
Catacomb jsem nikdy nehrál, a domnívám se, že ve své době o něm ani neslyšel. Multi-playerové šílenství kolem UT1 a Q3 mě naštěstí plně minulo, potkalo mě to naplno až u Battlefield 2 (2005).
mně to přijde smutný i vzhledem k tomu, že mi přijde Catacomb i zajímavější. Wolf těžší z toho, že jsou to nácci a stříli se tam samopalem, kdežto Catacomb má různé druhy střelby a cestování mezi levely, na to, že je to první hra žánru, tak je hned pokroková :-)
Pro mě Catacomb první byl. Hrál jsem v osmi letech u sestřenice na kompu. Ale lásku k FPS u mě nevzbudil a to popravdě ani ten Wolfenstein.
@Dan9K (30.06.2024 17:34): Wolf nebyl první, ale Catacomb nikdo nezná, respektive se k němu nikdo ve své době nedostal. Wolf byl všude, proto ho každý bere jako první FPS a díky tomu ty zásluhy na rozvoji žánru má velké.
@Fritol (30.06.2024 08:26): jsem ten styl zahrnul do Medal of Honor, který vyšlo o rok dřív no...
@Rapier (30.06.2024 14:30): pěkný seznam, který dává smysl. Unreal jsem nezmínil, protože jakoby nic vyloženě nového za mě nepřinesl. Jen to tak vnímám jako největší umělecké dílo, co do té doby na poli FPS vzniklo. Mám ho s Half-Lifem jako takový dva mohykány toho roku 1998.
I když možná vlastně přinesl něco nového. Mám za to, že u něj byla snad poprvé možnost hrát deathmatch s AI, něco co potom ukradl Quake III Arena a pak to bylo to hlavní v Unreal Tournament, tak to předvedl už první Unreal a já to tehdy hrozně moc hrál, hned mě to chytlo.
A Wolfenstein nebyl první. Wolfenstein reálně nepřináší vůbec nic a svou slávu má zcela nezaslouženou :-)
@Rapier (30.06.2024 14:30): pěkný seznam, který dává smysl. Unreal jsem nezmínil, protože jakoby nic vyloženě nového za mě nepřinesl. Jen to tak vnímám jako největší umělecké dílo, co do té doby na poli FPS vzniklo. Mám ho s Half-Lifem jako takový dva mohykány toho roku 1998.
I když možná vlastně přinesl něco nového. Mám za to, že u něj byla snad poprvé možnost hrát deathmatch s AI, něco co potom ukradl Quake III Arena a pak to bylo to hlavní v Unreal Tournament, tak to předvedl už první Unreal a já to tehdy hrozně moc hrál, hned mě to chytlo.
A Wolfenstein nebyl první. Wolfenstein reálně nepřináší vůbec nic a svou slávu má zcela nezaslouženou :-)
@Nix (30.06.2024 12:08): remake prvého Half-Life, Black Mesa , je aktuálne na steame pod 4€.
@Nix (29.06.2024 23:33): dobrých FPS vyšlo, především v devadesátkách a na přelomu tisíciletí skutečně mnoho. Následují seznam bude hodně bolet, protože celou řadu dobrých a pamětihodných titulů jsem musel chtě nechtě vynechat, stejně jako hry které nejsou čistokrevné 3D akce (taktické akce), ale z kousků které nesmíš minout bych určitě vyzdvihl následující tituly (řazení dle roku vydání + důvod proč zrovna tyto, a ne jiné):
1. Doom (1993) - ačkoliv Wolfenstein 3D byl první, Doom má tu čest být první na seznamu.
2. Doom 2 (1994) - "medvědobijka" alias ikonická 2-hlavňová brokovnice, peklo jak má být a jak máme rádi!
3. Duke Nukem 3D (1996) - naprosto jedinečná a unikátní střílečka, tzv. buildovka (3D engine), s mnoha interaktivními prvky (i dnes pobaví), fantastickým humorem a nadsázkou (na dnešní poměry nevídanou měrou), skvělými a na tehdejší poměry realistickými scenériemi (města), unikátní zbraně i nepřátelé.
4. The Terminator: Future Shock (1996) - tísnivá atmosféra zničeného světa, roboti, první 3D akce kde se hra ovládala na myši a klávesnici (dnešní standard), možnost létat, jezdit a střílet z dopravních prostředků (zdravíme Half-Life series).
5. Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II (1997) - podle mnoha nejlepší Jedi Knight hra/SW hra vůbec. Skvělý příběh, světelný meč, level design, a tradičně silné SW universum.
+ Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith (1998) - jeden z nejlepších datadisků v historii, k jedné z nejlepší SW hře vůbec.
6. Quake II (1997) - Quake byl "jen" technologické 3D (poprvé skutečné plně 3D) demo, až dvojka je akční sci-fi FPS se vším všudy, s překvapivě, na poměry ID software, příběhem. Výborné zbraně, techno nepřátelé, k hutné akci pobízející hudba.
7. Unreal (1998) - čiré zjevení z nebes, černý kůň na FPS poli jenž zcela deklasoval ID software a všechny tehdejší doomovky. Atmosféra, obrovské mapy, level design - dechberoucí venkovní prostory, unikátní zbraně a režimy palby, smart AI, a především dokonalá 3D grafika (barevná paleta), ze které padá čelist i dnes, 26 let po vydání!
8. Half-Life (1998) + datadisky - netřeba slov. V roce 1998 redefinoval žánr FPS. The best of the best of. 3D akce po vydání HL už nikdy nebyly klasické doomovky.
9. Aliens versus Predator (1999) - hutná, doslova hororová sci-fi atmosféra, 3 unikátní rasy/herní styly, ikonické zbraně z filmů, za mariňáka nedoporučuji hrát v noci - jen pro silné povahy, infarktové pípaní detektoru pohybu, světlice a s tím související nasvícení/3D grafika. Doporučeno čisté a náhradní spodní prádlo pro všechny případy!
10. The Operative: No One Lives Forever (2000) - špionážní 3D akce
11. Return to Castle Wolfenstein (2001), nacisti, okultismus - atmosféra , inspirace filmem Where Eagles Dare, výborná grafika.
12. Medal of Honor: Allied Assault (2002) - poprvé možnost zažít vylodění v Normadii na vlastní kůži.
13. Vietcong (2003) - nejlepší akce z Vietnamské války, výborná atmosféra.
14. Half-Life 2 (2004) + epizody - hutnější a hororovější atmosféra, Gravity Gun.
15. Call of Duty 2 (2005) - nejintenzivnější WW2 filmový zážitek.
16. Crysis (2007) - dechberoucí grafika, skvělá akce, první Far Cry byl jen dechberoucí technologické demo s velmi dobrou AI.
17. Far Cry 2 (2008) - první střílečka zpracovávající vážné, reálné a stále aktuální téma, plus málo vídaná Afrika!
18. Call of Duty 4: Modern Warfare (2007) - tradiční zástupce moderní COD série.
19. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2009) - atmosféra, reálné scenérie, zóna
20. Half-Life: Alyx - VR experience, s modem hratelné i bez VR!
Hry které se nevešly do 20 bodového seznamu ale zaslouží si zahrát :) :
1. Heretic
2. Hexen I/II
3. The Terminator: Skynet
4. buildovky: Blood a Shadow Warriors
5. Soldier of Fortune
6. WW2 COD díly (1, 2 ,3, WaW) + moderní COD: Modern Warfare 2/3 (ty původní)
7. F.E.A.R 1/2
8. No One Lives Forever 2
9. Jedi Knight II: Jedi Outcast + Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy + Star Wars: Dark Forces
10. Far Cry (jednička) + Far Cry 3
11. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat + S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
12. Aliens versus Predator 2 + datadisk
13. Aliens vs Predator (2010)
14. Metro trilogie
15. Quake, Quake 4
16. Bioshock série
17. Shadow man
18. Kingpin: Life of Crime
19. COD: Black Ops 1/2
1. Doom (1993) - ačkoliv Wolfenstein 3D byl první, Doom má tu čest být první na seznamu.
2. Doom 2 (1994) - "medvědobijka" alias ikonická 2-hlavňová brokovnice, peklo jak má být a jak máme rádi!
3. Duke Nukem 3D (1996) - naprosto jedinečná a unikátní střílečka, tzv. buildovka (3D engine), s mnoha interaktivními prvky (i dnes pobaví), fantastickým humorem a nadsázkou (na dnešní poměry nevídanou měrou), skvělými a na tehdejší poměry realistickými scenériemi (města), unikátní zbraně i nepřátelé.
4. The Terminator: Future Shock (1996) - tísnivá atmosféra zničeného světa, roboti, první 3D akce kde se hra ovládala na myši a klávesnici (dnešní standard), možnost létat, jezdit a střílet z dopravních prostředků (zdravíme Half-Life series).
5. Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II (1997) - podle mnoha nejlepší Jedi Knight hra/SW hra vůbec. Skvělý příběh, světelný meč, level design, a tradičně silné SW universum.
+ Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith (1998) - jeden z nejlepších datadisků v historii, k jedné z nejlepší SW hře vůbec.
6. Quake II (1997) - Quake byl "jen" technologické 3D (poprvé skutečné plně 3D) demo, až dvojka je akční sci-fi FPS se vším všudy, s překvapivě, na poměry ID software, příběhem. Výborné zbraně, techno nepřátelé, k hutné akci pobízející hudba.
7. Unreal (1998) - čiré zjevení z nebes, černý kůň na FPS poli jenž zcela deklasoval ID software a všechny tehdejší doomovky. Atmosféra, obrovské mapy, level design - dechberoucí venkovní prostory, unikátní zbraně a režimy palby, smart AI, a především dokonalá 3D grafika (barevná paleta), ze které padá čelist i dnes, 26 let po vydání!
8. Half-Life (1998) + datadisky - netřeba slov. V roce 1998 redefinoval žánr FPS. The best of the best of. 3D akce po vydání HL už nikdy nebyly klasické doomovky.
9. Aliens versus Predator (1999) - hutná, doslova hororová sci-fi atmosféra, 3 unikátní rasy/herní styly, ikonické zbraně z filmů, za mariňáka nedoporučuji hrát v noci - jen pro silné povahy, infarktové pípaní detektoru pohybu, světlice a s tím související nasvícení/3D grafika. Doporučeno čisté a náhradní spodní prádlo pro všechny případy!
10. The Operative: No One Lives Forever (2000) - špionážní 3D akce
11. Return to Castle Wolfenstein (2001), nacisti, okultismus - atmosféra , inspirace filmem Where Eagles Dare, výborná grafika.
12. Medal of Honor: Allied Assault (2002) - poprvé možnost zažít vylodění v Normadii na vlastní kůži.
13. Vietcong (2003) - nejlepší akce z Vietnamské války, výborná atmosféra.
14. Half-Life 2 (2004) + epizody - hutnější a hororovější atmosféra, Gravity Gun.
15. Call of Duty 2 (2005) - nejintenzivnější WW2 filmový zážitek.
16. Crysis (2007) - dechberoucí grafika, skvělá akce, první Far Cry byl jen dechberoucí technologické demo s velmi dobrou AI.
17. Far Cry 2 (2008) - první střílečka zpracovávající vážné, reálné a stále aktuální téma, plus málo vídaná Afrika!
18. Call of Duty 4: Modern Warfare (2007) - tradiční zástupce moderní COD série.
19. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (2009) - atmosféra, reálné scenérie, zóna
20. Half-Life: Alyx - VR experience, s modem hratelné i bez VR!
Hry které se nevešly do 20 bodového seznamu ale zaslouží si zahrát :) :
1. Heretic
2. Hexen I/II
3. The Terminator: Skynet
4. buildovky: Blood a Shadow Warriors
5. Soldier of Fortune
6. WW2 COD díly (1, 2 ,3, WaW) + moderní COD: Modern Warfare 2/3 (ty původní)
7. F.E.A.R 1/2
8. No One Lives Forever 2
9. Jedi Knight II: Jedi Outcast + Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy + Star Wars: Dark Forces
10. Far Cry (jednička) + Far Cry 3
11. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat + S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
12. Aliens versus Predator 2 + datadisk
13. Aliens vs Predator (2010)
14. Metro trilogie
15. Quake, Quake 4
16. Bioshock série
17. Shadow man
18. Kingpin: Life of Crime
19. COD: Black Ops 1/2
ještě jednou všem díky :) mám spoustu inspirace co hrát :)
@Nix (29.06.2024 23:33): Kukám, že tu nikto nespomenul F.E.A.R., síce to nie je dokonalá hra, ale za zahratie rozhodne stojí.
@Nix (30.06.2024 08:36): Hrot.
@Nix (30.06.2024 08:56): Ještě tu nezaznělo pár věcí, určitě je fajn Shadow Warrior ale před tím je dobrý mít za sebou Duke Nukem 3D a Blood a z “novinek” pak samozřejmě český HROT. Všechno to teda je dost retro a stojí to za to.
@Fritol (30.06.2024 08:46): ok tak to určitě nějaký díl zkusím, mne láká si dát tu dvojku určitě :) jako třeba gameplaye a některé scény z jejich singlů vypadaj fakt dobře :) díky
@Nix (30.06.2024 08:36): Hele mně spíš přijde, že lidi je hodnotí špatně protože to je rok co rok to samé. Pokud si hrál jen MW, tak si prostě vyber některý díl, který se ti zamlouvá zasazením a zkus ho. Je dost možné, že si to užiješ.
Ja třeba nehrál CoD spoustu let a pak jsem si moc užil nenáviděný Infinite Warfare. Jsem přesvědčený, že kdyby vyšel v jiné době, tak bude mít kladné přijetí. Jen prostě vyšel zrovna když už měli všichni scifi fps plné zuby a Battlefield tehdy válel.
Minimálně první dva díly jsou ale super a trochu jiné než to dnešní pojetí. Hlavně ta dvojka je lepší než většina z toho, co ti tu ostatní vypsali. Ta série nenabrala na popularitě jen tak pro nic za nic. Mohou za to první dva díly a první MW, kde to vzešlo opravdu z kvality, nikoliv z marketingu.
Ja třeba nehrál CoD spoustu let a pak jsem si moc užil nenáviděný Infinite Warfare. Jsem přesvědčený, že kdyby vyšel v jiné době, tak bude mít kladné přijetí. Jen prostě vyšel zrovna když už měli všichni scifi fps plné zuby a Battlefield tehdy válel.
Minimálně první dva díly jsou ale super a trochu jiné než to dnešní pojetí. Hlavně ta dvojka je lepší než většina z toho, co ti tu ostatní vypsali. Ta série nenabrala na popularitě jen tak pro nic za nic. Mohou za to první dva díly a první MW, kde to vzešlo opravdu z kvality, nikoliv z marketingu.
@Fritol (30.06.2024 08:26): Jj hrál a byl fajn :) jen by mne u CoD zajímalo, zda i další díly co se týče single stojí za ty prachy jelikož obecně ty novější díly moc dobrý hodnocení nemaj
@Nix (30.06.2024 08:09): Mě teda překvapuje, že tu všichni vyignorovali tu nejdůležitější, a to Call of Duty sérii. :D Minimálně dvojka je naprostý základ moderních FPS a nejlepší WW2 hra ever. A první Modern Warfare si koukám už hrál. :)
Děkuji všem za doporučení, rozhodně si z toho něco určitě zahraju :)
@Nix (29.06.2024 23:33): FPS, které podle mě znamenaly největší zlom v žánru:
Catacomb 3-D: The Descent, Doom, System Shock, Duke Nukem 3D, The Terminator: Future Shock, Jurassic Park: Trespasser, Quake, Half-Life, Quake III: Arena (já hrál skoro vždycky single), Medal of Honor: Allied Assault, Half-Life 2 a dál nevím :-)
se subžánry by asi zmínku zasloužily hry jako Thief: The Dark Project nebo Tom Clancy's Rainbow Six ,ale tam je ta hratelnost dost jiná.
Catacomb 3-D: The Descent, Doom, System Shock, Duke Nukem 3D, The Terminator: Future Shock, Jurassic Park: Trespasser, Quake, Half-Life, Quake III: Arena (já hrál skoro vždycky single), Medal of Honor: Allied Assault, Half-Life 2 a dál nevím :-)
se subžánry by asi zmínku zasloužily hry jako Thief: The Dark Project nebo Tom Clancy's Rainbow Six ,ale tam je ta hratelnost dost jiná.
Doom je objektivně nepřeskočitelný.
Z nezmíněných bych za sebe vypíchl stěžejní Return to Castle Wolfenstein, SWAT 4, Vietcong.
A hybridy kde je střelba nepodstatná Mirrors Edge, Portal(1,2).
Z nezmíněných bych za sebe vypíchl stěžejní Return to Castle Wolfenstein, SWAT 4, Vietcong.
A hybridy kde je střelba nepodstatná Mirrors Edge, Portal(1,2).