Sniper: Ghost Warrior je polská FPS s prvky stealh akce a zaměřením na odstřelovací pušky. Na rozdíl od předchozích FPS studia je tento díl kompletně přepracován, a tak vás nečeká žádné překvapení jako u předchozích her, které jsou si podobné jako vejce vejci. Tvůrci použili engine studia Techland - Chrome Engine 4, který nejvíce proslavila westernová akce Call of Juarez: Bound In Blood. Díky tomu se můžete těšit na pěknou a detailní grafiku.
Ve hře hrajete za člena elitní jednotky sniperů Delta Force, která je vyslána do Střední Ameriky. Tam se zločinecká organizace snaží získat pod svou kontrolu uranový důl a vy je musíte zastavit. Sniper: Ghost Warrior nabízí dva herní styly. Zpravidla můžete většinu mise hrát nezpozorován nepřáteli a do přímé konfrontace se dostat až když je to nezbytně nutné, zároveň jsou ale místa, kde vaše objevení znamená krach celé operace.
Při samotném střílení vás ovlivňuje například síla větru a vzdálenost, model odstřelování je na rozdíl od jiných her poměrně propracovaný. Zastřílíte si například z americké SR-25 nebo z legendární sovětské pušky SVD. Multiplayer ničím nepřekvapí a obsahuje jen běžné herní mody jako je DM, TDM či King of the Hill.
Po více než roce vyšlo ke hře DLC Sniper: Ghost Warrior - Second Strike, v březnu 2013 pak pokračování Sniper: Ghost Warrior 2.
@Garret (20.09.2022 14:24): Semimainstream hraju odjakživa. A říkal jsem si, že než si dám třetí díl, mohl bych zkusit jít ještě do minulosti.
Whatever warfare mě pobavil :)
EDIT: Tak jsem byl na tom místě, na které tu někteří nadávali. Poprvé ani podruhé se mi to nepodařilo překonat (téměr instantní smrt, ať jsem se hnul kamkoliv). Musel jsem restartovat celou misi. Napotřetí se to povedlo tak, že jsem po průlezu plotem vlezl zase zpátky do základny, nechal se postřílet sniperem odnikud, vyplácal na to všechny lékárničky a sniper pak přestal střílet. Takže souhlasím s Crashem, je to jen finta, jak připravit hráče o lékárničky. A pak jsem došel do kulometného hnízda, chytl kulomet a vystřílel všechno tím. Po uplynutí časového limitu jsem se rozběhl k vrtulníku. Podle mě přesně takhle to autoři zamýšleli a jakákoliv odchylka znamená neúspěch.
Whatever warfare mě pobavil :)
EDIT: Tak jsem byl na tom místě, na které tu někteří nadávali. Poprvé ani podruhé se mi to nepodařilo překonat (téměr instantní smrt, ať jsem se hnul kamkoliv). Musel jsem restartovat celou misi. Napotřetí se to povedlo tak, že jsem po průlezu plotem vlezl zase zpátky do základny, nechal se postřílet sniperem odnikud, vyplácal na to všechny lékárničky a sniper pak přestal střílet. Takže souhlasím s Crashem, je to jen finta, jak připravit hráče o lékárničky. A pak jsem došel do kulometného hnízda, chytl kulomet a vystřílel všechno tím. Po uplynutí časového limitu jsem se rozběhl k vrtulníku. Podle mě přesně takhle to autoři zamýšleli a jakákoliv odchylka znamená neúspěch.
Pro: práce se sniperkou, stealth pasáže
Proti: přehnaná linearita, neviditelné bariéry