Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper: Ghost Warrior

Sniper : Skrytý bojovník

24.06.2010
29.06.2010
28.06.2011
60
132 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Sniper: Ghost Warrior je polská FPS s prvky stealh akce a zaměřením na odstřelovací pušky. Na rozdíl od předchozích FPS studia je tento díl kompletně přepracován, a tak vás nečeká žádné překvapení jako u předchozích her, které jsou si podobné jako vejce vejci. Tvůrci použili engine studia Techland - Chrome Engine 4, který nejvíce proslavila westernová akce Call of Juarez: Bound In Blood. Díky tomu se můžete těšit na pěknou a detailní grafiku.

Ve hře hrajete za člena elitní jednotky sniperů Delta Force, která je vyslána do Střední Ameriky. Tam se zločinecká organizace snaží získat pod svou kontrolu uranový důl a vy je musíte zastavit. Sniper: Ghost Warrior nabízí dva herní styly. Zpravidla můžete většinu mise hrát nezpozorován nepřáteli a do přímé konfrontace se dostat až když je to nezbytně nutné, zároveň jsou ale místa, kde vaše objevení znamená krach celé operace.

Při samotném střílení vás ovlivňuje například síla větru a vzdálenost, model odstřelování je na rozdíl od jiných her poměrně propracovaný. Zastřílíte si například z americké SR-25 nebo z legendární sovětské pušky SVD. Multiplayer ničím nepřekvapí a obsahuje jen běžné herní mody jako je DM, TDM či King of the Hill.

Po více než roce vyšlo ke hře DLC Sniper: Ghost Warrior - Second Strike, v březnu 2013 pak pokračování Sniper: Ghost Warrior 2.


Poslední diskuzní příspěvek

@Garret (20.09.2022 14:24): Semimainstream hraju odjakživa. A říkal jsem si, že než si dám třetí díl, mohl bych zkusit jít ještě do minulosti.
Whatever warfare mě pobavil :)

EDIT: Tak jsem byl na tom místě, na které tu někteří nadávali. Poprvé ani podruhé se mi to nepodařilo překonat (téměr instantní smrt, ať jsem se hnul kamkoliv). Musel jsem restartovat celou misi. Napotřetí se to povedlo tak, že jsem po průlezu plotem vlezl zase zpátky do základny, nechal se postřílet sniperem odnikud, vyplácal na to všechny lékárničky a sniper pak přestal střílet. Takže souhlasím s Crashem, je to jen finta, jak připravit hráče o lékárničky. A pak jsem došel do kulometného hnízda, chytl kulomet a vystřílel všechno tím. Po uplynutí časového limitu jsem se rozběhl k vrtulníku. Podle mě přesně takhle to autoři zamýšleli a jakákoliv odchylka znamená neúspěch.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Je to už více než rok, kdy jsem po dohrání válečného titulu Sniper Elite jen velmi nerad opouštěl pozici elitního odstřelovače, do které jsem se citelně vžil a tudíž podobná hra byla doslova mým zbožným přáním. Ve stejný rok sice hra s podobným námětem vyšla, avšak její recenze mě stále více utvrzovaly v tom, že bych se hře měl vyhnout nebo si přinejmenším nedělat žádné velké naděje. Nakonec na doporučení nejmenovaného kolegy z DH jsem přece jen odhodlání našel a jak vidno z mého hodnocení, vše dopadlo dobře, i když stinné stránky hře přece jen nejsou cizí.

Začal bych herním prostředím, které se odehrávalo v poměrně rozlehlých lokacích ostrovů, a to nejčastěji v džungli. Jelikož tento terén mám velice v oblibě, již tady se začaly objevovat první vady na kráse. Tou nejklíčovější je někdy až přílišná linearita, která mi většinou tolik nevadí, ale tady často dochází až do extrémů při pokusu hráče jít vlastní cestou. Pokud se totiž tak rozhodnete a upřednostníte větší volnost, velmi často narazíte jednak na neviditelné bariéry, které bych snad s obtížemi přežil, ale pokud se odhodlám z předem plánované trasy sejít a hra mi zakáže např. přeskočit třiceticentimetrový kámen, pak je něco opravdu špatně.

Pokud jde o samotnou náplň misí, hra se hned v úvodní části snaží hráče navodit do pozice snipera v nejpřísnějším utajení, v němž vyvolání poplachu vaši misi nekompromisně ukončí, abyste ovšem záhy zjistili, že v dalších kapitolách z vaší sniperky zmizí tolik žádaný a potřebný tlumič a hra tak dostane akčnější ráz, v níž sniperka plní stejný úkol jako hlučný samopal. Pokud jsem tedy nyní zavadil o akčnější pasáže, pár takových, v nichž sniperku vyměníte za samopal, se ve hře skutečně vyskytuje, ale mě nijak zvlášť nebavily a dokonce mi hru částečně i znechucovaly. Naštěstí posledních pár misí bylo opět naladěné na stealth, čímž moje spokojenost citelně stoupala vzhůru a já si hru začal znovu užívat.

K samotnému sniperování asi není co dodávat. Tahle zbraň je pro mě v takto zaměřených hrách vrcholem herního požitku, stejně tak jako pistole s tlumičem či po předchozím dobře mířeném hodu zapíchnutý nůž v těle oběti.

Graficky hra působí sympaticky, při pohybu v džungli se mi nejčastěji vybavil Far Cry, do jehož podobného prostředí jsem se po letech rád vrátil, ale bohužel si ze zmíněných důvodů neužil takové volnosti.

Co dodat? Na můj vkus by hra mohla být mnohem častěji naladěna do stealth stylu, který je v případě snipera i o dost přirozenější a hraní by tak mohlo výrazněji přidat na kvalitě a celkové záživnosti. I přesto u mě spokojenost nakonec zvítězila a zvýšila moji zvědavost na díl druhý.

Pro: práce se sniperkou, stealth pasáže

Proti: přehnaná linearita, neviditelné bariéry

+30 +32 −2
  • PC 70
Když jsem hrál Sniper: Ghost Warrior poprvé, prskal jsem vzteky. I když byla na hře vidět dobře odvedená práce, hra byla kvůli AI těžko hratelná, nepříjemná a to i přesto, že měla pěkně nadesignované úrovně a příjemný pocit ze střelby. Po čase vyšel velký patch zaměřující se právě na tu nešťastnou AI a k mému překvapení dost věci vylepšil, leč ne zcela opravil. Faktem ale je, že v současném stavu je Sniper už dost dobře hratelný.

Dobrou zábavu mi kazily a stále kazí zejména akční pasáže, kde hráč dostane místo sniperky samopal. Hra na to evidentně není moc stavěná, AI má v plném bojovém nasazení ostříží zrak a ještě přesnější mušku, takže zápolení s maximálně nepřesnými (v rukou hráče) automatickými zbraněmi nebylo zrovna tím, co bych od hry očekával. Jakmile ale hra přejde do stealth módu a hráč dostane do rukou odstřelovačku s tlumičem, tak začíná opravdová zábava. AI je sice tupá, ale konečně hráč dostane volnost si hrát. Tiché plížení nepřátelským táborem funguje výborně. Zejména DLC „Second Strike“ je přesně tím, čím měla být celá původní hra. Kdyby do základní kampaně tvůrci zbytečně necpali za každou cenu akci, uvažoval bych i o vyšším hodnocení.

Stealth systém je jednoduchý, přirovnal bych ho k misi v Pripjati z CoD4. Trocha skriptů, hra neustále vede hráče za ručičku, ale na mě to působilo efektně, příjemně jsem se u hry odreagoval a zbytečně se nestresoval (až tedy na ty zmiňované akční pasáže).

Po grafické stránce není co vytknout. Na budget to vypadá opravdu hodně hezky, leč občas se objevovaly do očí bijící nedodělky v designu (poletující tráva, roztáhlá textura atp). Chrome engine je parádně optimalizovaný, takže hra šlape hodně svižně i na mé obstarožní sestavě.

Pro: stealth mise, u sniperek pocit ze střelby, grafika, DLC Second Strike

Proti: akční mise, u samopalů pocit ze střelby, příběh je jen do počtu (aby to řádění mělo vůbec nějaký smysl)

+24
  • PC --
Poněkud křečovitá hra na snajpera. Absolutně ignoruje jakékoli logické postupy, čímž zakopává do země tvořivost hráče ve vymýšlení různých situací. Příklad? Jakmile nepřítel nalezne tělo svého kolegy, ví naprosto přesně i spolu se svými dalšími kumpány, kde se nacházím - a to i když jsem schovaný kilometr daleko za skálou v trávě, mám na sobě oblek "Šakal" a ani nedutám. Hm... průrva, tady bych mohl prolézt... aha, tak ne, je tam neviditelná bariéra - úplně vidím ten vykřičník, co mi křičí do xichtu: "tady ne vole, tady jsme nepočítali, že někdo půjde. tví level-designeři". Hm, husté křoví... tak jak mě to v tom tréninku učili? Ležím, je tak husté, že přes něj sám bobek vidím, nikdo mě přece nemůže vidět na druhé straně... aha... tak vidí, au.

Šerednost Chrome 4 enginu je překvapivá. Mám pocit, jako by byla hra kreslená pastelovýma barvama, HDR je tak přestřelené, že se barvy povrchů předmětů odrážejí i v trávě, nebo na mé zbrani. Dopadající desťová voda dělá na površích efekt, který bych přirovnal k jarové skvrně na hladině.

Odbytost pokračuje i dále - amatérské chyby, jako je prolínání textur, zmizení klidně celého kusu skály, když se k němu přiblížím. Dokonce i odraz v optice je pouze přehrávaný obraz místa, které nikdy nekoresponduje s tím, kde se zrovna nacházím. Chatrče jsou tvořeny copy-paste způsobem, snad na každém použitém stole se válí červená plechovka s kávou a sekáček na maso. Při zakleknutí postava koliduje s každou terénní nerovností a celá hra vůbec neskutečným způsobem vykrádá Modern Warfare 2.

Chování postav nedává smysl a když mi parťák dělá podporu v první části mise i tam, kde by ve skutečnosti neměl šanci cokoli vidět, ve druhé části na mě z vysoka kašle, nejen že neposkytuje podporu, ale ještě k tomu stojí na místě (vyvýšeném, s naprostým přehledem na situací tam dole). Později ve hře jsme tři - na rozcestí jdu já vždy sám, pokud je potřeba něco udělat, zbývá to na mě. Takhle to opravdu nemůže fungovat.

Kladem jsou bullet-cam momenty, protože to plesknutí při střetu kulky s hlavou se mi prostě neomrzí. Doporučuji hrát na Hard, aby byl masochistický požitek co nejlepší, kromě toho je pak odstřelování větší legrací - panáci v optice nesvítí červeně a je na hráči, aby balistiku kulky odhadoval bez pomoci.

Nedohráno kvůli bugu.

EDIT: Bug se mi podařilo překonat díky cheatům. I tak jsem se chvílemi pěkně potrápil nad naskryptovanými situacemi. Respawn nepřátel pár metrů před nosem nebo za zadkem, chybějící zdroje světel u osvětlených částí, prolínající se všechno všude, systém checkpointů ignorující můj vlastní postup, odfláklá poslední mise... je toho hodně.

Sniper: Ghost Warrior rozhodně má své momenty (celkem 330, tj. počet headshotů), jinak bych se na něj dávno vykašlal. Ale doporučit ho nikomu nemůžu...

Čistý herní čas: 8hod 42min
Secrets: 20/30
Headshots: 330
Kills: 684

Zklamání
*/5
+23
  • PC 60
Příběh je předvídatelné akční béčko bez špetky překvapení nebo nečekaného zvratu. Rád bych ho přirovnal k nějakému filmu ale na žádný si nemohu vzpomenout. A to je asi to nejlepší přirovnání. Příběh je prostě z kategorie "Shlédni a zapomeň".

Hra samotná trpí hromadou chyb. Nemyslím teď takové ty bugy, kdy to vývojáři mysleli vlastně dobře, jen se to nepovedlo naprogramovat, nebo se tam vloudila chybka. Tady je podle mého názoru dost prvků, které jsou prostě od začátku blbě nadesignovány. Chcete příklady? Prosím...

Ačkoliv některé mise na sebe přímo navazují. Hra vůbec nerespektuje jaké mám vybavení a zdraví. Bez ohledu na to, že mise skončila na opuštěné pěšině ve skalách a další mise začíná na tom samém místě a přímo navazuje, mám najednou defaultní pušku, ačkoliv jsem jí před hodinou nechal v nepřátelském táboře a vyměnil za Dragunova, a tři lékárničky, ačkoliv jsem jich před minutou měl pět.

Součástí hry je i sbírání "Secretů", jakýchsi notebooků, z nichž získáte další informace o příběhu, představují vlastně jakési zprávy z druhé strany. Pokud ovšem nějaký najdete tak se akorát dozvíte, že jste našli secret. Pokud si ho chcete přečíst. Musíte uložit misi, vyskočit do menu, ukončit rozehranou hru, vyskočit do dalšího menu, otevřít menu s uloženými Secrety a nalistovat ten poslední a pak si ho přečíst. No není to drbání levou nohou za pravým uchem? Proč sakra ta zpráva nemůže vyskočit hned? Samozřejmě jsem se na to většinou vykašlal a hrál dál. Secrety jsem si pak četl až když jsem s tím chtěl skončit tedy třeba o dvě mise dál, to vám ale už ty zprávy většinou nic nového neřeknou...

Thellwin popisuje v posledním odstavci svého komentáře jeden z nestupidnějších okamžiků této hry, což byl i důvod proč s tím seknul. Garret pak v diskusi tvrdí, že je to bug, na který použil nesmrtelnost. Pouštím se teď na velmi tenký led spekulací, ale na mě ta situace dělá dojem, že to není bug, ale naprosto zhovadilý záměr. Ano v určité chvíli začnete dostávat jeden zásah za druhým, v pravidelných několikavteřinových intervalech, bez ohledu na to, kde a jak se kryjete. Já se v panice dokonce tryskem vrátil k nejbližšímu baráku, uvnitř jsem sebou flákl na zem takže na mě nebylo odnikud vidět, a přesto jsem pořád schytával zásahy. Taky jsem si myslel, že je to bug, pak mě ale v zoufalosti napadlo, se na to prostě vyfláknout a úprkem pádit do místa, kam mě hra sama naváděla. Cílem bylo kulometné hnízdo na kopci, jakmile jsem tam doběhl, zásahy zničehonic přestaly!!! Následuje ovšem akční pasáž, kdy zhruba dvě minuty musíte bránit toto hnízdo proti nájezdům nepřátel. A tady mi to došlo. Kurňa nechtěli mě oni tímhle přiblblým způsobem připravit o nějaké lékarničky, aby ta následující pasáž, byla trochu obtížnější???

Co mě osobně ale vytáčelo asi nejvíc byl naprosto dementní pohyb postavy. Jako správný "ghost warrior" se plížím vysokou trávou. Přede mnou leží 20cm vysoký balvan. Postava se o něj zarazí a dál ani hnout. No nic jdu do podřepu, že to přelezu. Postava ani hnout. Opatrně se rozhlídnu, jestli mě náhodou někdo nemůže vidět. Vzduch čistý, tak se postavím, že ten kamínek překročím, a nic. Jestli si teď myslíte, že jsem narazil na neviditelnou bariéru, o kterých se už ostatní komentátoři rozepsali dost, tak vás musím vyvést z omylu. Protože když jsem poodstoupil, rozběhl se a skočil, tak jsem tímto atletickým výkonem konečně ten šutřík překonal!!! A to se opakuje skoro při každé terénní překážce (kámen, molo, trubka, deska, apod.) o výšce 10cm a více.

Faktem ovšem je, že opatrné plížení a pečlivé krytí hra moc nevyžaduje. Tím by se sice mohla omluvit má předchozí výtka. Nicméně v mém případě je to naopak výtka další. Někdo tu v diskusi psal že to proběhl asi za 4,5 hodiny a já mu to věřím. Mě to trvalo třikrát déle, ale jen proto, že mě to krytí a plížení prostě baví, i když to hra nevyžaduje. Ale která jiná hra by toto měla vyžadovat, než ta která je na tomto principu postavena a ještě si dá do názvu "Ghost Warrior"...

Nastavení obtížnosti mi taky dvakrát nevonělo. Hrál jsem na střední obtížnost, ale asi jsem klidně mohl hrát na Hard. A to mě vždycky trochu štve, když první průchod hrou můžete bez problému zvládnout na nejtěžší nastavení obtížnosti. Chování AI bylo naprosto nepřirozené, jak už tu několikrát bylo zmíňeno. Někdy jsem odstřelil chlapa v hloučku a ostatní si toho vůbec nevšímali. Jindy jsem to zopakoval z obrovské vzdálenosti a pečlivě ukrytý, a tentokrát mě naprosto nesmyslně okamžitě dostali dávkama ze samopalů. Žádná sláva.

Do hodnocení grafické stránky se radši moc pouštět nebudu. Mě se to docela líbilo ale přece jen jsem to hrál na mé 5 let staré sestavě, takže toho měla plný brejle. Jen snad zmíním trochu zvláštní optimalizaci. Když jsem si totiž nastavil skoro na všem vysoké detaily, tak se mi podle FRAPSu frame rate pohyboval kolem 15fps. Kupodivu to bylo pořád plynulý a při tomto nastavení jsem to i celý dohrál. Když jsem ovšem detaily výrazně ořezal, tak FRAPS se dostal někam k 18 max 20fps ale grafická podoba byla nesrovnatelně horší...

Hudební stránka mi přišla docela povedená, akorát jsem si nezvykle často uvědomoval, že tu ústřední melodii jsem už slyšel mockrát. Takže tý hudby by tam mohlo být více a mohla být rozmanitější. Přece jen, když si člověk hraje na odstřelovače, nějaké hudby by si ani neměl všimnout...

K celkovému hodnocení bych měl asi zmínit multiplayer, ale já ho moc nehraju a tady jsem ho ani neměl chuť zkoušet, takže mé hodnocení se týká čistě singleplayerové části.

Co dodat. Kdybych to koupil za plnou cenu, tak si teď rvu vlasy, ale za ty dva dolary, co jsem za to dal, to zas nebyla tak hrozná koupě...

Pro: Hra na odstřelovače, Headshoty, Hudba, Ovládání

Proti: Pohyb přes překážky, Chyby v designu hry, Příběh, Obtížnost

+18
  • PC 45
Sniper je hra, která kdyby vznikla zhruba před osmi lety, tak bych se asi blahem rozplynul, bohužel vznikla v době, kdy nemůže nikomu a ničemu konkurovat. Od CITY interactive jsem nikdy žádnou hru nehrál, dle toho jak jsou hodnocený ale soudim, že jsem o nic nepřišel. Sniper se evidentně tváří jako jejich nejlepší produkt.

Grafika hry je pěkná. Nemužu se ale zbavit dojmu, že se tam vůbec nehodí. Když byl chrome engine aplikován na Call of Juarez, tak byl využitej do absolutna díky čemuž si hru diváci rychle osvojili. U Snipera tomu tak ale neni. Nejenom, že grafika je místy poměrně chudá (stíny jsou pěkný), ale pro hru (jak už jsem zmínil) se zkrátka nehodí. Tvůrci prostě přehlídli potenciál, kterej hra má, nebo mít mohla a udělali sluníčkem zalitou nezajímavou střelbu, která s povolánim snipera má společnou akorát odstřelovačku. To všechno je doprovázený tragickym hudebnim doprovodem, strašnym dabingem nepřátel a vyloženě špatnym zvukem (to ťapání po zemi je fakt hrozný).

Je to škoda, protože hru, kde bych si mohl vyzkoušet povoláni snipera jsem si vždycky přál. Tohle s tim ale nemá téměř nic společnýho. V zajetí nulové atmosféry a nudy jsem hru nemoch ani dohrát. Sniper je jednoznačně nejbéčkovější a málo dotaženou hrou, který jsem za tenhle rok zatim hrál (v rámci FPS). Pokud si chcete zkusit odstřelovat tak si sežeňte třeba Operaci flashpoint nebo Bad Company 2 (to jsou super hry, který maj 100x lepší atmosféru ve 100x lepšim provedení)

Pro: Stíny, když se má co lesknout tak se to leskne pěkně

Proti: Hudba, dabing nepřátel, zvuk, když nesvítí sluníčko tak i grafika

+13